Svaz obchodu: oceňujeme, že ministerstvo životního prostředí začalo prosazovat vymáhání férových podmínek pro evropské e-shopy

Mnoho mimoevropských e-shopů záměrně ignoruje dlouhou řadu povinností, které musí plnit evropští obchodníci. Podle našich odhadů jsou ceny na čínských e-shopech zhruba o třetinu nižší jen díky tomu, že jim dlouhodobě prochází ignorování přísných evropských pravidel. Oceňujeme proto snahu českého ministerstva životního prostředí tlačit na nápravu a do řešení zapojit Evropskou komisi i členské státy. Celý článek

Dachser Idea2net slaví 10. výročí

Mezinárodní logistický provider Dachser zahájil v roce 2014 program strategického zaměření Idea2net. Vychází z přesvědčení, že zapojením všech zaměstnanců do procesu nápadů a inovací lze získat mnoho výhod – výhod pro společnost Dachser, její zaměstnance i zákazníky. Za posledních deset let program Idea2net nejen splnil očekávání, ale často je i výrazně překonal, a přinesl výsledky, které mění každodenní logistiku. Celý článek

Čím se během svátků plýtvá nejvíce? Too Good To Go zjišťovala postoje Čechů

Zatímco jídlo po Vánocích zbyde 87 % Čechů, pouze 3 z 10 přiznávají, že zbytky vyhazují.  Nejvíce se plýtvá bramborovým salátem, v těsném závěsu je pak chléb a sladkosti. Čím a z jakého důvodu Češi během Vánoc plýtvají, zjišťovala společnost Too Good To Go ve spolupráci s výzkumnou agenturou STEM/MARK a zároveň poskytla rady, jak během svátků plýtvání potravinami zredukovat. Celý článek

Penny posiluje na jižní Moravě a otevírá prodejnu v Miroslavi

Diskontní řetězec PENNY dnes otevřel novou prodejnu v Miroslavi, třítisícovém městě na Znojemsku.  Společně s 50 kilometrů vzdáleným Podivínem se jedná o druhý obchod na jižní Moravě, který zákazníkům začal sloužit v rámci jediného týdne. Celkem již letos PENNY v celém Česku otevřelo 11 nových prodejen. Řetězec tak potvrzuje pozici největší a nejrychleji se rozšiřující tuzemské obchodní sítě. Celý článek

Česko se připravuje na plnění evropských požadavků na zajištění dobíjení v budovách: Pro retail je třeba nastavit regulaci realisticky

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR a Elektromobilní Platforma ve spolupráci se Zastoupením Evropské komise v ČR a EIT Urban Mobility uspořádaly expertní seminář k budoucnosti dobíjecí infrastruktury pro elektromobily v kontextu aktualizované evropské směrnice o energetické náročnosti budov (Energy Performance of Buildings Directive, EPBD). V hledáčku byly primárně požadavky směrnice mířící na české obchody. Celý článek

Dachser Czech Republic odbaví za rok 2024 rekordní počet zásilek

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic realizoval v letošním roce nejvyšší počet zásilek za dobu své existence. Podle předběžných výsledků odbaví na svých mezinárodních i národních linkách celkem 1 milion 244 tisíc zásilek. Společnost vyrostla i v obratu, který dosáhne 4,3 miliardy korun. Dachser také uskutečnil největší investici za posledních deset let v celkové výši 300 milionů korun do výstavby v Kladně a spustil další projekty pro ochranu klimatu. Mimořádné finance plynuly i do vzdělávání zaměstnanců. Celý článek

Nejvyužívanějším věrnostním programem v Česku se může chlubit Dr. Max

Dvě třetiny Čechů se o věrnostní programy různých poskytovatelů buď přímo aktivně zajímají nebo alespoň většinou využijí nabízené možnosti členství. Meziročně opět přibylo programů, do nichž jsou zaregistrováni. Roste i míra využívání nejrůznějších zákaznických portálů napříč sektory. Potvrzují to výsledky rozsáhlého výročního výzkumu „Věrnostní programy a zákaznické portály 2024“ realizovaného výzkumnou agenturou Incomind. Celý článek

Přípravy na veletrh BIOFACH 2025 jsou v plném proudu

Víte, kdo určujte trendy pro bio komunitu? Je to mezinárodní veletrh BIOFACH.  Hlavní téma ročníku 2025 je: Yes, we do! – jak úspěšně proměnit sektor biopotravin. Ve dnech 11. až 14. února 2025 poskytne BIOFACH, přední světový veletrh biopotravin, ucelený přehled o rozmanitých tématech bio branže. Celý článek

