Primark s novým partnerem rozvíjí vzdělávání kolegů v oblasti cirkulárního designu

Mezinárodní maloobchodní řetězec Primark se spojil s nadací Circular Textiles Foundation (CTF), aby svým designérským a produktovým týmům poskytl pokročilý školicí program. Nové školení bude zahrnovat principy cirkulárního designu s důrazem na recyklovatelnost, což podpoří závazek společnosti Primark zajistit, aby do roku 2027 bylo více jejího oblečení možné recyklovat. Celý článek

Kaufland úspěšně exportuje privátní značky a zvyšuje tak podporu českých výrobců

Kromě zajištění bohatého výběru produktů privátních značek se obchodní řetězec Kaufland věnuje také vývozu tohoto sortimentu do prodejen v dalších zemích Evropy. V roce 2023 dosáhl export produktů privátních značek ze 49 různých sortimentních skupin od 28 českých dodavatelů hodnoty 4 miliony EUR. Mezi nejpopulárnější kategorie produktů vyhledávaných v zahraničí patří müsli a cereální tyčinky značky K-Classic, cereální vločky či přípravky na pečení. Celý článek

Vinařský fond uvádí na trh novou značku perlivých vín „bublinky“

Vinařský fond uvádí na trh novou národní značku perlivých vín „bublinky“, která má za cíl sjednotit a podpořit české a moravské vinaře v segmentu perlivých vín. Tento ambiciózní projekt je inspirován úspěchem Svatomartinského vína. Značka „bublinky“ je výsledkem téměř dvouletého úsilí a spolupráce mnoha odborníků z oboru vinařství. Celý článek

Allegro spouští službu pro firmy. Allegro Business nabízí benefity prodejcům i zákazníkům

Společnost Allegro spouští v Česku po vzoru svého domovského trhu službu dedikovanou výhradně firemním zákazníkům. Prostor vyhrazený firemním nákupům najdou zákazníci na business.allegro.cz, kde mají k dispozici více než milion nabídek s možností využití množstevních slev již při nákupu několika málo položek. Allegro Business však nabízí výhody i pro samotné prodejce, kteří tak snadno osloví širší zákaznickou bázi a zároveň získají řadu propagačních nástrojů, včetně firemních verzí slevových akcí. Celý článek

Coca-Cola HBC povyšuje interní talent a oznamuje změnu ve vedení

Coca-Cola HBC Česko a Slovensko s potěšením oznamuje jmenování Dimo Dimova do funkce generálního ředitele společnosti s platností od 1. srpna. Dimo na této pozici nahrazuje Dana Timotina, který po 4 letech v této funkci nově převezme v pozici generálního ředitele vedení egyptské pobočky Coca-Cola HBC. Novou obchodní ředitelkou se navíc stává Mária Kolarovská, první žena na pozici obchodní ředitelky v historii společnosti. Celý článek

Rada seniorů České republiky se bouří proti ministrovi Hladíkovi kvůli omezováním dostupnosti tištěných letáků

Takřka devět z deseti českých seniorů alespoň občas nakupuje podle letáků a každý třetí senior využívá informace v nich k častým nákupům. Naprostá většina seniorů (77 %) preferuje tištěné letáky před elektronickou nabídkou. Pro 74 % seniorů starších 70 let je důležité zachování tištěných letáků jako informačního zdroje. Celý článek

Adventum Group uvádí na trh obchodních center nový brand Shopland

Maďarský realitní investiční fond Shopper Park Plus Plc., člen skupiny Adventum, vlastnící přímo či nepřímo 18 nákupních center v Maďarsku a České republice, uvádí na český trh nový brand Shopland, jenž se stává novou identitou obchodních center a retail parků dosud známých jako OC Galerie Třebovice, OC Silesia Opava, OC Fontána Karlovy Vary a Retail Park Chrudim. Celý článek

Hledáme Hračku roku 2024!

