Po úspěšných dvou předchozích ročnících dnes Evropský úřad pro bezpečnost potravin (EFSA) spolu s partnery v 16 členských státech EU spouštějí třetí ročník kampaně #EUChooseSafeFood. Cílem kampaně je připomínat, že při výběru potravin je důležité myslet i na to, zda suroviny, ze kterých jídlo připravujeme, jsou čerstvé a neobsahují nežádoucí látky. Celý článek
Archivy: Aktuálně
Albert se zapojil do měsíce diverzity a oznámil novinky pro maminky a tatínky na rodičovské
Albert zaměstnává 20 000 lidí, mezi nimi studenty, maminky na mateřské, rodiče malých dětí, střední generaci, ale i seniory. Týmy v Albertu jsou pestré jako celá společnost. I proto se rozhodl zapojit do měsíce diverzity. Při jeho příležitosti spouští portál pro podporu rodičů a organizuje panelovou diskusi, webináře či den otevřených dveří. Celý článek
Soutěž Visa Czech Top Shop navazuje silná partnerství
Ve čtvrtek 4. května 2023 podepsala společnost InstoreConsultingEU, která zaštiťuje unikátní soutěže Visa Czech Top Shop, Visa Slovak Top Shop a Visa Hungarian Top Shop memorandum o spolupráci s Asociací českého tradičního obchodu a zároveň partnerskou smlouvu se společnostmi Bank ID a KnowInstore, které díky svému zaměření přinesou expertízu především v oblasti digitalizace a nových technologií. Celý článek
Efektivitu obchodníků zvýší správně zvolený a nasazený CRM systém až o třetinu
Kdo někdy vybíral nebo nasazoval systém pro řízení vztahů se zákazníky, známým pod anglickou zkratkou CRM, ten velmi dobře ví, že tento nástroj sám musí obchodníky přesvědčit, že jim dokáže ušetřit čas a zvýšit jejich vlastní výkonnost. Celý článek
Automatické rozpoznávání zboží: Nová řada chytrých AI vah bTouch METTLER TOLEDO
bTouch AI je nová řada chytrých vah s dotykovou obrazovkou. Kombinuje vážení, automatické rozpoznávání zboží, tisk etiket a pokladnu do jedné váhy a to vše v cenově zajímavé dostupnosti. Tím umožňuje zvýšit efektivitu prodeje, snížit náklady a dosáhnut provozní dokonalosti. Celý článek
Pivo poteče z P3 Ostrava Central do celého Česka, na Slovensko a dále do zahraničí
Vlastník, developer a správce průmyslových nemovitostí přivítal ve svém ostravském parku logistickou společnost ZITEK logistics. Ta zde bude skladovat celé portfolio výrobků společnosti Pivovary Staropramen, především značky Staropramen, Braník, Ostravar a další. Provoz v hale L1 začíná nabíhat během jarních měsíců. Celý článek
Penny rozšiřuje projekt Nesnězeno na další prodejny
Po úspěchu pilotního projektu na prodejně v Revoluční ulici v Praze rozšiřuje PENNY od 12. května nabídku výhodného nákupu v aplikaci Nesnězeno na dalších šest prodejen v hlavním městě. Jako první obchodní řetězec s potravinami zapojený do tohoto projektu tak významně přispívá v boji proti plýtvání potravinami. Celý článek
Kofola se rozhodla zavést den volna na lásku
Češi i Slováci tráví se svými partnery jen dvě a půl hodiny denně1, z toho většinu času zaberou rutinní činnosti či starost o domácnost. Kofola si uvědomuje, že je třeba o lásku pečovat. Proto se rozhodla darovat svým zaměstnancům Láskyplný páteček a inspirovat ostatní, aby věnovali svým blízkým to nejcennější – svůj čas. Celý článek
Allegro se otevírá českým obchodníkům
Nově se mohou čeští obchodníci registrovat a začít prodávat na allegro.cz, nové marketplace platformě propojující prodejce s miliony zákazníků. Pro nově registrované obchodníky si navíc Allegro připravilo řadu funkcí, zvýhodněných nabídek i nástrojů, které jim prodej na novém kanále výrazně usnadní. Celý článek
Albert opět otvírá dveře talentovaným vysokoškolákům
Albert zahajuje již šestnáctý ročník programu Summer Internship, v jehož rámci dostane desítka vysokoškolských studentů na starost projekty z oblasti IT, financí, logistiky a významnou měrou také udržitelnosti. Během tříměsíční stáže jim budou mentory zkušení manažeři společnosti Albert. Celý článek
Decathlon a DODO přináší expresní doručení sportovního vybavení
Sportovní řetězec Decathlon zavádí ve spolupráci s technologicko-logistickou společností DODO novinku v podobě same-day doručení sportovního vybavení. Zákazníci v Praze si tak nově budou moci zboží z Decathlonu nechat dovézt ještě v den objednávky. Služba se navíc vztahuje nejen na malé zásilky, ale i na nadrozměrné objednávky. Celý článek
Kaufland jako dobrý soused. Jaké všechny aktivity a projekty tento slogan zahrnuje, se dozvíte na 8. ročníku semináře Udržitelnost pro výrobu a obchod. Stačí se zaregistrovat!
