Vítězem P.O.P. Star ČR za rok 2024 je zářivé vystavení Pepsi od společnosti Mattoni 1873 a marketingové agentury POS Media CZ

Ve středu 19. března v prostorách ppm factum v Nových Butovicích byli slavnostně vyhlášeni vítězové soutěže P.O.P. Star ČR 2024. První místo si odneslo světelné a pulzující vystavení Pepsi od společnosti Mattoni 1873. Druhou příčku obsadilo poutavé vystavení Geisha společnosti Dainties 4u, které zákazníci mohli obdivovat v květnu v hypermarketech Albert. Celý článek

První automatizovaný obchod slaví tři roky

Nakupování bez obsluhy zvyšuje komfort zákazníků a také pomáhá udržovat vesnické obchody. Zhruba 13 % zákazníků preferuje nový styl nakupování. Koncept, s kterým přišla česká síť družstevních obchodů COOP, přebírají i další firmy a prosazuje se také v zahraničí. Celý článek

Jak Češi nakupují módu?

Češi jsou při nákupu oblečení konzervativnější než ostatní Evropané či zákazníci v USA. Častěji nakupují pouze jeden kus oblečení, a naopak méně často kupují celý set vzájemně se doplňujících položek. Celý článek

BILLA klub je tady už čtvrtstoletí

V roce 2025 je to 25 let, kdy BILLA klub přivítal své první zákazníky a členy. Po čtvrtstoletí nabízí věrným zákazníkům tohoto řetězce výhody v podobě slev a produktů zdarma a další výhody. Společně s ním slaví i 25 000 věrných zákazníků, kteří se do něj zaregistrovali v roce jeho vzniku. Celý článek

Too Good To Go rozšiřuje spolupráci s Costa Coffee

Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a největší světové tržiště pro hospodaření s přebytky potravin, i nadále pokračuje v rozšiřování spolupráce se sítí kaváren Costa Coffee. Uživatelé si nyní mohou koupit přebytečné, ale stále dobré jídlo už z 25 kaváren v Praze, Brně a Liberci. Celý článek

Praha očekává rekordní rok v počtu nových luxusních obchodů

Retaileři s luxusním zbožím zůstávají aktivní. V roce 2024 bylo otevřeno celkem 83 nových luxusních obchodů na 20 klíčových prémiových ulicích v Evropě v 16 městech a ve 12 zemích, jak vyplývá ze studie realitněporadenské společnosti Cushman & Wakefield s názvem European Luxury Retail 2025. Praha a její Pařížská ulice přivítala pět nových luxusních obchodů a rok 2025 by měl být v tomto ohledu rekordní. Celý článek

Tesco zavádí Klidnou hodinku: Ohleduplné nakupování pro každého

Tesco dnes představilo zavedení Klidné hodinky do všech svých prodejen po celé ČR. Tato aktivita vyjadřuje závazek podpory inkluze a ohleduplnosti. Určená je především lidem s poruchou autistického spektra (PAS), ale prospěch z ní mohou mít i další zákazníci nebo zaměstnanci, kteří ocení klidnější nákupní či pracovní prostředí. První Klidná hodinka proběhne v pondělí 10. března a bude se konat každé pondělí mezi 12:00 a 13:00. Celý článek

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest.  Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM. Celý článek

ASKO – NÁBYTEK prochází kompletním rebrandingem

ASKO – NÁBYTEK se od letošního března představuje v novém světle. Společnost zásadně mění svou vizuální identitu a přichází s kampaní „Žijeme to s vámi“, která reflektuje skutečné životní situace zákazníků. Nový komunikační styl přináší barevnost, dynamickou energii, působivou hudbu a sebevědomý slogan. Výsledkem je autentická a emotivní komunikace, která jde daleko za hranice akčních nabídek a slev. Celý článek

Známe vítěze 1. kola programu Správný start, Tesco je podpoří částkou přes 3 miliony korun

Poprvé v historii mohli zákazníci Tesco po celé ČR přímo rozhodnout o tom, které lokální charitativní projekty zaměřené na podporu dětí a mladých lidí získají finanční podporu. Program Správný start, jehož odborným garantem je Nadace rozvoje občanské společnosti (NROS), zná vítěze prvního kola. Celkem 70 projektů obdrží dohromady 3 150 000 Kč na realizaci svých plánů. Celý článek

