Americké koncepty chtějí do Česka

Česká republika je pro americké franšízové sítě stále atraktivní. Svědčí o tom i nová vlna značek, které projevily zájem o vstup na náš trh. Pochází nejen z oblasti gastronomie, ale najdeme mezi nimi i síť trampolínových center. Celý článek

Žádný sníh, velké slevy

Na základním lyžařském vybavení je možné ušetřit 10 000 Kč. Dosavadní nedostatek sněhu na horách vede obchodníky k výraznému zlevňování zimního a lyžařského vybavení. Za akční ceny je možné pořídit nejen lyže, ale také oblečení a další lyžařské doplňky, jako jsou brýle, rukavice či helmy. Celý článek

Vychutnejte si SALIMA menu!

Potravinářský veletrh SALIMA oslaví letos jubilejní 30. ročník. Již po třicáté se tedy otevřou brány brněnského výstaviště, aby přivítaly odborníky, obchodníky i veřejnost. Po dvou letech čeká letošní návštěvníky mezinárodních veletrhů SALIMA/vinex-MBK-INTECO, které začnou 17. února 2016, opět několik změn a novinek. Celý článek

Český minipivovar uspěl v mezinárodní konkurenci

Stovky malých i velkých pivovarů se utkaly v Českých Budějovicích o titul Zlatá pivní pečeť 2016. Pořadatelé třetí největší degustační akce svého druhu na světě nyní ohlašují vítěze. Hlavní cenu získal Světlý nefiltrovaný ležák 11 % – Jan Wünsch z Pivovaru Jílovice. Celý článek

Rok 2015 byl pro společnost Auto Palace rekordní

Pro dealerskou skupinu Auto Palace byl loňský rok nejlepší v historii působení firmy v ČR. Společnost upevnila svojí pozici v top 3 největších tuzemských prodejců automobilů. Firma vloni hospodařila s celkovým obratem 4,94 mld. Kč a prodala 11 910 nových a ojetých automobilů. Celý článek

Valentýn: Češi vs. Slováci

Ženy touží po květinách a dovolené, muži po alkoholu a knihách. Den svatého Valentýna – anglosaský svátek, jenž připadá na 14. února, si podle průzkumu pro společnost Tesco oblíbila již více než polovina Čechů. Celý článek

CBRE rozšiřuje retailový tým

CBRE rozšiřuje své aktivity v oblasti maloobchodních nemovitostí a posiluje tým na Moravě. Novou kolegyní, zodpovědnou za pronájmy nákupních center a vytváření nových obchodních příležitostí v této oblasti, je Radana Boudná. Celý článek

Tesco představuje zábavnou mobilní hru

Společnost Tesco reaguje na rostoucí popularitu mobilních a tabletových her a představuje českou verzi hry Moje malé Tesco, která se stala jednou z nejúspěšnějších mobilních her v Maďarsku. Hráč se stává manažerem obchodu, který nyní zná jen z pohledu zákazníka, a stará se o veškerý jeho chod. Celý článek

Loňský rok byl z pohledu obchodníků rekordní

Pokračující chuť lidí více utrácet potvrzují i obchodníci s oblečením a sportovními oděvy. „V kurzu jsou zejména módní lyžařské bundy, kalhoty nebo svetry a kategorie oděvů pro relaxaci a sportovní aktivity. V první polovině ledna rostly tržby oproti loňsku dokonce přes dvacet procent,“ uvedl Jan Procházka, ředitel centra s módním oblečením Freeport Hatě. Celý článek

Češi nakupují on-line stále častěji

Češi rádi nakupují na internetu. Tento fakt je v roce 2016 již neoddiskutovatelný. Jaký ale je typický český e-zákazník? Jak se postupem času mění a jak vidí sám sebe? A o čem to vypovídá z pohledu e-shopů? Na tyto otázky hledala odpovědi Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve svém pravidelném výzkumu. Celý článek

Karlovarské minerální vody vstupují do provozu prodejních automatů

Karlovarské minerální vody (KMV) rozšiřují své aktivity do nové oblasti – odkupují české, slovenské a maďarské provozy společnosti Selecta, významného hráče v oblasti vendingu, tj. provozování prodejních a nápojových automatů. Zároveň KMV získaly většinový podíl v české firmě Š&Sch s obdobným zaměřením. Celý článek

InCard MasterPass nově zaplatíte i v Globusu

Společnost MasterCard přichází s dalším rozšířením platebních možností na českém trhu. Spolu se společností Globus představila inovativní řešení pro rychlou a efektivní platbu v hypermarketech. Zákazníci hypermarketu v pražských Čakovicích nyní mohou zaplatit svůj nákup pomocí svého chytrého mobilního telefonu a globální platební služby MasterPass. Celý článek

BIOFACH klepe na dveře!

