XXXLutz otevírá největší obchodní dům s nábytkem ve východních Čechách

Společnost XXXLutz otevírá v Hradci Králové svoji 12. prodejnu nábytku v České republice. Nová třípatrová budova o podlahové ploše 14,7 tisíce metrů čtverečních a prodejní ploše 9,4 tisíce metrů čtverečních se stala největším obchodním domem s nábytkem a bytovými doplňky ve východních Čechách. Otevřeno bude pro zákazníky od čtvrtka 21. listopadu každý den od devíti do 20 hodin. Celý článek

Právě startuje nový, již 7. ročník soutěže Ambasador kvality České republiky

Česká společnost pro jakost udělenými oceněními vyjadřuje uznání organizacím a jednotlivcům, kteří se věnují kvalitě, jejímu rozšiřování a aktivně přispívají k její implementaci. Soutěže slouží jako platforma pro propagaci a osvětu kvality ve všech jejích podobách. Tou přední je Ambasador kvality České republiky a je určena pro organizace ze soukromého i veřejného sektoru. Uzávěrka pro podání přihlášek do 7. ročníku soutěže je stanovena na 30. září 2024. Celý článek

Mattoni 1873 spouští nový e-shop pro B2B „MyMattoni“

Lídr trhu nealkoholických nápojů, společnost Mattoni 1873, spustila nový B2B e-shop. „MyMattoni“ nabízí kompletní řešení pro podniky zákazníků HORECA segmentu: snadné a rychlé objednávky, nejširší portfolio kvalitních nealkoholických nápojů na trhu a praktické tipy pro úspěšný provoz jejich podniků. Celý článek

Action otevře v Praze dvě nové prodejny

Action, rychle rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, otevře 16. listopadu novou prodejnu na Praze 15 a následně 23. listopadu další prodejnu na Praze 14, čímž dosáhne celkového počtu deseti prodejen v Praze. Celý článek

KFC slaví 30 let na českém trhu otevřením nové vlajkové restaurace v Praze

KFC, největší řetězec restaurací s rychlou obsluhou v Česku, při příležitosti 30. výročí na českém trhu otevírá na Václavském náměstí v Praze první vlajkovou restauraci svého druhu v Evropě. Nová pobočka, umístěná symbolicky v blízkosti první restaurace KFC z roku 1994, představuje inovativní koncept spojující moderní technologie, příjemné prostředí a výjimečný zákaznický zážitek. Pod křídly společnosti AmRest značka KFC nadále roste a upevňuje svou pozici lídra v segmentu rychlého občerstvení. Celý článek

Mars dosahuje rekordního snížení emisí uhlíku

Společnost Mars, Incorporated zveřejnila zprávu udržitelného rozvoje pro další generace s názvem Mars Sustainable in a Generation Report 2023 ve které oznamuje významný pokrok na cestě za svým cílem, kterým je dosáhnout do roku 2050 nulových emisí skleníkových plynů, přičemž jen v roce 2023 zaznamenala rekordní 8% snížení emisí skleníkových plynů oproti výchozímu roku 2015 v celém svém hodnotovém řetězci. Celý článek

Pražská čokoláda Steiner & Kovarik otevřela novou prodejnu v Palladiu

Pražská čokoláda Steiner & Kovarik v úterý 5. listopadu slavnostně otevřela novou pobočku v patře -1 OC Palladium v centru Prahy. Na neformální události nechyběli zakladatelé a majitelé úspěšné firmy Silvie Steinerová a Petr Kovařík a další hosté, včetně oblíbené influencerky Bé Hà Nguyen. Ta v premiéře představila speciální edici čokoládového „zlatého vajíčka“, v němž jsou ukryty skvostné šperky. Celý článek

Dycky data! Jak data a AI mohou změnit váš business

Jak mohou data měnit váš byznys? Jak využít umělou inteligenci k dosažení růstu a implementaci inovací? Tyto a další otázky se budou řešit na 10. ročníku konference Primetime for Big Data, která proběhne 21.11.2024 v Národní technické knihovně v Praze a pořádá ji společnost Blue Events. Pod taktovkou Daniela Stacha, známého moderátora z České televize, proběhne jedinečný den plný inspirativních příspěvků a praktických ukázek od špiček v oboru dat a umělé inteligence. Celý článek

Za nákupy v Lidlu získáte exkluzivní kuchařku

Vánoční svátky jsou za dveřmi a Lidl přináší pro své zákazníky jedinečnou příležitost. V rámci nového věrnostního programu mohou za své nákupy získat exkluzivní kuchařku „Když jídlo spojuje“, vytvořenou ve spolupráci se šéfkuchařem Romanem Paulusem. Akce startuje v pondělí 11. listopadu a potrvá až do 22. prosince, nebo vyčerpání zásob. Celý článek

Primark otevírá svůj druhý obchod v Praze

Primark, mezinárodní módní řetězec, otevřel svou třetí prodejnu v České republice v pražském nákupním centru Metropole Zličín. Otevření předcházela investice v hodnotě více než 225 milionů korun. Nová pobočka s prodejní plochou 2 800 m2 ve dvou patrech poskytne zákazníkům z Prahy a okolí výjimečný zážitek z nakupování, který si oblíbili zákazníci z celého světa. Celý článek

