Coca-Cola symbolizuje touhu po svobodě – oslavuje 50 let výroby v Česku a na Slovensku

Od momentu, kdy z výrobní linky přímo v Československu vyšla první láhev nápoje Coca-Cola, uplynulo 50 let. Tehdy byla dostupná pouze jediná varianta – klasický nápoj v ikonické skleněné láhvi o objemu 250 ml. Češi a Slováci dodnes vzpomínají, že nápoj Coca-Cola byl tak mimořádný, že stálo za to si schovat láhev či později plechovku. Za desetiletí se toho ale hodně změnilo. Společnost dala práci téměř deseti tisícům lidí v Česku a na Slovensku, stala se ekologičtější a přinesla 50 let radosti. Celý článek

Síť prodejen Žabka mění své logo

Žabka letos slaví 10 let fungování pod skupinou Tesco. Ke kulatým narozeninám si nadělila i zbrusu nové firemní logo. V rámci své vizuální identity pracuje se samotným názvem Žabka Potraviny a kombinací čtyř barev v podobě malých čtverců fungujících jako podtržení. V logu si ponechala nákupní košík, který je nyní v dynamičtějším ztvárnění se zkosením a černými obrysy. Celý článek

Skupina Outdoor Concept posiluje vedení a rozvoj

Na pozici výkonného řídícího manažera společnosti Outdoor Concept nastupuje od května Marek Kýhos, absolvent pražské VŠE s titulem MBA z Nottingham Trend University. Ve své funkci bude úzce spolupracovat s majitelem společnosti Stanislavem Krpejšem. Celý článek

DACHSER rozšiřuje bezemisní distribuci do center jedenácti evropských měst

Mezinárodní logistický provider DACHSER bude do konce roku 2022 zásobovat centra měst nejméně jedenácti evropských metropolitních regionů bezemisně. V současné době společnost své řešení DACHSER Emission-Free Delivery implementovala v Německu ve Stuttgartu a Freiburgu a v norském Oslu. Přípravy nyní probíhají také v Praze, Berlíně, Mnichově, Paříži, Kodani, Madridu a portugalském Portu. Celý článek

Kaufland vydává historicky první zprávu o udržitelném rozvoji

Společnost Kaufland poprvé vydává Zprávu o udržitelnosti, která detailně shrnuje nejen informace o dosud dosažených milnících, ale také závazcích do budoucna. Report udržitelnosti 2019/ 2020 mapuje období obchodního roku od 1. března 2019 do 29. února 2020 a je důležitým mezníkem v činnosti tohoto obchodního řetězce v České republice. Celý článek

ECR Webinář: Dostupnost zboží na regálu (OSA) 25.5. 15:00 – 16:30

Společný webinář pro členy ECR a zájemce o spolupráci, zaměřený na témata spolupráce pro zajištění dostupnosti zboží na prodejní ploše dne 25.5.2021 15:00 – 16:30. Zaměří se na metodiky měření OSA z pohledu retail auditu. Probere problematiku OSA s pohledu dat a práce s nimi v rámci procesů na prodejně. Jaké jsou hlavní příčiny OOS a kdo za ně může? Celý článek

Objem prodejů pivních mixů loni rostl o 19,7 %

Ovocné pivní mixy zažívají v posledních letech renesanci. Stále oblíbenější je nealko verze, u které značka Cool, jedna z nejvyhledávanějších na trhu, zaznamenala v loňském roce ještě dynamičtější růst, a to o 32,9 %.  Na rostoucí oblibu mixu nealkoholického piva a ovocné šťávy reaguje značka Cool novou příchutí Rybíz a limetka i uvedením celého portfolia ve verzi s obsahem alkoholu 0,0 % obj. Celý článek

Značka ECCO otevřela ve Fashion Arena Prague Outlet prodejnu po rozsáhlém redesignu

