Závod Hamé Babice spustil projekt na úsporu vody

Společnost Orkla Foods Česko a Slovensko ve svém závodě v Babicích na Moravě zavedla unikátní technologii na rekuperaci a recyklaci vody. První fáze byla úspěšná, technologie nyní postupně naběhne na plný provoz. Ročně se tak při sterilizaci paštik Májka i dalších produktů ušetří přes 300 milionů litrů vzácné tekutiny. Celý článek

Logio sílí. Spojuje síly s česko-německou technologickou a investiční skupinou ABRA Holding a míří na Západ

Logio, leader v oblasti Supply Chain Managementu, se přidává k česko-německé investiční skupině ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě. Logio dodává své služby největším firmám jako Škoda Auto, Plzeňský Prazdroj, Rohlík, DM drogerie nebo Albert. ABRA Holding rozsáhlými investicemi a technologickým know-how posílí vývoj produktů Logia a expanzi na evropské trhy.
Celý článek

Češi loni v prodejnách dm koupili 16 tisíc litrů stáčené ekodrogerie, nejčastěji prací gel z mýdlových ořechů

Uvědomělé chování, zodpovědný přístup k životnímu prostředí i trvalá udržitelnost velmi rezonuje s filozofií společnosti dm, a to již od počátku jejího fungování. Aktuálně se společnost zaměřila na rozšíření sítě plnicích stanic na čisticí a prací prostředky do pěti nových prodejen a zpřísnila pravidla pro označování produktů zelenými cenovkami. U bezmála dvou tisíc produktů tak zákazníci na první pohled zjistí, že splňují kritéria trvalé udržitelnosti. Celý článek

Plastová karta nebo virtuální? Čechům stále častěji stačí jen ta v mobilu, zvlášť když je zdarma

Ještě před dekádou bychom si nedovedli představit život bez plastové platební karty v peněžence. Jenže časy se mění, a přestože celosvětově počet vydaných karet nadále roste, jejich využívanost nikoli. Díky svým virtuálním protějškům, které je možné jednoduše nahrát do telefonu nebo chytrých hodinek, tak v peněžence plní spíše formální funkci. Vyplývá to z výzkumu platební služby Skip Pay, který realizovala na více než 1800 respondentech z řad svých klientů. Celý článek

LAVRS Market 2023

Výběrové second handy, originální české značky, kreativní workshopy a edukativní přednášky na téma udržitelnost, slow fashion či podpora cirkulární ekonomiky.  Druhý ročník LAVRS Marketu připravil pro návštěvníky oproti loňské premiéře výrazně rozšířený dvoudenní program a také nové místo konání. LAVRS Market 2023 se uskuteční v sobotu 20. a v neděli 21. května v unikátních historických prostorech dřívějšího kláštera Gabriel Loci na pražském Smíchově. Celý článek

Jak daleko je Lidl na cestě k udržitelnému sortimentu a v redukci plastů? Odpověď se dozvíte na semináři Udržitelnost pro výrobu a obchod!

Tomáš Myler, ředitel firemní komunikace a CSR společnosti Lidl Česká republika ve svém vystoupení představí kromě jiného strategii skupiny Schwarz REset Plastic, která představuje komplexní přístup od snižování množství plastů přes design, recyklaci, likvidaci až po inovace a vzdělávání v této problematice. Celý článek

Češi umějí pomáhat i v těžkých dobách. V jarní Sbírce potravin se vybralo 438 tun zboží

Jarní kolo celorepublikové Sbírky potravin vyneslo v 1540 prodejnách 394 tun potravin, z nichž lze připravit až 788 000 porcí jídla. Zákazníci rovněž přispěli 44 tunami základní drogerie a hygienických potřeb, které potravinové banky lidem v nouzi také poskytují. Navíc až do 2. května mohou lidé darovat potraviny a drogerii rovněž prostřednictvím on-line nákupů. Celý článek

Penny představilo zprávu o udržitelnosti 2023

Diskontní řetězec PENNY na letošním Czech and Slovak Sustainability Summitu představil svoji ZPRÁVU O UDRŽITELNOSTI 2023. Na více než 60 stranách v ní shrnuje všechny své aktivity na poli udržitelného rozvoje, ekologie i společenské odpovědnosti. Celý článek

Digitalizace stravného

Zástupci Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) a společnosti Edenred CZ podepsali memorandum týkající prosazování maximální možné míry digitalizace stravenek v České republice. Četné výhody s tím spojené ocení nejen zaměstnanci a zaměstnavatelé, ale rovněž provozovatelé stravovacích zařízení, obchodníci a stát. Zájmem obou organizací je co nejrychlejší přechod od papírové formy k digitální a její rozšíření napříč všemi dotčenými sektory. Celý článek

