Staňte se součástí Penny rodiny

Penny Česká republika má aktuálně více než 400 prodejen po celé zemi a do konce roku plánuje otevřít dalších 6 nových prodejen. S bezmála 7 000 zaměstnanci tak patří k jedněm z nejvýznamnějších zaměstnavatelů u nás. Celý článek

Věrnostní program Tchibo slaví 10 let

Věrnostní program Tchibo v České a Slovenské republice slaví 10 let od svého založení a v současnosti čítá více než 1,25 milionu členů. Program, ke kterému neodmyslitelně patří TchiboCard, vznikl v září roku 2012 se záměrem odměňovat stálé zákazníky. Ti za každý svůj nákup získávají Věrnostní zrnka, která jim zlevňují jejich další nákupy. Program ale přináší i řadu dalších benefitů. Celý článek

Novým generálním ředitelem Allegra se stává Roy Perticucci

Funkce nového generálního ředitele a člena představenstva společnosti Allegro se od 1. září 2022 ujal Roy Perticucci. Jeho úkolem je především pokračovat v rozběhnuté transformaci společnosti do pozice evropského šampiona v oblasti elektronického obchodu a úspěšné dokončení probíhající integrace se společností Mall Group a kurýrní službou WE|DO, jejichž nákup Allegro formálně dokončilo letos na jaře. Celý článek

Společnost LaSalle zahájila výstavbu nového prémiového maloobchodního a kancelářského projektu na pražské třídě Na Příkopě

Společnost LaSalle Investment Management (LaSalle), jež patří k předním světovým správcům investic do nemovitostí, zahájila na prestižní adrese pražské třídy Na Příkopě výstavbu projektu 100YARDS. Díky propojení tří v ulici sousedících objektů zde vytvoří víceúčelový komplex světového formátu, který nabídne prvotřídní maloobchodní i kancelářské prostory. Celý článek

Skupině Kofola ve druhém čtvrtletí roku výrazně rostly tržby i náklady

Pozitivní trend vývoje tržeb Skupiny Kofola z prvního čtvrtletí roku pokračoval také ve čtvrtletí druhém. Tržby v tomto období meziročně vzrostly nad očekávání o 23 % a za prvních šest měsíců již dosáhly výše 3,717 miliardy korun. Je to o 763 milionů korun více než za prvních šest měsíců loňského roku a historický rekord. Celý článek

Nejvíce českého chřestu prodal Lidl

Letošní ocenění za největší množství prodaného českého chřestu putuje do Lidlu. V průběhu jara si zákazníci z jeho prodejen odnesli více než 60 tun „bílého zlata“ pocházejícího od společnosti Český chřest z farmy Hostín u Vojkovic. Společnost Lidl dnes v prostorách Národního zemědělského muzea ocenil ministr zemědělství Zdeněk Nekula. Celý článek

V outletu Freeportu roste počet luxusních značek

Moschino, Versace, Roberto Cavalli a další italské značky vstoupily do centra  Freeport Fashion Outlet v Hatích u Znojma díky nově otevřenému obchodu AC Fashion Milano. V návaznosti na zájem zákazníků i obchodníků v Freeportu celkově přibývá počet obchodů zaměřených na luxusní zboží. Celý článek

Česko má 27 platebních terminálů na 1000 obyvatel

Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku obyvatel vychází zhruba 27 zařízení. Premiantem jsou turistické destinace Řecko a Španělsko, nejhůře je na tom Německo. Vyplývá to z dat společností Global Payments a Mastercard. Celý článek

DODO je Franšízou roku

Technologicko-logistická společnost DODO oficiálně spustila svůj franšízový program DODO Partner teprve loni. Již letos ale sbírá úspěchy. Účast v sedmém ročníku soutěže Franšíza roku pořádané platformou franchising.cz, programu zajistila celkové první místo i zvláštní ocenění za digitalizaci v podnikání. Celý článek

Každé osmé prodané pivo z Prazdroje je nealkoholické

Každé osmé pivo z Plzeňského Prazdroje je již nealkoholické. Dlouhodobý růst populární značky Birell v letošním roce ještě akceleruje. Za prvních sedm měsíců roku prodal Prazdroj o čtvrtinu nealkoholických piv více než ve stejném období loňského roku. Roste přitom jak základní, neochucená verze Birellu, tak i nealko radlery, tedy Birelly ochucené přírodními ovocnými šťávami. V posledních letech se zvyšuje zájem o nealko piva u mužů. Celý článek

