Zákazníci rozhodují: v grantovém programu Správný start rozdělí Tesco 3,6 mil. Kč na podporu dětí a mladých

Tesco spouští druhé kolo oblíbeného grantového programu Správný start, který pomáhá dětem a mladým lidem po celé České republice. Zákazníci mohou od 14. července do 10. srpna hlasovat o tom, které z 70 vybraných projektů získají finanční podporu. Celkem se rozdělí více než 3,1 milionu korun. Novinkou letošního kola je Zlatý žeton, díky kterému Tesco přidá dalších 450 000 Kč na podporu deseti projektů. Celý článek

Pilulka uzavírá partnerství s Carnium Botanicals: Prémiové doplňky stravy míří do širší distribuce

Online lékárna Pilulka uzavírá nové partnerství s oblíbenou značkou Carnium Botanicals, specialistou na prémiové doplňky stravy zaměřené převážně na imunitu a hormonální zdraví.  Díky této strategické spolupráci je kompletní sortiment značky poprvé dostupný prostřednictvím velkého online prodejce a zákazníci jej mohou zakoupit přímo na Pilulka.cz. Celý článek

STILL FM-X iGo získal prestižní cenu IFOY v kategorii Mobilní robot

Inovativní síla, relevance pro trh a výrazný přínos pro zákazníky – právě těmito kvalitami si letos opět získala mezinárodní porotu soutěže IFOY společnost STILL, specialista na intralogistiku. Automatizovaný vozík FM-X iGo zvítězil v kategorii Mobilní robot a potvrdil význam škálovatelných, bezpečných a snadno nasaditelných automatizačních systémů. Celý článek

Marie Sgariboldi Šedivcová se stala HR manažerkou společnosti Dachser Czech Republic

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic oznámil obsazení pozice HR Manager – vedení personálního oddělení se ujala Marie Sgariboldi Šedivcová, která se do Dachseru po dvou letech vrátila. Mezi její klíčové priority letos patří zavádění globálního HR informačního systému, nastavení systému práce s talenty ve společnosti a jejich rozvoj a v neposlední řadě implementace globálních HR projektů. Celý článek

Košík.cz spouští vlastní pult s lahůdkami

Online supermarket Košík.cz spouští novou privátní značku Čerstvě nakrájeno, která rozšíří nabídku o čerstvé uzeniny, sýry a další lahůdky z pultového prodeje. Sortiment je ručně krájený, vážený i balený do recyklovatelných obalů. Nabídku bude Košík postupně rozšiřovat během léta na základě požadavků zákazníků, kterým chce svou novinkou usnadnit přípravu svačin i občerstvení. Celý článek

Outdoorový e-shop spustil expresní rozvoz pro kempaře – 4camping pohotovost

Největší outdoorový e-shop v Česku, 4camping, nově spustil pohotovostní dodání do kempu. Tato služba poskytuje turistům expresní dovezení zapomenutého, poničeného, či doplňujícího vybavení. V nabídce nechybí stany, spacáky, karimatky, ani oblečení, boty, batohy, nebo věci na vaření. 4camping pohotovost je již teď dostupná ve vybraných kempech ČR. Celý článek

O2 arena přechází na bezhotovostní provoz

Návštěvníci O2 areny budou od 6. července 2025 platit výhradně bezhotovostně. Díky partnerství společností Mastercard, ČSOB a Bestsport se tak jedna z největších multifunkčních hal v Evropě zařadí mezi průkopníky digitálních platebních technologií. Postupně se k ní přidají také Forum Karlín a O2 universum – všechny tři prostory přejdou na plně bezhotovostní režim od září letošního roku. Celý článek

Nový CEO společnosti Kaufland v České republice

Heiko Koch (46), generální ředitel společnosti Kaufland Česká republika, přechází od 1. srpna do společnosti Kaufland Německo. Koch, který od října 2023 velmi úspěšně vedl Kaufland v České republice, převezme nově pozici ve vedení společnosti Kaufland Německo. Celý článek

Distribuční centrum Kauflandu v Modleticích již využívá energii z vlastní fotovoltaické elektrárny

Fotovoltaická elektrárna v distribučním centru Kauflandu ve středočeských Modleticích u Prahy je již v plném provozu. Na střechu centra bylo instalováno 3 988 panelů s celkovým výkonem 2 313,04 kWp. Prakticky veškerou vyrobenou energii spotřebuje areál distribučního centra. Obchodní řetězec Kaufland v tomto kalendářním roce plánuje uvést do provozu celkem 12 fotovoltaických systémů na střechách svých prodejen (včetně zmíněného distribučního centra). Celý článek

Modernizovaná prodejna dm v Třinci znovu otevřela

Společnost dm znovu otevřela oblíbenou prodejnu v Třinci. Modernizovaná prodejna v Retail Parku Třinec otevřela ve čtvrtek 26. 6. 2025 a zákazníci se v ní mohou těšit na novinky, které zpříjemní nakupování, i oblíbený sortiment rozšířený o stovky nových produktů. Celý článek

PPL reaguje na potřeby zákazníků

Společnost PPL CZ rozšiřuje možnosti doručování. Příjemci zásilek, kteří nejsou k zastižení na doručovací adrese, si nově mohou nechat balík doručit na předem zvolené výdejní místo. Novinka přináší větší flexibilitu, komfort a efektivitu při přebírání zásilek. Celý článek

