Lidl outlet v Praze bude v létě končit a přesune se na Moravu

První outletová prodejna Lidlu v České republice, která po svém lednovém otevření v Praze zaznamenala mimořádný úspěch, mění lokalitu. Společnost Lidl plánuje tuto prodejnu v průběhu léta přestěhovat a oblíbené produkty za výrazně snížené ceny přiblížit zákazníkům tentokrát na Moravě. Celý článek

Bernard staví byty pro zaměstnance

Rodinný pivovar Bernard se pustil do projektu, který zkrášlí centrum Humpolce a rozšíří jeho ubytovací kapacity. V sousedství pivovaru v Masarykově ulici přestavuje dlouho nevyužívaný a neudržovaný objekt na bytový dům pro zaměstnance. Celý článek

Sbírka potravin s dobrou karmou: jarní kolo Sbírky potravin proběhne v sobotu 26. dubna 2025

Vážení, dovolte nám připomenout, že jarní kolo Sbírky potravin se uskuteční v sobotu 26. dubna 2025. V sobotu 26. dubna 2025 mezi 8:00 a 18:00 proběhne v České republice další ročník Sbírky potravin. Do akce se zapojilo více než 2 550 prodejen po celé zemi, kde lidé mohou darovat trvanlivé potraviny a základní drogistické zboží lidem, kteří se ocitli v obtížné životní situaci. Celý článek

PPL zahajuje provoz nového typu Parcelboxů

PPL odstartovala provoz menších, udržitelnějších Parcelboxů. Po republice jich je prozatím instalovaných již přes 500. Nové udržitelnější Parcelboxy jsou oproti klasickým Parcelboxům vybaveny fotovoltaickými panely a pro svůj provoz díky tomu nevyžadují žádný externí přívod elektřiny. Novinka na poli výdejních boxů PPL je nejen dalším krokem k udržitelnosti, navíc přispívá k občanské vybavenosti obcí napříč Českem. Celý článek

ESG na rozcestí? Chcete vědět víc? Zaregistrujte se na seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod

Aktuální pohled českých spotřebitelů přinese Tereza Horáková, Associate Director ve společnosti Ipsos. Jak to mění očekávání spotřebitelů od firem? Co konkrétně to znamená pro retail? Je pro zákazníky udržitelnost pořád důležitá? A jak ovlivňuje jejich nákupní chování v různých kategoriích? Aktuální výsledky spotřebitelského průzkumu Ipsos, mezinárodní srovnání, praktické ukázky. Celý článek

Změny v marketingu Savencia

Společnost Savencia F&D mění obsazení klíčových pozic v marketingovém týmu. Dlouholetý marketingový ředitel David Vejtruba povýšil na pozici Acceleration Unit Director. Funkci marketingové manažerky bude nově zastávat Pavlína Valko, která ve společnosti Savencia dosud pracovala na pozici Group Brand Manager pro značky Král Sýrů, Lučina a Liptov. Celý článek

Notino rozšiřuje kamennou síť po Evropě

Notino, největší evropský prodejce produktů pro krásu a zdraví, pokračuje ve své expanzi v oblasti retailu a letos rozšiřuje evropskou síť kamenných prodejen o čtyři nové pobočky. Celkový počet obchodů napříč Evropou tak do konce roku vzroste na 27. Vedle retailové expanze se firma zaměřuje i na modernizaci stávajících prodejen, čímž naplňuje svou strategii propojení online a offline světa. Celý článek

O Velikonocích se prodá dvakrát více vajec než v běžné týdny roku

Společnost BILLA plní svůj závazek nabízet zákazníkům výhradně bezklecová vejce i o Velikonocích. Ačkoliv prodej vajec v tomto období roste více než dvojnásobně oproti jiným týdnům v roce, dokáže obchodní řetězec pokrýt poptávku pouze vejci z podestýlkových, volných nebo ekologických chovů. Zatímco loni cena vajec meziročně poklesla, v letošním roce vzrostla z důvodu redukce chovů zasažených ptačí chřipkou přibližně na úrovni roku 2023. Celý článek

