V online platbách chybují i největší evropské e-shopy

Drtivá většina (94 %) nejnavštěvovanějších online evropských e-commerce webů obsahuje v procesu dokončení plateb minimálně pět chyb, které mohou zákazníky odradit od nákupu. Nápravy těchto často banálních chyb by přitom mohly obchodníkům značně zvýšit výnosy, odhalil report, který hodnotil proces dokončení nákupů na 800 největších evropských e-commerce stránkách a analyzoval zpětnou vazbu tisícovky online zákazníků. Report zveřejnila globální technologická společnost Stripe, jejíž cílem je budovat ekonomickou infrastrukturu internetu. Celý článek

Kaufland rozšiřuje řadu zaměstnaneckých benefitů, nově nabízí Cafeterii

Od poloviny září mohou zaměstnanci obchodního řetězce Kaufland využívat další z mnoha firemních benefitů. Tím nejnovějším je systém Cafeterie, jehož prostřednictvím společnost svým zaměstnancům věnuje jednou ročně body v hodnotě tří tisíc korun, za které si zaměstnanec může koupit služby a zboží vztahující se na volnočasové aktivity. „Těší nás, že našim zaměstnancům můžeme nabídnout obrovskou škálu bonusů, z nichž si sami budou moci zvolit to, co jim udělá největší radost,“ říká tisková mluvčí obchodního řetězce Renata Maierl. Celý článek

Albert úspěšně testuje novinku na předčištění odpadní vody

Jako odpovědný obchodník se Albert stará také o vodu, kterou vypouští do kanalizace. Kromě využívání klasických lapačů tuků nyní testuje zcela nové zařízení – AGC poddřezový separátor, který předčišťuje odpadní vodu a zbavuje ji mastnot a tuků. V testovacím provozu byl instalován v prodejně v pražských Čestlicích a na Václavském náměstí. Odloučený olej – ze separátoru nebo lapačů – nachází další využití ve výrobě recyklovaného oleje nebo na topení v bioplynových stanicích. Celý článek

Mastercard otevírá Laboratoř pro inovace a udržitelnost

Společnost Mastercard otevírá Laboratoř pro inovace a udržitelnost, která bude stát v čele dalšího rozvoje jejího portfolia ekologicky šetrných digitálních produktů a řešení. Účelem laboratoře je umožňovat firmám a spotřebitelům změnit způsoby, jakými vyrábějí, distribuují a nakupují výrobky a služby tak, aby z toho v době, kdy se globální ekonomika rychle digitalizuje, měli prospěch lidé i planeta. Celý článek

Defibrilátory v Kauflandu zachránily život už čtyřem lidem

Celkem 142 automatizovaných externích defibrilátorů nainstaloval před rokem obchodní řetězec Kaufland ve všech svých prodejnách, skladech v Olomouci a Modleticích, ve vlastním masozávodě v Modleticích i v pražské centrále. „Zdraví a bezpečí našich zaměstnanců a zákazníků je pro nás zásadní a defibrilátory nám umožní v případě potřeby okamžitě poskytnout pomoc každému, kdo by ji potřeboval,“ vysvětluje tisková mluvčí společnosti Renata Maierl. Dosud se díky tomuto přístroji v Kauflandu podařilo zachránit život už čtyřem lidem. Celý článek

Albert otevřel na zlínském sídlišti Malenovice novou prodejnu

Od poloviny září mohou zákazníci ve Zlíně nakoupit ve zcela novém supermarketu Albert, který otevřel na sídlišti Malenovice. Je jedinou prodejnou podobného typu v okolí. Zákazníci v ní najdou širokou nabídku především čerstvého sortimentu, nechybí ani oddělení Zdravě s Albertem, Tržnice u Alberta či uzavřené násypníky s čerstvým pečivem. Celý článek

Výstavba robotického centra Amazonu v Kojetíně bude dokončena v roce 2022

Amazon oznámil plány na dokončení výstavby nového robotického distribučního centra. Nová průmyslová budova vyroste v Kojetíně v Olomouckém kraji. Celkové investice společnosti Amazon od roku 2013 dosahují přes 26 miliard korun. Tyto investice zahrnují jak infrastrukturu, distribuční centra a korporátní kanceláře, tak i více než 2 000 stálých pracovních míst, která budou vytvořena po plném zprovoznění nové budovy do konce roku 2023. Ta doplní stávajících 4 000 pracovních míst, která již Amazon v České republice vytvořil. Celý článek

Ryor míří exkluzivně na Košík.cz

Přestože pandemie a s ní spojená práce z domu vloni snížily zájem Čechů o kosmetické výrobky, jejich prodeje po internetu jsou naopak na vzestupu. Stále více zákazníků totiž vybírá i specializované produkty online a jednotliví výrobci jim vycházejí vstříc. Nové možnosti nákupu přináší i česká kosmetická jednička Ryor, která se na exkluzivní spolupráci domluvila s online supermarketem Košík.cz. Výrobky Ryor spolu s dalším nákupem přiveze Košík na jakoukoli adresu v Česku. Celý článek

