Tesco uvádí na trh nové recyklovatelné nákupní tašky vyrobené z vlastního odpadu

Snahy společnosti Tesco o opakované používání obalů, kdykoli je to možné v souladu s firemní strategií udržitelnosti, jdou výrazně nad rámec samotných obalů produktů. Důkazem toho jsou i nové nákupní tašky, které jsou odolnější, takže je lze použít vícekrát a současně je lze plně recyklovat. Společnost Tesco vybízí zákazníky k zodpovědnému používání nákupních tašek: opakovaně je použít a poté recyklovat. Na výrobu nových nákupních tašek bude ročně použito 150 tun plastového odpadu z provozu obchodů Tesco. Celý článek

Medu bude opět málo a cena poroste

Objem letošního českého medu bude opět podprůměrný s podobnou produkcí jako v loňském roce, kdy čeští včelaři dodali 5 000 tun medu. Na vině je chladné počasí a slabá jarní snůška z kvetoucích stromů a řepky, která je v Česku v současné době hlavní medonosnou plodinou. Celý článek

VCHD Cargo koupila německého přepravce Völker Logistik

VCHD Cargo oznámila akvizici německé spediční firmy Völker Logistik. Jedná se o největší investici v historii společnosti, která upevní její pozici na největším logistickém trhu v Evropě. Tato největší transakce zvýší nejen konkurenceschopnost společnosti v oblasti mezinárodních linkových přeprav, ale i v přepravách na kratší vzdálenosti v rámci Německa, včetně obsluhování poslední míle. Spojení obou rodinných společností přinese i synergie v personální oblasti zejména na pozicích profesionálních řidičů. Celý článek

Mattoni 1873 začne plnit a distribuovat nápoje PepsiCo i v Rakousku

Od ledna 2022 se Mattoni 1873 stane výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů PepsiCo v Rakousku. Ve stejné roli skupina již několik let úspěšně působí v Česku, Slovensku, Maďarsku a Bulharsku. Mattoni 1873 tak potvrzuje svou pozici největšího výrobce a distributora nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Celý článek

Zalando dosáhlo ve druhém čtvrtletí roku 2021 40% růstu

Hrubý objem zboží (GMV) ve druhém čtvrtletí vzrostl o 40 % na 3,8 miliardy eur, za posílené EBIT marže 6,7 %. Růst byl tažen jednak silnou poptávkou spotřebitelů po online nabídkách a také vzrůstajícím využitím služeb platformy ze strany partnerů. Zalando potvrzuje svůj výhled pro rok 2021 a cílí na další růst GMV o 31-36 %. Společnost směřuje k dosažení horní poloviny plánovaného rozpětí 400-475 milionů eur posílené EBIT marže. Celý článek

Zájem o pivo stoupá – měsíční výstav se už blíží loňským hodnotám

Česká pivovarnická scéna se na začátku léta začala pomalu stabilizovat. V červnu už segment čepovaného piva při meziročním srovnání dosáhl téměř hodnot z let před příchodem pandemie, tuzemský celkový výstav je ale stále za prvních šest měsíců nižší o 549 191 hl než v roce 2020. Na dorovnání ztrát z prvního čtvrtletí nestačil ani export, který od ledna vzrostl o necelých 6%. Celý článek

Počet Z-BOXů Zásilkovny v České republice dosáhl již 1 000 kusů

Zásilkovna, přední česká technologická firma, která patří do skupiny Packeta Group, instalovala již 1 000 Z-BOXů a má tak nejhustší síť automatických výdejních boxů v České republice. Do konce roku jich plánuje v České republice instalovat 2 500. Z-BOXy jsou bezdotyková soběstačná výdejní místa, napájena solárním panelem a ovládaná přes mobilní aplikaci Zásilkovna. Fungování a ovládání Z-BOXů je unikátní, nikdo jiný v Česku výdejní boxy na podobném principu nepoužívá. Celý článek

Bolt získal 600 milionů eur od investorů

Bolt, první evropská superaplikace svého druhu, získala investici ve výši 600 milionů eur a zvýšila tím hodnotu společnosti na více než 4 miliardy eur. Bolt tyto prostředky využije ve prospěch svojí nové služby rozvozu potravin do 15 minut s názvem Bolt Market, a také na rozšíření svých stávajících služeb mobility a rozvozu jídla. Celý článek