Dachser Czech Republic má nové vedení IT oddělení

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic jmenoval Petra Holubovského IT manažerem pro Českou republiku. Na své nové pozici bude zodpovědný za vedení IT oddělení a implementaci korporátních IT systémů i správu digitálního rozhraní se zákaznickými systémy. Celý článek

V polovině května dorazí do Prahy 25 vinařů

Celkem 44 stánků, 25 vinařů, degustace růžových vín a klaretů, k tomu vhodná gastronomie, bohatý doprovodný program – to vše nabídne už 12. ročník festivalu Růžový máj. Ten proběhne 20. května na pravém břehu Vltavy na Rašínově nábřeží. Celý článek

Sbírka potravin slaví 10 let. Výsledkem jsou tisíce tun darovaných potravin a miliony porcí jídla pro potřebné

Sbírka potravin, jedna z největších charitativních akcí v České republice, se za deset let svého trvání stala velmi efektivním systémem darování potravin a základních hygienických potřeb. Díky průběžnému darování potravin obchodními řetězci mají navíc lidé v obtížné životní situaci jistotu, že se jim vždy dostane potřebné pomoci. Průběžně se také zintenzivňuje finanční a provozní podpora potravinových bank ze strany obchodních řetězců. Celý článek

IKEA otevřela plánovací studio v Hradci Králové

V pátek 14. dubna otevřela IKEA plánovací studio v Hradci Králové. Nachází se v přízemí Auparku na Gočárově třídě. Je zaměřeno na služby bytového zařízení a nabízí řešení individuálních potřeb zákazníků v interiéru. Odborníci z IKEA jim zde pomohou s plánováním např. kuchyní nebo úložných prostor. Celý článek

Sportovní kategorie Zalanda v Česku překonává evropský průměr na platformě

Zalando, jedna z předních evropských módních a lifestyle online platforem, vyzdvihuje preference Čechů v oblasti sportovního oblečení. Podle zjištění platformy 85 % všech jejích zákazníků uvádí, že se věnuje sportovním aktivitám alespoň jednou týdně. Ze získaných údajů však dále vyplývá, že právě Češi mají ještě větší zájem o nákupy v kategorii sportovního oblečení, která v České republice překonává evropský průměr v porovnání s ostatními zeměmi, kde Zalando působí. Celý článek

Registrace na 8. ročník semináře Udržitelnost pro výrobu a obchod zahájena!

Seminář letos s podtitulem Udržitelnost v nás, si pro vás připravil řadu zajímavých témat. V úvodním vystoupení přinese Tereza Horáková, Associate Director agentury Ipsos informace o tom, zda se Češi považují za udržitelné a etické spotřebitele a jak se to projevuje v jejich každodenním chování? A nesnaží se spíš ušetřit než být udržitelní? Jak se chování spotřebitelů změnilo vlivem rychle rostoucích cen? A jak spotřebitelé očekávají, že jim pomůžou firmy? Celý článek

Lidl dlouhodobě snižuje ceny u více než stovky výrobků

Dovolte mi informovat Vás o snížení cen u vybraných produktů, které Lidl nabízí. Společnost tak reaguje na aktuální situaci na trhu a dlouhodobě zlevňuje více než stovku výrobků napříč sortimentem. Na výběr dlouhodobě zlevněných produktů každý týden upozorní speciální stránka v letáku. Zákazníci se mohou těšit na výrobky známých i privátních značek. Celý článek

Dachser plánuje zóny zásobované s nulovými emisemi v dalších deseti městech

DACHSER Emission-Free Delivery – koncept pro zásobování center měst, který začal jako výzkumný a inovační projekt, se ukázal jako velmi úspěšný. V současné době funguje v síti mezinárodní logistické společnosti Dachser již dvanáct zón pro distribuci nechlazeného zboží v centrech měst s nulovými lokálními emisemi a v plánu je další rozšíření: nejméně deset dalších velkých evropských měst se ke konceptu přidá do roku 2025. Celý článek

Electro World a DODO přinášejí jako první v Česku same-day doručení do světa velkého elektra

Prodejce elektroniky Electro World a technologicko-logistická společnost DODO spolu spustily novou službu expresního doručování elektrických spotřebičů ještě v den objednání („same-day“). Jako vůbec první hráči na českém trhu tak zákazníkům přinášejí možnost takto rychlého doručení i u segmentu velkého elektra, jako jsou pračky, sušičky, ledničky, myčky a další běžné domácí spotřebiče. Celý článek

