InCard MasterPass nově zaplatíte i v Globusu

Společnost MasterCard přichází s dalším rozšířením platebních možností na českém trhu. Spolu se společností Globus představila inovativní řešení pro rychlou a efektivní platbu v hypermarketech. Zákazníci hypermarketu v pražských Čakovicích nyní mohou zaplatit svůj nákup pomocí svého chytrého mobilního telefonu a globální platební služby MasterPass. Celý článek

BIOFACH klepe na dveře!

Vážení čtenáři RetailNews, zajímáte-li se o trendy a novinky v biosektoru a přírodní kosmetice, tak si zaznačte do svých diářů datum 10. až 13. února. V těchto dnech se koná na výstavišti v Norimberku světový veletrh biopotravin BIOFACH a mezinárodní veletrh přírodní kosmetiky VIVANESS. Celý článek

Pivovar Ferdinand má optimistické vyhlídky

Benešov: V letošním roce plánuje benešovský pivovar do oprav a investic vložit zhruba 10 mil. Kč. Hlavní investicí by měla být další etapa prací v oblasti úspor energií, taktéž se finalizují práce na projektu vlastní pivovarské restaurace přímo v areálu pivovaru. Celý článek

AMSP ČR a profesní spolky zahajují změny v tuzemském řemesle

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, společně s 23 profesními spolky zahajuje historicky největší ofenzivu na podporu řemesel. I přes různorodost živnostenských profesí, začínají tuzemští řemeslníci a jejich odborní zástupci sjednocovat zájmy v oblasti kvality výrobků a služeb, přístupu ke vzdělávání a prezentace odborné práce. Celý článek

Oslavte s námi jubileum!

Jubilejní, již třicátý potravinářských veletrh SALIMA 2016 se blíží. Za necelý měsíc se otevřou brány brněnského výstaviště, aby přivítaly odborníky, obchodníky a poučenou veřejnost na mezinárodních potravinářských veletrzích SALIMA/VINEX, MBK a INTECO, které proběhnou v termínu od 17. do 20. února 2016 na brněnském výstavišti. Souběžně s těmito veletrhy bude probíhat mezinárodní veletrh obalů a tisku EmbaxPrint. Celý článek

Původ potravin sleduje většina Čechů

Místo původu potravin je při nákupu jedním z rozhodujících faktorů pro řadu Čechů. Tři čtvrtiny zákazníků (77 %) v obchodě zjišťují místo výroby daného produktu, primárně tuto informaci sledují u čerstvých výrobků. Nejvíce je zajímá původ ovoce a zeleniny, masa a mléčných výrobků. Čeští zákazníci se také poměrně často vyhýbají polským výrobkům, podle průzkumu společnosti MasterCard je více než třetina z nich (37 %) obvykle nekupuje. Celý článek

Kaufland spolupracuje s Greenpeace

Společnost Kaufland se dobrovolně připojila k Detox kampani organizace Greenpeace. Přijetím výzvy se společnost Kaufland zavázala přestat používat při výrobě textilu a obuvi látky, které poškozují životní prostředí. Celý článek

Obchodní dům Kotva získal oficiální čínské jméno

Obchodní dům Kotva cílí na čínské turisty a jako první moderní pražská budova získala své oficiální jméno v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfucius Institutu při Univerzitě Palackého v Olomouci a spolu se sloganem bude používáno ve všech kampaních orientovaných na čínského zákazníka. Celý článek

Podle Eurostatu je Česko v deflaci

Spotřebitelské ceny meziměsíčně klesly o 0,1 %, meziročně stouply o 0,1 %. Inflace i nadále atakuje nulu. Oproti prognóze centrální banky je odchylka sedmi desetin procentního bodu nebývale vysoká. Podle harmonizovaného cenového indexu Eurostatu byla česká ekonomika v prosinci 2015 dokonce v deflaci – s poklesem HICP o 0,1 %. Celý článek

