„Rok s covidem“ stál české gastronomy přes 100 miliard korun

Během třinácti měsíců boje s covidem se z českého gastro trhu díky vládním opatřením ztratilo přes 100 miliard korun (přesněji 102,9 mld Kč). O tolik se propadly tržby v nejvíce postiženém sektoru ekonomiky od března roku 2020. Jedná se o pokles 57% oproti stejnému období před vypuknutím pandemie. Celý článek

Češi prokázali solidaritu. Jarní Sbírka potravin vynesla 318 tun zboží pro potřebné

V jarním kole celorepublikové Sbírky potravin se podařilo vybrat ve více než osmi stech prodejnách 286 tun potravin, z nichž lze připravit až 570 000 porcí jídla. Zákazníci rovněž přispěli 32 tunami základní drogerie a hygienických potřeb, které potravinové banky lidem v nouzi také poskytují. Navíc až do 2. května mohou Češi darovat potraviny a drogerii také prostřednictvím on-line nákupů. Celý článek

IKEA v České republice zvýšila mzdy

Pandemie zasahuje Čechům do všech oblastí života, silně pak ovlivňuje i pracovní a ekonomickou sféru. Dotýká se omezení v rámci příjmů i charakteru firemních benefitů. IKEA v České republice proto nabídla pomocnou ruku bezmála stovce svých zaměstnanců v krajní nouzi. Celý článek

Mastercard spouští kalkulačku uhlíkové stopy pro banky

Zájem spotřebitelů o životní prostředí výrazně stoupl v průběhu pandemie. Polovina respondentů průzkumu (52 %) se zajímá o svůj vliv na životní prostředí více než předtím. Společnost Mastercard proto spustila uhlíkovou kalkulačku, která poskytuje přehled emisí uhlíku vzniklých v souvislosti s nákupy v jednotlivých kategoriích výdajů. Celý článek

Mladí nakupují sluchátka, starší zákazníci konvice, chytré telefony všichni

Český spotřebitel za uplynulé dva roky koupil v průměru více než 6 výrobků z kategorie elektro a elektroniky. Nejvíce nakupujeme chytré telefony (během posledních 2 let si jej pořídilo 56 % Čechů), následují rychlovarné konvice, sluchátka, televize a vysavače. Rozsáhlý výzkum ELEKTRO 2021 realizovaný společností Incomind také ukázal, jak se změnil celý nákupní proces, preferované značky i vztah k jednotlivým e-shopům i kamenným prodejnám. Celý článek

Developer UDI Group staví pro logistického operátora WEDO nový superhub na D1

Český logistický operátor WEDO investuje do zásadní modernizace a rozšíření své přepravní sítě, a to prostřednictvím nového centrálního překladiště zásilek a regionálního depa, které nyní staví mezinárodní developer UDI Group na 34. exitu D1 u Ostředku. Budova haly s téměř 9 000 m2 zastavěné plochy a dalšími 12 000 m2 venkovní manipulační plochy bude vybavena supermoderní technologií na automatické třídění zásilek. První zásilky by z nového překladiště měly k zákazníkům vyjíždět na jaře příštího roku. Celý článek

MALL pomůže obchodníkům s rozjezdem a udržitelným růstem

Internetové tržiště MALL, skrze nějž své zboží díky programu MALL Partner prodává již 2 000 obchodníků, přináší novou službu. Ve spolupráci s fintech startupem Lemonero nabídne možnost dostupného financování MALL Financing, na které dosáhnou i začínající e-shopy. Největší české tržiště tak pokračuje v posilování ekosystému služeb, které mají obchodníkům v konkurenčním prostředí české e-commerce pomoci snáze růst a uspět. Celý článek

Spotřeba piva v Česku je nejnižší za posledních 60 let

Roční spotřeba piva na obyvatele u nás v roce 2020 dosáhla 135 litrů, což je zatím nejméně od šedesátých let minulého století. Snížil se celkový výstav, který v meziročním srovnání klesl o 1,5 milionů hektolitrů a dosáhl tak hodnoty 20,1. Za pokles mohou koronavirové restrikce a omezení provozu hospod a restaurací v tuzemsku i v zahraničí. Celý článek