Kaufland zvyšuje mzdy

Kaufland významně zvyšuje ohodnocení svých operativních zaměstnanců v Provozu, Logistice a Masozávodě. Mzdy vzrostou v průměru o 10 %. Do historicky největšího zvyšování mezd investuje společnost v letošním roce celkem 613 milionů korun. Formou mimořádných odměn navíc Kaufland v květnu ocení své zaměstnance dalšími 133 miliony korun. Celý článek

Alensa otevřela největší oční optiku ve střední Evropě

Společnost Alensa rozšiřuje své portfolio optik o novou vlajkovou prodejnu v Praze 4. Jedná se o největší showroom brýlí ve střední Evropě s nabídkou více než 5 tisíc kusů brýlí. Přední evropský online prodejce kontaktních čoček a brýlových obrouček tak reaguje na vysokou poptávku a přináší kompletní koncept optických služeb v atraktivní lokalitě, snadno dostupné zákazníkům. Tímto krokem Alensa naplňuje svou expanzní strategii pro rok 2025 s cílem otevření deseti nových kamenných prodejen ve čtyřech různých zemích. Celý článek

MAKRO Czech Gastro Fest 2025

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie. Celý článek

New Food Forum 2025: Největší B2B plant-based konference v Česku

New Food Forum 2025, největší B2B konference v Česku zaměřená na rostlinné potraviny a alternativní bílkoviny, se uskuteční 15. května v pražském Zenworku. Akce propojí maloobchodní řetězce, výrobce potravin, gastronomii i startupy s cílem zvýšit dostupnost a kvalitu rostlinných produktů a podpořit inovace v potravinářství. Celý článek

Savills: Slate Asset Management dokončil prodej tří prodejen OBI na Slovensku

Společnost Savills poskytovala poradenství společnosti Slate Asset Management (“Slate”), mezinárodnímu investorovi a správci strategických realitních a infrastrukturních aktiv, při prodeji portfolia tří maloobchodních nemovitostí OBI na Slovensku. Kupujícím je německá skupina Lindner Group. Zúčastněné strany se dohodly, že cenu ani další podrobnosti transakce nezveřejní. Celý článek

Košík.cz jako první nabídne doručení s přesností na 30 minut i v regionech

Doručení nákupu v půlhodinovém časovém okně, a to pro zákazníky ve všech regionech Česka. Košík.cz jako první online supermarket umožňuje všem svým zákazníkům zvolit si kratší než hodinový slot doručení. Třicetiminutové časové okno totiž nově nabízí ve všech lokalitách Česka, kam své nákupy zaváží. Kromě toho Košík spouští dopravu zdarma pro všechny nové zákazníky na celých 60 dní. Celý článek

Zalando Asistent s rozšířenými možnostmi, které zákazníky inspirují

Společnost Zalando přichází s aktualizací svého nástroje Zalando Asistent založeného na umělé inteligenci, jehož možnosti rozšířila o nový vzhled, pokročilejší personalizaci a lepší porozumění kontextu. Nově tak nabízí ještě relevantnější a bezproblémovější módní doporučení. Nástroj s podporou AI je v provozu od října 2024 přihlášeným zákazníkům v Česku a na všech 25 trzích v lokálních jazycích. Doposud jej využily více než 2 miliony zákazníků, kteří se nechali inspirovat a našli zboží, které se jim líbí. Aktualizovaný nástroj je k dispozici na webu i v aplikaci. Celý článek

KION představil na konferenci GTC řídící věž s umělou inteligencí

Skupina KION představila využití fyzické umělé inteligence ve svém Solution Center na konferenci GTC 2025 zaměřené na umělou inteligenci, která se konala ve dnech 17.–21. března v San José v Kalifornii. V rámci rozsáhlé spolupráce se společnostmi NVIDIA a Accenture představila dceřiná společnost KIONu, Dematic, svou „řídicí věž s umělou inteligencí“, která byla zastoupena digitálním dvojčetem vytvořeným pomocí technologií NVIDIA Omniverse a platformy Mega Omniverse Blueprint. Celý článek

Dotykačka kupuje pokladní systém KASAmax

Na trhu s pokladními systémy dochází k akvizici. Matka společnosti Dotykačka ČR, která je nejrozšířenějším pokladním systémem na tuzemském gastro trhu, rozšiřuje své portfolio. Dotykačka Holding a.s. v dubnu dokončuje nákup 90% podílu ve společnosti KASAmax EU s.r.o, k odkupu zbylých 10 % by mělo dojít začátkem roku 2027. Dotykačka Holding, který je součástí skupiny Seyfor, současně jedná o dalších možných akvizicích na několika trzích. Celý článek

