Jak efektivně komunikovat ve vaší prodejně se dozvíte na semináři Vybavení prodejny

Ať už váš tým čelí v rámci svého pracovního dne jakékoliv situaci, díky efektivní a diskrétní komunikaci prostřednictvím náhlavních souprav Vocovo od společnosti Joyce vše rychle a snadno vyřeší. Nasazení tohoto řešení vám přinese mnoho benefitů, jako např. snížení front u pokladen, zvýšení efektivity práce, optimalizace využití personálu a snížení nákladů, zvýšení rychlosti odbavení zákazník a v neposlední řadě i snížení počtu krádeží. Celý článek

Ingka Group hlásí růst tržeb o více než 6 %

Společnost Ingka Group dnes oznámila, že ve finančním roce 2021¹ zaznamenala maloobchodní tržby ve výši 37,4 miliardy² eur, což představuje nárůst o 6,3 % v porovnání s minulým finančním rokem (35,2 miliardy eur ve finančním roce 2020). Navzdory výzvám, které s sebou přinesla pandemie, se společnosti IKEA daří investovat, aby byla přístupnější, a to digitálně i fyzicky, cenově dostupnější a udržitelnější. Celý článek

Vylepšená služba Tesco online nákupy

Tesco neustále zlepšuje své služby a reaguje na měnící se potřeby svých zákazníků. V rámci online nakupování rozšiřuje závozové oblasti, doplňuje nabízený sortiment zboží a nově také nabízí doručení v den objednání. Služba je nyní k dispozici v hlavním městě. Celý článek

Zákazníkům Zásilkovny bude pomáhat inteligentní voicebot

Zásilkovna spustila unikátní technologii využívající umělou inteligenci (AI – Artificial Intelligence), která dokáže velmi efektivně komunikovat se zákazníkem. Na rozdíl od dosavadního systému, kdy zákazník musí mačkat tlačítka a vybírat si z pevně předdefinovaných voleb v menu, dokáže nový inteligentní voicebot neboli virtuální asistent ZET se zákazníkem vést přirozený dialog. Celý článek

Na Šestku pro nábytek nově do OKAY

Návštěvníci Obchodního centra Šestka se mohou těšit na další oblíbený obchod. Od 21. října 2021 si na ploše téměř 1 000 m2 budou moci prohlédnout rozsáhlou expozici nábytku za trvale nejnižší ceny na trhu. Najdou zde kompletní vybavení pro byty i domy – širokou nabídku sedaček, postelí, kuchyní i dalšího menšího i většího nábytku. Celý článek

Naše stravenka přechází pod společnost Benefity a.s.

Naše stravenka, která působila na českém trhu od roku 2017 jako produkt Lidlu Česká republika, přechází v říjnu na společnost Benefity a.s. Na převzetí portfolia zákazníků, akceptačních míst i technologie zpracování papírových a elektronických stravenek se obě společnosti domluvily k 1.10.2021. Celý článek

Globus přestává prodávat velké papírové tašky

Za dva roky, kdy Globus nabízí ekologičtější alternativy nákupních tašek, ušetřil více než 57 tun plastu. Místo toho si zákazníci zakoupili milion tašek z trvanlivého materiálu, které používají na nákupy opakovaně. Současně si lidé v Globusu pořídili 300 tisíc opakovaně použitelných ovosáčků jako variantu k mikrotenovým pytlíkům. Celý článek

Nová mobilní aplikace IKEA rozšiřuje možnosti pohodlného nakupování

Nová mobilní aplikace IKEA, která je k dispozici pro iOS i Android, umožňuje zákazníkům snadno vyhledávat a nakupovat výrobky IKEA na mobilních telefonech a tabletech. Nahradila stávající aplikaci IKEA Store a kromě nových funkcí přináší ještě více nápadů a inspirace pro zařízení domácnosti. Stáhnout si ji mohou zákazníci na App Store a Google Play. Celý článek

Košík představil sekci „Můj Košík“

Otevřít stránky online supermarketu Košík.cz a během tří minut naklikat týdenní nákup, i když jste zcela nový zákazník. To přináší „Můj Košík“ – nová funkce, která každému zákazníkovi sestaví online supermarket na míru. V něm nalezne osobní předvýběr položek, které může do košíku přidávat rychleji, než kdyby procházel celou 16tisícovou nabídku. Nakupování se tak pro stávající i nové zákazníky ještě více zpřehlední. Celý článek

Aplikace Můj Albert slaví milion stažení

Po půl roce od spuštění dosáhla aplikace Můj Albert milionu stažení. Poté, co se v květnu stala nejstahovanější aplikací pro mobilní zařízení v App Store a Google Play, ji nyní má v telefonu již milion zákazníků. Ti si oblíbili nabídku slev na míru, vytváření nákupních seznamů a zejména sbírání odměn formou kreditů za nákupy. Důvodem pro používání je také elektronická účtenka s archivem nákupů, který nahrazuje tištění účtenek na papír a šetří přírodu. Celý článek