Letos se v ČR vyloví zhruba 18 500 tun ryb

Tradiční vánoční kapr bude letos zase na stolech mnoha Čechů. Ryb je asi tolik jako vloni, i cenově by měly být srovnatelně drahé jako minulý rok. Aby byla ryba kvalitní, je třeba o ni pečovat od líhnutí a chovu přes jejich přepravu až po zpracování. Je zde nezbytné zajistit čisté prostředí s minimální mikrobiologickou zátěží. ČR se pak s tisíciletou tradicí rybníkářství neztratí ani v mezinárodním srovnání. Vynikají zejména kapři. Celý článek

Podzimní Sbírka potravin pomohla tisícům lidí v nouzi a vyvrcholila na Giving Tuesday

Letošní podzimní kolo Sbírky potravin přineslo úctyhodný výsledek, když se podařilo vybrat 612 tun potravin a 72 tun drogerie. Tato pomoc je klíčová pro seniory, rodiny samoživitelů, pěstounské rodiny, hendikepované osoby i lidi bez domova, kteří se potýkají s tíživou životní situací. Sbírka letos skončila symbolicky právě v den Giving Tuesday v úterý 3. prosince, tedy v den, který připomíná důležitost solidarity a dárcovství. Celkově se v letošním roce podařilo Potravinovým bankám sesbírat při jarním a podzimním kole Sbírky potravin a při povodních 2 049 tun materiální pomoci. Celý článek

BILLA vydává novou Zprávu o udržitelnosti

Obchodní řetězec BILLA vydává novou Zprávu o udržitelnosti, v níž rekapituluje své společenské a enviromentální závazky a mapuje dosahování svých cílů na poli udržitelnosti. Uvědomuje si nejen svoji odpovědnost vůči společnosti a dopad své činnosti na životní prostředí, ale i to, že dvěma třetinám zákazníků záleží na udržitelném chování obchodních řetězců. Celý článek

Na Štědrý večer bramborový salát a řízek, v dalších dnech zbytky

Bramborový salát bude neporaženým králem letošních českých Vánoc. Ke štědrovečerní večeři si ho dá devět z deseti Čechů. A co k němu? Neoficiální souboj vyhrává křupavý řízek, populární kapr musel letos ustoupit na stříbrnou pozici. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu řetězce PENNY mezi dvěma tisíci respondenty z ČR. Každý osmý Čech podle výsledků zkusí recepty odlehčit, pětina z nás pak sáhne po předpřipravených pokrmech. U pokladen ale zůstane vše při starém – 72 % lidí plánuje utratit za potraviny na Vánoce stejnou částku jako loni, nejčastěji mezi 1 a 3 tisíci korun. Celý článek

Třicátníci si dopřávají po celý rok, padesátníci čekají na Vánoce

Aktuální průzkum* společnosti Albert mezi českými domácnostmi ukazuje, že 70 % lidí si na Vánoce dopřává potraviny, které během roku běžně nekupují. Nejčastěji jde o cukrovinky, ryby, sýry a exotické ovoce. Odpovědi se však výrazně liší podle věkových skupin. Průměrná částka, kterou Češi v tomto období utratí za nákupy potravin, se pohybuje okolo 3 000 Kč. Celý článek

Košík.cz exkluzivně prodává francouzské značky s více než stoletou historií

Stovky produktů vyráběných přímo ve Francii ze surovin francouzských farmářů. Receptury určené přímo pro francouzského zákazníka. Kvalitní drogistické zboží za bezkonkurenční ceny. Produkty jednoho z nejstarších prodejců potravin ve Francii, Casino Group, míří do Česka. Výrobky privátních značek jako Casino, Naturalia nebo Monoprix českým zákazníkům exkluzivně představí online supermarket Košík.cz. Celý článek

Tesco – zhodnoceni prvního adventu

O prvním adventním víkendu se ukázalo, že naši zákazníci už naplno žijí přípravami na Mikuláše a Vánoce. Nejčastěji se nakupovaly čokoládové figurky, pomeranče, mandarinky, arašídy a samozřejmě adventní kalendáře. Celý článek

Spielwarenmesse

Od 28. ledna do 1. února 2025 otevře své brány v Norimberku již po 74 Spielwarenmesse, mezinárdní veletrh hraček, který má v zásobě řadu inovací splňujících budoucí požadavky trhu. Návštěvníci se mohou těšit na nové uspořádání hal, inovativní novinky a trendy, stejně jako na speciální nabídky a příležitosti k networkingu. Doprovodné digitální služby efektivně doplňují zážitek na místě. Celý článek

Vánoční obchůdky otevírají: Malí tvůrci z dětských domovů nabízí své výrobky

Během adventu mohou zákazníci obchodů Albert podpořit děti ze sociálně znevýhodněného prostředí nákupem jejich vlastnoručně vyrobených dárků a dekorací. První vánoční stánky otevírají ve středu 27. listopadu a další následují. Kromě vybraných obchodů Albert nabízí děti své výrobky i na e-shopu. Již dvanáctého ročníku projektu Nadačního fondu Albert se účastní šest desítek dětských domovů a neziskových organizací, kterým putuje celý výtěžek. Celý článek