OC Rokycanská ve víru změn

Ve znamení velkých změn probíhá léto v obchodním centru Rokycanská (dříve OC Plzeň). Oblíbené místo nákupů obyvatel i návštěvníků Plzně v létě prošlo viditelným rebrandingem spojeným s novým názvem. Ten reprezentuje viditelné písmeno „R“, které se postupně propíše do opláštění centra na Rokycanské ulici. Celý článek

Drogerie ROSSMANN nadále expanduje

Od dubna do června letošního roku otevřela drogistická síť ROSSMANN dvě nové prodejny, tři stávající zrekonstruovala. V průběhu letních prázdnin navíc převlékne do nového kabátu své další čtyři prodejny. V Česku nyní provozuje už celkem 151 poboček, ve kterých zákazníkům zajišťuje možnost užívat si nákupy v moderním prostředí. Celý článek

Finish spouští aktivitu na pomoc krajině u hory Blaník zasažené suchem

Značka Finish od 1. srpna spouští prodejní aktivitu na pomoc zadržení vody v krajině pod horou Blaník, které dlouhodobě hrozí sucho a ztráta biologické diverzity. Za každý nákup tablet do myčky Finish Quantum Ultimate dá společnost Reckitt, která značku Finish zastřešuje, tři koruny na vybudování nových tůní a mokřadů. Ty pak zadrží v krajině téměř pět milionů litrů vody. Akce poběží v Česku do konce září a značka ji podpoří televizní, printovou a online reklamou. První terénní práce v Podblanicku proběhnou na začátku příštího roku. Celý článek

Jedna z největších prodejen Albert na Moravě je v novém

Ostrava patří mezi město s nejvíce remodelovanými prodejnami Albert v republice v letošním roce. Poslední kompletně modernizovaný hypermarket na periferii města patří mezi ty největší. Prodejna prošla kompletní přestavbou od podlahy, nábytku až po uspořádání. Zákazníci ocení její přehlednost, vzdušný moderní vzhled a širokou nabídku čerstvého sortimentu. Zároveň zde najdou mnoho inovací a vybavení, které pomáhá šetřit energii a životní prostředí. Celý článek

Nejpopulárnější stálice v Lidlu? Banán

Nejoblíbenějším ovocem u zákazníků Lidlu je banán. Jinak tomu není ani v letošním roce 2021, který je zároveň Mezinárodním rokem ovoce a zeleniny. V Lidlu zákazníci seženou přes 160 druhů ovoce a zeleniny, nechybí ani plodiny v bio kvalitě či vařené podobě. Neprodejné kusy pak dělají radost například zvířatům v Zoologické zahradě Jihlava. Celý článek

Obchodníci na MALLu slaví úspěch za hranicemi

Internetové tržiště MALL rychle roste a počet obchodníků, kteří své zboží na e-shopu nabízejí, přesahuje 2 000. Kromě výrazného nárůstu prodejů v České republice, kde se zboží z partnerského prodeje na celkových prodejích MALLu podílí více než třetinou, dramaticky rostou i prodeje v zahraničí. Celý článek

Do České republiky vstupuje digital in-store platforma Nanovo

Ve čtvrtek, 29. července, byla otevřena první phygital prodejna v České republice, která disponuje technologií společnosti Nanovo. Tato digital in-store platforma mění se svým revolučním řešením standardní nákup v kamenné prodejně na hi-tech zážitek. Nově otevřený obchod partnerských značek MODIVO a Eobuv.cz v pražském OC Nový Smíchov se tak stal díky spolupráci s Nanovo pionýrem, jenž zákazníkům nabídne nákupní zkušenost blízké budoucnosti. Celý článek

Po Praze vyjedou knihotaxíky

Češi za nové knížky ročně utratí ročně více než 8 miliard. Není divu, že stále více z nich se snaží získat část vynaložených peněz zpět dalším prodejem. Napomáhá tomu rozvoj takzvaných knižních secondhandů i způsobů, jak již přečtené knížky snadno vracet zpět do oběhu. Poslední novinkou jsou sezónní knihotaxíky, které v následujících týdnech vyrazí po Praze. Provozuje je největší český knižní secondhand Knihobot. Celý článek

makro zvedá mzdy a zavádí práci z domova

Společnost makro Cash & Carry Česká republika zvyšuje u provozních zaměstnanců mzdy v průměru o 3,2 %. Přilepší si zaměstnanci v ochodech i v distribuci. Pracovníci centrály mají nově možnost pracovat z domova. Celý článek