Penny rozšiřuje oblíbené balíčky neplýtváme s Penny do všech prodejen

Řetězec PENNY výrazně pokročil ve svých aktivitách v boji proti plýtvání potravin. Od 1.7. nově nabídne zákazníkům ve všech svých prodejnách tu nejjednodušší cestu přímého nákupu balíčků složených z potravin s blížícím se datem minimální trvanlivosti, které jsou stále kvalitní a vhodné ke konzumaci. Až dosud fungoval projekt Neplýtváme s PENNY ve 220 prodejnách, převážně v regionech. Celý článek

Tesco rozšiřuje službu Online Nákupy do dalších tří regionů

Tesco pokračuje v rozšiřování své oblíbené služby Tesco Online Nákupy. Nově je dostupná i pro zákazníky v Mostě, Chebu, Uherském Hradišti a přilehlých obcích. Svůj nákup si mohou nechat doručit až ke dveřím, nebo si ho pohodlně vyzvednout na prodejně. Tesco tak obyvatelům dalších regionů usnadňuje přístup ke kvalitním čerstvým i trvanlivým potravinám a široké nabídce nepotravinářského sortimentu – to vše za stejné ceny jako v obchodech. Celý článek

Makro ČR společně s WMC|GREY „dodává nadšení“ české gastronomii

Společnost makro ČR přichází s novým komunikačním konceptem, který staví na emocích, důvěře a špičkové kvalitě. Nová strategie „Dodáváme nadšení“ zdůrazňuje, že makro není jen velkoobchodem s potravinami, ale partnerem, který přináší inspiraci, podporu a jistotu každému, kdo tvoří českou gastronomii. Autorem kampaně je agentura WMC|GREY, která je kreativním partnerem značky makro od roku 2024. Celý článek

Pikito se mění na Melody Mall a otevřelo exkluzivní prodejnu v Brně

Český startup Pikito, průkopník inovativního modelu Retail-as-a-Service (RaaS), prošel zásadní změnou. Pod novým názvem Melody Mall přichází s jednotnou vizuální identitou a novým logem. Zároveň oznamuje otevření exkluzivní patrové prodejny v samotném centru Brna na náměstí Svobody. Rebranding proběhl ve spolupráci s kreativní agenturou Somebody&Somebody, design nové brněnské pobočky měl na starosti Moris Design. Celý článek

Ze školních lavic do prodejen: Tisícovka učňů získala v Albertu praktické dovednosti ze svého oboru

Albert pokračuje v podpoře učňovského školství a tradičních řemesel. V uplynulém školním roce proto poskytl odbornou praxi 1 222 studentům z více než 80 středních škol a učilišť po celém Česku, včetně pekařů, cukrářů a kuchařů. Za posledních pět let jich v jeho prodejnách získalo pracovní zkušenosti už na 4 000. Praxe ve skutečném provozu výrazně přispívá nejen k osvojení praktických dovedností studentů, ale také zvyšuje jejich šance na budoucí uplatnění. Celý článek

Do čela Spokojeného psa nastupuje Matúš Karaffa

E-shop Spokojený pes, jeden z lídrů na trhu s chovatelskými potřebami v České republice, má nového páníčka. Po dvaceti letech předává zakladatelka a dosavadní CEO Soňa Fialková vedení společnosti Matúši Karaffovi, který přichází s bohatými zkušenostmi v oblasti e commerce. Jako cíl si stanovil přivést Spokojeného psa k miliardovému obratu. Plánuje další expanze, rozšíření služeb a posílení pozice e shopu na českém i slovenském trhu. Celý článek

Wolt nově nabízí potraviny z obchodního řetězce Globus

Společnost Wolt začala nově spolupracovat s obchodním řetězcem Globus. Zákazníci si tak mohou prostřednictvím doručovací služby nechat přivézt nákup z oblíbeného obchodu až na požadovanou adresu. Do konce června budou moct lidé objednávat zboží ze všech poboček hypermarketu včetně restaurací Globus v celé České republice. Celý článek

IKEA spouští pilotní projekt recyklace polštářů a přikrývek

IKEA spouští pilotní projekt recyklace polštářů a přikrývek. Zákazníci mohou od 23. června v obchodních domech odevzdávat staré polštáře a přikrývky. IKEA zajistí jejich recyklaci a získané suroviny využije při výrobě nových polštářů a přikrývek. Členové IKEA Family navíc získají slevu 15 % na nákup nového vybavení pro spánek. Celý článek

ROSSMANN otevřel první udržitelnou drogerii

Společnost ROSSMANN chce být svým zákazníkům co nejblíže, a proto neustále modernizuje a rozšiřuje svou prodejní síť. Další nová prodejna však přinese něco navíc. Ve středu 18. června ROSSMANN otevřel svou pilotní udržitelnou drogerii, a to v ostravském nákupním centru Avion Shopping Park. Tato pobočka již na první pohled zaujme svým inovativním designem inspirovaným přírodou. Celá prodejna byla projektována s ohledem na dlouhou životnost, snadnou údržbu a minimální ekologickou stopu, což doplňuje tradičně široký výběr drogerie a kosmetiky. Celý článek

Zkušený lídr retailu Tomáš Míček posiluje vedení skupiny REDSTONE

Skupina REDSTONE, významný hráč na českém realitním trhu, oznamuje posílení svého vedení o Tomáše Míčka, odborníka s více než dvacetiletou praxí v oblasti správy a rozvoje obchodních center. Míček se ujímá role asset directora a bude zodpovědný za strategické vedení property managementu a rozvoj retailových komplexů v Praze, Olomouci a Pardubicích. Celý článek