Vitana oslavuje Den Země

Česká značka Vitana pokračuje ve výpočtech uhlíkové stopy svých výrobků. Logo Výrobek šetrný k planetě najdou spotřebitelé nově na Vitana polévkách na vaření. Ty vykazují nižší uhlíkovou stopu než jiné oblíbené večeře. Vyplývá to z analýzy neziskové organizace CI2, o.p.s., která se zaměřuje na problematiku udržitelného rozvoje a uhlíkovou stopu výrobků Vitana počítá. Označení další řady polévek tímto logem tak Vitana symbolicky uvádí na Den Země, kdy by se lidé měli více zamýšlet nad šetrnějším životním stylem. Celý článek

Tržby CBA v loňském roce vzrostly o téměř 13 procent

Družstvo CBA z hlediska tržeb vloni poprvé překročilo hranici čtyř miliard korun. Výrazně k tomu přispěl jeho maloobchodní segment, kterému obrat meziročně vzrostl o 20 procent na 2,34 miliardy korun. Těžil přitom zejména z otevření dosud největší prodejny celé sítě a také růstu obratu prodejen v menších obcích. CBA zaznamenalo mírný nárůst tržeb i u velkoobchodu. V loňském roce dosáhly 1,73 miliardy korun, na celkové výši se však podepsalo zavádění protiepidemických opatření. Celý článek

Albert spouští aplikaci Můj Albert

Aplikace Můj Albert slouží jako věrnostní program, aktuální leták, nákupní seznam i inspirace v podobě zdravých receptů. Uživatele odměňuje kredity za všechny nákupy, a navíc za výběr zdravých produktů. Jde tak o další způsob, jak Albert podporuje zdravý a vyvážený životní styl svých zákazníků. Aplikace také klade důraz na přírodu, zákazníci mají možnost zvolit si pouze elektronickou podobu účtenky. Možnost otestovat a používat ji měli v předstihu všichni zaměstnanci, a také zákazníci šesti jihlavských prodejen. Celý článek

Kofola ve výroční zprávě za loňský rok potvrdila provozní zisk EBITDA překračující jednu miliardu korun

Skupina Kofola vydala výroční zprávu, ve které potvrzuje předběžné výsledky roku 2020 zveřejněné počátkem února. Ty byly nad očekávání: hodnota ukazatele EBITDA za rok 2020 dosáhla 1,03 miliardy korun, přičemž celoroční tržby i přes značná omezení trhu z důvodu koronaviru klesly ve srovnání s předchozím rokem jen o 3,7 %. Na základě dosavadního vývoje roku management Kofoly potvrdil svůj odhad letošního provozního zisku EBITDA v rozmezí 1,03 – 1,15 miliardy korun. Celý článek

Obchody Albert otevírají dveře talentovaným vysokoškolákům

Jedenáct vybraných vysokoškolských studentů z různých koutů Česka bude moci obohatit své studium o praktické zkušenosti ze společnosti Albert. V rámci tříměsíčního programu stáží Summer Internship budou mít na starosti samostatné projekty z oblasti financí, marketingu, udržitelnosti, obchodu či logistiky, ve kterých budou mentorováni zkušenými manažery. Stáže probíhají již 14 let a za tu dobu nimi prošla více než stovka studentů. Celý článek

Žabka slaví 10 let pod skupinou Tesco!

V dubnu letošního roku je to přesně 10 let, co se síť obchodů Žabka stala součástí skupiny Tesco. Za tu dobu prošla řadou změn – upravila nabídku potravin a služeb, začala expandovat mimo Prahu a Střední Čechy a zmodernizovala své obchody. Proměnily se i potřeby jejich zákazníků a skladba nákupního košíku. Zákazníci také stále častěji využívají finančních služeb nebo online nákupů. Celý článek

Velkoobchod na internetu dospívá

Zatímco klasické e-shopy jsou již dnes neodmyslitelnou součástí nákupů u soukromých osob, firmy se k online prodeji a nákupu dostali teprve nedávno. Přitom je to právě obchodování mezi firmami přes internet, které má několikanásobně vyšší potenciál, co se obratu týče. Celý článek

