E.ON a Kaufland už dva roky budují páteřní síť elektrodobíjení v Česku a plánují další rozvoj

Obchodní dům Kaufland v Čáslavi se stal dějištěm slavnostního otevření nového dobíjecího hubu pro elektromobily, který definuje nový standard veřejného dobíjení v tomto regionu. Událost symbolicky připomněla dva roky spolupráce společností E.ON a Kaufland Česká republika na rozvoji veřejné dobíjecí sítě, která je dnes jedním z největších projektů svého druhu v Česku. Zároveň byly představeny plány dalšího rozšiřování této infrastruktury. Celý článek

Bankovní identitu využívá už 5 milionů lidí, nejčastěji pro přihlášení do datových schránek či Jendy

Počet uživatelů bankovní identity vzrostl již na 5 milionů, což představuje tři čtvrtiny Čechů v produktivním věku. Lidé využívají bankovní identitu zejména při komunikaci se státem, v prvním pololetí nejčastěji k přihlašování do datových schránek, dále do klientské zóny Jenda od Ministerstva práce a sociálních věcí ČR a do ePortálu České správy sociálního zabezpečení. Z nestátních subjektů vedou zdravotní a komerční pojišťovny. Celý článek

POZVÁNKA NA VELETRH FACHPACK 2025

Vážení čtenáři,

jako tradičně Vás zveme k návštěvě jednoho z nejvýznamnějších evropských veletrhů zaměřených na obalové materiály, obalové technologie, procesy a inovace – FACHPACK 2025. Tato prestižní událost se koná 23. – 25.  září v Norimberku a je klíčovým místem setkání odborníků, výrobců, vývojářů a inovátorů z celého obalového řetězce. Celý článek

Globální hráč Eversheds Sutherland posiluje v Česku integrací s Kropáček LEGAL

Pražská pobočka mezinárodní advokátní kanceláře Eversheds Sutherland k 1. srpnu 2025 zfúzovala s advokátní kanceláří Kropáček LEGAL a výrazně tak posílila v oblastech nemovitostního práva, litigací a korporátní agendy. Tímto spojením se kancelář Eversheds Sutherland rozšířila o třináctičlenný kolektiv čítající 10 právníků. Zakladatel a partner kanceláře Stanislav Dvořák sdělil: „Od začátku jsme chtěli stavět kancelář na silných osobnostech s odborností a tahem na branku. Příchod týmu Kropáček LEGAL do této filozofie skvěle zapadá.“ Celý článek

Philip Morris International mezi top 5 lídry v oblasti uhlíkové neutrality

Společnost Philip Morris International Inc. (PMI) byla oceněna čtvrtým místem v seznamu globálních lídrů v oblasti uhlíkové neutrality Net Zero Leaders 2025 vyhlašovaného magazínem Forbes. Mezi dvě stovky amerických veřejně obchodovaných společností, které mají největší potenciál snižovat své emise skleníkových plynů (GHG), byla společnost PMI zařazena již potřetí v řadě. Celý článek

Skladon posiluje vedení, novým ředitelem logistiky je Martin Punčochář

Fulfillmentová společnost Skladon oznámila jmenování nového ředitele logistiky (CLO). Od srpna 2025 tuto pozici zastává Martin Punčochář (33), který do firmy přichází ze společnosti Sportisimo, kde působil jako manažer logistiky. Ve Skladonu je nově zodpovědný za strategické i provozní řízení celého logistického oddělení, nastavování procesů nebo za přípravu na nadcházející logistickou sezónu. Na této pozici nahrazuje Maxe Kováře, jenž řídil logistiku Skladonu od roku 2019. Celý článek

Udržitelná kantýna v Albertu zachránila za tři roky fungování 44 tun potravin

Unikátní zaměstnanecká zero food-waste kantýna Albert v Nových Butovicích, ve které se vaří z neprodaných potravin, slaví třetí výročí své existence. Za tři roky provozu se díky kantýně podařilo zachránit 44 tisíc kilogramů potravin a připravit z nich více než 38 000 porcí plnohodnotných jídel pro zaměstnance a tisíce porcí občerstvení pro interní i externí eventy. Celý článek

Balíkovna rozšiřuje ekologickou službu Rebalík

Společnost Balíkovna, ve spolupráci s organizací REMA Battery, nově usnadňuje spotřebitelům ekologickou likvidaci přenosných baterií. Díky rozšíření služby Rebalík, která již umožňuje bezplatný sběr starého elektrozařízení, mohou nyní lidé zdarma odesílat k recyklaci i vysloužilé přenosné baterie. Celý článek

VCHD Cargo investuje do špičkového řešení pro farmaceutický průmysl

Mezinárodní přepravní společnost VCHD Cargo investovala do rozšíření flotily o vozidla pro přepravy farmaceutických výrobků v souladu principy správné distribuční praxe (GDP). Pořídila tažná vozidla a přívěsná vozidel ve specifikaci pro přepravu léčiv a vysoce zabezpečených přeprav v celkové hodnotě 20 milionů korun. Společnost také úspěšně završila opakovaný audit GDP Pharma. Celý článek

Kofola posiluje: na Slovensku kupuje společnost ASO VENDING

Skupina Kofola, významný výrobce nealkoholických nápojů ve střední Evropě, navazuje na strategické tuzemské i zahraniční akvizice z posledních let, a posiluje svou pozici na vendingovém trhu. Ve čtvrtek 14. srpna dokončila koupi 100% podílu ve společnosti ASO VENDING, největším provozovateli kávových, jídelních a nápojových automatů na Slovensku. Do čela nové skupinové entity se postaví Rastislav Kráľ, dosavadní obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko pro Retail. Jeho role v nápojářské Kofole se ujme Daniela Dlouhá. Celý článek