Upcycling v Albertu

Po oblíbeném banánovém chlebíčku, pečeném z přezrálých banánů, představuje Albert zákazníkům koláče pečené z neprodaného ovoce a pizza snack z odkrojků uzenin. Chutné pečivo zachrání v rámci tohoto food upcycling programu desítky tun surovin za rok. Celý článek

Pluxee Zaměstnavatel roku 2025 zná své vítěze

Již třiadvacátý ročník prestižní soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku, která hodnotí firmy podle nejpřísnějších HR a ekonomických kritérií, zná své vítěze. Po regionálních kolech se uskutečnilo slavnostní celostátní vyhlášení, které se konalo 17. června v Metronom Business Center v pražských Nových Butovicích. Ocenění si odnesly firmy, které dlouhodobě pečují o své zaměstnance, aktivně rozvíjejí firemní kulturu a dokáží reagovat na dynamické proměny pracovního prostředí. Celý článek

Premiéra Tesco na Rock for People

Tesco zaznamenalo obrovský úspěch se svou vůbec první festivalovou prodejnou, kterou představilo na 30. ročníku vyprodaného festivalu Rock for People. Díky kombinaci nabídky kvalitních čerstvých i trvanlivých potravin, drogerie, velmi příznivých cen a originálního designu prodejny se stalo jedním z nejvyhledávanějších míst celého areálu. Nadšení návštěvníků bylo cítit na každém kroku i na sociálních sítích. Celý článek

Společnosti Traficon a Philip Morris ČR a.s. chtějí společně měnit podobu prodeje nikotinových výrobků v Česku

Retailová/maloobchodní síť Traficon společně s Philip Morris ČR a.s. chtějí dlouhodobě spolupracovat na modernizaci a větší odpovědnosti v prodeji nikotinových produktů. Vedle rozšířené nabídky bezdýmných alternativ a zavedení experience zón přináší tato spolupráce i technologické inovace a společenské projekty s důrazem na prevenci užívání mezi mladistvými. Celý článek

Skupina Eram si pro automatizaci nového distribučního centra vybrala společnost Dematic

Software Dematic bude řídit nové automatizované procesy v nejmodernějším závodě skupiny Eram. Jako klíčovou součást celkové strategie optimalizace a modernizace velké části svých skladovacích a distribučních operací v oblasti B2B a B2C si divize Fashion skupiny Eram vybrala pro automatizaci nového distribučního centra v Chemillé-en-Anjou ve francouzském departementu Maine-et-Loire společnost Dematic. Celý článek

Češi ročně vyhodí jídlo za tisíce

Češi vyhazují potraviny v hodnotě tisíců korun ročně. Nejčastěji plýtvá nejmladší generace ve věku 18-26 let, více než polovina z nich přiznává, že jídlo vyhazuje alespoň jednou týdně. Výrazně nižší je tento podíl u starších generací. Z finančního hlediska nejvíce plýtvají lidé mezi 36. a 44. rokem, kteří takto přijdou v průměru o více než 6 000 korun ročně. Průměrně Češi vyhodí jídlo za 4 636 Kč ročně na osobu. Vyplývá to z květnového průzkumu agentury Ipsos a platformy Nesnězeno mezi tisícovkou českých respondentů. Celý článek

Bertík pomáhá opět rozdělí 4 miliony korun mezi 100 projektů pro znevýhodněné děti

Odstartovala již šestadvacátá výzva programu Bertík pomáhá. Využít ji mohou dětské domovy a další organizace, které se starají o děti a mládež se složitým sociálním či ekonomickým zázemím. Na podzim pak organizátor – Nadační fond Albert – rozdělí na základě hlasování zákazníků v obchodech Albert částku 4 000 000 korun mezi stovku nejlepších regionálních projektů. Příjem grantových žádostí probíhá do 20. července. Celý článek

Ambasador kvality České republiky 2025 – ocenění pro špičky v oblasti kvality a inovací

Česká společnost pro jakost (ČSJ) otevřela již 8. ročník prestižní soutěže Ambasador kvality České republiky. Tato soutěž, která je určena pro organizace jak ze soukromého, tak veřejného sektoru, oceňuje organizace, které aktivně podporují kvalitu, inovace a odpovědné podnikání. Cílem je též zdůraznit důležitost kvality ve všech aspektech podnikání i veřejné správy a inspirovat ostatní k dosažení vynikajících výsledků. Celý článek

První kvartál přinesl ochlazení do nápojového byznysu

V 1. čtvrtletí roku 2025 čelila skupina Kofola poklesu tržeb napříč svými trhy. Ten byl primárně způsobený regulačními zásahy vlád. Přesto nezahálela a uvedla atraktivní novinky a posílila v dynamicky rostoucím segmentu zdravého stravování. Dařilo se i voňavému pilíři skupiny. Výsledná bilance za první tři měsíce roku: tržby přes dvě miliardy, EBITDA 162,7 mil. Kč. Celý článek

THIMM si z Worldstar Awards 2025 odváží zlato za marketing

Společnost THIMM se podařilo podruhé v řadě zvítězit ve speciální kategorii marketing ve WorldStar Packaging Awards. Z italského Milána si tak opět vezou zpět do Česka zlatou medaili za jejich obal pro hru PSINA, která získala také ocenění v kategorii pet. V kategorii potraviny odborná porota ocenila obal G(o)rila box. Ceny se předávaly během slavnostního galavečera 30. května. Společnost opět potvrdila, že její kreativní řešení nemají ve světě obdoby. Celý článek