Už za dva týdny podstoupí 62 registrovaných hraček a her přísné testování odborné poroty i dětí. Do soutěže se opět mohli zapojit všichni výrobci, dovozci a distributoři působící na českém trhu. O vítězích rozhodne nejen odborná porota – do konečného pořadí významně promluví i hlasování veřejnosti, které probíhá od 10.7. do 10.9. na webových stránkách www.hracka-roku.cz. Celý článek

Vztahy i technologie na konferenci Lidský kapitál

Pokud jsou lidé, jejich vědomosti a schopnost kreativního a komplexního myšlení stále největší devizou firem, jaké faktory mohou tento potenciál ohrozit? V kontextu překotného technologického vývoje by se nabízelo právě ustrnutí a neschopnost přizpůsobit se novému způsobu práce. Co když nejsou největší hrozbou bariéry technologické, ale spíš vztahové? Dobře fungující týmy jsou totiž silnými komponenty motoru, který žene byznys dopředu. A lidé otevření spolupráci mohou lépe společně čelit náročným situacím, včetně technologických výzev. Celý článek

Rostoucí XXXLutz v Březhradu otevře už v listopadu

Práce na nové prodejně nábytku XXXLutz v Hradci Králové, která přivítá první zákazníky letos v listopadu, se přesouvají dovnitř třípatrové stavby. Do obchodu s nábytkem a bytovými doplňky vznikajícím na ploše 14,7 tisíce metrů čtverečních se zákazníci díky novým zastávkám MHD dostanou i veřejnou dopravou. Celý článek

Dachser: nový sklad dále zrychlí konsolidaci zásilek

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic spustil provoz nové překládkové haly na své největší české pobočce v Kladně. Právě dokončená budova rozšířila logistické centrum o 4 000 m² na celkových 18 500 m² logistických ploch s nejmodernějším cross-dockem. Výstavba přináší navýšení kapacit společnosti v regionu a umožní ještě rychlejší odbavení a doručení zásilek do celé Evropy. Celý článek

Česká obalová společnost THIMM loni dosáhla obratu 1,7 miliard korun

Turbulentní rok 2023 se vyznačoval vysokou inflací a s ní související nižší poptávkou spotřebitelů.   Propad tržeb obchodníků se odrazil také v obalovém průmyslu.  Obrat společnosti THIMM oproti roku 2022 mírně klesl o 10 % a dosáhl výše 1,7 miliardy korun. I letos plánuje investovat do digitalizace a automatizace výroby. Celý článek

METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu

METRO AG posiluje zaměření managementu na realizaci velkoobchodní strategie – posílení provozního velkoobchodu a zvýšení efektivity. Snížilo počet členů boardu z pěti na čtyři a všem oddělením byly přiděleny další provozní funkce. Tyto změny vstoupily v platnost 1. června 2024. Zároveň navštívila Prahu nová provozní ředitelka Christiane Giesen, která bude mít na starosti mj. Českou republiku. Celý článek

Neprávem opomíjený zaměstnanecký benefit

Jak pečovat o své zaměstnance, aby byli spokojení jak v pracovním, tak i osobním životě? Otázka, kterou si občas klade každý, kdo se ve firmách stará o motivaci zaměstnanců. NN od začátku července nabízí nové revoluční životní pojištění NN Orange Benefit, kterým rozšiřuje paletu zaměstnaneckých benefitů pro firmy. Celý článek

Lidl začne posílat letáky přes aplikaci WhatsApp

Společnost Lidl se od 25. července 2024 připojuje k digitální revoluci a začíná zasílat své letáky prostřednictvím aplikace WhatsApp. Tento krok přináší zákazníkům nejen pohodlný, ale i ekologický způsob, jak se dostat k aktuálním nabídkám. Obchodní řetězec tak odpovídá na rostoucí oblibu digitálních médií a zároveň šetří přírodní zdroje. Digitální letáky nabídnou přehledné informace a budou šetrné k životnímu prostředí. Celý článek

Větší optimismus v obchodech

Do českých obchodů se začíná vracet optimismus. Zákazníci oceňují konec ekonomické krize a začínají více utrácet, častěji sahají po kvalitnějším zboží a mírně klesá podíl slevových akcích, který v posledních letech stále rostl. To jsou tři hlavní zprávy o vývoji obchodu, který  na tiskové konferenci představili Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) a výzkumná agentura NielsenIQ (NIQ). Celý článek

VCHD Cargo udržela v roce 2023 růstovou křivku

Mezinárodní přepravní skupina VCHD Cargo uzavřela rok 2023 s organickým růstem ve výši 3 % a dosáhla obratu 1.281 milionů korun. Významně posilovala zejména v Německu, kde prostřednictvím svých dceřiných společností docílila obratu o desítky procent vyššího než v předchozím roce – Völker Logistik uzavřela loňský rok s nárůstem obratu ve výši více než 34 procent, VCHD Cargo GmbH ve výši cca 16 procent. Pohonem růsty byly nové akvizice a rozšíření spolupráce se stávajícími zákazníky. O úspěšném roku svědčí i historicky nejvyšší objem investic do obnovy vozového parku a rozvoje poboček ve výši více než 209 milionů korun. Celý článek