Kultura v Olomouci na vzestupu

V Olympii Olomouc v červnu letošního roku přivítalo své první diváky zbrusu nové multikino CINEMAX. To, že jde o nejmodernější kino, dokazují použité technologie a také vybavení, které povyšuje návštěvu kina na neobyčejný zážitek. Každý film si divák vychutná v maximálním pohodlí PremiumPlus sedaček, které poskytují nadstandardní komfort ve všech šesti sálech nově otevřeného kina. Publikum díky nim získá větší prostor pro nohy a pohodlná opěrka hlavy zaručí, že si sledovaný snímek každý naplno vychutná z kteréhokoliv místa v sále. Celý článek

Změna ve vedení Fairtrade Česko a Slovensko

Organizaci Fairtrade Česko a Slovensko nově povede Lubomír Kadaně. Přináší s sebou zkušenosti z operativy, obchodu i marketingu, v minulosti pracoval například v ZOO Praha, kde se zabýval fundraisingem a projekty na ochranu ohrožených druhů zvířat. Celý článek

Zalando slaví rok od spuštění Pre-owned kategorie

Zalando, evropská online platforma pro módu a životní styl, dnes slaví první výročí kategorie Pre-owned. Od jejího spuštění v září 2020 ji Zalando rozšířilo na 13 ze svých 23 evropských trhů včetně České Republiky, kde je Pre-owned dostupná od roku 2021. Za jeden rok se kategorie rozrostla desetinásobně, z 20 000 položek na současných více než 200 000 kousků nyní dostupných v Zalando Fashion Store. Mezi nejčastěji zakoupené produkty v České Republice patřily šaty, džíny a kousky z kategorie úplety a teplákoviny. Celý článek

Letní pivovarská sezóna 2021 se povedla

Aktuální údaje Českého svazu pivovarů a sladoven ukazují, že domácí pivovarnictví hlásí další mírné oživení. Po dobrém červenci přišel výborný srpen a meziroční index tuzemského výstavu za druhý prázdninový měsíc dokonce zaznamenal navýšení o 1,7 %. Celý článek

DACHSER Chem Logistics slaví 10 let na českém trhu

Mezinárodní logistický provider DACHSER uvedl před deseti lety na český trh řešení DACHSER Chem Logistics. To kombinuje DACHSER know-how v oblasti evropské sběrné služby se specifickými potřebami chemického průmyslu. Dnes je chemická logistika nedílnou součástí služeb společnosti DACHSER Czech Republic. Ta jen za loňský rok přepravila téměř 89 tisíc zásilek s chemickými výrobky o celkové váze 32 800 tun. Celý článek

Tesco zveřejnilo výroční zprávu o udržitelnosti

Společnost Tesco Stores Česká republika letos již potřetí vydává výroční zprávu o udržitelnosti. Na 40 stranách shrnuje aktivity v udržitelnosti a společenské odpovědnosti firmy za finanční rok 2020/2021 a také představuje nové závazky, kterými chce nadále upevňovat pozici jedné z nejodpovědněji podnikajících firem na českém trhu. Celý článek

Přímému prodeji se z 80 % věnují ženy

Osobním prodejem si v České republice přivydělává více než 400 000 lidí. Tento sektor podnikání je specifický vysokým podílem žen. Až 80 % prodejců v ČR tvoří právě ony. Proč je přímý prodej pro ženy tak atraktivní? Celý článek

Mattoni 1873 zahajuje druhou vlnu sjednocování barev PET lahví

Aquila, Hanácká kyselka, Dobrá voda a Poděbradka během příštích měsíců postupně přejdou do čirých (bezbarvých) PET lahví. Ač může být změna pro spotřebitele překvapivá, firma vychází vstříc současně nastaveným podmínkám tříděného sběru. Současně věří, že se v budoucnu podaří zavést systém plošných záloh, který by nastartoval cirkulární recyklaci „z lahve do lahve“ i při zachování omezeného počtu barev PETu na trhu a plně využil cennou surovinu, kterou použité PET lahve jsou. Celý článek

Zalando investuje do společnosti Infinited Fiber Company

Zalando, evropská online platforma pro módu a životní styl, investuje do skupiny zaměřené na cirkulární módu a textilní technologie Infinited Fiber Company. Investice uzavírá kolo financování vedené v poslední době skupinou H&M, do něhož se zapojila i společnost Adidas a FWD A/S, investiční odnož společnosti BESTSELLER. Společnost Infinited Fiber Company prostředky použije na přípravu výstavby své vlajkové továrny ve Finsku. Chce tak reagovat na významný nárůst poptávky globálních módních a textilních značek po regenerovaném textilním vláknu Infinna vyráběném společností Infinited Fiber Company. Celý článek

Tesco otevřelo zbrusu nový hypermarket v Kutné Hoře

Moderní hypermarket Tesco o prodejní ploše 3 000 m2 otevřel své brány pro zákazníky v Kutné Hoře a přilehlém okolí. Prodejna se nachází na Masarykově ulici a je součástí nového retail parku s názvem A Centrum. Zákazníkům nabídne vedle široké a kvalitní nabídky čerstvých a trvanlivých potravin i spotřební zboží a nové módní kolekce značky F&F. Celý článek

Změny ve vedení společnosti dm

k 30. září 2021 uzavřel Gerhard Fischer pracovní kariéru a odešel z pozice předsedajícího jednatele společnosti dm Česká republika. Pod jeho vedením se dm drogerie markt stala jedničkou na českém drogistickém trhu. Celý článek