Rohlik Group nabízí své technologie dalším hráčům na trhu. Spouští novou firmu Veloq

Po desetileté práci a nasazení v pěti evropských zemích uvádí Rohlik Group na trh samostatnou technologickou společnost, která umožňuje obchodníkům provozovat online prodej potravin s doručením ve stejný den, a to s důrazem na kvalitu, spolehlivost a minimální ztráty. Skupina se nově rozhodla tuto technologii nabídnout i dalším obchodníkům. Veloq tak přináší platformu, která kombinuje vlastní software, automatizaci a umělou inteligenci a je připravena měnit budoucnost online logistiky s potravinami. Celý článek

Potravinářská inspekce zajistila 12 tun pistácií s aflatoxiny

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) ve spolupráci s Celním úřadem pro Středočeský kraj zajistila zásilku 12 714 kg pistácií (PISTACHIO JUMBO) původem z Íránu, u kterých laboratorní analýza v akreditované laboratoři prokázala cca pětinásobné překročení maximálního limitu pro přítomnost aflatoxinu B1 a sumy aflatoxinů B1, B2, G1, G2. Celý článek

Mastercard Strive v Česku podpořil téměř 250 000 podnikatelů

Po třech letech se uzavírá program Mastercard Strive v Česku. Díky spolupráci Centra pro inkluzivní růst společnosti Mastercard a neziskové organizace CARE Česká republika, ve spojení se stovkou dalších partnerů, získalo podporu téměř 250 000 podnikatelek a podnikatelů. Program pomohl rozvinout jejich podnikatelské dovednosti a naučit je lépe využívat digitální nástroje. Díky datům a systematickému mapování potřeb zároveň přinesl nové pohledy na to, co malé firmy skutečně potřebují a jak je v Česku podporovat. Celý článek

Rohlik Group nabízí své technologie dalším hráčům na trhu. Spouští firmu Veloq

Po desetileté práci a nasazení v pěti evropských zemích uvádí Rohlik Group na trh samostatnou technologickou společnost, která umožňuje obchodníkům provozovat online prodej potravin s doručením ve stejný den, a to s důrazem na kvalitu, spolehlivost a minimální ztráty. Skupina se nově rozhodla tuto technologii nabídnout i dalším obchodníkům. Veloq tak přináší platformu, která kombinuje vlastní software, automatizaci a umělou inteligenci a je připravena měnit budoucnost online logistiky s potravinami. Celý článek

Sens s cvrččími jerky překonal milionový obrat

Český Sens má za sebou další úspěšný rok, během něhož opět ukázal, že Češi jsou otevření novým, udržitelným zdrojům proteinu. Jejich cvrččí jerky, první sušené „maso“ z hmyzího proteinu na světe, prošlo úspěšně testováním v kamenných obchodech, překonalo milionový obrat a dostává se do nabídky Tesca, Rohlíku, Shell i DM. Novinka, která nahrazuje prémiové hovězí jerky, přitom stojí méně*, je stejně výživná a má až 100× menší dopad na planetu. Celý článek

Tesco slaví 10 let aplikace Clubcard

Věrnostní aplikace Tesco Clubcard slaví významné jubileum – 10 let na českém trhu. S 1,2 milionu aktivních uživatelů patří mezi nejpoužívanější nákupní aplikace v Česku a zároveň mezi vůbec první, které obchodní řetězce u nás nabídly. Díky aplikaci Clubcard zákazníci ušetří při každém nákupu a užívají si personalizované nabídky šité na míru. Celý článek

Přípravy na veletrh drinktec 2025 jsou v plném proudu

Přes 1 000 vystavovatelů z více než 50 zemí opět představí v Mnichově ve dnech 15. až 19. září 2025 trendy pro výrobu nápojů a tekutých potravin (liquid food). Na ploše více než 73 000 m2 představí vystavovatelé z celého hodnotového řetězce novinky a trendy v tomto odvětví. Celý článek

Traficon slaví otevření 200. prodejny

Česká maloobchodní síť Traficon, specializující se na prodej nikotinových výrobků, tisku a doplňkového sortimentu, otevřela v Libochovicích svou dvoustou prodejnu. Společnost tak potvrzuje svou pozici jednoho z nejrychleji rostoucích franšízových konceptů na českém trhu. Celý článek

Woolworth vstupuje na český a slovenský trh

Maloobchodní řetězec Woolworth, který má více než 140letou historii a zažívá v Německu, Rakousku a Polsku dynamický růst, expanduje do České republiky a na Slovensko. První dvě prodejny v Česku se otevřou ve druhé polovině června – konkrétně 19.6. v Třebíči a následně také v Žatci. Na Slovensku se opening plánuje na podzim. Ambicí je do roku 2026 otevřít v obou zemích dohromady kolem 20 poboček. Každá prodejna vytvoří zhruba 10 nových pracovních míst, čímž Woolworth přispěje k lokálním ekonomikám. Celý článek

Nový butik Estée Lauder v Palladiu propojuje krásu a udržitelnost, o kompletní realizaci se postarala REXY Group