Společnost dm uvádí vlastní produkty neutrální k životnímu prostředí, nesou označení Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně jedinečný přístup k výrobě drogistických produktů, které jsou nejen klimaticky neutrální, ale také neutrální k životnímu prostředí. Negativní dopady na životní prostředí při jejich produkci a likvidaci byly během vývoje pečlivě analyzovány, sníženy a kompenzovány kromě emisí CO2 i v dalších čtyřech oblastech souvisejících s životním cyklem produktů. Celý článek

Privátní značky ROSSMANN Alterra a enerBiO obhájily ocenění GREEN BRANDS pro udržitelné značky

Drogistická síť ROSSMANN je v Česku dobře známa díky svým produktovým řadám, které jsou vyvinuty s ohledem na udržitelnou výrobu a ochranu životního prostředí. Produkty z řad Alterra a enerBiO opět splnily podmínky náročného schvalovacího řízení a členové odborné poroty jim udělili opětovně titul GREEN BRANDS Czech Republic pro roky 2021/2022. Celý článek

DACHSER v roce 2020 s pozitivními výsledky

DACHSER rekapituluje úspěšný rok 2020, který se vyznačoval loajalitou a atmosférou vzájemné důvěry mezi tímto mezinárodním poskytovatelem logistických služeb, jeho zákazníky a přepravními partnery. Konsolidovaný čistý obrat skupiny DACHSER činil 5,61 miliard euro, což  ve srovnání s předchozím rokem představuje mírný pokles o 0,9 procenta. Celý článek

Communication Summit 2021 zveřejnil program plný emocí

Tématem akce spojující všechny komunikační profesionály jsou staré dobré emoce. Ty v dnešní „uzamčené“ době chybí, tím spíše by se neměly vytratit z kampaní značek. V programu Communication Summitu 18. května téma rozebere přes 20 řečníků ze všech možných úhlů. Celý článek

Do čela Shoptetu od dubna usedl nový CEO

Ve společnosti Shoptet, českém lídrovi v oblasti řešení tvorby a správy e-shopů, dochází k výměně na pozici CEO. Současného šéfa a zakladatele Shoptetu Miroslava Uďana v dubnu vystřídal Samuel Huba, který ve společnosti doposud zastával pozici provozního ředitele. Ve své nové roli se bude soustředit především na nové rozvojové projekty, zahraniční expanzi a také na nárůst počtu klientů a zaměstnanců. Miroslav Uďan ve společnosti nadále zůstává, přesouvá se však do strategické role mimo její přímé řízení. Celý článek

Internetová nákupní galerie Patro.cz má za sebou rekordní rok

Jeden z nejstarších e-shopů českého internetu se v loňském roce pořádně rozpohyboval. Patro.cz, patřící do holdingu technologické společnosti NWT, vykázalo obrat 255 mil. Kč. Internetová nákupní galerie, která má ve své nabídce více než 300 tisíc druhů zboží od elektroniky, sportovních potřeb, přes vybavení kanceláře až po zahradní nábytek a nářadí, zvýšila svůj obrat o 65 procent. Celý článek

Ipsos online konference Společenská odpovědnost firem v praxi

Společenská odpovědnost znamená, že firma není orientována pouze na vlastní zisk, ale chová se ohleduplně ke svému okolí. Jak by měly firmy ke společenské odpovědnosti přistupovat – v době pandemie a zejména po ní? Na která témata by se měly firmy zaměřit? Co to o firmách vypovídá? Celý článek

Potravinové kvóty: Definitivní vítězství rozumu

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) jednoznačně přivítal zrušení kvót týkajících se povinného zastoupení českých potravin v tuzemských obchodech, které dnes odhlasovala poslanecká sněmovna. SOCR ČR dlouhodobě poukazoval na jejich nereálnost a škodlivost. Celý článek

Unikátní laboratoř přibližuje vizi světa bez kouře

Philip Morris ČR a.s. představuje novou interaktivní laboratoř SVĚT BEZ KOUŘE. Cílem této osvětové iniciativy je přiblížit dospělým kuřákům a jejich blízkým výzkum a vědu stojící za moderními bezdýmnými nikotinovými alternativami, které pomáhají zlepšit kvalitu života cestou odstranění cigaretového kouře. Celý článek