Albert bude testovat pěstování bylinek přímo v prodejně

Albert se stane prvním maloobchodníkem u nás, který bude na prodejní ploše testovat pěstování rostlin pomocí hydroponie. Novinku připravuje ve spolupráci s českým start-upem Greeen.Tech v hypermarketu na pražském Chodově. Spuštění testovacího provozu plánuje na následující měsíc. Celý článek

Action do svého portfolia přidává další tři prodejny

Nejrychleji rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím Action otevřel 25. srpna svou třetí prodejnu v Ostravě, konkrétně v městské části Ostrava-Přívoz. Obchod nacházející se v retailovém centru na Sokolské třídě se tak stává 30. českou prodejnou společnosti. Následující týden budou dále otevřeny prodejny v Olomouci a v Plzni, obě ve čtvrtek 1. září. Celý článek

Skupina Schwarz zaznamenala významný pokrok v plnění cílů REset plastové strategie

Skupina Schwarz, která je známá svým pokrokovým přístupem k oběhovému hospodářství, se rychle přibližuje k naplnění svých cílů v rámci celoskupinové REset plastové strategie. Díky intenzivnější spolupráci a synergii společností Schwarz Produktion, Kaufland, Lidl a společnosti PreZero dosahuje koncern již nyní velkých úspěchů na mezinárodní úrovni i na úrovni jednotlivých zemí. Celý článek

Na český trh vstupuje francouzská módní značka JOTT

Do České republiky vstupuje nová fashion značka, původem z francouzské Marseille. JOTT se specializuje na tenké, ultralehké a nepromokavé bundy, které se dají nosit během celého roku. V nabídce má ale také vesty, polokošile, šaty a další oblečení využitelné pro všechna čtyři roční období. Celý článek

Čidlům neunikne žádný výkyv teplot

Teplotní čidla, která Albert začal testovat koncem roku 2020, se osvědčila, aktuálně je využívá ve více než sedmi desítkách prodejen a dál je rozšiřuje. Inovace, která automaticky hlídá stabilitu teploty uvnitř chladniček, mrazáků a samoobslužných pultů, upozorní v případě jakékoliv chyby obsluhu. Celý článek

Automatizace hotovosti – nové možnosti pro segment čerpacích stanic

Potřeba adaptace čerpacích stanic na měnící se tržní podmínky je dnešní realitou.

„V některých ohledech dramatické změny, ke kterým došlo v roce 2020, kdy se každodenní život výrazně změnil, poskytly prodejcům pohonných hmot náhled na pravděpodobný dopad energetické transformace v nadcházejících letech.“ McKinsey & Company: Fuel retail in the age of new mobility 2021. Celý článek

Tržby Wolt Marketu se od začátku roku zdvojnásobily

Wolt Market otevírá novou pobočku na Žižkově. Cílem expanze je zvýšení dostupnosti služby v centru a na východě Prahy. Technologická společnost službu rozšiřuje i přes zvyšující se tlak na ceny a nejistou ekonomickou situaci. Od začátku letošního roku totiž Wolt Market zvýšil své tržby dvojnásobně. Žižkovský Wolt Market postupně nabídne téměř 3500 produktů včetně veganských alternativ, fitness stravy a vitamínů od GymBeam, nebo tabákových výrobků. Celý článek

Velkopopovický pivovar prochází modernizací

Velkopopovický pivovar prochází výraznou modernizací. V květnu spustil novou stáčecí linku na vratné lahve, nyní uvedl do provozu 14 moderních cylindrokonických tanků, ve kterých budou nově zrát a kvasit ležáky i výčepní piva a které nahradí původní technologii v pivovarském sklepení. Celkově jde o investici přesahující 620 milionů korun. Celý článek

Amazon jde vstříc elektromobilitě

S narůstajícím trendem elektromobility se společnost Amazon rozhodla zřídit dobíjecí stanice pro elektromobily a elektrokola, které budou mít zaměstnanci distribučního centra v Dobrovízi zdarma k dispozici. Společně s dlouhodobou podporou svozové dopravy, jde o další iniciativu směrem k zaměstnancům, která přispívá ke snižování uhlíkových emisí spojených s provozem budovy. Nabíjecí stanice na elektrokola Amazonu dodává Powerbox.one, systém pro elektroauta slovenská firma AgeVolt. Celý článek