Design retailových prostor může být nejen prémiový a precizně provedený, ale i odpovědný k životnímu prostředí. Nový butik Estée Lauder v obchodním centru Palladium, za jehož realizací stojí společnost REXY Group, přináší zcela nový koncept této ikonické značky a současně dokazuje, že udržitelnost a inovace mohou být plně kompatibilní i s těmi nejpřísnějšími brandovými standardy. REXY Group, jako zkušený 360° retail expert, zde zúročila své dlouholeté zkušenosti ze spolupráce se světovými kosmetickými brandy a opět potvrdila svou roli spolehlivého a strategického partnera, který dokáže klientům zajistit komplexní servis na nejvyšší úrovni – od konceptu až po finální realizaci. Celý článek

Umělá inteligence zrychlí odbavení na obsluhovaných pokladnách v Albertu

Senzory na pokladnách v prodejnách Albert pokladním nově pomáhají rozpoznávat nebalené pečivo, ovoce a zeleninu. Řetězec tak po úspěšném pilotním projektu zahájil plošné nasazení technologie využívající umělou inteligenci do všech svých obchodů. Cílem je zrychlit odbavení u pokladen, zvýšit přesnost identifikace nebalených položek a zároveň usnadnit práci obsluze. Celý článek

Tesco míří na Rock for People!

Tesco je letos poprvé generálním partnerem Rock for People a otevře plnohodnotnou prodejnu přímo v areálu festivalu v Hradci Králové. Návštěvníci se tak mohou těšit na pohodlný nákup čerstvých a kvalitních potravin i drogerie přímo na místě, bez nutnosti opouštět areál. Celý článek

Aupark Bratislava vstupuje do nové éry

Obchodní centrum Aupark v Bratislavě dlouhodobě patří mezi nejúspěšnější obchodní centra ve střední Evropě. Pravidelně se umisťuje na předních příčkách návštěvnosti a tržeb mezi obchodními centry na Slovensku. Téměř 250 obchodů na ploše více než 65 000 m² každoročně navštíví miliony lidí. Díky výborné dostupnosti a široké nabídce prémiových i běžných značek má Aupark mnoho pravidelných spokojených návštěvníků, kteří se do centra rádi vracejí za unikátním a prémiovým nákupním zážitkem. Celý článek

Ministerstvo zdravotnictví a Státní zdravotní ústav společně s makro ČR mění, co pacienti dostávají na talíř

Dalších padesát kuchařů a kuchařek úspěšně absolvovalo dnes v Makro Akademii odborný kurz zaměřený na zvyšování kvality nemocniční stravy. Celkem se jarních vzdělávacích kurzů zúčastnilo už více než 100 kuchařek a kuchařů z nemocnic z celé České republiky. Kurzy vycházejí ze spolupráce mezi makro ČR a Státním zdravotním ústavem a spadají pod aktivity realizované Mezirezortní pracovní skupinou pro institucionální stravování Ministerstva zdravotnictví. Celý článek

Kofola kupuje další kávové plantáže

Společnost Kofola ČeskoSlovensko rozšiřuje své zemědělské aktivity a oznamuje vstup do dalšího kávového regionu světového významu. Po Kolumbii investuje do farmy v panamském Boquete – oblasti, která se proslavila nejkvalitnějšími kávovými odrůdami, včetně ikonické Geishy. Cílem Kofoly je posílit kontrolu nad surovinami a propojit celý hodnotový řetězec – od pěstování až po balení – pod hlavičkou společnosti LEROS. Celý článek

Sebastian Bartels se stává generálním ředitelem Food and Beverage Carton Alliance

The Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) s potěšením oznamuje jmenování Sebastiana Bartelse na pozici generálního ředitele. Jako respektovaný lídr v oblasti udržitelnosti s sebou Bartels přináší přes 20 let globálních zkušeností s prosazováním strategických inovací v široké škále odvětví. Do FBCA se připojuje v klíčovém okamžiku, kdy se aliance rozšiřuje za hranice Evropy a usiluje o budování odolných obalových systémů pro potraviny a nápoje na globální úrovni a prosazuje přechod na nízkouhlíkové, oběhové hospodářství. Celý článek

Decathlon spojuje síly se slovenským YourLOX

Decathlon dělá sport zase o krok dostupnější. Spojil se se slovenským startupem YourLOX, který pomocí chytrých skříněk LOX nabízí inovativní způsob, jak si lidé mohou bezplatně zapůjčit sportovní vybavení přímo na veřejných místech, pouze pomocí aplikace. Sportovní náčiní bude poskytovat právě Decathlon. Projekt YourLOX již funguje na Slovensku a v Maďarsku. U nás startuje se třemi pilotními LOXy v Praze a v Brně. Celý článek

Centrum Černý Most od letošního podzimu ponese název Westfield Černý Most

Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) se chystá pokračovat v úspěšném příběhu Centra Černý Most. To na podzim změní svůj název na Westfield Černý Most. Tento krok představuje přelomový okamžik pro jedno z nejvýznamnějších středoevropských nákupních a zábavních center. Centrum Černý Most, otevřené v roce 1997 jako první moderní nákupní centrum v České republice, sehrálo průkopnickou roli při formování maloobchodního trhu v zemi. Celý článek

Finále Zdravá 5 zná vítěze

V pražských Holešovicích vyvrcholilo v pátek 23. května soutěžní klání malých kuchařů zaměřené na zdravé a udržitelné vaření. Finalisté ze základních a mateřských škol i dětských domovů a organizací soupeřili v pěti kategoriích. Do letošního 13. ročníku finále Zdravá 5 se zapojilo 570 týmů. Nadační fond Albert věnoval všem zúčastněným a soutěžícím týmům výhry a příspěvky na suroviny v celkové hodnotě přes 250 000 korun. Celý článek