V pořadí druhou prodejnu v letošním roce otevřela BILLA v Kozomíně na Mělnicku

Společnost BILLA otevřela jen týden po nově otevřené prodejně v Terezíně v pořadí druhou novou prodejnu letošního roku, tentokrát u sjezdu z dálnice D8 v Kozomíně na Mělnicku. BILLA tak pokračuje ve svém plánu expanze a přibližování se zákazníkům. Slavnostní pásku přestřihly kromě představitelů společnosti BILLA i paralympička a lukostřelkyně Tereza Brandtlová a reprezentantka v BMX freestylu na OH v Paříži 2024 Iveta Miculyčová. Celý článek

Lidl otevírá ve Dvoře Králové nad Labem novou prodejnu

Ve čtvrtek 6. března otevírá společnost Lidl svou další  prodejnu, tentokrát ve Dvoře Králové nad Labem. Zákazníci se mohou těšit na novou moderní a ekologickou prodejnu a v prvních 5 týdnech po otevření také na atraktivní akce. Zajímavostí je rovněž to, že prodejna se nachází poblíž 83 metrů vysokého památkově chráněného komínu bývalého textilního podniku TIBA. Celý článek

Imper kupuje konkurenční aplikaci Seeky a utvrzuje svoji vedoucí pozici na trhu

Společnost Imper, česká jednička na poli data driven sales, oznámila akvizici Seeky, druhého největšího nástroje v oblasti trackování návštěv webu v Česku. Podíl získala od společnosti Alsenta, která nástroj vyvíjela a provozovala. Touto strategickou akvizicí posiluje Imper svoji vedoucí pozici na trhu B2B společností využívajících chytrá data pro růst svých klientů. Celý článek

Kaufland na Barrandově otevírá vlajkovou prodejnu

Nová, moderně zařízená prodejna Kaufland na pražském Barrandově ve středu 26. února poprvé otevírá dveře zákazníkům. V hlavním městě jde o již 12. pobočku. Prodejní plocha o rozloze 4122 m2 nabízí bohatý sortiment produktů, oblíbených potravin vlastních značek ale i regionálních dodavatelů a také řadu technologických novinek. Celý článek

BILLA pokračuje v expanzi i v roce 2025

Obchodní řetězec BILLA otevřel v loňském roce rekordní počet čtrnácti nových prodejen. V expanzi pak pokračuje i na počátku roku 2025. První novou prodejnou roku je BILLA v Terezíně. Zákazníci ji mohou navštívit v retail parku na výjezdu z tohoto třítisícového města ve směru na Lovosice. Celý článek

Odstartoval již 23. ročník soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku

Začátkem února byla spuštěna registrace do prestižní soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku. Vyplnit přihlašovací dotazník mohou soutěžící až do 11. dubna přes webový formulář www.zamestnavatelroku.cz. Soutěžit se bude nejenom o titul v tradiční kategorii o nejlepšího zaměstnavatele. Své pevné místo už v soutěži má i ocenění Kantýna roku, Férový zaměstnavatel či kategorie Státní správa a neziskový sektor. Celý článek

Společnost dm otevírá novou prodejnu v Terezíně

Ve čtvrtek 20.02.2025 přivítala zákazníky nově otevřená prodejna dm Retail park Terezín. Prodejna nabídne moderně uspořádaný prostor v novém designu s beauty čtvrtí. Nákupy zákazníkům zpříjemní také samoobslužné pokladny, či bezplatné wi-fi připojení až na dvě hodiny denně. Zákazníci v prodejně najdou regály barevně rozlišené do čtvrtí podle druhu sortimentu pro lepší orientaci i zážitek z nakupování. Celý článek