Vážení čtenáři RetailNews, zajímáte-li se o trendy a novinky v biosektoru a přírodní kosmetice, tak si zaznačte do svých diářů datum 10. až 13. února. V těchto dnech se koná na výstavišti v Norimberku světový veletrh biopotravin BIOFACH a mezinárodní veletrh přírodní kosmetiky VIVANESS. Celý článek

Pivovar Ferdinand má optimistické vyhlídky

Benešov: V letošním roce plánuje benešovský pivovar do oprav a investic vložit zhruba 10 mil. Kč. Hlavní investicí by měla být další etapa prací v oblasti úspor energií, taktéž se finalizují práce na projektu vlastní pivovarské restaurace přímo v areálu pivovaru. Celý článek

AMSP ČR a profesní spolky zahajují změny v tuzemském řemesle

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, společně s 23 profesními spolky zahajuje historicky největší ofenzivu na podporu řemesel. I přes různorodost živnostenských profesí, začínají tuzemští řemeslníci a jejich odborní zástupci sjednocovat zájmy v oblasti kvality výrobků a služeb, přístupu ke vzdělávání a prezentace odborné práce. Celý článek

Oslavte s námi jubileum!

Jubilejní, již třicátý potravinářských veletrh SALIMA 2016 se blíží. Za necelý měsíc se otevřou brány brněnského výstaviště, aby přivítaly odborníky, obchodníky a poučenou veřejnost na mezinárodních potravinářských veletrzích SALIMA/VINEX, MBK a INTECO, které proběhnou v termínu od 17. do 20. února 2016 na brněnském výstavišti. Souběžně s těmito veletrhy bude probíhat mezinárodní veletrh obalů a tisku EmbaxPrint. Celý článek

Původ potravin sleduje většina Čechů

Místo původu potravin je při nákupu jedním z rozhodujících faktorů pro řadu Čechů. Tři čtvrtiny zákazníků (77 %) v obchodě zjišťují místo výroby daného produktu, primárně tuto informaci sledují u čerstvých výrobků. Nejvíce je zajímá původ ovoce a zeleniny, masa a mléčných výrobků. Čeští zákazníci se také poměrně často vyhýbají polským výrobkům, podle průzkumu společnosti MasterCard je více než třetina z nich (37 %) obvykle nekupuje. Celý článek

Kaufland spolupracuje s Greenpeace

Společnost Kaufland se dobrovolně připojila k Detox kampani organizace Greenpeace. Přijetím výzvy se společnost Kaufland zavázala přestat používat při výrobě textilu a obuvi látky, které poškozují životní prostředí. Celý článek

Obchodní dům Kotva získal oficiální čínské jméno

Obchodní dům Kotva cílí na čínské turisty a jako první moderní pražská budova získala své oficiální jméno v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfucius Institutu při Univerzitě Palackého v Olomouci a spolu se sloganem bude používáno ve všech kampaních orientovaných na čínského zákazníka. Celý článek

Podle Eurostatu je Česko v deflaci

Spotřebitelské ceny meziměsíčně klesly o 0,1 %, meziročně stouply o 0,1 %. Inflace i nadále atakuje nulu. Oproti prognóze centrální banky je odchylka sedmi desetin procentního bodu nebývale vysoká. Podle harmonizovaného cenového indexu Eurostatu byla česká ekonomika v prosinci 2015 dokonce v deflaci – s poklesem HICP o 0,1 %. Celý článek

Retail Summit 2016 trhá rekordy

Praha, 11.1. 2016 – Retail Summit 2016 zřejmě v řadě směrů dosáhne rekord v 22 leté historii tohoto největšího setkání obchodníků ve střední a východní Evropě. Bohatý program s více než 120 řečníky přilákal nejen nejvíce komerčních partnerů, ale také vysoké počty účastníků reprezentujících obchod i výrobu. Velmi potěšitelné je vysoké zastoupení nezávislých, malých a středně velkých firem. Celý článek

Česká e-komerce v roce 2015 předčila očekávání

Nejrušnější období roku mají (nejen) internetoví obchodníci za sebou, a tak je vhodný čas na rekapitulaci výsledků. Rok 2015 byl pro českou e-komerci nad očekávání úspěšný, zároveň také příslibem do budoucna. Jak potvrzují nejnovější údaje Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Češi jednoduše nakupují on-line opravdu s oblibou. Celý článek