Nejnavštěvovanější supermarket Albert prošel modernizací

Jeden z nejnavštěvovanějších obchodů Albert, který leží na dopravním uzlu, na pražském Andělu a v blízkosti mnoha kancelářských prostor, prošel rekonstrukcí. Supermarket, kterým za jediný týden projde přibližně tolik zákazníků, jako je trvalých obyvatel Mladé Boleslavi, nabízí ještě pohodlnější a rychlejší nákup s důrazem na čerstvé potraviny. Urychlení nákupu pomáhá nová pokladní zóna s převážně samoobslužnými pokladnami. Nechybí ani Fresh Bar, který nabízí rychlé občerstvení a kávu s sebou. Celý článek

Obchod Orkly pod vedením Romany Jourdren

Chief Commercial Officer společnosti Orkla Foods Česko a Slovensko, jednoho z nejvýznamnějších výrobců potravin na českém a slovenském trhu, se stala Romana Jourdren. Ve své nové roli bude mít na starosti řízení veškerých obchodních aktivit v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. Celý článek

V letošní druhé vlně charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ přerozdělí drogerie ROSSMANN další 1 milion Kč

Drogerie ROSSMANN spouští letošní druhou vlnu svého charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ, který je součástí dlouhodobé strategie společnosti ROSSMANN. Zákazníci mohou od 3. do 30. srpna 2022 v mobilní aplikaci věrnostního programu ROSSMANN CLUB hlasovat pro příběh, který je zaujal a proměnit tak své nevyčerpané body z nákupů v dobrý skutek. V rámci této vlny ROSSMANN spolupracuje s pacientskou organizací DEBRA ČR, neziskovou organizací Fandi mámám a nezávislou organizací Nadace Naše dítě. Celý článek

Drogerie AlzaEco bez obalu

Alza.cz v holešovickém showroomu nainstalovala samoobslužný automat na bezobalový prodej čisticích prostředků. Návštěvníci mohou zakoupit ekologickou drogerii do přinesených nádob. Samoobslužný automat nabízí v pilotním režimu produkty AlzaEco – prací gel, aviváž, prostředek na mytí nádobí a mýdlo. Celý článek

První dvě haly nového parku v Myslince u Plzně postaví P3 spekulativně

Developer a správce průmyslových budov P3 Logistic Parks zahájil spekulativní výstavbu dvou nových hal v parku P3 Plzeň Myslinka. První dvě z pěti plánovaných budov zaujmou plochu zhruba čtvrtiny z celkové rozlohy parku. Výstavba bude odpovídat přísným udržitelným standardům. Na své si zde přijdou zejména nájemci z oblasti logistiky, lehké výroby či retailu. Celý článek

Častější výplata nám umožňuje konkurovat agenturám práce

Trh práce je stále extrémně konkurenční a v případě retailových společností dvojnásob. Pracovníci vědí, že je o ně zájem a řadě z nich nevadí měnit často pracoviště. Nábor nových kolegů tak bývá drahý a nezřídka se na jednom pracovišti dlouho neohřejí a pokračují jinam. Některé firmy ale našly řešení v netradičním benefitu. Celý článek

Dachser používá objízdné trasy Hedvábné stezky

Nejrychlejší trasy Hedvábné stezky procházejí Ruskem a Běloruskem, kvůli válce na Ukrajině se tyto trasy však již nedají využívat. Mezinárodní logistický provider Dachser nyní nabízí dvě alternativy: po železnici  takzvaným “středním koridorem” a pro celovozové kamionové přepravy z Číny do Evropy alternativní jižní silniční trasu. Celý článek

Nový ředitel Supply Chain pro jižní a střední Evropu – Richard Lemerle

Společnost Mars, jeden z předních světových výrobců cukrovinek, potravin a výživy pro domácí zvířata, jmenovala nového vedoucího funkce Supply Chain v regionu střední Evropy. Richard Lemerle, v současnosti ředitel Supply Chain společnosti Mars pro jižní Evropu, rozšíří svou pozici ředitele Supply Chain i na střední Evropu, nově navíc pokryje také Česko, Slovensko, Rumunsko a Maďarsko. V rámci své pozice se zkušený ředitel Richard Lemerle navíc připojuje ke středoevropskému vedoucímu týmu Marsu. Celý článek

