Společnost Jungheinrich rozšiřuje výrobní kapacity

Společnost Jungheinrich rozšiřuje své výrobní kapacity o nový závod v českém Chomutově. Od roku 2023 bude v tomto závodě o rozloze zhruba 37 000 metrů čtverečních probíhat zejména výroba retraků. Výstavba nového závodu má být zahájena v roce 2022. Rozpočet projektu činí přibližně 60 milionů eur. Výstavba nového areálu bude realizována společně s developerem metodou built-to-suit. Očekává se, že zde vznikne více než 350 pracovních míst. Celý článek

V dm se uskuteční čtvrtý ročník Giving Friday

Pomoc místo slev. To je motto aktivity Giving Friday, kterou již čtvrtým rokem nabídne dm drogerie markt svým zákazníkům jako dobročinnou alternativu k nákupnímu šílenství Black Friday. Pět procent z obratu uskutečněného dne 26. listopadu věnuje společnost na dobré účely. Výtěžkem letos pomůže obětem domácího násilí, a to prostřednictvím organizace Bílý kruh. Celý článek

DACHSER zcela přechází na zelenou energii

Mezinárodní logistický provider DACHSER bude od začátku příštího roku na celém světě odebírat energii výhradně z obnovitelných zdrojů. Kromě toho společnost zčtyřnásobí množství vlastní zelené elektřiny vyrobené prostřednictvím fotovoltaických systémů. Celý článek

Většina Čechů plánuje za dárky utratit méně než loni

O letošních Vánocích plánujeme poprvé po dlouhé době utratit za dárky méně, než předchozí rok. A to průměrně 12,5 tisíce korun. Důvodem je strach z neočekávaných výdajů v závěru roku. Zhruba polovina Čechů by zároveň letos uvítala možnost platit za dárky až po Vánocích. Vychází to z průzkumu, který na vzorku 500 respondentů realizoval fintech Mallpay. Celý článek

Před 25 lety si lidé koupili první fairtradové banány

Banány patří mezi nejpopulárnější exotické ovoce u nás. S jejich pěstováním je ale spojená řada ekologických i sociálních rizik: od nízkých mezd přes náročné pracovní podmínky na plantážích až po chemické ošetření. Na tyto problémy reaguje certifikace Fairtrade, která mimo jiné přináší pěstitelům základní sociální jistoty a reguluje používání pesticidů. Od prodeje prvního „férového“ banánu na světě uplyne zítra právě 25 let. Celý článek

400 000 tun kakaa ročně představuje tunu zodpovědnosti

Až 400 000 tun kakaa ročně – to je objem, který jeden z největších světových výrobců cukrovinek, krmiv pro domácí zvířata a potravin spotřebuje k výrobě oblíbených značek, jako jsou Snickers, Mars nebo M&M’s. Kakao je hlavní ingrediencí čokoládových tyčinek a cukrovinek společnosti Mars, produktů velmi oblíbených u českých spotřebitelů. Ale je to také ingredience, na které závisí život a prosperita mnoha farmářů a farmářských komunit. Celý článek

Podzimní Sbírka potravin vynesla 410 tun zboží pro potřebné

V podzimním kole celorepublikové Sbírky potravin se v rekordním počtu 1 318 prodejen podařilo vybrat 357 tun potravin, z nichž lze připravit až 714 000 porcí jídla. Zákazníci rovněž přispěli 53 tunami základní drogerie a hygienických potřeb, které potravinové banky lidem v nouzi také poskytují. Jde o druhý nejlepší výsledek v historii sbírky. Navíc až do 30. listopadu mohou Češi darovat potraviny a drogerii i prostřednictvím on-line nákupů. Celý článek

S čím překvapí v roce 2022 veletrh BIOFACH?

Vůdčí veletrh bio potravin BIOFACH se nadále rozvíjí. Klasický fyzický veletrh přímo na norimberském výstavišti bude propojen s výhodami digitální prezentace, čímž bude zajištěna nabídka všem zájemcům během 4 veletržních dní. Pořadatel plánuje obsadit 13 výstavních hal, v  tuto chvíli jsou přihlášeni vystavovatelé ze 70 zemí. Veletrh si samozřejmě zachová mezinárodní charakter, očekává se, že bude více změřený na Evropu. Celý článek

Podzimní Sbírka potravin se koná 20. listopadu

Podzimní kolo Sbírky potravin se i přes přetrvávající složitou situaci způsobenou koronavirem uskuteční v sobotu 20. listopadu 2021. Lidé budou moci v tento den od 8 do 18 hodin věnovat trvanlivé potraviny nebo drogistické zboží ve 1318 obchodech po celé České republice, což je rekordní počet. Už od 16. listopadu lze po dobu 14 dnů darovat potraviny i drogerii také prostřednictvím on-line nákupů. Celý článek

merXu hlásí nové investory

Platforma merXu, za kterou stojí zakladatel Aukra Václav Liška a bývalý CEO polského Allegra Przemyslaw Budkowski, je mezinárodní B2B obchodní portál pro průmyslová odvětví. V současnosti působí v Česku, Estonsku, Maďarsku, Litvě, Polsku, Rumunsku a Slovensku. Celý článek

