Jarní kolo celorepublikové Sbírky potravin opět potvrdilo, že lidé v České republice neváhají pomoci těm, kteří to nejvíce potřebují. Do sbírky se zapojily tisíce dobrovolníků, přesněji více než 5 100 lidí z řad charitativních organizací, zaměstnanců obchodních řetězců a státní správy a veřejnosti. Společně se podařilo vybrat 540 tun potravin a 62 tun drogistického zboží, které na několik týdnů pomůže tisícům lidí po celé zemi. Celý článek
Archivy: Aktuálně
Zalando zavádí věrnostní program Plus pro české zákazníky
Společnost Zalando, jedna z nejoblíbenějších platforem pro módu a životní styl v České republice a Evropě, zavádí od začátku května bezplatný věrnostní program pod názvem Plus. Ten odměňuje aktivitu uživatelů body, které odemykají různé úrovně výhod. Celý článek
Síť francouzských pekařství PAUL a Too Good To Go spojují síly v boji proti plýtvání potravinami v Česku
Síť francouzských pekařství PAUL a Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, navazují partnerství a reagují tak na rostoucí zájem podniků a uživatelů o snížení plýtvání potravinami. Cílem spolupráce je dát druhou šanci přebytečným potravinám z vybraných poboček PAUL a nabídnout je zákazníkům jednoduše prostřednictvím Too Good To Go aplikace. Celý článek
Udržitelnost v e-commerce, aneb Když nákup následuje zákazníka
Přijďte se 5. června zapojit do diskuze! Součástí programu semináře Udržitelnost pro výrobu a obchod bude diskuze na téma: Když nákup následuje zákazníka. Celý článek
UDI Group odprodala svůj areál na D1
Mezinárodní developer UDI Group odprodal svůj logistický areál na 34. kilometru dálnice D1. Sázava Logistics Park je od nynějška ve vlastnictví britské skupiny SEGRO European Logistics Partnership. Obě strany se dohodly na tom, že prodejní cenu nebudou komentovat. Celý článek
Dachser Czech Republic spouští nové logistické řešení pro kosmetický průmysl
Mezinárodní logistický provider Dachser představuje v České republice své nové oborové řešení: DACHSER Cosmetics Logistics. Nová logistická služba je navržena na míru náročným potřebám kosmetického průmyslu. Kombinuje specifické logistické know-how a hustou síť poboček sběrné služby společnosti Dachser v celé Evropě. Po úspěšném zavedení této služby ve Francii, jednom z nejvýznamnějších center kosmetického průmyslu na světě, přichází nyní i do dalších evropských zemí, včetně České republiky. Celý článek
SOCR Retail Index: obavy z mezinárodní situace dopadají na obchodníky s nepotravinářským zbožím, trh s potravinami nejvíc ovlivňuje pokračující zdražování dodavatelů
SOCR Retail Index, pravidelný čtvrtletní průzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), vykázal kvůli nejisté mezinárodní situaci a pokračujícímu zdražování ze strany producentů potravin největší mezikvartální propad a klesl na 61,2 bodu ze 100. Výrazná je zejména rozdílná dynamika vývoje důvěry mezi segmenty potravinového a nepotravinového zboží, na které se výrazně podepisuje současná situace v mezinárodním obchodě způsobená dopady celních opatření ze strany USA. Celý článek
AI ve službách retailu 2025
Digitalizace a automatizace proměňují výrazně retailové prostředí. Otázka, zda je umělá inteligence skutečně efektivním pomocníkem, však zůstává otevřená. Rozvoj AI je v sektoru retailu bezpochyby na vzestupu, Skutečný rozvoj však teprve přichází, jeho směr i dopad jsou zatím spíše nejisté. Kde už AI opravdu funguje? Jak díky AI usnadnit nakupování zákazníkům? Jak spojit sílu online světa influencerů s in-store? Celý článek
Vyhledávání a nakupování s umělou inteligencí: Visa představuje novou éru obchodu
Umělá inteligence zásadně mění způsob, jakým lidé nakupují a platí. Společnost Visa propojuje sílu své globální sítě s desítkami let zkušeností, aby do světa obchodování s využitím AI přinesla důvěru a bezpečnost. Během Visa Global Product Drop ve středu představila službu Visa Intelligent Commerce, která umožňuje agentům s umělou inteligencí vyhledávat, vybírat i nakupovat zboží. Tato průlomová iniciativa otevírá platební síť Visa vývojářům a inženýrům, kteří vytvářejí základní AI agenty měnící způsob, jakým obchodujeme. Celý článek
FeelEco rozšiřuje distribuci. Produkty najdete nově i v síti Tesco a Globus
FeelEco, český výrobce přírodní drogerie a kosmetiky, bude opět blíž svým zákazníkům. Nově rozšiřuje distribuci svých produktů i do prodejen Tesco a Globus, které mají široké pokrytí po celé České republice. Doposud mohli zákazníci FeelEco produkty pořídit také v prodejnách dm drogerie, ROSSMANN, Teta drogerie, Datart a na e-shopech rohlik.cz, kosik.cz, datart.cz, drmax.cz, pilulka.cz a lekarna.cz nebo přímo na webu výrobce www.feeleco.com. Celý článek
Retro týden v Lidlu letos slaví 10. výročí
Řetězec Lidl je oblíben především díky tematickým týdnů, ve kterých nabízí vždy něco nového. Během roku jich vystřídá více než 30, pokud ke gastro nabídce přidáme ještě spotřební zboží, tak je počet více než dvojnásobný. V roce 2015 přišel Lidl s týdnem s nádechem nostalgie a pojmenoval ho Retro týden. Ihned se zařadil mezi nejoblíbenější akce v Lidlu a zájem o něj trvá dodnes. Retro týden tak tento rok slaví 10. výročí. Celý článek
Geis: Komplexní logistické řešení
Hledáte-li spolehlivou přepravu zboží, skladovací služby nebo obalový materiál, obraťte se na firmu Geis. Globální poskytovatel logistických služeb s kořeny v Německu má téměř 70letou historii a celou dobu je vlastněn a řízen přímo rodinou Geis.