Jihlavanka expanduje a otevírá síť coffee-to-go kaváren

Značka Jihlavanka, nejprodávanější pražená káva v ČR, vstupuje na kavárenský trh. V Praze na Palmovce otevřela svoji první kavárnu, která nabízí širokou nabídku kávových nápojů a občerstvení s sebou za dostupné ceny. Chce tak navázat na úspěšné zahraniční koncepty a sítí coffee-to-go kaváren a kiosků zaplnit mezeru na trhu. Pomoci jí k tomu má vysoká známost značky, dobrý poměr ceny a kvality a pečlivý výběr lokalit s vysokou frekvencí zákazníků. Celý článek

Chytré kamery Konica Minolta nahrazují požární hlásiče

Konica Minolta vyvinula kamerové řešení, které získalo jako jediné na světě certifikaci pro požární hlásič (EN 54-10). Termokamery s umělou inteligencí dokážou detekovat i nepatrnou změnu teploty a rozpoznat tak riziko požáru ještě předtím, než vůbec vznikne. Řešení je vhodné jak pro dohled nad vnitřními prostory, kde může nahradit klasické detektory kouře, tak pro exteriér, jako jsou skládky odpadů či venkovní výrobní a logistické areály. Celý článek

Rekordní rok Kofoly. I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %

Společnost Kofola ČeskoSlovensko zveřejnila své předběžné hospodářské výsledky za rok 2024. Potvrdila nejen výborné tržby v jednotlivých zemích, kde působí, ale i rekordní EBITDU za celou skupinu Kofola, která převýšila 1,8 miliard korun. Výsledky za loňský rok potvrzují sílu celé skupiny, jejích značek i schopnost reagovat na měnící se podmínky na trhu. V roce 2025 hodlá management Kofoly hojně investovat. Celý článek

Penny je zákazníkům nejblíž: loni otevřelo 12 prodejen

Diskontní řetězec PENNY otevřel v uplynulém roce rekordní počet nových prodejen. Po celé ČR vyrostlo 12 zcela nových, další pak prošly modernizací. PENNY se tak počtem obchodů blíží číslu 430, čímž upevnilo svoji pozici nejdostupnějšího českého řetězce. Již v loňském roce trvala dle průzkumu pomocí Google Maps cesta do nejbližšího PENNY pouze krátce přes 12 minut. Nyní je řetězec díky investici do expanze v řádu vyšších stovek milionů zákazníkům ještě blíž. V letošním roce plánuje síť prodejen dále rozšiřovat, zejména pak v menších městech a obcích. Celý článek

Marketing společnosti Pivovary Staropramen nově vede Martin Smejkal

Společnost Pivovary Staropramen má nového marketingového ředitele pro Českou republiku a Slovensko. Stal se jím Martin Smejkal. Do firmy přináší více než 25 let marketingových zkušeností, které načerpal během působení v manažerských rolích například ve společnostech Brown-Forman nebo Procter & Gamble. Celý článek

Antifood-waste platforma Munch se spojuje s rumunskou jedničkou Bonapp

Platforma Munch, která i v Česku pod značkou Nesnězeno bojuje proti plýtvání jídlem, spojuje síly se svou rumunskou obdobou, aplikací Bonapp. Vzniká tak největší platforma zaměřená na záchranu potravin v regionu střední a východní Evropy. Obě společnosti v roce 2024 souhrnně dosáhly celkového obratu 7,5 milionu eur. Celý článek

DACHSER spustil fotovoltaickou elektrárnu v Kladně

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic investoval v Kladně do výstavby fotovoltaické elektrárny. Zařízení instalované na střeše moderního překládkového skladu na ploše  4 146 m² pokrývá třetinu roční spotřeby energie celého logistického provozu i nové administrativní vestavby. Celý článek

Společnost Lidl navyšuje mzdy a rozšiřuje benefity

Společnost Lidl od 1. března 2025 opět navyšuje mzdy a současně rozšiřuje portfolio zaměstnaneckých benefitů. Ty se již na podzim minulého roku rozrostly o benefitní systém Cafeterie, nově se do něj zaměstnancům 1 x měsíčně připíší body k využití dle vlastního výběru. Celý článek

Agdata spouští první marketplace pro české zemědělce

Agdata, největší poskytovatel služeb precizního zemědělství v Česku, spouští nezávislý marketplace pro zemědělce. Na své nové platformě AgDeals umožní zemědělcům prodat jejich úrodu a zároveň si na jednom místě nakoupit vše potřebné přímo od obchodníků. Celý článek

