Bageterie Boulevard expanduje do oblasti drive-thru

V posledních měsících Bageterie Boulevard otevřela dvě nové pobočky BB Drive, a to v Praze na Českomoravské ulici a na dálnici D1 u exitu 66 Loket. Do 5 let plánuje řetězec postavit na českých silnicích dalších 8 poboček a stát se silným hráčem v oblasti drive-thru. Dlouhodobým cílem společnosti je pokrýt celou dálniční síť v České republice. Chce tím narušit stávající monopol řetězců amerických fast foodů a zajistit řidičům pestřejší nabídku stravování na cestách. Celý článek

Vody v Česku ubývá, pomoci mohou jednoduché změny v našem chování

Kvalitní pitná voda je v drtivé většině českých domácností každodenní samozřejmostí a tomu dlouhá desetiletí odpovídal i ne zrovna úsporný způsob jejího využívání. Denní spotřeba pitné vody v ČR činí cca 89 litrů na osobu, převážnou část z nich, přibližně 70 %, přitom využíváme v koupelně. Motivací k postupnému přehodnocování tohoto i dalších zažitých návyků by mohl být aktuální růst cen. Důvodů, proč dramaticky změnit náš postoj k vodě, je ale mnohem víc. Naznačují, že je zapotřebí změnit postupy nejen na úrovni celé společnosti, ale i za dveřmi našich domácností.

Celý článek

Košík.cz mění nakupování v regionech

Služby jako v hlavním městě, ceny srovnatelné nebo lepší než v lokálních supermarketech a prodejnách. S nejvýhodnější dopravou, která je navíc zdarma pro rodiče malých dětí, seniory nebo hendikepované. S takovou strategií chce online supermarket Košík.cz nově oslovit další stovky tisíc domácností po celém Česku a naučit je objednávat potraviny až na práh domova. Vstupuje do desítek nových okresních měst a jejich okolí, poprvé spouští své služby také na Karlovarsku. Celý článek

Vladimír Železný promluví o kreativní antireklamě na akci The Best of Czech Promotion Summitu

Inspirace, nejnovější trendy i osobité pohledy na marketing, reklamu a média představí The Best of Czech Promotion Summit. Série speciálních workshopů pořádá marketingová agentura Czech Promotion a nabídne řadu profesionálů a osobností z oboru. Svými zkušenostmi a názory na současnou reklamu a marketing přispěje i Vladimír Železný, někdejší generální ředitel TV NOVA. Celý článek

Letos z české krajiny zmizí 10 procent ovocných sadů a 5 procent ploch se zeleninou

Vyvážený jídelníček by měl obsahovat kolem půl kilogramu ovoce a zeleniny každý den. Zařadit do něj jablka, švestky, cibuli, brambory nebo rajčata z domácí produkce, které jsou zdrojem vitaminů, minerálních látek, vlákniny a antioxidantů, však je a bude stále náročnější. Tuzemským pěstitelům se produkce ovoce a zeleniny vyplácí stále méně a Zelinářská unie Čech a Moravy a Ovocnářská unie České republiky odhadují, že v letošním roce se pěstební plochy sníží o další jednotky procent. Celý článek

Skupina VCHD Cargo vloni vyrostla o 23 procent

Přepravní společnost VCHD Cargo a.s. má za sebou úspěšný rok 2022. Podle předběžných výsledků její tržby přesáhly jen v České republice jednu miliardu korun, což představuje ve srovnání s loňským rokem nárůst o 17 procent. Společnost výrazně posilovala i na německém trhu. Tržby její dceřiné společnosti VCHD Cargo GmbH se zvýšily o rekordních 93 procent. Vzrostl také počet zaměstnanců skupiny, a to na 428. Celý článek

Action otevře novou prodejnu v Mariánských Lázních

Action, nejrychleji rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, pokračuje ve své expanzi napříč Českou republikou. V sobotu 18. března otevře svou druhou pobočku na území Karlovarského kraje, jež bude zároveň jeho celkově již 46. obchodem v zemi. Další rozšiřování své sítě Action plánuje i dále během letošního roku. Celý článek

E-shopy očekávají meziroční růst nejpozději ve druhém pololetí

Internetové obchody dokáží tradičně připravit svým zákazníkům nejvýhodnější nabídky. S ohledem na přetrvávající inflaci a drahé energie proto lze podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) očekávat, že nejpozději ve druhém pololetí roku 2023 se e-shopy vrátí k tradičnímu meziročnímu růstu obratů. Celý článek