Zásilkovna spojila síly s ABOUT YOU

Zásilkovna zahájila spolupráci s jedním z největších evropských módních e-shopů ABOUT YOU. Zákazníci ABOUT YOU tak mohou nyní využívat služby Zásilkovny a své zboží si vyzvednout i vrátit na jakémkoliv jejím výdejním místě, kterých má Zásilkovna v ČR téměř 5 800, včetně téměř 1 300 Z-BOXů. Cena za doručení i vrácení zboží je zdarma. Celý článek

Odborníci vybrali na celonárodní pekařské soutěži v Pardubicích nejlepší Chléb roku 2021

Na největší pekařské akci v České republice „Dny chleba Pardubice“ se už po sedmadvacáté sešli pekařští odborníci, aby společně vybrali vítěze prestižní celonárodní soutěže Chléb roku. V pěti kategoriích spolu soutěžily desítky pekařských výrobců z celé republiky. Mezi posuzované parametry patřily vzhled, tvar a objem, kůrka, střídka, vůně a samozřejmě chuť chleba. Mezi vítězi jednotlivých kategorií jsou pekárny z Choustníkova Hradiště, Přerova, Prahy a Židlochovic. Celý článek

dm zavádí expresní vyzvednutí na prodejně

Společnost dm drogerie markt nově nabízí možnost expresního vyzvednutí online zásilek v prodejnách dm. Objednávky z online shopu dm.cz lze nyní vyzvednout již za tři hodiny od jejich zaplacení. Čerstvě zavedená alternativa vyřizování objednávek šetří čas nakupujících, navíc snižuje spotřebu obalového materiálu u klasických online zásilek i vliv dopravy na životní prostředí. Celý článek

Košík.cz zrychluje

Online supermarket Košík.cz zrychluje časy doručení objednaných nákupů. Zákazníkům z hlavního města a jeho okolí nově přiveze nákup už za 120 minut, v regionech to zvládne za čtyři hodiny. Dobu doručení však chce ještě výrazně snižovat. Celý článek

Drogerie ROSSMANN daruje 1 000 000 Kč nemocným dětem

Síť drogerií ROSSMANN věnuje milion korun na podporu dětí, které neměly tolik štěstí a jejichž život je bohužel úzce spjatý s nevyléčitelnou chorobou vyžadující dlouhodobou zdravotní péči. O tom, kam a v jaké výši poputují finance z letošní již druhé vlny charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ, rozhodli během srpna zákazníci sítě drogerií ROSSMANN, konkrétně členové věrnostního programu ROSSMANN CLUB. Celý článek

Značka babylove slaví 25 let

Značka babylove z portfolia dm drogerie markt se na trhu poprvé objevila v Německu v roce 1996. Do České republiky dorazila o pár let později v podobě nabídky několika druhů plen a produktů pro nejmenší zákazníky. Od té doby se privátní značka dm drogerie významně rozrostla a vydobyla si pozici uznávané stálice na trhu dětského drogistického zboží. Značka babylove letos slaví 25 let. Celý článek

Krásno myslí udržitelně

Menší vaničky a snížení spotřeby plastů až o 20 %, nové tašky z recyklátu, nový „road train“. Společnost MP Krásno, a.s. při svých aktivitách bere ohled na životní prostředí a udržitelnost. Níže představujeme několik novinek, které jsou nyní u nás implementovány a postupně budou v průběhu letošního podzimu představeny konečným spotřebitelům. Celý článek

FACHPACK 2021 hlásí připraveno: zajistěte si bezplatnou vstupenku

Když FACHPACK od 28. do 30. září 2021 znovu otevře své brány na výstavišti v Norimberku, bude to první velké setkání evropského obalového průmyslu za dva roky a tolik očekávané shledání. Během třídenního období se výstava zaměří na osobní dialog mezi obchodními partnery a kolegy a sdílení znalostí o trendech, inovacích a osvědčených postupech. Celý článek

Zákazníci toužili po vratných skleněných lahvích, od září je na trh uvádí Mattoni

Mattoni zahájila stáčení minerální vody do nových skleněných lahví se zálohou. Vyslyšela tak přání zákazníků, kteří preferují vratné a cirkulární obaly. Pro komfortnější přepravu doprovodí novou designovou lahev s objemem 1 litr dělitelná přepravka. Od konce září bude perlivá i neperlivá Mattoni v cirkulárních lahvích k dostání v prodejnách Lidl. Celý článek

Společnost BILLA ČR slaví 30. výročí

Společnost BILLA v letošním roce slaví 30 let od svého vstupu na český trh. Za dobu svého působení se stala jedničkou mezi supermarkety a ikonou, která ve svém segmentu po celých třicet let udávala v mnohých oblastech směr. Pro mateřskou skupinu REWE Group, která společnost BILLA vlastní, je Česká republika takzvaným třetím domovským trhem. Skupina REWE se zaměřuje na optimální rozvoj a růst svých domovských trhů – se zvláštním důrazem na silný rozvoj v České republice jako typického českého supermarketu. Celý článek