NEZAPOMEŇTE SE ZAREGISTROVAT na seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod 2025

Tesco včlenilo aktivity spojené s udržitelností do celé oblasti svého podnikání. Michal Vaňáček, manažer komunikace a kampaní, Tesco Stores ČR, na příkladech ukáže, jak je udržitelnost v podnikání, tak v oblasti sociální a environmentální, nedílnou součástí strategických priorit společnosti Tesco. „Chceme, aby Tesco bylo nejen skvělým místem pro práci a samozřejmě i pro nakupování, ale záleží nám také na tom, abychom byli dobrým sousedem,“ říká Michal Vaňáček. Celý článek

Čeští spotřebitelé i obchodníci mají lepší náladu

Pozitivní nálada českých spotřebitelů a mírný optimismus obchodníků jsou hlavními zprávami, které zazněly na pravidelné společné tiskové konferenci Svazu obchodu a cestovního ruchu (SOCR ČR) a společnosti NielsenIQ. Vedle výsledků českého obchodu jako celku se letní tisková konference zaměřila na dynamicky rostoucí segment bio potravin. Celý článek

Spuštění tržiště Kaufland ve Francii

Od 12. srpna je Kaufland Marketplace v provozu také ve Francii. Zákazníci si nyní mohou prostřednictvím tohoto tržiště objednat více než tři miliony položek z více než 6 400 kategorií, jako jsou například Domov a vybavení, Elektronika a počítače, Zahrada a kutilství, Kuchyně a domácnost, Sport a outdoor, Děti a kojenci nebo Móda a doplňky. Zboží vám bude pohodlně doručeno až domů. Celý článek

Coca-Cola HBC Česko a Slovensko navyšuje mzdy zaměstnanců – průměrný růst dosáhl 5 %

Společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko pokračuje v trendu podpory svých zaměstnanců a od poloviny roku 2025 realizovala navýšení platů v průměru o 5 %. Tento krok potvrzuje dlouhodobou strategii společnosti zaměřenou na spravedlivé ohodnocení pracovního výkonu a investice do lidských zdrojů. Paralelně s růstem mezd firma inovovala portfolio zaměstnaneckých výhod a rozšířila spektrum poradenských služeb. Celý článek

Penny nově spolupracuje s foodorou

Řetězec s nejrozsáhlejší sítí prodejen v Česku PENNY rozšiřuje možnosti doručování nákupů až do domu. Díky čerstvě uzavřenému partnerství s platformou  foodora mohou pohodlné nakupování s dovozem potravin nově využívat jeho zákazníci v Ostravě a Olomouci. Další města postupně přibydou. Celkem již PENNY nabízí možnost doručení potravin v šestadvaceti českých a moravských městech a pokrývá tak touto službou zhruba polovinu obyvatel ČR. Celý článek

Trh prosecca opět na vzestupu: Česká republika je sedmým největším importérem na světě

Italské prosecco dosáhlo v roce 2024 rekordních výsledků. Došlo k výraznému opětovnému oživení a meziročnímu nárůstu exportu o 14 procent na 620 milionů lahví. Mezi hlavními exportními trhy rostlo nejvíce USA o 18 procent a Francie zopakovala 20 procentní růst z předešlého roku. Česká republika pokračuje v dynamickém růstu především v kategorii frizzante. Celý článek

Kaufland rozdělil již 12 500 000 Kč na komunitní projekty v rámci celé České republiky

Kaufland se dlouhodobě věnuje podpoře dobrých sousedských vztahů v místě svých prodejen. Za posledních pět let rozdělil 12 500 000 Kč na realizaci komunitních projektů napříč celou Českou republikou. Řada z nich je součástí programu „Už to roste, už to klíčí“, díky kterému mohou lidé zakládat nové komunitní zahrady nebo upravovat stávající a rozproudit tak sousedský život ve svém městě či obci. V letošním čtvrtém ročníku tohoto programu podpořil Kaufland ve spolupráci s Nadací Via celkem 16 projektů částkou 967 716 Kč. Celý článek

POZVÁNKA na seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod 2025

Udržitelnost v místě prodeje: Reálná kampaň SIS KitKat. Dana Běloušková, Managing Director, POS Media Czech Republic a Isabela Karczubová, Channel Development Specialist I., Nestlé Česko na konkrétním příkladu úspěšné kampaně pro značku KitKat od společnosti Nestlé představí, jak lze propojit kreativitu, inovace a environmentální odpovědnost v rámci tzv. SIS řešení (Shop-In-Shop). Celý článek

Konica Minolta zrychluje doručování nákupů Rohlik.cz v pěti zemích Evropy

Největší vozový park v České republice řídí software tuzemských programátorů Konica Minolta. Ta pomohla společnosti Rohlik.cz zvládnout rychlý rozvoj spojený s růstem firemní flotily, zefektivnit její správu a snížit administrativní zátěž. Systém s názvem Fleetman zavedl Rohlik.cz celkem v pěti zemích Evropy, kde působí. Vhodný je nejen pro rozvážkové firmy, ale také pro flotily servisních techniků, společnosti využívající sítě lokálních obchodních zástupců či společnosti s větším počtem firemních vozidel. Celý článek

Francouzská vína Sol Vineus získala zlatou medaili The Gilbert & Gaillard International Challenge