Bedýnky z Lidlu šetří jídlem

Společnost Lidl pokračuje ve svém dlouhodobém směřování k udržitelnosti. Od pondělí 15. listopadu si tak budou moci zákazníci ve všech 283 prodejnách zakoupit za symbolickou cenu 25 Kč  bedýnky plné ovoce a zeleniny, které mají za cíl snížit plýtvání jídlem. Celý článek

Zalando nově spolupracuje se Zásilkovnou

Zalando, přední evropská online platforma pro módu a životní styl, rozšiřuje svou nabídku českým zákazníkům skrze novou spolupráci s místní logistickou a technologickou společností Zásilkovna. Prostřednictvím nové spolupráce Zalando reaguje na zvyšující se poptávku Čechů v oblasti doručování a nabízí jim více možností – zejména doručování a vrácení prostřednictvím sítě výdejních míst a boxů. Podle místního průzkumu e-commerce se v posledních třech letech počet Čechů, kteří si nejčastěji vyzvedávají své objednávky na výdejních místech zvýšil z 19 % na 27 %. Samoobslužných boxy se nyní těší oblibě u 6 % lidí. Celý článek

Zákazníci preferují velké datové balíčky

Změna zákaznického chování se zásadním způsobem projevila i v oblasti telekomunikací. Ubylo volání a posílání běžných SMS zpráv, naopak vzrostl zájem o velké datové balíčky, zákazníci tak stále ve větší míře preferují platbu přímo z platební karty. Na proměnu zákaznických preferencí pružně zareagoval jeden z největších virtuálních operátorů Tesco Mobile. Celý článek

Soutěž VISA Czech Top Shop 2021 vyhrála v září prodejna COOP v Žamberku

Kombinace černých stěn, dřevěného dekoru a bílých nápisů, navigace, kterou tvoří cedule s fotkami a piktogramy, a třeba také podpora i malých nákupů placených pouze kartou. Tak vypadá a funguje provozovna Svazu malých českých a moravských spotřebních družstev COOP v Žamberku na autobusovém nádraží, která zvítězila v soutěži VISA CZECH TOP SHOP 2021 za měsíc září. Celý článek

Kärcher otevřel další dvě vlastní prodejny

Společnost Kärcher, přední výrobce čisticí a úklidové techniky, otevřela další dvě moderní prodejny. Zákazníci je najdou v pražských Štěrboholech a v Jihlavě a mohou si zde potřebnou techniku nejen koupit, ale i zapůjčit. Stejně tak jim je k dispozici školený personál pro odborné poradenství. Celý článek

dm upevňuje vedoucí pozici na drogistickém trhu

Navýšením obratu o 7,87 % na 12,39 miliard CZK uzavřela společnost dm drogerie markt Česká republika úspěšný obchodní rok 2020/2021 (1. října 2020 – 30. září 2021). Stejně jako v předchozích letech upevňuje tento růst vedoucí pozici společnosti dm a dokládá kontinuální pozitivní vývoj nejúspěšnější drogerie na tuzemském drogistickém trhu. Celý článek

Liberecký hypermarket Albert prošel kompletní modernizací

Po necelých třech týdnech se zákazníkům otevřel v novém a připravený na vánoční sezonu. Změny nenastaly jenom v novém vybavení, ale i rozložení regálů a nábytku, aby byl nákup pro zákazníky ještě pohodlnější a rychlejší. Kompletní rekonstrukcí prošla také vzduchotechnika, chladící zařízení a další technologie, které šetří energii a snižují uhlíkovou stopu. Zákazníci mimo jiné ocení i širokou nabídku čerstvého sortimentu a rozšířené oddělení Zdravě s Albertem, kde najdou ještě více zdravých potravin i v bio kvalitě. Celý článek

SOCR ČR k zálohování PET lahví a hliníkových plechovek

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) je připraven konstruktivně diskutovat nad novým systémem zálohování obalů, konkrétně PET lahví a hliníkových plechovek, a k této debatě vyzývá všechny zodpovědné výrobce. Výsledkem by mělo být přijetí takového konsenzu, který nebude mít žádný zásadní dopad na spotřebitelské ceny, pomůže životnímu prostředí a využije zkušenosti ze zemí, kde se již obaly zálohují. Celý článek