Společnosti Tetra Pak a Stora Enso spojily své síly

Partnerství, které vzniklo po provedení komplexní studie realizovatelnosti, předpokládá zavedení rozsáhlé linky na rozvlákňování nápojových kartonů v závodě Stora Enso v Ostrołęce v Polsku. Linka ztrojnásobí roční recyklační kapacitu použitých nápojových kartonů v Polsku z 25 000 na 75 000 tun. Celý článek

Fashion Arena instalovala do svého areálu včelí úly

Hned tři včelí úly nainstalovalo v červnu do svých venkovních prostor nejnavštěvovanější tuzemské outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet. Jedná se o jeden z dílčích environmentálních projektů, kterými centrum podporuje biodiverzitu ve svém okolí a podněcuje tím své zákazníky k šetrnějšímu chování k životnímu prostředí. Celý článek

DACHSER Šanghaj získal certifikaci CEIV Pharma

Mezinárodní logistický provider DACHSER obdržel pro svoji pobočku DACHSER Šanghaj a svoji kancelář na Mezinárodním letišti Šanghaj certifikaci CEIV Pharma od mezinárodní asociace IATA. Společnost tím dále rozšiřuje služby své logistické sítě pro zákazníky ze segmentu Life Science & Healthcare. Celý článek

Češi více dbají na životní prostředí

Udržitelnost životního prostředí je jednou z priorit společnosti BAUHAUS. Známý prodejce potřeb pro kutily, zahrádkáře a DIY nadšence se dlouhodobě zajímá o alternativní šetrné produkty, které k ochraně životního prostředí přispívají. Jednou z aktivit společnosti je proto i investice do vývoje a výroby produktů, které těmto cílům napomáhají. Celý článek

Vzniká KVADOS GROUP, skupina pro sdílení know-how nejen v oblasti robotizace

Chuť přicházet s inovativními řešeními v logistice, a nejen tam, stála za vznikem nové skupiny KVADOS GROUP. Poslední měsíce se nesly v duchu mimořádné poptávky po WMS a zaměření pozornosti na plnou automatizaci a robotizaci skladů tak bylo jen dalším přirozeným krokem společnosti KVADOS. Její strategické investice do společností působících v oblasti robotizace přinesly nové možnosti sdílení know-how a také širší záběr na trhu. Celý článek

Zalando mění design přepravních tašek a krabic

Zalando se díky novým obalům přibližuje svému cíli eliminovat do roku 2023 jednorázové plasty. Obaly společnosti Zalando si již prošly mnoha provedeními, jedna věc však přetrvávala: oranžové logo “Zalando” na bílém podkladu. Následující se od nynějška změní: Celý článek

Wolt nově rozváží z poboček PetCenter

„Spolupráce s řetězcem PetCenter je pro nás přirozeným krokem a plánujeme tento koncept dále rozvíjet také o další zboží. Výhodou je pro naše zákazníky flexibilita a rychlost doručení, kdy budou mít zboží u sebe do 30 minut od zadání objednávky. Navíc mohou pohodlně objednávat i další sortiment a Wolt je tak zase o něco blíže vizi online nákupního centra,” říká Jan Foret, ředitel českého Woltu. Celý článek

BILLA zavádí nákupní košíky z recyklátu

Společnost BILLA se dlouhodobě snaží přírodě ulehčit, pravidelně proto přichází s řešeními, které jsou ekologičtější. Nejnovějším krokem ve strategii udržitelnosti, kterou společnost zastřešila názvem Plán B, je výměna dosavadních nákupních příručních košíků za nové, vyrobené z recyklátu. Celý článek

Inovovaný koncept Můj obchod přivítal svého 30. partnera

Společnost makro Cash & Carry ČR, která zaštiťuje partnerskou maloobchodní síť Můj obchod, slaví otevření 30. prodejny v novém modernizovaném kabátě, který kromě moderního vzhledu prostorů nabízí komplexní sortiment a širší výběr. Největší zájem o tyto prodejny je především mimo Prahu. Inovovaný koncept aliance byl uveden v roce 2020 prostřednictvím vzorové prodejny umístěné na pražském Náměstí Míru, jejíž hlavním cílem bylo představit modernizovanou podobu prodejen stávajícím i potenciálním partnerům. Celý článek

Lahve z recyklovaného PETu patří k těm nejekologičtějším

Skupina Kofola pokračuje v plnění svého závazku dosáhnout do roku 2030 uhlíkové neutrality. Uhlíková stopa celé společnosti se skládá ze 14 % z vlastní činnosti firmy, 86 % emisí tvoří dodavatelé při produkci surovin či materiálů. Kofola se proto zaměřuje na hledání co nejekologičtějších řešení nejenom u sebe, ale také u svých partnerů. Celý článek

