Albert investuje i v době pandemie

Na online tiskové konferenci s generálním ředitelem Alberta, Jesperem Lauridsenem zazněly nejen novinky z retailu a výčet investic společnosti, ale také informace o péči o zdraví zaměstnanců či pomoc komunitám, která je v této pandemické důležitější více než kdy dřív.

Jesper Lauridsen v úvodu vysvětlil silné postavení Alberta v pandemii. Vyzdvihl také každodenní perfektní práci všech 17 000 zaměstnanců, počínaje plánováním logistiky a neustálého zásobení prodejen, přes změněný režim práce a přesun na homeoffice, až po práci kolegů na prodejnách a zajištění tak nepřetržitého chodu prodejen pro zákazníky. Díky této spolupráci kolegů napříč celou společností získal Albert i mezinárodní ocenění kvality, které potvrzuje správný směr, kterým se společnost ubírá. „Jsme hrdí na to, že jsme dokázali zákazníky obsluhovat bezpečným způsobem a zajistili jsme také bezpečné prostředí pro naše kolegy,“ řekl na online tiskové konferenci Jesper Lauridsen, generální ředitel společnosti Albert.

„V Albertu každý rok investujeme přibližně dvě a půl miliardy korun do modernizace prodejen a dalších projektů. V průběhu pandemie jsme naše investice vědomě navýšili. V této situaci je velmi důležité v nich pokračovat, abychom mimo jiné také podporovali naše partnery, takže například nebudou muset propouštět,“ popsal důraz na investice Jesper Lauridsen.

„V průběhu krize ještě více vzrostla potřeba pomoci lidem, a proto jsme naši podporu zintenzivnili. Loni jsme darovali ekvivalent 20 milionů korun organizacím, ať už ve formě materiální pomoci, anebo finančních příspěvků z Nadačního fondu Albert. Letos jsme například rozvezli dezinfekce v hodnotě tří milionů korun do nemocnic a dalších stovek charitativních organizací a institucí, a naši pomoc plánujeme zdvojnásobit. Jedním z konkrétních příkladů je náš závazek zdvojnásobit dary potravinovým bankám, abychom pomohli lidem v nouzi. Pro podporu jejich infrastruktury jsme darovali tři dodávky a dalších sedm plánujeme,“ vysvětluje Jesper Lauridsen pomoc komunitám.

Pandemie přinesla změny v celém retailu

  • V roce 2020 putovala pomoc komunitám v ekvivalentu 20 milionů korun milionů korun
  • V letošním roce Albert plánuje zdvojnásobit pomoc
  • Potravinová pomoc směřuje každý týden do 14 nemocnic v republice
  • 2 miliony korun byly rozděleny dětským domovům a neziskovým organizacím
  • Do nemocnic a 250 organizací, charit a dalších neziskových institucí jsme zavezly dezinfekce v hodnotě 3 milionů korun
  • Albert se zavázal zdvojnásobit dary Potravinovým bankám a v roce 2021 daruje 1 600 tun potravin.

Investice a modernizace

I přes stále trvající pandemii koronaviru Albert stále pokračuje v inovacích a investicích.

  • Albert investoval v loňském roce stovky milionů korun do hygienických opatření, jako je zvýšená dezinfekce povrchů, instalovaná plexiskla na pokladnách a další bezpečností a hygienické pomůcky pro zákazníky a zaměstnance
  • V loňském roce modernizoval 34 prodejen, otevřel 3 nové a představil nové formáty
  • Na trh uvedl novou věrnostní aplikaci, Můj Albert, která slouží jako inspirace s více než tisícovkou receptů, nákupní seznam, sběratelská kartička a zákazníky odměňuje za nákup zdravých potravin. Zároveň umožňuje zvolení pouze elektronické účtenky v aplikaci a ušetří tak desítky tun účtenkového papíru ročně
  • Albert spustil testovací provoz online prodeje potravin na uzavřené skupině zákazníků v Brně. Na základě tohoto testování a zpětné vazby zákazníků plánuje službu zlepšovat. Na základě následného vyhodnocení se rozhodne, jestli a kam bude službu rozšiřovat.

Podpora a zdraví zaměstnanců

Již před pandemií kladl Albert důraz na podporu zaměstnanců a důležitost prevence a jejich zdraví.

  • Zaměstnanci mají dlouhodobě možnost využívat široké spektrum podpory, jako jsou vitaminové balíčky, očkování proti chřipce a další programy pro podporu zdraví
  • Albert navyšoval mzdy, za poslední 3 roky o více než 32 % a vyplatil speciální bonusy v hodnotě 103 milionů korun zaměstnancům v první linii, jako poděkování za jejich práci.

 

Zdroj: Albert Česká republika, s.r.o.

Praha, 8. května 2021