Retail v roce 2025: čeští spotřebitelé hledají kvalitu, obchody zrychlují inovace

Krize skončila a zákazníci se vrací ke kvalitě, i když si stále dávají pozor na ceny, zejména u komodit. Rychle roste podíl privátních značek, naopak podíl slevových akcí minulý rok stagnoval. Letošní rok bude v obchodě rokem inovací, největšími riziky jsou snaha dodavatelů o zdražování a nedostatek zaměstnanců. Toto jsou hlavní závěry společné výroční tiskové konference Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) a výzkumné agentury NielsenIQ (NIQ). Celý článek

Mall.cz v novém

Mall.cz, známý český e-shop, dostává „nový kabát“. 31. března 2025 značka Mall dokončí svůj přechod na platformu Allegro. Pro zákazníky to znamená zachování oblíbených služeb a výhod, jako je rychlé doručení, lokální tým zákaznické podpory a časté slevové akce, v kombinaci s výhodami Allegro a bezkonkurenční nabídkou online tržiště. A to vše na jednom místě. Celý článek

Hebe pokračuje v růstu na českém trhu

Drogistický řetězec Hebe, specializující se na širokou nabídku kosmetických produktů, pokračuje v expanzi na českém trhu a otevírá svou první prodejnu v Ostravě. Nová pobočka v obchodním centru Nová Karolina představuje důležitý krok v růstu značky na domácím trhu a posiluje její postavení v beauty segmentu a osobní péče. Celý článek

Pooch & Mutt, patřící do skupiny VAFO, rozšiřuje své portfolio akvizicí BIOME9

Pooch & Mutt, jedna z nejrychleji rostoucích společností v oblasti krmiv pro domácí mazlíčky ve Velké Británii, s radostí oznamuje akvizici společnosti BIOME9. Ta je známá svým personalizovaným testováním zdraví střev a vědecky podloženými doplňkovými plány stravování pro psy. Jedná se o strategický krok posilující závazek Pooch & Mutt k poskytování komplexních řešení, která pomáhají psům všech plemen a potřeb vést šťastný a zdravý život. Celý článek

Kaufland uvádí do provozu první dva velké fotovoltaické systémy na prodejnách v Kuřimi a Humpolci

Udržitelnost a společenská odpovědnost je pevnou součástí strategie obchodního řetězce Kaufland. Společnost se drží svého závazku k ochraně klimatu a snížení emisí o 80 % do roku 2030. I z toho důvodu se soustředí na realizaci svého projektu výstavby fotovoltaických elektráren na střechách prodejen. Nyní spouští první dva fotovoltaické systémy na prodejnách v Kuřimi a Humpolci. Dalších 10 fotovoltaických elektráren uvede do provozu v průběhu letošního roku. Jejich výstavbu navíc plánuje nadále rozšiřovat, jelikož tak v daných lokalitách dokáže snížit náklady na elektřinu až o 20 %. Celý článek

SOCR Retail Index: Mírný optimismus obchodníků trvá: Chybějící zaměstnanci a problémy s dodavateli však táhnou náladu dolů

SOCR Retail Index, pravidelný čtvrtletní průzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR mapující sentiment v českém obchodním sektoru, dosáhl v rámci svého zimního kola na škále 0-100 hodnoty 63,3. Vývoj naznačuje přetrvávající mírný optimismus mezi obchodníky, a to i přes drobné oslabení oproti letošnímu podzimu kvůli nedostatku zaměstnanců a problémům s dodavateli. Celý článek

Logistické centrum Lidlu v Bravanticích: po pěti měsících ostrého provozu odbaví až 950 objednávek denně

Logistické centrum společnosti Lidl v Bravanticích u Ostravy po téměř půl roce fungování provozu zaměstnává 326 pracovníků, z nichž 268 působí na skladnických pozicích a 58 se věnuje administrativním činnostem. Logistické centrum se rozkládá na ploše 38 500 m2 a umožňuje skladování zboží s kapacitou až 35 770 europalet. To svědčí o vysoké kapacitě a efektivitě moderního provozu. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Celý článek