Šéfem B2B divize MALL Group se stává Jan Hollmann

Novým šéfem B2B segmentu MALL Group je Jan Hollmann (45). Přichází z Alzy, kde se se svým týmem čtyři roky staral o firemní byznys, který představoval největší rozvojový segment e-shopu. V oblasti byznysu a obchodu se pohybuje již téměř 20 let, ze své pozice chce změnit nákupní návyky ve firmách a pomoci jim se zjednodušením nákupního procesu jeho digitalizací. Na starost bude mít kompletní B2B segment napříč celou skupinou MALL Group, jejíž potenciál a možné synergie chce plně využít. Celý článek

Mzdy provozních zaměstnanců prodejen Albert se od 1.1.2022 navýší v průměru o 4 %

Mzdy provozních zaměstnanců ve více než třech stovkách prodejen po celé České republice od 1. ledna 2022 opět porostou. V průměru o 4 procenta si od začátku roku polepší tisíce pokladních, prodavačů, pekařů, skladníků či zelinářů. Jde již o šestou velkou vlnu zvyšování mezd od roku 2016. Jako poděkování zaměstnancům vyplatí Albert ve čtvrtém čtvrtletí také mimořádnou odměnu ve výši 3 000 korun. Celý článek

Společnost Mastercard představila novinku – Portál obchodníka

Ucelený vhled do podnikání i podrobné informace nejen o samotném trhu, ale i o konkurenci či trendech v chování zákazníků přinese podnikatelům nová analytická platforma Portál obchodníka. Stojí za ní společnost Mastercard, která ji společně s Worldline přináší na Český trh a začíná poskytovat obchodníkům právě ze sítě Worldline / KB SmartPay. Obchodníci na ní oceňují zejména podrobné analýzy, o které mohou opřít svá strategická rozhodnutí a nastavit tak co nejlepší služby pro své zákazníky. Celý článek

Penny modernizuje hezky česky a všude

Obyvatelé Rychnova nad Kněžnou, Židlochovic a Českých Budějovic se mohou těšit na vánoční nákupy v nejmodernějších PENNY. Kompletní přestavby prodejen nyní vrcholí také v Třinci nebo Slezské Ostravě. Celý článek

Tradiční Cyrilovy brambůrky uvádí nový obal

Rodinná firma Krajči plus ze Slovácka, jeden z největších tuzemských výrobců klasických bramborových lupínků a slaných snacků, chce dobýt další kus trhu. Použije k tomu nový obal svého vlajkového produktu Cyrilovy brambůrky. Prémiový sáček nepropouští světlo a řemeslné Cyrilovy brambůrky v něm vydrží déle čerstvé, aniž by bylo nutné do výrobku dávat jakékoliv konzervanty. Kombinací prémiového designu a delší trvanlivosti se firma chce dostat do dalších maloobchodních řetězců. Celý článek

JE ČAS SE REGISTROVAT NA 5. ROČNÍK SEMINÁŘE VYBAVENÍ PRODEJNY!

Vstoupila již vaše prodejna do 21. století? Které technologie a vychytávky pomohou přitáhnout zákazníky a uspět v tvrdé konkurenci českého retailu? Dokážete jim spolu s dodavateli nabídnout bezchybný zážitek z nákupu? Chcete vědět víc? Stačí se přihlásit na 5. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY letos s podtitulem Vymazlete svou prodejnu k dokonalosti a nezapomeňte na technologie! Celý článek

Freeport Fashion Outlet: tržby se vrátily na úroveň před pandemií

Letní sezóna vrátila tržby Freeport Fashion Outlet centra na úroveň roku 2019. Na tržbách se podíleli především čeští zákazníci, kteří začali za outletovou značkovou módu utrácet výrazně více než v minulosti. „Naše aktuální návštěvnost je o necelých 20% nižší než před dvěma lety, tržby se však vyšplhaly na 99%. Lidé na jednu stranu chtějí prémiové zboží, zároveň však i hledají výhodné nabídky,“ komentuje situaci Jan Procházka, ředitel centra. Zákazníci využili zejména vysokých slev souvisejících s přebytky vzniklými v důsledku dlouho uzavřených obchodů. Celý článek

Zodpovědným obchodníkem roku se stal Kaufland

Co vše dělají obchodníci nad rámec standardů ohledně podpory zdraví občanů, plýtvání potravinami, spolupráce s lokálními dodavateli nebo udržitelného rozvoje, letos poprvé ohodnotila odborná porota v rámci soutěže Mastercard obchodník roku 2020. Vítězem v kategorii „Zodpovědný obchodník“ se stal v konkurenci zahraničních i domácích řetězců Kaufland, a to zejména za široký záběr konkrétních projektů v této oblasti a také za transparentnost – vůči veřejnosti i za publikaci podrobného Reportu udržitelnosti 2019/2020. Na druhém místě se v hodnocení poroty umístil Albert, třetí skončilo Tesco. Celý článek