Lidl a Kaufland si stanovili ambiciózní cíle na ochranu klimatu – sníží provozní emise CO2 o 80 %

Společnosti Lidl a Kaufland si uvědomují důležitost udržitelnosti, která je klíčovým prvkem budoucnosti celého světa. Díky vlastní klimatické strategii a stanovení konkrétních klimatických cílů, které vycházejí z metodiky iniciativy Science Based Targets, podnikají další důležité kroky ve svém úsilí o ochraně klimatu. Významně tak přispívají k dosažení cíle Pařížské dohody o klimatu, a to na omezení globálního oteplování na 1,5 stupně Celsia oproti hodnotám před průmyslovou revolucí. Celý článek

Hypermarket Albert v Mladé Boleslavi prošel velkou modernizací

Albert od začátku roku zmodernizoval více než desítku prodejen. Nově mezi ně patří i hypermarket na okraji Mladé Boleslavi, který zde funguje již 21 let. Zákazníky přivítá svým novým vzdušným vzhledem s mnoha novinkami. Pohodlné a rychlé nakupování, čerstvou a zdravou nabídku i široký výběr doplňuje také důraz na udržitelnost. Celý článek

Díky další redukci hmotnosti PET lahví ušetří společnost Lidl přes 500 tun plastu ročně

Společnost Lidl pokračuje nadále v redukci plastů ve svých výrobcích. Aktivity v oblasti snižování spotřeby plastů jsou součástí strategie s názvem REset Plastic. Tato strategie představuje komplexní přístup od snižování množství přes design, recyklaci a likvidaci až po inovace a edukaci. Díky aktuálním opatřením v oblasti redukce gramáže PET lahví dochází k úspoře 500 tun plastu ročně. Celý článek

Tesco nabízí až 600 volných míst pro brigádníky

Najít si letní brigádu by pro letošní prázdniny neměl být problém. Situace na pracovním trhu se vrátila do starých kolejí a je srovnatelná s roky 2018 a 2019. Dokazují to i údaje společnosti Tesco, která momentálně nabízí zhruba 600 volných brigádnících míst na svých obchodech po celé republice. Na případné uchazeče pak čeká doplňování zboží, práce na pokladně nebo pultový prodej. Celý článek

Společnost dm drogerie dbá na životní prostředí

V roce 2019 zahájila dm drogerie markt kampaň s názvem Vědomá volba pro podporu trvalé udržitelnosti a během dvou let zavedla řadu dalších kroků, kterými nejenže přispívá k ochraně životního prostředí, ale zároveň jejich prostřednictvím ukazuje, že změna může být snazší, než se zdá. Celý článek

IKEA otevírá 15. července v Praze své první plánovací studio

Ve čtvrtek 15. července v 9 hodin ráno IKEA otevřela pro zákazníky své první plánovací studio ve střední Evropě. Nachází se v pražském nákupním centru Westfield Chodov v 1. patře přímo pod food courtem Grand Kitchen. Odborníci z IKEA zde zákazníkům pomůžou nejen s plánováním kuchyní, úložných prostor nebo koupelen, ale i s řešením kompletních interiérů. Celý článek

Štěpán Marzini nastoupil v Albertu na pozici Human Resources BP Director

Štěpán Marzini (44) nastoupil od 1. června do společnosti Albert na pozici Human Resources BP Director. Jeho hlavní náplní práce je vedení týmu HR Business Partnerů, se kterým společně podporují distribuční centra a centrálu společnosti. V této roli vystřídal Martinu Černou, která je nyní ředitelkou pro zdraví a udržitelnost. Celý článek

PPL dál rozšiřuje síť zelené logistiky

Společnost PPL pokračuje v naplňování vize „zelené logistiky“ a rozšiřuje svou ekoflotilu nejen o elektrokola, ale i o elektroauta. Nově tak cyklokurýry na PPL elektrokolech potkáte kromě Prahy také v Brně, Hradci Králové, Olomouci či Liberci. V oblasti e-mobility má PPL dlouhodobé plány. Celý článek

Společnost Philip Morris International oznámila dohodu o převzetí společnosti Fertin Pharma