V pondělí 10. května se po rozvolnění vládních restrikcí znovu otevřelo pražské outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet. Spolu s ním se uvedení dočkal také zmodernizovaný obchod oblíbené dánské značky ECCO. Zákazníkům nabízí mimo jiné o třetinu větší nákupní prostor, originální designové řešení interiérového konceptu PRIME, nebo atraktivní uvítací nabídky. Celý článek

Můj Albert si stáhlo už 600 tisíc zákazníků

Nová aplikace určená pro všechny zákazníky obchodů Albert se aktuálně drží na špičce nejstahovanějších aplikací pro mobilní zařízení. Můj Albert nabízí funkce jako věrnostní sbírání kreditů, akční leták, nákupní seznam, recepty nebo aktuální Albert magazín. Uživatele odměňuje kredity za všechny nákupy, za výběr zdravých produktů pak kredity navíc. Celý článek

Průzkum ukazuje pozitiva digitalizace ve firmách

Zpracování faktury za třetinu původního času, zjednodušení práce nebo urychlení komunikace – to jsou hlavní přínosy digitalizace a automatizace v tuzemských firmách. Vyplývá to z březnového průzkumu společnost Grit mezi manažery 485 českých firem. Díky automatizaci ubývá rutinních činností zejména v účetnictví nebo administrativě. Celý článek

Penny představuje novou digitální kartu „MOJE PENNY“

PENNY představuje inovovaný věrnostní program pro své stálé zákazníky. Nyní si mohou instalovat do chytrého telefonu novou podobu aplikace PENNY, a tím získají další funkce a řadu nových výhod. Na ty se mohou těšit, jak noví držitelé PENNY karty, tak stávající uživatelé. Celý článek

Se stravenkami a kartami Edenred lze nově platit v Lidlu

V prodejnách obchodního řetězce Lidl budou moci od pondělí 10. května platit lidé nově stravenkovými kartami a stravenkami od společnosti Edenred. Obě společnosti svým partnerstvím vyšli vstříc zájmu uživatelů stravenek, kteří mají další významnou možnost, kde nakoupit potraviny. Celý článek

Albert investuje i v době pandemie

Na online tiskové konferenci s generálním ředitelem Alberta, Jesperem Lauridsenem zazněly nejen novinky z retailu a výčet investic společnosti, ale také informace o péči o zdraví zaměstnanců či pomoc komunitám, která je v této pandemické důležitější více než kdy dřív. Celý článek

Jarní Sbírka potravin potvrdila trend

Jarní kolo celorepublikové Sbírky potravin je definitivně u konce. V neděli 2. května skončila možnost darování v on-line obchodech Košík.cz, Rohlík.cz a iTesco. Celkem se tak včetně sobotní akce 24. dubna podařilo vybrat 405 tun potravin a 45 tun drogistického zboží. Celý článek

Společnost The Coca-Cola Company ČR/SR má nového komerčního ředitele

Novým komerčním ředitelem The Coca-Cola Company ČR/SR je od 1. května 2021 Pawel Ozierski. Významně se podílel na strategii růstu a akceleračních programech, v jejichž důsledku se Coca-Cola stala po sedmi letech opět lídrem na slovenském trhu. V loňském roce řídil ze strany The Coca-Cola Company ČR/SR společný program s Coca-Cola Hellenic Bottling Company ČR/SR na podporu znovuotevření hotelů, restaurací a kaváren po první vlně koronavirové pandemie. Celý článek

IKEA prodlužuje nájem v SEGRO Logistics Park Prague

Společnost IKEA prodloužila svou stávající nájemní smlouvu v SEGRO Logistics Park Prague v blízkosti Letiště Václava Havla. V objektu, který využívá jako výdejní sklad zboží pro své zákazníky, si bude nadále pronajímat skladové prostory o rozloze téměř 12 500 metrů čtverečních. Transakci zprostředkovala realitněporadenská společnost Cushman & Wakefield. Celý článek

Potravinářské inspekce zveřejňuje zprávu o činnosti za rok 2020

Potravinářská inspekce v roce 2020 zohlednila mimořádné okolnosti související s nouzovým stavem a pandemickou situací a modifikovala zaměření své kontrolní činnosti. Kromě zajištění bezpečnosti a jakosti potravin na tuzemském trhu bylo nezbytné přizpůsobit kontroly i potřebě nenarušit plynulé zásobování obyvatelstva potravinami. Celý článek