Kartou platíme téměř pořád, hotovost je na ústupu

Průzkum* platební platformy Barion ve spolupráci s agenturou STEM/MARK ukázal, že pandemie poměrně výrazně posunula nákupní chování českých konzumentů i jejich platební zvyklosti v online prostředí. Oproti době před pandemií si 41 % lidí zvyklo častěji nakupovat na e-shopech a 42 % lidí platí bezkontaktně už i v kamenných obchodech. V budoucnosti je 85 % lidí rozhodnuto pokračovat v nákupech online, byť značná část z nich občas do kamenných obchodů ráda nahlédne. Celý článek

V online platbách chybují i největší evropské e-shopy

Drtivá většina (94 %) nejnavštěvovanějších online evropských e-commerce webů obsahuje v procesu dokončení plateb minimálně pět chyb, které mohou zákazníky odradit od nákupu. Nápravy těchto často banálních chyb by přitom mohly obchodníkům značně zvýšit výnosy, odhalil report, který hodnotil proces dokončení nákupů na 800 největších evropských e-commerce stránkách a analyzoval zpětnou vazbu tisícovky online zákazníků. Report zveřejnila globální technologická společnost Stripe, jejíž cílem je budovat ekonomickou infrastrukturu internetu. Celý článek

Kaufland rozšiřuje řadu zaměstnaneckých benefitů, nově nabízí Cafeterii

Od poloviny září mohou zaměstnanci obchodního řetězce Kaufland využívat další z mnoha firemních benefitů. Tím nejnovějším je systém Cafeterie, jehož prostřednictvím společnost svým zaměstnancům věnuje jednou ročně body v hodnotě tří tisíc korun, za které si zaměstnanec může koupit služby a zboží vztahující se na volnočasové aktivity. „Těší nás, že našim zaměstnancům můžeme nabídnout obrovskou škálu bonusů, z nichž si sami budou moci zvolit to, co jim udělá největší radost,“ říká tisková mluvčí obchodního řetězce Renata Maierl. Celý článek

Albert úspěšně testuje novinku na předčištění odpadní vody

Jako odpovědný obchodník se Albert stará také o vodu, kterou vypouští do kanalizace. Kromě využívání klasických lapačů tuků nyní testuje zcela nové zařízení – AGC poddřezový separátor, který předčišťuje odpadní vodu a zbavuje ji mastnot a tuků. V testovacím provozu byl instalován v prodejně v pražských Čestlicích a na Václavském náměstí. Odloučený olej – ze separátoru nebo lapačů – nachází další využití ve výrobě recyklovaného oleje nebo na topení v bioplynových stanicích. Celý článek

Mastercard otevírá Laboratoř pro inovace a udržitelnost

Společnost Mastercard otevírá Laboratoř pro inovace a udržitelnost, která bude stát v čele dalšího rozvoje jejího portfolia ekologicky šetrných digitálních produktů a řešení. Účelem laboratoře je umožňovat firmám a spotřebitelům změnit způsoby, jakými vyrábějí, distribuují a nakupují výrobky a služby tak, aby z toho v době, kdy se globální ekonomika rychle digitalizuje, měli prospěch lidé i planeta. Celý článek

Defibrilátory v Kauflandu zachránily život už čtyřem lidem

Celkem 142 automatizovaných externích defibrilátorů nainstaloval před rokem obchodní řetězec Kaufland ve všech svých prodejnách, skladech v Olomouci a Modleticích, ve vlastním masozávodě v Modleticích i v pražské centrále. „Zdraví a bezpečí našich zaměstnanců a zákazníků je pro nás zásadní a defibrilátory nám umožní v případě potřeby okamžitě poskytnout pomoc každému, kdo by ji potřeboval,“ vysvětluje tisková mluvčí společnosti Renata Maierl. Dosud se díky tomuto přístroji v Kauflandu podařilo zachránit život už čtyřem lidem. Celý článek

Albert otevřel na zlínském sídlišti Malenovice novou prodejnu

Od poloviny září mohou zákazníci ve Zlíně nakoupit ve zcela novém supermarketu Albert, který otevřel na sídlišti Malenovice. Je jedinou prodejnou podobného typu v okolí. Zákazníci v ní najdou širokou nabídku především čerstvého sortimentu, nechybí ani oddělení Zdravě s Albertem, Tržnice u Alberta či uzavřené násypníky s čerstvým pečivem. Celý článek

Výstavba robotického centra Amazonu v Kojetíně bude dokončena v roce 2022

Amazon oznámil plány na dokončení výstavby nového robotického distribučního centra. Nová průmyslová budova vyroste v Kojetíně v Olomouckém kraji. Celkové investice společnosti Amazon od roku 2013 dosahují přes 26 miliard korun. Tyto investice zahrnují jak infrastrukturu, distribuční centra a korporátní kanceláře, tak i více než 2 000 stálých pracovních míst, která budou vytvořena po plném zprovoznění nové budovy do konce roku 2023. Ta doplní stávajících 4 000 pracovních míst, která již Amazon v České republice vytvořil. Celý článek