Glami přes léto nezahálí

Posílen 40% meziročním růstem a akvizicí italského konkurenta Stileo aspiruje největší vyhledávač módy ve střední a východní Evropě na pozici „Spotify pro módu“. Miliardová platforma tak bude místem, které na první dobrou odhadne vkus a nabídne jen ty nejrelevantnější módní kousky. Novinkou v pokročilé personalizaci je Kvíz, který uživatelé od července najdou na webu Glami. Celý článek

Stát navyšuje podporu malým vesnickým obchodům

Program Obchůdek 2021+ určený na podporu obchodů s potravinami v obcích do 1000 obyvatel bude pokračovat s navýšeným rozpočtem i v letošním roce. V porovnání s minulým rokem je do něj Ministerstvo průmyslu a obchodů (MPO) připraveno vložit o 13 miliónů korun více než v loňském roce a na program bude vyčleněno celkem 52 miliónů korun. Celý článek

Brněnský Grit roste o více než 40 %, nově dobývá i zahraniční trhy

Společnost Grit, která se zabývá digitalizací a automatizací firemních procesů, raketově roste. Obrat meziročně zvýšila o 40 %, provozní zisk před zdaněním a odpisy má bezmála čtyřnásobný. Firma přitom není na trhu nováčkem, letos slaví třicáté narozeniny. Za jejím rychlým růstem stojí expanze do zahraničí i prohlubování obchodních vztahů s klienty. Celý článek

Dark Stores: Nový formát maloobchodu s dodávkou do 15 minut mění tvář měst

Rozmach elektronického obchodování a měnící se preference zákazníků vytvořily nový fenomén – Dark Stores, neboli online prodejce dodávající zboží do 15 minut od objednávky. Během pandemie a uzávěr kamenných prodejen dosáhla e-commerce svého vrcholu, některým e-shopům vloni rostly prodeje i o desítky procent. V souvislosti s tím začala zejména ve větších městech s dostatečně hustou zástavbou růst i poptávka po menších a centrálně umístěných provozovnách a skladech e-shopů s plochou 150 až 500 m2. Celý článek

Stále více Čechů kupuje potraviny přes mobil

Možnost objednat na dvě ťuknutí, rychlé reklamace i klíčová funkce pro všechny zapomnětlivé. Košík představil vylepšenou aplikaci a ukazuje, jak si představuje zatím nejdokonalejší verzi svého „supermarketu v mobilu“. Při její tvorbě mířil jak na stávající zákazníky, tak na ty, co budou potraviny online nakupovat vůbec poprvé. Celý článek

Alza.cz otevírá novou pobočku v Praze na Pankráci

Alza.cz otevřela novou prodejnu na pražské Pankráci. Pobočka se showroomem zaměřeným na kancelářskou techniku a služby pro firemní zákazníky představuje expozici produktů v minimalistickém designu. E-shop v ní také uvedl novou službu „Ihned k odběru“, která nabízí produkty k okamžitému nákupu přímo v prodejně bez nutnosti předchozího objednání. Celý článek

Společnost Salesforce rozšiřuje své služby a zahajuje spolupráci s TikTokem

Společnost Salesforce zahajuje spolupráci s TikTokem, aby obchodníkům v Commerce Cloudu usnadnila spolupráci s komunitou TikTok, včetně reklam pro uživatele a lepšího vyhledávání jejich produktů. Toto partnerství je nejnovější investicí do platformy Commerce Cloud, která pomáhá obchodníkům oslovit nakupující, kteří využívají sociální sítě. Celý článek

Sjednocením nabíječek to začíná. Co další přináší cirkulární balíček EU?

Ekodesign a udržitelné výrobky se stávají normou. Evropská unie prochází revizemi a upravujícími opatřeními, která mají vést k udržitelnějšímu fungování celého systému a menší závislosti Evropy na externích zdrojích. To také stojí v prvním novém legislativním balíčku Evropské unie zaměřeném na cirkulární ekonomiku, který spatřil světlo světa v březnu tohoto roku. Celý článek

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & SLUNO a.s., která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Celý článek

FM Logistic oznamuje roční výsledky

Společnost FM Logistic zveřejnila své finanční výsledky za rok končící 31. března 2022. Kompletní auditované výsledky jsou k dispozici ve výroční zprávě. FM Logistic dosáhla ve fiskálním roce 2021–2022 tržeb ve výši 1 518 milionů eur, což představuje nárůst o 10,7 % (při konstantních směnných kurzech) oproti předchozímu roku. Tento růst byl způsoben silnou dynamikou omnichannel prodeje, přičemž v nově uzavřených smlouvách se rozšířily aktivity v oblasti e-commerce. Celý článek

ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER a ZALANDO spojují své síly v rámci nové klimatické iniciativy pro módní značky

ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER a ZALANDO spojují své síly a podnikají kroky ke společnému cíli snížit uhlíkové emise ve svých hodnotových řetězcích a napříč celým módním průmyslem. Tři internetoví prodejci spouštějí online vzdělávací platformu, jež má podpořit jejich partnery z řad značek při stanovování vědecky podložených cílů pro snižování svých emisí skleníkových plynů. Celý článek

Zákazníci vyhledávají slevy

Obliba věrnostních programů stále stoupá. Jeden z největších je zákaznický program Kaufland Card. Vyplývá to z údajů obchodního řetězce Kaufland, jehož věrností kartu Kaufland Card aktivně uplatňují více než dva miliony zákazníků, přičemž 1,3 milionů s ní nakupuje alespoň jednou měsíčně. Celý článek

V listopadu přichází do Prahy nový obchod LEGO!

Fanoušci kostiček LEGO si letos v listopadu přijdou na své, protože společnost LEGO Group otevírá v Praze zbrusu novou prodejnu ­– právě včas pro všechny nákupy během zimních svátků! Tato zbrusu nová prodejna LEGO v obchodním centru Chodov bude ideálním místem pro všechny fanoušky kostiček. Celý článek

Češi si zvykli na digitální průvodce a QR kódy

Češi se během pandemie naučili cestovat samostatně za použití mobilních aplikací a QR kódů. Zvýšil se zejména podíl uživatelů s dřívějším datem narození, věkový průměr turistů vzrostl během Covidu o celých 9 let na hodnotu 44 roků. Zhruba dvě třetiny uživatelů představují muži. Vyplývá to z analýzy společnosti SmartGuide, která monitoruje unikátní data o pohybu uživatelů a popularitě jednotlivých cestovatelských destinací. Celý článek

Packeta spustila na Slovensku minutové doručení

Packeta Slovensko, člen Packeta Group, spustila jako jedna z prvních společností na slovenském trhu službu minutové doručení, díky které zákazníci znají přesný čas doručení zásilky kurýrem. Služba funguje velmi jednoduše. V den doručení obdrží příjemce zásilky SMS zprávu a email spolu s odkazem na online sledování. Celý článek

Dachser Czech Republic otevřel 100. přímou linku sběrné služby

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic rozšířil svoje portfolio přímých linek sběrné služby. Od začátku tohoto roku otevřel nová denní spojení do dalších sedmi destinací v Evropě. Stá přímá denní linka míří na belgickou pobočku společnosti Dachser v Mouscron nedaleko francouzských hranic. Celý článek

Snižování nákladů je možné dosáhnout díky automatizaci balení a optimalizaci objemové hmotnosti zásilek

Zdražování nyní čelíme snad ve všech oblastech života i podnikání. Tato výzva se nevyhnula ani balícímu průmyslu, logistice a e-commerce. Tím roste také tlak na snižování provozních nákladů. Toho lze dosáhnout díky automatizaci provozu a redukci nákladů na dopravu pomocí optimalizace objemové hmotnosti zásilek. Vhodně zvolený obal může firmám ušetřit až 15 % přepravních nákladů. Celý článek

Penny: „bez včel bychom přišli o 60 % potravin“

PENNY se rozhodlo ukázat, jak by vypadaly naše prodejny potravin bez včel. Proto na jeden den odstranilo ze své prodejny v Praze Uhříněvsi všechny produkty, které by nebylo možné vyrobit a které by si lidé nemohli koupit, kdyby na světě nebyly včely. Na zákazníky tak čekal obchod, v němž chybělo na šedesát procent nabízených produktů. Celý článek

Pro značkové slevy si do Lidlu vtančí Kapitán Demo

„Lidl, to je přesně to místo, kde si já vždycky nakoupím něco k jídlu. Nezáleží na tom, jestli přijedu, přiletím, nebo přijdu.“ Právě těmito slovy začíná nový videoklip Kapitána Dema, který spojil síly s Lidlem a zákazníky láká na oblíbený Týden značkových slev. Ten začíná ve všech prodejnách už v pondělí 18. července. Celý článek