Prodejny COOP patří k největšímu výrobci zelené energie mezi obchodníky

Téměř 90 družstevních prodejen COOP si v současnosti podstatnou část potřebné elektrické energie vyrábí díky vlastním střešním solárním panelům. Další elektrárny jsou ve výstavbě a v tomto roce by jejich celkový počet měl dosáhnout stovky. Celková výroba elektrické energie by  v roce 2021 měla pak překonat hranici 2000 MWh a COOP se tak nejspíš stane „nejzelenější“ sítí obchodů v ČR. Celý článek

Program „Bertík pomáhá 2022“ otevřel příjem grantových žádostí

Tradiční charitativní program Nadačního fondu Albert na podporu volnočasových a vzdělávacích aktivit pro děti ze sociálně ohroženého prostředí rozdělí i letos čtyři miliony korun. Přijímání žádostí právě odstartovalo. Organizace se mohou hlásit do 10. června. V září pak zákazníci obchodů Albert vyberou úspěšné projekty ze svého okolí. Oblíbené hlasování bude již tradičně probíhat pomocí žetonků „Bertíků“. Celý článek

Česko má už přes milion m2 nákupních parků

V minulém roce bylo v České republice dokončeno či rozšířeno 23 projektů nákupních parků (neboli retail parků) s celkovou obchodní plochou téměř 55 tisíc metrů čtverečních, jejich výstavba byla loni nad desetiletým průměrem. Souhrnná plocha všech retail parků v Česku tak překročila hranici milionu čtverečních metrů. Celý článek

Český výrobce tradičních Cyrilových brambůrků plánuje rozšíření výroby

Jeden z největších tuzemských výrobců klasických bramborových lupínků a slaných snacků, společnost Krajči plus s.r.o., zveřejnila své obchodní výsledky za rok 2020. I přes negativní dopad covidu a uzavření tradičních distribučních kanálů (restaurace, sportoviště, hospody) dokázala společnost udržet obrat za rok 2020 na úrovni necelých 142 mil. Kč a 1 mil. EUR na Slovensku. Celý článek

ROSSMANN spouští další vlnu charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ

Síť drogerií ROSSMANN spouští další vlnu charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ, který je součástí její dlouhodobé strategie. Stejně jako v loňském roce budou moci zákazníci proměnit své věrnostní body v dobrý skutek. Nyní mají šanci pomoci trojčátkům postavit se na vlastní nohy, přispět na nákup speciálního automobilu pro Verunku s dětskou mozkovou obrnou nebo podpořit nákup ochranných pomůcek pro lidi, kteří se ocitli ve finanční tísni. První letošní vlna hlasování proběhne od 28. dubna do 25. května 2021. Celý článek

Čistější odpadní vody z továrny na sušenky

Vlastní zařízení na čištění odpadních vod uvedl letos do plného provozu výrobní závod společnosti Mondelez v Opavě. Jde o takzvanou flotační stanici, která předčišťuje vodu před jejím finálním dočištěním v dalších technických zařízeních. Stanice umístěná přímo v prostorách továrny na výrobu sušenek a pečených produktů dosahuje až 98procentní účinnosti. Celý článek

COOP: Pandemie vrátila zákazníky do menších prodejen

Tržby družstevních prodejen COOP vykázaly v loňském roce růst o 7% na téměř 33 miliard korun. Celkově tak COOP dosáhl o více než 2 miliardy většího obratu než v roce 2020. Na platech či speciálních odměnách spojených s pandemií pak zaměstnanci dostali celkem přidáno zhruba 300 miliónů korun. Celý článek