Česká obchodní inspekce selhává v řešení problémů zahraničních e-commerce tržišť

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dlouhodobě sleduje nárůst problémů spojených se zahraničními online tržišti, která cílí na české spotřebitele. Přestože jde o zásadní téma s významným dopadem na férovost podnikatelského prostředí a ochranu zákazníků, Česká obchodní inspekce (ČOI) v této oblasti nečiní dostatečné kroky a zastává spíše pasivní postoj k řešení těchto problémů. Naopak u českých e-shopů při kontrolách ČOI stále zvyšuje své nároky a hledá chyby v detailech, které pro spotřebitele nehrají žádnou roli. Celý článek

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.​ Celý článek

Více než polovina Čechů platí mobilem

Více než polovina Čechů už dnes při placení sahá po mobilním telefonu. Stále častěji ale zkoušejí i další platební inovace – například chytré prsteny a náramky, které už vyzkoušel každý desátý Čech. S rozšiřující se nabídkou nových platebních možností klesá i potřeba nosit fyzickou platební kartu. Dnes ji za nezbytnou považuje už jen 53 procent Čechů. Vyplývá to z nového průzkumu¹ společnosti Mastercard. Celý článek

BAUHAUS je všude! Nově doručuje na více než 15 000 výdejních míst po celé České republice

BAUHAUS rozšiřuje možnosti doručení a zákazníci si nyní mohou své objednávky vyzvednout na více než 15 000 výdejních místech po celé České republice. Novinka je výsledkem spolupráce se Zásilkovnou a PPL Smart a znamená výrazné zjednodušení a zpřístupnění online nakupování v e-shopu BAUHAUS, který byl spuštěn v lednu 2022. Zavedení této služby bylo součástí dlouhodobého úsilí o vylepšování zákaznického komfortu a přináší větší flexibilitu při doručování. Celý článek

Dachser roste díky akvizicím

Globální logistický provider Dachser zaznamenal v roce 2024 výrazný růst a překonal hranici 8 miliard eur (8,027 miliardy eur) s 13procentním nárůstem tržeb. Tato rodinná společnost zaznamenala výrazný meziroční růst i v dalších klíčových ukazatelích, jako je počet zaměstnanců (+3 300), poboček (+56) a paletových míst ve skladech (+720 000). Celý článek

Fúze JČB a JML

Jednota, spotřební družstvo České Budějovice a Jednota, spotřební družstvo v Milevsku se rozhodla realizovat projekt integrace-fúze sloučením družstev s rozhodným dnem k 1.1.2026. Celý článek

Nový portál s daty z české e-commerce od APEKu byl spuštěn

Součástí české e-commerce je Asociace pro elektronickou komerci (APEK) prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu je spolehlivým zdrojem dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní nabízí na svém webu rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Celý článek

Martin Pučálka rozšiřuje své podnikatelské portfolio o společnost BAFPET

Úspěšný český podnikatel Martin Pučálka oznamuje akvizici společnosti BAFPET, významného hráče na trhu s obojky, vodítky a dalšími potřebami pro domácí mazlíčky. Tato transakce byla realizována prostřednictvím jeho investičního holdingu MEDANEL, čímž rozšířil své portfolio, zaměřené na výrobu a distribuci krmiv a potřeb pro domácí mazlíčky, o více než 10 %. V segmentu pet food podniká od roku 2006. Celý článek

Tady je zásilka, obal si vezmu!

Mobilní telefony nebo třeba chytré hodinky Vodafone posílá lidem už i ve vratných obalech, takzvaném nEKOnečném boxu. Použít ho lze s jistotou alespoň padesátkrát a už po šestém použití je jeho uhlíková stopa neutrální v porovnání s jednorázovým obalem. Vedle toho se místo bublinkové fólie v zásilkách od Vodafonu používají rozložitelné obaly vytvořené s pomocí houbového mycelia – podhoubí. Celý článek

Do čela Spokojeného psa nastupuje Matúš Karaffa, po dvaceti letech nahradí zakladatelku Soňu Fialkovou