Minerální voda Šaratica má novou lahev i etiketu a zahájila komunikační kampaň

Nové logo, tvar a barva lahví, i komunikace k novým cílovým skupinám. S tím přichází na začátku léta tradiční mineralizovaná voda Šaratica. V obchodech ji zákazníci nyní najdou v modrých lahvích s tónem zlaté barvy na etiketě. Tým Šaratice doprovází rebranding komunikační kampaní o cestovatelské zácpě, která během dovolené trápí řadu turistů, především však ženy v mladém nebo středním věku. Posouvá tak cílovou skupinu směrem k mladším ročníkům. Nový impulz značka dostala pod křídly společnosti Kofola ČeskoSlovensko, která ji před dvěma roky koupila. Celý článek

Tesco spouští hlasování v novém ročníku programu na pomoc komunitám

Odstartovala hlavní fáze již 11. kola grantového programu Vy rozhodujete, my pomáháme. Zákazníci mohou pomocí speciálních žetonů hlasovat ve všech prodejnách Tesco a rozhodnout o vítězných projektech v celkem 70 regionech. V rámci grantového programu zákazníci hlasují pro místní projekty, které jsou dle jejich názoru nejprospěšnější pro jejich komunity, a Tesco poté v závislosti na výsledcích hlasování poskytuje vítězným projektům finanční podporu. Celkově Tesco v letošním roce rozdělí 3 150 000 Kč mezi 70 dobročinných projektů, částka pro výherce je navýšena na 45 000 Kč. Celý článek

Hornbach bere udržitelné podnikání vážně

Hornbach Česká republika vydává svou první brožuru mapující aktivity společnosti na poli společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání. Mateřská organizace tuto iniciativu ještě podpořila svým reportem o uhlíkové stopě, který obsahuje údaje nejen za celou skupinu Hornbach ale i za český region. Brožura Hornbachu se v jednotlivých kapitolách věnuje všem relevantním tématům, od zaměstnanců, přes sortiment a dodavatele až po zákazníky. Nechává nahlédnout pod pokličku udržitelného fungování lídra na poli DIY. Celý článek

Bezpečnost dat je jedním z nejčastějších důvodů pro přechod do cloudu

Mít v podniku veškeré IT jako on premise řešení, nebo poslat svá data, systémy, aplikace i servis do cloudu a o nic se nestarat? Tato otázka v mnoha firmách rezonovala dlouhé roky. Některé společnosti se kroku do neznáma nebály, jiné váhaly a raději si ponechávaly IT ve vlastní režii. Odpověď přišla v roce 2020 a byla velmi stručná. Ten, kdo měl svá data dostupná, získal velkou konkurenční výhodu. Ovšem dostupnost není jedinou předností, migrace do cloudu se totiž vyplatí i v jiných ohledech. Celý článek

Tetra Pak uvádí na trh jako první na světě víčka, která jsou součástí nápojových kartonů

Společnost Tetra Pak ve spolupráci s českým výrobcem nápojů Linea Nivnice uvádí na český trh nápojové kartony s víčky, která zůstávají připevněná k obalu i po otevření. Česká republika je v pořadí pátou zemí (po Irsku, Pobaltí¹, Španělsku a Německu), kde se tato inovativní víčka zavádějí. Tetra Pak je zároveň na každém z těchto trhů první společností, která tento typ víček zavádí pro komerční účely. Celý článek

McDonald’s činí další krok v redukci spotřeby plastů

Šetrný přístup k naší planetě je vizí, kterou společnost McDonald’s prosazuje dlouhodobě. Kroky, které v uplynulých letech v České republice podnikla, zabrání každý rok vzniku víc než 100 tun plastového odpadu. Další významná úspora startuje právě teď. Jako jedni z prvních v Evropě si ji zákazníci tuzemských poboček McDonald’s vychutnají z recyklovaných PET obalů (rPET), předejde společnost spotřebě 26 tun plastového odpadu ročně. Celý článek

Nákupní galerie Myslbek si připomíná 25 let od svého vzniku

Elegantní a moderní galerie Myslbek v pražské ulici Na Příkopě si začátkem července připomíná 25 let od svého vzniku – a zároveň 100 let od úmrtí J. V. Myslbeka, nejvýznamnějšího českého sochaře. Pojmenování po něm není náhodné: upomíná na pavilon Spolku výtvarných umělců Myslbek, který na místě v minulosti stával a nesl jméno prvního předsedy Jednoty umělců výtvarných, J. V. Myslbeka. Celý článek