Diskontní řetězec Action otevře novou prodejnu v Pardubicích

Action, rychle rostoucí mezinárodní prodejce nepotravinového zboží, otevře 29. dubna svoji v pořadí šestou tuzemskou prodejnu. Nacházet se bude v Pardubicích na adrese Poděbradská 385. Řetězec Action, který na český trh úspěšně vstoupil v srpnu loňského roku, tak pokračuje v lokální expanzi a nabídne dalším zákazníkům překvapivě široký sortiment produktů za nízké ceny – od nezbytného zboží běžné spotřeby po produkty, jejichž cílem je dělat každodenní životy nakupujících o něco pestřejší a zábavnější. Celý článek

Značky Alterra a enerBiO obhájily prestižní ocenění GREEN BRANDS

Drogistická síť ROSSMANN je v Česku dobře známa díky svým produktovým řadám, které jsou vyvinuty s ohledem na udržitelnou výrobu a ochranu životního prostředí. Výrobky z řad Alterra a enerBiO splnily podmínky náročného schvalovacího řízení a členové odborné poroty jim udělili opětovně titul GREEN BRANDS Czech Republic pro roky 2021/2022. Celý článek

Tesco uvádí svoji první řadu výrobků ve 100% recyklovatelných obalech

Společnost Tesco nově nabízí své výrobky pro domácnost ve 100% recyklovatelných obalech. Výměna za ekologičtější obaly nestojí ani halíř navíc. Zákazníci mohou tyto výrobky poznat podle zelenobílého loga na obalu. Tesco pokračuje ve svém vedoucím postavení v oblasti udržitelných obalů a přispívá k budování takzvaného přístupu uzavřené smyčky. Celý článek

Skupina RAJA pokračuje v ekonomickém i sociálním růstu

Skupina RAJA, přední evropský výrobce obalových materiálů a kancelářských potřeb, dosáhla v roce 2020 rekordního obratu 1,02 miliardy EUR. To je v souladu s cíli skupiny skok o 39,5 %. Provozní výsledek činil 89 milionů EUR, což je o 58 % více než v předchozím roce. Celý článek

„Rok s covidem“ stál české gastronomy přes 100 miliard korun

Během třinácti měsíců boje s covidem se z českého gastro trhu díky vládním opatřením ztratilo přes 100 miliard korun (přesněji 102,9 mld Kč). O tolik se propadly tržby v nejvíce postiženém sektoru ekonomiky od března roku 2020. Jedná se o pokles 57% oproti stejnému období před vypuknutím pandemie. Celý článek

Češi prokázali solidaritu. Jarní Sbírka potravin vynesla 318 tun zboží pro potřebné

V jarním kole celorepublikové Sbírky potravin se podařilo vybrat ve více než osmi stech prodejnách 286 tun potravin, z nichž lze připravit až 570 000 porcí jídla. Zákazníci rovněž přispěli 32 tunami základní drogerie a hygienických potřeb, které potravinové banky lidem v nouzi také poskytují. Navíc až do 2. května mohou Češi darovat potraviny a drogerii také prostřednictvím on-line nákupů. Celý článek

IKEA v České republice zvýšila mzdy

Pandemie zasahuje Čechům do všech oblastí života, silně pak ovlivňuje i pracovní a ekonomickou sféru. Dotýká se omezení v rámci příjmů i charakteru firemních benefitů. IKEA v České republice proto nabídla pomocnou ruku bezmála stovce svých zaměstnanců v krajní nouzi. Celý článek

Mastercard spouští kalkulačku uhlíkové stopy pro banky

Zájem spotřebitelů o životní prostředí výrazně stoupl v průběhu pandemie. Polovina respondentů průzkumu (52 %) se zajímá o svůj vliv na životní prostředí více než předtím. Společnost Mastercard proto spustila uhlíkovou kalkulačku, která poskytuje přehled emisí uhlíku vzniklých v souvislosti s nákupy v jednotlivých kategoriích výdajů. Celý článek