Startup DoDo již pro Tesco rozvezl dva miliony nákupů ve třech zemích Evropy

Logistický startup DoDo, který se specializuje na logistiku poslední míle, slaví důležitý milník. Pro britský maloobchodní řetězec Tesco již firma napříč českým, slovenským a maďarským trhem rozvezla 2 miliony nákupů. O rozvoz potravin z Tesca se stará již okolo 650 kurýrů ve 38 městech. Do konce roku 2021 má počet obsluhovaných měst vyrůst již na 50. Celý článek

Albert testuje čistící roboty

Albert jako první maloobchodník v České republice testuje autonomní úklidové roboty. Od poloviny ledna postupně zkouší stroje od tří různých výrobců. Schopnosti robotů ověřuje jak v menší prodejně – supermarketu, tak ve větší – hypermarketu a také v distribučním centru. Celý článek

Pomáhat komunitám je v naší DNA

Společnost Tesco spustila přihlašování do 9. kola úspěšného grantového programu na podporu dobročinných projektů „Vy rozhodujete, my pomáháme“. Až do neděle 2. května mohou neziskové a příspěvkové organizace z celé České republiky přihlásit své projekty na zlepšení kvality života v lokalitě, ve které působí. Celkem Tesco rozdělí přes 5 milionů korun. Celý článek

Výsledky potravinových bank 2020

Česká federace potravinových bank dnes zveřejnila výsledky činnosti potravinových bank za rok 2020. Potravinové banky shromáždily přes 7007 tun potravin, pomohly více než 160 tisícům lidí. Celý článek

Produkce medu loni klesla pod 5000 tun, to je nejmíň od vzniku ČR

Produkce medu loni v ČR klesla meziročně o zhruba 40 procent na 4997 tun. ČTK to zjistila z webu Českého statistického úřadu. Podle dat ČSÚ je to nejméně od roku 2002, od kdy publikuje časové řady, podle starších dat ministerstva zemědělství jde o nejhorší výsledek minimálně od vzniku ČR v roce 1993. Celý článek

Není CZECH MADE jako CZECH MADE

Česká společnost pro jakost (ČSJ) je správcem značky kvalitních výrobků a služeb CZECH MADE. V poslední době, kdy v souvislosti s pandemií onemocnění covid-19 platí přísná protiepidemická omezení a s tím související nařízení používat osobní ochranné pomůcky jsme zachytili případy zneužití značky CZECH MADE. Zaznamenali jsme protiprávní jednání několika prodejců ochranných pomůcek. V internetovém prodeji uváděli neoprávněně logo značky CZECH MADE u vybraných ochranných roušek a respirátorů. Celý článek

Jak pandemie koronaviru ovlivní budoucí podobu a fungování obchodních center?

Protikoronavirová opatření přiměla Čechy upravit dosavadní chování a nákupní zvyky. Podle dat z prosincového průzkumu společnosti CBRE se 41 % zákazníků naučilo některý sortiment nakupovat online. Vlivem nejisté doby lidé více šetří a zároveň více než kdy jindy řeší svou bezpečnost. Na straně jedné je zřejmé, že některé změny jsou pouze dočasné, a to jako důsledek konkrétních restrikcí. Celý článek

Čtvrt roku s přísnějšími pravidly pro on-line platby, e-shopy přechod zvládají úspěšně

Od ledna letošního roku platí upravená pravidla pro platby, které zákazníci provádí prostřednictvím internetu. Silné ověření klienta, které bylo do české legislativy transponováno ze směrnice známé pod zkratkou PSD2 a jehož konkrétní pravidla upřesnila EBA (Evropský orgán pro bankovnictví), je tedy při on-line úhradách vyžadováno téměř čtvrt roku. Jak vyplývá z výzkumů Asociace pro elektronickou komerci (APEK), komplikace přes veškeré obavy nastaly minimální. Celý článek

Během pandemie Češi přibrali na váze a jsou více ve stresu

Z výzkumu agentury Ipsos vyplývá, že ačkoli si Češi uvědomují souvislost mezi obezitou a těžším průběhem covid-19, téměř třetina populace během pandemie přibrala na váze. 13 % populace naopak zhublo. Čtvrtina populace omezila pohybové aktivity, zejména mladí lidé. U 4 z 10 Čechů zároveň během pandemie vzrostla míra stresu. Celý článek