Společnost Philip Morris International Inc. oznámila, že uzavřela dohodu o akvizici společnosti Fertin Pharma A/S, která je světovým lídrem ve vývoji a výrobě inovativních farmaceutických a zdravotnických produktů užívaných orálně a intraorálně. Hodnota společnosti Fertin Pharma dosahuje přibližně 5,1 miliardy dánských korun (přibližně 17,6 miliard CZK¹). Celý článek

Společnost dm otevřela první prodejnu v Praze-Čakovicích

Společnost dm drogerie markt otevřela ve čtvrtek 8. července novou prodejnu v Schoellerově ulici v Praze-Čakovicích. Jedná se o první prodejnu oblíbeného drogistické řetězce v této městské části, zákazníkům přinese široký sortiment produktů a kvalitní servis při nakupování. Celý článek

Asociace nákupních center ČR podporuje vládní kampaň za očkování

Nákupní centra v České republice, sdružená v Asociaci nákupních center ČR (ANCČR), se rozhodla podpořit vládní očkovací kampaň. Účast na mediální kampani za očkování je součástí strategie nákupních center za rychlejší imunizaci společnosti, návrat k normálu a minimalizaci rizika dalších lockdownů. Na podporu očkovací kampaně poskytlo reklamní plochy do konce srpna 56 nákupních center napříč všemi regiony. Celý článek

Češi se vrátili na pivo do hospod

Češi na čepované pivo v dlouhé koronakrizi nezanevřeli, ba právě naopak. Plzeňský Prazdroj hlásí za červen výrazný růst prodejů sudového a tankového piva oproti loňsku, a to i přesto, že letos zatím panovalo celkově horší počasí než loni. Celý článek

Petr Polák country manažerem Visa pro Česko

Společnost Visa jmenovala Petra Poláka country manažerem pro Českou republiku, jehož úkolem v této nové pozici bude realizovat a řídit strategii přední nadnárodní společnosti v oblasti digitálních plateb na jednom z evropských trhů. S působištěm v Praze bude reportovat přímo Marcelu Gajdošovi, generálnímu řediteli Visa pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko. Celý článek

Jedno z největších logistických center Lidlu v Evropě zahájilo provoz

Nové, v pořadí už páté logistické centrum Lidlu v Buštěhradě u Kladna zahájilo svůj provoz. Jeden z největších skladů Lidlu v Evropě se rozkládá na téměř 60 000 metrech čtverečních, postupně bude zásobovat až 90 prodejen a poskytne až 500 pracovních míst. Ze startu provozu budou mít užitek také obyvatelé Buštěhradu, kde Lidl přispěje částkou 140 000 Kč na vybudování dvou nových tříd v místní základní škole. Celý článek

Albert na pražském Spořilově se proměnil k nepoznání

I navzdory koronavirové situaci Albert pokračuje v plánovaných investicích a rekonstruuje další prodejny. Ta spořilovská otevřela v polovině června a je letos devátá modernizovaná, ale zároveň první v novém městském konceptu. Ten byl představen vloni v Jesenici a následně na pražské Florenci. Důraz na širokou nabídku zdravých a čerstvých potravin, přehledná prodejní plocha a mnoho novinek ve vybavení i sortimentu zajišťuje rychlejší a pohodlnější nakupování. Nechybí Fresh bar pro rychlý nákup svačiny, oběda či kávy, násypníky na BIO luštěniny a suché plody nebo samoobslužné pokladny či gril. Celý článek

30 let úspěšné výroby i prodeje

Společnost Wanzl z Hněvotína oslaví letos v srpnu třicáté výročí existence. V současnosti je nejenom dlouhodobě klíčovým hráčem v oblasti vybavení prodejen, ale i významným výrobcem logistických řešení pro české i nadnárodní partnery. Celý článek

Včely míří do Penny

PENNY bude chovat vlastní včelstva a ke každému centrálnímu skladu instaluje vždy 8 včelích úlů. V rámci dlouhodobé strategie udržitelnosti a společenské odpovědnosti chce být PENNY dobrým sousedem a pomáhat rozvíjet biodiverzitu. Jedním ze současných environmentálních problémů je dramatický úbytek zdravých a silných včelstev, což má zásadní vliv na zemědělskou produkci v naší společnosti. Celý článek

Tesco zveřejnilo první zprávu o diverzitě a inkluzi

Společnost Tesco učinila významný krok v oblasti reportování a zveřejnila vůbec první Zprávu o diverzitě a inkluzi. Touto cestou chce informovat širokou veřejnost o svých krocích v oblasti diverzity a inkluze, tedy jak přistupuje k různorodosti svých kolegyň a kolegů, jak hodlá usnadnit vstup na trh práce zdravotně znevýhodněným osobám i jak usnadní návrat svých zaměstnanců po dlouhodobé pracovní neschopnosti. Celý článek