Coca-Cola zavádí neodnímatelná víčka na celém svém portfoliu nápojů

Coca-Cola zavádí neodnímatelné uzávěry v rámci celého svého portfolia nápojů v Česku a na Slovensku. Pod sloganem „Navždy spolu“ představuje svým zákazníkům novinku, která má zajistit, že je víčko pevně spojené se zbytkem obalu a bude se snáze recyklovat. V průběhu první poloviny roku dojde k úplné náhradě původních uzávěrů a vyrábět se budou pouze nápoje s novým typem neodnímatelného víčka. Celý článek

Propadlé stravenky pomáhají

Společnost Sodexo Benefity na začátku roku vyzvala firmy a jejich zaměstnance, aby jí vrátili propadlé papírové stravenky Gastro Pass, které by jinak bez užitku skončily v koši. Během dvou měsíců lidé vrátili stravenky za neuvěřitelných 210 tisíc korun. Sodexo poskytne finanční dar ve stejné výši České federaci potravinových bank. Celý článek

PPG v Táboře otevřela novou prodejnu Dům barev

Společnost PPG, výrobce nátěrových hmot a specializovaných výrobků v Táboře otevřela novou prodejnu Dům barev. Dům barev je specializovaná síť prodejen barev, laků a příslušenství s prodejními místy po celé České republice a spolu se značkami PRIMALEX, BALAKRYL a BONDEX spadá pod PPG. Celý článek

Mastercard urychluje přístup k udržitelným platebním kartám

Společnost Mastercard dnes oznámila významné opatření, které bude do roku 2028 znamenat konec polyvinylchloridových (PVC) plastů v platebních kartách v síti Mastercard. Společnost tím pokračuje v naplňování svých závazků v oblasti udržitelnosti a současně umožňuje spotřebitelům snadněji snižovat dopady vlastní peněženky na životní prostředí. Celý článek

Visa vydala ve střední a východní Evropě více než 100 milionů tokenů

Tokeny při transakcích nahrazují údaje o platební kartě a mění je na neprolomitelný kód. Každý token je jedinečný, tudíž jej nelze zneužít a díky tomu jsou údaje o kartě chráněny. Tokeny se generují automaticky, například když uživatel uloží údaje o kartě do streamovací služby, internetového obchodu nebo do digitální peněženky v chytrém telefonu. Celý článek

Český export s Lidlem opět rekordní

Obliba českých výrobků v zahraničí se opět potvrzuje. Hodnota exportu za rok 2022 meziročně stoupla o 28 % a přesáhla částku 14,3 miliardy korun. Ve spolupráci s Lidlem vyvezlo své produkty 186 tuzemských dodavatelů celkem do 29 zemí Evropy a USA. Celý článek

GS1 slaví 50 let

Standardní čárový kód GS1 pro označování produktů je s námi už půl století. Zavedení mezinárodního datového nosiče se zakódovaným číslem obchodní položky BBC zařadila mezi 50 nejdůležitějších událostí ve vývoji světové ekonomiky. Snímání čárového kódu na pokladně znamenalo revoluci v maloobchodu s obrovským dopadem do celého dodavatelského řetězce, do ekonomiky i do společnosti. Celý článek

Penny se jako první řetězec zapojuje do projektu nesnězeno

Jako vůbec první obchodní řetězec s potravinami se PENNY zapojuje do projektu Nesnězeno. Jedná se o další krok v jeho boji proti plýtvání čerstvými potravinami, kterým doplňuje své Bedýnky s ovocem a zeleninou nebo projekt PENNY pro ZOO. Zároveň PENNY rozšiřuje svůj projekt Bedýnek s ovocem a zeleninou o dalších sto prodejen. Zákazníci tak bedýnky dostanou již téměř na polovině prodejen po celé republice. Celý článek

Tržby skupiny HARTMANN v roce 2022 překonaly 2,3 miliardy eur

Z pohledu hospodářských výsledků skupina zaznamenala mírný organický pokles tržeb, který odráží vývoj trhu. „Tržby celé skupiny ve finančním roce 2022 činily 2,3116 miliardy eur, přičemž v meziročním srovnání jde o pokles o 0,8 procenta. Upravená EBITDA pak činila 190,8 milionu eur oproti 240,6 milionu eur v předcházejícím období. Návratnost upraveného zisku EBITDA dosáhla 8,3 procenta,“ uvedl Marek Třeška, člen představenstva HARTMANN – RICO, které je součástí skupiny HARTMANN. Celý článek

Dejvická Fišerka je v novém

Obchod na ulici Matějská v pražských Dejvicích nabízí díky rekonstrukci ještě pohodlnější a rychlejší nákup s důrazem na čerstvé potraviny. Technologické inovace jako LED osvětlení, nový chladící nábytek či teplotní čidla šetří energie. S odbavením nákupu zase pomáhají i tři samoobslužné pokladny. Celý článek