Tesco Slaný: nový přístup k otevírání prodejen s nízkými emisemi

Tesco slavnostně otevřelo svůj nejmodernější hypermarket ve Slaném, který kombinuje široký sortiment s inovativními technologiemi zaměřenými na udržitelnost. Zákazníci si tak mohou vychutnat vánoční nákupy v příjemném prostředí a během prvního týdne využít s programem Clubcard exkluzivní slevu 10 % na celý nákup. Celý článek

M2C letos očekává rekordní tržby přes 5 miliard Kč

Česká firma M2C, která s více než 8500 zaměstnanci ve 13 zemích Evropy poskytuje služby v oblasti správy budov, tento rok míří na nejlepší výsledky za 32 let své existence. Za tři kvartály tohoto roku vykázala skupina 21% růst oproti stejnému období minulého roku. Celý článek

Tesco ukončuje prodej živých kaprů v kádích a veškeré pyrotechniky

Společnost Tesco oznamuje, že od letošních Vánoc již neumožňuje prodej živých kaprů v kádích před prodejnami a zcela vyřazuje pyrotechniku ze sortimentu. Tento krok je dalším významným milníkem na cestě k udržitelnějšímu podnikání a odpovědnějšímu přístupu vůči komunitám, životnímu prostředí i zvířatům. Celý článek

Zákazníci rozhodnou o vítězích prestižního ocenění Mastercard Obchodník roku 2024

Zahájením 22. ročníku prestižního ocenění Mastercard Obchodník roku odstartoval boj o nejvyšší příčky mezi českými obchodníky napříč různými maloobchodními kategoriemi. Zároveň bylo spuštěno veřejné hlasování, které umožňuje zákazníkům zvolit svého favorita v kategorii Cena veřejnosti a zapojit se do soutěže o 10 mobilních telefonů Samsung Galaxy Z Flip6. Hlasování probíhá až do 16. února 2025 na webových stránkách www.obchodnik-roku.cz. Celý článek

Lidé opět prokázali, že jim osud lidí v nouzi není lhostejný. Podzimní Sbírka potravin vynesla neskutečných 640 tun zboží

Podzimní kolo Sbírky potravin opět prokázalo, že Češi umějí pomáhat a že jim není osud lidí v nouzi lhostejný. Češi darovali 572 tun potravin, které vystačí na 1 144 tisíc porcí jídla, a k tomu 68 tun hygienických potřeb. Celkem se do akce zapojilo na 2 250 prodejen po celé republice a pomáhalo přes 5 400 dobrovolníků. Celý článek

České pole navázalo partnerství se Zátiší Group, významným hráčem z oblasti HoReCa

Iniciativa České pole, vedená společností makro ČR, dosáhla dalšího milníku. K projektu, který si klade za cíl podporovat české zemědělství a tradiční plodiny, se připojila společnost Zátiší Group, významný hráč na poli gastronomie. Tento krok představuje průlomovou spolupráci mezi tradičními zemědělskými produkty a sektorem HoReCa (Hotely, Restaurace, Catering). Celý článek

Pomozte tam, kde je to nejvíce potřeba: Podzimní Sbírka potravin proběhne v sobotu 23. listopadu 2024

Vážení, dovolte nám připomenout, že podzimní Sbírka potravin se uskuteční v sobotu 23. listopadu 2024. Od 8:00 do 18:00 hodin budete mít možnost ve více než 2 250 obchodech po celé České republice darovat trvanlivé potraviny nebo drogerii a tím pomoci těm, kteří se ocitli ve složité životní situaci. Přehled všech obchodů, kde bude možno potraviny darovat, najdete na www.sbirkapotravin.cz Celý článek

XXXLutz otevírá největší obchodní dům s nábytkem ve východních Čechách

Společnost XXXLutz otevírá v Hradci Králové svoji 12. prodejnu nábytku v České republice. Nová třípatrová budova o podlahové ploše 14,7 tisíce metrů čtverečních a prodejní ploše 9,4 tisíce metrů čtverečních se stala největším obchodním domem s nábytkem a bytovými doplňky ve východních Čechách. Otevřeno bude pro zákazníky od čtvrtka 21. listopadu každý den od devíti do 20 hodin. Celý článek

Právě startuje nový, již 7. ročník soutěže Ambasador kvality České republiky

Česká společnost pro jakost udělenými oceněními vyjadřuje uznání organizacím a jednotlivcům, kteří se věnují kvalitě, jejímu rozšiřování a aktivně přispívají k její implementaci. Soutěže slouží jako platforma pro propagaci a osvětu kvality ve všech jejích podobách. Tou přední je Ambasador kvality České republiky a je určena pro organizace ze soukromého i veřejného sektoru. Uzávěrka pro podání přihlášek do 7. ročníku soutěže je stanovena na 30. září 2024. Celý článek