Mladí nakupují sluchátka, starší zákazníci konvice, chytré telefony všichni

Český spotřebitel za uplynulé dva roky koupil v průměru více než 6 výrobků z kategorie elektro a elektroniky. Nejvíce nakupujeme chytré telefony (během posledních 2 let si jej pořídilo 56 % Čechů), následují rychlovarné konvice, sluchátka, televize a vysavače. Rozsáhlý výzkum ELEKTRO 2021 realizovaný společností Incomind také ukázal, jak se změnil celý nákupní proces, preferované značky i vztah k jednotlivým e-shopům i kamenným prodejnám. Celý článek

Developer UDI Group staví pro logistického operátora WEDO nový superhub na D1

Český logistický operátor WEDO investuje do zásadní modernizace a rozšíření své přepravní sítě, a to prostřednictvím nového centrálního překladiště zásilek a regionálního depa, které nyní staví mezinárodní developer UDI Group na 34. exitu D1 u Ostředku. Budova haly s téměř 9 000 m2 zastavěné plochy a dalšími 12 000 m2 venkovní manipulační plochy bude vybavena supermoderní technologií na automatické třídění zásilek. První zásilky by z nového překladiště měly k zákazníkům vyjíždět na jaře příštího roku. Celý článek

MALL pomůže obchodníkům s rozjezdem a udržitelným růstem

Internetové tržiště MALL, skrze nějž své zboží díky programu MALL Partner prodává již 2 000 obchodníků, přináší novou službu. Ve spolupráci s fintech startupem Lemonero nabídne možnost dostupného financování MALL Financing, na které dosáhnou i začínající e-shopy. Největší české tržiště tak pokračuje v posilování ekosystému služeb, které mají obchodníkům v konkurenčním prostředí české e-commerce pomoci snáze růst a uspět. Celý článek

Spotřeba piva v Česku je nejnižší za posledních 60 let

Roční spotřeba piva na obyvatele u nás v roce 2020 dosáhla 135 litrů, což je zatím nejméně od šedesátých let minulého století. Snížil se celkový výstav, který v meziročním srovnání klesl o 1,5 milionů hektolitrů a dosáhl tak hodnoty 20,1. Za pokles mohou koronavirové restrikce a omezení provozu hospod a restaurací v tuzemsku i v zahraničí. Celý článek

Vitana oslavuje Den Země

Česká značka Vitana pokračuje ve výpočtech uhlíkové stopy svých výrobků. Logo Výrobek šetrný k planetě najdou spotřebitelé nově na Vitana polévkách na vaření. Ty vykazují nižší uhlíkovou stopu než jiné oblíbené večeře. Vyplývá to z analýzy neziskové organizace CI2, o.p.s., která se zaměřuje na problematiku udržitelného rozvoje a uhlíkovou stopu výrobků Vitana počítá. Označení další řady polévek tímto logem tak Vitana symbolicky uvádí na Den Země, kdy by se lidé měli více zamýšlet nad šetrnějším životním stylem. Celý článek

Tržby CBA v loňském roce vzrostly o téměř 13 procent

Družstvo CBA z hlediska tržeb vloni poprvé překročilo hranici čtyř miliard korun. Výrazně k tomu přispěl jeho maloobchodní segment, kterému obrat meziročně vzrostl o 20 procent na 2,34 miliardy korun. Těžil přitom zejména z otevření dosud největší prodejny celé sítě a také růstu obratu prodejen v menších obcích. CBA zaznamenalo mírný nárůst tržeb i u velkoobchodu. V loňském roce dosáhly 1,73 miliardy korun, na celkové výši se však podepsalo zavádění protiepidemických opatření. Celý článek

Albert spouští aplikaci Můj Albert

Aplikace Můj Albert slouží jako věrnostní program, aktuální leták, nákupní seznam i inspirace v podobě zdravých receptů. Uživatele odměňuje kredity za všechny nákupy, a navíc za výběr zdravých produktů. Jde tak o další způsob, jak Albert podporuje zdravý a vyvážený životní styl svých zákazníků. Aplikace také klade důraz na přírodu, zákazníci mají možnost zvolit si pouze elektronickou podobu účtenky. Možnost otestovat a používat ji měli v předstihu všichni zaměstnanci, a také zákazníci šesti jihlavských prodejen. Celý článek