Retail Summit 2016 trhá rekordy

Praha, 11.1. 2016 – Retail Summit 2016 zřejmě v řadě směrů dosáhne rekord v 22 leté historii tohoto největšího setkání obchodníků ve střední a východní Evropě. Bohatý program s více než 120 řečníky přilákal nejen nejvíce komerčních partnerů, ale také vysoké počty účastníků reprezentujících obchod i výrobu. Velmi potěšitelné je vysoké zastoupení nezávislých, malých a středně velkých firem. Celý článek

Česká e-komerce v roce 2015 předčila očekávání

Nejrušnější období roku mají (nejen) internetoví obchodníci za sebou, a tak je vhodný čas na rekapitulaci výsledků. Rok 2015 byl pro českou e-komerci nad očekávání úspěšný, zároveň také příslibem do budoucna. Jak potvrzují nejnovější údaje Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Češi jednoduše nakupují on-line opravdu s oblibou. Celý článek

TPK pevnou součástí světové mlékárenské skupiny Savencia

Savencia Fromage & Dairy Czech Republic, a.s. – pod tímto novým názvem vstupuje do roku 2016 jeden z nejvýznamnějších tuzemských výrobců sýrů, společnost TPK, spol. s r.o. Firma se sídlem v Hodoníně, výrobce silných strategických značek Sedlčanský, Král Sýrů, Lučina, Apetito, Pribináček či Liptov tak převezme nový firemní název Savencia. Celý článek

Většině Čechů se v roce 2015 dařilo

Tři čtvrtiny Čechů považují rok 2015 za úspěšný. O něco lépe přitom hodnotí svůj soukromý život než ten pracovní. Ještě více je český národ optimistický ve výhledu do letošního roku. Pozitivní nálada panuje zejména mezi lidmi do 30 let věku a lidmi s vysokoškolským vzděláním. Celý článek

Novinka v zákoně na ochranu spotřebitele

Novela zákona o ochraně spotřebitele nabyla 28. prosince 2015 účinnosti a obchodníci jí musí věnovat pozornost. Přináší jak části týkající se ochrany spotřebitelů proti nekalým praktikám či klamavému chování, tak zcela nově možnost řešit spotřebitelské spory mimosoudní cestou. Celý článek

DámeJídlo.cz sleduje trendy chutí Čechů

V České republice rok od roku roste obliba dovážky jídel z restaurací. Online služba DámeJídlo.cz, která pokrývá v tomto segmentu 80 % trhu, má proto dobrý přehled o chutích Čechů a jejich vývoji.  Nejvíce si lidé tradičně objednávají pizzu a největší nárůst popularity zažívají burgery, ale i vegetariánská kuchyně. Celý článek

Devět z deseti Čechů již platí kartou

Valná většina Čechů používá při placení platební kartu, bezkontaktní kartu mají dvě třetiny dotázaných. Na rozdíl od předchozích let už platí nákupy v kamenných prodejnách bez ohledu na výši placené částky, jen každý desátý platí kartou pouze velké nákupy. Celý článek

Inflace se propadla těsně k nule

Spotřebitelské ceny meziměsíčně klesly o 0,4 %, meziročně stouply o 0,1 %. Inflace se tak opět přiblížila k nule a zaostala o půl procentního bodu za prognózou centrální banky. Celý článek

Lidl plánuje miliardové investice

Za 13 let svého působení na českém trhu patří Lidl díky své strategii prodeje i kvalitě produktů k lídrům na českém maloobchodním trhu. Další významnou etapu startuje aktuálně s novým konceptem prodejen. První takovou otevřel v Berouně. Celý článek

Penny Market nabízí exkluzivní výrobky v rámci řady Selection

Období Vánoc je plné slavnostních okamžiků, kdy si zákazníci zaslouží něco výjimečného, proto Penny Market připravil výběr specialit a lahůdek mimořádných chutí za příznivé ceny. Od listopadu nabízí všechny prodejny Penny mezinárodní produkty vysoké kvality nabízené pod značkou Selection. Celý článek

Program Retail Summitu 2016 odráží potřebu vyvážené pozice jednotlivých aktérů trhu