Ryor míří exkluzivně na Košík.cz

Přestože pandemie a s ní spojená práce z domu vloni snížily zájem Čechů o kosmetické výrobky, jejich prodeje po internetu jsou naopak na vzestupu. Stále více zákazníků totiž vybírá i specializované produkty online a jednotliví výrobci jim vycházejí vstříc. Nové možnosti nákupu přináší i česká kosmetická jednička Ryor, která se na exkluzivní spolupráci domluvila s online supermarketem Košík.cz. Výrobky Ryor spolu s dalším nákupem přiveze Košík na jakoukoli adresu v Česku. Celý článek

Zásilkovna spojila síly s ABOUT YOU

Zásilkovna zahájila spolupráci s jedním z největších evropských módních e-shopů ABOUT YOU. Zákazníci ABOUT YOU tak mohou nyní využívat služby Zásilkovny a své zboží si vyzvednout i vrátit na jakémkoliv jejím výdejním místě, kterých má Zásilkovna v ČR téměř 5 800, včetně téměř 1 300 Z-BOXů. Cena za doručení i vrácení zboží je zdarma. Celý článek

Odborníci vybrali na celonárodní pekařské soutěži v Pardubicích nejlepší Chléb roku 2021

Na největší pekařské akci v České republice „Dny chleba Pardubice“ se už po sedmadvacáté sešli pekařští odborníci, aby společně vybrali vítěze prestižní celonárodní soutěže Chléb roku. V pěti kategoriích spolu soutěžily desítky pekařských výrobců z celé republiky. Mezi posuzované parametry patřily vzhled, tvar a objem, kůrka, střídka, vůně a samozřejmě chuť chleba. Mezi vítězi jednotlivých kategorií jsou pekárny z Choustníkova Hradiště, Přerova, Prahy a Židlochovic. Celý článek

dm zavádí expresní vyzvednutí na prodejně

Společnost dm drogerie markt nově nabízí možnost expresního vyzvednutí online zásilek v prodejnách dm. Objednávky z online shopu dm.cz lze nyní vyzvednout již za tři hodiny od jejich zaplacení. Čerstvě zavedená alternativa vyřizování objednávek šetří čas nakupujících, navíc snižuje spotřebu obalového materiálu u klasických online zásilek i vliv dopravy na životní prostředí. Celý článek

Košík.cz zrychluje

Online supermarket Košík.cz zrychluje časy doručení objednaných nákupů. Zákazníkům z hlavního města a jeho okolí nově přiveze nákup už za 120 minut, v regionech to zvládne za čtyři hodiny. Dobu doručení však chce ještě výrazně snižovat. Celý článek

Drogerie ROSSMANN daruje 1 000 000 Kč nemocným dětem

Síť drogerií ROSSMANN věnuje milion korun na podporu dětí, které neměly tolik štěstí a jejichž život je bohužel úzce spjatý s nevyléčitelnou chorobou vyžadující dlouhodobou zdravotní péči. O tom, kam a v jaké výši poputují finance z letošní již druhé vlny charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ, rozhodli během srpna zákazníci sítě drogerií ROSSMANN, konkrétně členové věrnostního programu ROSSMANN CLUB. Celý článek

Značka babylove slaví 25 let

Značka babylove z portfolia dm drogerie markt se na trhu poprvé objevila v Německu v roce 1996. Do České republiky dorazila o pár let později v podobě nabídky několika druhů plen a produktů pro nejmenší zákazníky. Od té doby se privátní značka dm drogerie významně rozrostla a vydobyla si pozici uznávané stálice na trhu dětského drogistického zboží. Značka babylove letos slaví 25 let. Celý článek

Krásno myslí udržitelně

Menší vaničky a snížení spotřeby plastů až o 20 %, nové tašky z recyklátu, nový „road train“. Společnost MP Krásno, a.s. při svých aktivitách bere ohled na životní prostředí a udržitelnost. Níže představujeme několik novinek, které jsou nyní u nás implementovány a postupně budou v průběhu letošního podzimu představeny konečným spotřebitelům. Celý článek

FACHPACK 2021 hlásí připraveno: zajistěte si bezplatnou vstupenku

Když FACHPACK od 28. do 30. září 2021 znovu otevře své brány na výstavišti v Norimberku, bude to první velké setkání evropského obalového průmyslu za dva roky a tolik očekávané shledání. Během třídenního období se výstava zaměří na osobní dialog mezi obchodními partnery a kolegy a sdílení znalostí o trendech, inovacích a osvědčených postupech. Celý článek

Zákazníci toužili po vratných skleněných lahvích, od září je na trh uvádí Mattoni

Mattoni zahájila stáčení minerální vody do nových skleněných lahví se zálohou. Vyslyšela tak přání zákazníků, kteří preferují vratné a cirkulární obaly. Pro komfortnější přepravu doprovodí novou designovou lahev s objemem 1 litr dělitelná přepravka. Od konce září bude perlivá i neperlivá Mattoni v cirkulárních lahvích k dostání v prodejnách Lidl. Celý článek

Společnost BILLA ČR slaví 30. výročí

Společnost BILLA v letošním roce slaví 30 let od svého vstupu na český trh. Za dobu svého působení se stala jedničkou mezi supermarkety a ikonou, která ve svém segmentu po celých třicet let udávala v mnohých oblastech směr. Pro mateřskou skupinu REWE Group, která společnost BILLA vlastní, je Česká republika takzvaným třetím domovským trhem. Skupina REWE se zaměřuje na optimální rozvoj a růst svých domovských trhů – se zvláštním důrazem na silný rozvoj v České republice jako typického českého supermarketu. Celý článek