Mall Group má nového generálního ředitele

Do vedení Mall Group se postavil Jean Charretteur (51). Do firmy přichází s početnými zahraničními zkušenosti z manažerských pozic ve společnostech Tesco, Metro AG či Carrefour. Z pozice generálního ředitele bude mít v Mall Group na starost především aktivity spojené s integrací s mezinárodní e-commerce skupinou Allegro. V nové roli zastřeší jak aktivity Mallu v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku, tak i vedení e-shopu CZC, kde přebere část kompetencí od odcházející Jitky Dvořákové, generální ředitelky CZC. Celý článek

Mastercard a Nový Prostor nově umožňují prodej časopisu kartou

Stačí pět vteřin. Přiložit kartu, mobil či hodinky. Zaplatit prodejci za časopis Nový Prostor jde nyní bezhotovostně. Díky spolupráci společnosti Mastercard a organizace Nový Prostor získalo sto prodejců možnost přijímat platby za časopis elektronicky a jejich zákazníci tak mohou platit tak, jak jsou zvyklí. Pilotní provoz ukázal, že díky nové možnosti platby kartou prodají lidé ve složité životní situaci až o dvacet procent více výtisků. Celý článek

Kontroly pesticidů 2022: nejbezpečnější potraviny z ČR a EU, riziko představují třetí země

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) každoročně provádí intenzívní kontrolní akci se zaměřením na přítomnost reziduí pesticidů v potravinách. V rámci akce Potravinářská inspekce odebírá pro hodnocení ve vlastní akreditované laboratoři 800–1000 vzorků potravin ročně. V roce 2022 inspektoři odebrali celkem 834 vzorků potravin, z toho 126 původem z ČR, 398 z EU a 260 z tzv. třetích zemí (země mimo EU). U 72 vzorků nebyla země původu uvedena. Celý článek

GLS spouští ekologickou kampaň

Výdejní místa přepravců jsou mezi lidmi čím dál populárnější. Z loňského průzkumu společnosti GLS vyplývá, že je aktivně využívá již každý třetí Čech. Balíkový přepravce GLS chce tento udržitelný způsob přepravy balíků ještě více podpořit, a proto připravil jarní ekologickou kampaň. Celý článek

Zalando rozšiřuje zákaznickou základnu

Zalando, jedna z předních evropských online platforem pro módu a životní styl, postupuje ve své strategii rozšiřování zákaznické základny a prohlubování vztahů se zákazníky a v tříletém období do roku 2022 překonává evropský trh s online módou. Celý článek

Datart vloni navzdory krizi rostl

Skupině HP TRONIC se i přes složitou situaci na trhu v minulém roce dařilo, její tržby meziročně vzrostly o 5 % na 25,3 miliardy korun. Značka DATART, která je součástí skupiny HP TRONIC, v roce 2022 otevřela 5 nových prodejen a obsloužila téměř 8 milionů zákazníků. Celý článek

Penny karta láme rekordy

V současné době využívá jeden z typů PENNY karty už více než 2 milióny zákazníků. Diskont nabízí svým zákazníkům jako jeden z mála v dnešní době stále i klasickou – tedy fyzickou podobu věrnostní karty. Její digitální podobu pak používá přes 300 000 z nich, což je dvakrát více než před rokem. Celý článek

Action otevřel první prodejnu na Slovensku

Action, nejrychleji rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, včera otevřel svou první prodejnu ve slovenském hlavním městě. V průběhu roku 2023 pak bude nadále pokračovat v regionální expanzi. Slovensko je jedenáctou zemí, v níž Action působí. Celý článek

Chystá se unikátní festival MAKRO CZECH GASTRO FEST

Žijeme gastronomií, přidejte se k nám! Až 8 000 profesionálů z oboru gastronomie se letos 4. až 6. května setká ve velkorysém prostoru pražského O2 universa na unikátní akci MAKRO CZECH GASTRO FEST. Jedinečný festival toho nejlepšího, co může české pohostinství nabídnout, uspořádá velkoobchod makro ČR v partnerství s Českým gastronomickým institutem jako součást oslav 25 let od svého vstupu na tuzemský trh. Buďte i vy tam, kde se píše nová kapitola české gastronomie. Celý článek