Mattoni 1873 spouští nový e-shop pro B2B „MyMattoni“

Lídr trhu nealkoholických nápojů, společnost Mattoni 1873, spustila nový B2B e-shop. „MyMattoni“ nabízí kompletní řešení pro podniky zákazníků HORECA segmentu: snadné a rychlé objednávky, nejširší portfolio kvalitních nealkoholických nápojů na trhu a praktické tipy pro úspěšný provoz jejich podniků. Celý článek

Action otevře v Praze dvě nové prodejny

Action, rychle rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, otevře 16. listopadu novou prodejnu na Praze 15 a následně 23. listopadu další prodejnu na Praze 14, čímž dosáhne celkového počtu deseti prodejen v Praze. Celý článek

KFC slaví 30 let na českém trhu otevřením nové vlajkové restaurace v Praze

KFC, největší řetězec restaurací s rychlou obsluhou v Česku, při příležitosti 30. výročí na českém trhu otevírá na Václavském náměstí v Praze první vlajkovou restauraci svého druhu v Evropě. Nová pobočka, umístěná symbolicky v blízkosti první restaurace KFC z roku 1994, představuje inovativní koncept spojující moderní technologie, příjemné prostředí a výjimečný zákaznický zážitek. Pod křídly společnosti AmRest značka KFC nadále roste a upevňuje svou pozici lídra v segmentu rychlého občerstvení. Celý článek

Mars dosahuje rekordního snížení emisí uhlíku

Společnost Mars, Incorporated zveřejnila zprávu udržitelného rozvoje pro další generace s názvem Mars Sustainable in a Generation Report 2023 ve které oznamuje významný pokrok na cestě za svým cílem, kterým je dosáhnout do roku 2050 nulových emisí skleníkových plynů, přičemž jen v roce 2023 zaznamenala rekordní 8% snížení emisí skleníkových plynů oproti výchozímu roku 2015 v celém svém hodnotovém řetězci. Celý článek

Pražská čokoláda Steiner & Kovarik otevřela novou prodejnu v Palladiu

Pražská čokoláda Steiner & Kovarik v úterý 5. listopadu slavnostně otevřela novou pobočku v patře -1 OC Palladium v centru Prahy. Na neformální události nechyběli zakladatelé a majitelé úspěšné firmy Silvie Steinerová a Petr Kovařík a další hosté, včetně oblíbené influencerky Bé Hà Nguyen. Ta v premiéře představila speciální edici čokoládového „zlatého vajíčka“, v němž jsou ukryty skvostné šperky. Celý článek

Dycky data! Jak data a AI mohou změnit váš business

Jak mohou data měnit váš byznys? Jak využít umělou inteligenci k dosažení růstu a implementaci inovací? Tyto a další otázky se budou řešit na 10. ročníku konference Primetime for Big Data, která proběhne 21.11.2024 v Národní technické knihovně v Praze a pořádá ji společnost Blue Events. Pod taktovkou Daniela Stacha, známého moderátora z České televize, proběhne jedinečný den plný inspirativních příspěvků a praktických ukázek od špiček v oboru dat a umělé inteligence. Celý článek

Za nákupy v Lidlu získáte exkluzivní kuchařku

Vánoční svátky jsou za dveřmi a Lidl přináší pro své zákazníky jedinečnou příležitost. V rámci nového věrnostního programu mohou za své nákupy získat exkluzivní kuchařku „Když jídlo spojuje“, vytvořenou ve spolupráci se šéfkuchařem Romanem Paulusem. Akce startuje v pondělí 11. listopadu a potrvá až do 22. prosince, nebo vyčerpání zásob. Celý článek

Primark otevírá svůj druhý obchod v Praze

Primark, mezinárodní módní řetězec, otevřel svou třetí prodejnu v České republice v pražském nákupním centru Metropole Zličín. Otevření předcházela investice v hodnotě více než 225 milionů korun. Nová pobočka s prodejní plochou 2 800 m2 ve dvou patrech poskytne zákazníkům z Prahy a okolí výjimečný zážitek z nakupování, který si oblíbili zákazníci z celého světa. Celý článek

ROSSMANN mění vedení týmu komunikace, více se zaměří i na téma udržitelnosti

Na pozici manažerky komunikace a PR a zároveň do role nové tiskové mluvčí sítě drogerií ROSSMANN nastupuje Rita Gabrielová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci sítě drogerií ROSSMANN a jejich klíčových projektů. Dosavadní manažerka komunikace Olga Stanley nadále zůstává v týmu komunikace, ale bude se v roli koordinátora věnovat novému tématu zodpovědného a udržitelného přístupu k investování a byznysu (ESG) a současně bude administrativní podporou jednatelů společnosti. Celý článek