Společnost dm vstoupila na WhatsApp

Společnost dm vstoupila pod názvem „dm Česko“ na populární chatovací platformu WhatsApp a rozšířila tak svou komunikaci směrem k zákazníkům o další kanál. Od neveřejného startu dne 27. května 2024 přes 8. červenec, kdy se stal kanál veřejným, získala již 8 tisíc odběratelů. Oficiální spuštění komunikace skrze sociální sítě, push notifikace v mobilní aplikaci Moje dm a newsletter proběhlo dne 17. července 2024. Celý článek

BILLA míří do Paříže podpořit Český olympijský tým

V pátek 26. července slavnostně začnou v Paříži XXXIII. olympijské hry. O medaile bude bojovat také 113 českých sportovců. BILLA Česká republika je hrdým generálním partnerem Českého olympijského týmu a kromě podpory samotného týmu chce ve spolupráci s olympioniky kajakářem Jiřím Prskavcem a běžkyní Kristiinou Sasínek Mäki vést ke sportu a správnému stravování i další generace. Celý článek

Electro World se mění na DATART

Po schválení spojení zlínské skupiny HP TRONIC (DATART) a NAY (Electro World) soutěžními úřady v České republice i na Slovensku začíná realizace plánované integrace. Prodejny v České republice budou postupně sjednocené pod značku DATART, na Slovensku pod značku NAY. Aktuálně probíhá komunikace změn směrem k zákazníkům. Celý článek

Kaufland Marketplace expanduje do Polska a Rakouska

Na začátku roku společnost Kaufland oznámila, že Kaufland Marketplace expanduje na trhy do Polska a Rakouska. Termíny spuštění jsou již známy. Dne 7. srpna bude tržiště Kaufland Marketplace spuštěno v Polsku pod doménou Kaufland.pl. Kaufland.at v Rakousku bude následovat 4. září. Více než 2 000 prodejců je již připraveno na spuštění prodeje. Celý článek

Tesco představilo maloobchodní média nové generace

Tesco nainstalovalo 108 digitálních obrazovek ve  36 vybraných prodejnách v ČR, čímž výrazně zlepšilo jak prodejní místa, tak i zážitek z nakupování. Novinku představilo partnerům z řad dodavatelů na prvním Tesco Media Supplier Forum, které se konalo v červnu ve spolupráci s firmou dunnhumby. Celý článek

Braverman nastupuje do čela Slevomatu

Na pozici generálního ředitele největšího českého zážitkového portálu Slevomat nastupuje Tomáš Braverman, který střídá Matěje Dvorského. Braverman přichází ze společnosti Heureka Group, kde působil deset let jako generální ředitel celé skupiny. Dvorský po odchodu Ladislava Veselého jako interim CEO působil tři a půl měsíce, nyní se vrací na pozici komerčního ředitele. Celý článek

Allegro spouští v Česku vlastní výdejní boxy

Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých aktuálně působí, a to s cílem přinést lepší služby nejen zákazníkům, ale také obchodníkům. Celý článek

Umělá inteligence usnadní práci pokladním

Kamery na pokladně rozpoznají nebalené pečivo, ovoce či zeleninu. Usnadní tak práci pokladním a zrychlí odbavení zákazníků v prodejnách. Albert začal jako první maloobchodník na trhu s testováním počítačového rozpoznávání produktů využívající umělou inteligenci. Celý článek

HAUSER otevře nový centrální sklad, pronajal si prostory v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost HAUSER, mezinárodní dodavatel chladicího nábytku a techniky, si pronajala nové prostory v GARBE PARK České Budějovice. HAUSER tak doplnil v rozrůstajícím se průmyslovém parku firmy Taconova a NOBO AUTOMOTIVE. Společnost GARBE, která je developerem, aktuálně zajišťuje povolení k úpravám prostor na míru klientovi. Pronájem skladu o velikosti téměř 9 000 m2 zprostředkovala CBRE. Celý článek

Hospodářský rok 2023: THIMM čelí výzvám náročného trhu

Pokles celkové ekonomické produkce v roce 2023 měl dopad i na průmysl vlnité lepenky: Růst obratu z předchozích let, který byl dán koronavirovou krizí a silnými prodeji v oblasti e-komerce, nepokračoval. V tomto sektoru se naopak projevilo zvýšení úrokových sazeb, útlum nákupu způsobený inflací a volatilní vývoj nákladů na suroviny a energie. Vzhledem k tomu, že průmysl vlnité lepenky je úzce provázán s celkovým hospodářským vývojem, nejsou ztráty překvapivé, což uvedl i německý Svaz průmyslu vlnité lepenky (VDW). Celý článek