Společnost Kneipp získala ocenění GREEN BRANDS

Německý výrobce přírodní kosmetiky Kneipp, který na českém trhu působí od roku 1997, získal ocenění GREEN BRANDS Czech Republic pro roky 2021/2022 v kategorii Společnost za ekologickou výrobu, šetrný přístup k přírodním zdrojům a důraz na filozofii udržitelnosti. Celý článek

Skupina Kofola má za sebou úspěšné druhé čtvrtletí roku

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí letošního roku, ve kterém se jí podařilo meziročně navýšit tržby o 23 % a provozní zisk EBITDA o 65 %. Hlavním důvodem je především výrazný červnový růst poptávky po otevření trhu včetně důležitého segmentu gastronomie. Prodeje podpořilo také počasí a volnější pohyb osob na všech trzích. Výsledkem jsou historicky rekordní červnové prodeje. A vzhledem k následnému pozitivnímu vývoji letní sezóny management Kofoly zpřesnil svůj odhad letošního provozního zisku EBITDA na rozmezí 1,08 – 1,15 miliardy korun. Celý článek

Nový ředitel továren v Lovosicích a Mariánských Lázních

Výrobní závody společnosti Mondelēz International v Lovosicích a Mariánských Lázních nově povede Jaroslaw Klimkiewicz. Od září nahradí dosavadního ředitele Nicolase Boucheta, který továrny řídil od roku 2017. Bouchet bude nyní v rámci společnosti zastávat jinou pozici s regionální odpovědností. Klimkiewicz má mnohaleté zkušenosti v řízení výroby, například z Polska či Jihoafrické republiky v oblasti spotřebního zboží a produktů osobní a zdravotní péče. Celý článek

Viessmann Refrigeration Solutions přebírá společnost Fri-Service

Viessmann Refrigeration Solutions přebírá společnost Fri-Service, zavedeného dodavatele a poskytovatele služeb v oblasti chladicí techniky v České republice a na Slovensku. Tato akvizice rozšíří současné portfolio služeb společnosti Viessmann v oblasti servisu a poskytování řešení na klíč. Zákazníci tak získají úplnou podporu, od fáze plánování projektů, přes jejich realizaci, až po následnou údržbu. Celý článek

DACHSER dal před 50 lety světu logistiky výměnné nástavby

Výměnná nástavba – standardní kontejner pro sběrnou službu –  letos slaví své 50. narozeniny. Mezinárodní logistický provider DACHSER stál doslova u jejího zrodu. Koncept výměnné nástavby vyvinul, inspirován námořními kontejnery, Thomas Simon, zeť zakladatele společnosti, na konci šedesátých let. Výměnná nástavba se v pozemní logistice stala převratnou novinkou, která revolučním způsobem ovlivnila celé odvětví. Celý článek

Lidl ze stálé nabídky vyřadil klecová vejce

Lidl v České republice učinil další krok ke splnění svého závazku, že nejpozději v roce 2025 úplně zruší prodej klecových vajec. Již nyní se podařilo dosáhnout toho, že klecová vejce kompletně zmizela ze stálé nabídky, z kapacitních důvodů budou k dostání výhradně v akcích. Celý článek

Více než půl milionu digitálních cenovek pomáhá Albertu šetřit papír i práci zaměstnanců

Albert za poslední rok nainstaloval ve svých obchodech po celé České republice téměř 300 000 elektronických cenovek. Celkově jich má už 600 000 a využívá je každá třetí prodejna. Do konce roku je plánuje zavést v další desítce obchodů. Pokračuje tak v digitalizaci a inovacích, které zpříjemňují nakupování zákazníků a pomáhají šetřit práci zaměstnanců. Nezanedbatelné jsou také úspory papíru, za rok ušetří cenovky papíru tuny. Celý článek

IKEA má výdejní místa už ve 13 městech v Česku

IKEA se dlouhodobě snaží být pro zákazníky dobře dostupná a nabídnout jim možnosti pohodlného nakupování. Od loňského roku tak postupně rozšiřovala síť výdejních míst v regionech, kam si zákazníci mohou objednávat rozměrnější zásilky a ušetřit tak za dopravu. V srpnu na mapu těchto míst přibyla Jihlava, Ústí nad Labem, Karlovy Vary a celkem je těchto míst už třináct. Celý článek

Kofola přichází s novým projektem vratného skla do obchodů

Společnost Kofola opět dokazuje, že to s udržitelností myslí vážně. Po náročném covidem zasaženém roce přichází s novým projektem Cirkulka, díky němuž rozšíří do obchodů i velkých řetězců své portfolio tradičních nápojů ve vratných skleněných lahvích. Díky speciální modulární přepravce zachová i dosavadní komfort pro spotřebitele. Celý článek

