Sklizeno snižuje ceny díky efektivnější logistice a investicím do dodavatelů

Na více než 50 oblíbených potravinách ve Sklizeno najdou zákazníci nově štítek “Férová cena”. Ten značí, že na nich se podařilo Sklizeno ušetřit náklady, a díky tomu je zákazníkům odteď už stále bude nabízet za výrazně nižší cenu.

V průměru o 17 % zlevní především nejčastěji nakupované základní potraviny (mléko, vejce, pečivo apod.) při stále stejné kvalitě. Snížení cen se podařilo docílit významným snížením logistických nákladů a investicí do klíčových dodavatelů, což je dlouhodobá strategie Sklizeno.

Sklizeno buduje vlastní logistiku, která šetří náklady a čas dodavatelům. Má vlastní centrální sklady, odkud si distribuuje zboží do vlastních prodejen naráz, což šetří čas zase prodejnám. Navíc dosáhlo na lepší nákupní ceny tím, že odebírá ve výrazně větších objemech, což je výhodné pro odběratele i dodavatele.

Daří se nám konsolidovat trh a profesionalizovat segment farmářských a kvalitních potravin zdravého životního stylu. Díky tomu se nám u výrobků, které jsou dostupné v celé síti a kterých prodáme velké objemy, podařilo snížit ceny řádově o nižší desítky procent a v tomto postupu chceme pokračovat. Naším cílem je, aby kvalitní potraviny ztratily punc nějakého luxusu či byly vnímané jako předražené. Není to totiž pravda. Výroba těchto potravin určitě nákladnější je, ale s růstem počtu obchodů a objemů, lepšími procesy a centrální logistikou je možné fungování celého tohoto odvětví profesionalizovat, aby bylo podobně efektivní jako ta běžná výroba při zachování stávající kvality,” vysvětluje Petr Borkovec, ředitel sítě prodeje kvalitních potravin Sklizeno.

Cedulku “férová cena” najdou od srpna zákazníci ve všech prodejnách Sklizeno na často nakupovaných základních potravinách, jako je mléko, vejce, máslo, mléčné výrobky, pečivo a nejběžnější masa a uzeniny. Tyto potraviny Sklizeno zlevnilo (v průměru o 17 %) a garantuje zákazníkům, že jejich cena už nízká zůstane.

Důležité je říci, že se nechceme zapojit do nesmyslné spirály slevových akcí a podnákladových cen a soupeřit s běžnými supermarkety akčními nabídkami, které nejsou dlouhodobě výhodné pro nikoho a naopak likvidují výrobce a především kvalitu. Chceme dosahovat férových cen a věříme, že ty se mohou s počtem našich prodejen, s růstem naší efektivity i efektivity našich dodavatelů snižovat nebo alespoň nezvyšovat tak rychle, jak rychle rostou příjmy. Chceme, aby se zákazníci mohli spolehnout na to, že to nejsou slevy, ale prostě férové ceny a že nejsou na úkor kvality, dodavatele či zákazníka,” dodává Petr Borkovec.

Jde o první vlnu zlevňování, která přímo vyplynula z toho, že se Sklizeno daří implementovat četné změny především v oblasti logistiky a jednotnosti sortimentu. Zlevnění dalších produktů bude následovat v následujících měsících a půjde především o výrobky od dodavatelů zapojených do investičního centra Sklizeno, tedy především o vejce a drůbež z volných chovů a mléčné výrobky z farmy Struhy. V příští sezóně by se pak měly investice projevit i ve snížení cen BIO ovoce a zeleniny hlavně díky společnému nákupu a logistice s Rohlik.cz a dalšími subjekty a také díky investicím do BIO farem Olešná s Skřeneř.

 

Zdroj: Sklizeno

Praha, 8. srpna 2018