MPSV nově přispívá firmám na IT vzdělávání

Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) spustilo nový projekt podporující vzdělávání zaměstnanců – DIGI POVEZ. Má za cíl podpořit vzdělávání v oblastech IT a Průmyslu 4.0. Firmy takto mohou jednoduše na vzdělávání svých zaměstnanců získat finanční dotace – mzdový příspěvek je ve výši 272 Kč/hod. a příspěvek na vzdělávání 264 Kč/hod. Žádat pak mohou do září 2025. Celý článek

Drogerie ROSSMANN využila pro svou kampaň první CGI reklamu

Síť drogerií ROSSMANN, která letos slaví 30. výročí svého působení na českém trhu, pro svou kampaň 1+1 na dekorativní kosmetiku, jenž v červnu proběhla v nejmodernější prodejně drogerie na Václavském náměstí 26, využila k oslovení zákazníků vůbec poprvé CGI reklamu. Celý článek

Vyberte, kde vyroste nový Lidl les

Zákazníci Lidlu mají letos opět možnost rozhodnout o tom, kde vyroste nový les. Právě dnes totiž startuje hlasování, na základě kterého následně Lidl vysází les v každém kraji České republiky. Hlasující mají navíc možnost vyhrát pobyt v přírodě na Katlově u Jakuba Vágnera. V letošním roce plánuje Lidl vysadit až 250 000 stromů. Celý článek

BENU ČR loni zvýšila svůj zisk o 11 %

Lékárenský řetězec BENU potvrdil v roce 2023 svoji ekonomickou úspěšnost, v Česku patří dlouhodobě mezi nejsilnější hráče na trhu. Tržby společnosti BENU vzrostly meziročně o více než 11 % na 11,3 miliard Kč a společně s tržbami partnerů zapojených do franšízové sítě BENU lékáren dosáhly 14 miliard Kč. Celý článek

Wolt Market otevře pobočku v Plzni

Obliba online nakupování potravin a dalšího zboží stoupá. Službě Wolt Market meziročně více než dvojnásobně vzrostl objem objednávek. Rozšiřuje tak své služby v oblasti expresního doručování. Po Praze a Brně otevírá finská technologická společnost Wolt 1. července další vlastní obchod také v Plzni. Jedná se již o šestou pobočku. Zákazníci si na on-line tržišti mohou vybírat z více než 5 000 produktů z řad čerstvých nebo trvanlivých potravin, domácích potřeb nebo drogerie. Celý článek

Obchodníci musí dokazovat originalitu nabízeného zboží

Z pozice jedné z největších evropských e-commerce platforem klade Allegro bezpečnost a pohodlí svých zákazníků na první místo. Proto nyní zavádí nová pravidla týkající se prodeje výrobků vybraných značek. Ty musí všichni registrovaní obchodníci v období od 17. června do 2. září přijmout, chtějí-li deklarovat originalitu značek, které na tržišti spotřebitelům nabízejí. Celý článek

Již přes 100 tisíc zachráněných balíčků potravin: spolupráce PENNY s Nesnězeno překonává očekávání

Spolupráce anti-food waste platformy Nesnězeno a řetězce PENNY pokořila hranici 100 tisíc prodaných balíčků. Společný projekt, který vloni fungoval již v 51 prodejnách, se vzhledem k velkému zájmu zákazníků v letos březnu ještě rozšířil na 200 prodejen po celé ČR. Ty nabízejí výhodné balíčky potravin s blížící se dobou spotřeby se slevou minimálně 50 %. Od začátku spolupráce zákazníci zachránili již okolo 300 tun potravin. Celý článek

Projekt Heineken ČR Pijte s mírou plánuje letní pit-stopy na frekventovaných cyklostezkách

Cyklistice se v průběhu léta věnuje většina Čechů, podle průzkumu, který pro společnost Heineken realizovala výzkumná agentura STEM/MARK, necelá polovina z nich nepovažuje za problém konzumaci alkoholu při vyjížďkách. Za účelem edukace o bezpečné konzumaci alkoholu vznikl pod záštitou společnosti projekt Pijte s mírou, který se v průběhu letošní sezóny objeví také na některých cyklisticky vytížených místech. Pit-stopy nabídnou cyklistům nealkoholické osvěžení, cykloservis, ale i osvětové aktivity. Celý článek