ROSSMANN mění vedení týmu komunikace, více se zaměří i na téma udržitelnosti

Na pozici manažerky komunikace a PR a zároveň do role nové tiskové mluvčí sítě drogerií ROSSMANN nastupuje Rita Gabrielová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci sítě drogerií ROSSMANN a jejich klíčových projektů. Dosavadní manažerka komunikace Olga Stanley nadále zůstává v týmu komunikace, ale bude se v roli koordinátora věnovat novému tématu zodpovědného a udržitelného přístupu k investování a byznysu (ESG) a současně bude administrativní podporou jednatelů společnosti. Celý článek

JAKÉ TECHNOLOGIE VYUŽÍVÁ MODERNÍ DISKONT? DOZVÍTE SE NA SEMINÁŘI VYBAVENÍ PRODEJNY 2024

Matěj Kracman, GL Facility management a Technický nákup / Stavební oddělení řetězce Penny Market nás provede prodejnou „od podlahy až po střechu“. Dozvíme se, jak v prodejně funguje komplexní propojení chlazení, topení a vzduchotechniky. Proč je důležitý remodeling, layout prodejny a digitální technologie? Odpovědi přinese 8. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY letos s podtitulem Efektivita pro obchodníka, pohodlí pro zákazníka, bezpečnost pro všechny. Celý článek

BrauBeviale 2024: Návštěva veletrhu s přidanou hodnotou

Pro další ročník veletrhu, který se bude konat od 26. do 28. listopadu 2024 v Norimberku, připravuje BrauBeviale opět kompletní balíček. Kromě portfolia vystavovatelů s pivovarskou a nápojovou technologií – a také pro sektor vína – nabídne bohatý program přednášek s mnoha podněty. Celý článek

Výsledky ankety Český výrobek 2024

Český výrobek je již 19 let značkou důvěry. Označení Český výrobek pomáhá výrobcům i spotřebitelům. Výrobci prodají více, protože zákazníci mají jistotu, že si kupují výrobek, kterému mohou důvěřovat. Navíc jim značka pomáhá k lepší orientaci, protože je srozumitelná, výrazná a nezaměnitelná. Celý článek

BILLA hlásí: Teplice do třetice

Na náměstí Svobody přímo v centru Teplic otevřel obchodní řetězec BILLA už svoji třetí prodejnu v tomto severočeském městě a sedmou novou prodejnu v letošním roce celkově. Celý článek

Konference From Farm To Fork 2024: O digitalizaci v zemědělství, potravinovém odpadu či trendech v nabídce potravin

Už 13. listopadu 2024 se v kongresovém hotelu Clarion v pražských Vysočanech uskuteční konference From Farm To Fork, která spojuje všechny zainteresované strany v potravinovém řetězci. V letošním roce se program bude věnovat novým trendům v nabídce potravin v ČR, předcházení vzniku potravinového odpadu či digitalizaci v zemědělství a potravinářství. Celodenní konference je rozdělena do dopoledního a odpoledního bloku a jednotlivé příspěvky řečníků na sebe budou navazovat a rozvíjet problematiku kvality a udržitelnosti „z farmy až na vidličku“. Celý článek

NEZAPOMEŤE SE ZAREGISTROVAT NA SEMINÁŘ VYBAVENÍ PRODEJNY 2024

Bezpečnost retailu v 21. století: fyzická ostraha doplněná o chytré technologie a vzdálený dohled. Tomáš Růžička, projektový manažer-technická bezpečnost, SSI Group se ve své prezentaci se zaměří na to, jak propojení fyzických bezpečnostních služeb s pokročilým vzdáleným monitoringem zajišťuje ochranu retailových prostor. Ukáže příklady úspěšné integrace těchto služeb, které umožňují proaktivní bezpečnostní opatření a zároveň efektivně snižují provozní náklady. Celý článek

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Celý článek

PPL jako první přepravní společnost spustila věrnostní program

Společnost PPL ve své mobilní aplikaci mojePPL spustila věrnostní program. Učinila tak jako úplně první napříč logistickými společnostmi v Česku. Zákazníci mohou postupovat až deseti úrovněmi věrnostního programu, přičemž s každou vyšší úrovní získávají větší výhody pro odesílání a objednávání zásilek. Body získají za stažení aplikace, odeslání i přijetí zásilky, hodnocení doručení nebo za plnění speciálních výzev. Celý článek

Tesco slavnostně otevřelo moderní prodejnu v Praze v Modřanech

Tesco dnes otevřelo novou prodejnu v pražských Modřanech, v rezidenční čtvrti Modřany Zahálka. Tento moderní supermarket nabízí zákazníkům široký sortiment potravin se zaměřením na sezónní produkty a drogerii. Díky inovativním technologiím a provozu šetrnému k životnímu prostředí představuje tato prodejna další krok v rozvoji udržitelného maloobchodu. Zákazníci této prodejny mohou navíc během prvního týdne využít s Clubcard exkluzivní slevu 20 % na celý nákup. Celý článek