Kaufland Global Marketplace se rozrůstá: 12. dubna bude spuštěn Kaufland.cz

Po úspěšném spuštění na Slovensku bude 12. dubna uveden do ostrého provozu i Kaufland.cz v České republice. Prostřednictvím Kaufland Global Marketplace tak mohou obchodníci prodávat na online tržištích hned ve třech zemích současně a potenciálně tak oslovit více než 56 milionů online zákazníků. U příležitosti zahájení provozu je pro všechny obchodníky připravena early bird nabídka, kdy nehradí provize z prodeje a základní poplatky a kdy obdrží slevu 30 000 Kč na reklamy na sponzorované produkty po dobu prvních šesti měsíců od spuštění marketplace. Celý článek

Dachser zaznamenal další skokový růst

Mezinárodní logistický provider DACHSER docílil v roce 2022 obrat ve výši 8,1 miliardy eur (+14,9 procenta) a již druhý rok po sobě tak ukončil s dvouciferným růstem. Letos plánuje investice ve výši více než 300 milionů eur. Celý článek

Do kávy rostlinné místo kravského

Anketu o nejoblíbenější Rostlinný produkt roku 2022 ovládl Oatly ovesný nápoj barista. Rostlinné alternativy mléčných výrobků letos v anketě obsadily první dvě příčky a navázaly tak na dominanci této kategorie z loňského roku ankety, kdy se na stupních vítězů objevili hned tři zástupci rostlinných alternativ mléčných výrobků. Celý článek

NG Retail dokončila modernizaci pokladního systému a POS řešení pro kompletní síť prodejen TESCOMA na Slovensku

Společnost NG Retail, vývojář a dodavatel specializovaného softwaru pro maloobchod, která je součástí české investiční skupiny DT-holding a.s. podnikatele Daniela Tomeše, úspěšně dokončila modernizaci pokladního systému a zajištění jednotného POS řešení na platformě POS NG ve všech 31 prodejnách společnosti TESCOMA na Slovensku. Celý článek

Společnost Action v roce 2022 pokračovala v růstu

Diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. V zemích, kde společnost působí, pokračovala v rozšiřování sítě svých prodejen, jichž během loňska přibylo rekordních 280. Z dnes zveřejněné výroční zprávy navíc vyplývá, že řetězec loni dosáhl pokroků v oblasti zvyšování kvality i udržitelnosti svých produktů. Celý článek

Packeta spouští spolupráci s Allegro

Skupina Packeta, která vlastní přední českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, zahájila spolupráci se společností Allegro, nejoblíbenější polskou e-commerce platformou. Partnerství se společností Packeta je dalším krokem společnosti Allegro v její expanzi na evropské trhy. Celý článek

Action otevře svou první prodejnu v Liberci

Action, nejrychleji rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, otevře v rychlém sledu svoji další tuzemskou prodejnu. Půjde o jeho vůbec první pobočku situovanou v Liberci, jejíž provoz bude spuštěn v sobotu 25. března. Liberecká prodejna se stane již 47. obchodem Action v České republice – a otevírání dalších je plánováno i dále během roku. Celý článek

Bageterie Boulevard expanduje do oblasti drive-thru

V posledních měsících Bageterie Boulevard otevřela dvě nové pobočky BB Drive, a to v Praze na Českomoravské ulici a na dálnici D1 u exitu 66 Loket. Do 5 let plánuje řetězec postavit na českých silnicích dalších 8 poboček a stát se silným hráčem v oblasti drive-thru. Dlouhodobým cílem společnosti je pokrýt celou dálniční síť v České republice. Chce tím narušit stávající monopol řetězců amerických fast foodů a zajistit řidičům pestřejší nabídku stravování na cestách. Celý článek

Vody v Česku ubývá, pomoci mohou jednoduché změny v našem chování

Kvalitní pitná voda je v drtivé většině českých domácností každodenní samozřejmostí a tomu dlouhá desetiletí odpovídal i ne zrovna úsporný způsob jejího využívání. Denní spotřeba pitné vody v ČR činí cca 89 litrů na osobu, převážnou část z nich, přibližně 70 %, přitom využíváme v koupelně. Motivací k postupnému přehodnocování tohoto i dalších zažitých návyků by mohl být aktuální růst cen. Důvodů, proč dramaticky změnit náš postoj k vodě, je ale mnohem víc. Naznačují, že je zapotřebí změnit postupy nejen na úrovni celé společnosti, ale i za dveřmi našich domácností.