V Kauflandu ví, že rozhodují činy. Jeho standardem jsou nové a moderní prodejny s celou řadou ekologických prvků. Řetězec rozšiřuje šíři svých udržitelných produktů. Zároveň se významně angažuje v podpoře neziskového sektoru. Ve spolupráci s Nadací Via a Kokozou výrazně oživuje komunitní život v místech svého působení. Více vám o projektech řetězce na semináři prozradí Peter Chalupianský, CSR manažer, Kaufland Česká republika. Celý článek
Drasko Lazović střídá ve vedení Penny Česká republika Mathiase Mentropa
Do vedení společnosti PENNY Česká republika nastoupil od 3. května tohoto roku na pozici jednatele odpovědného za provoz, supply chain management, výstavbu a rozvoj prodejní sítě (COO) dosavadní ředitel digitální divize REWE Drasko Lazović. Ve funkci vystřídal Mathiase Mentropa, který převezme vedení PENNY Maďarsko. Celý článek
Jarní kolo Sbírky potravin vyneslo rekordních 495 tun zboží pro potřebné
Rekordní výsledek má za sebou letošní jarní kolo celorepublikové Sbírky potravin, když v úterý 2. května skončila možnost darování v on-line obchodech Košík.cz, Rohlík.cz a iTesco.cz. Dohromady se tak včetně sobotní akce 22. dubna podařilo vybrat 445 tun potravin a 50 tun drogistického zboží. Celý článek
Společnost Geis přebírá většinový podíl ve společnosti Quehenberger
Skupina Geis vstupuje do společnosti Quehenberger Logistics (Augustin Quehenberger Group GmbH) a se zpětnou platností od 1. ledna 2023 přebírá většinový podíl ve výši 66 procent obchodních podílů. Zbývajících 34 procent drží předchozí většinový vlastník Christian Fürstaller – jako CEO Quehenberger Logistics bude nadále řídit podnik ve stávající organizační formě a se všemi zaměstnanci. Oznámily to dnes obě logistické společnosti ve Vídni. Celý článek
Na pozvání Evropské komise jsme se zúčastnili Virtual Worlds Citizens‘ Panelu v Bruselu
Jak být digitálním občanem v metaverzu? Rychlý pokrok ve vývoji Web3 přináší nové výzvy z hlediska státní správy, etiky a dopadů na společnost či průmysl. Evropská komise se proto kromě konzultací se zapojenými stakeholdery rozhodla do virtuální budoucnosti EU zapojit také občany. Celý článek
REGISTRACE NA 8. ROČNÍK SEMINÁŘE UDRŽITELNOST PRO VÝROBU A OBCHOD JIŽ PROBÍHÁ!
Seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod, letos s podtitulem Udržitelnost v nás, si pro vás opět připravil řadu zajímavých témat. Seminář přinese zkušenosti i případové studie firem a institucí, které odpovědnost a udržitelnost úspěšně začlenily do svých aktivit. S prezentací za firemní sektor vystoupí zástupci společností Kaufland, Lidl, Tchibo či Thimm pack’n’display. Nebudou chybět téma ESG nebo pohled na vývoj chování spotřebitele. Celý článek
Průběžné výsledky kontrol obilovin a obilných mlýnských výrobků: všechny dosud vyhodnocené vzorky jsou vyhovující
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) se již několik týdnů prioritně zaměřuje na bezpečnost obilovin a obilných mlýnských výrobků původem zejména z Ukrajiny. Dosud odebrala ke kontrole 63 vzorků. U 25 vzorků byly již analýzy finalizovány, všechny hodnocené parametry jsou vyhovující. Laboratorní analýzy dalších vzorků pokračují, v případě zjištění nevyhovujícího vzorku bude Inspekce spotřebitele neprodleně informovat a přijme příslušná opatření. Celý článek
ČASP novým členem Rady pro reklamu
Česká a slovenská asociace pro speciální potraviny se v dubnu stala novým členem Rady pro reklamu. Celý článek
Závod Hamé Babice spustil projekt na úsporu vody
Společnost Orkla Foods Česko a Slovensko ve svém závodě v Babicích na Moravě zavedla unikátní technologii na rekuperaci a recyklaci vody. První fáze byla úspěšná, technologie nyní postupně naběhne na plný provoz. Ročně se tak při sterilizaci paštik Májka i dalších produktů ušetří přes 300 milionů litrů vzácné tekutiny. Celý článek
Logio sílí. Spojuje síly s česko-německou technologickou a investiční skupinou ABRA Holding a míří na Západ
Logio, leader v oblasti Supply Chain Managementu, se přidává k česko-německé investiční skupině ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě. Logio dodává své služby největším firmám jako Škoda Auto, Plzeňský Prazdroj, Rohlík, DM drogerie nebo Albert. ABRA Holding rozsáhlými investicemi a technologickým know-how posílí vývoj produktů Logia a expanzi na evropské trhy.