Gurmán Harfa nabídne pod střechou obchodního centra chutě a vůně z celého světa

Obchodní centrum Galerie Harfa přichází s originálním konceptem gurmánského a zároveň nákupního zážitku. Uprostřed obchodního centra otevírá tržnicí Gurmán Harfa s nabídkou ingrediencí, polotovarů i hotových pokrmů z různých koutů světa. Součástí Gurmánu Harfa je otevřené kuchařské studio, kde se budou pravidelně ve středu a v sobotu konat Harfa Gurmán Shows za účasti předních kuchařských mistrů. Celý článek

Zalando pokračuje v plnění strategického plánu a vykazuje silné třetí čtvrtletí

Robert Gentz, Co-CEO Zalanda, říká: „V průběhu roku jsme dosáhli výrazného pokroku ve všech oblastech naší strategie, přičemž jsme se vždy soustředili na naši dlouhodobou vizi být prvním místem, kam lidé zamíří, když pomyslí na módu (tzv. Starting Point for Fashion) a na naši ambici vybudovat skutečně udržitelnou platformu s více než 30 miliardami eur v hrubém objemu zboží do roku 2025. Do roku 2022 vyhlížíme sebevědomě a máme v plánu několik strategických iniciativ, které nadchnou jak zákazníky, tak i partnery, a posunou naši agendu udržitelnosti dále kupředu.” Celý článek

VIA Outlets obhájila nejvyšší hodnocení v oblasti udržitelnosti

Síť evropských outletových center VIA Outlets, jejíž součástí je i nejnavštěvovanější české outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet, znovu obhájila nejvyšší hodnocení udržitelnosti GRESB. V rámci vyhodnocovacího procesu letos outletová síť získala 92 bodů, což je ještě o sedm více než minulý rok. Toto pětihvězdičkové ohodnocení tak již druhým rokem řadí VIA Outlets mezi 20 % nejudržitelnějších firem z oblasti retailu. Celý článek

Kärcher: Roste zájem o ekologická řešení úklidu

I přes zvýšené využívání desinfekcí a dalších chemických prostředků při boji s pandemií covid-19 sledujeme na druhé straně při řešení úklidu a hygieny postupný růst ekologických alternativ. Z dat společnosti Kärcher za poslední dva roky vyplývá stoupající zájem o čištění horkou parou. Roste zájem i o řešení využívající horkou vodu či zametací stroje. Celý článek

DACHSER testuje autonomní vozidla

Mezinárodní logistický provider DACHSER testuje ve svých skladech automaticky řízená vozidla. Na dvou německých pobočkách probíhají testy automaticky řízených vozíků AGV (Automated Guided Vehicles), které vykonávají rutinní úkoly a měly by v budoucnu usnadnit zaměstnancům fyzicky náročnou práci. Celý článek

Košík.cz naskakuje do miliardového trhu s online ořechy

Spotřeba oříšků v Česku roste a online trh s nimi se každý rok skoro zdvojnásobí. A podle odhadů expertů boom této superpotraviny rozhodně není u konce – naopak se s ním rodí nový miliardový trh. S tím, jak roste povědomí o jejich prospěšnosti, je totiž stále více kupují v podstatě všechny druhy domácností. Toho chce využít i online supermarket Košík.cz, který do segmentu vstupuje se svou vlastní privátní značkou Mr. Nutly & friends. Bodovat chce například velkými baleními nebo vlastním vývojem produktů, které v Česku nejsou běžně k dostání. Celý článek

AlzaBoxy otevřeny pro největší slovenskou kurýrní službu

Alza.cz zpřístupnila AlzaBoxy největší slovenské kurýrní společnosti Slovak Parcel Service. Ta se stává dalším externím partnerem, který do AlzaBoxů doručuje zásilky svých zákazníků. Největší český e-shop pokračuje v otevírání své platformy více než 150 000 výdejních schránek širokému e-commerce i logistickému trhu. Celý článek

Pivovarem roku je Rodinný pivovar Bernard. Popáté

Rodinný pivovar Bernard je pivovarem roku 2021. Žádný jiný pivovar v třicetileté historii soutěže Sdružení přátel piva tento titul tolikrát nezískal, cena do Humpolce putuje už popáté, předchozí ocenění jsou z roku 2011, 2014, 2018 a 2019. Celý článek

Přes šest desítek lisů v Albertu si řekne, že potřebuje vyvézt

V rámci zavádění inovativních technologií a redukce uhlíkové stopy instaluje Albert na více než šedesátku lisů, které využívá ve svých hypermarketech na vytříděný papírový materiál a komunální odpad, čidla. Ta informují o naplnění nádob a upozorní, že potřebují vyvézt. Pomáhají tak efektivně plánovat svozy a snižovat počty najezděných kilometrů. Díky inovaci Albert ročně ušetří 1 200 svozů a přes 21 kilogramů oxidu uhličitého. Celý článek

Allegro kupuje Mall Group a.s.