Francouzská vína Merlot, Sauvignon Blanc a Grenache Rosé privátní značky Sol Vineus obchodního řetězce BILLA získala zlatou medaili The Gilbert & Gaillard International Challenge. Spolu s italskými víny Pinot Nero, Chardonnay a Merlot Rosé, jež porota ocenila již v březnu 2025, se nyní Sol Vineus pyšní tímto mezinárodním uznáním u celkem 6 evropských vín z 22 nabízených druhů. Celý článek

Dachser posiluje spojení s Německem

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic dále posiluje svou síť sběrné služby mezi Českou republikou a Německem – nejvýznamnější exportní destinací českého průmyslu. Nově zavádí přímou denní linku do Berlína a svoje přímé spojení s Německem tím navyšuje na 52 každodenních linek. Díky své husté síti poboček a pravidelných spojení mezi nimi Dachser doručuje zásilky do Německa do druhého dne. Celý článek

Společnost IKEA v Česku, Maďarsku a na Slovensku povede Erika Intiso

Na pozici Country Retail Manager & Chief Sustainability Officer pro IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko byla od 1. září 2025 nově jmenována Erika Intiso. Ve funkci nahradí Davida McCabea, který se po čtyřech letech v čele tohoto regionu přesune na globální pozici Fulfilment & Core Services Managera v rámci Ingka Group. Celý článek

Jet Investment vstupuje do řemeslné pekárny Náš Chléb

Investiční skupina Jet Investment se dohodla na koupi kontrolního podílu ve skupině Náš Chléb, což je český výrobce a prodejce kvalitního řemeslného pečiva, lahůdek a cukrářských produktů, který zároveň provozuje síť maloobchodních prodejen zaměřených na čerstvé a lokální potraviny. Celý článek

Tchibo spojilo síly s platformou Nesnězeno

Platforma Nesnězeno, která bojuje proti plýtvání potravinami, spojila síly s prodejnami Tchibo. Díky této spolupráci si uživatelé mohou v aplikaci zakoupit zvýhodněné balíčky s pečivem nebo dezerty, které by se jinak neprodaly. Spolupráce již má za sebou pilotní provoz, v rámci kterého uživatelé zachránili bezmála 2 tisíce balíčků. Celý článek

Češi nakupují online víc než kdy dřív. Jak se orientovat na online tržištích? Allegro a SOCR ČR radí, na co si dát pozor

Češi nikdy nenakupovali online tolik jako dnes. E-commerce se z doplňkového kanálu stala běžnou součástí života a potvrzují to i data Eurostatu, podle kterých v uplynulém roce nakoupilo online alespoň jednou přibližně 86 % Čechů. Přitom už nehledají jen nejnižší cenu, ale také rychlost, pohodlí a jistotu, že vše proběhne hladce. Celý článek

Dvouletá spolupráce Rohlíku a Knihobotu: druhý život pro knihy a přes dva miliony na dobročinnost

Už dva roky mohou zákazníci Rohlik.cz při převzetí nákupu předat kurýrovi i knihy, které už sami nevyužijí. Ty pak zamíří do Knihobotu, největšího českého knižního secondhandu, kde dostanou druhou šanci. Projekt, který spojuje jednoduchost, ekologii a dobročinnost, funguje od května 2023 a doposud umožnil věnovat na charitativní účely částku přesahující 2,1 milionu korun. Celý článek

Primark přichází do Česka s programem Textile Takeback

Primark rozšířil svůj program Textile Takeback do svých prodejen v České republice, čímž zákazníkům usnadnil recyklaci oblečení a textilu. Tato iniciativa je součástí strategie udržitelnosti značky a jejím cílem je povzbudit zákazníky, aby svému použitému oblečení a dalším produktům, jako jsou například povlečení, dali druhý život. Celý článek

Pozvánka na seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod 2025

Jak dnes vnímá udržitelnost český spotřebitel? Jak funguje udržitelnost v místě prodeje?

Přijďte se inspirovat na již 10. ročník semináře Udržitelnost pro výrobu a obchod, který se bude konat 11. září v Magenta Experience Center v Praze na Arkádách. Organizátorem semináře je časopis Retail News z vydavatelství Press21, partnery akce jsou společnosti THIMM, Tesco Stores, GS1 Czech Republic, Philjp Morris ČR a POS Media Czech Republic. Odborným garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Celý článek

Nová prodejna Notino ve Westfield Chodov propojuje estetiku, technologie a osobní přístup

Společnost Notino pokračuje v rozšiřování své kamenné sítě v Česku. Nově otevřená prodejna v obchodním centru Westfield Chodov v Praze navazuje na úspěch dalších českých i zahraničních prodejen značky a potvrzuje strategii společnosti být svým zákazníkům co nejblíž, a to jak online, tak offline. Zákazníci tak mají možnost vyzkoušet si produkty na vlastní kůži a zároveň využít výhody, na které jsou zvyklí z e-shopu nebo aplikace. Celý článek

Marketing v Mattoni 1873 pro Českou republiku a Slovensko povede Barbora Líška Kratochvílová

Na pozici marketingové ředitelky ve společnosti Mattoni 1873 pro Českou republiku a Slovensko, nastupuje Barbora Líška Kratochvílová. Do vedení marketingu u středoevropského lídra v oblasti nealkoholických nápojů přináší rozsáhlé mezinárodní zkušenosti, strategické myšlení a hluboké porozumění spotřebiteli, které chce využít při dalším rozvoji silného portfolia značek jako Mattoni, Magnesia, Aquila, Dobrá voda, Hanácká Kyselka, Poděbradka i značek z portfolia Pepsi. Celý článek