Firma Geis je jedním z předních logistických partnerů s dlouhodobými zkušenostmi na českém trhu. Celý článek
Seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod již za měsíc. Je čas se zaregistrovat!
Cílem společnosti Tesco je každý den přinášet zákazníkům, komunitám a planetě něco navíc. Michal Vaňáček, manažer komunikace a kampaní, Tesco Stores ČR, na příkladech ukáže, jak je udržitelnost v podnikání, tak v oblasti sociální a environmentální, nedílnou součástí strategických priorit společnosti Tesco. „Chceme, aby Tesco bylo nejen skvělým místem pro práci a samozřejmě i pro nakupování, ale záleží nám také na tom, abychom byli dobrým sousedem,“ říká Michal Vaňáček. Celý článek
Česká akvizice roku: Seyfor plně ovládne Dotykačku, regionálního lídra trhu pokladních systémů
Seyfor, jeden z největších evropských dodavatelů ICT řešení, se po šesti letech od prvního vstupu stane stoprocentním vlastníkem skupiny Dotykačka. V rámci dokončení dlouhodobé transakce podepsal Seyfor dohodu, na jejímž základě získá zbývajících 42 % podílu a završí tak strategickou akvizici nejpoužívanějšího pokladního systému v České republice, který má zároveň výrazný přesah na polský a slovenský trh. Celý článek
Helmy zdarma, nová videa a edukační kampaně
Bezpečnost na silnících je i s ohledem na aktuální společenské dění opravdu probíraným tématem. Prioritou se stává i pro rozvozové platformy, které dnes a denně do ulic vyšlou tisíce kurýrů. Největší česká rozvozová platforma foodora své aktivity posouvá ještě o kus dál – chce chránit své partnerské kurýry, ale i podporovat bezpečnější pohyb na pozemních komunikacích. Celý článek
Důvěra se drolí. Jak ji značky získají zpět, ukáže Communication Summit 27. května
Důvěra ve značky je v krizi. Největší jarní konference o marketingu a PR – Communication Summit 2025 – poradí, jak ji získat zpět. Už 27. května v O2 universu vystoupí experti z firem jako T-Mobile, Ikea nebo System1 a odhalí, co dnes rozhoduje o důvěryhodnosti značek. Konferenci pravidelně navštěvuje přes 400 účastníků. Celý článek
Společnost Decathlon otevřela prodejnu v Ústí nad Labem
Nejen sportovní nadšenci v Ústí nad Labem a okolí se mají na co těšit. Společnost Decathlon, přední prodejce sportovního vybavení, v pátek 25. dubna otevřela novou prodejnu v hypermarketu Globus v Trmicích a završuje tak svou expanzi do všech krajských měst v Česku. Nová prodejna o rozloze 1 650 m² je již 27. pobočkou Decathlonu v České republice a významně posílí dostupnost sportovního vybavení v regionu. Celý článek
DAGO vítězí s projektem L’Oréal Virtuální zrcadlo i na mezinárodní scéně
Projekt L’Oréal Virtuální zrcadlo od společnosti DAGO, který v listopadu 2024 ovládl soutěž POPAI CE Awards v Praze, slaví další velký úspěch. Získal zlaté ocenění v prestižní mezinárodní soutěži Shop! Global Awards 2025, konkrétně v kategorii Beauty & Cosmetics – permanent. Celý článek
ESG reporting pro lidi: Jak psát reporty stručně, srozumitelně a s důrazem na reálné dopady se dozvíte na semináři Udržitelnost pro výrobu a obchod 5. června
Současný ESG reporting se často vyznačuje složitými a obtížně čitelnými dokumenty, které vznikají více z důvodu regulatorních požadavků než skutečné užitečnosti pro firmy a jejich okolí. Karel Kotoun, výkonný ředitel společnosti Green0meter, ukáže, jak ESG reporty zjednodušit a zaměřit se pouze na klíčové oblasti, které reálně pomáhají vedení, zaměstnancům i klientům dělat informovaná rozhodnutí. Celý článek
Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě
Jarní kolo Sbírky potravin opět ukázalo, že Češi mají srdce na pravém místě. Darovali celkem 518 tun pomoci, z toho 464 tun potravin, což odpovídá 928 000 porcím jídla, a 54 tun hygienických potřeb. Klíčovým prvkem celé akce bylo nasazení více než 5 100 dobrovolníků v rekordním počtu obchodů – bez jejich pomoci by tato sbírka nemohla fungovat v takovém rozsahu. Celý článek
Děti z dětských domovů si díky své píli vydělaly ve velikonočních obchůdcích téměř půl milionu korun
Malí obchodníci vytvořili a nabídli zákazníkům ve třech desítkách obchodů Albert a na e-shopu stovky jarních ozdob a dekorací. Díky své kreativitě, zápalu či komunikačním dovednostem utržili v devátém ročníku Obchůdků s Albertem 492 550 korun. Celý článek
Lidl outlet v Praze bude v létě končit a přesune se na Moravu
První outletová prodejna Lidlu v České republice, která po svém lednovém otevření v Praze zaznamenala mimořádný úspěch, mění lokalitu. Společnost Lidl plánuje tuto prodejnu v průběhu léta přestěhovat a oblíbené produkty za výrazně snížené ceny přiblížit zákazníkům tentokrát na Moravě. Celý článek
Bernard staví byty pro zaměstnance
Rodinný pivovar Bernard se pustil do projektu, který zkrášlí centrum Humpolce a rozšíří jeho ubytovací kapacity. V sousedství pivovaru v Masarykově ulici přestavuje dlouho nevyužívaný a neudržovaný objekt na bytový dům pro zaměstnance. Celý článek