Konference AI ve výzkumu

Na konferenci společnosti Ipsos, která se bude konat 17.7. od 14 hod. v prostorách Ipsos ve Slovanském domě, se dozvíte, jak můžete využít benefity propojení umělé inteligence a marketingového výzkumu pro rozvoj vašeho byznysu. Celý článek

Lidl a Světový fond na ochranu přírody spojují síly

Společnost Lidl rozšířila spolupráci s mezinárodní neziskovou organizací Světový fond na ochranu přírody (WWF). Strategické partnerství uzavřely na pětileté období. Cílem spolupráce je pracovat na řešení klíčových ekologických problémů současnosti, mezi které patří mj. podpora ochrany biodiverzity, vědomého stravování či snaha o snížení plýtvání potravinami. Celý článek

Chytré hodinky lámou rekordy

V Česku nadále pokračuje boom nositelné elektroniky. Z dat Eurostatu vyplývá, že produkty, jako jsou chytré hodinky nebo fitness náramky, už používá téměř polovina Čechů. V rámci celé Evropské unie nás to řadí na třetí příčku za Nizozemsko a Irsko. Trend potvrzuje i přední tuzemský prodejce elektroniky DATART. V první polovině roku podle něj meziročně stouply prodeje chytrých hodinek o 15 %. Rostoucí poptávku prodejce pozoruje zejména u prémiových modelů. Celý článek

Medailové boje na hokejovém mistrovství zvedly tržby za potraviny o více než pětinu

Úspěšná cesta českého hokejového týmu za titulem mistrů světa vyvolala nejenom vlnu nadšení a hrdosti mezi fanoušky, ale také potěšila obchodníky. Jen o posledním květnovém víkendu, kdy se hrály semifinálové zápasy a následně utkání o medaile, stouply v Praze tržby za potravinářské zboží o 20,6 procenta. Uvádí to čerstvá zjištění analytické služby studie Mastercard Spending Pulse. Celý článek

Na efektivní tisk etiket se do Prahy jezdí dívat stovky zákazníků Konica Minolta z celé Evropy

Konica Minolta se úspěšně etablovala na tuzemském trhu s digitálně tištěnými etiketami. Česká republika aktuálně v počtu prodaných strojů předčí i některé evropské země se srovnatelným počtem obyvatel. I proto v Praze od loňského léta funguje nejmodernější evropské prezentační centrum se zaměřením na tisk a zušlechťování etiket (European Label Engagement Center – ELEC). Celý článek

Prodejny Albert poskytují praktické zkušenosti učňům v celém Česku

V prodejnách Albert v tomto školním roce úspěšně zakončila praxi více než tisícovka studentů ze 70 škol a učilišť. Během odborného výcviku získali cenné praktické dovednosti v osmi desítkách obchodů Albert po celém Česku. To z Alberta činí největšího poskytovatele praxí pro střední a učňovské školy v tuzemsku. Celý článek

Když to píplo poprvé

Před padesáti lety byl poprvé naskenován produkt s čárovým kódem. 26. června 1974 minutu po osmé hodině ráno pokladní Sharon Buchananová v americké prodejně laserovým snímačem odbavila balení žvýkaček. Celý článek

Penny je zpět v Chodově

Obchodní řetězec PENNY se vrací do Chodova, aby místním opět umožnil pohodlné nákupy za dostupné ceny. Devatenáct měsíců po ničivém požáru otevírá PENNY v Chodově prodejnu zcela novou, která díky o třetinu větší prodejní ploše nabídne zákazníkům vyšší komfort i příjemnější prostředí. Celý článek

Tesco představuje inovaci, která významně sníží plýtvání potravinami u dodavatelů a zvýší přerozdělení lidem v nouzi

Tesco představilo inovaci pro dodavatele, která výrazně zjednoduší a urychlí darování potravinových přebytků lidem v nouzi a přispěje ke snižování potravinového odpadu. Nově budou do aplikace Foodiverse zapojeni i dodatelé, aby mohli darovat potravinové přebytky ze svých provozů charitativním organizacím. Oznámení bylo učiněno v rámci výroční konference Federace evropských potravinových bank v Praze. Zároveň Tesco vydává již 8. výroční zprávu o plýtvání potravinami. Celý článek

Plastové obaly se dají nahradit papírem

Papírenská společnost DS Smith ve spolupráci s některými z nejznámějších značek rychloobrátkového zboží na světě nahradila více než jednu miliardu plastů. Významného milníku na cestě k lepší udržitelnosti dodavatelských řetězců dosáhla s více než ročním předstihem oproti plánu, a to díky tomu, že se u svých obalových řešení zaměřila na cirkulární design. Recyklovaný papír v kombinaci s chytře promyšlenou konstrukcí dokáže konkurovat plastovým obalům nižšími dopady na životní prostředí, a tam, kde ho lze používat opakovaně, i cenou. Celý článek