Celý článek

Košík.cz mění nakupování v regionech

Služby jako v hlavním městě, ceny srovnatelné nebo lepší než v lokálních supermarketech a prodejnách. S nejvýhodnější dopravou, která je navíc zdarma pro rodiče malých dětí, seniory nebo hendikepované. S takovou strategií chce online supermarket Košík.cz nově oslovit další stovky tisíc domácností po celém Česku a naučit je objednávat potraviny až na práh domova. Vstupuje do desítek nových okresních měst a jejich okolí, poprvé spouští své služby také na Karlovarsku. Celý článek

Vladimír Železný promluví o kreativní antireklamě na akci The Best of Czech Promotion Summitu

Inspirace, nejnovější trendy i osobité pohledy na marketing, reklamu a média představí The Best of Czech Promotion Summit. Série speciálních workshopů pořádá marketingová agentura Czech Promotion a nabídne řadu profesionálů a osobností z oboru. Svými zkušenostmi a názory na současnou reklamu a marketing přispěje i Vladimír Železný, někdejší generální ředitel TV NOVA. Celý článek

Letos z české krajiny zmizí 10 procent ovocných sadů a 5 procent ploch se zeleninou

Vyvážený jídelníček by měl obsahovat kolem půl kilogramu ovoce a zeleniny každý den. Zařadit do něj jablka, švestky, cibuli, brambory nebo rajčata z domácí produkce, které jsou zdrojem vitaminů, minerálních látek, vlákniny a antioxidantů, však je a bude stále náročnější. Tuzemským pěstitelům se produkce ovoce a zeleniny vyplácí stále méně a Zelinářská unie Čech a Moravy a Ovocnářská unie České republiky odhadují, že v letošním roce se pěstební plochy sníží o další jednotky procent. Celý článek

Skupina VCHD Cargo vloni vyrostla o 23 procent

Přepravní společnost VCHD Cargo a.s. má za sebou úspěšný rok 2022. Podle předběžných výsledků její tržby přesáhly jen v České republice jednu miliardu korun, což představuje ve srovnání s loňským rokem nárůst o 17 procent. Společnost výrazně posilovala i na německém trhu. Tržby její dceřiné společnosti VCHD Cargo GmbH se zvýšily o rekordních 93 procent. Vzrostl také počet zaměstnanců skupiny, a to na 428. Celý článek

Action otevře novou prodejnu v Mariánských Lázních

Action, nejrychleji rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, pokračuje ve své expanzi napříč Českou republikou. V sobotu 18. března otevře svou druhou pobočku na území Karlovarského kraje, jež bude zároveň jeho celkově již 46. obchodem v zemi. Další rozšiřování své sítě Action plánuje i dále během letošního roku. Celý článek

E-shopy očekávají meziroční růst nejpozději ve druhém pololetí

Internetové obchody dokáží tradičně připravit svým zákazníkům nejvýhodnější nabídky. S ohledem na přetrvávající inflaci a drahé energie proto lze podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) očekávat, že nejpozději ve druhém pololetí roku 2023 se e-shopy vrátí k tradičnímu meziročnímu růstu obratů. Celý článek

Mall Group má nového generálního ředitele

Do vedení Mall Group se postavil Jean Charretteur (51). Do firmy přichází s početnými zahraničními zkušenosti z manažerských pozic ve společnostech Tesco, Metro AG či Carrefour. Z pozice generálního ředitele bude mít v Mall Group na starost především aktivity spojené s integrací s mezinárodní e-commerce skupinou Allegro. V nové roli zastřeší jak aktivity Mallu v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku, tak i vedení e-shopu CZC, kde přebere část kompetencí od odcházející Jitky Dvořákové, generální ředitelky CZC. Celý článek

Mastercard a Nový Prostor nově umožňují prodej časopisu kartou

Stačí pět vteřin. Přiložit kartu, mobil či hodinky. Zaplatit prodejci za časopis Nový Prostor jde nyní bezhotovostně. Díky spolupráci společnosti Mastercard a organizace Nový Prostor získalo sto prodejců možnost přijímat platby za časopis elektronicky a jejich zákazníci tak mohou platit tak, jak jsou zvyklí. Pilotní provoz ukázal, že díky nové možnosti platby kartou prodají lidé ve složité životní situaci až o dvacet procent více výtisků. Celý článek

Kontroly pesticidů 2022: nejbezpečnější potraviny z ČR a EU, riziko představují třetí země

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) každoročně provádí intenzívní kontrolní akci se zaměřením na přítomnost reziduí pesticidů v potravinách. V rámci akce Potravinářská inspekce odebírá pro hodnocení ve vlastní akreditované laboratoři 800–1000 vzorků potravin ročně. V roce 2022 inspektoři odebrali celkem 834 vzorků potravin, z toho 126 původem z ČR, 398 z EU a 260 z tzv. třetích zemí (země mimo EU). U 72 vzorků nebyla země původu uvedena. Celý článek