DPDgroup se mění na Geopost

DPDgroup, největší balíková přepravní síť v Evropě a mateřská společnost lokální DPD mění svůj název na Geopost. Skupina se tak rozhodla pro větší zpřehlednění a zjednodušení komunikace v rámci nových strategií růstu, expanze na další světové trhy prostřednictvím akvizice nových značek a také svých závazků ohledně udržitelnosti. Lokální brand DPD tato změna nijak neovlivní, v ČR zůstává název společnosti stále DPD. Celý článek

Marketing Mastercard nově řídí Pavla Císařová

Marketingovou ředitelkou společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko je od 1. března Pavla Císařová. Ve své nové roli bude mít na starosti zejména rozvoj marketingových a public relations strategií na základě obchodních a brandových cílů. Pavla Císařová ve funkci vystřídala Tomáše Doležala, který se v rámci společnosti Mastercard od začátku roku přesunul do pozice evropského ředitele pro sponzoring. Český a slovenský Mastercard má i novou finanční ředitelku, do této pozice od 1. března nastoupila Jana Šachová. Celý článek

Philip Morris vstupuje na českém trhu do segmentu jednorázových e-cigaret

Společnost Philip Morris International (PMI) vstupuje v České republice do další kategorie bezdýmných nikotinových produktů. Do svého portfolia nyní zařazuje prémiovou jednorázovou elektronickou cigaretu, díky čemuž může dospělým kuřákům, kteří by jinak pokračovali v kouření cigaret, nabídnout více možností k přechodu na potenciálně méně rizikovou alternativu. Celý článek

Česká módní značka Vuch hlásí 50% meziroční růst obratu na 210 mil. Kč

České módní značce kabelek, batohů, peněženek a dalších módních doplňků Vuch se daří. A to i v době, kdy další hráči z e-commerce a fashion segmentu sčítají ztráty či se musí spokojit s pomalejším růstem. Za rok 2022 společnost odbavila 235 924 objednávek a prodala 118 000 kabelek. Uvedla 111 novinek, pět nových kolekcí včetně ekologických, u kterých sleduje 261% růst prodejů. Celý článek

Průmyslové nemovitosti ve 4. čtvrtletí 2022

Trh průmyslových nemovitostí v ČR rostl v roce 2022 rychlým tempem. Přibylo téměř 1,1 milionu m2 nových ploch, což je více než 155 % pětiletého průměru a dosud vůbec nejvyšší hodnota zaznamenaná na českém trhu. V polovině roku trh překročil hranici 10 mil. m2 a na konci roku se jen těsně nepodařilo překonat milník 11 mil. m2 – trh s koncem 4. čtvrtletí 2022 dosáhl hodnoty 10,8 mil. m2. V posledním čtvrtletí přibylo 150 300 m2 moderních průmyslových ploch. Celý článek

Nové tváře ve vyšším managementu HARTMANN – RICO

Dvojici nových postů ve vyšším managementu zřídila na začátku roku společnost HARTMANN – RICO. Marketingovým ředitelem pro český a slovenský trh se stal Tomáš Marenčák, pozici obchodní ředitelky obsadila Marie Mošová. Společnost si od upravené struktury slibuje optimalizaci aktivit v obchodu a marketingu, snadnější zavádění inovací i nových postupů a v neposlední řadě také efektivnější využití financí. Celý článek

Zpětný odběr PET lahví a plechovek dorazil i do Česka

Zatímco v již 13 státech Evropy je zálohování PET lahví a plechovek běžnou součástí každodenního života, Česko na svůj další krok směrem k cirkulární ekonomice stále čeká. Zákazníci vybraných prodejen řetězců Kaufland a Lidl si přesto mohou už nyní vyzkoušet, jak jednoduché je v obchodě vracet kromě skleněných lahví i další nápojové obaly a podpořit tak principy udržitelnosti. Celý článek

Hrdinové Marvelu vyzývají k soutěži v in-store kampani Coca-Cola

Spolupráce dvou ikonických značek, jakými jsou Coca-Cola a Marvel, si žádá něco výjimečného. Komunikační agentura Dago tak k právě probíhající soutěži o zájezd do Marvel Avengers Campusu v Disneylandu Paris připravila pro Coca-Colu hned několik vystavení, která budou moci zákazníci v následujících týdnech vidět v obchodech napříč Českou republikou a Slovenskem. Kampaň bude probíhat do konce března, kromě zájezdu se hraje například o televize či vstupenky na Comic-Con. Celý článek

Společnost FM Logistic využívá pro logistické operace v polském e-shopu IKEA roboty