Dachser získal recertifikaci pro logistiku farmak

Nezávislí auditoři opětovně udělili mezinárodní logistické společnost Dachser certifikáty pro přepravy výrobků ze segmentu life science a healthcare (farmaceutický průmysl a zdravotnictví). Pobočka v Šanghaji byla recertifikovaná podle IATA CEIV Pharma a pobočky v Barceloně, Madridu, Bombaji, Frankfurtu nad Mohanem a také centrála skupiny v německém Kemptenu podle požadavků správné distribuční praxe – GDP (Good Distribuion Practice). Celý článek

Jedinečná expozice Pilsner Urquell: The Original Beer Experience slaví 1. rok od svého otevření

Interaktivní audiovizuální expozice Pilsner Urquell: The Original Beer Experience, kde příběh proslulého plzeňského piva ožívá zcela unikátním způsobem, slaví rok od svého otevření v historické budově Václavského náměstí. Expozici si během prvního roku prohlédly stovky tisíc návštěvníků a budova plná zážitků se stala jednou z 5 nejnavštěvovanějších turistických atrakcí v Praze. Celý článek

TÜV SÜD Czech s novým ředitelem

Společnost TÜV SÜD Czech jmenovala Jiřího Sochu novým generálním ředitelem. V pozici vystřídá Olega Spružinu, který se v rámci holdingu TÜV SÜD bude věnovat aktivitám na úrovni regionu CEE. Celý článek

Prodejna Tesco Brno Heršpice: Pohodlnější nakupování v moderním prostoru

Prodejna Tesco Brno Heršpice prošla rozsáhlou rekonstrukcí, která přinesla řadu výrazných vylepšení pro zákazníky i pro zaměstnance. Modernizace rovněž přispěla k šetrnějšímu provozu s ohledem na životní prostředí. Hypermarket o prodejní ploše přes 5 300 m2 nyní láká zákazníky na bohatý sortiment potravinářského i nepotravinářského zboží s důrazem na produkty sezónní nabídky. Celý článek

BILLA své zaměstnance ocenila odměnou 4,5 milionu korun v interní soutěži BILLA Cup

Interní soutěž BILLA Cup zná své vítěze za rok 2023. Svým kolegyním a kolegům, kteří se starají o chod prodejen po celé České republice, rozdělila BILLA mimořádné odměny ve výši 4,5 milionu korun za umístění na 1. až 4. místě, a navíc na vlastní kůži zažijí atmosféru letních olympijských her přímo Paříži, kam je BILLA za jejich mimořádnou obětavost a skvělý servis zákazníkům pošle. Celý článek

COOP spouští cloudové systémy SAP pro řízení dodavatelského řetězce

COOP oznámil spuštění nových systémů pro optimalizaci řízení objednávek napříč svým dodavatelským řetězcem. Švýcarský maloobchodník postupně zavádí do provozu řešení SAP Predictive Replenishment a SAP Order and Delivery Scheduling s cílem snížit náklady, zvýšit provozní efektivitu v distribučních centrech a zlepšit spokojenost zákazníků. Celý článek

Přichází limitovaná edice Bohemian Gin Medový

Bohemian gin je přesně takový, jaký by měl gin být. Plný bylin, vůně a chuti, prostě dokonalý. A nyní můžete ochutnat tento gin v kombinaci s medem. Ulovte si svoji lahev této limitované edice a dopřejte si originalitu v každém loku. Voňavý a chutný svět Bohemian je tady. Celý článek

Oblíbená prodejna Tesco se vrací na Národní již tento měsíc

Slavnostní otevření prodejny Tesco v obchodním domě Máj na pražské Národní třídě proběhne v pondělí 24. června v 9 hodin. Prostor a nabídka sortimentu jsou řešeny unikátním způsobem, který přesně odpovídá umístění v centru města a jeho návštěvníkům. Zároveň zde bude nově otevřena prodejna Žabky. Celý článek

Nákupní centrum Máj Národní obohatí nabídku obchodů a gastroslužeb v centru Prahy o nové koncepty

Máj Národní po svém otevření 24. června přinese do života Pražanů a návštěvníků metropole devět pater zábavy, her a zážitků. Tři patra v ikonické budově na rohu Národní třídy a Spálené ulice obsadí moderní nákupní centrum Máj Národní, jehož součástí budou nejrůznější obchody, kavárny a restaurace – foodhall ve 2. patře nabídne přibližně 750 míst k sezení a pestrý sortiment občerstvení z celého světa. Celý článek