E-shop Spokojený pes, jeden z lídrů na trhu s chovatelskými potřebami v České republice, má nového páníčka. Po dvaceti letech předává zakladatelka a dosavadní CEO Soňa Fialková vedení společnosti Matúši Karaffovi, který přichází s bohatými zkušenostmi v oblasti e-commerce. Jako cíl si stanovil přivést Spokojeného psa k miliardovému obratu. Plánuje další expanze, rozšíření služeb a posílení pozice e-shopu na českém i slovenském trhu. Celý článek

Dachser spustil přepravy na biopalivo HVO100

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic nasadil na vybrané přepravní trasy svého významného zákazníka vozidla s pohonem na biopalivo HVO100. V rámci integrovaného přístupu ke snižování emisí CO2 kombinuje Dachser několik přístupů k udržitelnější logistice – elektromobilitu, nízkoemisní paliva a důslednou konsolidaci zásilek. Celý článek

Varyáda slavnostně otevře na apríla novou vstupní pasáž

Varyáda, nejnavštěvovanější nákupní centrum v Karlovarském kraji, zahájí provoz nově vybudované přední pasáže. V té se bude nacházet 17 nových maloobchodních jednotek se značkovými obchody a službami v moderním hávu, ale také infostánek a relaxační zónu pro zákazníky. Celý článek

Zodpovědným obchodníkem roku 2024 jsou společnosti Kaufland a Tesco

V rámci prestižního ocenění Mastercard Obchodník roku 2024  získaly ocenění Zodpovědný obchodník společnosti Kaufland ČR a Tesco Stores ČR. Odborná porota v kategorii, kterou garantuje Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), ocenila především spolupráci s regionálními dodavateli, podporu českých řemesel a kvalitu domácích potravin, tedy oblasti, ve kterých se moderní obchod stále intenzivněji angažuje. Celý článek

Mattoni 1873 v roce 2024 překonala rekordní hranici 2 miliard prodaných lahví

Mattoni 1873, největší středoevropský výrobce minerálních vod a nealkoholických nápojů s 3 650 zaměstnanci, 11 výrobními závody a působností v 8 zemích, v roce 2024 opět zlepšil svou výkonnost. Skupině se dařilo ve všech oblastech podnikání, mezi které patří přírodní a ochucené minerální vody, nealko nápoje, snacky i prodejní automaty pod značkou Very Goodies. Objem výroby celé skupiny překonal magickou hranici 2 miliard prodaných výrobků a tržby meziročně stouply o více než 12 % na 25 mld. Kč. Celý článek

Vítězem P.O.P. Star ČR za rok 2024 je zářivé vystavení Pepsi od společnosti Mattoni 1873 a marketingové agentury POS Media CZ

Ve středu 19. března v prostorách ppm factum v Nových Butovicích byli slavnostně vyhlášeni vítězové soutěže P.O.P. Star ČR 2024. První místo si odneslo světelné a pulzující vystavení Pepsi od společnosti Mattoni 1873. Druhou příčku obsadilo poutavé vystavení Geisha společnosti Dainties 4u, které zákazníci mohli obdivovat v květnu v hypermarketech Albert. Celý článek

První automatizovaný obchod slaví tři roky

Nakupování bez obsluhy zvyšuje komfort zákazníků a také pomáhá udržovat vesnické obchody. Zhruba 13 % zákazníků preferuje nový styl nakupování. Koncept, s kterým přišla česká síť družstevních obchodů COOP, přebírají i další firmy a prosazuje se také v zahraničí. Celý článek

Jak Češi nakupují módu?

Češi jsou při nákupu oblečení konzervativnější než ostatní Evropané či zákazníci v USA. Častěji nakupují pouze jeden kus oblečení, a naopak méně často kupují celý set vzájemně se doplňujících položek. Celý článek

BILLA klub je tady už čtvrtstoletí

V roce 2025 je to 25 let, kdy BILLA klub přivítal své první zákazníky a členy. Po čtvrtstoletí nabízí věrným zákazníkům tohoto řetězce výhody v podobě slev a produktů zdarma a další výhody. Společně s ním slaví i 25 000 věrných zákazníků, kteří se do něj zaregistrovali v roce jeho vzniku. Celý článek