Kaufland plánuje dosáhnout nulových emisí do roku 2050

Kaufland, jeden z předních evropských maloobchodních řetězců, si vytyčil ještě ambicióznější klimatické cíle – do roku 2050 plánuje dosáhnout nulových emisí skleníkových plynů napříč celým hodnotovým řetězcem, a to včetně všech emisí Scope 3. K dosažení tohoto cíle se Kaufland zaměřuje na úzkou spolupráci se svými dodavateli, partnery a zemědělským sektorem v rámci celého dodavatelského řetězce. Celý článek

Společnost Zalando vylepšuje funkce virtuální kabinky

Společnost Zalando posouvá personalizaci na novou úroveň díky své nejnovější virtuální zkušební kabince. Poprvé si zákazníci mohou vytvořit svého 3D avatara na základě svých tělesných proporcí, což zajistí lepší reprezentaci oblečení. Tato nová funkce vychází z technologie měření postavy Zalando 2023 a umožňuje zákazníkům zažít přizpůsobivější a opravdu realistický zážitek z online nakupování. Celý článek

NEZAPOMEŤE SE ZAREGISTROVAT NA SEMINÁŘ VYBAVENÍ PRODEJNY 2024

Co je třeba řídit a hlídat na 24/7 prodejnách? AI pro rozpoznávání zboží i zabezpečení prodejny. Řešení pro prodej rizikového zboží – alkohol, cigarety. Dohledové moduly. Automatizace cenotvorby, objednávek a komunikace se zákazníkem jsou témata, o kterých bude hovořit Radek Nachtmann, jednatel a ředitel společnosti P.V.A. systems, která se již přes 20 let zabývá vývojem a implementací obchodního softwaru pro řízení obchodních sítí. Celý článek

Pálenkou roku je hruškovice z dubového sudu Palírny Radlík

I třetí ročník největší domácí soutěže profesionálních výrobců destilátů – Pálenka roku – přinesl úspěch středočeské Palírně Radlík, jejíž Hruškovice z dubového sudu získala titul absolutního vítěze. Radlík navíc již potřetí v řadě obhájil i prestižní titul Palírna roku, o vítězi však tentokrát rozhodlo pouhých 0,02 bodu na stobodové škále. Celý článek

Globus odstartoval online nákupy a rozvoz přes foodora

Od září mohou zákazníci nakoupit v Globusu pohodlně online i s dovozem domů. Pro tuto službu si Globus zvolil platformu foodora, která také rozváží hotová jídla ze všech jeho šestnácti restaurací. Rozvoz nákupů z Globusu odstartoval v Praze na Zličíně a jeho okolí, v plánu je rozšíření služby do dalších oblastí. Celý článek

Češi stále častěji volí lokální potraviny, v Kauflandu během tří let čtyřnásobně vzrostl počet regionálních dodavatelů

Obchodní řetězec Kaufland začal svým zákazníkům nabízet produkty od regionálních dodavatelů ve vybraných prodejnách na podzim roku 2021. Během pouhých tří let se nabídka lokálních výrobků rozrostla do 11 krajů Česka a 75 prodejen, do kterých své produkty pravidelně vozí více než 160 regionálních dodavatelů. Cílem řetězce je rozšířit regionální sortiment do konce obchodního roku do všech krajů. Celý článek

Marketing Fruko-Schulz nově řídí Josef Kroulík

Marketing jindřichohradecké likérky Fruko-Schulz od září řídí Josef Kroulík, který nastupuje na nově vytvořenou pozici marketingového manažera. „Prioritou je pro mě vytvoření celkové marketingové strategie na základě aktuálních obchodních cílů. Kromě oživení portfolia a revize prodejních kanálů se budeme průběžně věnovat také strategickému budování značky,“ uvádí. Celý článek

Světový den standardů 2024

Společně s globálními standardizačními organizacemi ISO, IEC a ITU slavíme Světový den standardů. Jak vznikl? Dne 14. října 1946 se v Londýně sešli delegáti z 25 zemí a rozhodli se založit mezinárodní organizaci pro rozvoj standardizace. O rok později vznikla ISO (International Organization for Standardization), v roce 1970 se slavil první Světový den standardů. Celý článek

Evoluce umělé inteligence v retailu: Konference odhalí nové horizonty nakupování

Umělá inteligence je dnes jednou z nejdiskutovanějších technologií a její dopad na maloobchodní sektor je nepopiratelný. Na toto téma se dne 30.10.2024 v KC City v Praze uskuteční konference Retail in Detail: Digitech, pořádaná společností Blue Events. Otevře brány do světa AI a umožní setkání odborníků, kteří umělou inteligenci v rámci retailu prakticky aplikují. Celý článek

E.ON otevírá v Českých Budějovicích svůj největší dobíjecí hub v tuzemské síti E.ON Drive