JAKÉ TECHNOLOGIE VYUŽÍVÁ MODERNÍ DISKONT? DOZVÍTE SE NA SEMINÁŘI VYBAVENÍ PRODEJNY 2024

Matěj Kracman, GL Facility management a Technický nákup / Stavební oddělení řetězce Penny Market nás provede prodejnou „od podlahy až po střechu“. Dozvíme se, jak v prodejně funguje komplexní propojení chlazení, topení a vzduchotechniky. Proč je důležitý remodeling, layout prodejny a digitální technologie? Odpovědi přinese 8. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY letos s podtitulem Efektivita pro obchodníka, pohodlí pro zákazníka, bezpečnost pro všechny. Celý článek

BrauBeviale 2024: Návštěva veletrhu s přidanou hodnotou

Pro další ročník veletrhu, který se bude konat od 26. do 28. listopadu 2024 v Norimberku, připravuje BrauBeviale opět kompletní balíček. Kromě portfolia vystavovatelů s pivovarskou a nápojovou technologií – a také pro sektor vína – nabídne bohatý program přednášek s mnoha podněty. Celý článek

Výsledky ankety Český výrobek 2024

Český výrobek je již 19 let značkou důvěry. Označení Český výrobek pomáhá výrobcům i spotřebitelům. Výrobci prodají více, protože zákazníci mají jistotu, že si kupují výrobek, kterému mohou důvěřovat. Navíc jim značka pomáhá k lepší orientaci, protože je srozumitelná, výrazná a nezaměnitelná. Celý článek

BILLA hlásí: Teplice do třetice

Na náměstí Svobody přímo v centru Teplic otevřel obchodní řetězec BILLA už svoji třetí prodejnu v tomto severočeském městě a sedmou novou prodejnu v letošním roce celkově. Celý článek

Konference From Farm To Fork 2024: O digitalizaci v zemědělství, potravinovém odpadu či trendech v nabídce potravin

Už 13. listopadu 2024 se v kongresovém hotelu Clarion v pražských Vysočanech uskuteční konference From Farm To Fork, která spojuje všechny zainteresované strany v potravinovém řetězci. V letošním roce se program bude věnovat novým trendům v nabídce potravin v ČR, předcházení vzniku potravinového odpadu či digitalizaci v zemědělství a potravinářství. Celodenní konference je rozdělena do dopoledního a odpoledního bloku a jednotlivé příspěvky řečníků na sebe budou navazovat a rozvíjet problematiku kvality a udržitelnosti „z farmy až na vidličku“. Celý článek

NEZAPOMEŤE SE ZAREGISTROVAT NA SEMINÁŘ VYBAVENÍ PRODEJNY 2024

Bezpečnost retailu v 21. století: fyzická ostraha doplněná o chytré technologie a vzdálený dohled. Tomáš Růžička, projektový manažer-technická bezpečnost, SSI Group se ve své prezentaci se zaměří na to, jak propojení fyzických bezpečnostních služeb s pokročilým vzdáleným monitoringem zajišťuje ochranu retailových prostor. Ukáže příklady úspěšné integrace těchto služeb, které umožňují proaktivní bezpečnostní opatření a zároveň efektivně snižují provozní náklady. Celý článek

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Celý článek

PPL jako první přepravní společnost spustila věrnostní program

Společnost PPL ve své mobilní aplikaci mojePPL spustila věrnostní program. Učinila tak jako úplně první napříč logistickými společnostmi v Česku. Zákazníci mohou postupovat až deseti úrovněmi věrnostního programu, přičemž s každou vyšší úrovní získávají větší výhody pro odesílání a objednávání zásilek. Body získají za stažení aplikace, odeslání i přijetí zásilky, hodnocení doručení nebo za plnění speciálních výzev. Celý článek

Tesco slavnostně otevřelo moderní prodejnu v Praze v Modřanech

Tesco dnes otevřelo novou prodejnu v pražských Modřanech, v rezidenční čtvrti Modřany Zahálka. Tento moderní supermarket nabízí zákazníkům široký sortiment potravin se zaměřením na sezónní produkty a drogerii. Díky inovativním technologiím a provozu šetrnému k životnímu prostředí představuje tato prodejna další krok v rozvoji udržitelného maloobchodu. Zákazníci této prodejny mohou navíc během prvního týdne využít s Clubcard exkluzivní slevu 20 % na celý nákup. Celý článek