Linde Material Handling otevírá e-shop manipulační techniky a příslušenství

Společnost Linde Material Handling Česká republika, dodavatel manipulační techniky a komplexních intralogistických řešení, vychází vstříc přáním a potřebám zákazníků a otevírá svůj e-shop s manipulační technikou Linde a potřebným a žádaným příslušenstvím. Široký sortiment produktů Linde od manuálních paletových vozíků přes elektrické až po ručně vedené vysokozdvižné vozíky, náhradní díly i všechny potřebné doplňky, je nyní k dispozici i online a za výhodné ceny. Celý článek

Zásilkovna spouští doručování do kufrů aut

Zásilkovna, přední česká logisticko-technologická firma, poté, co 1. července spustila vlastní doručení na adresu Zásilkovna domů, nabídne svým zákazníkům další službu – doručování zásilek do kufru zaparkovaného vozidla. Novou službu Zásilkovna do auta vyvinula ve spolupráci se společností ŠKODA AUTO. Cena za doručení do vozu je stejná jako za doručení na adresu – pro internetové obchody začíná na 79 Kč bez DPH, pro zasílání mezi fyzickými osobami stojí 115 Kč včetně DPH. Celý článek

Novou HR ředitelkou společnosti Coca-Cola HBC pro Česko a Slovensko se stala Markéta Pavelková

Společnost Coca-Cola HBC má s účinností od 2. srpna 2021 novou HR ředitelku pro Česko a Slovensko. Stala se jí Markéta Pavelková, jež dosud ve stejném regionu řídila oblast lidských zdrojů velkoobchodní společnosti Makro Cash & Carry.  Bohaté profesní zkušenosti má s různými oblastmi HR, od řízení a získávání talentů, vzdělávání až po komplexní kulturní transformaci firmy v souladu s jejími dlouhodobými strategiemi. Celý článek

BILLA instaluje děliče zboží do regálů vyrobené pouze z druhotných surovin

Společnost BILLA navazuje na dosavadní kroky v rámci strategie udržitelnosti Plán B a v dalším bodě se zaměřuje na technické vybavení prodejen. Po obměně nákupních košíků za ekologičtější variantu a uvedení celopapírových sáčků na pečivo zavádí šetrnější způsob, jak oddělovat zboží v regálech. Postupně obměňuje na všech svých prodejnách průhledné děliče zboží za ekologičtější variantu z recyklátu. Celý článek

Majitelé e-shopů se další covidové vlny nebojí

Vlastníci e-shopů nemají strach z případných podzimních pandemických restrikcí. Téměř 50 % z nich se na další potenciální lockdown nijak speciálně nepřipravuje. Vyplývá to z interního průzkumu společnosti Shoptet, který proběhl na přelomu července a srpna letošního roku. Celý článek

Na zkušenou do Alberta

Deset vysokoškoláků z různých částí republiky sbírá praktické zkušenosti na stáži v Albertu. Ve 14. ročníku tříměsíčního programu Summer Internship mají na starost samostatné projekty z oblastí udržitelnosti, obchodu, marketingu či logistiky. Vedou je a mentorují zkušení manažeři. Díky programu získala cenné zkušenosti už více než stovka studentů. Celý článek

AlzaBoxy se otevírají tisícům e-shopů a dopravcům díky spolupráci Alza.cz a Balikobot.cz

Alza.cz ve spolupráci s integrátorem Balíkobot provozujícím platformu Lockers.ai zpřístupňují kapacitu sítě AlzaBoxů dopravcům i zájemcům z řad e-shopů. Všichni partneři napojení na Balíkobot a zákazníci tisíců e-shopů v Česku i na Slovensku si tak mohou nechat své zásilky doručit do nejrobustnější sítě boxů s více než 100 tisíci výdejních schránek rozmístěných napříč oběma zeměmi. Celý článek

Skupina RAJA rozšiřuje své působení

Skupina RAJA podepsala akviziční smlouvu se společností AURELIUS. V sedmi evropských zemích tak přebírá společnost Viking a její pobočky Office Depot Europe. Akvizice skupině umožní obsloužit více než 2,2 milionů zákazníků v Evropě a dosáhnout obratu 1,6 miliardy EUR. Celý článek

Při kontrolách Potravinářské inspekce nevyhovělo 48 % hodnocených zmrzlin

Průběžné výsledky kontrol Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) v letošní sezóně ukazují, že řada provozovatelů nedodržuje předepsané postupy pro výrobu kopečkových a točených zmrzlin a ledů do nápojů. Významná část odebraných vzorků nesplnila požadavky právních předpisů zejména v oblasti limitů pro přítomnost bakterií a takové potraviny představují riziko pro zdraví spotřebitele. Letos zjištěné podíly nevyhovujících vzorků patří k nejvyšším za posledních pět let. Celý článek