Kofola ve výroční zprávě za loňský rok potvrdila provozní zisk EBITDA překračující jednu miliardu korun

Skupina Kofola vydala výroční zprávu, ve které potvrzuje předběžné výsledky roku 2020 zveřejněné počátkem února. Ty byly nad očekávání: hodnota ukazatele EBITDA za rok 2020 dosáhla 1,03 miliardy korun, přičemž celoroční tržby i přes značná omezení trhu z důvodu koronaviru klesly ve srovnání s předchozím rokem jen o 3,7 %. Na základě dosavadního vývoje roku management Kofoly potvrdil svůj odhad letošního provozního zisku EBITDA v rozmezí 1,03 – 1,15 miliardy korun. Celý článek

Obchody Albert otevírají dveře talentovaným vysokoškolákům

Jedenáct vybraných vysokoškolských studentů z různých koutů Česka bude moci obohatit své studium o praktické zkušenosti ze společnosti Albert. V rámci tříměsíčního programu stáží Summer Internship budou mít na starosti samostatné projekty z oblasti financí, marketingu, udržitelnosti, obchodu či logistiky, ve kterých budou mentorováni zkušenými manažery. Stáže probíhají již 14 let a za tu dobu nimi prošla více než stovka studentů. Celý článek

Žabka slaví 10 let pod skupinou Tesco!

V dubnu letošního roku je to přesně 10 let, co se síť obchodů Žabka stala součástí skupiny Tesco. Za tu dobu prošla řadou změn – upravila nabídku potravin a služeb, začala expandovat mimo Prahu a Střední Čechy a zmodernizovala své obchody. Proměnily se i potřeby jejich zákazníků a skladba nákupního košíku. Zákazníci také stále častěji využívají finančních služeb nebo online nákupů. Celý článek

Velkoobchod na internetu dospívá

Zatímco klasické e-shopy jsou již dnes neodmyslitelnou součástí nákupů u soukromých osob, firmy se k online prodeji a nákupu dostali teprve nedávno. Přitom je to právě obchodování mezi firmami přes internet, které má několikanásobně vyšší potenciál, co se obratu týče. Celý článek

Společnost dm uvádí vlastní produkty neutrální k životnímu prostředí, nesou označení Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně jedinečný přístup k výrobě drogistických produktů, které jsou nejen klimaticky neutrální, ale také neutrální k životnímu prostředí. Negativní dopady na životní prostředí při jejich produkci a likvidaci byly během vývoje pečlivě analyzovány, sníženy a kompenzovány kromě emisí CO2 i v dalších čtyřech oblastech souvisejících s životním cyklem produktů. Celý článek

Privátní značky ROSSMANN Alterra a enerBiO obhájily ocenění GREEN BRANDS pro udržitelné značky

Drogistická síť ROSSMANN je v Česku dobře známa díky svým produktovým řadám, které jsou vyvinuty s ohledem na udržitelnou výrobu a ochranu životního prostředí. Produkty z řad Alterra a enerBiO opět splnily podmínky náročného schvalovacího řízení a členové odborné poroty jim udělili opětovně titul GREEN BRANDS Czech Republic pro roky 2021/2022. Celý článek

DACHSER v roce 2020 s pozitivními výsledky

DACHSER rekapituluje úspěšný rok 2020, který se vyznačoval loajalitou a atmosférou vzájemné důvěry mezi tímto mezinárodním poskytovatelem logistických služeb, jeho zákazníky a přepravními partnery. Konsolidovaný čistý obrat skupiny DACHSER činil 5,61 miliard euro, což  ve srovnání s předchozím rokem představuje mírný pokles o 0,9 procenta. Celý článek

Communication Summit 2021 zveřejnil program plný emocí

Tématem akce spojující všechny komunikační profesionály jsou staré dobré emoce. Ty v dnešní „uzamčené“ době chybí, tím spíše by se neměly vytratit z kampaní značek. V programu Communication Summitu 18. května téma rozebere přes 20 řečníků ze všech možných úhlů. Celý článek