Sbírka potravin s dobrou karmou: jarní kolo Sbírky potravin proběhne v sobotu 26. dubna 2025
Vážení, dovolte nám připomenout, že jarní kolo Sbírky potravin se uskuteční v sobotu 26. dubna 2025. V sobotu 26. dubna 2025 mezi 8:00 a 18:00 proběhne v České republice další ročník Sbírky potravin. Do akce se zapojilo více než 2 550 prodejen po celé zemi, kde lidé mohou darovat trvanlivé potraviny a základní drogistické zboží lidem, kteří se ocitli v obtížné životní situaci. Celý článek
PPL zahajuje provoz nového typu Parcelboxů
PPL odstartovala provoz menších, udržitelnějších Parcelboxů. Po republice jich je prozatím instalovaných již přes 500. Nové udržitelnější Parcelboxy jsou oproti klasickým Parcelboxům vybaveny fotovoltaickými panely a pro svůj provoz díky tomu nevyžadují žádný externí přívod elektřiny. Novinka na poli výdejních boxů PPL je nejen dalším krokem k udržitelnosti, navíc přispívá k občanské vybavenosti obcí napříč Českem. Celý článek
ProVeg Česko nabízí firmám praktický návod na udržitelný catering
ProVeg Česko ukazuje firmám, jak vytvořit ekologicky šetrnější catering pro jejich akce díky rostlinnému menu. Organizace nově nabízí dvě služby, které pomohou firmám dosáhnout udržitelného cateringu: kurz rostlinného vaření pro cateringové firmy a workshop zaměřený na catering jako udržitelnou volbu pro firmy. Celý článek
Minit Bohemia roste: Po 25 letech v Česku se chce významně prosadit i na retail trhu
Společnost Minit Bohemia má za sebou úspěšné roky. Mezi lety 2022-2024 meziročně zvyšovala obrat průměrně o 40 % a v trendu chce pokračovat i v letošním jubilejním roce, kdy slaví 25 let na českém trhu. Vedle tradičních pekárniček s plněným pečivem nyní výrazně expanduje do supermarketových řetězců. Celý článek
ESG na rozcestí? Chcete vědět víc? Zaregistrujte se na seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod
Aktuální pohled českých spotřebitelů přinese Tereza Horáková, Associate Director ve společnosti Ipsos. Jak to mění očekávání spotřebitelů od firem? Co konkrétně to znamená pro retail? Je pro zákazníky udržitelnost pořád důležitá? A jak ovlivňuje jejich nákupní chování v různých kategoriích? Aktuální výsledky spotřebitelského průzkumu Ipsos, mezinárodní srovnání, praktické ukázky. Celý článek
Češi se vrací ke kvalitě, od obchodu očekávají větší pohodlí a efektivitu
Spotřebitelská nálada v Česku se po turbulentních letech stabilizuje – a s ní i nákupní chování. Češi se po období šetření a obav z budoucnosti vrací ke kvalitnějším produktům a více nakupují zboží z prémiových kategorií. Od obchodů požadují větší pohodlí a efektivnější obsluhu či doručení jejich objednávek. Celý článek
Změny v marketingu Savencia
Společnost Savencia F&D mění obsazení klíčových pozic v marketingovém týmu. Dlouholetý marketingový ředitel David Vejtruba povýšil na pozici Acceleration Unit Director. Funkci marketingové manažerky bude nově zastávat Pavlína Valko, která ve společnosti Savencia dosud pracovala na pozici Group Brand Manager pro značky Král Sýrů, Lučina a Liptov. Celý článek
Notino rozšiřuje kamennou síť po Evropě
Notino, největší evropský prodejce produktů pro krásu a zdraví, pokračuje ve své expanzi v oblasti retailu a letos rozšiřuje evropskou síť kamenných prodejen o čtyři nové pobočky. Celkový počet obchodů napříč Evropou tak do konce roku vzroste na 27. Vedle retailové expanze se firma zaměřuje i na modernizaci stávajících prodejen, čímž naplňuje svou strategii propojení online a offline světa. Celý článek
O Velikonocích se prodá dvakrát více vajec než v běžné týdny roku
Společnost BILLA plní svůj závazek nabízet zákazníkům výhradně bezklecová vejce i o Velikonocích. Ačkoliv prodej vajec v tomto období roste více než dvojnásobně oproti jiným týdnům v roce, dokáže obchodní řetězec pokrýt poptávku pouze vejci z podestýlkových, volných nebo ekologických chovů. Zatímco loni cena vajec meziročně poklesla, v letošním roce vzrostla z důvodu redukce chovů zasažených ptačí chřipkou přibližně na úrovni roku 2023. Celý článek
Kaufland zvyšuje mzdy
Kaufland významně zvyšuje ohodnocení svých operativních zaměstnanců v Provozu, Logistice a Masozávodě. Mzdy vzrostou v průměru o 10 %. Do historicky největšího zvyšování mezd investuje společnost v letošním roce celkem 613 milionů korun. Formou mimořádných odměn navíc Kaufland v květnu ocení své zaměstnance dalšími 133 miliony korun. Celý článek
Alensa otevřela největší oční optiku ve střední Evropě
Společnost Alensa rozšiřuje své portfolio optik o novou vlajkovou prodejnu v Praze 4. Jedná se o největší showroom brýlí ve střední Evropě s nabídkou více než 5 tisíc kusů brýlí. Přední evropský online prodejce kontaktních čoček a brýlových obrouček tak reaguje na vysokou poptávku a přináší kompletní koncept optických služeb v atraktivní lokalitě, snadno dostupné zákazníkům. Tímto krokem Alensa naplňuje svou expanzní strategii pro rok 2025 s cílem otevření deseti nových kamenných prodejen ve čtyřech různých zemích. Celý článek