Too Good To Go rozšiřuje spolupráci s Costa Coffee

Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a největší světové tržiště pro hospodaření s přebytky potravin, i nadále pokračuje v rozšiřování spolupráce se sítí kaváren Costa Coffee. Uživatelé si nyní mohou koupit přebytečné, ale stále dobré jídlo už z 25 kaváren v Praze, Brně a Liberci. Celý článek

Praha očekává rekordní rok v počtu nových luxusních obchodů

Retaileři s luxusním zbožím zůstávají aktivní. V roce 2024 bylo otevřeno celkem 83 nových luxusních obchodů na 20 klíčových prémiových ulicích v Evropě v 16 městech a ve 12 zemích, jak vyplývá ze studie realitněporadenské společnosti Cushman & Wakefield s názvem European Luxury Retail 2025. Praha a její Pařížská ulice přivítala pět nových luxusních obchodů a rok 2025 by měl být v tomto ohledu rekordní. Celý článek

Tesco zavádí Klidnou hodinku: Ohleduplné nakupování pro každého

Tesco dnes představilo zavedení Klidné hodinky do všech svých prodejen po celé ČR. Tato aktivita vyjadřuje závazek podpory inkluze a ohleduplnosti. Určená je především lidem s poruchou autistického spektra (PAS), ale prospěch z ní mohou mít i další zákazníci nebo zaměstnanci, kteří ocení klidnější nákupní či pracovní prostředí. První Klidná hodinka proběhne v pondělí 10. března a bude se konat každé pondělí mezi 12:00 a 13:00. Celý článek

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest.  Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM. Celý článek

ASKO – NÁBYTEK prochází kompletním rebrandingem

ASKO – NÁBYTEK se od letošního března představuje v novém světle. Společnost zásadně mění svou vizuální identitu a přichází s kampaní „Žijeme to s vámi“, která reflektuje skutečné životní situace zákazníků. Nový komunikační styl přináší barevnost, dynamickou energii, působivou hudbu a sebevědomý slogan. Výsledkem je autentická a emotivní komunikace, která jde daleko za hranice akčních nabídek a slev. Celý článek

Známe vítěze 1. kola programu Správný start, Tesco je podpoří částkou přes 3 miliony korun

Poprvé v historii mohli zákazníci Tesco po celé ČR přímo rozhodnout o tom, které lokální charitativní projekty zaměřené na podporu dětí a mladých lidí získají finanční podporu. Program Správný start, jehož odborným garantem je Nadace rozvoje občanské společnosti (NROS), zná vítěze prvního kola. Celkem 70 projektů obdrží dohromady 3 150 000 Kč na realizaci svých plánů. Celý článek

V pořadí druhou prodejnu v letošním roce otevřela BILLA v Kozomíně na Mělnicku

Společnost BILLA otevřela jen týden po nově otevřené prodejně v Terezíně v pořadí druhou novou prodejnu letošního roku, tentokrát u sjezdu z dálnice D8 v Kozomíně na Mělnicku. BILLA tak pokračuje ve svém plánu expanze a přibližování se zákazníkům. Slavnostní pásku přestřihly kromě představitelů společnosti BILLA i paralympička a lukostřelkyně Tereza Brandtlová a reprezentantka v BMX freestylu na OH v Paříži 2024 Iveta Miculyčová. Celý článek

Lidl otevírá ve Dvoře Králové nad Labem novou prodejnu

Ve čtvrtek 6. března otevírá společnost Lidl svou další  prodejnu, tentokrát ve Dvoře Králové nad Labem. Zákazníci se mohou těšit na novou moderní a ekologickou prodejnu a v prvních 5 týdnech po otevření také na atraktivní akce. Zajímavostí je rovněž to, že prodejna se nachází poblíž 83 metrů vysokého památkově chráněného komínu bývalého textilního podniku TIBA. Celý článek

Imper kupuje konkurenční aplikaci Seeky a utvrzuje svoji vedoucí pozici na trhu

Společnost Imper, česká jednička na poli data driven sales, oznámila akvizici Seeky, druhého největšího nástroje v oblasti trackování návštěv webu v Česku. Podíl získala od společnosti Alsenta, která nástroj vyvíjela a provozovala. Touto strategickou akvizicí posiluje Imper svoji vedoucí pozici na trhu B2B společností využívajících chytrá data pro růst svých klientů. Celý článek