Lekvi Development dokončuje výstavbu nákupního parku v Šumperku

Společnost Lekvi Development, která se zaměřuje na výstavbu a provoz retailových parků v České republice a na Slovensku, dokončuje výstavbu druhé nákupní zóny v Šumperku v Temenické ulici. K rozšířenému Penny Marketu o ploše 1152 m2 přibydou nové retailové obchody ACTION, SINSAY, TRAFICON a drogerie TETA, které dohromady nabídnou dalších 1932 m2 pronajímatelné plochy. Otevření nové nákupní zóny je plánováno na léto tohoto roku. Celý článek

Připomínka: Seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod bude již za týden!

Jak se udržitelná strategie promítá do konkrétních projektů s dopadem? Proč je nutné snižovat emise metanu? Proč se neobjedeme bez plně cirkulárních obalů? A jak může i do udržitelnosti nezasvěcený spotřebitel během nákupu velmi snadno poznat, že vybraný produkt pochází od firmy, která naplňuje vysoké environmentální a sociální standardy? Odpovědi ve své prezentaci přinese Ivan Holub, manažer udržitelnosti pro střední a východní Evropu ve společnosti Danone. Celý článek

Albert jako první zrychlil darování čerstvých potravin

Počet potřebných, kteří spoléhají na potravinovou pomoc, neustále roste. Albert je největším dárcem potravinových bank a hledá další cesty, jak darovat ještě lépe a efektivněji. Ve spolupráci s bankami zavedl novinku – večerní darování jídla z obchodů přímo na stoly lidí v nouzi.  Díky tomu se daří zvýšit objem darovaných čerstvých potravin, zejména masa a mléčných výrobků. V posledních pěti měsících šlo o 90 tun a celkové meziroční navýšení darů o 10 %. Celý článek

Praha hostila další ročník International Recycling Tour na podporu třídění hliníkových plechovek

Čechy, kteří sice nápojové plechovky rádi pijí (36 % z nich několikrát týdně), ale už netřídí (jen 48 % vhazuje plechovky do kovu) motivovali k důslednějšímu třídění nápojových plechovek ve středu 5. června 2024, u příležitosti Světové dne životního prostředí, v ulicích Prahy ambasadoři iniciativy Každá plechovka se počítá. Během dne vznikla na náměstí Míru obří barevná stěna z plechovek PixelCan s motivem ohrožené mořské želvy. Celý článek

Nová kapitola: HP TRONIC se propojí s NAY

Po schválení spojení zlínské skupiny HP TRONIC a NAY českým Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v březnu nyní obdržely obě společnosti zelenou k vytvoření společného holdingu i od slovenského Protimonopolného úradu (PMÚ). Povolení od těchto soutěžních úřadů bylo nezbytnou podmínkou pro realizaci plánovaného záměru. Tímto spojením vznikne na českém a slovenském trhu nová entita s velkým inovačním potenciálem. Celý článek

Košík je na Slovensku

Online supermarket Košík.cz vstupuje na třetí evropský trh. Jeho služby mohou nově využívat zákazníci v Bratislavě a Zvolenu. Další slovenská města budou následovat ještě do konce roku. Špičkový servis sem přichází nabídnout s partnery, jako je logistický operátor DODO nebo velkoprodejny Metro. Bodovat chce nejvýhodnějšími velkými nákupy s dopravou vždy zdarma, kvalitou masa, rybami doručenými 48 hodin od výlovu, ale také osvědčenými množstevními slevami Multikup. Celý článek

Sales Management 2024: Od akvizice po servis

Nové trendy se propisují do všech fází obchodního procesu od akvizice zákazníků přes správnou správu prodejního procesu po finální servis zajišťující odpovídající zákaznickou zkušenost a loajalitu. Průřez těmi nejzásadnějšími tématy oboru nabídne konference Sales Management, kterou pořádá společnost Blue Events 12. června 2024 v pražském KC City. Celý článek

Rekonstrukce a rozšíření Varyády je v plném proudu

Karlovarské nákupní centrum Varyáda v současnosti prochází rozsáhlou rekonstrukcí spojenou s rozšířením, které má za cíl přinést návštěvníkům ještě lepší zážitek z nakupování. Práce postupují za plného provozu centra rychlým tempem, přičemž první novinky čekají zákazníky již v závěru letních prázdnin. Celý článek