MAKRO Czech Gastro Fest 2025
MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie. Celý článek
Velikonoční pečení se letos prodraží, cena vajec se meziročně zvýšila téměř o 60 %
Nákup základních ingrediencí na velikonoční pečení vyjde spotřebitele v průměru na 175 korun. To je zhruba o 20 korun (13 %) více než před rokem. Nejvíce zdražila vejce, za která si spotřebitelé připlatí o více než polovinu. Dražší je také vanilkový cukr (66 %), mandle (33 %) nebo rozinky (22 %). Celý článek
Hledáte návod, jak být udržitelný a efektivní zároveň? Zaregistrujte se na seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod
V čem spočívají úspěšné projekty firem v oblasti udržitelnosti? Jak se za poslední roky změnilo chování firem a spotřebitelů? Jak si stojí v udržitelnosti e-commerce? A jak v tom všem figuruje jednotlivec? Celý článek
New Food Forum 2025: Největší B2B plant-based konference v Česku
New Food Forum 2025, největší B2B konference v Česku zaměřená na rostlinné potraviny a alternativní bílkoviny, se uskuteční 15. května v pražském Zenworku. Akce propojí maloobchodní řetězce, výrobce potravin, gastronomii i startupy s cílem zvýšit dostupnost a kvalitu rostlinných produktů a podpořit inovace v potravinářství. Celý článek
Savills: Slate Asset Management dokončil prodej tří prodejen OBI na Slovensku
Společnost Savills poskytovala poradenství společnosti Slate Asset Management (“Slate”), mezinárodnímu investorovi a správci strategických realitních a infrastrukturních aktiv, při prodeji portfolia tří maloobchodních nemovitostí OBI na Slovensku. Kupujícím je německá skupina Lindner Group. Zúčastněné strany se dohodly, že cenu ani další podrobnosti transakce nezveřejní. Celý článek
Reklama je dobrý sluha, ale zlý pán
Česká marketingová společnost zveřejnila na konci března další šetření v rámci dlouhodobého výzkumného projektu „Češi a reklama“. Předmětem šetření jsou zejména témata postojů ke konkrétním nosičům reklamy, nasycenost či přesycenost reklamou v jednotlivých médiích, role reklamy při nákupu, postoje ke kontroverzním tématům v reklamě, vnímání společenské role reklamy, ale také například reklama v politice. Celý článek
Košík.cz jako první nabídne doručení s přesností na 30 minut i v regionech
Doručení nákupu v půlhodinovém časovém okně, a to pro zákazníky ve všech regionech Česka. Košík.cz jako první online supermarket umožňuje všem svým zákazníkům zvolit si kratší než hodinový slot doručení. Třicetiminutové časové okno totiž nově nabízí ve všech lokalitách Česka, kam své nákupy zaváží. Kromě toho Košík spouští dopravu zdarma pro všechny nové zákazníky na celých 60 dní. Celý článek
Zalando Asistent s rozšířenými možnostmi, které zákazníky inspirují
Společnost Zalando přichází s aktualizací svého nástroje Zalando Asistent založeného na umělé inteligenci, jehož možnosti rozšířila o nový vzhled, pokročilejší personalizaci a lepší porozumění kontextu. Nově tak nabízí ještě relevantnější a bezproblémovější módní doporučení. Nástroj s podporou AI je v provozu od října 2024 přihlášeným zákazníkům v Česku a na všech 25 trzích v lokálních jazycích. Doposud jej využily více než 2 miliony zákazníků, kteří se nechali inspirovat a našli zboží, které se jim líbí. Aktualizovaný nástroj je k dispozici na webu i v aplikaci. Celý článek
KION představil na konferenci GTC řídící věž s umělou inteligencí
Skupina KION představila využití fyzické umělé inteligence ve svém Solution Center na konferenci GTC 2025 zaměřené na umělou inteligenci, která se konala ve dnech 17.–21. března v San José v Kalifornii. V rámci rozsáhlé spolupráce se společnostmi NVIDIA a Accenture představila dceřiná společnost KIONu, Dematic, svou „řídicí věž s umělou inteligencí“, která byla zastoupena digitálním dvojčetem vytvořeným pomocí technologií NVIDIA Omniverse a platformy Mega Omniverse Blueprint. Celý článek
Dotykačka kupuje pokladní systém KASAmax
Na trhu s pokladními systémy dochází k akvizici. Matka společnosti Dotykačka ČR, která je nejrozšířenějším pokladním systémem na tuzemském gastro trhu, rozšiřuje své portfolio. Dotykačka Holding a.s. v dubnu dokončuje nákup 90% podílu ve společnosti KASAmax EU s.r.o, k odkupu zbylých 10 % by mělo dojít začátkem roku 2027. Dotykačka Holding, který je součástí skupiny Seyfor, současně jedná o dalších možných akvizicích na několika trzích. Celý článek
Česká obchodní inspekce selhává v řešení problémů zahraničních e-commerce tržišť
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dlouhodobě sleduje nárůst problémů spojených se zahraničními online tržišti, která cílí na české spotřebitele. Přestože jde o zásadní téma s významným dopadem na férovost podnikatelského prostředí a ochranu zákazníků, Česká obchodní inspekce (ČOI) v této oblasti nečiní dostatečné kroky a zastává spíše pasivní postoj k řešení těchto problémů. Naopak u českých e-shopů při kontrolách ČOI stále zvyšuje své nároky a hledá chyby v detailech, které pro spotřebitele nehrají žádnou roli. Celý článek
Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025
Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky. Celý článek
Více než polovina Čechů platí mobilem
Více než polovina Čechů už dnes při placení sahá po mobilním telefonu. Stále častěji ale zkoušejí i další platební inovace – například chytré prsteny a náramky, které už vyzkoušel každý desátý Čech. S rozšiřující se nabídkou nových platebních možností klesá i potřeba nosit fyzickou platební kartu. Dnes ji za nezbytnou považuje už jen 53 procent Čechů. Vyplývá to z nového průzkumu¹ společnosti Mastercard. Celý článek
BAUHAUS je všude! Nově doručuje na více než 15 000 výdejních míst po celé České republice
BAUHAUS rozšiřuje možnosti doručení a zákazníci si nyní mohou své objednávky vyzvednout na více než 15 000 výdejních místech po celé České republice. Novinka je výsledkem spolupráce se Zásilkovnou a PPL Smart a znamená výrazné zjednodušení a zpřístupnění online nakupování v e-shopu BAUHAUS, který byl spuštěn v lednu 2022. Zavedení této služby bylo součástí dlouhodobého úsilí o vylepšování zákaznického komfortu a přináší větší flexibilitu při doručování. Celý článek
OTK slavnostně spustily nový flexotiskový stroj za téměř 100 milionů korun
Jeden z nejvýznamnějších českých polygrafických závodů, kolínský OTK printing & packaging, slavnostně spustil nový desetibarevný flexotiskový stroj Soma Optima 2, do kterého investoval více než 90 milionů korun. Celý článek
Dachser roste díky akvizicím
Globální logistický provider Dachser zaznamenal v roce 2024 výrazný růst a překonal hranici 8 miliard eur (8,027 miliardy eur) s 13procentním nárůstem tržeb. Tato rodinná společnost zaznamenala výrazný meziroční růst i v dalších klíčových ukazatelích, jako je počet zaměstnanců (+3 300), poboček (+56) a paletových míst ve skladech (+720 000). Celý článek
Fúze JČB a JML
Jednota, spotřební družstvo České Budějovice a Jednota, spotřební družstvo v Milevsku se rozhodla realizovat projekt integrace-fúze sloučením družstev s rozhodným dnem k 1.1.2026. Celý článek
Nový portál s daty z české e-commerce od APEKu byl spuštěn
Součástí české e-commerce je Asociace pro elektronickou komerci (APEK) prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu je spolehlivým zdrojem dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní nabízí na svém webu rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Celý článek
Rok v českých rukou: FRUKO SCHULZ výrazně navyšuje podíl na trhu
FRUKO SCHULZ během právě završeného roku v českých rukou nabralo svěží vítr do plachet a prošlo celkovou revitalizací. Celý článek
Martin Pučálka rozšiřuje své podnikatelské portfolio o společnost BAFPET
Úspěšný český podnikatel Martin Pučálka oznamuje akvizici společnosti BAFPET, významného hráče na trhu s obojky, vodítky a dalšími potřebami pro domácí mazlíčky. Tato transakce byla realizována prostřednictvím jeho investičního holdingu MEDANEL, čímž rozšířil své portfolio, zaměřené na výrobu a distribuci krmiv a potřeb pro domácí mazlíčky, o více než 10 %. V segmentu pet food podniká od roku 2006. Celý článek
Tady je zásilka, obal si vezmu!
Mobilní telefony nebo třeba chytré hodinky Vodafone posílá lidem už i ve vratných obalech, takzvaném nEKOnečném boxu. Použít ho lze s jistotou alespoň padesátkrát a už po šestém použití je jeho uhlíková stopa neutrální v porovnání s jednorázovým obalem. Vedle toho se místo bublinkové fólie v zásilkách od Vodafonu používají rozložitelné obaly vytvořené s pomocí houbového mycelia – podhoubí. Celý článek
Do čela Spokojeného psa nastupuje Matúš Karaffa, po dvaceti letech nahradí zakladatelku Soňu Fialkovou
E-shop Spokojený pes, jeden z lídrů na trhu s chovatelskými potřebami v České republice, má nového páníčka. Po dvaceti letech předává zakladatelka a dosavadní CEO Soňa Fialková vedení společnosti Matúši Karaffovi, který přichází s bohatými zkušenostmi v oblasti e-commerce. Jako cíl si stanovil přivést Spokojeného psa k miliardovému obratu. Plánuje další expanze, rozšíření služeb a posílení pozice e-shopu na českém i slovenském trhu. Celý článek
Dachser spustil přepravy na biopalivo HVO100
Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic nasadil na vybrané přepravní trasy svého významného zákazníka vozidla s pohonem na biopalivo HVO100. V rámci integrovaného přístupu ke snižování emisí CO2 kombinuje Dachser několik přístupů k udržitelnější logistice – elektromobilitu, nízkoemisní paliva a důslednou konsolidaci zásilek. Celý článek
IKEA představuje svůj největší obchodní dům s distribučním centrem a pokročilou automatizací
Po roční rozsáhlé rekonstrukci přináší obchodní dům IKEA Soroksár v Budapešti poprvé pod jednou střechou řešení a vylepšení, která největší světový prodejce bytového zařízení testoval a implementoval po celém světě. Soroksár je připraven stát se do roku 2026 největším obchodním domem IKEA s distribučním centrem na světě. Celý článek