Potravinové banky v roce 2024 zvládly zatěžkávací zkoušku. Zde jsou výsledky

Potravinové banky v roce 2024 shromáždily rekordních 16 600 tun potravin, což představuje meziroční nárůst o 20 %. Pomohly 430 tisícům lidí v nouzi, a potvrdily tak svou nezastupitelnou roli v boji proti plýtvání potravinami a v poskytování pomoci těm, kteří ji nejvíce potřebují. Zároveň prokázaly svou připravenost během zářijových povodní, kdy zajišťovaly a stále ještě zajišťují klíčovou humanitární pomoc do zaplavených oblastí. Celý článek

Tržby IKEA v Česku vzrostly o 3,7 %, letos otevře další plánovací studio a investuje do obchodních domů

IKEA v uplynulém finančním roce utržila 12,6 miliard Kč, což je v meziročním srovnání o 3,7 % více. Podíl online prodejů na tržbách se zvýšil o 14,8 % a celkově představuje už více než čtvrtinu (27,1 %). V novém roce bude IKEA investovat do modernizace obchodních domů s důrazem na udržitelnost a zaměří se na rozvoj služeb. Prioritou zůstává i cenová dostupnost. Celý článek

Kontroly olivových olejů: téměř polovina vzorků nevyhověla

Výsledky kontrolní akce Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) zaměřené na kvalitu olivových olejů v tržní síti ČR ukázaly, že 44,4 % hodnocených vzorků nesplnilo požadavky právních předpisů. Nejzávažnější porušení představovaly ty olivové oleje, které při hodnocení neodpovídaly označení „extra panenské“ a ve skutečnosti se jednalo o oleje nižší kategorie. Celý článek

Fairbruary – měsíc Fairtrade nákupů. V únoru se rozhodujme při nákupech podle původu surovin

V současném světě čelíme velkým problémům od válečných konfliktů přes nerovnosti mezi lidmi až po dopady klimatických změn a ztrátu biodiverzity. Fairtrade může být součástí řešení, jak některým výzvám čelit, a počítají se i zdánlivě drobné kroky, třeba ve změně nákupního chování jednotlivců, firem a institucí. Proto už tento únor proběhne nová kampaň “Fairbruary – měsíc Fairtrade nákupů”, do které se zapojuje mnoho obchodníků a do něhož, jak věříme, se zapojí i řada spotřebitelů. Celý článek

Lidl spouští provoz nového automatu na zpětný odběr PET lahví a plechovek v Praze 11

Společnost Lidl Česká republika pokračuje v rozšiřování svého projektu zpětného odběru PET lahví a plechovek. Aktuálně spustil testovací provoz prvního samostatně stojícího automatu pro vracení těchto obalů v prodejně OC Opatovská v Praze 11. Projekt, který je součástí strategie REset Plastic, umožňuje zákazníkům vracet libovolné PET lahve a plechovky bez nutnosti nákupu dalších produktů. Od začátku projektu v únoru 2023 se podařilo sesbírat více než 820 tisíc obalů v osmi prodejnách po celé České republice. Celý článek

SSI Group se stala holdingem. Obrat loni zvýšila o 13%

SSI Group, přední poskytovatel služeb integrovaného facility managementu, se od 1. ledna 2025 stává holdingem. Nově tak bude zaštiťovat nástupnické dceřiné společnosti zaměřené na jednotlivé oblasti služeb integrovaného facility managementu. Na trhu se tak začnou uplatňovat společnosti SSI Facility, SSI Cleaning, SSI Technology a SSI Security. Tato transformace přichází po roce, kdy skupina zaznamenala meziroční růst obratu o 13 % a rozšířila svou působnost na nové prestižní zakázky v Česku i na Slovensku. Celý článek

Angry Beards vykračují k vlastní výrobě

Česká značka kosmetiky Angry Beards majetkově vstupuje do společnosti Aromatica, českého prodejce a výrobce kosmetiky s 90letou tradicí a více než 30 lety zkušeností. Pro třebíčskou společnost, která stojí za úspěšnými značkami Angry Beards, Busy B a Calm B, jde o rozhodný krok směrem k vlastní výrobě. Až pětinu zakázkově vyráběných kosmetických hmot plánuje brzy začít „vařit“ ve Šlapanicích u Brna. Celý článek