Společnost FM Logistic a obchodní dům IKEA oficiálně zahajují novou kapitolu spolupráce v oblasti skladování a logistických služeb pro internetové prodeje. Vůbec poprvé tak bude v Polsku sklad vybaven roboty od společnosti Locus Robotics, kteří budou pomáhat při zpracování objednávek přicházejících z celého Polska. Jedná se o zatím nejrozsáhlejší automatizaci logistických procesů, kterou FM Logistic zavádí ve střední Evropě, a o zásadní krok vpřed v rozvoji vícekanálové logistiky společnosti IKEA v Polsku. Celý článek

Online shop společnosti dm slaví pět let

Svůj online shop spustila společnost dm poprvé před pěti lety. Od té doby objem online objednávek neustále stoupá. Za rok 2022 byl o 28 procent vyšší než v předešlém roce. Přes internet zákazníci nejčastěji nakupují zboží pro své domácí mazlíčky či papírový a baby sortiment. V únoru navíc mohou využít speciální narozeninovou aktivitu. Ke každé objednávce nad 1 000 Kč automaticky obdrží 500 bodů do věrnostního programu dm active beauty. Celý článek

Slovensko se díky systému záloh téměř zbavilo PET lahví a plechovek odhozených v přírodě

Slováci, kteří zálohový systém na PET lahve a plechovky zavedli teprve před rokem, zaznamenali za krátkou dobu významný pokles nápojových obalů odhozených v přírodě nebo na veřejných prostranstvích. V roce 2020 tvořily ve vysbíraném odpadu plechovky 21 % a PET lahve 18 %. Na podzim roku 2022 to bylo už jen 4 % plechovek a 5 % PET lahví¹. Problém s pohozeným odpadem v přírodě dobře znají také Češi. Celý článek

Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) volila vedení

Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) potvrdila ve funkci předsedy představenstva Ing. Pavla Březinu (Svaz českých a moravských spotřebních družstev – COOP) a v pozici místopředsedy Ing. Miloše Škrdlíka (Maloobchodní síť Brněnka). Své zastoupení v představenstvu dále mají společnosti ČEPOS, CBA CZ, ESO MARKET a MO PARTNER. Celý článek

Dextrum Fulfillment se spojil s Alza.cz

Specialista v oblasti fulfillmentových služeb, společnost Dextrum Fulfillment, navázal spolupráci s Alza.cz, která prostřednictvím svého Marketplace nabízí možnost obchodovat jak menším rodinným podnikům, tak již zavedeným e-shopům, a to s marketingovou podporou renomované značky. Celý článek

Žabka otevřela dvě nové prodejny

Maloobchodní síť Žabka otevřela během února pro své zákazníky dvě prodejny ve dvou největších městech České republiky. Zákazníci Žabky mohou nově nakupovat v obchodech nacházejících se v Jindřišské ulici na Praze 1 a v ulici Fryčajova v brněnské čtvrti Obřany, kde mají možnost vybírat nejen z kvalitních a čerstvých potravin, ale zároveň také využít tradičně širokou nabídku doplňkových služeb. Celý článek

Kofola splnila vytyčené roční cíle

I přes zvýšené náklady na energie a suroviny dosáhla Skupina Kofola provozního zisku EBITDA na úrovni 1,11 mld. korun. K tomu přispěly rostoucí prodeje v klíčových prodejních kanálech, rekordní letní sezóna, meziroční růst kategorie nápojů na cesty, ale i sílící obliba čerstvých šťáv a bylinných čajů. Kofola tak potvrdila svou roli významného domácího výrobce, který je schopen díky efektivnímu řízení dosahovat stabilních výsledků. Celý článek

Růst tržeb drogerie ROSSMANN přesáhl 20 %

Společnost ROSSMANN udržuje i nadále pozici nejrychleji rostoucí drogistické společnosti na českém trhu. V uplynulém roce její tržby vzrostly ve srovnání s rokem 2021 o více než pětinu a dosáhly rekordní výše 5,5 miliardy Kč, investice do celkového rozvoje přesáhly 200 milionů Kč. Celý článek

Komunikaci Mall Group nově přebírá Jakub Charvát

Novým manažerem komunikace Mall Group se od února stává Jakub Charvát (36). V jedné z největších e-commerce skupin střední a východní Evropy působí Charvát již tři roky, přičemž doteď měl na starost interní komunikaci a CSR činnosti. Nyní rozšíří své kompetence také o externí komunikační aktivity, o které se poslední tři roky starala Pavla Hobíková. Celý článek