Společnost Allegro, nejoblíbenější nákupní platforma v Polsku a jedna z největších e-commerce platforem v Evropě, oznámila, že se dohodla na převzetí 100% podílů ve společnostech Mall Group a.s. („Mall Group“) a WE|DO CZ s.r.o. („WE|DO“) od prodávajících akcionářů PPF, EC Investments a Rockaway Capital. Celý článek

Poslední možnost pro registraci na seminář VYBAVENÍ PRODEJNY letos s podtitulem Vymazlete svou prodejnu k dokonalosti a nezapomeňte na technologie!

Na semináři představí Penny Market pilotní projekt integrovaného energetického řešení. COOP představí nové koncepty: e-shop, chladicí výdejní boxy i kavárny. Dozvíte se o možnostech efektivní komunikace nejen pro vaše prodejny,  významu chytrých kamer pro retail, pomocnících moderního retailisty v podobě RFID a analytiky. Celý článek

Sodexo Zaměstnavatel roku 2021

Tak to přece jen vyšlo! Ačkoli covid hrozil, vyhlášení výsledků celostátního finále ocenění Sodexo Zaměstnavatel roku 2021 proběhlo „naživo“ a samozřejmě za splnění všech aktuálně platných protiepidemických pravidel v úterý 2. listopadu ve čtvrtém patře pražského obchodního domu Máj, které se pro tyto účely proměnilo ve společenský sál. Celý článek

Velkoobchod makro zvedá letos už podruhé mzdy

Společnost makro v České republice zvýšila od října u všech provozních zaměstnanců mzdy v průměru o 7 %. Všichni zaměstnanci navíc nově mohou čerpat nadstandardní lékařskou péči, která je pro ně dostupná 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Celý článek

Seminář Vybavení prodejny již za 11 dní!

Chytrá kamera funguje jako užitečný pomocník obchodníka

Jak využít kamery k analýze vytíženosti prodejen a k optimalizaci prostoru? Možnosti a výhody kontroly prodeje na základě získaných metadat představí Michal Šotek, vedoucí divize Video Solution Services Konica Minolta Business Solutions Czech. Chcete vědět víc? Stačí se přihlásit na 5. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY, letos s podtitulem Vymazlete svou prodejnu k dokonalosti a nezapomeňte na technologie! Celý článek

V Česku je už 799 nabíjecích stanic

Počet nabíjecích stanic pro elektromobily se za poslední dva roky více než ztrojnásobil. Prudký růst nastal rovněž u vozidel na elektřinu. Ať už jde o bateriové elektromobily (BEV) nebo plug-in hybridy (PHEV), počet nově registrovaných vozů se v obou segmentech celkem za letošní tři kvartály meziročně zvedl bezmála o 70 %. Celý článek

Mastercard představuje kartu uzpůsobenou pro osoby s postižením zraku

Společnost Mastercard představuje nový standard platebních karet Touch Card. Ten usnadňuje použití lidem s úplnou nebo částečnou ztrátou zraku. S rostoucími počty nově vydávaných karet bez reliéfního embosování je pro osoby s postižením zraku obtížnější rozeznat, jaký typ karty právě drží v ruce. Společnost Mastercard tento problém řeší jednoduchým, avšak účinným způsobem. Celý článek

Albert na Chodově nabízí bezobalový systém

Novinku v bezobalovém nakupování spouští Albert v prodejně na pražském Chodově. Zákazníci zde mohou vybírat a nakupovat z – na českém trhu – nejširšího sortimentu suchých potravin či drogistického zboží do speciálních opakovaně plnitelných nádob. Jde o další krok Alberta v oblasti udržitelnosti. Celý článek

Penny spustilo vlastní e-shop

PENNY spustilo v Plzni pod názvem PENNYDOMŮ svůj pilotní projekt nákupu potravin přes internet s dovozem až k zákazníkovi. V případě úspěchu pilotního provozu je pak plánováno rozšíření on-line nákupů PENNY na další oblasti České republiky. Celý článek

Zásilkovna odstartovala robotiku

Zásilkovna zahájila na svých depech provoz robotických třídiček PackMan. PackMani jsou AGV vozíky, které uvezou zásilky s hmotností až 15 kilogramů o rozměrech 40 x 40 x 50 centimetrů. Zásilkovna je první společností v Evropě, která začala v takové míře zařízení využívat. Celý článek

Výsledky ankety Český výrobek roku 2021

Český výrobek je již 15 let značkou důvěry. Označení Český výrobek pomáhá výrobcům i spotřebitelům. Výrobci s tímto oceněním prodají více, protože zákazníci mají jistotu, že si kupují výrobek, kterému mohou důvěřovat. Navíc jim značka pomáhá k lepší orientaci, protože je srozumitelná, výrazná a nezaměnitelná. Celý článek