Varyáda slavnostně otevře na apríla novou vstupní pasáž
Varyáda, nejnavštěvovanější nákupní centrum v Karlovarském kraji, zahájí provoz nově vybudované přední pasáže. V té se bude nacházet 17 nových maloobchodních jednotek se značkovými obchody a službami v moderním hávu, ale také infostánek a relaxační zónu pro zákazníky. Celý článek
Zodpovědným obchodníkem roku 2024 jsou společnosti Kaufland a Tesco
V rámci prestižního ocenění Mastercard Obchodník roku 2024 získaly ocenění Zodpovědný obchodník společnosti Kaufland ČR a Tesco Stores ČR. Odborná porota v kategorii, kterou garantuje Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), ocenila především spolupráci s regionálními dodavateli, podporu českých řemesel a kvalitu domácích potravin, tedy oblasti, ve kterých se moderní obchod stále intenzivněji angažuje. Celý článek
Mattoni 1873 v roce 2024 překonala rekordní hranici 2 miliard prodaných lahví
Mattoni 1873, největší středoevropský výrobce minerálních vod a nealkoholických nápojů s 3 650 zaměstnanci, 11 výrobními závody a působností v 8 zemích, v roce 2024 opět zlepšil svou výkonnost. Skupině se dařilo ve všech oblastech podnikání, mezi které patří přírodní a ochucené minerální vody, nealko nápoje, snacky i prodejní automaty pod značkou Very Goodies. Objem výroby celé skupiny překonal magickou hranici 2 miliard prodaných výrobků a tržby meziročně stouply o více než 12 % na 25 mld. Kč. Celý článek
Velký zájem o VAFO SPOLUbydlíme přináší vyšší podporu
Český výrobce superprémiových krmiv pro domácí zvířata VAFO zahajuje další ročník grantového programu SPOLUbydlíme. Pro velký zájem a úspěch v uplynulých letech se letos částka na prospěšné aktivity zvýšila na 3 miliony Kč. Celý článek
Vítězem P.O.P. Star ČR za rok 2024 je zářivé vystavení Pepsi od společnosti Mattoni 1873 a marketingové agentury POS Media CZ
Ve středu 19. března v prostorách ppm factum v Nových Butovicích byli slavnostně vyhlášeni vítězové soutěže P.O.P. Star ČR 2024. První místo si odneslo světelné a pulzující vystavení Pepsi od společnosti Mattoni 1873. Druhou příčku obsadilo poutavé vystavení Geisha společnosti Dainties 4u, které zákazníci mohli obdivovat v květnu v hypermarketech Albert. Celý článek
Moravská firma přichází s revolučním využitím plastového výmětu do hybridních palet
V Česku se vyprodukuje 200 tisíc tun výmětu ročně. Jde o nejméně hodnotný plastový odpad, který dosud neměl využití a putoval do spaloven. Celý článek
Za minutu 38 Cheeseburgerů – český McDonald’s loni pokořil další rekord v návštěvnosti
Rok 2024 přinesl českému McDonald’s úspěchy v mnoha oblastech. Počet zákazníků vzrostl o další dva miliony, řetězec otevřel šest nových restaurací a modernizoval řadu stávajících. To se projevilo i v tržbách, které celkově vzrostly o více než 11 procent. Celý článek
Savills: Shopper Park Plus rozšiřuje své retailové portfolio v rámci střední a východní Evropy
Savills Česká republika a Slovensko poskytla poradenství společnosti Shopper Park Plus Nyrt (SPP) při akvizici portfolia čtyř maloobchodních parků na Slovensku, ve kterých je klíčovým nájemcem hypermarket Tesco. Celý článek
První automatizovaný obchod slaví tři roky
Nakupování bez obsluhy zvyšuje komfort zákazníků a také pomáhá udržovat vesnické obchody. Zhruba 13 % zákazníků preferuje nový styl nakupování. Koncept, s kterým přišla česká síť družstevních obchodů COOP, přebírají i další firmy a prosazuje se také v zahraničí. Celý článek
Žabka spustila v centru Prahy samoobslužné prodejny dostupné 24/7
Maloobchodní síť s potravinami a drogérií Žabka spouští novou éru pohodlného nakupování. V srdci Prahy otevřela čtyři samoobslužné prodejny, které jsou dostupné 24/7. Touto inovací reaguje na rostoucí poptávku po flexibilním nakupování a kombinuje moderní technologie s pohodlím pro zákazníky. Celý článek
Úvod roku v e-shopech přinesl meziročně výrazně vyšší průměrné útraty spotřebitelů za zboží
Průměrná útrata spotřebitelů v e-shopech byla v lednu i únoru o více než 500 korun vyšší než ve stejném období v loňském roce. Ukázal to pravidelný výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Česká e-commerce tak pokračuje v pozitivním vývoji z roku 2024. Celý článek
12 milionů nevyužívaných telefonů: Zásilkovna a Remobil opět spojují síly ve sběru mobilů pro recyklaci
V českých domácnostech leží nepoužívaných 12 milionů mobilních telefonů, které by mohly být recyklovány místo toho, aby zůstaly zapomenuty v šuplících. Nezisková organizace Remobil a Zásilkovna se tuto situaci snaží změnit, proto se již počtvrté společně podílejí na kampani „Recykluj mobil“. Celý článek
Novou HR Business Partner CEE & Head of HR pro Česko a Slovensko se stala Alice Šídová
Alice Šídová se nedávno přidala k týmu Danone jako HR Business Partner CEE & Head of HR pro Českou republiku a Slovensko a přináší s sebou bohaté zkušenosti z oblasti lidských zdrojů. Celý článek
Jak Češi nakupují módu?