S investicí 2,2 miliardy korun pokračuje Everli v revoluci nakupování online po celé Evropě

Everli, evropský lídr mezi online tržišti s potravinami, získalo „Series C investice“ v hodnotě 2,2 miliardy korun na expanzi do dalších zemí. Everli si od roku 2014 buduje pozici dlouhodobého partnera největších evropských značek potravin, mezi něž se řadí Lidl, Kaufland i Carrefour, a nabízí tak více než 300 tisíc různých produktů online v 70 městech v Itálii, Polsku, České republice a nově také ve Francii. Celý článek

Drogerie ROSSMANN je zákazníkům stále blíž

Drogistická síť ROSSMANN otevřela jen v posledních třech měsících čtyři nové prodejny a dalších pět zrekonstruovala. Nyní v Česku provozuje už celkem 150 poboček. ROSSMANN tak i nadále upevňuje svou pozici na tuzemském trhu a zajišťuje stále většímu počtu zákazníků možnost užívat si nákupy v moderním prostředí. Celý článek

Kontroly opakovaně potvrzují vysokou kvalitu potravin oceněných značkami KLASA a Regionální potravina

Potravinářská inspekce každoročně uskutečňuje kontrolní akci zaměřenou na potraviny oceněné značkami KLASA a Regionální potravina. Výsledky za rok 2020 potvrdily, obdobně jako v minulých letech, jejich velmi vysokou jakost a bezpečnost. Z hlediska zjištění SZPI se jedná o jednu z nejméně problematických kategorií potravin. U ostatních kategorií potravin inspektoři zjišťují až řádově vyšší podíly nevyhovujících vzorků. Celý článek

Velikonoční pivní speciály ani letos většina pivovarů nevynechá

Velikonoční speciály v podobě zejména zeleného piva letos budou. I navzdory zavřeným restauracím si je lidé budou moci koupit kromě obchodů i u výdejních okének restaurací a hospod, případně v malých soudcích. Přesto, že pivovary neočekávají tržby z velikonočních speciálů nijak vysoké, nechtějí zklamat spotřebitele ani restaurace. Pivní speciál na velikonoční stůl prostě patří. Vyplynulo to z bleskové ankety Českého svazu pivovarů a sladoven. Celý článek

Představenstvo společnosti Philip Morris ČR a.s. oznamuje finanční výsledky za celý rok 2020 a návrh na rozdělení zisku společnosti

Představenstvo společnosti Philip Morris ČR a.s. ve snaze i nadále chránit zdraví svých akcionářů, zaměstnanců a dalších spolupracovníků a také s ohledem na skutečnost, že další vývoj pandemie onemocnění COVID-19 a přijatých opatření nelze s jistotou předvídat, rozhodlo, že valnou hromadu schvalující mimo jiné i hospodářské výsledky společnosti za rok 2020 nesvolá a zasedání valné hromady za osobní účasti akcionářů se konat nebude. Celý článek

Sensormatic IQ – Revoluce v přístupu maloobchodníků k analytice

Maloobchod, zejména pak v jeho tradiční kamenné podobě, je již dlouho považován za statickou formu obchodu: obchody jsou zřízeny na konkrétních fyzických místech, jejich interiéry mají konkrétní rozvržení a skladba zboží se řídí sezónními kolekcemi a významnými nákupními událostmi, jako jsou Vánoce, zimní a letní výprodeje, návrat žáků do škol apod. Celý článek

V pondělí 12. dubna bude zahájen veletrh HANNOVER MESSE Digital Edition

Našim čtenářům nabízíme vstupenku na veletrh zdarma.