Alza.cz a Heureka.cz obnovují spolupráci

Alza.cz a Heureka.cz obnovují vzájemnou spolupráci. Po dubnovém spuštění kooperace na Slovensku nyní největší český e-shop začal nahrávat svůj katalog i do české verze srovnávače. Zákazníkům tak chce usnadnit ověřování výhodných cen své nabídky. Celý článek

Ekonomická nálada spadla na úroveň krize

Ekonomická nálada Čechů je v první polovině roku značně pesimistická. Index finanční situace domácností klesl v květnu na nejnižší hodnotu za posledních osm let. Index také zaznamenal největší meziroční propad od roku 1993. Mezi domácnostmi mimo jiné oslabuje schopnost tvořit úspory. Celý článek

Na Vysočině vyroste Lidl Les

Projekt Lidl Les skloubí výsadbu nového lesa s podporou tuzemských dodavatelů. Lidl totiž přispěje 1 Kč z nákupu vybraných výrobků privátní značky Náš kraj na výsadbu nového lesa na Vysočině. Akce, která začíná prvním prázdninovým dnem, potrvá až do vybrání celkové částky 5 000 000 Kč. Tváří projektu, jehož cílem je vysadit 200 000 stromů, se stal profesionální rybář a cestovatel Jakub Vágner. Celý článek

Ajala 3x uspěla na čokoládovém mistrovství

Česká čokoláda je zase světová, i díky čokoládové manufaktuře Ajala. Ta si z letošních International Chocolate Awards odvezla tři bronzové medaile, což je důkazem toho, že se kvalitou vyrovná nejslavnějším světovým řemeslným čokoládovnám a hlavně, že český zákazník si od Ajaly kupuje opravdu špičkovou čokoládu. Celý článek

Albert dává neprodaným banánům druhou šanci a testuje nový druh pečiva

Rádi bychom vás informovali, že Albert dává neprodaným banánům druhou šanci a testuje nový druh pečiva. Neprodané banány využívá jako surovinu pro pečení speciálního sladkého chlebíčku. Recepturu a samotný produkt vytvořil, aby dal banánům druhou šanci a podpořil další snížení potravinových přebytků. Test i samotné pečení probíhají v hypermarketu v pražských Nových Butovicích a dále počítá s postupným rozšířením výroby do dalších hypermarketů. Celý článek

Více vody pro Krušné hory: Do obnovy Černého potoka se může zapojit každý

Iniciativa Voda pro českou krajinu už druhým rokem motivuje širokou veřejnost k šetrnějšímu hospodaření s vodou. Stojí za ní značka Finish ve spolupráci s Českým svazem ochránců přírody. Společně letos připravují projekt revitalizace Černého potoka na hřebenech Krušných hor v přírodní rezervaci Černá louka. Zapojit se do něj může kdokoli, a to zakoupením libovolného mycího prostředku Finish, z něhož půjdou tři koruny právě na lepší zadržení vody v přírodě. Celý článek

Ředitel Mattoni 1873 Alesandro Pasquale povede Evropskou asociaci výrobců minerálních vod NMWE

Alessandro Pasquale, generální ředitel a majitel firmy Mattoni 1873, byl zvolen prezidentem Evropské asociace výrobců minerálních vod (Natural Mineral Waters Europe, NMWE) se sídlem v Bruselu. Asociace se zaměřuje na ochranu a propagaci přírodních minerálních a pramenitých vod v Evropě. V posledních letech zároveň klade stále větší důraz na udržitelnost podle principů cirkulární ekonomiky. Celý článek

Call centra již zákazníkům nemohou volat bez jejich souhlasu

Novela zákona o elektronických komunikacích nabývá platnosti již od 1. července. Na začátku tohoto roku vstoupila v platnost rozsáhlá novela zákona o elektronických komunikacích¹, jejímž hlavním cílem bylo implementovat Evropský kodex pro elektronické komunikace do českého právního řádu. Nad rámec kodexu byly do novely doplněny i body související s marketingem po telefonu. To bude mít dopad nejen na zákazníky, ale také na firmy, které musí nově umět doložit udělený souhlas. Celý článek

Novým provozním ředitelem České distribuční je Adam Kotík

Společnost Česká distribuční, největší distributor akčních letáků v České republice a poskytovatel adresného doručování, představuje nového provozního ředitele. Adam Kotík ve firmě působí již šestým rokem a doposud měl na starost oblastní či regionální úseky provozu. Nyní povede celý provozní tým, který bude pracovat zejména na zkvalitňování distribuční sítě a udržení dlouhodobě vysoko nastavené laťky kvality distribuce. Celý článek