Společnost Lidl navyšuje mzdy a zavádí systém podpory zaměstnanců

Společnost Lidl od 1. března 2023 opět navyšuje mzdy a rozšiřuje i portfolio nabízených benefitů. Zaměstnanci se dočkají vyššího stravného a nově také bezplatného Programu podpory, který je určen nejen zaměstnancům, ale i jejich rodinným příslušníkům. Doplní tak stávající benefity v podobě až 30 dní dovolené v roce, MultiSport karty či placeného volna v první školní den svého prvňáčka. Na zajištění atraktivního pracovního prostředí se Lidl soustřeďuje dlouhodobě a již podruhé získal prestižní ocenění Top Employer. Celý článek

Věrnostní program Kaufland Card aktivně používá 1,8 milionu zákazníků

Slevy na míru, atraktivní soutěže, výhody u partnerů či slevové kupóny na oblíbené zboží. I díky těmto benefitům je Kaufland Card nejsilnějším věrnostním programem na českém trhu. Registrovalo se do něj už téměř 2,4 milionu zákazníků, aktivně ho používá zhruba 1,8 milionu z nich. Ke třetímu výročí od spuštění Kaufland Card a také k 25. výročí Kauflandu na českém trhu přichystal obchodní řetězec pro zákazníky další speciální akce a soutěže. Celý článek

Pražské Fashion Aréně se loni dařilo

Fashion Arena Outlet Prague má za sebou další úspěšný rok. Branami štěrboholského outletového centra loni prošlo téměř tři milióny zákazníků, což bylo o 40 % více než v roce 2021. Ten byl ale ještě poznamenán vládními uzávěrami maloobchodu. Návštěvnost tak dosáhla stejných hodnot jako v rekordním předpandemickém roce 2019, a to i v tržbách z prodeje. Vzhledem k výši inflace a cenám energií, které se citelně propsaly v minulém roce do tuzemské kupní síly, považuje vedení centra tyto ukazatele za úspěšný obchodní výsledek. Celý článek

Do centra Prahy míří první Apple Premium Partner prodejna

Centrum Prahy získá svou první Apple Premium Partner prodejnu, která se svými standardy přibližuje legendárnímu Apple Store. V obchodním centru Palladium ji 10. února otevře společnost iSTYLE, pro kterou jde již o druhou APP prodejnu v Praze. Na zákazníky čeká nový koncept prodejny včetně široké nabídky zákaznických služeb a v den otevření také mimořádné slevy na produkty. Celý článek

Novým předsedou Sdružení pro hračku a hru je úspěšný výrobce hraček – Miroslav Kotík

Sdružení pro hračku a hru – SHH z. s. jmenovalo nového lídra. Stalo se tak z důvodu rezignace profesora Václava Kubáta, který tuto funkci zastával již od založení subjektu, tedy od roku 1990. Novým předsedou Sdružení se stal pan Miroslav Kotík, majitel a jednatel české firmy EFKO-karton s. r. o. z Nového Veselí. Sdružení pro hračku a hru – SHH z. s. je samostatným právním subjektem působícím na území České republiky. Celý článek

Je vaše firma v bezpečí? Poradí experti na konferenci CIO Agenda

Aktuální výzvy pro kybernetické (ne)bezpečí firem a organizací podrobně zmapuje konference CIO Agenda. Dne 21. února 2023 proberou renomovaní odborníci vše od prevence a legislativy, přes příklady z praxe, až po správné zajišťování důkazů po kybernetickém útoku. Loňský ročník se setkal s rekordním zájmem 250 účastníků, a to nejen z řad šéfů IT, ale také dalších členů top managementu. Konferenci v O2 universum moderuje Petr Koubský z Deníku N. Celý článek

Externí komunikaci v Sazce povede Pavla Hobíková

Jako šéfka externí komunikace ve společnosti Sazka nastupuje od února Pavla Hobíková. Přináší několikaleté zkušenosti s vedením PR a externí komunikace z e‑commerce skupiny Mall Group, operátora T-Mobile či maloobchodního řetězce Globus. Ve své nové roli bude mít na starosti kompletní externí komunikaci včetně přípravy PR kampaní a eventů a bude také vystupovat jako mluvčí firmy. Celý článek