Celý článek
Startuje další ročník charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ společnosti ROSSMANN
Startuje čtvrtý ročník charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ společnosti ROSSMANN, v rámci jehož jarní vlny bude věnován další 1 milion korun potřebným. O tom, kam a v jaké výši poputují finance, rozhodnou již tradičně zákazníci sítě drogerií ROSSMANN. Celý článek
Decathlon nově doručuje objednávky na prodejnu v opakovaně použitelných taškách
Společnost Decathlon podniká další krok vstříc udržitelnosti. Nově bude objednávky na prodejny doručovat ve znovupoužitelných taškách vyrobených z recyklovaných PET lahví. Do konce tohoto roku díky tomu ušetří přibližně 65 tun odpadového materiálu, které by jinak vyprodukovalo balení zboží do papírových krabic. Celý článek
Češi loni v prodejnách dm koupili 16 tisíc litrů stáčené ekodrogerie, nejčastěji prací gel z mýdlových ořechů
Uvědomělé chování, zodpovědný přístup k životnímu prostředí i trvalá udržitelnost velmi rezonuje s filozofií společnosti dm, a to již od počátku jejího fungování. Aktuálně se společnost zaměřila na rozšíření sítě plnicích stanic na čisticí a prací prostředky do pěti nových prodejen a zpřísnila pravidla pro označování produktů zelenými cenovkami. U bezmála dvou tisíc produktů tak zákazníci na první pohled zjistí, že splňují kritéria trvalé udržitelnosti. Celý článek
Plastová karta nebo virtuální? Čechům stále častěji stačí jen ta v mobilu, zvlášť když je zdarma
Ještě před dekádou bychom si nedovedli představit život bez plastové platební karty v peněžence. Jenže časy se mění, a přestože celosvětově počet vydaných karet nadále roste, jejich využívanost nikoli. Díky svým virtuálním protějškům, které je možné jednoduše nahrát do telefonu nebo chytrých hodinek, tak v peněžence plní spíše formální funkci. Vyplývá to z výzkumu platební služby Skip Pay, který realizovala na více než 1800 respondentech z řad svých klientů. Celý článek
Zalando spouští módního asistenta poháněného ChatGPT
Zalando brzy spustí první beta verzi módního asistenta poháněného ChatGPT napříč svými platformami – aplikací a webem. To umožní Zalandu odemknout potenciál generativní umělé inteligence a zlepšit tak zážitek z objevování a nakupování módy online. Celý článek
Firmy Grit a Seyfor spojují síly, aby podpořily rozvoj digitalizace v Česku
Česká technologická skupina Seyfor, která stojí za vývojem podnikových a účetních softwarů, navázala oficiální partnerství se společností Grit, která automatizuje tok dokladů, peněz a zboží. Společně chtějí oslovit větší trh a podporovat digitalizaci a automatizaci. Celý článek
LAVRS Market 2023
Výběrové second handy, originální české značky, kreativní workshopy a edukativní přednášky na téma udržitelnost, slow fashion či podpora cirkulární ekonomiky. Druhý ročník LAVRS Marketu připravil pro návštěvníky oproti loňské premiéře výrazně rozšířený dvoudenní program a také nové místo konání. LAVRS Market 2023 se uskuteční v sobotu 20. a v neděli 21. května v unikátních historických prostorech dřívějšího kláštera Gabriel Loci na pražském Smíchově. Celý článek
Jak daleko je Lidl na cestě k udržitelnému sortimentu a v redukci plastů? Odpověď se dozvíte na semináři Udržitelnost pro výrobu a obchod!
Tomáš Myler, ředitel firemní komunikace a CSR společnosti Lidl Česká republika ve svém vystoupení představí kromě jiného strategii skupiny Schwarz REset Plastic, která představuje komplexní přístup od snižování množství plastů přes design, recyklaci, likvidaci až po inovace a vzdělávání v této problematice. Celý článek
Češi umějí pomáhat i v těžkých dobách. V jarní Sbírce potravin se vybralo 438 tun zboží
Jarní kolo celorepublikové Sbírky potravin vyneslo v 1540 prodejnách 394 tun potravin, z nichž lze připravit až 788 000 porcí jídla. Zákazníci rovněž přispěli 44 tunami základní drogerie a hygienických potřeb, které potravinové banky lidem v nouzi také poskytují. Navíc až do 2. května mohou lidé darovat potraviny a drogerii rovněž prostřednictvím on-line nákupů. Celý článek
Penny představilo zprávu o udržitelnosti 2023
Diskontní řetězec PENNY na letošním Czech and Slovak Sustainability Summitu představil svoji ZPRÁVU O UDRŽITELNOSTI 2023. Na více než 60 stranách v ní shrnuje všechny své aktivity na poli udržitelného rozvoje, ekologie i společenské odpovědnosti. Celý článek
Digitalizace stravného
Zástupci Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) a společnosti Edenred CZ podepsali memorandum týkající prosazování maximální možné míry digitalizace stravenek v České republice. Četné výhody s tím spojené ocení nejen zaměstnanci a zaměstnavatelé, ale rovněž provozovatelé stravovacích zařízení, obchodníci a stát. Zájmem obou organizací je co nejrychlejší přechod od papírové formy k digitální a její rozšíření napříč všemi dotčenými sektory. Celý článek
Dachser Czech Republic má nové vedení IT oddělení
Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic jmenoval Petra Holubovského IT manažerem pro Českou republiku. Na své nové pozici bude zodpovědný za vedení IT oddělení a implementaci korporátních IT systémů i správu digitálního rozhraní se zákaznickými systémy. Celý článek
Průměrný Evropan vyprodukuje 180 kg obalového odpadu za rok
Znečištění obalovými odpady je jedním z největších ekologických problémů naší doby. Podle dat Evropské komise, každý obyvatel Evropy vyprodukuje v průměru až 180 kilogramů obalového odpadu ročně. Celý článek
V polovině května dorazí do Prahy 25 vinařů
Celkem 44 stánků, 25 vinařů, degustace růžových vín a klaretů, k tomu vhodná gastronomie, bohatý doprovodný program – to vše nabídne už 12. ročník festivalu Růžový máj. Ten proběhne 20. května na pravém břehu Vltavy na Rašínově nábřeží. Celý článek
Lidl představuje nový akční leták
Informujeme Vás o novince v Lidlu, tentokrát spojené s akčním letákem, který mění svou stávající podobu. Celý článek
Sbírka potravin slaví 10 let. Výsledkem jsou tisíce tun darovaných potravin a miliony porcí jídla pro potřebné
Sbírka potravin, jedna z největších charitativních akcí v České republice, se za deset let svého trvání stala velmi efektivním systémem darování potravin a základních hygienických potřeb. Díky průběžnému darování potravin obchodními řetězci mají navíc lidé v obtížné životní situaci jistotu, že se jim vždy dostane potřebné pomoci. Průběžně se také zintenzivňuje finanční a provozní podpora potravinových bank ze strany obchodních řetězců. Celý článek
New Retail Summit priniese informácie a inšpirácie, ako posilniť biznis v neľahkej dobe
Ako vyjsť z krízy silnejší. Tak znie tohtoročná téma New Retail Summitu, ktorý v Bratislave v rozšírenom dvojdňovom formáte ponúkne aktuálne témy a diskusie. Do programu sa zapojilo viac ako 30 rečníkov a panelistov a očakáva sa bezmála 400 účastníkov. Celý článek
IKEA otevřela plánovací studio v Hradci Králové
V pátek 14. dubna otevřela IKEA plánovací studio v Hradci Králové. Nachází se v přízemí Auparku na Gočárově třídě. Je zaměřeno na služby bytového zařízení a nabízí řešení individuálních potřeb zákazníků v interiéru. Odborníci z IKEA jim zde pomohou s plánováním např. kuchyní nebo úložných prostor. Celý článek
Sportovní kategorie Zalanda v Česku překonává evropský průměr na platformě
Zalando, jedna z předních evropských módních a lifestyle online platforem, vyzdvihuje preference Čechů v oblasti sportovního oblečení. Podle zjištění platformy 85 % všech jejích zákazníků uvádí, že se věnuje sportovním aktivitám alespoň jednou týdně. Ze získaných údajů však dále vyplývá, že právě Češi mají ještě větší zájem o nákupy v kategorii sportovního oblečení, která v České republice překonává evropský průměr v porovnání s ostatními zeměmi, kde Zalando působí. Celý článek
Registrace na 8. ročník semináře Udržitelnost pro výrobu a obchod zahájena!
