Český výrobce tradičních Cyrilových brambůrků plánuje rozšíření výroby

Jeden z největších tuzemských výrobců klasických bramborových lupínků a slaných snacků, společnost Krajči plus s.r.o., zveřejnila své obchodní výsledky za rok 2020. I přes negativní dopad covidu a uzavření tradičních distribučních kanálů (restaurace, sportoviště, hospody) dokázala společnost udržet obrat za rok 2020 na úrovni necelých 142 mil. Kč a 1 mil. EUR na Slovensku.

Přestože se oproti roku 2019 jedná o mírný pokles, podařilo se firmě již třetím rokem po sobě udržet průměrnou roční hodnotu EBITDA ve výši 40 mil. Kč. V dalším období se proto chystá moravský podnik dále expandovat.

Podle Tomáše Krajči, majitele firmy, byl trh v loňském roce výrazně ovlivněný epidemií covidu. Ta tvrdě zasáhla zejména segment HoReCa, který pro moravského výrobce klasických bramborových lupínků představuje důležitou část byznysu. Cyrilovy brambůrky se totiž na rozdíl od chipsů nadnárodních firem vyrábějí z brambor bez blanšírování, zůstává v nich tak maximum živin, nekonzervují se a dodávají se na trh doslova čerstvé na objednávku. Není proto možné, aby ležely měsíce v regálu supermarketu. I přesto firma realizuje nové investice a výrobní kapacity naopak plánuje navyšovat.

Rodinná firma ze Slavičína na Valašsku aktuálně dokončuje druhou etapu výstavby nové, již třetí výrobní haly. Postupně by měla tato část propojit moderní komplex do jednoho celku. Podnik totiž chce dál navyšovat výrobní kapacitu a při zachování odlišnosti tradičních brambůrků expandovat zejména do sítí maloobchodních řetězců.

Vyrábíme kvalitu za odpovídající cenu a toho se budeme držet i dál. Nehodláme vyrábět „eurochipsy“. Naše brambůrky se musejí dovézt čerstvé z výroby a nemohou kvůli čerstvosti dlouho ležet v regálech. V některých obchodních řetězcích jsme již cestu k distribuci našli, s dalšími ji budeme hledat,“ říká Tomáš Krajči.

Společnost, která před 26 lety začínala výrobou brambůrků v garáži a prodejem v bufetu v Uherském Brodě, letos se svými moderními provozy prochází certifikací podle mezinárodních standardů kvality a bezpečnosti potravin IFS. Chce si tím mimo jiné otevřít nové možnosti na zahraničních trzích nejen pro export, ale třeba také pro výrobu. „Na Slovensku o tom vážně uvažujeme. Jsme ve fázi, kdy hledáme vhodnou lokalitu. Už dnes distribučně pokrýváme téměř celý tamější trh. Ozývají se i zájemci z Německa, Norska, Rakouska či dokonce Izraele,“ doplňuje Tomáš Krajči.

 

Zdroj: AC&C Public Relations, s.r.o.

Praha, 1. května 2021