Wolt spouští v Česku kamenný obchod

V Česku bude první Wolt Market spuštěn v Praze na podzim letošního roku, a výhledově mají následovat i další města. Počáteční plán je otevřít několik obchodů – jeden až tři – v lokalitách s největší poptávkou, především v centrech měst. Naším cílem je postupně zrychlovat dobu doručení. Nyní se pohybuje do 30 minut. Ze zkušenosti z Finska, kde již Wolt Market působí, se ale pozvolna dostáváme i na průměrných 20 minut,” popisuje Jan Foret, ředitel českého Woltu. Celý článek

Mondelēz International investuje v lovosickém závodě 65 mil. Kč

Více než 65 miliónů korun investovala potravinářská společnost Mondelēz International do modernizace výrobního závodu v Lovosicích. Pět nových robotizovaných linek zvyšuje výkonnost a bezpečnost práce při paletizaci 130 druhů oplatek, sušenek a slaných výrobků, vyrobených v Lovosicích a distribuovaných v Česku a Evropě. Celý článek

Stromy místo letáků již dvanáct let

Síť velkoobchodů makro Cash & Carry ČR se i letos zapojí do iniciativy Sázíme budoucnost Nadace Partnerství, se kterou makro spolupracuje již dvanáct let díky projektu Stromy místo letáků. Ten přispívá na výsadbu stromů ve volné krajině i na jejím rozhraní. Celý článek

Zásilkovna spouští vlastní doručení na adresu

Zásilkovna spouští vlastní službu doručení na adresu pod názvem Zásilkovna domů. Pro zákazníky přinese nová služba především zvýšení kvality, komfortu a rychlosti doručení zásilek. Zásilkovna domů je v řadě věcí unikátní. Do procesu doručování zásilek na adresu bude zapojena síť mikrodep, které byly nově vytvořeny na vybraných výdejních místech Zásilkovny po celé České republice. Celý článek

První stáčení medu: včelaři hlásí poloviční objemy kvůli jarnímu chladu a dešti

Včelaři mají za sebou první letošní stáčení medu a optimističtí rozhodně nejsou. První dávky medu dosahují jen 50 % průměrného roku. Letošní chladný duben a květen, sucho střídající deštivé počasí mělo za následek, že mnozí včelaři přišli o značnou část včelstev a včely, které přežily, museli včelaři přikrmovat. „Pro včely je ideální studený duben, teplý a slunečný květen, kdy se teploty pohybují okolo 15-20 stupňů celsia,“ vysvětluje Milan Špaček ze společnosti Medokomerc. Celý článek

Red Bull projíždí s Formulí 1 české a slovenské prodejny

V obchodech a na čerpacích stanicích napříč Českem a Slovenskem nyní poutá pozornost netradiční prezentace značky a produktů Red Bull s tématikou Formule 1. Propracovaná vystavení spojují prvky závodů a dominant obou zemí, jako je Karlův Most či Štrbské Pleso. Celý koncept a výrobu obstarala společnost Dago. Celkem 86 vystavení bude v českých a slovenských prodejnách k vidění do začátku srpna. Celý článek

Společnost Fielmann otevírá v Praze své první dvě optiky v České republice

Módní brýle za dostupnou cenu – to je Fielmann, lídr německého trhu na poli maloobchodního prodeje brýlí. Značka, která na svém domácím trhu prodává každé druhé brýle a napříč Evropou má 880 prodejen, nyní míří na český trh. V těchto dnech otevírá první dvě prodejny s optikou v Praze, a to v obchodních centrech Westfield Chodov a Centrum Černý Most, do konce roku pak přibudou další tři pobočky. Celý článek

Češi platí bezkontaktně již deset let

Bezkontaktní platby slaví v Česku desáté výročí. Mimořádné oblibě se těší již od svého zavedení společností Mastercard v červnu 2011 a jejich podíl na všech platbách neustále roste. Jen v loňském roce Češi provedli přes miliardu transakcí prostřednictvím téměř 13 milionů vydaných bezkontaktních karet. A nejde jen o plastové karty, v průběhu let se možnosti rozšířily o karty tokenizované do mobilních telefonů či hodinek. Potenciál pro růst teď mají i další nositelná zařízení jako náramky, přívěsky či platební prsteny. Celý článek