Nových pět dobíjecích stanic a výkon 1 000 kW. U českobudějovického hypermarketu Globus je otevřen nový dobíjecí hub, který řidičům elektromobilů nabídne nejvýkonnější dobíjecí stanice v Jihočeském kraji a zároveň disponuje i největším počtem dobíjecích bodů na jednom místě nejen na jihu Čech, ale také v celé síti E.ON Drive v České republice. V novém hubu nabije naráz až deset elektromobilů a když se k tomu přidá dosavadní 50 kW stanice, nabíjet v této lokalitě může až dvanáct vozů najednou. Celý článek

Změny ve vedení českého Lidlu

Generální ředitel Adam Miszczyszyn odchází po vzájemné dohodě k 31. 10. 2024 z vedení českého Lidlu. Jeho nástupcem se stane Tomasz Kuzma, dosavadní člen představenstva Lidl Stiftung odpovědný za expanzi na západním Balkáně. Tomasz Kuzma působil v letech 2002 až 2017 na různých pozicích ve společnosti Lidl v České republice a v Německu, mimo jiné i jako člen vedení společnosti na pozici jednatele pro provoz a logistiku. Celý článek

Konference Plant-Powered Perspectives 2024

Organizátoři konference Plant-Powered Perspectives právě zveřejnili kompletní program jejího pátého ročníku. Tato jedinečná konference o aktuálních trendech a inovacích na trhu s rostlinnými potravinami se uskuteční 6. listopadu v Bratislavě. Celý článek

Penny zahájilo výstavbu nového logistického centra ve Smiřicích

PENNY pokračuje v expanzi, a kromě investic do nově otevřených a zrekonstruovaných prodejen nyní zahájilo výstavbu moderního logistického centra ve Smiřicích. Tento projekt, který v Královéhradeckém kraji vytvoří na sto nových pracovních míst, představuje investici v řádech stovek milionů korun. Spuštění provozu centra, které bude zásobovat prodejny PENNY v celých východních Čechách, je naplánováno na druhou polovinu příštího roku. Celý článek

Bankovní identita spustila elektronické podepisování pro každého

Bankovní identita spustila novinku, která lidem umožní podepsat dokumenty elektronicky bez registrace. Služba je pro veřejnost zdarma, stačí počítač nebo mobil a bankovní identita. Tuto službu ocení všichni zejména pokud potřebují podepsat přihlášku, předávací protokol, prohlášení, potvrzení, souhlas nebo smlouvu např. o pronájmu. Celý článek

Balíkovna ve spolupráci s BOOTIQ inovuje služby

Balíkovna, která s 30% podílem na trhu patří mezi lídry v doručování balíků, inovuje ve spolupráci s vývojářskou společností BOOTIQ (člen skupiny BiQ Group) svůj webový portál a rozšiřuje služby. Cílem Balíkovny je reagovat na potřeby zákazníků a poskytnout jim nejrozsáhlejší síť podacích a výdejních míst. Aktuálně provozuje více než 9 500 Balíkoven, z toho bezmála 3 000 představují samoobslužné boxy. Tyto venkovní schránky si mezi zákazníky získaly mimořádnou oblibu a jsou jedním z klíčových prvků dalšího rozvoje Balíkovny. Celý článek

Retail in Detail: Friends of Pets

Na co slyší páníčci: Co hýbe světem pet care

Specializovaná konference Retail in Detail: Friends of Pets se již pošesté uskuteční v pražském konferenčním centru KC City. Akce, kterou pořádá společnost Blue Events, je určena pro profesionály z oblasti chovatelských potřeb, výrobců, distributorů, obchodníků a poskytovatelů služeb. Konference se zaměří na aktuální trendy a výzvy tohoto rychle se rozvíjejícího segmentu. Celý článek

SOCR Retail Index: mírný optimismus obchodníků

SOCR Retail Index, nový nástroj měření sentimentu v českém obchodě, ukazuje mírně pozitivní výhled. Na škále od 0 do 100 dosáhl SOCR Retail Index hodnoty 63,8 a potvrzuje tak mírné oživení obchodu a větší optimismus mezi zákazníky. Celý článek

Největší český zpracovatel medu mění svou obchodní značku

Společnost Medokomerc, která je největším distributorem medu v České republice, aktuálně spouští rebranding své značky. Došlo ke zkrácení názvu, zvýraznění loga a rovněž vytvoření přírodnějších etiket, které odpovídají kvalitě a naturálnímu původu jejich medů. V rámci rebrandingu se chceme více přiblížit k naším zákazníkům. Změna identity by měla kromě snadno zapamatovatelného názvu také poukazovat na naše dlouhodobé hodnoty, tedy důraz na kvalitu medu a dlouholetou tradici, která trvá již po 3 generace,říká Viktor Špaček, vedoucí prodeje a marketingu společnosti Medokomerc. Celý článek

Penny dál rozšiřuje svoji síť

Řetězec PENNY pokračuje v expanzi a posiluje pozici nejdostupnější sítě obchodů s potravinami s největším počtem prodejen v tuzemsku. Zcela novou prodejnu otevírá v pětitisícové jihočeské Bechyni, do konce roku budou následovat ještě další nové prodejny. Celý článek