Při nákupu u více obchodníků za vás MALL nově zaplatí dopravu

Největší české internetové tržiště MALL.CZ přináší novinku, která zatím na trhu zdaleka není obvyklá – možnost nákupu za jediné poštovné. Pokud zákazník nakoupí zboží od několika různých obchodníků na tržišti, poštovné zaplatí jen jednou a zbylou dopravu odteď doplatí MALL. Zákazník tak získává výhodu v podobě tisíců e-shopů na jednom místě a k tomu špičkovou uživatelskou zkušenost bez dalších nákladů na dopravu. Celý článek

Žabka otevřela další dvě nové prodejny

Dvě nové prodejny Žabka byly otevřeny v krátkém čase po sobě. První z nich se nachází v centru Prahy v ulici Na Poříčí, druhá pak v rezidentní části Brandýsu nad Labem. Zákazníkům nabízí čerstvé i trvanlivé potraviny, denní tisk a širokou nabídku služeb finančního servisu. Nakupující jistě ocení i dlouhou otevírací dobu 6-22 hodin, resp. 6-23 hodin. Celý článek

SOCR ČR: Politické strany musí skončit s nezákonným využíváním prostor kolem obchodů k předvolební kampani

Svaz obchodu a cestovního ruch ČR (SOCR ČR) vyzývá všechny politické strany a hnutí, aby nezneužívaly parkoviště a ostatní pozemky v okolí obchodů k předvolební kampani. Jde o prostory, jež slouží k zajištění pohodlí nákupu pro zákazníky, navíc zvýšení koncentrace lidí v místech pohybu automobilů ohrožuje bezpečnost všech, kteří se na daném místě pohybují. Celý článek

Linde Material Handling zveřejnila zprávu o udržitelnosti za rok 2020

Společnost Linde Material Handling (Linde MH), specialista na intralogistiku, zveřejnila svou zprávu o udržitelném rozvoji za rok 2020. Společnost v ní bilancuje hlavní sociální, ekologické a ekonomické aspekty činnosti a stanovuje konkrétní cíle do budoucna. Hlavními pilíři jsou udržitelné obchodní postupy, spokojenost zákazníků a ziskový růst. Celý článek

Mastercard končí s magnetickými proužky na platebních kartách

Mastercard chce jako první karetní společnost od roku 2024 začít upouštět od magnetického proužku na platebních kartách, v roce 2029 jej nebudou mít již žádné nově vydané kreditní ani debetní karty společnosti. Odklon od magnetického proužku je reakcí jak na měnící se návyky spotřebitelů, tak i na pokrok ve vývoji nejmodernějších technologií a s tím spojený klesající počet transakcí, které jsou s jeho pomocí autorizovány. Celý článek

Červencové gastro tržby byly nejvyšší za uplynulých 2,5 roku

Kolik gastro podniků padlo covidu za oběť, zůstává i v druhé polovině prázdnin otázkou. Přetrvávající pandemická omezení, která se týkají především nočního života, stále nedovolila některým typům zařízení naplno obnovit provoz. I přes nižší počty však česká gastro scéna v červenci dosáhla nejvyšších tržeb za uplynulých dva a půl roku. Vyplývá to z údajů společnosti Dotykačka, jejíž pokladní systém využívá víc než čtvrtina tuzemského trhu. Celý článek

Shell představuje novou značku – Shell Café

Na cestě k dalšímu zlepšování nabídky kvalitních služeb nejen pro řidiče na čerpacích stanicích představuje společnost Shell Czech Republic a.s. novou značku Shell Café, která zahrnuje kromě nové značky kávy a dalších výrobků také kavárny a kávové koutky. Shell Café je novou globální značkou Skupiny Shell, představovanou ve vybraných evropských zemích. Celý článek

Česká e-commerce zažila rekordní druhý kvartál

Obrat českých e-shopů ve druhém čtvrtletí letošního roku dosáhl 50,45 miliard, což je v meziročním srovnání nárůst o více než deset procent. Rekordní druhý kvartál podtrhuje i nárůst 3 144 nových e-shopů v tomto období. Podle dat společnosti Shoptet jich aktuálně v České republice funguje 41 639. Celý článek

Letní sbírka potravin Tesco pomáhá lidem v nouzi

Zákazníci Tesco mají možnost se během měsíce srpna zapojit do letní sbírky potravin. Cílem je vysbírat trvanlivé potraviny, které následně potravinové banky přerozdělí lidem v nouzi. Sbírka bude probíhat do 29. srpna ve všech hypermarketech a supermarketech Tesco, celkem tedy na 147 obchodech. Jedná se o statickou sbírku, kdy zákazníci darované potraviny umístí na sběrná místa v obchodech za pokladní zónou. Možnost darovat potraviny mohou zákazníci i online přes Tesco online nákupy. Celý článek

Česká veganská společnost se spojuje s mezinárodní organizací ProVeg International

S cílem budovat rostlinnou budoucnost ještě efektivněji se Česká veganská společnost spojuje s organizací ProVeg International a dále bude rozvíjet aktivity pro změnu potravinového systému pod novým jménem ProVeg Česko. Česká republika se tak stává již 9. státem, ve kterém bude tato mezinárodní organizace zvyšující povědomí o tom, jaký dopad mají potraviny, které jíme, působit. Celý článek