Obchodování u nás nemá navzdory obrovským investicím realizovaným po roce 1989 stále hodnotu, kterou by si zasloužilo. Jednotliví aktéři trhu, od výrobců přes retailery až po zákazníky, zaměstnance či akcionáře nemají důvod se příliš radovat, protože hodnota dodávaná obchodním podnikáním nedosahuje často úrovně, která je očekávaná a reálně možná. Celý článek

SportsDirect.com otevírá první prodejnu v Ústeckém kraji

V pátek 20. listopadu 2015 rozšířil britský prodejce sportovního oblečení a vybavení SportsDirect.com řady nájemců ústeckého nákupního centra Forum Ústí nad Labem. Obyvatelé Ústecka se tak dočkali otevření teprve páté české prodejny sítě SportsDirect.com na neuvěřitelné ploše 1.300 m2. Celý článek

Pražské Billy nabízejí to nejlepší z regionů

Společnost Billa Česká republika dlouhodobě staví svou filozofii na bohaté nabídce kvalitních a čerstvých potravin. Tato myšlenka v sobě přirozeně nese zájem o co nejširší podporu tuzemských producentů. Kvalitní domácí potraviny, které již nyní tvoří v Bille většinu sortimentu, v letošním roce dostávají nový rozměr. Celý článek

SMS jako barometr ekonomického růstu

V prvních třech čtvrtletích roku 2015 výrazně vzrostl počet odeslaných obchodních SMS zpráv. Prozradily to interní statistiky obchodní komunikační brány neoGate, která obsluhuje 14 % trhu s marketingovými a notifikačními SMS. Celý článek

Vánoce se blíží, v e-shopech začíná hlavní sezona

Vánoce jsou za dveřmi a nakupování dárků se dostává do popředí zájmu. Stejně jako v loňském roce bude velká část splněných přání zajištěna pomocí internetových obchodů. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) očekává, že v průběhu vánoční sezony utratí Češi v domácích e-shopech více než 25 miliard korun. Celý článek

Na přání zákazníků je Datart zpět v Galerii Vaňkovka

Společnost Datart, prodejce spotřební elektroniky, plní přání brněnských zákazníků a znovu otevírá 1. prosince svoji prodejnu v Galerii Vaňkovka.  Pro zákazníky zde bude připravena speciální vánoční nabídka, s výběrem vhodných dárků jim poradí proškolení prodavači. Celý článek

Billa představuje exkluzivní privátní značku Billa Premium

Společnost Billa Česká republika dlouhodobě staví svou filozofii na bohaté nabídce kvalitních a čerstvých potravin. Stále více zákazníků navíc vyhledává opravdu špičkovou kvalitu. Společnost Billa se proto rozhodla připravit zcela novou řadu vysoce kvalitních potravin za příznivé ceny. Celý článek

České firmy mohou uspět jen výjimečnou kvalitou

TÜV SÜD Czech, společnost v oblastech inspekce, certifikace, testování a vzdělávání  v České republice, již po deváté oficiálně představila firmy dlouhodobě usilující o zlepšování svých služeb, procesů nebo výrobků, kterým slavnostně předala Certifikáty výjimečnosti. Tato ocenění udílela v návaznosti na kampaň Listopad – Měsíc kvality v České republice. Celý článek

Nejkrásnější lahev světa je z Česka

Nejlepší design PET lahve na světě má česká novinka Fruttimo Aquila. Design Marka Mikovce ocenila odborná porota světové soutěže World Beverage Innovation Awards. Již v létě si nápaditého designu lahve Fruttimo Aquila všiml světově uznávaný web o obalovém designu Packaging of the World. Spotřebiteli oblíbená novinka Fruttimo Aquila tak díky své originální lahvi boduje na světové úrovni. Celý článek

P3 získala 1. místo v prestižní soutěži Best of Realty

Společnost P3, vlastník, developer a správce průmyslových nemovitostí s celoevropskou působností, zvítězila v soutěži „Best of Realty – Nejlepší z realit“ v kategorii „Skladové a průmyslové areály“. Během slavnostního vyhlášení 17. ročníku této v České republice nejprestižnější soutěže ve svém oboru převzala P3 ocenění za distribuční centrum postavené na míru společnosti VF Corporation. Celý článek