Digitální platby na vzestupu. V kamenných obchodech tvoří už 59 % nákupů

Více než polovinu nákupů v kamenných obchodech v Česku dnes zákazníci platí digitálně: kartou, mobilem nebo jiným chytrým zařízením. Podle průzkumu Mastercard¹ tvoří digitální platby už 59 procent běžných nákupů. Lidé by přitom platili digitálně ještě častěji, ale v necelé pětině případů narážejí na obchodníky nebo poskytovatele služeb, kteří tyto možnosti stále nenabízejí. Nejčastěji se to týká lékařů, venkovních trhů a kadeřnictví. Celý článek

Růst české e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostl na 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí letošního roku vyrostla o dalších 8 %. Po slabším dubnu přišlo oživení v květnu, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Data vyplývají z analýzy E-commerce Insider společnosti Heureka Group. Celý článek

Fashion Arena Prague Outlet překonala předcovidová maxima

Nejnavštěvovanější tuzemské outletové centrum v pražských Štěrboholích zaznamenalo v roce 2024 nejúspěšnější výsledek ve své historii. Tržby centra meziročně vzrostly o 9,2 % a návštěvnost se zvýšila o 3,8 %. Fashion Aréna tak poprvé od pandemie překonala rekordy z roku 2019. Listopad a prosinec se staly dokonce nejvýkonějšími měsíci v celé historii centra. Pozitivní vývoj hlásí i mateřská skupina VIA Outlets, jejíž značky dosáhly v roce 2024 tržeb ve výši 1,45 miliardy eur. Celý článek

Češi nakupují v e-shopech častěji, ale za méně

Český trh e-commerce v první polovině letošního roku zaznamenal zajímavý fenomén v nákupním chování zákazníků. Analýza dat z internetových obchodů na platformě Upgates, ukázala, že spotřebitelé nakupují více, ale za jednu objednávku tolik neutrácí. Celý článek

Více než 26 milionů porcí jídla díky Tesco bojovníkům proti plýtvání

Společnost Tesco uspořádala slavnostní event „Bojovníci proti plýtvání“, na kterém ocenila kolegy z prodejen, které vynikají v darování potravin. Akce se konala ve spolupráci s Českou federací potravinových bank a Potravinovou bankou Central, kteří pomáhají dostat kvalitní neprodané potraviny k lidem v nouzi. Zero waste event ukázal všem, jak se dá fungovat bez plýtvání. Celý článek

BILLA zahajuje výstavbu 2. fáze fotovoltaické elektrárny na střeše centrálního skladu v Modleticích

Společnost BILLA pokračuje v naplňování strategických plánů na zvýšení svojí energetické soběstačnosti. Na střeše skladu suchých potravin v Modleticích zahájila výstavbu 2. fáze fotovoltaické elektrárny. Spolu se střešní instalací z roku 2022 vygeneruje BILLA na své střeše celkem téměř 2 000 MWh ročně. Vyrobená elektřina pokryje přibližně 30 % roční spotřeby areálu s kontinuálním provozem 24/7. Součástí nové soustavy bude bateriové úložiště s kapacitou 1,3 MWh. Celý článek

Vztah Čechů k alkoholu se mění

Hosté v restauracích přistupují ke konzumaci alkoholu stále zodpovědněji. Podle průzkumu Plzeňského Prazdroje v současnosti téměř dvě třetiny návštěvníků hospod a barů kombinují alko a nealko nápoje, objednají si k drinku malé občerstvení nebo pijí méně. Prazdroj jakožto lídr tuzemského pivovarnictví odpovědný přístup ke konzumaci alkoholu dlouhodobě podporuje. I proto přichází s osvětovou kampaní CIRKUS zaměřenou na mladší generaci dospělých a ukazuje přednosti umírněného přístupu k alkoholu. Celý článek

Too Good To Go rozšiřuje svou partnerskou síť o čerpací stanice ORLEN

Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, a ORLEN, největší síť čerpacích stanic v Česku, navazují partnerství a poskytují uživatelům další možnosti, jak zachránit potraviny před vyhozením. Hlavním cílem spolupráce je zužitkování přebytků potravin na vybraných čerpacích stanicích ORLEN jednoduše prostřednictvím Too Good To Go aplikace. Společnost se sociálním dopadem tímto partnerstvím pokračuje v intenzivním rozšiřování partnerské sítě a reaguje tak na rostoucí zájem ze strany uživatelů i podniků. Celý článek

Penny otevřelo v Hrádku prodejnu budoucnosti

Obyvatelům třítisícového Hrádku u Rokycan slouží od 24. července nová prodejna. Disponuje velkorysou nákupní plochou 900 m² a patří k nejšetrnějším v Česku. Prodejna je postavena z masivních dřevěných panelů, vyrábí si vlastní elektřinu a je prakticky energeticky soběstačná. Celý článek

Společnost PVA Systems prezentovala na konferenci RetaInnovation Days 2025 v Heilbronnu zkušenosti s automatizovanými prodejnami 24/7 v České republice

Letošní ročník dvoudenní konference Retail Innovation Days 2025, která se konala 15. a 16. července na Bildungscampusu v Heilbronnu, byl obohacen o speciální program RID Special: Smart Stores 24/7 – Die Kunden im Fokus, jenž se zaměřil na inovativní přístupy a technologie automatizovaného prodeje s cílem zlepšit zákaznickou zkušenost v maloobchodě. Celý článek

Lidl pokračuje v podpoře recyklace

Obchodní řetězec Lidl spouští na konci července letošního roku provoz nového samostatně stojícího automatu na zpětný odběr PET lahví a plechovek. Nový automat, který bude umístěn v prodejně na ulici Stroupežnického v Praze 5, je určen především pro netradiční a menší prodejny. Tímto krokem Lidl pokračuje v pilotním projektu, který zákazníkům umožňuje vracet prázdné obaly a získávat za ně slevy na nákupy. Celý článek