Lidl společně s WWF dále posiluje své úsilí o vědomém stravování

Lidl dále posiluje své úsilí o vědomém stravování tím, že do roku 2050 ještě důsledněji přizpůsobí svůj sortiment Planetary Health Diet (PHD). Do roku 2030 Lidl zvýší podíl prodeje rostlinných potravin, jako jsou rostlinné bílkoviny, celozrnné výrobky, ovoce a zelenina, o 20 procent ve srovnání s rokem 2023. Lidl je prvním maloobchodníkem, který vytvořil transparentnost pro všechny kategorie potravin ve svém sortimentu ve všech 31 zemích, kde má prodejny. K tomu Lidl používá metodiku Světového fondu na ochranu přírody (WWF). Tímto způsobem Lidl umožňuje svým zákazníkům činit ekologičtější a zdravější rozhodnutí. Celý článek

Albert opět navyšuje mzdy zaměstnancům prodejen

Navýšením mzdových nákladů o stovky milionů korun zlepší Albert v letošním roce finanční podmínky pracovníkům na prodejnách, distribučních centrech i centrále. Společnost Albert dnes oznámila zaměstnancům plánované navýšení mezd od 1. dubna, které bude činit na provozních pozicích v prodejnách v průměru 6 %. Za poslední dva roky tak Albert navýšil mzdy prodavačkám a prodavačům, pekařům, skladníkům, zelinářům i vedoucím týmů prodejen v průměru o 16 % při souhrnné inflaci 13,1 % za uplynulé dva roky*. Celý článek

Iniciativa pro vzdělávání v oblasti klimatu se rozšiřuje

Přední prodejci v oblasti fashion and beauty ASOS, BOOZT a Selfridges Group jsou novými členy programu FASHION LEAP FOR CLIMATE. Umožní tak stovkám módních značek ze svého společného portfolia zapojit se do této vzdělávací iniciativy. Jako strategický partner se připojuje také nezisková globální aliance Cascale, která program nabízí vybraným členům své globální sítě v oblasti oděvů a spotřebního zboží. Celý článek

Fond Max Realitní rozšiřuje své portfolio o pražské budovy Myslbek a Flora

Podpisem závazných smluv byla v minulých dnech zakončena náročná jednání zástupců fondu Max Realitní s dosavadními vlastníky dvou prémiových komerčních nemovitostí v Praze, nákupních a administrativních center Myslbek a Flora. Nemovitosti, jejichž akvizice přijde fond na přibližně 8 miliard korun, vhodně doplní stávající portfolio fondu, zaměřeného na prémiové nemovitosti s prověřenou ekonomickou výkonností. Nový vlastník má v plánu nemovitosti postupně modernizovat a využít naplno jejich vysoký potenciál. Celý článek

Bankovní identitu používá 70 % lidí

Bankovní identitu v Česku poskytují už všechny retailové banky. Meziročně přibylo 650 000 uživatelů. Česká republika patří ke špičce Evropy ve využívání digitální identity. Bankovní identitu používá 70 % lidí v produktivním věku, kteří se s její pomocí identifikují v průměru sedmkrát ročně. To šetří nejen lidem, ale také firmám a institucím čas i administrativu. Například na Úřadu práce ČR se v lednu téměř 40 % uchazečů o zaměstnání odbavilo online. Celý článek

Společnost dm spouští novou kampaň – Prostě Já

„Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. Celý článek

Kaufland investoval do komunitních projektů více než 10 milionů korun

Pořádání sousedských slavností, kulturních akcí, podpora rodinných center nebo komunitního života ve městech a obcích, či vytvoření a zvelebení 48 komunitních zahrad napříč regiony celé České republiky. Tyto a mnoho jiných aktivit podpořila společnost Kaufland ve spolupráci s Nadací Via více než 10 000 000 Kč, které v posledních čtyřech letech věnovala na podporu komunitních projektů v rámci grantových programů „Milion pro…“ a „Už to roste, už to klíčí“. Celý článek

