MAKRO vybízí české start-upy

Skupina METRO, jejíž součástí je i české MAKRO, a společnost Techstars vyhlásily druhý ročník celosvětového programu pro start-upy Techstars METRO Accelerator. Jejím cílem je najít mladé technologické firmy, které se zaměřují na služby pro restaurace, hotely či catering. Deset vybraných projektů získá investici v hodnotě až 120 000 euro (3,24 milionu korun) a podporu mentorů i expertů ze skupiny METRO.

„První ročník soutěže byl velmi úspěšný. Přihlásily se stovky start-upů s velmi zajímavými koncepty. Pět procent přihlášených týmů bylo z České republiky,“ říká Jan Koutný, šéf oddělení e-commerce společnosti MAKRO. „Chceme i letos podpořit skvělé nápady, které usnadní podnikání našim zákazníkům. Je to skvělá příležitost pro nás a velká šance pro české firmy,“ dodává.

V loňském roce bylo vybráno 11 start-upů, které nabídly například rezervační systémy, řešení pro pražírny a distributory kávy, HACCP reportingový systém pro platformu Android, spojení velkých HoReCa akcí s charitativními příspěvky či digitalizaci dat.

Letos se start-upy mohou hlásit do 20. června 2016 prostřednictvím webových stránek www.techstarsmetro.com, kde vyplní přihlášku v angličtině. Desítku vybraných projektů, která bude vyhlášena 12. září, čeká od poloviny září tříměsíční program v Berlíně. Připravena pro ně bude jak investice ve výši až 120 000 euro, tak pomocná ruka mentorů z celého světa a obsáhlá kontaktní síť METRO. Program vrcholí v prosinci, kdy se projekty představí investorům, leaderům v oboru i široké veřejnosti. Start-upy získají jedinečnou příležitost rozšířit svou působnost po celém svět a zároveň uchovat si svou nezávislost.

Do soutěže se mohou hlásit všechny mladé firmy nezávisle na fázi fungování, zemi, právní formě či věku jednotlivých členů týmu.

Společnosti ze skupiny METRO podpoří vítěznou desítku v oblasti marketingu, obchodní strategie, práva a komunikace. Světový lídr v programech na podporu start-upů, organizace Techstars, je pak připravena zapojit start-upy do svého rozvojového programu a poskytnout i mentory a investory ze start-upové scény.

Mezi mentory je mimo jiné i Martin Behle, Operating Partner METRO GROUP pro Rakousko a Českou a Slovenskou republiku či český šéfkuchař Patrik Jaroš, CEO Food Experts Group.

 

Zdroj: METRO/MAKRO Cash & Carry

Praha, 3. června 2016