Amazon spustil svůj učňovský program také v Česku a na Slovensku

Poznat nadané studenty, pomoci jim získat potřebné zkušenosti a nastartovat zajímavou kariérní cestu. To je cílem speciálního učňovského programu společnosti Amazon, který zájemcům nabízí příležitost vzdělávat se přímo v provozech. Studenti v rámci programu nejen pracují na reálných projektech, ale také navštěvují pravidelná teoretická školení. V českém distribučním centru v Dobrovízi u Prahy se od roku 2021 zapojilo již osm učňů vzdělávajících se v IT nebo inženýrství. Celý článek

Americkým značkám se na českém trhu dlouhodobě daří

V poslední dekádě na český trh vstoupilo několik desítek významných amerických značek, často z odvětví módy, ale i dalších segmentů. K těm nejzásadnějším patří Gap, Foot Locker, Polo Ralph Lauren, Skechers, Steve Madden, Tiffany & Co., Yankee Candle či Under Armour. Přicházejí k nám také zástupci F&B sektoru: Domino’s, Pizza Hut či Popeyes, který plánuje na český trh vstoupit letos. Velmi očekávaný je také květnový vstup oblíbeného prodejce spodního prádla Victoria’s Secret. Celý článek

Wolt rozšiřuje nabídku lékáren a nabízí rozvoz zdravotnického zboží do 30 minut

Wolt rozšiřuje své působení v segmentu zdravotnického zboží a navazuje spolupráci s lékárnami v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a Hradci Králové. Služba nabízí rozvoz volně prodejných léků, doplňků stravy, vybrané kosmetiky a zdravotnických potřeb do 30 minut od odeslání objednávky. Zákazníci mohou objednávat z lékárenského řetězce AVE, poboček Chytrá lékárna, ale také od lokálních provozovatelů. Celý článek

Skladon má nového obchodního ředitele

Pozici obchodního ředitele ve Skladonu od ledna nově zastává Jan Baláš (43). Do fulfillmentové společnosti přichází s téměř dvaceti lety zkušeností z oblasti domácího i mezinárodního obchodu. Ve Skladonu bude mít na starost především rozvoj obchodního oddělení a stabilizaci vnitřních procesů před tím, než firma začne realizovat svou zahraniční expanzi. Ta je naplánována na příští rok a jejím cílem je vybudování celoevropské sítě fulfillmentových center. Celý článek

COOP otevřel v Berouně další automatický obchod, zloděje v něm odhalí umělá inteligence

Berounský obchod v Drašarově ulici je v pořadí již pátým obchodem s automatickým provozem sítě COOP a prvním v rámci Středočeského kraje. Obchod bude oproti svým předchůdcům vybaven řadou technologických novinek. Kromě umělé inteligence pro odhalování krádeží v něm bude využita také technologie zajišťující sledování bezpečnosti uchovávání potravin v chladících boxech. Obchod bude též částečně vybaven digitálními cenovkami, které usnadní vzdálené flexibilní změny cen. Celý článek

Martin Čivrný je nově vedoucím komunikace ve společnosti makro ČR

V síti velkoobchodů makro ČR se vedoucím interní a externí komunikace stal Martin Čivrný. Dříve ve společnosti zastával pozici manažera udržitelnosti. Jeho plánem je pokračovat v aktivní externí komunikaci a neotřelým způsobem zlepšovat interní komunikaci ve společnosti. Jeho prvním velkým úkolem bylo v září 2022 představení nově vzniklé Iniciativy ČESKÉ POLE. Celý článek

Roman Kýr generálním ředitelem nové divize Henkel Consumer Brands

S účinností od 1. ledna 2023 se Roman Kýr, stávající prezident Henkel ČR a generální manažer divizí Laundry & Home Care a Beauty Care pro Česko a Slovensko, stává manažerem nově vzniklé divize Henkel Consumer Brands. Tato vznikla sloučením právě divizí Laundry & Home Care a Beauty Care s cílem vybudovat novou silnou platformu a podpořit růst napříč produktovými kategoriemi. Celý článek

Češi jdou po cenových akcích čím dál víc

O cenové akce a současně i letáky se zajímá 9 z 10 dospělých Čechů. Téměř tři čtvrtiny z nich chodí do obchodů cíleně kvůli zboží v akci. Polovina respondentů tvrdí, že podle letáků nakupuje nyní více než před rokem. Celý článek

Dachser plánuje zakoupit 50 plně elektrických nákladních vozidel eActros LongHaul