Muži v červnu utratili v e-shopech v průměru téměř o tisíc korun víc než ženy

Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Zajímavostí pak je, že muži vydali v průměru za zboží z internetových obchodů o 900 korun víc než ženy. Celý článek

Nejčastěji jsou v Česku se sponzoringem spojováni ČEZ a Škoda

Povědomí Čechů o sponzoringu a podpoře nejrůznějších aktivit je vysoké. Svědčí o tom více než pět stovek společností či institucí, které si lidé s podporou spojují.  Nejsilnější pozici mají v této oblasti ČEZ/Nadace ČEZ a Škoda. Výsledky letošního výzkumu výzkumné agentury Incomind „Partnerství a sponzoring v Česku“ mimo jiné také ukázaly, že nejvyšší sympatie Čechů mají hokejové aktivity, z mimosportovní oblasti pak aplikace Záchranka. Celý článek

PRŮZKUM: Je e-commerce z nejhoršího venku?

Jak se na konci jara změnil běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay, provedená na 664 Češích pravidelně nakupujících online, ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Celý článek

Hauser se stává součástí skupiny Epta a vzniká tak jeden z největších poskytovatelů chladicích řešení na trhu

Společnost Epta, globální lídr v oblasti komerčního chlazení, a akcionáři společnosti Hauser, což je rakouský výrobce chladicí techniky s výrobními závody v České republice a v Rakousku, podepsali závaznou dohodu, na jejímž základě se Hauser připojí ke skupině Epta. Tímto spojením vzniká jeden z největších poskytovatelů chladicích řešení v oboru. Celý článek

Košík se rozjel na Lipno

Jedna z nejoblíbenějších dovolenkových destinací v Česku se právě zařadila na mapu míst, kam online supermarket Košík.cz přiveze nákup. Nově tak mohou lidé trávící léto na Lipně pohodlně objednávat nejen potraviny, které Košík doručí v den objednání, ale také sortiment lékárny. Služba je plánována jako sezonní. Celý článek

Chytrá továrna KION Group ve Stříbře se dále rozšiřuje

Společnost KION Group, evropský lídr v produkci skladovací techniky, pokračuje v expanzi v Accolade Funds Parku Stříbro. Chytrá továrna s pokročilými technologiemi a plně digitalizovaným přenosem informací, v níž KION vyrábí skladovací vozíky, se rozrostla o dalších 6 tisíc metrů čtverečních na celkových 66 tisíc metrů čtverečních. Součástí expanze je i nové plně automatizované distribuční centrum. Celý článek

Seyfor posiluje svou pozici na Balkáně

Společnost Seyfor, jeden z největších evropských dodavatelů firemních IT řešení, pokračuje v růstu na mezinárodním trhu. Prostřednictvím své dceřiné společnosti M&I Systems Co, lídra v oblasti ERP systémů v jihovýchodní Evropě, ovládne společnost NPS, významného srbského poskytovatele řešení na platformě Microsoft Dynamics 365 Business Central a Microsoft Dynamics NAV. Celý článek

FAIRTRADE je pro nakupující celosvětově nejdůvěryhodnější a nejviditelnější etickou známkou

Fairtrade je nejviditelnější a nejdůvěryhodnější etickou známkou pro spotřebitele všech věkových kategorií, zejména mezi mileniály, ženami a rodiči, jak vyplývá z výzkumu, který zveřejnily společnosti GlobeScan a Fairtrade International. Průzkum vycházel z dotazníkového šetření ve 13 zemích. V ČR zná podle průzkumu agentury Median známku FAIRTRADE 66 % spotřebitelů. Celý článek

Zákazníci rozhodují: v grantovém programu Správný start rozdělí Tesco 3,6 mil. Kč na podporu dětí a mladých

Tesco spouští druhé kolo oblíbeného grantového programu Správný start, který pomáhá dětem a mladým lidem po celé České republice. Zákazníci mohou od 14. července do 10. srpna hlasovat o tom, které z 70 vybraných projektů získají finanční podporu. Celkem se rozdělí více než 3,1 milionu korun. Novinkou letošního kola je Zlatý žeton, díky kterému Tesco přidá dalších 450 000 Kč na podporu deseti projektů. Celý článek

Pilulka uzavírá partnerství s Carnium Botanicals: Prémiové doplňky stravy míří do širší distribuce

Online lékárna Pilulka uzavírá nové partnerství s oblíbenou značkou Carnium Botanicals, specialistou na prémiové doplňky stravy zaměřené převážně na imunitu a hormonální zdraví.  Díky této strategické spolupráci je kompletní sortiment značky poprvé dostupný prostřednictvím velkého online prodejce a zákazníci jej mohou zakoupit přímo na Pilulka.cz. Celý článek

STILL FM-X iGo získal prestižní cenu IFOY v kategorii Mobilní robot

Inovativní síla, relevance pro trh a výrazný přínos pro zákazníky – právě těmito kvalitami si letos opět získala mezinárodní porotu soutěže IFOY společnost STILL, specialista na intralogistiku. Automatizovaný vozík FM-X iGo zvítězil v kategorii Mobilní robot a potvrdil význam škálovatelných, bezpečných a snadno nasaditelných automatizačních systémů. Celý článek

Marie Sgariboldi Šedivcová se stala HR manažerkou společnosti Dachser Czech Republic

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic oznámil obsazení pozice HR Manager – vedení personálního oddělení se ujala Marie Sgariboldi Šedivcová, která se do Dachseru po dvou letech vrátila. Mezi její klíčové priority letos patří zavádění globálního HR informačního systému, nastavení systému práce s talenty ve společnosti a jejich rozvoj a v neposlední řadě implementace globálních HR projektů. Celý článek