Do čela Shoptetu od dubna usedl nový CEO

Ve společnosti Shoptet, českém lídrovi v oblasti řešení tvorby a správy e-shopů, dochází k výměně na pozici CEO. Současného šéfa a zakladatele Shoptetu Miroslava Uďana v dubnu vystřídal Samuel Huba, který ve společnosti doposud zastával pozici provozního ředitele. Ve své nové roli se bude soustředit především na nové rozvojové projekty, zahraniční expanzi a také na nárůst počtu klientů a zaměstnanců. Miroslav Uďan ve společnosti nadále zůstává, přesouvá se však do strategické role mimo její přímé řízení. Celý článek

Internetová nákupní galerie Patro.cz má za sebou rekordní rok

Jeden z nejstarších e-shopů českého internetu se v loňském roce pořádně rozpohyboval. Patro.cz, patřící do holdingu technologické společnosti NWT, vykázalo obrat 255 mil. Kč. Internetová nákupní galerie, která má ve své nabídce více než 300 tisíc druhů zboží od elektroniky, sportovních potřeb, přes vybavení kanceláře až po zahradní nábytek a nářadí, zvýšila svůj obrat o 65 procent. Celý článek

Ipsos online konference Společenská odpovědnost firem v praxi

Společenská odpovědnost znamená, že firma není orientována pouze na vlastní zisk, ale chová se ohleduplně ke svému okolí. Jak by měly firmy ke společenské odpovědnosti přistupovat – v době pandemie a zejména po ní? Na která témata by se měly firmy zaměřit? Co to o firmách vypovídá? Celý článek

Potravinové kvóty: Definitivní vítězství rozumu

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) jednoznačně přivítal zrušení kvót týkajících se povinného zastoupení českých potravin v tuzemských obchodech, které dnes odhlasovala poslanecká sněmovna. SOCR ČR dlouhodobě poukazoval na jejich nereálnost a škodlivost. Celý článek

Unikátní laboratoř přibližuje vizi světa bez kouře

Philip Morris ČR a.s. představuje novou interaktivní laboratoř SVĚT BEZ KOUŘE. Cílem této osvětové iniciativy je přiblížit dospělým kuřákům a jejich blízkým výzkum a vědu stojící za moderními bezdýmnými nikotinovými alternativami, které pomáhají zlepšit kvalitu života cestou odstranění cigaretového kouře. Celý článek

Startup DoDo již pro Tesco rozvezl dva miliony nákupů ve třech zemích Evropy

Logistický startup DoDo, který se specializuje na logistiku poslední míle, slaví důležitý milník. Pro britský maloobchodní řetězec Tesco již firma napříč českým, slovenským a maďarským trhem rozvezla 2 miliony nákupů. O rozvoz potravin z Tesca se stará již okolo 650 kurýrů ve 38 městech. Do konce roku 2021 má počet obsluhovaných měst vyrůst již na 50. Celý článek

Albert testuje čistící roboty

Albert jako první maloobchodník v České republice testuje autonomní úklidové roboty. Od poloviny ledna postupně zkouší stroje od tří různých výrobců. Schopnosti robotů ověřuje jak v menší prodejně – supermarketu, tak ve větší – hypermarketu a také v distribučním centru. Celý článek

Pomáhat komunitám je v naší DNA

Společnost Tesco spustila přihlašování do 9. kola úspěšného grantového programu na podporu dobročinných projektů „Vy rozhodujete, my pomáháme“. Až do neděle 2. května mohou neziskové a příspěvkové organizace z celé České republiky přihlásit své projekty na zlepšení kvality života v lokalitě, ve které působí. Celkem Tesco rozdělí přes 5 milionů korun. Celý článek

Výsledky potravinových bank 2020

Česká federace potravinových bank dnes zveřejnila výsledky činnosti potravinových bank za rok 2020. Potravinové banky shromáždily přes 7007 tun potravin, pomohly více než 160 tisícům lidí. Celý článek