Outlet Arena Moravia rozdá 300 000 korun v nákupních poukázkách

Během tří po sobě jdoucích nákupních sobot si mohou návštěvníci nakoupit v Outlet Arena Moravia potřebné zboží z řad oblíbených značek a zároveň získat za své uskutečněné nákupy poukaz. Věrnostní akce je nazvána Rozdáváme se a připadne na soboty 26. června, 3. července a 10. července 2021. Rozdané poukazy dosahují souhrnné výše 300 000 korun. Celý článek

Umělá inteligence už se prosazuje i v menších firmách

Automatizace, digitalizace nebo využití umělé inteligence ve firmách má stále nálepku něčeho složitého a drahého, opak je však pravdou. Naposledy se o tom přesvědčila brněnská IT firma MoroSystems. Umělá inteligence v účetnictví jí šetří 60 hodin práce měsíčně na zpracování přijatých faktur, náklady jsou přitom minimální. Celý článek

DB Schenker spouští novou kamionovou linku z Číny do ČR

Přepravy zboží z Asie do Evropy se dlouhodobě potýkají s nedostatkem přepravních kapacit na železnici a přetíženými námořními terminály. DB Schenker proto v květnu spustil novinku v podobě kamionové linky z Číny do České republiky. Zákazníci o alternativní možnost přepravy z Číny projevili velký zájem. Celý článek

Češi zbožňují hokej i Rákosníčkova hřiště

V oblasti partnerství a sponzoringu jsou v Česku těmi nejznámějšími objekty zájmu veleúspěšné sportovní osobnosti Jaromíra Jágra, Ester Ledecké a Martiny Sáblíkové. Špičku popularity s nimi sdílí charitativní projekty Kapka naděje, Klokánek – fond ohrožených dětí a také Český lev, jako zástupce kulturních událostí s nejvyšší mírou povědomí. Celý článek

Hornbach nabízí 20% cenové zvýhodnění pro postižené tornádem ve své brněnské prodejně

Společnost Hornbach si je vědoma, do jak těžké životní situace se dostali lidé, kteří ztratili střechu nad hlavou. Materiální pomoc jsme poskytli přímo krizovému štábu Jihomoravského kraje již v prvních hodinách neštěstí. I přesto jsme se rozhodli naši pomoc občanům postižených obcí i místním samosprávám ještě výrazně rozšířit a to především na rychlou renovaci zničených domovů a bytů. Pomoc je zaměřena na obce Lužice, Hrušky, Moravská Nová Ves, Mikulčice, Týnec a zasaženou část města Hodonín. Celý článek

IKEA rozšiřuje možnosti pohodlného nakupování o samoobslužné výdejní boxy

IKEA se dlouhodobě snaží nabízet zákazníkům různé způsoby pohodlného nakupování. Nově proto přidává možnost objednat si zboží do samoobslužných výdejních boxů, které se nacházejí v blízkosti jejích obchodních domů a jsou přístupné 7 dní v týdnu, 24 hodin denně. Od 28. června si zákazníci mohou objednávat zboží do výdejních boxů v Praze na Zličíně, později také do výdejních boxů v Praze na Černém Mostě a v Brně. Celý článek

E.ON instaluje fotovoltaiky na prodejny Penny

Stále více firem se chová odpovědně vůči životnímu prostředí a uvažuje o změně svého energetického řešení. Patří mezi ně i společnost Penny Market. A právě na střechy prodejen po celém Česku dodá E.ON Energie fotovoltaické elektrárny. Společnost E.ON eviduje oproti loňskému roku dvojnásobek požadavků na pořízení solárních panelů a poptávka nadále roste. Celý článek

Marks and Spencer míří na Košík.cz

Jeden z nejznámějších módních řetězců Marks and Spencer míří na online supermarket Košík.cz. K nákupu tak bude možné přidat vybrané dámské, pánské i dětské oblečení. Pro každodenní nákupy poprvé nabídne také kosmetiku, která není v Česku v běžném online prodeji. Všechny nově zařazené položky si spolu s ostatní nabídkou Košíku mohou zákazníci nechat přivézt kamkoli do Česka. Celý článek