Mezinárodní veletrh strojírenství HANNOVER MESSE Digital Edition (12. – 16. dubna 2021) nabízí setkání vystavovatelů a návštěvníků. HM Digital Edition je vědomostní a networkingová platforma pro průmysl, energetiku a logistiku. Jejím základem jsou tři pilíře: veletrh, konference a networking. Celý článek

Bikero šlape do pedálů i v době pandemie

Bikero dokázalo na počátku koronakrize zareagovat propagací nadstandardního prozákaznického přístupu. V letošním roce pak, krizi navzdory, otevřela jednička na tuzemském trhu s cyklistickým a sportovním vybavením třetí kamennou prodejnu v BB Centru na Praze 4 a rozhlíží se po čtvrté. Celý článek

Německý vinařský institut vstoupil na český trh

Německý vinařský institut (Deutches Weininstitut – DWI) se v letošním roce rozhodnul rozšířit svoje mezinárodní marketingové aktivity a vstupuje na český trh. Po rozsáhlém průzkumu trhu a výběrovém řízení si DWI pro realizaci propagačních aktivit na podporu německých vín do konce tohoto roku vybralo komunikační agenturu Best Communications. Celý článek

Drogerie ROSSMANN otevírá v Kladně svou třetí prodejnu

Drogistická síť ROSSMANN otevírá ve středu 31. března svou třetí prodejnu v Kladně, a to přímo v obchodním centru Central Kladno. Zákazníci se mohou těšit na nákupy v moderním prostředí, v němž se díky přehledné navigaci při nakupování snadno a rychle zorientují. Celý článek

BILLA znovuotevírá prodejnu v OC Spektrum v Čestlicích

Společnost BILLA otevírá letos svoji 1. prodejnu. Zbrusu nová prodejna byla po 2 letech znovuotevřena v OC Spektrum ve středočeských Čestlicích na východě Prahy. Na prodejní ploše o rozloze 1 200 m2 zákazníci naleznou širokou nabídku kvalitních a čerstvých potravin, křupavé pečivo, čerstvé maso a ryby i potraviny od tuzemských výrobců nebo regionální speciality v regálu s označením BILLA Regionálně. Celý článek

Skupina Heineken pošle provozovnám přes sto milionů korun

Třetí nejvýznamnější pivovarnická skupina v Česku – společnost Heineken – intenzivně připravuje své gastropodniky na možné znovuotevření. Aby nelehkou situaci zvládly, plánuje do nich společně se svými pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno letos zainvestovat až 106 milionů korun. Pomoci jim chce i nefinančními prostředky, například darováním nového ležáku Bitr či podpůrnými aktivitami při okénkovém prodeji. Celý článek

Ukliďme si Česko

PENNY bylo i letos partnerem akce Ukliďme Česko. Aktuální situace sice neumožňuje obvyklé uspořádání tradičního úklidu veřejnosti tak, jak jsme zvyklí, ale přesto se podařilo najít způsob, jak přispět k čistšímu a příjemnějšímu prostředí v našem okolí. Letošní jarní úklid se nesl v duchu hesla #UklidmeZaHumny a Pytlomatů. Celý článek

P3 letos bude stavět na míru ve čtyřech parcích – u Prahy, u Plzně, v Lovosicích a také v Ostravě

Průmyslový developer P3 v letošním roce klientům nabídne především výstavbu na míru. Nedaleko Prahy v blízkosti dálnice D6 může ihned začít stavět 17 000 m2, na půli cesty mezi Prahou a Drážďany pak nabízí další desetitisíce metrů čtverečních v P3 Lovosice a do konce roku P3 vztyčí první sloupy v nových parcích v Ostravě a v Myslince u Plzně. Veškeré nové budovy P3 budou mít certifikaci BREEAM Very Good nebo vyšší. Celý článek

Albert daruje dětským domovům a nemocnicím dezinfekci v hodnotě 3 000 000 korun

Během již rok trvající pandemie se stala dezinfekce nezbytnou každodenní ochranou. Její spotřeba je vysoká také v institucích, jako jsou dětské domovy či sociální organizace. Albert se proto rozhodl prostřednictvím Nadačního fondu Albert pomoci a darovat těmto institucím a také nemocnicím, se kterými již od loňského roku pravidelně spolupracuje, dezinfekci v hodnotě tří milionů korun. Pomoc obdrží přibližně 250 organizací. Celý článek