Seminář letos s podtitulem Udržitelnost v nás, si pro vás připravil řadu zajímavých témat. V úvodním vystoupení přinese Tereza Horáková, Associate Director agentury Ipsos informace o tom, zda se Češi považují za udržitelné a etické spotřebitele a jak se to projevuje v jejich každodenním chování? A nesnaží se spíš ušetřit než být udržitelní? Jak se chování spotřebitelů změnilo vlivem rychle rostoucích cen? A jak spotřebitelé očekávají, že jim pomůžou firmy? Celý článek
Lidl dlouhodobě snižuje ceny u více než stovky výrobků
Dovolte mi informovat Vás o snížení cen u vybraných produktů, které Lidl nabízí. Společnost tak reaguje na aktuální situaci na trhu a dlouhodobě zlevňuje více než stovku výrobků napříč sortimentem. Na výběr dlouhodobě zlevněných produktů každý týden upozorní speciální stránka v letáku. Zákazníci se mohou těšit na výrobky známých i privátních značek. Celý článek
Dachser plánuje zóny zásobované s nulovými emisemi v dalších deseti městech
DACHSER Emission-Free Delivery – koncept pro zásobování center měst, který začal jako výzkumný a inovační projekt, se ukázal jako velmi úspěšný. V současné době funguje v síti mezinárodní logistické společnosti Dachser již dvanáct zón pro distribuci nechlazeného zboží v centrech měst s nulovými lokálními emisemi a v plánu je další rozšíření: nejméně deset dalších velkých evropských měst se ke konceptu přidá do roku 2025. Celý článek
Electro World a DODO přinášejí jako první v Česku same-day doručení do světa velkého elektra
Prodejce elektroniky Electro World a technologicko-logistická společnost DODO spolu spustily novou službu expresního doručování elektrických spotřebičů ještě v den objednání („same-day“). Jako vůbec první hráči na českém trhu tak zákazníkům přinášejí možnost takto rychlého doručení i u segmentu velkého elektra, jako jsou pračky, sušičky, ledničky, myčky a další běžné domácí spotřebiče. Celý článek
Coca-Cola zavádí neodnímatelná víčka na celém svém portfoliu nápojů
Coca-Cola zavádí neodnímatelné uzávěry v rámci celého svého portfolia nápojů v Česku a na Slovensku. Pod sloganem „Navždy spolu“ představuje svým zákazníkům novinku, která má zajistit, že je víčko pevně spojené se zbytkem obalu a bude se snáze recyklovat. V průběhu první poloviny roku dojde k úplné náhradě původních uzávěrů a vyrábět se budou pouze nápoje s novým typem neodnímatelného víčka. Celý článek
Propadlé stravenky pomáhají
Společnost Sodexo Benefity na začátku roku vyzvala firmy a jejich zaměstnance, aby jí vrátili propadlé papírové stravenky Gastro Pass, které by jinak bez užitku skončily v koši. Během dvou měsíců lidé vrátili stravenky za neuvěřitelných 210 tisíc korun. Sodexo poskytne finanční dar ve stejné výši České federaci potravinových bank. Celý článek
Electro World otevírá nové prodejny v Havířově a ve Znojmě
Společnost Electro World otevírá v období letošních Velikonoc hned dvě nové prodejny. V oblíbeném řetězci, který letos získal již osmé ocenění Czech Superbrands, tak zákazníci nově nakoupí ve Znojmě a v Havířově. Celý článek
PPG v Táboře otevřela novou prodejnu Dům barev
Společnost PPG, výrobce nátěrových hmot a specializovaných výrobků v Táboře otevřela novou prodejnu Dům barev. Dům barev je specializovaná síť prodejen barev, laků a příslušenství s prodejními místy po celé České republice a spolu se značkami PRIMALEX, BALAKRYL a BONDEX spadá pod PPG. Celý článek
Mastercard urychluje přístup k udržitelným platebním kartám
Společnost Mastercard dnes oznámila významné opatření, které bude do roku 2028 znamenat konec polyvinylchloridových (PVC) plastů v platebních kartách v síti Mastercard. Společnost tím pokračuje v naplňování svých závazků v oblasti udržitelnosti a současně umožňuje spotřebitelům snadněji snižovat dopady vlastní peněženky na životní prostředí. Celý článek
Visa vydala ve střední a východní Evropě více než 100 milionů tokenů
Tokeny při transakcích nahrazují údaje o platební kartě a mění je na neprolomitelný kód. Každý token je jedinečný, tudíž jej nelze zneužít a díky tomu jsou údaje o kartě chráněny. Tokeny se generují automaticky, například když uživatel uloží údaje o kartě do streamovací služby, internetového obchodu nebo do digitální peněženky v chytrém telefonu. Celý článek
Český export s Lidlem opět rekordní
Obliba českých výrobků v zahraničí se opět potvrzuje. Hodnota exportu za rok 2022 meziročně stoupla o 28 % a přesáhla částku 14,3 miliardy korun. Ve spolupráci s Lidlem vyvezlo své produkty 186 tuzemských dodavatelů celkem do 29 zemí Evropy a USA. Celý článek
GS1 slaví 50 let
Standardní čárový kód GS1 pro označování produktů je s námi už půl století. Zavedení mezinárodního datového nosiče se zakódovaným číslem obchodní položky BBC zařadila mezi 50 nejdůležitějších událostí ve vývoji světové ekonomiky. Snímání čárového kódu na pokladně znamenalo revoluci v maloobchodu s obrovským dopadem do celého dodavatelského řetězce, do ekonomiky i do společnosti. Celý článek
Penny se jako první řetězec zapojuje do projektu nesnězeno