Tesco Eden: Nový standard moderního nakupování s respektem k zákazníkům i planetě

Po více než čtyřměsíční rekonstrukci dnes Tesco slavnostně znovuotevřelo prodejnu v pražském NC Eden. Zákazníci se mohou těšit na moderní prostředí, přehlednější uspořádání, širokou nabídku potravin i nepotravinářského zboží. Tesco slaví spolu se zákazníky a komunitou – kromě dárku v podobě 10% slevy na celý nákup pro držitele Clubcard totiž přispělo i neziskové organizaci NAUTIS částkou 50 000 Kč. Celý článek

Drogerie ROSSMANN spolu se svými zákazníky věnovala další milion korun potřebným

Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN zná své výsledky a další milion korun putuje potřebným. Členové věrnostního programu ROSSMANN CLUB v období od 23. 4. do 20. 5. 2025 ve své mobilní aplikaci hlasovali pro příběh, který je zaujal nejvíce a proměnili své nevyčerpané body z nákupů v dobrý skutek. Částka 469 212 Kč putuje k Valince na pořízení protézy, 302 036 Kč k Adélce na zajištění asistenčního psa a 228 752 Kč pokryje náklady na terapeuticko-vzdělávací víkend pro 10 rodin. Celý článek

Zásilkovna zveřejňuje manuál pro instalace výdejních boxů a posiluje komunikaci s obcemi

Společnost Zásilkovna, která patří do skupiny Packeta, zveřejňuje manuál pro instalace výdejních boxů. Odpovídá tak na rostoucí zájem samospráv o to, kde a jak se Z-BOXy objevují. Zástupci obcí se mohou obracet na speciální e-mailovou adresu. Zásilkovna letos také otevře své boxy ostatním dopravcům, kteří tím dostanou k dispozici širokou síť, aniž by ji museli sami stavět. Celý článek

SOCR vítá celoevropské šetření čínského webu Shein

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) vítá rozhodný krok Evropské komise, která zahájila formální šetření proti čínskému internetovému prodejci Shein kvůli podezření z rozsáhlého porušování spotřebitelských práv, nekalých obchodních praktik a prodeje nebezpečných výrobků. Čínské e-shopy už příliš dlouho těžily z toho, že kontrolní orgány po nich nevymáhají dodržování zákonů. Opakované testy přitom ukazují, že velká část zboží na čínských e-shopech je zdravotně závadná nebo nebezpečná. Celý článek

Společnost dm spouští dm babybonus

Společnost dm spouští 26. 5. 2025 nový dm babybonus, který poskytne komplexní podporu nastávajícím rodičům a rodinám s malými dětmi. Díky relevantnímu obsahu, exkluzivním eKuponům a malým překvapením nabízí dm babybonus cenné informace a výhody, které usnadňují a zpříjemňují každodenní rodinný život. Celý článek

Angry Beards otevřeli nové sídlo za 130 milionů

Angry Beards je černou ovcí českého e-commerce. Značka kosmetiky pro chlapy s vyzývavou komunikací, která se nebojí mluvit o kulích a zákazníkům zpravidla tyká. Za sedm let na trhu se firma musela několikrát stěhovat, teď finálně zakotvila v areálu bývalé pekárny s 360° výhledem na celou Třebíč. Celá rekonstrukce se týmu podařila zhruba za rok a Angry Beards tak má poprvé v historii dost prostoru nejen pro současný stočlenný tým, ale i dostatečnou rezervu pro plánovaný miliardový obrat. Celý článek

Fond REALIA rozšiřuje portfolio o retail park v Šumperku

Fond kvalifikovaných investorů REALIA FUND SICAV pokračuje ve své konzervativní investiční strategii a rozšířil portfolio o další nemovitost, nově vybudovaný retail park v Šumperku. V současnosti tak fond vlastní již 21 retailových parků a hodnota jeho portfolia přesáhla 2,8 miliardy korun. Celý článek

Geis: Modernizace flotily v CEE pokračuje

Geis pokračuje v rozsáhlé modernizaci své flotily napříč celým regionem střední a východní Evropy (CEE) s cílem poskytovat zákazníkům ještě efektivnější a flexibilnější služby s minimálním dopadem na životní prostředí. Letos rozšíří vlastní vozový park o desítky nových vozidel a v oblasti Hradce Králové nasadil do ostrého provozu nový elektrotruck. Investice do moderní techniky přinesou také benefity na poli udržitelnosti. Celý článek

Regionálním manažerem za 18 měsíců: Lidl hledá talentované absolventy pro Trainee program

Společnost Lidl Česká republika otevírá další ročník Trainee programu, který nabízí čerstvým absolventům vysokých škol možnost rychlého profesního růstu. Program, zaměřený na pozici regionálního manažera, trvá 18 měsíců a zahrnuje atraktivní finanční ohodnocení, služební automobil i řadu benefitů. Účastníci programu se seznámí s každodenními výzvami v prodejnách a po úspěšném absolvování získají pozici s měsíční mzdou 99 000 Kč. Celý článek

Tesco navyšuje mzdy a dál investuje do benefitů

Tesco nadále posiluje svou pozici jako stabilní a žádaný zaměstnavatel. Po dohodě se zástupci odborových organizací od 1. července 2025 navyšuje základní mzdy zaměstnancům na provozních pozicích s tarifní mzdou v průměru o 4,5 %, v distribučním centru pak v průměru o 3,5 %. Celý článek

