Rekordní rok Kofoly. I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %

Společnost Kofola ČeskoSlovensko zveřejnila své předběžné hospodářské výsledky za rok 2024. Potvrdila nejen výborné tržby v jednotlivých zemích, kde působí, ale i rekordní EBITDU za celou skupinu Kofola, která převýšila 1,8 miliard korun. Výsledky za loňský rok potvrzují sílu celé skupiny, jejích značek i schopnost reagovat na měnící se podmínky na trhu. V roce 2025 hodlá management Kofoly hojně investovat. Celý článek

Penny je zákazníkům nejblíž: loni otevřelo 12 prodejen

Diskontní řetězec PENNY otevřel v uplynulém roce rekordní počet nových prodejen. Po celé ČR vyrostlo 12 zcela nových, další pak prošly modernizací. PENNY se tak počtem obchodů blíží číslu 430, čímž upevnilo svoji pozici nejdostupnějšího českého řetězce. Již v loňském roce trvala dle průzkumu pomocí Google Maps cesta do nejbližšího PENNY pouze krátce přes 12 minut. Nyní je řetězec díky investici do expanze v řádu vyšších stovek milionů zákazníkům ještě blíž. V letošním roce plánuje síť prodejen dále rozšiřovat, zejména pak v menších městech a obcích. Celý článek

Marketing společnosti Pivovary Staropramen nově vede Martin Smejkal

Společnost Pivovary Staropramen má nového marketingového ředitele pro Českou republiku a Slovensko. Stal se jím Martin Smejkal. Do firmy přináší více než 25 let marketingových zkušeností, které načerpal během působení v manažerských rolích například ve společnostech Brown-Forman nebo Procter & Gamble. Celý článek

Antifood-waste platforma Munch se spojuje s rumunskou jedničkou Bonapp

Platforma Munch, která i v Česku pod značkou Nesnězeno bojuje proti plýtvání jídlem, spojuje síly se svou rumunskou obdobou, aplikací Bonapp. Vzniká tak největší platforma zaměřená na záchranu potravin v regionu střední a východní Evropy. Obě společnosti v roce 2024 souhrnně dosáhly celkového obratu 7,5 milionu eur. Celý článek

DACHSER spustil fotovoltaickou elektrárnu v Kladně

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic investoval v Kladně do výstavby fotovoltaické elektrárny. Zařízení instalované na střeše moderního překládkového skladu na ploše  4 146 m² pokrývá třetinu roční spotřeby energie celého logistického provozu i nové administrativní vestavby. Celý článek

Společnost Lidl navyšuje mzdy a rozšiřuje benefity

Společnost Lidl od 1. března 2025 opět navyšuje mzdy a současně rozšiřuje portfolio zaměstnaneckých benefitů. Ty se již na podzim minulého roku rozrostly o benefitní systém Cafeterie, nově se do něj zaměstnancům 1 x měsíčně připíší body k využití dle vlastního výběru. Celý článek

Agdata spouští první marketplace pro české zemědělce

Agdata, největší poskytovatel služeb precizního zemědělství v Česku, spouští nezávislý marketplace pro zemědělce. Na své nové platformě AgDeals umožní zemědělcům prodat jejich úrodu a zároveň si na jednom místě nakoupit vše potřebné přímo od obchodníků. Celý článek

Retail v roce 2025: čeští spotřebitelé hledají kvalitu, obchody zrychlují inovace

Krize skončila a zákazníci se vrací ke kvalitě, i když si stále dávají pozor na ceny, zejména u komodit. Rychle roste podíl privátních značek, naopak podíl slevových akcí minulý rok stagnoval. Letošní rok bude v obchodě rokem inovací, největšími riziky jsou snaha dodavatelů o zdražování a nedostatek zaměstnanců. Toto jsou hlavní závěry společné výroční tiskové konference Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) a výzkumné agentury NielsenIQ (NIQ). Celý článek

Mall.cz v novém

Mall.cz, známý český e-shop, dostává „nový kabát“. 31. března 2025 značka Mall dokončí svůj přechod na platformu Allegro. Pro zákazníky to znamená zachování oblíbených služeb a výhod, jako je rychlé doručení, lokální tým zákaznické podpory a časté slevové akce, v kombinaci s výhodami Allegro a bezkonkurenční nabídkou online tržiště. A to vše na jednom místě. Celý článek