Jako vůbec první obchodní řetězec s potravinami se PENNY zapojuje do projektu Nesnězeno. Jedná se o další krok v jeho boji proti plýtvání čerstvými potravinami, kterým doplňuje své Bedýnky s ovocem a zeleninou nebo projekt PENNY pro ZOO. Zároveň PENNY rozšiřuje svůj projekt Bedýnek s ovocem a zeleninou o dalších sto prodejen. Zákazníci tak bedýnky dostanou již téměř na polovině prodejen po celé republice. Celý článek
Tržby skupiny HARTMANN v roce 2022 překonaly 2,3 miliardy eur
Z pohledu hospodářských výsledků skupina zaznamenala mírný organický pokles tržeb, který odráží vývoj trhu. „Tržby celé skupiny ve finančním roce 2022 činily 2,3116 miliardy eur, přičemž v meziročním srovnání jde o pokles o 0,8 procenta. Upravená EBITDA pak činila 190,8 milionu eur oproti 240,6 milionu eur v předcházejícím období. Návratnost upraveného zisku EBITDA dosáhla 8,3 procenta,“ uvedl Marek Třeška, člen představenstva HARTMANN – RICO, které je součástí skupiny HARTMANN. Celý článek
ROSSMANN znovu navyšuje mzdy zaměstnancům svých prodejen
Společnost ROSSMANN zvyšuje od 1. 4. 2023 mzdy svým zaměstnancům na prodejnách, a to až o 13 %. Přichází navíc i s dalšími novými benefity. Chce tak ocenit své pracovníky, které považuje za jeden z klíčových pilířů úspěchu na trhu. Celý článek
Dejvická Fišerka je v novém
Obchod na ulici Matějská v pražských Dejvicích nabízí díky rekonstrukci ještě pohodlnější a rychlejší nákup s důrazem na čerstvé potraviny. Technologické inovace jako LED osvětlení, nový chladící nábytek či teplotní čidla šetří energie. S odbavením nákupu zase pomáhají i tři samoobslužné pokladny. Celý článek
Kaufland Global Marketplace se rozrůstá: 12. dubna bude spuštěn Kaufland.cz
Po úspěšném spuštění na Slovensku bude 12. dubna uveden do ostrého provozu i Kaufland.cz v České republice. Prostřednictvím Kaufland Global Marketplace tak mohou obchodníci prodávat na online tržištích hned ve třech zemích současně a potenciálně tak oslovit více než 56 milionů online zákazníků. U příležitosti zahájení provozu je pro všechny obchodníky připravena early bird nabídka, kdy nehradí provize z prodeje a základní poplatky a kdy obdrží slevu 30 000 Kč na reklamy na sponzorované produkty po dobu prvních šesti měsíců od spuštění marketplace. Celý článek
Dachser zaznamenal další skokový růst
Mezinárodní logistický provider DACHSER docílil v roce 2022 obrat ve výši 8,1 miliardy eur (+14,9 procenta) a již druhý rok po sobě tak ukončil s dvouciferným růstem. Letos plánuje investice ve výši více než 300 milionů eur. Celý článek
Skupina Packeta expanduje na Jadran
Skupina Packeta, majitel české technologicko-logistické společnosti Zásilkovna, expanduje na Jadran a otevírá zde svoji sedmou entitu s názvem Packeta Adriatic. Celý článek
Do kávy rostlinné místo kravského
Anketu o nejoblíbenější Rostlinný produkt roku 2022 ovládl Oatly ovesný nápoj barista. Rostlinné alternativy mléčných výrobků letos v anketě obsadily první dvě příčky a navázaly tak na dominanci této kategorie z loňského roku ankety, kdy se na stupních vítězů objevili hned tři zástupci rostlinných alternativ mléčných výrobků. Celý článek
Udržitelné značky z České republiky, Slovenska a Maďarska získaly v Budapešti ocenění GREEN BRANDS
Mezinárodní organizace GREEN BRANDS předala během slavnostního večera ocenění značkám ze tří zemí, které splnily náročné podmínky hodnotícího procesu. Na akci se sešli zástupci oceněných značek z České republiky, Slovenska a Maďarska, členové odborné poroty a zástupci médií. Celý článek
Zásilkovna spouští podání zásilek přes 6 300 Z-BOXů ve třech státech najednou
Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická firma, spustila možnost podání zásilek skrze automatická výdejní místa Z-BOX. V České republice jich Zásilkovna nainstalovala více než 3 700, v Evropě téměř 6 300. Celý článek
NG Retail dokončila modernizaci pokladního systému a POS řešení pro kompletní síť prodejen TESCOMA na Slovensku
Společnost NG Retail, vývojář a dodavatel specializovaného softwaru pro maloobchod, která je součástí české investiční skupiny DT-holding a.s. podnikatele Daniela Tomeše, úspěšně dokončila modernizaci pokladního systému a zajištění jednotného POS řešení na platformě POS NG ve všech 31 prodejnách společnosti TESCOMA na Slovensku. Celý článek
Společnost Action v roce 2022 pokračovala v růstu
Diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. V zemích, kde společnost působí, pokračovala v rozšiřování sítě svých prodejen, jichž během loňska přibylo rekordních 280. Z dnes zveřejněné výroční zprávy navíc vyplývá, že řetězec loni dosáhl pokroků v oblasti zvyšování kvality i udržitelnosti svých produktů. Celý článek
Packeta spouští spolupráci s Allegro
Skupina Packeta, která vlastní přední českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, zahájila spolupráci se společností Allegro, nejoblíbenější polskou e-commerce platformou. Partnerství se společností Packeta je dalším krokem společnosti Allegro v její expanzi na evropské trhy. Celý článek