Tesco skládá nový hypermarket v pražském NC Eden

Hypermarket Tesco Eden zahájil dlouho očekávanou rekonstrukci, která promění jeho prostory téměř k nepoznání. Moderní design, ekologické technologie a přehlednější uspořádání – to vše čeká zákazníky již na začátku léta. Práce probíhají postupně za plného provozu, aby byla prodejna co nejvíce dostupná. Celý článek

Veletrh BIOFACH 2025 se blíží – Zajistěte si vstupenku & místo na jednodenním zájezdu

Pod heslem letošního ročníku Yes, we do! – jak úspěšně proměnit sektor biopotravin, ve dnech 11. až 14. února 2025 poskytne BIOFACH, přední světový veletrh biopotravin, ucelený přehled o rozmanitých tématech bio branže. V Norimberku se setkají největší hráči v oboru s odbornými návštěvníky. BIOFACH je zdroj inspirací, inovací a také odborných informací. Celý článek

McDonald‘s sází na automatizaci

Společnost Loxone, specialista na automatizaci rodinných a bytových domů i komerčních budov, pomáhá řídit vnitřní systémy poboček společnosti McDonald‘s. Tím dochází ke zjednodušení práce zaměstnanců, úsporám energie a podpoře udržitelnosti. Rozsáhlou rekonstrukcí prošla například pobočka v OC Nový Smíchov na Andělu, kde bylo implementováno chytré řešení Loxone v podobě automatického řízení osvětlení, topení a chlazení. Celý článek

Společnosti Kaufland a Lidl podporují zálohování a budou na něj připraveni

Při příležitosti návštěvy ministra životního prostředí Petra Hladíka ve společnostech Kaufland a Lidl byly představeny průběžné výsledky dvouletého pilotního projektu na zpětný odběr nápojových PET lahví a plechovek. Programy zaměřené na edukaci zákazníků a jejich zkušenosti se systémem se osvědčily. Probíhající přípravy na budoucí zálohový systém v ČR tak vychází jak z výsledků projektu, tak zkušeností obou obchodních řetězců se zálohováním v zahraničí. Celý článek

EasyPark Group dokončila akvizici Flowbird Group

Akvizicí společnosti Flowbird se EasyPark stává předním globálním poskytovatelem mobilitních platforem. Společnost si klade za cíl převzít větší odpovědnost za digitalizaci městské mobility po celém světě. EasyPark přitom sází na služby a řešení založené na datech, která mají města učinit příjemnějšími pro život. Celý článek

Dušan Drábek jmenován novým Country Leadem CHEP pro Českou republiku

Společnost CHEP, poskytovatel řešení pro dodavatelské řetězce, jmenovala Dušana Drábka novým country leadem pro Českou republiku s účinností od 1. 1. 2025. V rámci své nové role bude zodpovědný za všechny oblasti podnikání společnosti, včetně lokálních týmů Sales, Customer Service, Asset Management a Office Management, se zvláštním důrazem na posilování a rozšiřování vztahů se zákazníky, zvyšování efektivity provozu a na zlepšování zákaznické zkušenosti se společností CHEP. Celý článek

Společnost Primark vstupuje do roku 2025 představením své dosud největší kolekce sportovního oblečení

Společnost Primark představila svou dosud největší kolekci sportovního oblečení. Od sportovních podprsenek a topů odvádějících pot až po prvotřídní měkké legíny a teplákové soupravy. Nová kolekce nabízí zákazníkům kvalitu a vysokou užitnou hodnotu bez vysoké ceny a zahrnuje nejnovější inovace, jako je čtyřsměrně strečový a prodyšný materiál a tkanina dobře odvádějící pot. Celý článek

BILLA věnovala v rámci podpory komunit Masarykově základní škole ve Vracově 50 000 korun

Ve Vracově na Hodonínsku otevřela BILLA před Vánoci svoji první dřevěnou prodejnu s udržitelnými technologiemi. V rámci podpory místní komunity se při této příležitosti rozhodla podpořit některou z místních organizací. Na základě hlasování samotných obyvatel nyní předala dar v hodnotě 50 000 korun Masarykově základní škole Vracov. Ta je využije na podporu mimoškolních aktivit dětí, vzdělávací kursy a nákup potřebných pomůcek. Celý článek