Košík.cz spouští vlastní pult s lahůdkami

Online supermarket Košík.cz spouští novou privátní značku Čerstvě nakrájeno, která rozšíří nabídku o čerstvé uzeniny, sýry a další lahůdky z pultového prodeje. Sortiment je ručně krájený, vážený i balený do recyklovatelných obalů. Nabídku bude Košík postupně rozšiřovat během léta na základě požadavků zákazníků, kterým chce svou novinkou usnadnit přípravu svačin i občerstvení. Celý článek

Outdoorový e-shop spustil expresní rozvoz pro kempaře – 4camping pohotovost

Největší outdoorový e-shop v Česku, 4camping, nově spustil pohotovostní dodání do kempu. Tato služba poskytuje turistům expresní dovezení zapomenutého, poničeného, či doplňujícího vybavení. V nabídce nechybí stany, spacáky, karimatky, ani oblečení, boty, batohy, nebo věci na vaření. 4camping pohotovost je již teď dostupná ve vybraných kempech ČR. Celý článek

O2 arena přechází na bezhotovostní provoz

Návštěvníci O2 areny budou od 6. července 2025 platit výhradně bezhotovostně. Díky partnerství společností Mastercard, ČSOB a Bestsport se tak jedna z největších multifunkčních hal v Evropě zařadí mezi průkopníky digitálních platebních technologií. Postupně se k ní přidají také Forum Karlín a O2 universum – všechny tři prostory přejdou na plně bezhotovostní režim od září letošního roku. Celý článek

Nový CEO společnosti Kaufland v České republice

Heiko Koch (46), generální ředitel společnosti Kaufland Česká republika, přechází od 1. srpna do společnosti Kaufland Německo. Koch, který od října 2023 velmi úspěšně vedl Kaufland v České republice, převezme nově pozici ve vedení společnosti Kaufland Německo. Celý článek

Distribuční centrum Kauflandu v Modleticích již využívá energii z vlastní fotovoltaické elektrárny

Fotovoltaická elektrárna v distribučním centru Kauflandu ve středočeských Modleticích u Prahy je již v plném provozu. Na střechu centra bylo instalováno 3 988 panelů s celkovým výkonem 2 313,04 kWp. Prakticky veškerou vyrobenou energii spotřebuje areál distribučního centra. Obchodní řetězec Kaufland v tomto kalendářním roce plánuje uvést do provozu celkem 12 fotovoltaických systémů na střechách svých prodejen (včetně zmíněného distribučního centra). Celý článek

Modernizovaná prodejna dm v Třinci znovu otevřela

Společnost dm znovu otevřela oblíbenou prodejnu v Třinci. Modernizovaná prodejna v Retail Parku Třinec otevřela ve čtvrtek 26. 6. 2025 a zákazníci se v ní mohou těšit na novinky, které zpříjemní nakupování, i oblíbený sortiment rozšířený o stovky nových produktů. Celý článek

PPL reaguje na potřeby zákazníků

Společnost PPL CZ rozšiřuje možnosti doručování. Příjemci zásilek, kteří nejsou k zastižení na doručovací adrese, si nově mohou nechat balík doručit na předem zvolené výdejní místo. Novinka přináší větší flexibilitu, komfort a efektivitu při přebírání zásilek. Celý článek

Penny rozšiřuje oblíbené balíčky neplýtváme s Penny do všech prodejen

Řetězec PENNY výrazně pokročil ve svých aktivitách v boji proti plýtvání potravin. Od 1.7. nově nabídne zákazníkům ve všech svých prodejnách tu nejjednodušší cestu přímého nákupu balíčků složených z potravin s blížícím se datem minimální trvanlivosti, které jsou stále kvalitní a vhodné ke konzumaci. Až dosud fungoval projekt Neplýtváme s PENNY ve 220 prodejnách, převážně v regionech. Celý článek

Tesco rozšiřuje službu Online Nákupy do dalších tří regionů

Tesco pokračuje v rozšiřování své oblíbené služby Tesco Online Nákupy. Nově je dostupná i pro zákazníky v Mostě, Chebu, Uherském Hradišti a přilehlých obcích. Svůj nákup si mohou nechat doručit až ke dveřím, nebo si ho pohodlně vyzvednout na prodejně. Tesco tak obyvatelům dalších regionů usnadňuje přístup ke kvalitním čerstvým i trvanlivým potravinám a široké nabídce nepotravinářského sortimentu – to vše za stejné ceny jako v obchodech. Celý článek

Makro ČR společně s WMC|GREY „dodává nadšení“ české gastronomii

Společnost makro ČR přichází s novým komunikačním konceptem, který staví na emocích, důvěře a špičkové kvalitě. Nová strategie „Dodáváme nadšení“ zdůrazňuje, že makro není jen velkoobchodem s potravinami, ale partnerem, který přináší inspiraci, podporu a jistotu každému, kdo tvoří českou gastronomii. Autorem kampaně je agentura WMC|GREY, která je kreativním partnerem značky makro od roku 2024. Celý článek

Pikito se mění na Melody Mall a otevřelo exkluzivní prodejnu v Brně

Český startup Pikito, průkopník inovativního modelu Retail-as-a-Service (RaaS), prošel zásadní změnou. Pod novým názvem Melody Mall přichází s jednotnou vizuální identitou a novým logem. Zároveň oznamuje otevření exkluzivní patrové prodejny v samotném centru Brna na náměstí Svobody. Rebranding proběhl ve spolupráci s kreativní agenturou Somebody&Somebody, design nové brněnské pobočky měl na starosti Moris Design. Celý článek