Hebe pokračuje v růstu na českém trhu

Drogistický řetězec Hebe, specializující se na širokou nabídku kosmetických produktů, pokračuje v expanzi na českém trhu a otevírá svou první prodejnu v Ostravě. Nová pobočka v obchodním centru Nová Karolina představuje důležitý krok v růstu značky na domácím trhu a posiluje její postavení v beauty segmentu a osobní péče. Celý článek

Pooch & Mutt, patřící do skupiny VAFO, rozšiřuje své portfolio akvizicí BIOME9

Pooch & Mutt, jedna z nejrychleji rostoucích společností v oblasti krmiv pro domácí mazlíčky ve Velké Británii, s radostí oznamuje akvizici společnosti BIOME9. Ta je známá svým personalizovaným testováním zdraví střev a vědecky podloženými doplňkovými plány stravování pro psy. Jedná se o strategický krok posilující závazek Pooch & Mutt k poskytování komplexních řešení, která pomáhají psům všech plemen a potřeb vést šťastný a zdravý život. Celý článek

Kaufland uvádí do provozu první dva velké fotovoltaické systémy na prodejnách v Kuřimi a Humpolci

Udržitelnost a společenská odpovědnost je pevnou součástí strategie obchodního řetězce Kaufland. Společnost se drží svého závazku k ochraně klimatu a snížení emisí o 80 % do roku 2030. I z toho důvodu se soustředí na realizaci svého projektu výstavby fotovoltaických elektráren na střechách prodejen. Nyní spouští první dva fotovoltaické systémy na prodejnách v Kuřimi a Humpolci. Dalších 10 fotovoltaických elektráren uvede do provozu v průběhu letošního roku. Jejich výstavbu navíc plánuje nadále rozšiřovat, jelikož tak v daných lokalitách dokáže snížit náklady na elektřinu až o 20 %. Celý článek

SOCR Retail Index: Mírný optimismus obchodníků trvá: Chybějící zaměstnanci a problémy s dodavateli však táhnou náladu dolů

SOCR Retail Index, pravidelný čtvrtletní průzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR mapující sentiment v českém obchodním sektoru, dosáhl v rámci svého zimního kola na škále 0-100 hodnoty 63,3. Vývoj naznačuje přetrvávající mírný optimismus mezi obchodníky, a to i přes drobné oslabení oproti letošnímu podzimu kvůli nedostatku zaměstnanců a problémům s dodavateli. Celý článek

Logistické centrum Lidlu v Bravanticích: po pěti měsících ostrého provozu odbaví až 950 objednávek denně

Logistické centrum společnosti Lidl v Bravanticích u Ostravy po téměř půl roce fungování provozu zaměstnává 326 pracovníků, z nichž 268 působí na skladnických pozicích a 58 se věnuje administrativním činnostem. Logistické centrum se rozkládá na ploše 38 500 m2 a umožňuje skladování zboží s kapacitou až 35 770 europalet. To svědčí o vysoké kapacitě a efektivitě moderního provozu. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Celý článek

Potravinové banky v roce 2024 zvládly zatěžkávací zkoušku. Zde jsou výsledky

Potravinové banky v roce 2024 shromáždily rekordních 16 600 tun potravin, což představuje meziroční nárůst o 20 %. Pomohly 430 tisícům lidí v nouzi, a potvrdily tak svou nezastupitelnou roli v boji proti plýtvání potravinami a v poskytování pomoci těm, kteří ji nejvíce potřebují. Zároveň prokázaly svou připravenost během zářijových povodní, kdy zajišťovaly a stále ještě zajišťují klíčovou humanitární pomoc do zaplavených oblastí. Celý článek

Tržby IKEA v Česku vzrostly o 3,7 %, letos otevře další plánovací studio a investuje do obchodních domů

IKEA v uplynulém finančním roce utržila 12,6 miliard Kč, což je v meziročním srovnání o 3,7 % více. Podíl online prodejů na tržbách se zvýšil o 14,8 % a celkově představuje už více než čtvrtinu (27,1 %). V novém roce bude IKEA investovat do modernizace obchodních domů s důrazem na udržitelnost a zaměří se na rozvoj služeb. Prioritou zůstává i cenová dostupnost. Celý článek