Kaufland plánuje dosáhnout nulových emisí do roku 2050

Kaufland, jeden z předních evropských maloobchodních řetězců, si vytyčil ještě ambicióznější klimatické cíle – do roku 2050 plánuje dosáhnout nulových emisí skleníkových plynů napříč celým hodnotovým řetězcem, a to včetně všech emisí Scope 3. K dosažení tohoto cíle se Kaufland zaměřuje na úzkou spolupráci se svými dodavateli, partnery a zemědělským sektorem v rámci celého dodavatelského řetězce. Celý článek

Společnost Zalando vylepšuje funkce virtuální kabinky

Společnost Zalando posouvá personalizaci na novou úroveň díky své nejnovější virtuální zkušební kabince. Poprvé si zákazníci mohou vytvořit svého 3D avatara na základě svých tělesných proporcí, což zajistí lepší reprezentaci oblečení. Tato nová funkce vychází z technologie měření postavy Zalando 2023 a umožňuje zákazníkům zažít přizpůsobivější a opravdu realistický zážitek z online nakupování. Celý článek

NEZAPOMEŤE SE ZAREGISTROVAT NA SEMINÁŘ VYBAVENÍ PRODEJNY 2024

Co je třeba řídit a hlídat na 24/7 prodejnách? AI pro rozpoznávání zboží i zabezpečení prodejny. Řešení pro prodej rizikového zboží – alkohol, cigarety. Dohledové moduly. Automatizace cenotvorby, objednávek a komunikace se zákazníkem jsou témata, o kterých bude hovořit Radek Nachtmann, jednatel a ředitel společnosti P.V.A. systems, která se již přes 20 let zabývá vývojem a implementací obchodního softwaru pro řízení obchodních sítí. Celý článek

Pálenkou roku je hruškovice z dubového sudu Palírny Radlík

I třetí ročník největší domácí soutěže profesionálních výrobců destilátů – Pálenka roku – přinesl úspěch středočeské Palírně Radlík, jejíž Hruškovice z dubového sudu získala titul absolutního vítěze. Radlík navíc již potřetí v řadě obhájil i prestižní titul Palírna roku, o vítězi však tentokrát rozhodlo pouhých 0,02 bodu na stobodové škále. Celý článek

Globus odstartoval online nákupy a rozvoz přes foodora

Od září mohou zákazníci nakoupit v Globusu pohodlně online i s dovozem domů. Pro tuto službu si Globus zvolil platformu foodora, která také rozváží hotová jídla ze všech jeho šestnácti restaurací. Rozvoz nákupů z Globusu odstartoval v Praze na Zličíně a jeho okolí, v plánu je rozšíření služby do dalších oblastí. Celý článek

Češi stále častěji volí lokální potraviny, v Kauflandu během tří let čtyřnásobně vzrostl počet regionálních dodavatelů

Obchodní řetězec Kaufland začal svým zákazníkům nabízet produkty od regionálních dodavatelů ve vybraných prodejnách na podzim roku 2021. Během pouhých tří let se nabídka lokálních výrobků rozrostla do 11 krajů Česka a 75 prodejen, do kterých své produkty pravidelně vozí více než 160 regionálních dodavatelů. Cílem řetězce je rozšířit regionální sortiment do konce obchodního roku do všech krajů. Celý článek

Marketing Fruko-Schulz nově řídí Josef Kroulík

Marketing jindřichohradecké likérky Fruko-Schulz od září řídí Josef Kroulík, který nastupuje na nově vytvořenou pozici marketingového manažera. „Prioritou je pro mě vytvoření celkové marketingové strategie na základě aktuálních obchodních cílů. Kromě oživení portfolia a revize prodejních kanálů se budeme průběžně věnovat také strategickému budování značky,“ uvádí. Celý článek

Světový den standardů 2024

Společně s globálními standardizačními organizacemi ISO, IEC a ITU slavíme Světový den standardů. Jak vznikl? Dne 14. října 1946 se v Londýně sešli delegáti z 25 zemí a rozhodli se založit mezinárodní organizaci pro rozvoj standardizace. O rok později vznikla ISO (International Organization for Standardization), v roce 1970 se slavil první Světový den standardů. Celý článek

Evoluce umělé inteligence v retailu: Konference odhalí nové horizonty nakupování

Umělá inteligence je dnes jednou z nejdiskutovanějších technologií a její dopad na maloobchodní sektor je nepopiratelný. Na toto téma se dne 30.10.2024 v KC City v Praze uskuteční konference Retail in Detail: Digitech, pořádaná společností Blue Events. Otevře brány do světa AI a umožní setkání odborníků, kteří umělou inteligenci v rámci retailu prakticky aplikují. Celý článek

E.ON otevírá v Českých Budějovicích svůj největší dobíjecí hub v tuzemské síti E.ON Drive