Peníze v prstenu. mBank přichází s revoluční novinkou v placení

Inovativní formy placení se díky mBank opět posouvají vstříc budoucnosti. Digitální banka mBank se spojila s partnery Mastercard a Niceboy a jako první v České republice uvedla na trh platební prsten. Placení ještě nikdy nebylo tak snadné a stylové. Už žádné hledání telefonu nebo karty – absolutní svoboda třeba na pláži nebo při běhu právě přichází. Celý článek

Český startup Pikito mění maloobchodní prodej sdílenými prodejnami

Český startup Pikito, průkopník inovativního modelu obchod jako služba neboli Retail-as-a-Service (RaaS), rozšiřuje ve velkém svou síť sdílených prodejen. Ještě letos přibudou k již existujícím prodejnám v Praze, Bratislavě a Bukurešti další 3 prodejny – Brno, Ostrava a druhá Bratislava. Jedinečný model, ve kterém si může jakýkoliv e-shop otevřít svou vlastní kamennou prodejnu za jeden měsíční poplatek, sklízí úspěch u největších českých e-shopů. Celý článek

Lidl podporuje biodiverzitu

Společnost Lidl se stále více zasazuje o ochranu životního prostředí. U své centrály a třech logistických center v Cerhovicích, Brandýse nad Labem a Buštěhradě se proto rozhodla instalovat včelí úly. Na každém z těchto míst Lidl vytvořil tři nová stanoviště včel medonosných, s výjimkou Buštěhradu, kde dokonce instaloval úlů šest. Obchodní řetězec je hrdý, že může přispět k podpoře biodiverzity, jenž představuje klíčový faktor pro udržení biologické rozmanitosti. Celý článek

Firma LA Food instalovala první fotovoltaiku a chystá stavbu nové haly za 60 miliónů

Český potravinářský výrobce LA Food instaloval na střechu provozovny v průmyslové zóně v Kostelanech nad Moravou svoji první fotovoltaiku. Na halu poblíž Uherského Hradiště umístila firma celkem 108 solárních panelů a předpokládá úsporu energií o 30 procent. Firma zároveň investuje 60 miliónů do stavby nových výrobních prostor s plochou čtyři a půl tisíce metrů čtverečních. Celý článek

Češi chtějí platit bezhotovostně

Češi stále častěji platí bezhotovostně. Vedle karet v posledních letech roste zejména popularita plateb pomocí mobilních telefonů nebo chytrých hodinek. Celých 57 procent transakcí v Česku proběhne bez hotovosti a tento podíl by se mohl zvýšit až na 76 procent, kdyby zákazníci v 19 procentech případů nenaráželi na místa, kde bezhotovostní platby nepřijímají. Celý článek

Fashion Arena Prague Outlet zavlažuje zeleň dešťovou vodou

Rostoucí povědomí o nutnosti udržitelného rozvoje a snížení ekologické stopy se projevuje ve způsobu, jakým firmy hospodaří s přírodními zdroji. Pozitivním příkladem je Fashion Arena Prague Outlet, která se může pochlubit dalším realizovaným projektem z oblasti udržitelného rozvoje. Outletové centrum nově využívá retenční nádrže na shromažďování dešťové vody, z níž bude celoročně zavlažovat zeleně. Fashion Arena tím přispívá k ochraně vodních zdrojů a současně si připomíná Světový den životního prostředí, který letos připadá na 5. června. Celý článek

Udržitelnost musí mít smysl a data – více na semináři Udržitelnost pro výrobu a obchod

Udržitelnost ovlivňuje v maloobchodě každodenní rozhodování, od spolupráce s dodavateli přes fungování prodejen a zapojení zaměstnanců až po nákupní košík zákazníků. Jak to vypadá v praxi, na příkladu klíčové oblasti neplýtvání potravinami? Jak to funguje v řetězci Albert vysvětlí na semináři Udržitelnost pro výrobu a obchod, který se bude konat 18. 6., Jiří Mareček, ředitel pro komunikaci a udržitelnost obchodů Albert. Celý článek

Česká SCF kupuje za více než 7 miliard korun portfolio nákupních center v Polsku

Česká investiční skupina Star Capital Finance (SCF) koupila tento týden portfolio šesti polských obchodních center od globální investiční skupiny Cromwell Property Group. Hodnota transakce je přes 7 miliard Kč. Jedná se o jednu z největších nemovitostních transakcí ve střední Evropě za posledních několik let. SCF tímto krokem vstupuje do třetí země a posiluje svou pozici na středoevropském retailovém trhu, kde již vlastní a provozuje obchodní centra v České republice a na Slovensku. Celý článek