Karlovarské minerální vody letos dosáhnou obratu 6,3 miliard korun

Celé odvětví výroby minerálních vod zažívá rekordní rok. Potvrzují to finanční výsledky skupiny Karlovarské minerální vody (KMV) za tři čtvrtletí roku 2015. Oproti stejnému období roku 2014 rostly prodeje skupiny KMV o mimořádných 35 %, obrat přesáhl 5,6 mld Kč a ukazatel EBITDA rostl dokonce o rekordních 98 %. Celý článek

Význam gastro služeb v nákupních centrech roste

Společnost CBRE, světový lídr v sektoru komerčních realitních služeb, vydala výsledky světového průzkumu „Food & Beverage“. Z průzkumu vyplývá, že až 88 % zákazníků, kteří zavítají do obchodního centra za účelem nákupu, zároveň navštíví také místní restauraci nebo kavárnu. Jedna třetina zákazníků zde dochází dokonce pouze za tímto účelem a samotný nákup se stává jednou z činností při návštěvě nákupního centra. Celý článek

Linde Material Handling slaví 25 let na českém trhu

Společnost Linde Material Handling (Linde MH), dodavatel manipulační techniky a skladových řešení, v letošním roce oslaví čtvrtstoletí svého působení na českém trhu. Bohaté zkušenosti společnosti mělo a má možnost využívat široké portfolio zákazníků z nejrůznějších oblastí a typické červené vozíky Linde se staly symbolem kvality a nejmodernějšího technologického know-how. Celý článek

Kupní síla evropanů roste

V Evropě letos vzrostla kupní síla přibližně o čtyři procenta. Výše disponibilních příjmů se však výrazně liší napříč kontinentem i v rámci jednotlivých 42 zemí, které byly do studie společnosti GfK zahrnuty. Zeměpisná poloha je tak jedním z hlavních určujících faktorů kupní síly Evropanů. Celý článek

Dokončuje se park P3 Prague D8

Společnost P3, vlastník, developer a správce průmyslových nemovitostí s celoevropskou působností, slavnostně vztyčila poslední sloup u poslední haly parku P3 Prague D8. Nová budova na míru o velikosti 23 445 m2 je určená pro společnost VF Corporation – největšího nájemce tohoto parku. Celý článek

Karel Hrbek je novým marketingovým ředitelem Kofoly

Od 1. 11. 2015 přebírá odpovědnost za marketingové aktivity společnosti Kofola CS Karel Hrbek, dosavadní senior brand manager pro značku Kofola. Jiří Vlasák, který od roku 2012 odpovídal za marketing společnosti Kofola CS, odchází do Polska, kde bude rozvíjet značky v rámci skupiny, a to na pozici komerčního ředitele společnosti Hoop Polska. Celý článek

Vinaři slibují jeden z nejkvalitnějších ročníků vína

Na moravských vinicích zbývají ke sklizení poslední hrozny vinné révy a vinaři již mohou s jistotou říci, že letošní rok bude jedním z nejkvalitnějších za poslední desítky let. Přispělo k tomu především teplé a slunné počasí, které včas přerušily zářijové srážky. Celý článek

ALO diamonds cílí s novou značkou ALOve na širší skupinu obyvatel

ALO diamonds přichází na český a slovenský trh s novou značkou ALOve. Cílem je oslovit širší skupinu obyvatel. Nová značka bude nabízet šperky převážně v cenové kategorii do 30 000 korun. ALOve bude mít své vlastní butiky a do konce příštího roku jich má v plánu otevřít v ČR a na Slovensku celkem 14. Celý článek

Captain Morgan brázdí vody českých festivalů v novém plavidle

Značka karibského rumu Captain Morgan začala k prezentaci na akcích využívat nový mobilní bar ve tvaru lodi, který pro ni vytvořila společnost DAGO. Jeho vývoj a výroba trvaly od prvního zadání téměř jeden rok. Atmosféru vedle působivého vzhledu a řezbářské práce podpoří osvětlení a kvalitní ozvučení. V budoucnu bude loď využívána na akcích menší a střední velikosti. Celý článek