Kaufland na Barrandově otevírá vlajkovou prodejnu

Nová, moderně zařízená prodejna Kaufland na pražském Barrandově ve středu 26. února poprvé otevírá dveře zákazníkům. V hlavním městě jde o již 12. pobočku. Prodejní plocha o rozloze 4122 m2 nabízí bohatý sortiment produktů, oblíbených potravin vlastních značek ale i regionálních dodavatelů a také řadu technologických novinek. Celý článek

BILLA pokračuje v expanzi i v roce 2025

Obchodní řetězec BILLA otevřel v loňském roce rekordní počet čtrnácti nových prodejen. V expanzi pak pokračuje i na počátku roku 2025. První novou prodejnou roku je BILLA v Terezíně. Zákazníci ji mohou navštívit v retail parku na výjezdu z tohoto třítisícového města ve směru na Lovosice. Celý článek

Odstartoval již 23. ročník soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku

Začátkem února byla spuštěna registrace do prestižní soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku. Vyplnit přihlašovací dotazník mohou soutěžící až do 11. dubna přes webový formulář www.zamestnavatelroku.cz. Soutěžit se bude nejenom o titul v tradiční kategorii o nejlepšího zaměstnavatele. Své pevné místo už v soutěži má i ocenění Kantýna roku, Férový zaměstnavatel či kategorie Státní správa a neziskový sektor. Celý článek

Společnost dm otevírá novou prodejnu v Terezíně

Ve čtvrtek 20.02.2025 přivítala zákazníky nově otevřená prodejna dm Retail park Terezín. Prodejna nabídne moderně uspořádaný prostor v novém designu s beauty čtvrtí. Nákupy zákazníkům zpříjemní také samoobslužné pokladny, či bezplatné wi-fi připojení až na dvě hodiny denně. Zákazníci v prodejně najdou regály barevně rozlišené do čtvrtí podle druhu sortimentu pro lepší orientaci i zážitek z nakupování. Celý článek

Jihlavanka expanduje a otevírá síť coffee-to-go kaváren

Značka Jihlavanka, nejprodávanější pražená káva v ČR, vstupuje na kavárenský trh. V Praze na Palmovce otevřela svoji první kavárnu, která nabízí širokou nabídku kávových nápojů a občerstvení s sebou za dostupné ceny. Chce tak navázat na úspěšné zahraniční koncepty a sítí coffee-to-go kaváren a kiosků zaplnit mezeru na trhu. Pomoci jí k tomu má vysoká známost značky, dobrý poměr ceny a kvality a pečlivý výběr lokalit s vysokou frekvencí zákazníků. Celý článek

Chytré kamery Konica Minolta nahrazují požární hlásiče

Konica Minolta vyvinula kamerové řešení, které získalo jako jediné na světě certifikaci pro požární hlásič (EN 54-10). Termokamery s umělou inteligencí dokážou detekovat i nepatrnou změnu teploty a rozpoznat tak riziko požáru ještě předtím, než vůbec vznikne. Řešení je vhodné jak pro dohled nad vnitřními prostory, kde může nahradit klasické detektory kouře, tak pro exteriér, jako jsou skládky odpadů či venkovní výrobní a logistické areály. Celý článek

Rekordní rok Kofoly. I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %

Společnost Kofola ČeskoSlovensko zveřejnila své předběžné hospodářské výsledky za rok 2024. Potvrdila nejen výborné tržby v jednotlivých zemích, kde působí, ale i rekordní EBITDU za celou skupinu Kofola, která převýšila 1,8 miliard korun. Výsledky za loňský rok potvrzují sílu celé skupiny, jejích značek i schopnost reagovat na měnící se podmínky na trhu. V roce 2025 hodlá management Kofoly hojně investovat. Celý článek

Penny je zákazníkům nejblíž: loni otevřelo 12 prodejen

Diskontní řetězec PENNY otevřel v uplynulém roce rekordní počet nových prodejen. Po celé ČR vyrostlo 12 zcela nových, další pak prošly modernizací. PENNY se tak počtem obchodů blíží číslu 430, čímž upevnilo svoji pozici nejdostupnějšího českého řetězce. Již v loňském roce trvala dle průzkumu pomocí Google Maps cesta do nejbližšího PENNY pouze krátce přes 12 minut. Nyní je řetězec díky investici do expanze v řádu vyšších stovek milionů zákazníkům ještě blíž. V letošním roce plánuje síť prodejen dále rozšiřovat, zejména pak v menších městech a obcích. Celý článek