V Počátkách Penny otevírá letos již čtvrtou novou prodejnu

Počátky na Pelhřimovsku jsou dalším městem, jehož obyvatelé se mohou těšit z nejnovější prodejny PENNY. Na místě bývalého jednotného zemědělského družstva na okraji města vyrostla nejmodernější prodejna tohoto řetězce. PENNY se tak blíží hranici 400 obchodů, kterou chce překročit ještě do konce tohoto roku. Celý článek

COOP nově: e-shop, chladicí výdejní boxy i kavárny

Rok 2020-2021 urychlil plánované aktivity COOPu nejen v oblasti digitalizace. Byl spuštěn e-shop, instalují se výdejní boxy, u některých prodejen najdou zákazníci kavárnu. Chcete vědět víc? Stačí se přihlásit na 5. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY, letos s podtitulem Vymazlete svou prodejnu k dokonalosti a nezapomeňte na technologie! Celý článek

Paletový den EPAL

Srdečně Vás zveme na Paletový den EPAL, který se uskuteční v rámci letošního Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně (v jehož průběhu se koná souběžně také Mezinárodní veletrh dopravy a logistiky) ve čtvrtek 11. listopadu 2021. Celý článek

V Praze se otevírá první multi-brand prodejna ANSON’S

V pražském nákupním centru Westfield Chodov otevřel svou první prodejnu v České republice a po Bukurešti druhou ve střední a východní Evropě řetězec ANSON’S. Muti-brand obchod ANSON’S patřící do skupiny Peek & Cloppenburg se zaměřuje na oblíbené pánské brandy jako Boss Black, Tommy Hilfiger, Pierre Cardin, Tommy Jeans, Tom Tailor, Review či Bugatti, ale i vlastní značky MC NEAL, Montego Men či Christian Berg. Celý článek

DACHSER v Českých Budějovicích bude mít nové prostory ve VGP parku

Mezinárodní logistický provider DACHSER Czech Republic podepsal s developerskou společnosti VGP smlouvu o výstavbě na míru v Českých Budějovicích. Nové logistické a kancelářské prostory o celkové ploše téměř 7 000 m2 vyrostou v nově vznikajícím průmyslovém parku v komerční zóně Světlík na okraji města. Kolaudace prostor je naplánovaná na jaro příštího roku. Celý článek

Hypermarkety Globus se mění

Je to 25 let, kdy se otevřel v Česku první hypermarket Globus. Nyní Globus přichází s moderním a dokonale pohodlným konceptem hypermarketu pro zákazníky, který poskytne nový zážitek z nakupování. Nákupní plocha je rozdělena na přehledné sekce, které umožní komplexní nabídku sortimentu na dané téma. Celý článek

Novým CEO společnosti Grit se stal Lubomír Veselý

Brněnská společnost Grit, jejíž cloudové nástroje využívá například Mall a Alza, má nového generálního ředitele. Od 1. října se jím stal dosavadní CSO Lubomír Veselý. Končící ředitel a spolumajitel Dalibor Damborský se přesouvá do představenstva. Celý článek

Zákazníci vyberou obchodníka roku

V rámci ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 budou po devatenácté vyhlášeni nejlepší obchodníci působící na českém trhu. Současně se zahájením tohoto ročníku bylo spuštěno hlasování veřejnosti, a zákazníci tak mohou vybrat svého nejoblíbenějšího obchodníka. Hlasovat v kategorii Cena veřejnosti je možné od 18. října 2021 do 9. ledna 2022 prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz. Hlasující se mohou zároveň zúčastnit soutěže o 10 Apple iPadů a 100 předplacených karet Mastercard v hodnotě 1 000 Kč. Celý článek

MALL.CZ: Obavy z nedostupného zboží urychlily vánoční nákupy

Nákupy hraček, které každoročně tvoří zásadní část vánočního obratu obchodníků, letos odstartovaly dříve než v předchozích letech. Segment hraček na MALL.CZ tak v září vykázal 50% nárůst oproti předchozímu roku. Nejvyhledávanější hračkou bylo Lego a jeho tematické sety inspirované oblíbenými seriály. Celý článek

Anytime carsharing uvádí na trh novou službu určenou pro firmy

Anytime carsharing představuje novou službu pro firmy nazvanou Anytime Business. Firma s ní získává k dispozici stovky spolehlivých vozů, zcela bez závazku. Anytime Business je služba vhodná pro všechny typy společností. Ideální je zejména pokud firma potřebuje firemní auta jen občas a je pro ni zbytečné draze je pořizovat a udržovat firemní flotilu. Zaměstnancům pak může nabídnout pohodlný a dostupný způsob přepravy, a to i jako benefit pro soukromé použití. Sdílení aut přináší firmám jak ekonomické, tak ekologické výhody. Celý článek

Jak efektivně komunikovat ve vaší prodejně se dozvíte na semináři Vybavení prodejny

