Podle údajů Kolonial.cz stoupl počet závozů na mimoměstské adresy

Letošní prázdniny mohou už nyní hodně vypovědět o tom, jak si Češi dokázali zvyknout na nákup potravin online. Podle údajů Kolonial.cz stoupl od začátku prázdnin počet závozů na mimoměstské adresy v průměru o 15 %.

Kolonial autoPosílily zejména menší obce ve středních Čechách a na Plzeňsku. Potvrdilo se tak, že pro mnohé zákazníky se nakupování potravin online stalo samozřejmostí a jsou schopni ho adaptovat i na podmínky dovolené.

Složení „chalupářských“ nákupních košů se od těch „městských“ liší jen nepatrně. Přibylo více nápojů, zejména piva a minerálek, ale také trvanlivějších potravin, především uzenin a cukrovinek. Podíl masa, zeleniny a ovoce je však podobný. Mírně vzrostla také průměrná cena nákupu.

Podle Petra Vyhnálka, šéfa Kolonial.cz, existují dva jasné důvody, proč dávají zákazníci přednost dovážce potravin až na své letní sídlo. První je časová úspora, kterou nákupy online poskytují, druhý pak úspora nákladů na dojezd do města.

„Chatařům a chalupářům se při pobytu mimo město prodlužuje cesta k nejbližšímu supermarketu zhruba sedmkrát. Objednat si potraviny až na chatu nebo chalupu tak přináší výrazný časový i finanční benefit,“ uvádí Vyhnálek.

Způsob, jakým se Češi postaví k závozům potravin na svá letní sídla, může být zajímavý i v celoevropském měřítku. Se 450 tisíci rekreačními objekty totiž patříme mezi evropskou špičku a můžeme tak poskytnout modelový příklad toho, jak vypadají prázdninové spotřebitelské návyky.

 

Zdroj: Kolonial.cz

Praha, 27. července 2016