TPK pevnou součástí světové mlékárenské skupiny Savencia

Savencia Fromage & Dairy Czech Republic, a.s. – pod tímto novým názvem vstupuje do roku 2016 jeden z nejvýznamnějších tuzemských výrobců sýrů, společnost TPK, spol. s r.o. Firma se sídlem v Hodoníně, výrobce silných strategických značek Sedlčanský, Král Sýrů, Lučina, Apetito, Pribináček či Liptov tak převezme nový firemní název Savencia. Celý článek

Většině Čechů se v roce 2015 dařilo

Tři čtvrtiny Čechů považují rok 2015 za úspěšný. O něco lépe přitom hodnotí svůj soukromý život než ten pracovní. Ještě více je český národ optimistický ve výhledu do letošního roku. Pozitivní nálada panuje zejména mezi lidmi do 30 let věku a lidmi s vysokoškolským vzděláním. Celý článek

Novinka v zákoně na ochranu spotřebitele

Novela zákona o ochraně spotřebitele nabyla 28. prosince 2015 účinnosti a obchodníci jí musí věnovat pozornost. Přináší jak části týkající se ochrany spotřebitelů proti nekalým praktikám či klamavému chování, tak zcela nově možnost řešit spotřebitelské spory mimosoudní cestou. Celý článek

DámeJídlo.cz sleduje trendy chutí Čechů

V České republice rok od roku roste obliba dovážky jídel z restaurací. Online služba DámeJídlo.cz, která pokrývá v tomto segmentu 80 % trhu, má proto dobrý přehled o chutích Čechů a jejich vývoji.  Nejvíce si lidé tradičně objednávají pizzu a největší nárůst popularity zažívají burgery, ale i vegetariánská kuchyně. Celý článek

Devět z deseti Čechů již platí kartou

Valná většina Čechů používá při placení platební kartu, bezkontaktní kartu mají dvě třetiny dotázaných. Na rozdíl od předchozích let už platí nákupy v kamenných prodejnách bez ohledu na výši placené částky, jen každý desátý platí kartou pouze velké nákupy. Celý článek

Inflace se propadla těsně k nule

Spotřebitelské ceny meziměsíčně klesly o 0,4 %, meziročně stouply o 0,1 %. Inflace se tak opět přiblížila k nule a zaostala o půl procentního bodu za prognózou centrální banky. Celý článek

Lidl plánuje miliardové investice

Za 13 let svého působení na českém trhu patří Lidl díky své strategii prodeje i kvalitě produktů k lídrům na českém maloobchodním trhu. Další významnou etapu startuje aktuálně s novým konceptem prodejen. První takovou otevřel v Berouně. Celý článek

Penny Market nabízí exkluzivní výrobky v rámci řady Selection

Období Vánoc je plné slavnostních okamžiků, kdy si zákazníci zaslouží něco výjimečného, proto Penny Market připravil výběr specialit a lahůdek mimořádných chutí za příznivé ceny. Od listopadu nabízí všechny prodejny Penny mezinárodní produkty vysoké kvality nabízené pod značkou Selection. Celý článek

Program Retail Summitu 2016 odráží potřebu vyvážené pozice jednotlivých aktérů trhu

Obchodování u nás nemá navzdory obrovským investicím realizovaným po roce 1989 stále hodnotu, kterou by si zasloužilo. Jednotliví aktéři trhu, od výrobců přes retailery až po zákazníky, zaměstnance či akcionáře nemají důvod se příliš radovat, protože hodnota dodávaná obchodním podnikáním nedosahuje často úrovně, která je očekávaná a reálně možná. Celý článek

SportsDirect.com otevírá první prodejnu v Ústeckém kraji

V pátek 20. listopadu 2015 rozšířil britský prodejce sportovního oblečení a vybavení SportsDirect.com řady nájemců ústeckého nákupního centra Forum Ústí nad Labem. Obyvatelé Ústecka se tak dočkali otevření teprve páté české prodejny sítě SportsDirect.com na neuvěřitelné ploše 1.300 m2. Celý článek

Pražské Billy nabízejí to nejlepší z regionů

Společnost Billa Česká republika dlouhodobě staví svou filozofii na bohaté nabídce kvalitních a čerstvých potravin. Tato myšlenka v sobě přirozeně nese zájem o co nejširší podporu tuzemských producentů. Kvalitní domácí potraviny, které již nyní tvoří v Bille většinu sortimentu, v letošním roce dostávají nový rozměr. Celý článek

SMS jako barometr ekonomického růstu

V prvních třech čtvrtletích roku 2015 výrazně vzrostl počet odeslaných obchodních SMS zpráv. Prozradily to interní statistiky obchodní komunikační brány neoGate, která obsluhuje 14 % trhu s marketingovými a notifikačními SMS. Celý článek