Ať už váš tým čelí v rámci svého pracovního dne jakékoliv situaci, díky efektivní a diskrétní komunikaci prostřednictvím náhlavních souprav Vocovo od společnosti Joyce vše rychle a snadno vyřeší. Nasazení tohoto řešení vám přinese mnoho benefitů, jako např. snížení front u pokladen, zvýšení efektivity práce, optimalizace využití personálu a snížení nákladů, zvýšení rychlosti odbavení zákazník a v neposlední řadě i snížení počtu krádeží. Celý článek

Ingka Group hlásí růst tržeb o více než 6 %

Společnost Ingka Group dnes oznámila, že ve finančním roce 2021¹ zaznamenala maloobchodní tržby ve výši 37,4 miliardy² eur, což představuje nárůst o 6,3 % v porovnání s minulým finančním rokem (35,2 miliardy eur ve finančním roce 2020). Navzdory výzvám, které s sebou přinesla pandemie, se společnosti IKEA daří investovat, aby byla přístupnější, a to digitálně i fyzicky, cenově dostupnější a udržitelnější. Celý článek

Vylepšená služba Tesco online nákupy

Tesco neustále zlepšuje své služby a reaguje na měnící se potřeby svých zákazníků. V rámci online nakupování rozšiřuje závozové oblasti, doplňuje nabízený sortiment zboží a nově také nabízí doručení v den objednání. Služba je nyní k dispozici v hlavním městě. Celý článek

Zákazníkům Zásilkovny bude pomáhat inteligentní voicebot

Zásilkovna spustila unikátní technologii využívající umělou inteligenci (AI – Artificial Intelligence), která dokáže velmi efektivně komunikovat se zákazníkem. Na rozdíl od dosavadního systému, kdy zákazník musí mačkat tlačítka a vybírat si z pevně předdefinovaných voleb v menu, dokáže nový inteligentní voicebot neboli virtuální asistent ZET se zákazníkem vést přirozený dialog. Celý článek

Na Šestku pro nábytek nově do OKAY

Návštěvníci Obchodního centra Šestka se mohou těšit na další oblíbený obchod. Od 21. října 2021 si na ploše téměř 1 000 m2 budou moci prohlédnout rozsáhlou expozici nábytku za trvale nejnižší ceny na trhu. Najdou zde kompletní vybavení pro byty i domy – širokou nabídku sedaček, postelí, kuchyní i dalšího menšího i většího nábytku. Celý článek

Naše stravenka přechází pod společnost Benefity a.s.

Naše stravenka, která působila na českém trhu od roku 2017 jako produkt Lidlu Česká republika, přechází v říjnu na společnost Benefity a.s. Na převzetí portfolia zákazníků, akceptačních míst i technologie zpracování papírových a elektronických stravenek se obě společnosti domluvily k 1.10.2021. Celý článek

Globus přestává prodávat velké papírové tašky

Za dva roky, kdy Globus nabízí ekologičtější alternativy nákupních tašek, ušetřil více než 57 tun plastu. Místo toho si zákazníci zakoupili milion tašek z trvanlivého materiálu, které používají na nákupy opakovaně. Současně si lidé v Globusu pořídili 300 tisíc opakovaně použitelných ovosáčků jako variantu k mikrotenovým pytlíkům. Celý článek

Nová mobilní aplikace IKEA rozšiřuje možnosti pohodlného nakupování

Nová mobilní aplikace IKEA, která je k dispozici pro iOS i Android, umožňuje zákazníkům snadno vyhledávat a nakupovat výrobky IKEA na mobilních telefonech a tabletech. Nahradila stávající aplikaci IKEA Store a kromě nových funkcí přináší ještě více nápadů a inspirace pro zařízení domácnosti. Stáhnout si ji mohou zákazníci na App Store a Google Play. Celý článek

Košík představil sekci „Můj Košík“

Otevřít stránky online supermarketu Košík.cz a během tří minut naklikat týdenní nákup, i když jste zcela nový zákazník. To přináší „Můj Košík“ – nová funkce, která každému zákazníkovi sestaví online supermarket na míru. V něm nalezne osobní předvýběr položek, které může do košíku přidávat rychleji, než kdyby procházel celou 16tisícovou nabídku. Nakupování se tak pro stávající i nové zákazníky ještě více zpřehlední. Celý článek

Aplikace Můj Albert slaví milion stažení

Po půl roce od spuštění dosáhla aplikace Můj Albert milionu stažení. Poté, co se v květnu stala nejstahovanější aplikací pro mobilní zařízení v App Store a Google Play, ji nyní má v telefonu již milion zákazníků. Ti si oblíbili nabídku slev na míru, vytváření nákupních seznamů a zejména sbírání odměn formou kreditů za nákupy. Důvodem pro používání je také elektronická účtenka s archivem nákupů, který nahrazuje tištění účtenek na papír a šetří přírodu. Celý článek