SEMINÁŘ VYBAVENÍ PRODEJNY 2024 – je čas se zaregistrovat

Co si přeje zákazník? Nakoupit v příjemném prostředí, za rozumné ceny. Neztrácet čas hledáním výrobků a mít jistotu pohodlného a bezpečného nákupu. Pro obchodníka jsou moderní technologie cestou, jak přání zákazníka co nejlépe splnit a zároveň zvýšit efektivitu prodejny. Zajímá vás, jaké mají obchodníci konkrétní zkušenosti s jednotlivými technologiemi a které jim přináší největší efekt? Odpovědi přinese 8. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY letos s podtitulem Efektivita pro obchodníka, pohodlí pro zákazníka, bezpečnost pro všechny. Celý článek

Jaká je budoucnost retailu? Zážitky z nakupování proměňují technologie a inovace

Maloobchodní trh se v posledních letech i díky digitalizaci a technologickým inovacím neuvěřitelně proměnil a z této dynamiky nehodlá ustoupit. Způsoby nakupování jsou jiné, ovlivňují nás dříve neexistující faktory a o loajalitu kupujících je třeba neustále bojovat. Orientace na zákaznické potřeby, přání a zážitky je v centru pozornosti a firmy vítají každou pomocnou ruku, která jim na trhu pomůže. Tak by se daly shrnout závěry letošní mezinárodní konference Mastercard Space4Commerce zaměřené na budoucnost retailu. Celý článek

Albert zveřejnil nová data o udržitelnosti

Obchodník tento týden vydal třetí nefinanční report, ve kterém informuje o výsledcích, cílech a výzvách v oblasti udržitelnosti. Zaměřuje se na zdraví lidí i planety. Do roku 2040 se Albert zavázal být uhlíkově neutrální ve vlastním provozu, přičemž v posledních pěti letech se dostal za polovinu. Na kompletní neutralitě do roku 2050 pracuje s dodavateli i zákazníky. Celý článek

Say Hi to ABUGO! Shopsys, Reservio, Smartsupp a Survio se spojují

Shopsys (tvůrce e-commerce platformy a česká jednička v tvorbě e-shopů na míru), Reservio (mezinárodní online rezervační systém), Smartsupp (přední evropský poskytovatel live chatu, chatbotů a AI řešení) a Survio (globální nástroj na tvorbu dotazníků) budují nově vzniklou skupinu ABUGO na společné vizi, kterou je maximální zjednodušení online nakupování. Celkový roční obrat nově vzniklého holdingu je těsně pod hranicí 300 milionů korun a do budoucna plánuje skupinu rozšířit o další společnosti s inovativními commerce technologiemi. Celý článek

Cena Potravinářské komory ČR: Nestlé uspělo v nových i tradičních kategoriích

Společnost Nestlé se svými výrobky hned dvakrát bodovala v letošním ročníku soutěže Cena Potravinářské komory ČR. V nové kategorii Alternativní potraviny, která byla letos do soutěže zařazena poprvé, zvítězil produkt Garden Gourmet Marine-Style Crispy filet. Další ocenění pro Nestlé přišlo v tradiční kategorii Evropská inovace, kde byly porotou vyzdviženy tyčinky Nestlé Fitness Multigrain Protein Cocoa a Nestlé Fitness Multigrain Fibre Honey. Celý článek

Za 20 let působení Fairtrade Česko a Slovensko získali pěstitelé díky prodeji fairtradového zboží 200 milionů Kč na rozvoj komunit

Na Mezinárodní den kávy, která je jakýmsi vlajkovým produktem hnutí fair trade, si Fairtrade Česko a Slovensko připomíná 20 let působení v ČR. Smyslem aktivit Fairtrade v ČR je přinášet obchodníkům i široké veřejnosti informace o původu zboží a o podmínkách, v nichž vzniká. A působit tlak na to, aby spotřebitelé při výběru zboží vedle ceny zvažovali i to, zda se na jeho výrobě nepodílela dětská práce nebo zda při ní nebylo poškozeno životní prostředí. Celý článek

DATART spouští nový kreativní koncept

DATART představuje nový komunikační koncept, který posouvá vnímání značky směrem k hlubšímu propojení se zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Havas se značka vydává cestou, která více reflektuje každodenní zážitky a potřeby spotřebitelů. Nový přístup se odklání od dřívějších futuristických vizí a zaměřuje se na reálný život, čímž DATART potvrzuje svou roli spolehlivého partnera pro každého, kdo hledá nejen špičkové produkty, ale především služby, které zjednodušují život. Tváří nové kampaně se stal komik Lukáš Pavlásek. Celý článek

Logio na plánovaném zisku, chystá další expanzi

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč. Jde o historicky nejlepší výsledky potvrzující finanční stabilitu a výkonnost společnosti, zvlášť poté, co ji před rokem do svého portfolia zařadil nákupem 75 % ABRA Holding. Celý článek