Nových pět dobíjecích stanic a výkon 1 000 kW. U českobudějovického hypermarketu Globus je otevřen nový dobíjecí hub, který řidičům elektromobilů nabídne nejvýkonnější dobíjecí stanice v Jihočeském kraji a zároveň disponuje i největším počtem dobíjecích bodů na jednom místě nejen na jihu Čech, ale také v celé síti E.ON Drive v České republice. V novém hubu nabije naráz až deset elektromobilů a když se k tomu přidá dosavadní 50 kW stanice, nabíjet v této lokalitě může až dvanáct vozů najednou. Celý článek

Změny ve vedení českého Lidlu

Generální ředitel Adam Miszczyszyn odchází po vzájemné dohodě k 31. 10. 2024 z vedení českého Lidlu. Jeho nástupcem se stane Tomasz Kuzma, dosavadní člen představenstva Lidl Stiftung odpovědný za expanzi na západním Balkáně. Tomasz Kuzma působil v letech 2002 až 2017 na různých pozicích ve společnosti Lidl v České republice a v Německu, mimo jiné i jako člen vedení společnosti na pozici jednatele pro provoz a logistiku. Celý článek

Konference Plant-Powered Perspectives 2024

Organizátoři konference Plant-Powered Perspectives právě zveřejnili kompletní program jejího pátého ročníku. Tato jedinečná konference o aktuálních trendech a inovacích na trhu s rostlinnými potravinami se uskuteční 6. listopadu v Bratislavě. Celý článek

Penny zahájilo výstavbu nového logistického centra ve Smiřicích

PENNY pokračuje v expanzi, a kromě investic do nově otevřených a zrekonstruovaných prodejen nyní zahájilo výstavbu moderního logistického centra ve Smiřicích. Tento projekt, který v Královéhradeckém kraji vytvoří na sto nových pracovních míst, představuje investici v řádech stovek milionů korun. Spuštění provozu centra, které bude zásobovat prodejny PENNY v celých východních Čechách, je naplánováno na druhou polovinu příštího roku. Celý článek

Bankovní identita spustila elektronické podepisování pro každého

Bankovní identita spustila novinku, která lidem umožní podepsat dokumenty elektronicky bez registrace. Služba je pro veřejnost zdarma, stačí počítač nebo mobil a bankovní identita. Tuto službu ocení všichni zejména pokud potřebují podepsat přihlášku, předávací protokol, prohlášení, potvrzení, souhlas nebo smlouvu např. o pronájmu. Celý článek

Balíkovna ve spolupráci s BOOTIQ inovuje služby

Balíkovna, která s 30% podílem na trhu patří mezi lídry v doručování balíků, inovuje ve spolupráci s vývojářskou společností BOOTIQ (člen skupiny BiQ Group) svůj webový portál a rozšiřuje služby. Cílem Balíkovny je reagovat na potřeby zákazníků a poskytnout jim nejrozsáhlejší síť podacích a výdejních míst. Aktuálně provozuje více než 9 500 Balíkoven, z toho bezmála 3 000 představují samoobslužné boxy. Tyto venkovní schránky si mezi zákazníky získaly mimořádnou oblibu a jsou jedním z klíčových prvků dalšího rozvoje Balíkovny. Celý článek

Retail in Detail: Friends of Pets

Na co slyší páníčci: Co hýbe světem pet care

Specializovaná konference Retail in Detail: Friends of Pets se již pošesté uskuteční v pražském konferenčním centru KC City. Akce, kterou pořádá společnost Blue Events, je určena pro profesionály z oblasti chovatelských potřeb, výrobců, distributorů, obchodníků a poskytovatelů služeb. Konference se zaměří na aktuální trendy a výzvy tohoto rychle se rozvíjejícího segmentu. Celý článek

SOCR Retail Index: mírný optimismus obchodníků

SOCR Retail Index, nový nástroj měření sentimentu v českém obchodě, ukazuje mírně pozitivní výhled. Na škále od 0 do 100 dosáhl SOCR Retail Index hodnoty 63,8 a potvrzuje tak mírné oživení obchodu a větší optimismus mezi zákazníky. Celý článek

Největší český zpracovatel medu mění svou obchodní značku

Společnost Medokomerc, která je největším distributorem medu v České republice, aktuálně spouští rebranding své značky. Došlo ke zkrácení názvu, zvýraznění loga a rovněž vytvoření přírodnějších etiket, které odpovídají kvalitě a naturálnímu původu jejich medů. V rámci rebrandingu se chceme více přiblížit k naším zákazníkům. Změna identity by měla kromě snadno zapamatovatelného názvu také poukazovat na naše dlouhodobé hodnoty, tedy důraz na kvalitu medu a dlouholetou tradici, která trvá již po 3 generace,říká Viktor Špaček, vedoucí prodeje a marketingu společnosti Medokomerc. Celý článek

Penny dál rozšiřuje svoji síť

Řetězec PENNY pokračuje v expanzi a posiluje pozici nejdostupnější sítě obchodů s potravinami s největším počtem prodejen v tuzemsku. Zcela novou prodejnu otevírá v pětitisícové jihočeské Bechyni, do konce roku budou následovat ještě další nové prodejny. Celý článek