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

„Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Celý článek

Salon vín 2025: Rekordní počet vín soupeřil o zlatou medaili

Salon vín, nejvyšší a největší národní soutěž vín v České republice, oznámil sto nejlépe hodnocených vín pro rok 2025. Tato prestižní soutěž, která je pod záštitou hejtmana Jihomoravského kraje Mgr. Jana Grolicha a ministra zemědělství Mgr. Marka Výborného, prezentuje nejlepší vína z jednotlivých českých a moravských vinařských regionů, odrůd a stylů. Od února bude možné se seznámit s oceněnými víny ve stejnojmenné degustační expozici v historickém sklepení valtického zámku. Celý článek

Veletrh Fruit Logistica 2025 se blíží – využijte slevový kód na vstupenky

Pod heslem MAKE FRUITFUL CONNECTIONS se na berlínském výstavišti od 5. do 7. února 2025 setkají největší hráči v oboru s odbornými návštěvníky a přáteli z celého světa na nejvýznamnějším světovém veletrhu pro obchod s čerstvým ovocem a zeleninou, logistiku, stroje a technologie. FRUIT LOGISTICA je zdroj inspirace a inovací. Hodnotový řetězec mapuje komplexně – od výrobce ke spotřebiteli, od místa sadby až po místo prodeje. Celý článek

BILLA zcela zrušila papírové cenovky

V průběhu uplynulého roku BILLA postupně dokončila na všech svých prodejnách instalaci digitálních cenovek. Přestala tak zcela používat papírové cenovky, a díky tomu zachrání každý rok 743 stromy, které by jinak byly pokáceny na jejich výrobu. Současně výrazně šetří čas svých zaměstnanců, kteří se tak mohou věnovat péči o zákazníky a prodejní prostředí. Celý článek

XXXLutz přebírá skupinu Porta v Německu, České republice a na Slovensku

XXXLutz přebírá německou skupinu Porta, rodinnou firmu zaměřenou na nábytek a bydlení, která má přibližně 140 poboček v Německu, Česku a na Slovensku. Kromě značky porta patří do skupiny také další německé brandy Möbel Boss a Möbel Letz. Součástí akvizice je i ASKO – NÁBYTEK a ASKO – NÁBYTOK, které jsou od roku 2011 s 14 pobočkami v Česku a 7 pobočkami na Slovensku součástí skupiny Porta. Celý článek

Absolutní rekord, na český trh loni vstoupilo 47 nových značek

Na český trh v roce 2024 vstoupilo 47 značek, jak vyplývá z průzkumu společnosti Cushman & Wakefield, která nové vstupy sleduje již 11 let. Jedná se o nejvyšší počet značek, který na česky trh vstoupil, v roce 2023 se jednalo o 40 brandů. Segment F&B a potravin je zastoupen největším počtem značek, stejně jako v minulých letech. Celý článek

První ekologickou prodejnu ze dřeva otevřela BILLA ve Vracově

BILLA otevřela svoji první ekologickou prodejnu ze dřeva vybavenou udržitelnými technologiemi ve Vracově na Hodonínsku. Na okraji města na příjezdu od Kyjova vyrostla během čtyř měsíců jedna z nejekologičtějších prodejen BILLA tohoto typu u nás, která využívá zbytkové teplo pro chlazení, z něhož je zbytek odváděn do systému podlahového vytápění, využívá dešťovou vodu a na střeše má instalovány fotovoltaické panely, které zásobují prodejnu zelenou energií. A na každém kroku myslí na komfort svých zákazníků, které BILLA poprvé přivítala ve středu 18. prosince. Celý článek

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance. Jedním z takových zajímavých benefitů nad rámec zákoníku práce jsou tzv. sick days – placené zdravotní volno na vyléčení, které zaměstnanec může čerpat bez lékařského potvrzení. Analýza portálu Platy.cz ukázala, v kterých odvětvích tento benefit mohou zaměstnanci využívat nejčastěji a jaké další příbuzné benefity od zaměstnavatelů dostávají. Celý článek