Provozovatelé výdejních boxů chystají společné principy jejich fungování

Výdejní boxy se staly nedílnou součástí měst. Mezi zákazníky e-shopů jsou velmi oblíbené, jedná se o nejčastěji využívaný způsob doručení. Podle aktuálního průzkumu Nilesen Admosphere preferuje při online nákupech doručování do výdejních boxů 72 % Čechů. Oceňují na nich především časovou flexibilitu, ekologičnost a dostupnost služby 24/7. Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která si výzkum nechala zpracovat, sdružuje největší provozovatele výdejních boxů v Česku. Celý článek

Zemědělci, potravináři a obchodníci společně žádají zákonodárce, aby nenavyšovali poplatky za obaly, jinak hrozí zdražení potravin

Zástupci zemědělců, potravinářů a obchodníků vyzývají zákonodárce, aby co nejdříve schválili návrh zákona, který má snížit finanční rezervu autorizované obalové společnosti EKO-KOM z 50 % na původních 25 % ročních nákladů. V opačném případě budou muset výrobci od července zbytečně platit vyšší poplatky za obalové materiály, do nichž balí své produkty. Tyto zvýšené náklady se následně promítnou do vyšších cen potravin. Celý článek

Lidl outlet se bude v červnu stěhovat z Prahy do Olomouce

První outletová prodejna Lidlu v České republice, která po svém lednovém otevření v Praze zaznamenala mimořádný úspěch, se stěhuje na Moravu. Společnost Lidl plánuje tuto prodejnu přestěhovat v průběhu června a oblíbené produkty za výrazně snížené ceny přiblížit zákazníkům tentokrát v Olomouci. Stávající prodejna v pražských Štěrboholech bude v provozu do neděle 8. června. Celý článek

Zásilkovna a Vinted spouští podání zásilek skrze výdejní boxy

Zásilkovna, přední doručovací společnost ze skupiny Packeta Group, rozšiřuje spolupráci s online second-hand platformou Vinted. Díky této novince mohou uživatelé v České republice, na Slovensku a v Maďarsku snadno podat a odeslat prodané zboží přes síť samoobslužných Z-BOXů. Tento krok výrazně zjednodušuje celý proces odesílání a přináší zákazníkům větší flexibilitu díky nepřetržitému provozu a široké dostupnosti výdejních boxů. Celý článek

Rodinný recept na úspěch: Spak slaví 90 let od založení a uvádí nové omáčky

Rok 2025 je pro značku Spak výjimečný. Firma oslavuje 90 let od svého založení v roce 1935 a zároveň 80. narozeniny svého zakladatele Hanse Petera Spaka. Z malé rodinné firmy vyrostla konkurenceschopná značka na trhu s omáčkami, kečupy, dressingy a dalšími ochucovadly. V duchu propojení tradice a inovace nyní Spak přichází s novými produktovými novinkami: novým kečupem a dvěma novými omáčkami. Společnost zůstává věrná české výrobě ve své sušické továrně, kde se recepty i hodnoty předávají z generace na generaci. Celý článek

Albert posiluje podporu rodičů: Téměř polovina z nich se po rodičovské vrací zpět do společnosti

U příležitosti Mezinárodního dne rodiny představuje Albert další krok ve své dlouhodobé podpoře maminek a tatínků. Vedle flexibilních pracovních úvazků a ostatních benefitů nově vznikla i zaměstnanecká skupina Albert rodiče, která zájemcům nabídne prostor pro sdílení svých zkušeností či možnost přinášení podnětů k vytváření ještě inkluzivnější firemní kultury. Celý článek

Vinaři opět zazářili ve Vídni: Z jarního kola AWC Vienna přivezli 88 medailí

Tuzemští vinaři zaznamenali další úspěch na prestižní mezinárodní soutěži AWC Vienna. V jarním kole letošního ročníku získali 88 medailí – 32 zlatých a 56 stříbrných. Českou republiku tentokrát reprezentovalo 16 vinařských firem, které do soutěže zaslaly celkem 110 vzorků vín. Vinaři se tradiční rakouské soutěže zúčastnili za finanční podpory Vinařského fondu a organizačního zajištění Národního vinařského centra. Celý článek

Volba sládků se mění na Speciály z Prazdroje

Plzeňský Prazdroj mění od května svůj program pivních speciálů. Projekt Volba sládků, který každý měsíc nabízel v limitované edici jedno speciální pivo ve vybraných hospodách a restauracích v Česku a na Slovensku, nahrazuje novým programem s názvem Speciály z Prazdroje. Ten nabídne hospodským možnost sestavit si vlastní kalendář pivních speciálů na míru. Vybírat budou moci během roku dohromady z deseti druhů piva ze stálé i sezónní nabídky. Celý článek

Tesco ve Vodňanech otevřelo modernizovanou prodejnu

Tesco pokračuje v modernizaci své prodejní sítě a dnes slavnostně znovuotevřelo plně zrekonstruovanou prodejnu ve Vodňanech. Nový design, ekologičtější provoz, atraktivní nabídka i důraz na podporu místních – to vše je součástí proměny, kterou ocení jak zákazníci, tak zaměstnanci. Na oslavu znovuotevření prodejny Tesco připravilo pro držitele Clubcard 20% slevu na celý nákup. Celý článek