Společnost Kneipp získala ocenění GREEN BRANDS

Německý výrobce přírodní kosmetiky Kneipp, který na českém trhu působí od roku 1997, získal ocenění GREEN BRANDS Czech Republic pro roky 2021/2022 v kategorii Společnost za ekologickou výrobu, šetrný přístup k přírodním zdrojům a důraz na filozofii udržitelnosti. Celý článek

Skupina Kofola má za sebou úspěšné druhé čtvrtletí roku

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí letošního roku, ve kterém se jí podařilo meziročně navýšit tržby o 23 % a provozní zisk EBITDA o 65 %. Hlavním důvodem je především výrazný červnový růst poptávky po otevření trhu včetně důležitého segmentu gastronomie. Prodeje podpořilo také počasí a volnější pohyb osob na všech trzích. Výsledkem jsou historicky rekordní červnové prodeje. A vzhledem k následnému pozitivnímu vývoji letní sezóny management Kofoly zpřesnil svůj odhad letošního provozního zisku EBITDA na rozmezí 1,08 – 1,15 miliardy korun. Celý článek

Nový ředitel továren v Lovosicích a Mariánských Lázních

Výrobní závody společnosti Mondelēz International v Lovosicích a Mariánských Lázních nově povede Jaroslaw Klimkiewicz. Od září nahradí dosavadního ředitele Nicolase Boucheta, který továrny řídil od roku 2017. Bouchet bude nyní v rámci společnosti zastávat jinou pozici s regionální odpovědností. Klimkiewicz má mnohaleté zkušenosti v řízení výroby, například z Polska či Jihoafrické republiky v oblasti spotřebního zboží a produktů osobní a zdravotní péče. Celý článek

Viessmann Refrigeration Solutions přebírá společnost Fri-Service

Viessmann Refrigeration Solutions přebírá společnost Fri-Service, zavedeného dodavatele a poskytovatele služeb v oblasti chladicí techniky v České republice a na Slovensku. Tato akvizice rozšíří současné portfolio služeb společnosti Viessmann v oblasti servisu a poskytování řešení na klíč. Zákazníci tak získají úplnou podporu, od fáze plánování projektů, přes jejich realizaci, až po následnou údržbu. Celý článek

DACHSER dal před 50 lety světu logistiky výměnné nástavby

Výměnná nástavba – standardní kontejner pro sběrnou službu –  letos slaví své 50. narozeniny. Mezinárodní logistický provider DACHSER stál doslova u jejího zrodu. Koncept výměnné nástavby vyvinul, inspirován námořními kontejnery, Thomas Simon, zeť zakladatele společnosti, na konci šedesátých let. Výměnná nástavba se v pozemní logistice stala převratnou novinkou, která revolučním způsobem ovlivnila celé odvětví. Celý článek

Lidl ze stálé nabídky vyřadil klecová vejce

Lidl v České republice učinil další krok ke splnění svého závazku, že nejpozději v roce 2025 úplně zruší prodej klecových vajec. Již nyní se podařilo dosáhnout toho, že klecová vejce kompletně zmizela ze stálé nabídky, z kapacitních důvodů budou k dostání výhradně v akcích. Celý článek

Více než půl milionu digitálních cenovek pomáhá Albertu šetřit papír i práci zaměstnanců

Albert za poslední rok nainstaloval ve svých obchodech po celé České republice téměř 300 000 elektronických cenovek. Celkově jich má už 600 000 a využívá je každá třetí prodejna. Do konce roku je plánuje zavést v další desítce obchodů. Pokračuje tak v digitalizaci a inovacích, které zpříjemňují nakupování zákazníků a pomáhají šetřit práci zaměstnanců. Nezanedbatelné jsou také úspory papíru, za rok ušetří cenovky papíru tuny. Celý článek

IKEA má výdejní místa už ve 13 městech v Česku

IKEA se dlouhodobě snaží být pro zákazníky dobře dostupná a nabídnout jim možnosti pohodlného nakupování. Od loňského roku tak postupně rozšiřovala síť výdejních míst v regionech, kam si zákazníci mohou objednávat rozměrnější zásilky a ušetřit tak za dopravu. V srpnu na mapu těchto míst přibyla Jihlava, Ústí nad Labem, Karlovy Vary a celkem je těchto míst už třináct. Celý článek

Kofola přichází s novým projektem vratného skla do obchodů

Společnost Kofola opět dokazuje, že to s udržitelností myslí vážně. Po náročném covidem zasaženém roce přichází s novým projektem Cirkulka, díky němuž rozšíří do obchodů i velkých řetězců své portfolio tradičních nápojů ve vratných skleněných lahvích. Díky speciální modulární přepravce zachová i dosavadní komfort pro spotřebitele. Celý článek