IKEA otevře plánovací studio v nákupním centru Westfield Chodov

První plánovací studio ve středoevropském regionu otevře IKEA letos v létě v Praze. Nacházet se bude v nákupním centru Westfield Chodov a zaměří se na řešení individuálních potřeb zákazníků v interiéru. Odborníci z IKEA jim zde pomohou s komplexním plánováním včetně kuchyní, ložnic, koupelen i úložných prostor. Celý článek

Češi příliš nevěří zvládnutí situace s pandemií do konce roku

Koronaviru se aktuálně obává 7 z 10 Čechů. Necelá polovina populace věří, že na konci letošního roku bude situace ohledně koronaviru lepší než nyní, naději vidí zejména v očkování. Podle 17 % populace bude situace horší než nyní. V návrat do normálu ani plné zotavení ekonomiky během letošního roku Češi nevěří. Při porovnání s obyvateli ostatních zemí patří Češi mezi méně optimistické národy. Celý článek

Obchodníci letos navýší investice do věrnostních programů a podpory prodeje

Obchodníci prodávající například potraviny, kosmetiku nebo módní zboží budou letos více investovat do podpory prodeje prostřednictvím věrnostních programů. Tento komunikační kanál aktuálně dosahuje objemu zhruba dvou miliard korun. Podle marketingových odborníků z Asociace komunikačních agentur vzroste během letošního roku objem investic až o 10 %. Hlavním důvodem je snaha udržet si stávající zákazníky, což je pro firmy jednodušší než získat nové. Celý článek

Penny rozšiřuje bio sortiment

PENNY rozšiřuje svoji nabídku bioproduktů. Od dnešního dne přináší pod privátní značkou my BIO nově ovoce a zeleninu, které splňují nejpřísnější parametry pro pěstování biopotravin, tedy bez použití pesticidů či umělých hnojiv. Celý článek

Tierra Verde mění vlastnickou strukturu

Ve společnosti TIERRA VERDE, která je významným česko-slovenským výrobcem eko drogerie, eko kosmetiky a produktů pro ekologickou domácnost, dochází ke změně v sestavě majitelů. Novými spolumajiteli se stávají manželé Zuzana a Jannis Samarasovi. Celý článek

Společná výzva vládě

Výzva Hospodářské komory ČR, Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Asociace českého tradičního obchodu, která apeluje na zainteresované vládní činitele, aby povolili prodej velikonočního dekorativního zboží a potravinových specialit v otevřených obchodech. Celý článek

Začínáte v novém zaměstnání na dálku? Tipy, které vám pomohou v začátcích.

Online prostředí, ve kterém si většina lidí v uplynulém roce zvykala pracovat, je nyní neodmyslitelnou součástí nejen samotného výkonu práce, ale také výběrových řízení a zaškolování nových zaměstnanců. Omezení, která přináší pandemie do osobních i pracovních životů s sebou nesou řadu výzev a nejistot. Firmy však musí fungovat dál, aby dostály svým závazkům a navzdory všem komplikacím potřebují kvalifikované a dobře zaškolené zaměstnance. Celý článek

Albert získal nejvyšší hodnocení v prestižní soutěži Světové ceny kvality EFQM Global Award

Společnost Albert obdržela ocenění za mimořádnou kvalitu v soutěži EFQM Global Award. Jako jediný zástupce České republiky získala v konkurenci firem z celého světa nejvyšší možné hodnocení. Mezinárodní porota, která Světovou cenu kvality uděluje, ocenila jasně definovanou strategii rozvoje společnosti, důraz na prodej kvalitních produktů podporujících zdravý životní styl, ale také péči o zaměstnance a podporu udržitelných řešení šetrných k přírodě. Albert v předchozích letech získal celkem čtyřikrát Národní cenu kvality a uspěl také v evropském měřítku. Celý článek

DACHSER v Praze zaváží elektrokoly i paletové zásilky

V rámci pilotního projektu doručuje mezinárodní logistický provider DACHSER Czech Republic zboží do městských částí Prahy nákladními elektrokoly. Díky novému modelu elektrokola zahájil jako první logistický provider v České republice i distribuci paletizovaného zboží. Celý článek