Kaufland spouští druhý ročník kampaně Puky pomáhají

Společnost Kaufland již podruhé podpoří hokej v regionech prostřednictvím kampaně Puky pomáhají. O podpoře pro 157 mládežnických hokejových klubů budou opět rozhodovat zákazníci. Ti svým hlasováním určí kluby, které si rozdělí ceny v celkové hodnotě 11 460 000 korun.  Kampaň je zároveň příležitostí přilákat nové zájemce o hokej. Celý článek

Pražské restaurace McDonald’s prochází modernizací

I přes expanzi McDonald’s do regionů nezapomíná řetězec ani na své restaurace v hlavním městě. Řada z nich prochází rozsáhlými rekonstrukcemi, díky kterým si hosté mohou užívat ještě více pohodlí a lepší služby. Modernizace se týkají také technologií nebo zázemí kuchyní. Právě včera se lidem po několikatýdenní uzavírce otevřela jedna z nejvytíženějších restaurací v Praze, u Národního muzea. Celý článek

Největší konference o značkách Brand Management zveřejnila program

Reklamní legenda poprvé v Praze, workshop jako improvizační hra nebo livestream. To je hned několik novinek, které přinese letošní Brand Management z produkce Blue Events. Tato konference se už 10 let zaměřuje na význam značek pro úspěch v byznysu. Koná se 2.–3. října v Cubex Centru Prague. Loňský ročník vyšel z výzkumu Behavio jako nejpřínosnější akce pro české marketéry – navštívilo jej přes 550 lidí. Celý článek

Hypermarket Albert otevírá ve Varyádě po 1,5měsíční přestavbě

Nákupní centrum Varyáda pokračuje ve své rozsáhlé modernizaci, kterou odstartovala začátkem letošního roku. Aktuálně znovuotevírá hypermarket Albert, který byl od srpna uzavřen a nyní se ve zbrusu nové podobě chystá opět přivítat zákazníky. Ty od 25. září čeká vylepšené prostředí pro nakupování, efektivnější uspořádání, a ještě širší sortiment, který podporuje zdravý životní styl zákazníků. Celý článek

Allegro ve 2. čtvrtletí: v Česku slaví platforma rok fungování, první celé čtvrtletí uzavírá i allegro.sk

Nejdůležitější finanční údaje:

Konsolidovaná skupina

  • Hrubá hodnota zboží (GMV) skupiny, včetně mezinárodních operací, se ve 2. čtvrtletí mezičtvrtletně zvýšila o 2,2procentního bodu na +11,1 %, zatímco konsolidovaný upravený zisk EBITDA vzrostl meziročně o 31,5 %. Oba výsledky byly lepší, než se očekávalo.
  • Počet aktivních kupujících překročil 20 milionů v rámci celé regionální působnosti skupiny a zahrnuje více než 5 milionů zákazníků mimo Polsko.

Celý článek

Obchodní řetězce v Česku i nadále pomáhají v zasažených regionech, pomoc koordinují s IZS a samosprávami

Obchodní řetězce v Česku se i nadále maximálně efektivně zapojují do pomoci po povodních. První kamiony pomoci obchody vypravily již o víkendu a potraviny do postižených oblastí dodávají obchodní řetězce i nadále. Vedle dodávek pro Českou federaci potravinových bank (ČFPB) pomoc směřuje i přímo zasaženým oblastem a krizovým štábům. Celý článek

„Zaplatím náramkem!“ mBank, Mastercard a Niceboy přinášejí do Česka po prstenech jako první také elegantní platební náramky

Digitální banka mBank opět potvrzuje svou pozici lídra v platebních inovacích, krátce po úspěšném uvedení platebních prstenů přináší jako první v České republice i platební náramky. Ve spolupráci s partnery Mastercard a Niceboy propojuje výjimečný design s maximální praktičností. Elegantní náramky jsou dostupné v sedmi variantách a dokonale doplní každý outfit. Svým nositelům umožní užívat si svobodu při placení, aniž by museli vytahovat peněženku nebo mobilní telefon. Hodí se tak například na společenské akce, do divadla, na koncert nebo na večírek. Celý článek

Mailstep jako první zvedá rukavici Alzy

Mailstep, lídr na trhu fulfillmentových služeb v České republice, nyní umožňuje doručovat zásilky podobně rychle jako matador tuzemské e-commerce, a to jak v rámci Česka, tak i na Slovensko. Díky službě „Večer objednáno, zítra dodáno“ jsou i večerní objednávky vychystávány ještě tentýž den a zapojení dopravci je doručují již následující den. V pilotní fázi projektu Mailstep navázal spolupráci se Zásilkovnou a k iniciativě se připojují také společnosti PPL a GLS. Na nejvyšší standard služeb bez jakýchkoli příplatků tak nově dosáhnou i střední a malé e-shopy. Celý článek

Globus postavil s E.ONem fotovoltaické elektrárny v celkové hodnotě 100 milionů korun

Globus využije čtyři z šestnácti střech velkoplošných hypermarketů na fotovoltaiku s celkovou rozlohou 86 469 m2. Na střechách budov v Plzni, Ostravě, Liberci a Havířově bude vyrábět elektřinu pro vlastní spotřebu. Solární elektrárny, které dodala společnost E.ON, mají výkon 3,5 MWp a vyrobit by měly 3 280 MWh za rok. Cena projektu činí 101,3 korun milionu, z toho 22,7 milionů čerpá z Národního plánu obnovy. Globus využívá elektrickou energii nejen k běžnému provozu obchodu, ale také pro pekařské, řeznické a gastronomické výroby, které jsou nedílnou součástí každého jeho hypermarketu. Celý článek