Obchodní centra: tržby jako před krizí a obnovený zájem investorů

Po květnovém znovuotevření obchodních center se zvýšily jejich tržby¹ i návštěvnost, a to na míru převyšující loňské výsledky ze stejného období. Oproti předkrizovému roku 2019 byla návštěvnost nižší, ale tržby srovnatelné, dokonce mírně vyšší. Nejlépe jsou na tom z hlediska tržeb supermarkety a hypermarkety, daří se také prodeji elektroniky a produktů pro zdraví a krásu. Celý článek

Tesco uvádí na trh nové recyklovatelné nákupní tašky vyrobené z vlastního odpadu

Snahy společnosti Tesco o opakované používání obalů, kdykoli je to možné v souladu s firemní strategií udržitelnosti, jdou výrazně nad rámec samotných obalů produktů. Důkazem toho jsou i nové nákupní tašky, které jsou odolnější, takže je lze použít vícekrát a současně je lze plně recyklovat. Společnost Tesco vybízí zákazníky k zodpovědnému používání nákupních tašek: opakovaně je použít a poté recyklovat. Na výrobu nových nákupních tašek bude ročně použito 150 tun plastového odpadu z provozu obchodů Tesco. Celý článek

Medu bude opět málo a cena poroste

Objem letošního českého medu bude opět podprůměrný s podobnou produkcí jako v loňském roce, kdy čeští včelaři dodali 5 000 tun medu. Na vině je chladné počasí a slabá jarní snůška z kvetoucích stromů a řepky, která je v Česku v současné době hlavní medonosnou plodinou. Celý článek

VCHD Cargo koupila německého přepravce Völker Logistik

VCHD Cargo oznámila akvizici německé spediční firmy Völker Logistik. Jedná se o největší investici v historii společnosti, která upevní její pozici na největším logistickém trhu v Evropě. Tato největší transakce zvýší nejen konkurenceschopnost společnosti v oblasti mezinárodních linkových přeprav, ale i v přepravách na kratší vzdálenosti v rámci Německa, včetně obsluhování poslední míle. Spojení obou rodinných společností přinese i synergie v personální oblasti zejména na pozicích profesionálních řidičů. Celý článek

Mattoni 1873 začne plnit a distribuovat nápoje PepsiCo i v Rakousku

Od ledna 2022 se Mattoni 1873 stane výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů PepsiCo v Rakousku. Ve stejné roli skupina již několik let úspěšně působí v Česku, Slovensku, Maďarsku a Bulharsku. Mattoni 1873 tak potvrzuje svou pozici největšího výrobce a distributora nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Celý článek

Zalando dosáhlo ve druhém čtvrtletí roku 2021 40% růstu

Hrubý objem zboží (GMV) ve druhém čtvrtletí vzrostl o 40 % na 3,8 miliardy eur, za posílené EBIT marže 6,7 %. Růst byl tažen jednak silnou poptávkou spotřebitelů po online nabídkách a také vzrůstajícím využitím služeb platformy ze strany partnerů. Zalando potvrzuje svůj výhled pro rok 2021 a cílí na další růst GMV o 31-36 %. Společnost směřuje k dosažení horní poloviny plánovaného rozpětí 400-475 milionů eur posílené EBIT marže. Celý článek

Zájem o pivo stoupá – měsíční výstav se už blíží loňským hodnotám

Česká pivovarnická scéna se na začátku léta začala pomalu stabilizovat. V červnu už segment čepovaného piva při meziročním srovnání dosáhl téměř hodnot z let před příchodem pandemie, tuzemský celkový výstav je ale stále za prvních šest měsíců nižší o 549 191 hl než v roce 2020. Na dorovnání ztrát z prvního čtvrtletí nestačil ani export, který od ledna vzrostl o necelých 6%. Celý článek

Počet Z-BOXů Zásilkovny v České republice dosáhl již 1 000 kusů

Zásilkovna, přední česká technologická firma, která patří do skupiny Packeta Group, instalovala již 1 000 Z-BOXů a má tak nejhustší síť automatických výdejních boxů v České republice. Do konce roku jich plánuje v České republice instalovat 2 500. Z-BOXy jsou bezdotyková soběstačná výdejní místa, napájena solárním panelem a ovládaná přes mobilní aplikaci Zásilkovna. Fungování a ovládání Z-BOXů je unikátní, nikdo jiný v Česku výdejní boxy na podobném principu nepoužívá. Celý článek

Bolt získal 600 milionů eur od investorů

Bolt, první evropská superaplikace svého druhu, získala investici ve výši 600 milionů eur a zvýšila tím hodnotu společnosti na více než 4 miliardy eur. Bolt tyto prostředky využije ve prospěch svojí nové služby rozvozu potravin do 15 minut s názvem Bolt Market, a také na rozšíření svých stávajících služeb mobility a rozvozu jídla. Celý článek