Action otevře svou první prodejnu v Liberci
Action, nejrychleji rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, otevře v rychlém sledu svoji další tuzemskou prodejnu. Půjde o jeho vůbec první pobočku situovanou v Liberci, jejíž provoz bude spuštěn v sobotu 25. března. Liberecká prodejna se stane již 47. obchodem Action v České republice – a otevírání dalších je plánováno i dále během roku. Celý článek
Bageterie Boulevard expanduje do oblasti drive-thru
V posledních měsících Bageterie Boulevard otevřela dvě nové pobočky BB Drive, a to v Praze na Českomoravské ulici a na dálnici D1 u exitu 66 Loket. Do 5 let plánuje řetězec postavit na českých silnicích dalších 8 poboček a stát se silným hráčem v oblasti drive-thru. Dlouhodobým cílem společnosti je pokrýt celou dálniční síť v České republice. Chce tím narušit stávající monopol řetězců amerických fast foodů a zajistit řidičům pestřejší nabídku stravování na cestách. Celý článek
Vody v Česku ubývá, pomoci mohou jednoduché změny v našem chování
Kvalitní pitná voda je v drtivé většině českých domácností každodenní samozřejmostí a tomu dlouhá desetiletí odpovídal i ne zrovna úsporný způsob jejího využívání. Denní spotřeba pitné vody v ČR činí cca 89 litrů na osobu, převážnou část z nich, přibližně 70 %, přitom využíváme v koupelně. Motivací k postupnému přehodnocování tohoto i dalších zažitých návyků by mohl být aktuální růst cen. Důvodů, proč dramaticky změnit náš postoj k vodě, je ale mnohem víc. Naznačují, že je zapotřebí změnit postupy nejen na úrovni celé společnosti, ale i za dveřmi našich domácností.
Košík.cz mění nakupování v regionech
Služby jako v hlavním městě, ceny srovnatelné nebo lepší než v lokálních supermarketech a prodejnách. S nejvýhodnější dopravou, která je navíc zdarma pro rodiče malých dětí, seniory nebo hendikepované. S takovou strategií chce online supermarket Košík.cz nově oslovit další stovky tisíc domácností po celém Česku a naučit je objednávat potraviny až na práh domova. Vstupuje do desítek nových okresních měst a jejich okolí, poprvé spouští své služby také na Karlovarsku. Celý článek
Vladimír Železný promluví o kreativní antireklamě na akci The Best of Czech Promotion Summitu
Inspirace, nejnovější trendy i osobité pohledy na marketing, reklamu a média představí The Best of Czech Promotion Summit. Série speciálních workshopů pořádá marketingová agentura Czech Promotion a nabídne řadu profesionálů a osobností z oboru. Svými zkušenostmi a názory na současnou reklamu a marketing přispěje i Vladimír Železný, někdejší generální ředitel TV NOVA. Celý článek
Letos z české krajiny zmizí 10 procent ovocných sadů a 5 procent ploch se zeleninou
Vyvážený jídelníček by měl obsahovat kolem půl kilogramu ovoce a zeleniny každý den. Zařadit do něj jablka, švestky, cibuli, brambory nebo rajčata z domácí produkce, které jsou zdrojem vitaminů, minerálních látek, vlákniny a antioxidantů, však je a bude stále náročnější. Tuzemským pěstitelům se produkce ovoce a zeleniny vyplácí stále méně a Zelinářská unie Čech a Moravy a Ovocnářská unie České republiky odhadují, že v letošním roce se pěstební plochy sníží o další jednotky procent. Celý článek
Skupina VCHD Cargo vloni vyrostla o 23 procent
Přepravní společnost VCHD Cargo a.s. má za sebou úspěšný rok 2022. Podle předběžných výsledků její tržby přesáhly jen v České republice jednu miliardu korun, což představuje ve srovnání s loňským rokem nárůst o 17 procent. Společnost výrazně posilovala i na německém trhu. Tržby její dceřiné společnosti VCHD Cargo GmbH se zvýšily o rekordních 93 procent. Vzrostl také počet zaměstnanců skupiny, a to na 428. Celý článek
Kaufland Česká republika bude mít nového generálního ředitele
Novým generálním ředitelem společnosti Kaufland Česká republika se k 1. říjnu 2023 stane zkušený německý manažer Heiko Koch. Ve funkci nahradí Stefana Hoppeho, jenž se po čtyřletém úspěšném působení v České republice rozhodl přijmout novou výzvu v představenstvu Kaufland International. Celý článek
Action otevře novou prodejnu v Mariánských Lázních
Action, nejrychleji rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, pokračuje ve své expanzi napříč Českou republikou. V sobotu 18. března otevře svou druhou pobočku na území Karlovarského kraje, jež bude zároveň jeho celkově již 46. obchodem v zemi. Další rozšiřování své sítě Action plánuje i dále během letošního roku. Celý článek
Novým obchodním ředitelem Plzeňského Prazdroje pro retail se stal Jan Linzmajer
Obchodní vztahy Plzeňského Prazdroje s obchody a obchodními řetězci nově řídí Jan Linzmajer. Bude mít zodpovědnost za celkovou strategii pivovaru v kanálu off trade a za spolupráci s retailovými zákazníky. Celý článek
Brown-Forman přebírá distribuci na Slovensku
Brown-Forman Corporation, jedna z největších amerických společností vyrábějících lihoviny a víno, na podzim loňského roku oznámila, že od 1. září 2023 bude na Slovensku sama distribuovat své vlastní značky. Celý článek