Marketing společnosti Pivovary Staropramen nově vede Martin Smejkal

Společnost Pivovary Staropramen má nového marketingového ředitele pro Českou republiku a Slovensko. Stal se jím Martin Smejkal. Do firmy přináší více než 25 let marketingových zkušeností, které načerpal během působení v manažerských rolích například ve společnostech Brown-Forman nebo Procter & Gamble. Celý článek

Antifood-waste platforma Munch se spojuje s rumunskou jedničkou Bonapp

Platforma Munch, která i v Česku pod značkou Nesnězeno bojuje proti plýtvání jídlem, spojuje síly se svou rumunskou obdobou, aplikací Bonapp. Vzniká tak největší platforma zaměřená na záchranu potravin v regionu střední a východní Evropy. Obě společnosti v roce 2024 souhrnně dosáhly celkového obratu 7,5 milionu eur. Celý článek

DACHSER spustil fotovoltaickou elektrárnu v Kladně

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic investoval v Kladně do výstavby fotovoltaické elektrárny. Zařízení instalované na střeše moderního překládkového skladu na ploše  4 146 m² pokrývá třetinu roční spotřeby energie celého logistického provozu i nové administrativní vestavby. Celý článek

Společnost Lidl navyšuje mzdy a rozšiřuje benefity

Společnost Lidl od 1. března 2025 opět navyšuje mzdy a současně rozšiřuje portfolio zaměstnaneckých benefitů. Ty se již na podzim minulého roku rozrostly o benefitní systém Cafeterie, nově se do něj zaměstnancům 1 x měsíčně připíší body k využití dle vlastního výběru. Celý článek

Agdata spouští první marketplace pro české zemědělce

Agdata, největší poskytovatel služeb precizního zemědělství v Česku, spouští nezávislý marketplace pro zemědělce. Na své nové platformě AgDeals umožní zemědělcům prodat jejich úrodu a zároveň si na jednom místě nakoupit vše potřebné přímo od obchodníků. Celý článek

Retail v roce 2025: čeští spotřebitelé hledají kvalitu, obchody zrychlují inovace

Krize skončila a zákazníci se vrací ke kvalitě, i když si stále dávají pozor na ceny, zejména u komodit. Rychle roste podíl privátních značek, naopak podíl slevových akcí minulý rok stagnoval. Letošní rok bude v obchodě rokem inovací, největšími riziky jsou snaha dodavatelů o zdražování a nedostatek zaměstnanců. Toto jsou hlavní závěry společné výroční tiskové konference Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) a výzkumné agentury NielsenIQ (NIQ). Celý článek

Mall.cz v novém

Mall.cz, známý český e-shop, dostává „nový kabát“. 31. března 2025 značka Mall dokončí svůj přechod na platformu Allegro. Pro zákazníky to znamená zachování oblíbených služeb a výhod, jako je rychlé doručení, lokální tým zákaznické podpory a časté slevové akce, v kombinaci s výhodami Allegro a bezkonkurenční nabídkou online tržiště. A to vše na jednom místě. Celý článek

Hebe pokračuje v růstu na českém trhu

Drogistický řetězec Hebe, specializující se na širokou nabídku kosmetických produktů, pokračuje v expanzi na českém trhu a otevírá svou první prodejnu v Ostravě. Nová pobočka v obchodním centru Nová Karolina představuje důležitý krok v růstu značky na domácím trhu a posiluje její postavení v beauty segmentu a osobní péče. Celý článek

Pooch & Mutt, patřící do skupiny VAFO, rozšiřuje své portfolio akvizicí BIOME9

Pooch & Mutt, jedna z nejrychleji rostoucích společností v oblasti krmiv pro domácí mazlíčky ve Velké Británii, s radostí oznamuje akvizici společnosti BIOME9. Ta je známá svým personalizovaným testováním zdraví střev a vědecky podloženými doplňkovými plány stravování pro psy. Jedná se o strategický krok posilující závazek Pooch & Mutt k poskytování komplexních řešení, která pomáhají psům všech plemen a potřeb vést šťastný a zdravý život. Celý článek