OC Rokycanská ve víru změn

Ve znamení velkých změn probíhá léto v obchodním centru Rokycanská (dříve OC Plzeň). Oblíbené místo nákupů obyvatel i návštěvníků Plzně v létě prošlo viditelným rebrandingem spojeným s novým názvem. Ten reprezentuje viditelné písmeno „R“, které se postupně propíše do opláštění centra na Rokycanské ulici. Celý článek

Drogerie ROSSMANN nadále expanduje

Od dubna do června letošního roku otevřela drogistická síť ROSSMANN dvě nové prodejny, tři stávající zrekonstruovala. V průběhu letních prázdnin navíc převlékne do nového kabátu své další čtyři prodejny. V Česku nyní provozuje už celkem 151 poboček, ve kterých zákazníkům zajišťuje možnost užívat si nákupy v moderním prostředí. Celý článek

Finish spouští aktivitu na pomoc krajině u hory Blaník zasažené suchem

Značka Finish od 1. srpna spouští prodejní aktivitu na pomoc zadržení vody v krajině pod horou Blaník, které dlouhodobě hrozí sucho a ztráta biologické diverzity. Za každý nákup tablet do myčky Finish Quantum Ultimate dá společnost Reckitt, která značku Finish zastřešuje, tři koruny na vybudování nových tůní a mokřadů. Ty pak zadrží v krajině téměř pět milionů litrů vody. Akce poběží v Česku do konce září a značka ji podpoří televizní, printovou a online reklamou. První terénní práce v Podblanicku proběhnou na začátku příštího roku. Celý článek

Jedna z největších prodejen Albert na Moravě je v novém

Ostrava patří mezi město s nejvíce remodelovanými prodejnami Albert v republice v letošním roce. Poslední kompletně modernizovaný hypermarket na periferii města patří mezi ty největší. Prodejna prošla kompletní přestavbou od podlahy, nábytku až po uspořádání. Zákazníci ocení její přehlednost, vzdušný moderní vzhled a širokou nabídku čerstvého sortimentu. Zároveň zde najdou mnoho inovací a vybavení, které pomáhá šetřit energii a životní prostředí. Celý článek

Nejpopulárnější stálice v Lidlu? Banán

Nejoblíbenějším ovocem u zákazníků Lidlu je banán. Jinak tomu není ani v letošním roce 2021, který je zároveň Mezinárodním rokem ovoce a zeleniny. V Lidlu zákazníci seženou přes 160 druhů ovoce a zeleniny, nechybí ani plodiny v bio kvalitě či vařené podobě. Neprodejné kusy pak dělají radost například zvířatům v Zoologické zahradě Jihlava. Celý článek

Obchodníci na MALLu slaví úspěch za hranicemi

Internetové tržiště MALL rychle roste a počet obchodníků, kteří své zboží na e-shopu nabízejí, přesahuje 2 000. Kromě výrazného nárůstu prodejů v České republice, kde se zboží z partnerského prodeje na celkových prodejích MALLu podílí více než třetinou, dramaticky rostou i prodeje v zahraničí. Celý článek

Do České republiky vstupuje digital in-store platforma Nanovo

Ve čtvrtek, 29. července, byla otevřena první phygital prodejna v České republice, která disponuje technologií společnosti Nanovo. Tato digital in-store platforma mění se svým revolučním řešením standardní nákup v kamenné prodejně na hi-tech zážitek. Nově otevřený obchod partnerských značek MODIVO a Eobuv.cz v pražském OC Nový Smíchov se tak stal díky spolupráci s Nanovo pionýrem, jenž zákazníkům nabídne nákupní zkušenost blízké budoucnosti. Celý článek

Po Praze vyjedou knihotaxíky

Češi za nové knížky ročně utratí ročně více než 8 miliard. Není divu, že stále více z nich se snaží získat část vynaložených peněz zpět dalším prodejem. Napomáhá tomu rozvoj takzvaných knižních secondhandů i způsobů, jak již přečtené knížky snadno vracet zpět do oběhu. Poslední novinkou jsou sezónní knihotaxíky, které v následujících týdnech vyrazí po Praze. Provozuje je největší český knižní secondhand Knihobot. Celý článek

makro zvedá mzdy a zavádí práci z domova

Společnost makro Cash & Carry Česká republika zvyšuje u provozních zaměstnanců mzdy v průměru o 3,2 %. Přilepší si zaměstnanci v ochodech i v distribuci. Pracovníci centrály mají nově možnost pracovat z domova. Celý článek

Společnosti Tetra Pak a Stora Enso spojily své síly

Partnerství, které vzniklo po provedení komplexní studie realizovatelnosti, předpokládá zavedení rozsáhlé linky na rozvlákňování nápojových kartonů v závodě Stora Enso v Ostrołęce v Polsku. Linka ztrojnásobí roční recyklační kapacitu použitých nápojových kartonů v Polsku z 25 000 na 75 000 tun. Celý článek