Češi jsou při nákupu oblečení konzervativnější než ostatní Evropané či zákazníci v USA. Častěji nakupují pouze jeden kus oblečení, a naopak méně často kupují celý set vzájemně se doplňujících položek. Celý článek
BILLA klub je tady už čtvrtstoletí
V roce 2025 je to 25 let, kdy BILLA klub přivítal své první zákazníky a členy. Po čtvrtstoletí nabízí věrným zákazníkům tohoto řetězce výhody v podobě slev a produktů zdarma a další výhody. Společně s ním slaví i 25 000 věrných zákazníků, kteří se do něj zaregistrovali v roce jeho vzniku. Celý článek
Too Good To Go rozšiřuje spolupráci s Costa Coffee
Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a největší světové tržiště pro hospodaření s přebytky potravin, i nadále pokračuje v rozšiřování spolupráce se sítí kaváren Costa Coffee. Uživatelé si nyní mohou koupit přebytečné, ale stále dobré jídlo už z 25 kaváren v Praze, Brně a Liberci. Celý článek
Pět let od prvních covidových opatření v obchodech
Před pěti lety přijala vláda první covidová opatření v oblasti obchodu. Krizová opatření tehdy nastartovala zásadní změny ve fungování obchodů i v chování zákazníků. A zejména první týdny ukázaly, že si obchody poradí s jakýmkoliv problémem. Celý článek
Praha očekává rekordní rok v počtu nových luxusních obchodů
Retaileři s luxusním zbožím zůstávají aktivní. V roce 2024 bylo otevřeno celkem 83 nových luxusních obchodů na 20 klíčových prémiových ulicích v Evropě v 16 městech a ve 12 zemích, jak vyplývá ze studie realitněporadenské společnosti Cushman & Wakefield s názvem European Luxury Retail 2025. Praha a její Pařížská ulice přivítala pět nových luxusních obchodů a rok 2025 by měl být v tomto ohledu rekordní. Celý článek
Zalando hospodářské výsledky za rok 2024 a výhled do roku 2025
Společnost Zalando v letošním roce předpokládá zrychlení růstu v návaznosti na dobré výsledky v roce 2024, a to díky úspěšné realizaci ekosystémové strategie. Celý článek
Tesco zavádí Klidnou hodinku: Ohleduplné nakupování pro každého
Tesco dnes představilo zavedení Klidné hodinky do všech svých prodejen po celé ČR. Tato aktivita vyjadřuje závazek podpory inkluze a ohleduplnosti. Určená je především lidem s poruchou autistického spektra (PAS), ale prospěch z ní mohou mít i další zákazníci nebo zaměstnanci, kteří ocení klidnější nákupní či pracovní prostředí. První Klidná hodinka proběhne v pondělí 10. března a bude se konat každé pondělí mezi 12:00 a 13:00. Celý článek
Dachser posiluje svou globální síť pro logistiku v oblasti life science a healthcare
Od začátku letošního roku získaly další pobočky v globální síti mezinárodní logistické společnosti Dachser certifikaci podle GDP (Good Distribution Practice). Stávající certifikace byly na základě nových auditů obnoveny. Společnost tak splňuje vysoké požadavky na přepravu farmaceutických výrobků v regionech Severní a Jižní Ameriky, v Evropě a Asii. Celý článek
Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc
Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM. Celý článek
ASKO – NÁBYTEK prochází kompletním rebrandingem
ASKO – NÁBYTEK se od letošního března představuje v novém světle. Společnost zásadně mění svou vizuální identitu a přichází s kampaní „Žijeme to s vámi“, která reflektuje skutečné životní situace zákazníků. Nový komunikační styl přináší barevnost, dynamickou energii, působivou hudbu a sebevědomý slogan. Výsledkem je autentická a emotivní komunikace, která jde daleko za hranice akčních nabídek a slev. Celý článek
Lidl spouští čtvrtý ročník grantové výzvy jedlých zahrad pro školy
Společnost Lidl Česká republika ve spolupráci s programem Skutečně zdravá škola zahajuje 3. března 2025 další ročník grantové výzvy Jedlá školní zahrada. Školy a školky zapojené do programu mohou získat až 100 000 Kč na vytvoření nebo rozvoj své školní zahrady. Celý článek
Albert jako první maloobchodník získal protikorupční certifikaci o etickém podnikání
Albert se stal prvním maloobchodním řetězcem v České republice, který získal certifikaci ISO 37001. Tato norma potvrzuje, že Albert splňuje nejvyšší standardy v oblasti etického a transparentního jednání. Získání certifikátu je spojené s aktuálními protikorupčními kroky, ale také se závazkem rozvíjet transparentní jednání i do budoucnosti. Celý článek
Známe vítěze 1. kola programu Správný start, Tesco je podpoří částkou přes 3 miliony korun
Poprvé v historii mohli zákazníci Tesco po celé ČR přímo rozhodnout o tom, které lokální charitativní projekty zaměřené na podporu dětí a mladých lidí získají finanční podporu. Program Správný start, jehož odborným garantem je Nadace rozvoje občanské společnosti (NROS), zná vítěze prvního kola. Celkem 70 projektů obdrží dohromady 3 150 000 Kč na realizaci svých plánů. Celý článek
V pořadí druhou prodejnu v letošním roce otevřela BILLA v Kozomíně na Mělnicku
Společnost BILLA otevřela jen týden po nově otevřené prodejně v Terezíně v pořadí druhou novou prodejnu letošního roku, tentokrát u sjezdu z dálnice D8 v Kozomíně na Mělnicku. BILLA tak pokračuje ve svém plánu expanze a přibližování se zákazníkům. Slavnostní pásku přestřihly kromě představitelů společnosti BILLA i paralympička a lukostřelkyně Tereza Brandtlová a reprezentantka v BMX freestylu na OH v Paříži 2024 Iveta Miculyčová. Celý článek
Rekordní rok pro retail parky: největší nárůst za posledních 15 let
V roce 2024 bylo v Česku dokončeno téměř 80 000 m² nových, modernizovaných či rozšířených retail parků, což nyní tvoří 1,3 milionu m² maloobchodní plochy – téměř třetinu celkové kapacity maloobchodních ploch na trhu. Celý článek
KION měl úspěšný finanční rok 2024, došlo k výraznému nárůstu ziskovosti
Společnost KION Group uzavřela finanční rok 2024 s vyrovnanou provozní výkonností a silnými finančními výsledky a s mírně vyšším obratem ve výši 11,503 miliardy eur (2023: 11,434 miliardy eur) vzrostl očištěný EBIT výrazně na 917,2 milionu eur (2023: 790,5 milionu eur). Celý článek