Udržitelná Metropole Zličín: unikátní bioreaktor, zelená energie a mnoho dalšího
Helena neboli fotobioreaktor, který za pomoci řas pohlcuje CO2, bude nově sloužit v nákupním centru Metropole Zličín. Jedná se ale jen o poslední v dlouhé řadě kroků, kterými centrum směřuje k ještě větší udržitelnosti. Celý článek
E-shopy očekávají meziroční růst nejpozději ve druhém pololetí
Internetové obchody dokáží tradičně připravit svým zákazníkům nejvýhodnější nabídky. S ohledem na přetrvávající inflaci a drahé energie proto lze podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) očekávat, že nejpozději ve druhém pololetí roku 2023 se e-shopy vrátí k tradičnímu meziročnímu růstu obratů. Celý článek
Mall Group má nového generálního ředitele
Do vedení Mall Group se postavil Jean Charretteur (51). Do firmy přichází s početnými zahraničními zkušenosti z manažerských pozic ve společnostech Tesco, Metro AG či Carrefour. Z pozice generálního ředitele bude mít v Mall Group na starost především aktivity spojené s integrací s mezinárodní e-commerce skupinou Allegro. V nové roli zastřeší jak aktivity Mallu v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku, tak i vedení e-shopu CZC, kde přebere část kompetencí od odcházející Jitky Dvořákové, generální ředitelky CZC. Celý článek
Mastercard a Nový Prostor nově umožňují prodej časopisu kartou
Stačí pět vteřin. Přiložit kartu, mobil či hodinky. Zaplatit prodejci za časopis Nový Prostor jde nyní bezhotovostně. Díky spolupráci společnosti Mastercard a organizace Nový Prostor získalo sto prodejců možnost přijímat platby za časopis elektronicky a jejich zákazníci tak mohou platit tak, jak jsou zvyklí. Pilotní provoz ukázal, že díky nové možnosti platby kartou prodají lidé ve složité životní situaci až o dvacet procent více výtisků. Celý článek
Kontroly pesticidů 2022: nejbezpečnější potraviny z ČR a EU, riziko představují třetí země
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) každoročně provádí intenzívní kontrolní akci se zaměřením na přítomnost reziduí pesticidů v potravinách. V rámci akce Potravinářská inspekce odebírá pro hodnocení ve vlastní akreditované laboratoři 800–1000 vzorků potravin ročně. V roce 2022 inspektoři odebrali celkem 834 vzorků potravin, z toho 126 původem z ČR, 398 z EU a 260 z tzv. třetích zemí (země mimo EU). U 72 vzorků nebyla země původu uvedena. Celý článek
Přes 70 % českých podnikatelů letos sníží provozní náklady
Průzkum ukazuje, že 71 % firem bude v roce 2023 bojovat s krizí snížením provozních nákladů. Více než polovina se přitom chystá investovat do technologií. Průzkum provedla firma Grit mezi zástupci českých firem. Celý článek
Projekt „S Lidlem šetříme jídlem“ nově zahrnuje také chlazené výrobky, maso a ryby
Projekt „S Lidlem šetříme jídlem“, zaměřený na prevenci proti plýtvání potravinami, se dál rozrůstá. Nově zahrnuje další druhy sortimentu, bedýnky s ovocem a zeleninou nahradí papírové tašky. Přemístěn byl také stojan, ve kterém budou tyto speciální tašky umístěny. Zákazníci jej nově najdou přímo na prodejní ploše v blízkosti pekárny. Celý článek
GLS spouští ekologickou kampaň
Výdejní místa přepravců jsou mezi lidmi čím dál populárnější. Z loňského průzkumu společnosti GLS vyplývá, že je aktivně využívá již každý třetí Čech. Balíkový přepravce GLS chce tento udržitelný způsob přepravy balíků ještě více podpořit, a proto připravil jarní ekologickou kampaň. Celý článek
Zalando rozšiřuje zákaznickou základnu
Zalando, jedna z předních evropských online platforem pro módu a životní styl, postupuje ve své strategii rozšiřování zákaznické základny a prohlubování vztahů se zákazníky a v tříletém období do roku 2022 překonává evropský trh s online módou. Celý článek
Datart vloni navzdory krizi rostl
Skupině HP TRONIC se i přes složitou situaci na trhu v minulém roce dařilo, její tržby meziročně vzrostly o 5 % na 25,3 miliardy korun. Značka DATART, která je součástí skupiny HP TRONIC, v roce 2022 otevřela 5 nových prodejen a obsloužila téměř 8 milionů zákazníků. Celý článek
Penny karta láme rekordy
V současné době využívá jeden z typů PENNY karty už více než 2 milióny zákazníků. Diskont nabízí svým zákazníkům jako jeden z mála v dnešní době stále i klasickou – tedy fyzickou podobu věrnostní karty. Její digitální podobu pak používá přes 300 000 z nich, což je dvakrát více než před rokem. Celý článek
Action otevřel první prodejnu na Slovensku
Action, nejrychleji rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, včera otevřel svou první prodejnu ve slovenském hlavním městě. V průběhu roku 2023 pak bude nadále pokračovat v regionální expanzi. Slovensko je jedenáctou zemí, v níž Action působí. Celý článek
Chystá se unikátní festival MAKRO CZECH GASTRO FEST