Fashion Arena instalovala do svého areálu včelí úly

Hned tři včelí úly nainstalovalo v červnu do svých venkovních prostor nejnavštěvovanější tuzemské outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet. Jedná se o jeden z dílčích environmentálních projektů, kterými centrum podporuje biodiverzitu ve svém okolí a podněcuje tím své zákazníky k šetrnějšímu chování k životnímu prostředí. Celý článek

DACHSER Šanghaj získal certifikaci CEIV Pharma

Mezinárodní logistický provider DACHSER obdržel pro svoji pobočku DACHSER Šanghaj a svoji kancelář na Mezinárodním letišti Šanghaj certifikaci CEIV Pharma od mezinárodní asociace IATA. Společnost tím dále rozšiřuje služby své logistické sítě pro zákazníky ze segmentu Life Science & Healthcare. Celý článek

Češi více dbají na životní prostředí

Udržitelnost životního prostředí je jednou z priorit společnosti BAUHAUS. Známý prodejce potřeb pro kutily, zahrádkáře a DIY nadšence se dlouhodobě zajímá o alternativní šetrné produkty, které k ochraně životního prostředí přispívají. Jednou z aktivit společnosti je proto i investice do vývoje a výroby produktů, které těmto cílům napomáhají. Celý článek

Vzniká KVADOS GROUP, skupina pro sdílení know-how nejen v oblasti robotizace

Chuť přicházet s inovativními řešeními v logistice, a nejen tam, stála za vznikem nové skupiny KVADOS GROUP. Poslední měsíce se nesly v duchu mimořádné poptávky po WMS a zaměření pozornosti na plnou automatizaci a robotizaci skladů tak bylo jen dalším přirozeným krokem společnosti KVADOS. Její strategické investice do společností působících v oblasti robotizace přinesly nové možnosti sdílení know-how a také širší záběr na trhu. Celý článek

Zalando mění design přepravních tašek a krabic

Zalando se díky novým obalům přibližuje svému cíli eliminovat do roku 2023 jednorázové plasty. Obaly společnosti Zalando si již prošly mnoha provedeními, jedna věc však přetrvávala: oranžové logo “Zalando” na bílém podkladu. Následující se od nynějška změní: Celý článek

Wolt nově rozváží z poboček PetCenter

„Spolupráce s řetězcem PetCenter je pro nás přirozeným krokem a plánujeme tento koncept dále rozvíjet také o další zboží. Výhodou je pro naše zákazníky flexibilita a rychlost doručení, kdy budou mít zboží u sebe do 30 minut od zadání objednávky. Navíc mohou pohodlně objednávat i další sortiment a Wolt je tak zase o něco blíže vizi online nákupního centra,” říká Jan Foret, ředitel českého Woltu. Celý článek

BILLA zavádí nákupní košíky z recyklátu

Společnost BILLA se dlouhodobě snaží přírodě ulehčit, pravidelně proto přichází s řešeními, které jsou ekologičtější. Nejnovějším krokem ve strategii udržitelnosti, kterou společnost zastřešila názvem Plán B, je výměna dosavadních nákupních příručních košíků za nové, vyrobené z recyklátu. Celý článek

Inovovaný koncept Můj obchod přivítal svého 30. partnera

Společnost makro Cash & Carry ČR, která zaštiťuje partnerskou maloobchodní síť Můj obchod, slaví otevření 30. prodejny v novém modernizovaném kabátě, který kromě moderního vzhledu prostorů nabízí komplexní sortiment a širší výběr. Největší zájem o tyto prodejny je především mimo Prahu. Inovovaný koncept aliance byl uveden v roce 2020 prostřednictvím vzorové prodejny umístěné na pražském Náměstí Míru, jejíž hlavním cílem bylo představit modernizovanou podobu prodejen stávajícím i potenciálním partnerům. Celý článek

Lahve z recyklovaného PETu patří k těm nejekologičtějším

Skupina Kofola pokračuje v plnění svého závazku dosáhnout do roku 2030 uhlíkové neutrality. Uhlíková stopa celé společnosti se skládá ze 14 % z vlastní činnosti firmy, 86 % emisí tvoří dodavatelé při produkci surovin či materiálů. Kofola se proto zaměřuje na hledání co nejekologičtějších řešení nejenom u sebe, ale také u svých partnerů. Celý článek

Lidl a Kaufland si stanovili ambiciózní cíle na ochranu klimatu – sníží provozní emise CO2 o 80 %

Společnosti Lidl a Kaufland si uvědomují důležitost udržitelnosti, která je klíčovým prvkem budoucnosti celého světa. Díky vlastní klimatické strategii a stanovení konkrétních klimatických cílů, které vycházejí z metodiky iniciativy Science Based Targets, podnikají další důležité kroky ve svém úsilí o ochraně klimatu. Významně tak přispívají k dosažení cíle Pařížské dohody o klimatu, a to na omezení globálního oteplování na 1,5 stupně Celsia oproti hodnotám před průmyslovou revolucí. Celý článek