Kultura v Olomouci na vzestupu

V Olympii Olomouc v červnu letošního roku přivítalo své první diváky zbrusu nové multikino CINEMAX. To, že jde o nejmodernější kino, dokazují použité technologie a také vybavení, které povyšuje návštěvu kina na neobyčejný zážitek. Každý film si divák vychutná v maximálním pohodlí PremiumPlus sedaček, které poskytují nadstandardní komfort ve všech šesti sálech nově otevřeného kina. Publikum díky nim získá větší prostor pro nohy a pohodlná opěrka hlavy zaručí, že si sledovaný snímek každý naplno vychutná z kteréhokoliv místa v sále. Celý článek

Změna ve vedení Fairtrade Česko a Slovensko

Organizaci Fairtrade Česko a Slovensko nově povede Lubomír Kadaně. Přináší s sebou zkušenosti z operativy, obchodu i marketingu, v minulosti pracoval například v ZOO Praha, kde se zabýval fundraisingem a projekty na ochranu ohrožených druhů zvířat. Celý článek

Zalando slaví rok od spuštění Pre-owned kategorie

Zalando, evropská online platforma pro módu a životní styl, dnes slaví první výročí kategorie Pre-owned. Od jejího spuštění v září 2020 ji Zalando rozšířilo na 13 ze svých 23 evropských trhů včetně České Republiky, kde je Pre-owned dostupná od roku 2021. Za jeden rok se kategorie rozrostla desetinásobně, z 20 000 položek na současných více než 200 000 kousků nyní dostupných v Zalando Fashion Store. Mezi nejčastěji zakoupené produkty v České Republice patřily šaty, džíny a kousky z kategorie úplety a teplákoviny. Celý článek

Letní pivovarská sezóna 2021 se povedla

Aktuální údaje Českého svazu pivovarů a sladoven ukazují, že domácí pivovarnictví hlásí další mírné oživení. Po dobrém červenci přišel výborný srpen a meziroční index tuzemského výstavu za druhý prázdninový měsíc dokonce zaznamenal navýšení o 1,7 %. Celý článek

DACHSER Chem Logistics slaví 10 let na českém trhu

Mezinárodní logistický provider DACHSER uvedl před deseti lety na český trh řešení DACHSER Chem Logistics. To kombinuje DACHSER know-how v oblasti evropské sběrné služby se specifickými potřebami chemického průmyslu. Dnes je chemická logistika nedílnou součástí služeb společnosti DACHSER Czech Republic. Ta jen za loňský rok přepravila téměř 89 tisíc zásilek s chemickými výrobky o celkové váze 32 800 tun. Celý článek

Tesco zveřejnilo výroční zprávu o udržitelnosti

Společnost Tesco Stores Česká republika letos již potřetí vydává výroční zprávu o udržitelnosti. Na 40 stranách shrnuje aktivity v udržitelnosti a společenské odpovědnosti firmy za finanční rok 2020/2021 a také představuje nové závazky, kterými chce nadále upevňovat pozici jedné z nejodpovědněji podnikajících firem na českém trhu. Celý článek

Přímému prodeji se z 80 % věnují ženy

Osobním prodejem si v České republice přivydělává více než 400 000 lidí. Tento sektor podnikání je specifický vysokým podílem žen. Až 80 % prodejců v ČR tvoří právě ony. Proč je přímý prodej pro ženy tak atraktivní? Celý článek

Mattoni 1873 zahajuje druhou vlnu sjednocování barev PET lahví

Aquila, Hanácká kyselka, Dobrá voda a Poděbradka během příštích měsíců postupně přejdou do čirých (bezbarvých) PET lahví. Ač může být změna pro spotřebitele překvapivá, firma vychází vstříc současně nastaveným podmínkám tříděného sběru. Současně věří, že se v budoucnu podaří zavést systém plošných záloh, který by nastartoval cirkulární recyklaci „z lahve do lahve“ i při zachování omezeného počtu barev PETu na trhu a plně využil cennou surovinu, kterou použité PET lahve jsou. Celý článek

Zalando investuje do společnosti Infinited Fiber Company

Zalando, evropská online platforma pro módu a životní styl, investuje do skupiny zaměřené na cirkulární módu a textilní technologie Infinited Fiber Company. Investice uzavírá kolo financování vedené v poslední době skupinou H&M, do něhož se zapojila i společnost Adidas a FWD A/S, investiční odnož společnosti BESTSELLER. Společnost Infinited Fiber Company prostředky použije na přípravu výstavby své vlajkové továrny ve Finsku. Chce tak reagovat na významný nárůst poptávky globálních módních a textilních značek po regenerovaném textilním vláknu Infinna vyráběném společností Infinited Fiber Company. Celý článek