Mezinárodní logistický provider Dachser se podpisem Letter of Intent rozhodl pro dálkové nákladní vozidlo s elektrickým pohonem od společnosti Mercedes-Benz Trucks. Elektrokamion s dojezdem kolem 500 km bude připraven k sériové výrobě do roku 2024. eActros LongHaul jako vozidlo s výměnnou nástavbou s nakládací výškou 1 120 mm je další součástí strategie společnosti Dachser na ochranu klimatu. Celý článek

Balíkový přepravce GLS se propojil se sítí AlzaBoxů

Mezinárodní balíkový přepravce GLS začal doručovat balíky z e-shopů mimo svých balíkomatů GLS Parcel Box nově i do sítě AlzaBoxů. Společnost reaguje na dlouhodobě rostoucí oblibu balíkomatů, které v současnosti aktivně využívá již každý pátý Čech, jak vyplývá z průzkumu společnosti GLS, jenž každoročně realizuje pomocí aplikace Instant Research. Doručování do AlzaBoxů je dalším krokem ve zvyšování flexibility služeb GLS, který přispěje k většímu pohodlí zákazníků i ke snížení uhlíkové stopy přepravovaného zboží. Celý článek

Kontroly opět potvrdily vysokou kvalitu potravin oceněných značkami KLASA

Potravinářská inspekce pravidelně uskutečňuje kontrolní akce se zaměřením na potraviny oceněné značkami KLASA a Regionální potravina a nově také na potraviny s deklarací „Vyrobeno podle české cechovní normy“. Výsledky za rok 2022 potvrdily, obdobně jako v minulých letech, jejich velmi vysokou jakost a bezpečnost. Z hlediska zjištění SZPI se jedná o jednu z nejméně problematických kategorií potravin. U ostatních kategorií potravin inspektoři zjišťují až řádově vyšší podíly nevyhovujících vzorků. Celý článek

Neprodané potraviny z Alberta pomáhají také zvířatům

Záchranné stanice, myslivecké spolky i hmyzí farma. Celkově do 24 organizací loni zamířilo více než 165 tun ovoce, zeleniny nebo pečiva, které už nejsou vhodné k lidské konzumaci a nemohou být darované potravinovým bankám. Díky rozšíření spolupráce s organizacemi podporující zvířata a zapojení více prodejen do darování je to meziročně sedmkrát více. Potravinové přebytky takto nyní darují na tři desítky obchodů Albert. Prostředky, které zvířecí spolky ušetří, mohou využít na samotnou péči o živočichy. Celý článek

Společnost dm zvýšila mzdy

Společnost dm od 1. ledna 2023 zvýšila mzdy všem svým spolupracovníkům. Nejvíce si polepší lidé na nižších pracovních pozicích, kterým bude mzda zvýšena o 12 procent. Společnost dm tak chce zamezit rozevírání nůžek mezi jednotlivými pozicemi. V dm drogerii se jedná již o třetí zvýšení mezd za uplynulých 13 měsíců. Celý článek

Češi na Vánocích nešetřili

Vysoká inflace ani blížící se recese neměly vliv na to, jak Češi minulý rok před Vánoci utráceli. Trend potvrzují i výprodeje. O kolik útraty meziročně vzrostly? Dávají za elektroniku více muži nebo ženy? Jak se lišilo nakupování před svátky u různých věkových skupin? A kolik procent nákupů děláme online? Celý článek

Ekologické nákupy nyní i v pražských Nových Butovicích

Český řetězec Albert zprovoznil ve svých obchodech již třetí bezobalovou stěnu, která umožňuje ekologické nakupování bez zbytečných jednorázových obalů. Po pražském Chodově a ostravské Nové Karolině jde tentokrát o hypermarket v OC Galerie Butovice v Nových Butovicích v Praze 5. Celý článek

Na pozici šéfa marketingu a komunikace supermarketu Košík.cz přichází Jan Vašíček z Globusu

Jan Vašíček (36) do Košíku přešel z postu ředitele brand marketingu řetězce Globus, ve kterém působil tři roky na několika marketingových pozicích. Na starosti zde měl celé offline i oddělení a zodpovídal za kompletní korporátní identitu. Před tím řídil značku jako šéf online oddělení v pojišťovně Direct, zkušenosti s online marketingem sbíral i jako seniorní account manager v Adexpresu nebo agentuře H1.cz. Celý článek

Zásilkovna otevřela v areálu ARETE PARK Plzeň, Borská pole nové logistické centrum