Inovativní program Purina Unleashed hledá startupy v oblasti pet care: projekty mohou získat podporu až do výše 1,3 milionu korun

Purina zve technologické startupy v oblasti péče o domácí mazlíčky do 6. ročníku akceleračního programu Unleashed. Cílem je společně najít přínosná technologická řešení, zejména z oblasti umělé inteligence, která pomohou řešit problémy majitelů domácích mazlíčků. V rámci programu Purina podpořila již 33 startupů. V roce 2025 jich přibude dalších 10. Každý z nich může získat finanční podporu až do výše 1,3 milionu korun. Přihlášky je možné podávat do 30. září 2024 na www.unleashedbypurina.com. Celý článek

Zásobování prodejen v oblastech zasažených povodněmi funguje díky maximálnímu nasazení řetězců, obchody dodávají vodu a potraviny potravinovým bankám i složkám IZS

I přes náročnou situaci způsobenou povodněmi pokračuje zásobování prodejen díky včasné aktivaci krizových plánů a úzké spolupráci obchodních řetězců s dodavateli. Rychle se daří otevírat dočasně uzavřené prodejny a obchodní řetězce už od víkendu dodávají vodu i trvanlivé potraviny do skladů potravinových bank i složkám IZS. Celý článek

Od 24. do 26. září je tu znovu FACHPACK

Norimberské výstaviště ve dnech 24. až 26. září opět přivítá evropský veletrh obalů, technologií a procesů. Vystavovatelé veletrhu FACHPACK pokrývají celý řetězec procesu balení průmyslového a spotřebního zboží: obalové materiály a obaly (pomůcky), balicí a plnicí stroje, etiketovací, značkovací a identifikační technika, stroje, zařízení a komponenty v periferních obalech, tisk a zušlechťování obalů, paletizace technologie, intralogistika a služby. Celý článek

DACHSER získal certifikaci pro bezpečnost informací TISAX

Mezinárodní logistický provider Dachser získal po intenzivní přípravě certifikaci TISAX Level 2. Tento mezinárodně uznávaný standard pro bezpečnost informací a ochranu dat v automobilovém průmyslu nabývá stále většího významu při ochraně dodavatelských řetězců automobilového průmyslu před kybernetickými útoky. TISAX je zkratka pro Trusted Information Security Assessment Exchange (Standard pro posuzování zabezpečení výměny důvěrných informací). Celý článek

Mastercard spolu se Škodou Auto umožní zaplatit za palivo přímo ze sedadla řidiče

Řidičky a řidiči budou moci platit na čerpacích stanicích rychleji a pohodlněji přímo ze sedadla svého vozu. Platební a technologická společnost Mastercard spolu s automobilkou Škoda Auto zavádí do Česka službu Pay to Fuel, která umožňuje platit za natankované palivo debetními a kreditními kartami uloženými přímo v infotainmentu auta. Novinka zatím funguje na všech čerpacích stanicích OMV a uživatelé budou moci získat za její využití od společnost Mastercard vstupní bonus. Celý článek

Primark mezi drogériemi? Řetězec drogérií Müller míří do Česka!

Německý řetězec drogerií Müller chystá expanzi do České republiky. Na svých webových stránkách již firma nabízí nové pracovní pozice, zatím ovšem neuvádějí finanční ohodnocení. Dle slovenského deníku Nový Čas na pozici manažera můžete vydělat v přepočtu až 150 tisíc korun měsíčně. Jak je možné, že nabízejí tak vysoké finanční ohodnocení? Je to vůbec udržitelné? A jaký to bude mít dopad na české občany a ekonomiku? Zeptali jsme se odborníků, co si o nové drogerii myslí. Celý článek

Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Společnost Lidl a Kaufland Česká republika patřící do obchodní skupiny Schwarz nabízí svým zákazníkům nový platební systém Lidl Pay/Kaufland Pay, který přináší bezpečné a rychlé transakce. Tato funkce nejen že zjednodušuje nákupní proces, ale také automaticky umožňuje uplatnit dostupné slevy z věrnostního programu, čímž zákazník ušetří čas i peníze. Celý článek

Biopotravinou roku 2024 se stal Bio Přeštík v plechu

Soutěž Nejlepší biopotravina roku zná své vítěze. Odborná porota ocenila výrobky v šesti různých kategoriích, přičemž absolutním vítězem se stala letošní produktová novinka z farmy Sasov. Výběrové vepřové maso prasat původního starého českého plemene přeštické černostrakaté tepelně opracované v autoklávu a plněné do tradičního obalu – plechové konzervy. V dalších kategoriích zvítězila kolekce antických obilovin, mošt, jehněčí ossobuco, Chardonnay a farmářský sýr. V letošním ročníku bojovalo o titul 140 biopotravin. Celý článek