Značky alverde a dmBio obhájili ocenění GREEN BRANDS

Společnost dm drogerie markt opětovně získala ocenění za udržitelné a inovativní výrobky pro svoje značky alverde a dmBio. Přísným schvalovacím procesem prošla  na výbornou taky nově nominovaná produktová řada Pro Climate. Produkty těchto značek a produktové řady tak budou moci využívat ocenění kvality GREEN BRANDS Czech Republic v letech 2022/2023. Celý článek

Žabka otevřela novou prodejnu na Praze 9

Maloobchodní síť prodejen Žabka ve čtvrtek 23. června otevřela novou prodejnu na Praze 9 v ulici U Elektry 1158. Jde o jeden z plánovaných kroků, který je spojen s letošní expanzí Žabky na tuzemském trhu. V plánu je také modernizace stávajících prodejen napříč celou Českou republikou. Celý článek

Loni přibylo nejvíce ploch retail parků za pět let

Přes 65 tisíc čtverečních metrů retail parků přibylo loni v České republice – ta tak celkově disponuje více než 1 100 000 m2 těchto ploch¹. Jde o největší přírůstek za posledních pět let, zároveň ale také o nejméně projektů. Retail parky dnes bývají hodnoceny jako vítězové koronavirové krize – a jejich popularita i úspěch přetrvává. Celý článek

ESA logistika posiluje v reverzní logistice

ESA logistika převzala s účinností od 1. června aktivity společnosti Vlková Partners s.r.o. sídlící ve Stříbře. Jedná se zejména o služby přidané hodnoty (VAS) jako součásti reverzní logistiky* poskytované firmám z oblasti online prodeje. Celý článek

Albert poprvé vydává report o udržitelnosti

Společnost Albert představila první ucelenou zprávu o aktivitách v oblasti udržitelnosti a zdraví, kterým se dlouhodobě věnuje. Nefinanční report za rok 2021 přináší v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků pro další léta. Celý článek

Palety CHEP pomáhají řetězci PENNY optimalizovat provoz

Čas i skladové prostory jsou v segmentu retailu stále vzácnějšími komoditami. Jejich význam si dobře uvědomuje maloobchodní řetězec PENNY, který pro zefektivnění provozu své sítě více než 400 prodejen používá řešení známé jako „paletový pooling“ dodávané společností CHEP. Celý článek

Albert navyšuje mzdy, letos již podruhé

Mzdy provozních zaměstnanců ve více než tři sta třiceti prodejnách společnosti Albert po celé České republice i v distribučních centrech vzrostou od 1. září 2022 plošně o 3 %. Tímto mimořádným navýšením společnost jako odpovědný zaměstnavatel reaguje na aktuální ekonomickou situaci. Jde o druhé letošní navýšení a o osmou velkou vlnu zvyšování mezd od roku 2016. Celkově letos Albert navýší mzdy provozním zaměstnancům v průměru o 7 %. Celý článek

Společnost dm drogerie markt od července zvyšuje mzdy

dm drogerie markt zvyšuje od 1. července 2022 mzdy. Zároveň bude navýšena také hodnota stravenek ze současných 100 korun na 150 korun. Společnost tak reaguje na prudký nárůst inflace a cen energií, pohonných hmot a potravin. Cílem je předcházet reálnému poklesu mezd. Celý článek

Penny šetří přírodu využíváním unikátní technologie

Nová prodejna PENNY v Kolíně je vybavená unikátní ekologickou technologií pro chlazení, vytápění i klimatizaci. PENNY tuto technologii instalovalo jako vůbec první v České republice a jedno z prvních v Evropě. Díky tomu prodejna ušetří více než 20 % energií a výrazně pomáhá chránit na životní prostředí. Celý článek

Albert posiluje svou značku zaměstnavatele. Spouští kampaň „Práce, která dává smysl“

V několika uplynulých letech Albert dramaticky zvýšil spokojenost, angažovanost i NPS zaměstnanců. Předcházela tomu nejenom série kroků, jako je zvyšování mezd, zaměstnanecké benefity finančního a nefinančního rázu, ale také příznivá firemní kultura, jejímž základním stavebním kamenem je také podpora zdraví a vyvážený životní styl. Tyto atributy chce společnost přiblížit veřejnosti svou novou kampaní. Jejím hlavním mottem je „Práce, která dává smysl“, od kterého se bude odvíjet celá komunikace. Celý článek