Tesco otevřelo zbrusu nový hypermarket v Kutné Hoře

Moderní hypermarket Tesco o prodejní ploše 3 000 m2 otevřel své brány pro zákazníky v Kutné Hoře a přilehlém okolí. Prodejna se nachází na Masarykově ulici a je součástí nového retail parku s názvem A Centrum. Zákazníkům nabídne vedle široké a kvalitní nabídky čerstvých a trvanlivých potravin i spotřební zboží a nové módní kolekce značky F&F. Celý článek

Změny ve vedení společnosti dm

k 30. září 2021 uzavřel Gerhard Fischer pracovní kariéru a odešel z pozice předsedajícího jednatele společnosti dm Česká republika. Pod jeho vedením se dm drogerie markt stala jedničkou na českém drogistickém trhu. Celý článek

Šéfem B2B divize MALL Group se stává Jan Hollmann

Novým šéfem B2B segmentu MALL Group je Jan Hollmann (45). Přichází z Alzy, kde se se svým týmem čtyři roky staral o firemní byznys, který představoval největší rozvojový segment e-shopu. V oblasti byznysu a obchodu se pohybuje již téměř 20 let, ze své pozice chce změnit nákupní návyky ve firmách a pomoci jim se zjednodušením nákupního procesu jeho digitalizací. Na starost bude mít kompletní B2B segment napříč celou skupinou MALL Group, jejíž potenciál a možné synergie chce plně využít. Celý článek

Mzdy provozních zaměstnanců prodejen Albert se od 1.1.2022 navýší v průměru o 4 %

Mzdy provozních zaměstnanců ve více než třech stovkách prodejen po celé České republice od 1. ledna 2022 opět porostou. V průměru o 4 procenta si od začátku roku polepší tisíce pokladních, prodavačů, pekařů, skladníků či zelinářů. Jde již o šestou velkou vlnu zvyšování mezd od roku 2016. Jako poděkování zaměstnancům vyplatí Albert ve čtvrtém čtvrtletí také mimořádnou odměnu ve výši 3 000 korun. Celý článek

Společnost Mastercard představila novinku – Portál obchodníka

Ucelený vhled do podnikání i podrobné informace nejen o samotném trhu, ale i o konkurenci či trendech v chování zákazníků přinese podnikatelům nová analytická platforma Portál obchodníka. Stojí za ní společnost Mastercard, která ji společně s Worldline přináší na Český trh a začíná poskytovat obchodníkům právě ze sítě Worldline / KB SmartPay. Obchodníci na ní oceňují zejména podrobné analýzy, o které mohou opřít svá strategická rozhodnutí a nastavit tak co nejlepší služby pro své zákazníky. Celý článek

Penny modernizuje hezky česky a všude

Obyvatelé Rychnova nad Kněžnou, Židlochovic a Českých Budějovic se mohou těšit na vánoční nákupy v nejmodernějších PENNY. Kompletní přestavby prodejen nyní vrcholí také v Třinci nebo Slezské Ostravě. Celý článek

Tradiční Cyrilovy brambůrky uvádí nový obal

Rodinná firma Krajči plus ze Slovácka, jeden z největších tuzemských výrobců klasických bramborových lupínků a slaných snacků, chce dobýt další kus trhu. Použije k tomu nový obal svého vlajkového produktu Cyrilovy brambůrky. Prémiový sáček nepropouští světlo a řemeslné Cyrilovy brambůrky v něm vydrží déle čerstvé, aniž by bylo nutné do výrobku dávat jakékoliv konzervanty. Kombinací prémiového designu a delší trvanlivosti se firma chce dostat do dalších maloobchodních řetězců. Celý článek

JE ČAS SE REGISTROVAT NA 5. ROČNÍK SEMINÁŘE VYBAVENÍ PRODEJNY!

Vstoupila již vaše prodejna do 21. století? Které technologie a vychytávky pomohou přitáhnout zákazníky a uspět v tvrdé konkurenci českého retailu? Dokážete jim spolu s dodavateli nabídnout bezchybný zážitek z nákupu? Chcete vědět víc? Stačí se přihlásit na 5. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY letos s podtitulem Vymazlete svou prodejnu k dokonalosti a nezapomeňte na technologie! Celý článek

Freeport Fashion Outlet: tržby se vrátily na úroveň před pandemií

Letní sezóna vrátila tržby Freeport Fashion Outlet centra na úroveň roku 2019. Na tržbách se podíleli především čeští zákazníci, kteří začali za outletovou značkovou módu utrácet výrazně více než v minulosti. „Naše aktuální návštěvnost je o necelých 20% nižší než před dvěma lety, tržby se však vyšplhaly na 99%. Lidé na jednu stranu chtějí prémiové zboží, zároveň však i hledají výhodné nabídky,“ komentuje situaci Jan Procházka, ředitel centra. Zákazníci využili zejména vysokých slev souvisejících s přebytky vzniklými v důsledku dlouho uzavřených obchodů. Celý článek