GLS spouští ekologickou kampaň

Výdejní místa přepravců jsou mezi lidmi čím dál populárnější. Z loňského průzkumu společnosti GLS vyplývá, že je aktivně využívá již každý třetí Čech. Balíkový přepravce GLS chce tento udržitelný způsob přepravy balíků ještě více podpořit, a proto připravil jarní ekologickou kampaň. Celý článek

Zalando rozšiřuje zákaznickou základnu

Zalando, jedna z předních evropských online platforem pro módu a životní styl, postupuje ve své strategii rozšiřování zákaznické základny a prohlubování vztahů se zákazníky a v tříletém období do roku 2022 překonává evropský trh s online módou. Celý článek

Datart vloni navzdory krizi rostl

Skupině HP TRONIC se i přes složitou situaci na trhu v minulém roce dařilo, její tržby meziročně vzrostly o 5 % na 25,3 miliardy korun. Značka DATART, která je součástí skupiny HP TRONIC, v roce 2022 otevřela 5 nových prodejen a obsloužila téměř 8 milionů zákazníků. Celý článek

Penny karta láme rekordy

V současné době využívá jeden z typů PENNY karty už více než 2 milióny zákazníků. Diskont nabízí svým zákazníkům jako jeden z mála v dnešní době stále i klasickou – tedy fyzickou podobu věrnostní karty. Její digitální podobu pak používá přes 300 000 z nich, což je dvakrát více než před rokem. Celý článek

Action otevřel první prodejnu na Slovensku

Action, nejrychleji rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, včera otevřel svou první prodejnu ve slovenském hlavním městě. V průběhu roku 2023 pak bude nadále pokračovat v regionální expanzi. Slovensko je jedenáctou zemí, v níž Action působí. Celý článek

Chystá se unikátní festival MAKRO CZECH GASTRO FEST

Žijeme gastronomií, přidejte se k nám! Až 8 000 profesionálů z oboru gastronomie se letos 4. až 6. května setká ve velkorysém prostoru pražského O2 universa na unikátní akci MAKRO CZECH GASTRO FEST. Jedinečný festival toho nejlepšího, co může české pohostinství nabídnout, uspořádá velkoobchod makro ČR v partnerství s Českým gastronomickým institutem jako součást oslav 25 let od svého vstupu na tuzemský trh. Buďte i vy tam, kde se píše nová kapitola české gastronomie. Celý článek

DPDgroup se mění na Geopost

DPDgroup, největší balíková přepravní síť v Evropě a mateřská společnost lokální DPD mění svůj název na Geopost. Skupina se tak rozhodla pro větší zpřehlednění a zjednodušení komunikace v rámci nových strategií růstu, expanze na další světové trhy prostřednictvím akvizice nových značek a také svých závazků ohledně udržitelnosti. Lokální brand DPD tato změna nijak neovlivní, v ČR zůstává název společnosti stále DPD. Celý článek

Marketing Mastercard nově řídí Pavla Císařová

Marketingovou ředitelkou společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko je od 1. března Pavla Císařová. Ve své nové roli bude mít na starosti zejména rozvoj marketingových a public relations strategií na základě obchodních a brandových cílů. Pavla Císařová ve funkci vystřídala Tomáše Doležala, který se v rámci společnosti Mastercard od začátku roku přesunul do pozice evropského ředitele pro sponzoring. Český a slovenský Mastercard má i novou finanční ředitelku, do této pozice od 1. března nastoupila Jana Šachová. Celý článek

Philip Morris vstupuje na českém trhu do segmentu jednorázových e-cigaret

Společnost Philip Morris International (PMI) vstupuje v České republice do další kategorie bezdýmných nikotinových produktů. Do svého portfolia nyní zařazuje prémiovou jednorázovou elektronickou cigaretu, díky čemuž může dospělým kuřákům, kteří by jinak pokračovali v kouření cigaret, nabídnout více možností k přechodu na potenciálně méně rizikovou alternativu. Celý článek

Česká módní značka Vuch hlásí 50% meziroční růst obratu na 210 mil. Kč

České módní značce kabelek, batohů, peněženek a dalších módních doplňků Vuch se daří. A to i v době, kdy další hráči z e-commerce a fashion segmentu sčítají ztráty či se musí spokojit s pomalejším růstem. Za rok 2022 společnost odbavila 235 924 objednávek a prodala 118 000 kabelek. Uvedla 111 novinek, pět nových kolekcí včetně ekologických, u kterých sleduje 261% růst prodejů. Celý článek