BILLA získala ocenění Zodpovědná firma za pomoc dětem

Spolupráce společnosti BILLA a obecně prospěšná organizace DEJME DĚTEM ŠANCI trvá už 5 let, za kterých BILLA podpořila děti z celkem 42 dětských domovů částkou téměř 500 000 korun. Jen za poslední rok BILLA pomáhala dětem v dětských domovech se třemi projekty, ať už šlo o projekt Běháme pro děti, Strom splněných přání nebo darování sladkostí dětem na Velikonoce. Nyní za tuto podporu BILLA obdržela od organizace DEJME DĚTEM ŠANCI ocenění Zodpovědná firma. Celý článek

Zalando a Sephora spojují síly

Zalando a Sephora oznamují podpis strategického partnerství. Cílem spolupráce je vytvořit pro miliony zákazníků Zalando perfektní destinaci s luxusní kosmetikou a znovu objevit její online nakupování. Celý článek

V Praze “rostou” dvě nové komunitní zahrady

Městské komunitní zahrady, na nichž lidé mohou trávit volný čas a zahradničit, se těší velké oblibě. Pražané tento týden získali hned dvě místa, kde mohou pěstovat vlastní zeleninu, ovoce nebo bylinky. Společnost Kaufland otevřela další dvě komunitní zahrady v blízkosti svých prodejen, a to ve středu 16. června vedle své prodejny na Vypichu a ve čtvrtek 17. června v Kobylisích. Celý článek

Pardubický hypermarket Albert prošel modernizací

Hypermarket v centru města slouží zákazníkům již 21 let a modernizací prošel již několikrát. Ta poslední trvala rekordní dva týdny, po kterých prodejna otevřela pro zákazníky ve zcela novém provedení. Došlo k úpravě prodejní plochy pro ještě pohodlnější a příjemnější nákup. V prodejně, která nabízí široký výběr čerstvých a zdravých potravin, přibylo také mnoho novinek pro zákazníky i zaměstnance, a to nejenom ve vybavení, ale i v sortimentu. Celý článek

DATART spustil program zvýhodněných nákupů pro podnikatele

Malí a střední podnikatelé mohou od května v DATARTu výhodněji nakoupit elektroniku a domácí spotřebiče, a to jak pro účely svého podnikání pro vybavení a chod firem, tak pro soukromé potřeby. Živnostníci mohou zároveň využít všechny benefity a služby pro koncové zákazníky. Registrace do programu DATART PRO podnikání je zdarma a nemá žádné další podmínky. Celý článek

Tesco navýší základní tarifní mzdy v průměru o 5 %

Společnost Tesco zvýší od 1. července 2021 základní tarifní měsíční mzdy na provozních pozicích v průměru o 5 %, na distribučním centru pak v průměru o 4 %. Změny se týkají i oblasti benefitů, od července 2021 zavádí stravenkový paušál a od ledna 2022 pět týdnů dovolené. Dohodli se na tom zástupci společnosti Tesco a odborových organizací Tesco při kolektivním vyjednáváním o výši mezd. Celý článek

Na český trh letos zatím vstoupilo 9 nových značek, nejvýznamnější z nich je Primark

Nehledě na problémy, které maloobchodnímu segmentu způsobila opatření spojená s koronavirovou krizí – v Česku byly prodejny uzavřeny nejdéle v Evropě, 234 dní – na zdejší trh vstupují nové značky. Za první pololetí jich bylo či bude devět, nejvýznamnější je vstup irského oděvního řetězce Primark, otevření jehož prodejny se očekává s napětím. Celý článek

Když máte jídla plnou hlavu, dveře do BILLY máte otevřené

Že nábor zaměstnanců nemusí být nudná záležitost, dokazuje společnost BILLA ve své nové HR kampani. Vychází přitom ze své dlouhodobé komunikační platformy postavené na překvapivém faktu: průměrný člověk myslí na jídlo 226x denně. BILLA coby expert na jídlo na něj pochopitelně myslí mnohem častěji, prakticky neustále. Když si tedy do svých řad vybírá nové kolegy, hledá takové kandidáty, kteří to mají podobně. Ve stejném duchu se nese i druhá – interní část kampaně určená stávajícím i budoucím zaměstnancům. Celý článek

Minipivovary v pandemii propadly o čtvrtinu

Aktuálně roste poptávka po pivech z minipivovarů v obchodech, čemuž napomohl uplynulý rok a půl pandemie. Potvrzují to hypermarkety Globus. Ty v současnosti mají zalistovány produkty hned ze 63 minipivovarů. „Zákazníci to ocenili a my jsme rádi, že regionální české pivovary můžeme podpořit. Spolupráci chceme i dál postupně rozšiřovat,“ řekl František Wagner, ředitel category FOOD hypermarketů Globus. Celý článek