Lidl otevírá ve Dvoře Králové nad Labem novou prodejnu
Ve čtvrtek 6. března otevírá společnost Lidl svou další prodejnu, tentokrát ve Dvoře Králové nad Labem. Zákazníci se mohou těšit na novou moderní a ekologickou prodejnu a v prvních 5 týdnech po otevření také na atraktivní akce. Zajímavostí je rovněž to, že prodejna se nachází poblíž 83 metrů vysokého památkově chráněného komínu bývalého textilního podniku TIBA. Celý článek
Imper kupuje konkurenční aplikaci Seeky a utvrzuje svoji vedoucí pozici na trhu
Společnost Imper, česká jednička na poli data driven sales, oznámila akvizici Seeky, druhého největšího nástroje v oblasti trackování návštěv webu v Česku. Podíl získala od společnosti Alsenta, která nástroj vyvíjela a provozovala. Touto strategickou akvizicí posiluje Imper svoji vedoucí pozici na trhu B2B společností využívajících chytrá data pro růst svých klientů. Celý článek
Kaufland na Barrandově otevírá vlajkovou prodejnu
Nová, moderně zařízená prodejna Kaufland na pražském Barrandově ve středu 26. února poprvé otevírá dveře zákazníkům. V hlavním městě jde o již 12. pobočku. Prodejní plocha o rozloze 4122 m2 nabízí bohatý sortiment produktů, oblíbených potravin vlastních značek ale i regionálních dodavatelů a také řadu technologických novinek. Celý článek
Novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje se stal Michał Mrowiec
Michał Mrowiec (55) se stal od února novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje. Ve funkci nahradil Dragose Constantinesca, který se nově posouvá do vedení společnosti Asahi Europe & International. Celý článek
BILLA pokračuje v expanzi i v roce 2025
Obchodní řetězec BILLA otevřel v loňském roce rekordní počet čtrnácti nových prodejen. V expanzi pak pokračuje i na počátku roku 2025. První novou prodejnou roku je BILLA v Terezíně. Zákazníci ji mohou navštívit v retail parku na výjezdu z tohoto třítisícového města ve směru na Lovosice. Celý článek
Odstartoval již 23. ročník soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku
Začátkem února byla spuštěna registrace do prestižní soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku. Vyplnit přihlašovací dotazník mohou soutěžící až do 11. dubna přes webový formulář www.zamestnavatelroku.cz. Soutěžit se bude nejenom o titul v tradiční kategorii o nejlepšího zaměstnavatele. Své pevné místo už v soutěži má i ocenění Kantýna roku, Férový zaměstnavatel či kategorie Státní správa a neziskový sektor. Celý článek
Společnost dm otevírá novou prodejnu v Terezíně
Ve čtvrtek 20.02.2025 přivítala zákazníky nově otevřená prodejna dm Retail park Terezín. Prodejna nabídne moderně uspořádaný prostor v novém designu s beauty čtvrtí. Nákupy zákazníkům zpříjemní také samoobslužné pokladny, či bezplatné wi-fi připojení až na dvě hodiny denně. Zákazníci v prodejně najdou regály barevně rozlišené do čtvrtí podle druhu sortimentu pro lepší orientaci i zážitek z nakupování. Celý článek
Jihlavanka expanduje a otevírá síť coffee-to-go kaváren
Značka Jihlavanka, nejprodávanější pražená káva v ČR, vstupuje na kavárenský trh. V Praze na Palmovce otevřela svoji první kavárnu, která nabízí širokou nabídku kávových nápojů a občerstvení s sebou za dostupné ceny. Chce tak navázat na úspěšné zahraniční koncepty a sítí coffee-to-go kaváren a kiosků zaplnit mezeru na trhu. Pomoci jí k tomu má vysoká známost značky, dobrý poměr ceny a kvality a pečlivý výběr lokalit s vysokou frekvencí zákazníků. Celý článek
Chytré kamery Konica Minolta nahrazují požární hlásiče
Konica Minolta vyvinula kamerové řešení, které získalo jako jediné na světě certifikaci pro požární hlásič (EN 54-10). Termokamery s umělou inteligencí dokážou detekovat i nepatrnou změnu teploty a rozpoznat tak riziko požáru ještě předtím, než vůbec vznikne. Řešení je vhodné jak pro dohled nad vnitřními prostory, kde může nahradit klasické detektory kouře, tak pro exteriér, jako jsou skládky odpadů či venkovní výrobní a logistické areály. Celý článek
Kaufland Card slaví 5 let na českém trhu, společnost Kaufland uvede nové reklamní spoty
Společnost Kaufland přichází s novou kampaní při příležitosti oslav pátého výročí od spuštění věrnostního programu Kaufland Card. V rámci retailu jde zatím o nejsilnější věrnostní program na českém trhu. Registrovalo se do něj již 3 miliony zákazníků a aktivně jej využívá 1,7 milionu z nich. Celý článek
Rekordní rok Kofoly. I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %
Společnost Kofola ČeskoSlovensko zveřejnila své předběžné hospodářské výsledky za rok 2024. Potvrdila nejen výborné tržby v jednotlivých zemích, kde působí, ale i rekordní EBITDU za celou skupinu Kofola, která převýšila 1,8 miliard korun. Výsledky za loňský rok potvrzují sílu celé skupiny, jejích značek i schopnost reagovat na měnící se podmínky na trhu. V roce 2025 hodlá management Kofoly hojně investovat. Celý článek
Penny je zákazníkům nejblíž: loni otevřelo 12 prodejen
Diskontní řetězec PENNY otevřel v uplynulém roce rekordní počet nových prodejen. Po celé ČR vyrostlo 12 zcela nových, další pak prošly modernizací. PENNY se tak počtem obchodů blíží číslu 430, čímž upevnilo svoji pozici nejdostupnějšího českého řetězce. Již v loňském roce trvala dle průzkumu pomocí Google Maps cesta do nejbližšího PENNY pouze krátce přes 12 minut. Nyní je řetězec díky investici do expanze v řádu vyšších stovek milionů zákazníkům ještě blíž. V letošním roce plánuje síť prodejen dále rozšiřovat, zejména pak v menších městech a obcích. Celý článek
Uživatelé Too Good To Go v Česku našli způsob, jak zachránit nejčastěji vyhazované potraviny
Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a největší světové tržiště pro hospodaření s přebytky potravin, představila novou iniciativu. V prosinci roku 2024 se ptala svých nejaktivnějších uživatelů napříč všemi 19 zeměmi, aby zjistila, jaké návyky zamezující plýtvání jídlem tito uživatelé praktikují ve svém každodenním životě. Celý článek