Ze školních lavic do prodejen: Tisícovka učňů získala v Albertu praktické dovednosti ze svého oboru

Albert pokračuje v podpoře učňovského školství a tradičních řemesel. V uplynulém školním roce proto poskytl odbornou praxi 1 222 studentům z více než 80 středních škol a učilišť po celém Česku, včetně pekařů, cukrářů a kuchařů. Za posledních pět let jich v jeho prodejnách získalo pracovní zkušenosti už na 4 000. Praxe ve skutečném provozu výrazně přispívá nejen k osvojení praktických dovedností studentů, ale také zvyšuje jejich šance na budoucí uplatnění. Celý článek

Do čela Spokojeného psa nastupuje Matúš Karaffa

E-shop Spokojený pes, jeden z lídrů na trhu s chovatelskými potřebami v České republice, má nového páníčka. Po dvaceti letech předává zakladatelka a dosavadní CEO Soňa Fialková vedení společnosti Matúši Karaffovi, který přichází s bohatými zkušenostmi v oblasti e commerce. Jako cíl si stanovil přivést Spokojeného psa k miliardovému obratu. Plánuje další expanze, rozšíření služeb a posílení pozice e shopu na českém i slovenském trhu. Celý článek

Wolt nově nabízí potraviny z obchodního řetězce Globus

Společnost Wolt začala nově spolupracovat s obchodním řetězcem Globus. Zákazníci si tak mohou prostřednictvím doručovací služby nechat přivézt nákup z oblíbeného obchodu až na požadovanou adresu. Do konce června budou moct lidé objednávat zboží ze všech poboček hypermarketu včetně restaurací Globus v celé České republice. Celý článek

IKEA spouští pilotní projekt recyklace polštářů a přikrývek

IKEA spouští pilotní projekt recyklace polštářů a přikrývek. Zákazníci mohou od 23. června v obchodních domech odevzdávat staré polštáře a přikrývky. IKEA zajistí jejich recyklaci a získané suroviny využije při výrobě nových polštářů a přikrývek. Členové IKEA Family navíc získají slevu 15 % na nákup nového vybavení pro spánek. Celý článek

ROSSMANN otevřel první udržitelnou drogerii

Společnost ROSSMANN chce být svým zákazníkům co nejblíže, a proto neustále modernizuje a rozšiřuje svou prodejní síť. Další nová prodejna však přinese něco navíc. Ve středu 18. června ROSSMANN otevřel svou pilotní udržitelnou drogerii, a to v ostravském nákupním centru Avion Shopping Park. Tato pobočka již na první pohled zaujme svým inovativním designem inspirovaným přírodou. Celá prodejna byla projektována s ohledem na dlouhou životnost, snadnou údržbu a minimální ekologickou stopu, což doplňuje tradičně široký výběr drogerie a kosmetiky. Celý článek

Zkušený lídr retailu Tomáš Míček posiluje vedení skupiny REDSTONE

Skupina REDSTONE, významný hráč na českém realitním trhu, oznamuje posílení svého vedení o Tomáše Míčka, odborníka s více než dvacetiletou praxí v oblasti správy a rozvoje obchodních center. Míček se ujímá role asset directora a bude zodpovědný za strategické vedení property managementu a rozvoj retailových komplexů v Praze, Olomouci a Pardubicích. Celý článek

Upcycling v Albertu

Po oblíbeném banánovém chlebíčku, pečeném z přezrálých banánů, představuje Albert zákazníkům koláče pečené z neprodaného ovoce a pizza snack z odkrojků uzenin. Chutné pečivo zachrání v rámci tohoto food upcycling programu desítky tun surovin za rok. Celý článek

Pluxee Zaměstnavatel roku 2025 zná své vítěze

Již třiadvacátý ročník prestižní soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku, která hodnotí firmy podle nejpřísnějších HR a ekonomických kritérií, zná své vítěze. Po regionálních kolech se uskutečnilo slavnostní celostátní vyhlášení, které se konalo 17. června v Metronom Business Center v pražských Nových Butovicích. Ocenění si odnesly firmy, které dlouhodobě pečují o své zaměstnance, aktivně rozvíjejí firemní kulturu a dokáží reagovat na dynamické proměny pracovního prostředí. Celý článek

Premiéra Tesco na Rock for People

Tesco zaznamenalo obrovský úspěch se svou vůbec první festivalovou prodejnou, kterou představilo na 30. ročníku vyprodaného festivalu Rock for People. Díky kombinaci nabídky kvalitních čerstvých i trvanlivých potravin, drogerie, velmi příznivých cen a originálního designu prodejny se stalo jedním z nejvyhledávanějších míst celého areálu. Nadšení návštěvníků bylo cítit na každém kroku i na sociálních sítích. Celý článek

Společnosti Traficon a Philip Morris ČR a.s. chtějí společně měnit podobu prodeje nikotinových výrobků v Česku

Retailová/maloobchodní síť Traficon společně s Philip Morris ČR a.s. chtějí dlouhodobě spolupracovat na modernizaci a větší odpovědnosti v prodeji nikotinových produktů. Vedle rozšířené nabídky bezdýmných alternativ a zavedení experience zón přináší tato spolupráce i technologické inovace a společenské projekty s důrazem na prevenci užívání mezi mladistvými. Celý článek

Skupina Eram si pro automatizaci nového distribučního centra vybrala společnost Dematic