Průmyslové nemovitosti ve 4. čtvrtletí 2022

Trh průmyslových nemovitostí v ČR rostl v roce 2022 rychlým tempem. Přibylo téměř 1,1 milionu m2 nových ploch, což je více než 155 % pětiletého průměru a dosud vůbec nejvyšší hodnota zaznamenaná na českém trhu. V polovině roku trh překročil hranici 10 mil. m2 a na konci roku se jen těsně nepodařilo překonat milník 11 mil. m2 – trh s koncem 4. čtvrtletí 2022 dosáhl hodnoty 10,8 mil. m2. V posledním čtvrtletí přibylo 150 300 m2 moderních průmyslových ploch. Celý článek

Nové tváře ve vyšším managementu HARTMANN – RICO

Dvojici nových postů ve vyšším managementu zřídila na začátku roku společnost HARTMANN – RICO. Marketingovým ředitelem pro český a slovenský trh se stal Tomáš Marenčák, pozici obchodní ředitelky obsadila Marie Mošová. Společnost si od upravené struktury slibuje optimalizaci aktivit v obchodu a marketingu, snadnější zavádění inovací i nových postupů a v neposlední řadě také efektivnější využití financí. Celý článek

Zpětný odběr PET lahví a plechovek dorazil i do Česka

Zatímco v již 13 státech Evropy je zálohování PET lahví a plechovek běžnou součástí každodenního života, Česko na svůj další krok směrem k cirkulární ekonomice stále čeká. Zákazníci vybraných prodejen řetězců Kaufland a Lidl si přesto mohou už nyní vyzkoušet, jak jednoduché je v obchodě vracet kromě skleněných lahví i další nápojové obaly a podpořit tak principy udržitelnosti. Celý článek

Hrdinové Marvelu vyzývají k soutěži v in-store kampani Coca-Cola

Spolupráce dvou ikonických značek, jakými jsou Coca-Cola a Marvel, si žádá něco výjimečného. Komunikační agentura Dago tak k právě probíhající soutěži o zájezd do Marvel Avengers Campusu v Disneylandu Paris připravila pro Coca-Colu hned několik vystavení, která budou moci zákazníci v následujících týdnech vidět v obchodech napříč Českou republikou a Slovenskem. Kampaň bude probíhat do konce března, kromě zájezdu se hraje například o televize či vstupenky na Comic-Con. Celý článek

Společnost FM Logistic využívá pro logistické operace v polském e-shopu IKEA roboty

Společnost FM Logistic a obchodní dům IKEA oficiálně zahajují novou kapitolu spolupráce v oblasti skladování a logistických služeb pro internetové prodeje. Vůbec poprvé tak bude v Polsku sklad vybaven roboty od společnosti Locus Robotics, kteří budou pomáhat při zpracování objednávek přicházejících z celého Polska. Jedná se o zatím nejrozsáhlejší automatizaci logistických procesů, kterou FM Logistic zavádí ve střední Evropě, a o zásadní krok vpřed v rozvoji vícekanálové logistiky společnosti IKEA v Polsku. Celý článek

Online shop společnosti dm slaví pět let

Svůj online shop spustila společnost dm poprvé před pěti lety. Od té doby objem online objednávek neustále stoupá. Za rok 2022 byl o 28 procent vyšší než v předešlém roce. Přes internet zákazníci nejčastěji nakupují zboží pro své domácí mazlíčky či papírový a baby sortiment. V únoru navíc mohou využít speciální narozeninovou aktivitu. Ke každé objednávce nad 1 000 Kč automaticky obdrží 500 bodů do věrnostního programu dm active beauty. Celý článek

Slovensko se díky systému záloh téměř zbavilo PET lahví a plechovek odhozených v přírodě

Slováci, kteří zálohový systém na PET lahve a plechovky zavedli teprve před rokem, zaznamenali za krátkou dobu významný pokles nápojových obalů odhozených v přírodě nebo na veřejných prostranstvích. V roce 2020 tvořily ve vysbíraném odpadu plechovky 21 % a PET lahve 18 %. Na podzim roku 2022 to bylo už jen 4 % plechovek a 5 % PET lahví¹. Problém s pohozeným odpadem v přírodě dobře znají také Češi. Celý článek

Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) volila vedení

Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) potvrdila ve funkci předsedy představenstva Ing. Pavla Březinu (Svaz českých a moravských spotřebních družstev – COOP) a v pozici místopředsedy Ing. Miloše Škrdlíka (Maloobchodní síť Brněnka). Své zastoupení v představenstvu dále mají společnosti ČEPOS, CBA CZ, ESO MARKET a MO PARTNER. Celý článek