Společnost Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, otevřela nové logistické centrum, které se nachází v areálu ARETE PARK Plzeň, Borská pole. Investorem průmyslového parku je investiční skupina ARETE, konkrétně její třetí fond ARETE INDUSTRIAL zaměřený na atraktivní a stabilní průmyslová a logistická aktiva v regionu střední a východní Evropy. Celý článek

100 nejlepších moravských a českých vín pro rok 2023

Valtice – Salon vín České republiky představuje sto nejlepších moravských a českých vín pro rok 2023. Z rekordních 2643 vín, přihlášených do letošního ročníku nejvyšší a největší soutěže vín v Česku, odbornou porotu právě tato přesvědčila o své výjimečnosti. Po celý letošní rok tak budou prezentována ve stejnojmenné degustační expozici v historickém sklepení valtického zámku. Celý článek

38 nových značek na českém trhu

Český maloobchodní trh opět potvrdil svou atraktivitu pro retailové značky, jichž k nám v loňském roce přišlo 38. Počet je shodný s rokem 2021: tehdy byl příchod 38 brandů zčásti dán odložením některých vstupů kvůli pandemii. Je to zároveň zhruba o polovinu více než v letech 2019 (22 značek) a 2020 (25 značek). Celý článek

GS1 Czech Republic má nového prezidenta

Výbor GS1 Czech Republic funguje jako řídicí orgán tuzemského zastoupení globální standardizační organizace GS1. Zájmové sdružení právnických osob GS1 Czech Republic počátkem ledna oznámilo jeho nové složení. Celý článek

Nejvýhodnější stravenka má nově hodnotu 194 korun

Ministerstvo práce a sociálních věcí zvyšuje od 1. ledna 2023 hodnotu stravného na pracovních cestách na 153 korun na den. Spolu s růstem ceny „diet“ roste i částka, při které je stravenka pro zaměstnance i zaměstnavatele z hlediska zdanění nejvýhodnější. Pro rok 2023 je to 194 korun. Celý článek

Zájem o dobírku stále klesá, na vzestupu jsou alternativní platby

Češi milují nakupování na internetu a zdejší trh e-commerce patří mezi nejrozvinutější v Evropě. Zákazníci očekávají, že služby prodejců budou na špičkové úrovni a stále více z nich preferuje pohodlnější formy nákupu. O 15 % meziročně klesly objednávky na dobírku, zatímco online platby kartou přibyly o desetinu. Celý článek

Silvestrovské plýtvání jídlem v Česku

Stále více skloňovaným tématem se v aktuální situaci stává omezování plýtvání jídlem. A právě při přípravě nejenom na vánoční svátky, ale i Silvestr, kdy řada lidí nakupuje pohoštění pro sebe a návštěvy blízkých a přátel, se může stát, že něco zbude. Zatímco prodejny vyplýtvají jen malé procento potravin, a navíc neustále rozšiřují dary potravinovým bankám většina plýtvání připadá na domácnosti. Celý článek

Hlasové ověření nabízí zákazníkům větší pohodlí i bezpečnost

Díky hlasové biometrii je možné jasně identifikovat konkrétního člověka na základě jeho mluveného projevu. Kromě kriminologie, ve které tato technologie pomáhá při prokazování trestné činnosti, nachází využití i v oblasti bankovních a telekomunikačních služeb. Verifikace volajícího za pomoci jeho mluveného projevu totiž nabízí jak větší pohodlí, tak zejména bezpečnost. Celý článek

Lidé ve střední a východní Evropě utratí za sváteční potraviny téměř o 50 % více než v roce 2019

Podle průzkumu společnosti Colliers mezi spotřebiteli z Bulharska, České republiky, Maďarska, Polska, Rumunska a Slovenska lidé během letošní vánoční sezóny utrácejí větší objem peněz. Souvisí to ovšem především s inflací, která podstatně snížila kupní sílu peněz; část respondentů v důsledku inflace naopak nákupy určitých položek omezuje. Celý článek

Velkoobchod makro ČR společně se svými zákazníky udělal radost více než 1 400 dětem a seniorům

Už podruhé pomohl velkoobchod makro ČR vyčarovat kouzelné Vánoce dětem a seniorům z dětských a pečovatelských domovů po celé České republice. Od 14. listopadu do 20. prosince zajistili zákazníci makro ČR, prostřednictvím stromu splněných přání, dárek 1 400 lidem. Tento dobrý skutek makro ČR ještě doplnilo zasláním desítky košů plných potravin a zboží dle vlastního uvážení směřovaným k partnerským domovům. Celý článek