Software Dematic bude řídit nové automatizované procesy v nejmodernějším závodě skupiny Eram. Jako klíčovou součást celkové strategie optimalizace a modernizace velké části svých skladovacích a distribučních operací v oblasti B2B a B2C si divize Fashion skupiny Eram vybrala pro automatizaci nového distribučního centra v Chemillé-en-Anjou ve francouzském departementu Maine-et-Loire společnost Dematic. Celý článek

Češi ročně vyhodí jídlo za tisíce

Češi vyhazují potraviny v hodnotě tisíců korun ročně. Nejčastěji plýtvá nejmladší generace ve věku 18-26 let, více než polovina z nich přiznává, že jídlo vyhazuje alespoň jednou týdně. Výrazně nižší je tento podíl u starších generací. Z finančního hlediska nejvíce plýtvají lidé mezi 36. a 44. rokem, kteří takto přijdou v průměru o více než 6 000 korun ročně. Průměrně Češi vyhodí jídlo za 4 636 Kč ročně na osobu. Vyplývá to z květnového průzkumu agentury Ipsos a platformy Nesnězeno mezi tisícovkou českých respondentů. Celý článek

Bertík pomáhá opět rozdělí 4 miliony korun mezi 100 projektů pro znevýhodněné děti

Odstartovala již šestadvacátá výzva programu Bertík pomáhá. Využít ji mohou dětské domovy a další organizace, které se starají o děti a mládež se složitým sociálním či ekonomickým zázemím. Na podzim pak organizátor – Nadační fond Albert – rozdělí na základě hlasování zákazníků v obchodech Albert částku 4 000 000 korun mezi stovku nejlepších regionálních projektů. Příjem grantových žádostí probíhá do 20. července. Celý článek

Ambasador kvality České republiky 2025 – ocenění pro špičky v oblasti kvality a inovací

Česká společnost pro jakost (ČSJ) otevřela již 8. ročník prestižní soutěže Ambasador kvality České republiky. Tato soutěž, která je určena pro organizace jak ze soukromého, tak veřejného sektoru, oceňuje organizace, které aktivně podporují kvalitu, inovace a odpovědné podnikání. Cílem je též zdůraznit důležitost kvality ve všech aspektech podnikání i veřejné správy a inspirovat ostatní k dosažení vynikajících výsledků. Celý článek

První kvartál přinesl ochlazení do nápojového byznysu

V 1. čtvrtletí roku 2025 čelila skupina Kofola poklesu tržeb napříč svými trhy. Ten byl primárně způsobený regulačními zásahy vlád. Přesto nezahálela a uvedla atraktivní novinky a posílila v dynamicky rostoucím segmentu zdravého stravování. Dařilo se i voňavému pilíři skupiny. Výsledná bilance za první tři měsíce roku: tržby přes dvě miliardy, EBITDA 162,7 mil. Kč. Celý článek

THIMM si z Worldstar Awards 2025 odváží zlato za marketing

Společnost THIMM se podařilo podruhé v řadě zvítězit ve speciální kategorii marketing ve WorldStar Packaging Awards. Z italského Milána si tak opět vezou zpět do Česka zlatou medaili za jejich obal pro hru PSINA, která získala také ocenění v kategorii pet. V kategorii potraviny odborná porota ocenila obal G(o)rila box. Ceny se předávaly během slavnostního galavečera 30. května. Společnost opět potvrdila, že její kreativní řešení nemají ve světě obdoby. Celý článek

Rohlik Group nabízí své technologie dalším hráčům na trhu. Spouští novou firmu Veloq

Po desetileté práci a nasazení v pěti evropských zemích uvádí Rohlik Group na trh samostatnou technologickou společnost, která umožňuje obchodníkům provozovat online prodej potravin s doručením ve stejný den, a to s důrazem na kvalitu, spolehlivost a minimální ztráty. Skupina se nově rozhodla tuto technologii nabídnout i dalším obchodníkům. Veloq tak přináší platformu, která kombinuje vlastní software, automatizaci a umělou inteligenci a je připravena měnit budoucnost online logistiky s potravinami. Celý článek

Potravinářská inspekce zajistila 12 tun pistácií s aflatoxiny

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) ve spolupráci s Celním úřadem pro Středočeský kraj zajistila zásilku 12 714 kg pistácií (PISTACHIO JUMBO) původem z Íránu, u kterých laboratorní analýza v akreditované laboratoři prokázala cca pětinásobné překročení maximálního limitu pro přítomnost aflatoxinu B1 a sumy aflatoxinů B1, B2, G1, G2. Celý článek

Mastercard Strive v Česku podpořil téměř 250 000 podnikatelů

Po třech letech se uzavírá program Mastercard Strive v Česku. Díky spolupráci Centra pro inkluzivní růst společnosti Mastercard a neziskové organizace CARE Česká republika, ve spojení se stovkou dalších partnerů, získalo podporu téměř 250 000 podnikatelek a podnikatelů. Program pomohl rozvinout jejich podnikatelské dovednosti a naučit je lépe využívat digitální nástroje. Díky datům a systematickému mapování potřeb zároveň přinesl nové pohledy na to, co malé firmy skutečně potřebují a jak je v Česku podporovat. Celý článek

Rohlik Group nabízí své technologie dalším hráčům na trhu. Spouští firmu Veloq

Po desetileté práci a nasazení v pěti evropských zemích uvádí Rohlik Group na trh samostatnou technologickou společnost, která umožňuje obchodníkům provozovat online prodej potravin s doručením ve stejný den, a to s důrazem na kvalitu, spolehlivost a minimální ztráty. Skupina se nově rozhodla tuto technologii nabídnout i dalším obchodníkům. Veloq tak přináší platformu, která kombinuje vlastní software, automatizaci a umělou inteligenci a je připravena měnit budoucnost online logistiky s potravinami. Celý článek