SEMINÁŘ VYBAVENÍ PRODEJNY 2024 – je čas se zaregistrovat

Co si přeje zákazník? Nakoupit v příjemném prostředí, za rozumné ceny. Neztrácet čas hledáním výrobků a mít jistotu pohodlného a bezpečného nákupu. Pro obchodníka jsou moderní technologie cestou, jak přání zákazníka co nejlépe splnit a zároveň zvýšit efektivitu prodejny. Zajímá vás, jaké mají obchodníci konkrétní zkušenosti s jednotlivými technologiemi a které jim přináší největší efekt? Odpovědi přinese 8. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY letos s podtitulem Efektivita pro obchodníka, pohodlí pro zákazníka, bezpečnost pro všechny. Celý článek

Jaká je budoucnost retailu? Zážitky z nakupování proměňují technologie a inovace

Maloobchodní trh se v posledních letech i díky digitalizaci a technologickým inovacím neuvěřitelně proměnil a z této dynamiky nehodlá ustoupit. Způsoby nakupování jsou jiné, ovlivňují nás dříve neexistující faktory a o loajalitu kupujících je třeba neustále bojovat. Orientace na zákaznické potřeby, přání a zážitky je v centru pozornosti a firmy vítají každou pomocnou ruku, která jim na trhu pomůže. Tak by se daly shrnout závěry letošní mezinárodní konference Mastercard Space4Commerce zaměřené na budoucnost retailu. Celý článek

Albert zveřejnil nová data o udržitelnosti

Obchodník tento týden vydal třetí nefinanční report, ve kterém informuje o výsledcích, cílech a výzvách v oblasti udržitelnosti. Zaměřuje se na zdraví lidí i planety. Do roku 2040 se Albert zavázal být uhlíkově neutrální ve vlastním provozu, přičemž v posledních pěti letech se dostal za polovinu. Na kompletní neutralitě do roku 2050 pracuje s dodavateli i zákazníky. Celý článek

Say Hi to ABUGO! Shopsys, Reservio, Smartsupp a Survio se spojují

Shopsys (tvůrce e-commerce platformy a česká jednička v tvorbě e-shopů na míru), Reservio (mezinárodní online rezervační systém), Smartsupp (přední evropský poskytovatel live chatu, chatbotů a AI řešení) a Survio (globální nástroj na tvorbu dotazníků) budují nově vzniklou skupinu ABUGO na společné vizi, kterou je maximální zjednodušení online nakupování. Celkový roční obrat nově vzniklého holdingu je těsně pod hranicí 300 milionů korun a do budoucna plánuje skupinu rozšířit o další společnosti s inovativními commerce technologiemi. Celý článek

Cena Potravinářské komory ČR: Nestlé uspělo v nových i tradičních kategoriích

Společnost Nestlé se svými výrobky hned dvakrát bodovala v letošním ročníku soutěže Cena Potravinářské komory ČR. V nové kategorii Alternativní potraviny, která byla letos do soutěže zařazena poprvé, zvítězil produkt Garden Gourmet Marine-Style Crispy filet. Další ocenění pro Nestlé přišlo v tradiční kategorii Evropská inovace, kde byly porotou vyzdviženy tyčinky Nestlé Fitness Multigrain Protein Cocoa a Nestlé Fitness Multigrain Fibre Honey. Celý článek

Za 20 let působení Fairtrade Česko a Slovensko získali pěstitelé díky prodeji fairtradového zboží 200 milionů Kč na rozvoj komunit

Na Mezinárodní den kávy, která je jakýmsi vlajkovým produktem hnutí fair trade, si Fairtrade Česko a Slovensko připomíná 20 let působení v ČR. Smyslem aktivit Fairtrade v ČR je přinášet obchodníkům i široké veřejnosti informace o původu zboží a o podmínkách, v nichž vzniká. A působit tlak na to, aby spotřebitelé při výběru zboží vedle ceny zvažovali i to, zda se na jeho výrobě nepodílela dětská práce nebo zda při ní nebylo poškozeno životní prostředí. Celý článek

DATART spouští nový kreativní koncept

DATART představuje nový komunikační koncept, který posouvá vnímání značky směrem k hlubšímu propojení se zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Havas se značka vydává cestou, která více reflektuje každodenní zážitky a potřeby spotřebitelů. Nový přístup se odklání od dřívějších futuristických vizí a zaměřuje se na reálný život, čímž DATART potvrzuje svou roli spolehlivého partnera pro každého, kdo hledá nejen špičkové produkty, ale především služby, které zjednodušují život. Tváří nové kampaně se stal komik Lukáš Pavlásek. Celý článek