Linde Material Handling otevírá e-shop manipulační techniky a příslušenství

Společnost Linde Material Handling Česká republika, dodavatel manipulační techniky a komplexních intralogistických řešení, vychází vstříc přáním a potřebám zákazníků a otevírá svůj e-shop s manipulační technikou Linde a potřebným a žádaným příslušenstvím. Široký sortiment produktů Linde od manuálních paletových vozíků přes elektrické až po ručně vedené vysokozdvižné vozíky, náhradní díly i všechny potřebné doplňky, je nyní k dispozici i online a za výhodné ceny. Celý článek

Zásilkovna spouští doručování do kufrů aut

Zásilkovna, přední česká logisticko-technologická firma, poté, co 1. července spustila vlastní doručení na adresu Zásilkovna domů, nabídne svým zákazníkům další službu – doručování zásilek do kufru zaparkovaného vozidla. Novou službu Zásilkovna do auta vyvinula ve spolupráci se společností ŠKODA AUTO. Cena za doručení do vozu je stejná jako za doručení na adresu – pro internetové obchody začíná na 79 Kč bez DPH, pro zasílání mezi fyzickými osobami stojí 115 Kč včetně DPH. Celý článek

Novou HR ředitelkou společnosti Coca-Cola HBC pro Česko a Slovensko se stala Markéta Pavelková

Společnost Coca-Cola HBC má s účinností od 2. srpna 2021 novou HR ředitelku pro Česko a Slovensko. Stala se jí Markéta Pavelková, jež dosud ve stejném regionu řídila oblast lidských zdrojů velkoobchodní společnosti Makro Cash & Carry.  Bohaté profesní zkušenosti má s různými oblastmi HR, od řízení a získávání talentů, vzdělávání až po komplexní kulturní transformaci firmy v souladu s jejími dlouhodobými strategiemi. Celý článek

BILLA instaluje děliče zboží do regálů vyrobené pouze z druhotných surovin

Společnost BILLA navazuje na dosavadní kroky v rámci strategie udržitelnosti Plán B a v dalším bodě se zaměřuje na technické vybavení prodejen. Po obměně nákupních košíků za ekologičtější variantu a uvedení celopapírových sáčků na pečivo zavádí šetrnější způsob, jak oddělovat zboží v regálech. Postupně obměňuje na všech svých prodejnách průhledné děliče zboží za ekologičtější variantu z recyklátu. Celý článek

Majitelé e-shopů se další covidové vlny nebojí

Vlastníci e-shopů nemají strach z případných podzimních pandemických restrikcí. Téměř 50 % z nich se na další potenciální lockdown nijak speciálně nepřipravuje. Vyplývá to z interního průzkumu společnosti Shoptet, který proběhl na přelomu července a srpna letošního roku. Celý článek

Na zkušenou do Alberta

Deset vysokoškoláků z různých částí republiky sbírá praktické zkušenosti na stáži v Albertu. Ve 14. ročníku tříměsíčního programu Summer Internship mají na starost samostatné projekty z oblastí udržitelnosti, obchodu, marketingu či logistiky. Vedou je a mentorují zkušení manažeři. Díky programu získala cenné zkušenosti už více než stovka studentů. Celý článek

AlzaBoxy se otevírají tisícům e-shopů a dopravcům díky spolupráci Alza.cz a Balikobot.cz

Alza.cz ve spolupráci s integrátorem Balíkobot provozujícím platformu Lockers.ai zpřístupňují kapacitu sítě AlzaBoxů dopravcům i zájemcům z řad e-shopů. Všichni partneři napojení na Balíkobot a zákazníci tisíců e-shopů v Česku i na Slovensku si tak mohou nechat své zásilky doručit do nejrobustnější sítě boxů s více než 100 tisíci výdejních schránek rozmístěných napříč oběma zeměmi. Celý článek

Skupina RAJA rozšiřuje své působení

Skupina RAJA podepsala akviziční smlouvu se společností AURELIUS. V sedmi evropských zemích tak přebírá společnost Viking a její pobočky Office Depot Europe. Akvizice skupině umožní obsloužit více než 2,2 milionů zákazníků v Evropě a dosáhnout obratu 1,6 miliardy EUR. Celý článek

Při kontrolách Potravinářské inspekce nevyhovělo 48 % hodnocených zmrzlin

Průběžné výsledky kontrol Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) v letošní sezóně ukazují, že řada provozovatelů nedodržuje předepsané postupy pro výrobu kopečkových a točených zmrzlin a ledů do nápojů. Významná část odebraných vzorků nesplnila požadavky právních předpisů zejména v oblasti limitů pro přítomnost bakterií a takové potraviny představují riziko pro zdraví spotřebitele. Letos zjištěné podíly nevyhovujících vzorků patří k nejvyšším za posledních pět let. Celý článek

Při nákupu u více obchodníků za vás MALL nově zaplatí dopravu

Největší české internetové tržiště MALL.CZ přináší novinku, která zatím na trhu zdaleka není obvyklá – možnost nákupu za jediné poštovné. Pokud zákazník nakoupí zboží od několika různých obchodníků na tržišti, poštovné zaplatí jen jednou a zbylou dopravu odteď doplatí MALL. Zákazník tak získává výhodu v podobě tisíců e-shopů na jednom místě a k tomu špičkovou uživatelskou zkušenost bez dalších nákladů na dopravu. Celý článek