Lidl opět představí to nejlepší z regionů

Do prodejen Lidl opět míří čeští dodavatelé se svými výrobky. Nabídka zaměřená výhradně na regionální produkty se opakuje po úspěšném startu v loňském roce. Akce začíná ve čtvrtek 18. března a přinese produkty od celkem 45 dodavatelů z celé České republiky. Kromě již osvědčených výrobků se zákazníci mohou těšit i na novinky. Celý článek

Lekvi Group otevřela nové nákupní centrum ve Zruči nad Sázavou

Ve Zruči nad Sázavou proběhla kolaudace nového retailového centra Zenexto, na jehož výstavbě se podílely realitní společnost Lekvi Group a developerská společnost Zenexto Holding. O jeho celkovou pronajímatelnou plochu 723 m2 se mezi sebou dělí diskontní prodejna Pepco a drogerie Teta. Správu nemovitosti zajišťuje společnost Lekvi Property Group. Celý článek

Děti z domovů opět nabízejí vlastnoručně vyrobené dárky a dekorace

Obchůdky s Albertem zpříjemňují zákazníkům nakupování dvakrát ročně, o velikonočním a v adventním čase. Letos proběhne jejich již desátý ročník, na který se malí obchodníci z dětských domovů a sociálně ohroženého prostředí připravovali poslední měsíce. Zákazníci najdou v online obchůdcích ručně vyrobené velikonoční ozdoby nebo dárky, jako například náramky, svíčky či hrníčky. Díky projektu Nadačního fondu Albert si děti takto osvojují základy finanční gramotnosti a připravují se na vstup do dospělého života. Celý článek

Noerr – ukončené transakce a poradenství

Pražská pobočka mezinárodní advokátní kanceláře Noerr poskytla komplexní právní poradenství při vyjednávání nových nájemních podmínek pro všechny pobočky oděvní značky Blažek napříč celou Českou republikou. Celý článek

Sportisimo expanduje na Prahu 6

Společnost Sportisimo, která nedávno získala ocenění POPAI AWARDS za redesign některých svých provozoven, si pro svou 13. prodejnu v Praze vybrala Obchodní centrum Šestka. Dvoupatrová prodejna o rozloze 1200 m2 bude kvůli vládním opatřením dočasně sloužit pro odběr rezervací a objednávek z e-shopu. Celý článek

THIMM sází na elektřinu z obnovitelných zdrojů energie

Rodinný podnik THIMM bude v budoucnu odebírat proud z obnovitelných zdrojů energie. V roce 2021 je plánován přechod všech závodů THIMM na klimaticky neutrální zelenou elektřinu. Díky tomuto opatření sníží společnost v budoucnu emise CO2 o více než 30 procent. Elektřina s nulovými emisemi CO2 bude odebírána převážně z vodních elektráren. Celý článek

SOCR ČR: Všichni zaměstnanci obchodu jsou otestováni

Obchodní řetězce během týdne zvládly otestovat všechny své zaměstnance na přítomnost viru SARS-CoV-2, kteří měli naplánovanou směnu. Pozitivní AG test mělo méně než 0,5 % z nich. V některých regionech ale začíná být problém s kapacitou konfirmačních PCR testů a je škoda, že vláda nereagovala, když byla před tímto problémem varována. Zároveň obchodníci zaznamenali poměrně velkou regionální nevyváženost. Celý článek

Češi se více zaměřují na zdravější druhy pečiva

Rok po úspěšném uvedení žitného Mlynářského chleba, kterého se jenom za prvních osm měsíců prodalo více než milion kusů, Albert vytvořil vlastní recept i na žitný rohlík. Stálicí v jídelníčku Čechů je klasický bílý rohlík, u zákazníků v posledních letech roste také obliba sortimentu pečiva, které je zdravější. Celý článek

MAKRO ČR zařazuje do prodeje antigenní samotestovací sady

Velkoobchod MAKRO Cash & Carry ČR od tohoto týdne zahajuje prodej antigenních samotestovacích sad, pomocí kterých lze zjistit přítomnost koronaviru covid-19. Společnost tak reaguje na aktuální situaci související s povinným testováním zaměstnancům. V nabídce zůstávají také respirátory s třídou ochrany FFP2 k dostání za jednotnou cenu 9,- Kč za kus. Celý článek