Udržitelnost musí dávat smysl a mít podporu v datech

Společnost Albert vydala v pořadí druhý report o udržitelnosti. Zpráva za rok 2022 ukazuje ještě více čísel a dat o fungování maloobchodu v oblastech, jako je nakládání s neprodanými potravinami, snižování uhlíkových emisí nebo redukce plastů. Věnuje se také aktivitám na podporu zdraví zákazníků i zaměstnanců či široké pomoci komunitám. Report předchází zákonnou povinnost, kterou uloží Evropská unie v následujících letech.

Co se nám podařilo v roce 2022:

  • Stali jsme se opět největším firemním dárcem potravinových bank. Díky darům z našich obchodů se k potřebným dostalo 2 800 tun jídla.
  • Snížili jsme uhlíkovou stoupu v našem provozu o 48 % oproti výchozímu roku 2018.
  • Ušetřili jsme 418 tun plastů v obalech výrobků vlastních značek.
  • 52,4 % prodejů potravin vlastních značek tvořily zdravé výrobky.
  • Naše finanční a materiální pomoc komunitám přesáhla částku 26 milionů korun.
  • Ve vedoucích pozicích pracovalo 58 % žen.

Albert se zavázal pomáhat zákazníkům s výběrem zdravých a udržitelných potravin. „Jasně vidíme, že udržitelnost získává u spotřebitelů stále větší pozornost. Všímáme si podstatného zájmu o informace týkající se původu a složení potravin či etických standardů při jejich výrobě a zpracování,“ uvádí Jiří Mareček, ředitel pro komunikaci a udržitelnost obchodů Albert a doplňuje: „Máme dlouhodobou strategii postavenou na vědecky podložených cílech. Zveřejňování příběhů, konkrétní kroků a dat o udržitelnost je dalším důležitým dílem skládačky Alberta jako odpovědného obchodníka.“

Albert nechává nahlídnout do fungování maloobchodu

Nefinanční report za rok 2022 navazuje na vůbec první zprávu o udržitelnosti, kterou Albert vydal vloni, a jde ještě více vstříc blížícím se požadavkům na nefinanční reportování. Novinkou je ESG příloha se souborem dat za jednotlivé oblasti udržitelnosti, na které se obchodník soustředí. „Záměrem však nadále zůstává, aby zpráva přinášela informace o naší strategii, dosavadních výsledcích i cílech do budoucna, ale také konkrétní příběhy, a to jak odborníkům, tak široké veřejnosti,“ popisuje Barbora Vanko, editorka reportu z oddělení komunikace a udržitelnosti obchodů Albert.

Mezi klíčové pilíře patří neplýtvání potravinami, snižování uhlíkové stopy a redukce plastů. Ke společenské odpovědnosti přispívá obchodník také podporou prodeje zdravých výrobků či pomocí komunitám, jejíž aktivity dlouhodobě zastřešuje Nadační fond Albert. S bezmála 20 tisící zaměstnanci je Albert jedním z největších soukromých zaměstnavatelů v Česku, důležitou součástí udržitelných aktivit je vedle rozvoje diverzity a inkluze či flexibility práce také inspirace ke zdravému životnímu stylu všech kolegyň a kolegů.

 

Zdroj: Albert Česká republika

Praha, 27. září 2023