Žabka otevřela další dvě nové prodejny

Dvě nové prodejny Žabka byly otevřeny v krátkém čase po sobě. První z nich se nachází v centru Prahy v ulici Na Poříčí, druhá pak v rezidentní části Brandýsu nad Labem. Zákazníkům nabízí čerstvé i trvanlivé potraviny, denní tisk a širokou nabídku služeb finančního servisu. Nakupující jistě ocení i dlouhou otevírací dobu 6-22 hodin, resp. 6-23 hodin. Celý článek

SOCR ČR: Politické strany musí skončit s nezákonným využíváním prostor kolem obchodů k předvolební kampani

Svaz obchodu a cestovního ruch ČR (SOCR ČR) vyzývá všechny politické strany a hnutí, aby nezneužívaly parkoviště a ostatní pozemky v okolí obchodů k předvolební kampani. Jde o prostory, jež slouží k zajištění pohodlí nákupu pro zákazníky, navíc zvýšení koncentrace lidí v místech pohybu automobilů ohrožuje bezpečnost všech, kteří se na daném místě pohybují. Celý článek

Linde Material Handling zveřejnila zprávu o udržitelnosti za rok 2020

Společnost Linde Material Handling (Linde MH), specialista na intralogistiku, zveřejnila svou zprávu o udržitelném rozvoji za rok 2020. Společnost v ní bilancuje hlavní sociální, ekologické a ekonomické aspekty činnosti a stanovuje konkrétní cíle do budoucna. Hlavními pilíři jsou udržitelné obchodní postupy, spokojenost zákazníků a ziskový růst. Celý článek

Mastercard končí s magnetickými proužky na platebních kartách

Mastercard chce jako první karetní společnost od roku 2024 začít upouštět od magnetického proužku na platebních kartách, v roce 2029 jej nebudou mít již žádné nově vydané kreditní ani debetní karty společnosti. Odklon od magnetického proužku je reakcí jak na měnící se návyky spotřebitelů, tak i na pokrok ve vývoji nejmodernějších technologií a s tím spojený klesající počet transakcí, které jsou s jeho pomocí autorizovány. Celý článek

Červencové gastro tržby byly nejvyšší za uplynulých 2,5 roku

Kolik gastro podniků padlo covidu za oběť, zůstává i v druhé polovině prázdnin otázkou. Přetrvávající pandemická omezení, která se týkají především nočního života, stále nedovolila některým typům zařízení naplno obnovit provoz. I přes nižší počty však česká gastro scéna v červenci dosáhla nejvyšších tržeb za uplynulých dva a půl roku. Vyplývá to z údajů společnosti Dotykačka, jejíž pokladní systém využívá víc než čtvrtina tuzemského trhu. Celý článek

Shell představuje novou značku – Shell Café

Na cestě k dalšímu zlepšování nabídky kvalitních služeb nejen pro řidiče na čerpacích stanicích představuje společnost Shell Czech Republic a.s. novou značku Shell Café, která zahrnuje kromě nové značky kávy a dalších výrobků také kavárny a kávové koutky. Shell Café je novou globální značkou Skupiny Shell, představovanou ve vybraných evropských zemích. Celý článek

Česká e-commerce zažila rekordní druhý kvartál

Obrat českých e-shopů ve druhém čtvrtletí letošního roku dosáhl 50,45 miliard, což je v meziročním srovnání nárůst o více než deset procent. Rekordní druhý kvartál podtrhuje i nárůst 3 144 nových e-shopů v tomto období. Podle dat společnosti Shoptet jich aktuálně v České republice funguje 41 639. Celý článek

Letní sbírka potravin Tesco pomáhá lidem v nouzi

Zákazníci Tesco mají možnost se během měsíce srpna zapojit do letní sbírky potravin. Cílem je vysbírat trvanlivé potraviny, které následně potravinové banky přerozdělí lidem v nouzi. Sbírka bude probíhat do 29. srpna ve všech hypermarketech a supermarketech Tesco, celkem tedy na 147 obchodech. Jedná se o statickou sbírku, kdy zákazníci darované potraviny umístí na sběrná místa v obchodech za pokladní zónou. Možnost darovat potraviny mohou zákazníci i online přes Tesco online nákupy. Celý článek

Česká veganská společnost se spojuje s mezinárodní organizací ProVeg International

S cílem budovat rostlinnou budoucnost ještě efektivněji se Česká veganská společnost spojuje s organizací ProVeg International a dále bude rozvíjet aktivity pro změnu potravinového systému pod novým jménem ProVeg Česko. Česká republika se tak stává již 9. státem, ve kterém bude tato mezinárodní organizace zvyšující povědomí o tom, jaký dopad mají potraviny, které jíme, působit. Celý článek

Obchodní centra: tržby jako před krizí a obnovený zájem investorů

Po květnovém znovuotevření obchodních center se zvýšily jejich tržby¹ i návštěvnost, a to na míru převyšující loňské výsledky ze stejného období. Oproti předkrizovému roku 2019 byla návštěvnost nižší, ale tržby srovnatelné, dokonce mírně vyšší. Nejlépe jsou na tom z hlediska tržeb supermarkety a hypermarkety, daří se také prodeji elektroniky a produktů pro zdraví a krásu. Celý článek