Žijeme gastronomií, přidejte se k nám! Až 8 000 profesionálů z oboru gastronomie se letos 4. až 6. května setká ve velkorysém prostoru pražského O2 universa na unikátní akci MAKRO CZECH GASTRO FEST. Jedinečný festival toho nejlepšího, co může české pohostinství nabídnout, uspořádá velkoobchod makro ČR v partnerství s Českým gastronomickým institutem jako součást oslav 25 let od svého vstupu na tuzemský trh. Buďte i vy tam, kde se píše nová kapitola české gastronomie. Celý článek
DPDgroup se mění na Geopost
DPDgroup, největší balíková přepravní síť v Evropě a mateřská společnost lokální DPD mění svůj název na Geopost. Skupina se tak rozhodla pro větší zpřehlednění a zjednodušení komunikace v rámci nových strategií růstu, expanze na další světové trhy prostřednictvím akvizice nových značek a také svých závazků ohledně udržitelnosti. Lokální brand DPD tato změna nijak neovlivní, v ČR zůstává název společnosti stále DPD. Celý článek
Kaufland vyvinul vlastní přepravní skládací palety
Trvalá udržitelnost a důraz na inovace jsou dlouhodobě nedílnou součástí podnikání obchodního řetězce Kaufland. Ten nyní vyvinul vlastní typ kovových skládacích palet, a představil tak nový trend v oblasti logistiky. Celý článek
Marketing Mastercard nově řídí Pavla Císařová
Marketingovou ředitelkou společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko je od 1. března Pavla Císařová. Ve své nové roli bude mít na starosti zejména rozvoj marketingových a public relations strategií na základě obchodních a brandových cílů. Pavla Císařová ve funkci vystřídala Tomáše Doležala, který se v rámci společnosti Mastercard od začátku roku přesunul do pozice evropského ředitele pro sponzoring. Český a slovenský Mastercard má i novou finanční ředitelku, do této pozice od 1. března nastoupila Jana Šachová. Celý článek
Objem investic do komerčních nemovitostí v ČR dosáhl vloni 1,62 miliardy eur
Objem investic do komerčních nemovitostí ve střední a východní Evropě (CEE) v roce 2022 činil zhruba 10,7 miliardy eur. Meziročně se sice jedná o pokles o pouhá 3,3 %, ve srovnání se situací před pandemií jde však o snížení o více než 20 %. Nejaktivnější byl přitom domácí kapitál s 38% podílem na celkových objemech transakcí. Celý článek
Philip Morris vstupuje na českém trhu do segmentu jednorázových e-cigaret
Společnost Philip Morris International (PMI) vstupuje v České republice do další kategorie bezdýmných nikotinových produktů. Do svého portfolia nyní zařazuje prémiovou jednorázovou elektronickou cigaretu, díky čemuž může dospělým kuřákům, kteří by jinak pokračovali v kouření cigaret, nabídnout více možností k přechodu na potenciálně méně rizikovou alternativu. Celý článek
Česká módní značka Vuch hlásí 50% meziroční růst obratu na 210 mil. Kč
České módní značce kabelek, batohů, peněženek a dalších módních doplňků Vuch se daří. A to i v době, kdy další hráči z e-commerce a fashion segmentu sčítají ztráty či se musí spokojit s pomalejším růstem. Za rok 2022 společnost odbavila 235 924 objednávek a prodala 118 000 kabelek. Uvedla 111 novinek, pět nových kolekcí včetně ekologických, u kterých sleduje 261% růst prodejů. Celý článek
Průmyslové nemovitosti ve 4. čtvrtletí 2022
Trh průmyslových nemovitostí v ČR rostl v roce 2022 rychlým tempem. Přibylo téměř 1,1 milionu m2 nových ploch, což je více než 155 % pětiletého průměru a dosud vůbec nejvyšší hodnota zaznamenaná na českém trhu. V polovině roku trh překročil hranici 10 mil. m2 a na konci roku se jen těsně nepodařilo překonat milník 11 mil. m2 – trh s koncem 4. čtvrtletí 2022 dosáhl hodnoty 10,8 mil. m2. V posledním čtvrtletí přibylo 150 300 m2 moderních průmyslových ploch. Celý článek
Nové tváře ve vyšším managementu HARTMANN – RICO
Dvojici nových postů ve vyšším managementu zřídila na začátku roku společnost HARTMANN – RICO. Marketingovým ředitelem pro český a slovenský trh se stal Tomáš Marenčák, pozici obchodní ředitelky obsadila Marie Mošová. Společnost si od upravené struktury slibuje optimalizaci aktivit v obchodu a marketingu, snadnější zavádění inovací i nových postupů a v neposlední řadě také efektivnější využití financí. Celý článek
Zpětný odběr PET lahví a plechovek dorazil i do Česka
Zatímco v již 13 státech Evropy je zálohování PET lahví a plechovek běžnou součástí každodenního života, Česko na svůj další krok směrem k cirkulární ekonomice stále čeká. Zákazníci vybraných prodejen řetězců Kaufland a Lidl si přesto mohou už nyní vyzkoušet, jak jednoduché je v obchodě vracet kromě skleněných lahví i další nápojové obaly a podpořit tak principy udržitelnosti. Celý článek
Novým generálním ředitelem Lidlu Česká republika se stane Adam Miszczyszyn
Společnost Lidl v České republice čeká změna ve vrcholném vedení. Novým generálním ředitelem se od dubna stane Adam Miszczyszyn, Pavel Stratil společnost Lidl po 21 letech opouští k 31.3.2023 na vlastní žádost. Celý článek
Vítězem Visa Czech Top Shop 2022 se stalo Ski a Bike Centrum Radotín
Slavnostní finále soutěže Visa Czech Top Shop představilo vítězné prodejny pro rok 2022. V hlavní kategorii hodnocení zákaznického zážitku se jí stala prodejna a showroom Ski a Bike Centrum Radotín. Celý článek