Dextrum Fulfillment se spojil s Alza.cz

Specialista v oblasti fulfillmentových služeb, společnost Dextrum Fulfillment, navázal spolupráci s Alza.cz, která prostřednictvím svého Marketplace nabízí možnost obchodovat jak menším rodinným podnikům, tak již zavedeným e-shopům, a to s marketingovou podporou renomované značky. Celý článek

Žabka otevřela dvě nové prodejny

Maloobchodní síť Žabka otevřela během února pro své zákazníky dvě prodejny ve dvou největších městech České republiky. Zákazníci Žabky mohou nově nakupovat v obchodech nacházejících se v Jindřišské ulici na Praze 1 a v ulici Fryčajova v brněnské čtvrti Obřany, kde mají možnost vybírat nejen z kvalitních a čerstvých potravin, ale zároveň také využít tradičně širokou nabídku doplňkových služeb. Celý článek

Kofola splnila vytyčené roční cíle

I přes zvýšené náklady na energie a suroviny dosáhla Skupina Kofola provozního zisku EBITDA na úrovni 1,11 mld. korun. K tomu přispěly rostoucí prodeje v klíčových prodejních kanálech, rekordní letní sezóna, meziroční růst kategorie nápojů na cesty, ale i sílící obliba čerstvých šťáv a bylinných čajů. Kofola tak potvrdila svou roli významného domácího výrobce, který je schopen díky efektivnímu řízení dosahovat stabilních výsledků. Celý článek

Růst tržeb drogerie ROSSMANN přesáhl 20 %

Společnost ROSSMANN udržuje i nadále pozici nejrychleji rostoucí drogistické společnosti na českém trhu. V uplynulém roce její tržby vzrostly ve srovnání s rokem 2021 o více než pětinu a dosáhly rekordní výše 5,5 miliardy Kč, investice do celkového rozvoje přesáhly 200 milionů Kč. Celý článek

Komunikaci Mall Group nově přebírá Jakub Charvát

Novým manažerem komunikace Mall Group se od února stává Jakub Charvát (36). V jedné z největších e-commerce skupin střední a východní Evropy působí Charvát již tři roky, přičemž doteď měl na starost interní komunikaci a CSR činnosti. Nyní rozšíří své kompetence také o externí komunikační aktivity, o které se poslední tři roky starala Pavla Hobíková. Celý článek

Společnost Lidl navyšuje mzdy a zavádí systém podpory zaměstnanců

Společnost Lidl od 1. března 2023 opět navyšuje mzdy a rozšiřuje i portfolio nabízených benefitů. Zaměstnanci se dočkají vyššího stravného a nově také bezplatného Programu podpory, který je určen nejen zaměstnancům, ale i jejich rodinným příslušníkům. Doplní tak stávající benefity v podobě až 30 dní dovolené v roce, MultiSport karty či placeného volna v první školní den svého prvňáčka. Na zajištění atraktivního pracovního prostředí se Lidl soustřeďuje dlouhodobě a již podruhé získal prestižní ocenění Top Employer. Celý článek

Věrnostní program Kaufland Card aktivně používá 1,8 milionu zákazníků

Slevy na míru, atraktivní soutěže, výhody u partnerů či slevové kupóny na oblíbené zboží. I díky těmto benefitům je Kaufland Card nejsilnějším věrnostním programem na českém trhu. Registrovalo se do něj už téměř 2,4 milionu zákazníků, aktivně ho používá zhruba 1,8 milionu z nich. Ke třetímu výročí od spuštění Kaufland Card a také k 25. výročí Kauflandu na českém trhu přichystal obchodní řetězec pro zákazníky další speciální akce a soutěže. Celý článek

Pražské Fashion Aréně se loni dařilo

Fashion Arena Outlet Prague má za sebou další úspěšný rok. Branami štěrboholského outletového centra loni prošlo téměř tři milióny zákazníků, což bylo o 40 % více než v roce 2021. Ten byl ale ještě poznamenán vládními uzávěrami maloobchodu. Návštěvnost tak dosáhla stejných hodnot jako v rekordním předpandemickém roce 2019, a to i v tržbách z prodeje. Vzhledem k výši inflace a cenám energií, které se citelně propsaly v minulém roce do tuzemské kupní síly, považuje vedení centra tyto ukazatele za úspěšný obchodní výsledek. Celý článek

Do centra Prahy míří první Apple Premium Partner prodejna

Centrum Prahy získá svou první Apple Premium Partner prodejnu, která se svými standardy přibližuje legendárnímu Apple Store. V obchodním centru Palladium ji 10. února otevře společnost iSTYLE, pro kterou jde již o druhou APP prodejnu v Praze. Na zákazníky čeká nový koncept prodejny včetně široké nabídky zákaznických služeb a v den otevření také mimořádné slevy na produkty. Celý článek