Kateřina Klosová v čele Dun & Bradstreet

Předsedkyní představenstva české pobočky Dun & Bradstreet, globálního poskytovatele dat a analytiky, byla jmenována Kateřina Klosová. Kateřina Klosová, která je z pozice obchodní ředitelky zodpovědná za řízení tuzemských a slovenských aktivit Dun & Bradstreet, má rozsáhlé manažerské zkušeností z mezinárodních firem, které se zaměřují na digitální řešení a práci s daty. Dovednosti certifikovaného kouče jí pomáhají efektivně řídit a motivovat tým spolupracovníků. Celý článek

Tým leasingu P3 Logistic Parks posílil Marek Jaskula

Developer, vlastník a správce průmyslových nemovitostí P3 Logistic Parks získal do svého oddělení pronájmů novou posilu. Na pozici Leasing Manager nastoupil Marek Jaskula, který se velmi dobře orientuje v oblasti real estate díky své předchozí zkušenosti realitního konzultanta. Celý článek

Odborné svazy pěstitelů uzavřely se společností Aramark memorandum o používání známky OVOCE A ZELENINA S RODOKMENEM

Odborné svazy pěstitelů, Ovocnářská unie ČR z.s. (OUČR) a Zelinářská unie Čech a Moravy z.s. (ZUČM) a společnost Aramark potvrzují zájem o spolupráci s cílem společně poskytovat čerstvé a zpracované tuzemské ovoce a zeleninu. Základem spolupráce je memorandum o vzájemném partnerství se zřetelem na ochrannou známku OVOCE A ZELENINA S RODOKMENEM, které uvedené strany uzavřely. Celý článek

Obchodníci varují: zpoplatnění letáků povede ke zdražení zboží a služeb, regulace reklamy není v gesci ministerstva životního prostředí

Zavedení recyklačního poplatku za tištěné letáky přinese zdražení zboží a služeb. Obchodníci budou nuceni promítnout zvýšené vstupní náklady do spotřebitelských cen. Návrh ministra životního prostředí Petra Hladíka je v rozporu s realitou tržního prostředí a ignoruje závažné ekonomické a sociální dopady na spotřebitele i obchodníky. Celý článek

Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Dne 1. září 2024 byl zahájen provoz nového ekologického logistického centra v Bravanticích u Ostravy. První závoz proběhl 16. července a první zaměstnanci se začali do areálu přesouvat také v průběhu července. Od září centrum zásobuje prvních 26 prodejen. Většinu spotřeby elektrické energie pokrývá výroba z plynové kogenerační jednotky. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Cílem je zefektivnit logistiku s důrazem na ekologii a využít špičkové technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci dopadů na životní prostředí. Celý článek

Globus otevřel nový Fresh, menší prodejnu s potravinami z jeho výrob

Globus se rozšiřuje. Otevřel novou menší provozovnu s názvem Globus Fresh v Makovského ulici v Praze 6 Řepích pro každodenní nákupy zákazníků. Jejím benefitem jsou originální potraviny vyrobené v nejbližším hypermarketu Globus. Nabídka obsahuje pultový prodej masa, uzeniny originálních receptur, čerstvé pečivo či hotová chlazená jídla ze zličínské restaurace Globus. Nechybí ani teplé občerstvení s sebou, jako je známá teplá sekaná v housce nebo kvalitní káva v kelímku. Celý článek

Penny první pomoc: Penny spouští osvětovou kampaň pro veřejnost

Správně poskytnutá první pomoc doslova zachraňuje životy. Společnost PENNY, která v loňském roce poskytla kurz první pomoci svým zaměstnancům, navazuje osvětovou kampaní „PENNY První pomoc“, která má za cíl zvýšit povědomí o důležitosti základů první pomoci u široké veřejnosti. V rámci svých aktivit nabízí možnost absolvovat bezplatný kurz od 29. srpna do konce září. Celý článek

Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Novou manažerkou komunikace makro ČR se od září 2024 stává Nikola Formanová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci a prezentaci vize makro ČR a jejích klíčových projektů na podporu české gastronomie. Nikola bude i tiskovou mluvčí společnosti a koordinátorkou komunikace ESG aktivit pro makro ČR. Celý článek

SOCR ČR: Kosmeticky upravená vyhláška o hlášení dovozu potravin bude i nadále omezovat konkurenci, uměle udržovat vysoké ceny, zatěžovat podnikatelské prostředí v ČR a porušovat pravidla EU

1. září 2024 – vstupuje v platnost kosmeticky upravená vyhláška č. 235/2024 Sb., kvůli které vede Evropská komise s Českou republikou řízení o porušení evropského práva. Drobounké úpravy měly za cíl odvrátit tvrdý postih Česka za to, že omezuje konkurenci mezi dodavateli potravin. Pro občany této země je udržování protiprávního stavu špatnou zprávou – ceny budou kvůli vládou omezené konkurenci zbytečně vysoké a Česku hrozí i kvůli nečinnosti ministra pro legislativu Šalomouna vysoké pokuty. Celý článek