Kaufland uvádí do provozu první dva velké fotovoltaické systémy na prodejnách v Kuřimi a Humpolci

Udržitelnost a společenská odpovědnost je pevnou součástí strategie obchodního řetězce Kaufland. Společnost se drží svého závazku k ochraně klimatu a snížení emisí o 80 % do roku 2030. I z toho důvodu se soustředí na realizaci svého projektu výstavby fotovoltaických elektráren na střechách prodejen. Nyní spouští první dva fotovoltaické systémy na prodejnách v Kuřimi a Humpolci. Dalších 10 fotovoltaických elektráren uvede do provozu v průběhu letošního roku. Jejich výstavbu navíc plánuje nadále rozšiřovat, jelikož tak v daných lokalitách dokáže snížit náklady na elektřinu až o 20 %. Celý článek

SOCR Retail Index: Mírný optimismus obchodníků trvá: Chybějící zaměstnanci a problémy s dodavateli však táhnou náladu dolů

SOCR Retail Index, pravidelný čtvrtletní průzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR mapující sentiment v českém obchodním sektoru, dosáhl v rámci svého zimního kola na škále 0-100 hodnoty 63,3. Vývoj naznačuje přetrvávající mírný optimismus mezi obchodníky, a to i přes drobné oslabení oproti letošnímu podzimu kvůli nedostatku zaměstnanců a problémům s dodavateli. Celý článek

Logistické centrum Lidlu v Bravanticích: po pěti měsících ostrého provozu odbaví až 950 objednávek denně

Logistické centrum společnosti Lidl v Bravanticích u Ostravy po téměř půl roce fungování provozu zaměstnává 326 pracovníků, z nichž 268 působí na skladnických pozicích a 58 se věnuje administrativním činnostem. Logistické centrum se rozkládá na ploše 38 500 m2 a umožňuje skladování zboží s kapacitou až 35 770 europalet. To svědčí o vysoké kapacitě a efektivitě moderního provozu. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Celý článek

Potravinové banky v roce 2024 zvládly zatěžkávací zkoušku. Zde jsou výsledky

Potravinové banky v roce 2024 shromáždily rekordních 16 600 tun potravin, což představuje meziroční nárůst o 20 %. Pomohly 430 tisícům lidí v nouzi, a potvrdily tak svou nezastupitelnou roli v boji proti plýtvání potravinami a v poskytování pomoci těm, kteří ji nejvíce potřebují. Zároveň prokázaly svou připravenost během zářijových povodní, kdy zajišťovaly a stále ještě zajišťují klíčovou humanitární pomoc do zaplavených oblastí. Celý článek

Tržby IKEA v Česku vzrostly o 3,7 %, letos otevře další plánovací studio a investuje do obchodních domů

IKEA v uplynulém finančním roce utržila 12,6 miliard Kč, což je v meziročním srovnání o 3,7 % více. Podíl online prodejů na tržbách se zvýšil o 14,8 % a celkově představuje už více než čtvrtinu (27,1 %). V novém roce bude IKEA investovat do modernizace obchodních domů s důrazem na udržitelnost a zaměří se na rozvoj služeb. Prioritou zůstává i cenová dostupnost. Celý článek

Kontroly olivových olejů: téměř polovina vzorků nevyhověla

Výsledky kontrolní akce Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) zaměřené na kvalitu olivových olejů v tržní síti ČR ukázaly, že 44,4 % hodnocených vzorků nesplnilo požadavky právních předpisů. Nejzávažnější porušení představovaly ty olivové oleje, které při hodnocení neodpovídaly označení „extra panenské“ a ve skutečnosti se jednalo o oleje nižší kategorie. Celý článek

Fairbruary – měsíc Fairtrade nákupů. V únoru se rozhodujme při nákupech podle původu surovin

V současném světě čelíme velkým problémům od válečných konfliktů přes nerovnosti mezi lidmi až po dopady klimatických změn a ztrátu biodiverzity. Fairtrade může být součástí řešení, jak některým výzvám čelit, a počítají se i zdánlivě drobné kroky, třeba ve změně nákupního chování jednotlivců, firem a institucí. Proto už tento únor proběhne nová kampaň “Fairbruary – měsíc Fairtrade nákupů”, do které se zapojuje mnoho obchodníků a do něhož, jak věříme, se zapojí i řada spotřebitelů. Celý článek