Češi opět ukázali štědrost a solidaritu při jarním kole Sbírky potravin

Jarní kolo celorepublikové Sbírky potravin opět potvrdilo, že lidé v České republice neváhají pomoci těm, kteří to nejvíce potřebují. Do sbírky se zapojily tisíce dobrovolníků, přesněji více než 5 100 lidí z řad charitativních organizací, zaměstnanců obchodních řetězců a státní správy a veřejnosti. Společně se podařilo vybrat 540 tun potravin a 62 tun drogistického zboží, které na několik týdnů pomůže tisícům lidí po celé zemi. Celý článek

Síť francouzských pekařství PAUL a Too Good To Go spojují síly v boji proti plýtvání potravinami v Česku

Síť francouzských pekařství PAUL a Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, navazují partnerství a reagují tak na rostoucí zájem podniků a uživatelů o snížení plýtvání potravinami. Cílem spolupráce je dát druhou šanci přebytečným potravinám z vybraných poboček PAUL a nabídnout je zákazníkům jednoduše prostřednictvím Too Good To Go aplikace. Celý článek

UDI Group odprodala svůj areál na D1

Mezinárodní developer UDI Group odprodal svůj logistický areál na 34. kilometru dálnice D1. Sázava Logistics Park je od nynějška ve vlastnictví britské skupiny SEGRO European Logistics Partnership. Obě strany se dohodly na tom, že prodejní cenu nebudou komentovat. Celý článek

Dachser Czech Republic spouští nové logistické řešení pro kosmetický průmysl

Mezinárodní logistický provider Dachser představuje v České republice své nové oborové řešení: DACHSER Cosmetics Logistics. Nová logistická služba je navržena na míru náročným potřebám kosmetického průmyslu. Kombinuje specifické logistické know-how a hustou síť poboček sběrné služby společnosti Dachser v celé Evropě. Po úspěšném zavedení této služby ve Francii, jednom z nejvýznamnějších center kosmetického průmyslu na světě, přichází nyní i do dalších evropských zemí, včetně České republiky. Celý článek

SOCR Retail Index: obavy z mezinárodní situace dopadají na obchodníky s nepotravinářským zbožím, trh s potravinami nejvíc ovlivňuje pokračující zdražování dodavatelů

SOCR Retail Index, pravidelný čtvrtletní průzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), vykázal kvůli nejisté mezinárodní situaci a pokračujícímu zdražování ze strany producentů potravin největší mezikvartální propad a klesl na 61,2 bodu ze 100. Výrazná je zejména rozdílná dynamika vývoje důvěry mezi segmenty potravinového a nepotravinového zboží, na které se výrazně podepisuje současná situace v mezinárodním obchodě způsobená dopady celních opatření ze strany USA. Celý článek

AI ve službách retailu 2025

Digitalizace a automatizace proměňují výrazně retailové prostředí. Otázka, zda je umělá inteligence skutečně efektivním pomocníkem, však zůstává otevřená. Rozvoj AI  je v sektoru retailu bezpochyby na vzestupu, Skutečný rozvoj však teprve přichází, jeho směr i dopad jsou zatím spíše nejisté. Kde už AI opravdu funguje? Jak díky AI usnadnit nakupování  zákazníkům? Jak spojit sílu online světa influencerů s in-store? Celý článek

Vyhledávání a nakupování s umělou inteligencí: Visa představuje novou éru obchodu

Umělá inteligence zásadně mění způsob, jakým lidé nakupují a platí. Společnost Visa propojuje sílu své globální sítě s desítkami let zkušeností, aby do světa obchodování s využitím AI přinesla důvěru a bezpečnost. Během Visa Global Product Drop ve středu představila službu Visa Intelligent Commerce, která umožňuje agentům s umělou inteligencí vyhledávat, vybírat i nakupovat zboží. Tato průlomová iniciativa otevírá platební síť Visa vývojářům a inženýrům, kteří vytvářejí základní AI agenty měnící způsob, jakým obchodujeme. Celý článek

FeelEco rozšiřuje distribuci. Produkty najdete nově i v síti Tesco a Globus

FeelEco, český výrobce přírodní drogerie a kosmetiky, bude opět blíž svým zákazníkům. Nově rozšiřuje distribuci svých produktů i do prodejen Tesco a Globus, které mají široké pokrytí po celé České republice. Doposud mohli zákazníci FeelEco produkty pořídit také v prodejnách dm drogerie, ROSSMANN, Teta drogerie, Datart a na e-shopech rohlik.cz, kosik.cz, datart.cz, drmax.cz, pilulka.cz a lekarna.cz nebo přímo na webu výrobce www.feeleco.com. Celý článek

Retro týden v Lidlu letos slaví 10. výročí

Řetězec Lidl je oblíben především díky tematickým týdnů, ve kterých nabízí vždy něco nového. Během roku jich vystřídá více než 30, pokud ke gastro nabídce přidáme ještě spotřební zboží, tak je počet více než dvojnásobný. V roce 2015 přišel Lidl s týdnem s nádechem nostalgie a pojmenoval ho Retro týden. Ihned se zařadil mezi nejoblíbenější akce v Lidlu a zájem o něj trvá dodnes. Retro týden tak tento rok slaví 10. výročí. Celý článek

Geis: Komplexní logistické řešení

Hledáte-li spolehlivou přepravu zboží, skladovací služby nebo obalový materiál, obraťte se na firmu Geis. Globální poskytovatel logistických služeb s kořeny v Německu má téměř 70letou historii a celou dobu je vlastněn a řízen přímo rodinou Geis.

Firma Geis je jedním z předních logistických partnerů s dlouhodobými zkušenostmi na českém trhu. Celý článek