Kontroly olivových olejů: téměř polovina vzorků nevyhověla

Výsledky kontrolní akce Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) zaměřené na kvalitu olivových olejů v tržní síti ČR ukázaly, že 44,4 % hodnocených vzorků nesplnilo požadavky právních předpisů. Nejzávažnější porušení představovaly ty olivové oleje, které při hodnocení neodpovídaly označení „extra panenské“ a ve skutečnosti se jednalo o oleje nižší kategorie. Celý článek

Fairbruary – měsíc Fairtrade nákupů. V únoru se rozhodujme při nákupech podle původu surovin

V současném světě čelíme velkým problémům od válečných konfliktů přes nerovnosti mezi lidmi až po dopady klimatických změn a ztrátu biodiverzity. Fairtrade může být součástí řešení, jak některým výzvám čelit, a počítají se i zdánlivě drobné kroky, třeba ve změně nákupního chování jednotlivců, firem a institucí. Proto už tento únor proběhne nová kampaň “Fairbruary – měsíc Fairtrade nákupů”, do které se zapojuje mnoho obchodníků a do něhož, jak věříme, se zapojí i řada spotřebitelů. Celý článek

Lidl spouští provoz nového automatu na zpětný odběr PET lahví a plechovek v Praze 11

Společnost Lidl Česká republika pokračuje v rozšiřování svého projektu zpětného odběru PET lahví a plechovek. Aktuálně spustil testovací provoz prvního samostatně stojícího automatu pro vracení těchto obalů v prodejně OC Opatovská v Praze 11. Projekt, který je součástí strategie REset Plastic, umožňuje zákazníkům vracet libovolné PET lahve a plechovky bez nutnosti nákupu dalších produktů. Od začátku projektu v únoru 2023 se podařilo sesbírat více než 820 tisíc obalů v osmi prodejnách po celé České republice. Celý článek

SSI Group se stala holdingem. Obrat loni zvýšila o 13%

SSI Group, přední poskytovatel služeb integrovaného facility managementu, se od 1. ledna 2025 stává holdingem. Nově tak bude zaštiťovat nástupnické dceřiné společnosti zaměřené na jednotlivé oblasti služeb integrovaného facility managementu. Na trhu se tak začnou uplatňovat společnosti SSI Facility, SSI Cleaning, SSI Technology a SSI Security. Tato transformace přichází po roce, kdy skupina zaznamenala meziroční růst obratu o 13 % a rozšířila svou působnost na nové prestižní zakázky v Česku i na Slovensku. Celý článek

Angry Beards vykračují k vlastní výrobě

Česká značka kosmetiky Angry Beards majetkově vstupuje do společnosti Aromatica, českého prodejce a výrobce kosmetiky s 90letou tradicí a více než 30 lety zkušeností. Pro třebíčskou společnost, která stojí za úspěšnými značkami Angry Beards, Busy B a Calm B, jde o rozhodný krok směrem k vlastní výrobě. Až pětinu zakázkově vyráběných kosmetických hmot plánuje brzy začít „vařit“ ve Šlapanicích u Brna. Celý článek

Lidl společně s WWF dále posiluje své úsilí o vědomém stravování

Lidl dále posiluje své úsilí o vědomém stravování tím, že do roku 2050 ještě důsledněji přizpůsobí svůj sortiment Planetary Health Diet (PHD). Do roku 2030 Lidl zvýší podíl prodeje rostlinných potravin, jako jsou rostlinné bílkoviny, celozrnné výrobky, ovoce a zelenina, o 20 procent ve srovnání s rokem 2023. Lidl je prvním maloobchodníkem, který vytvořil transparentnost pro všechny kategorie potravin ve svém sortimentu ve všech 31 zemích, kde má prodejny. K tomu Lidl používá metodiku Světového fondu na ochranu přírody (WWF). Tímto způsobem Lidl umožňuje svým zákazníkům činit ekologičtější a zdravější rozhodnutí. Celý článek

Albert opět navyšuje mzdy zaměstnancům prodejen

Navýšením mzdových nákladů o stovky milionů korun zlepší Albert v letošním roce finanční podmínky pracovníkům na prodejnách, distribučních centrech i centrále. Společnost Albert dnes oznámila zaměstnancům plánované navýšení mezd od 1. dubna, které bude činit na provozních pozicích v prodejnách v průměru 6 %. Za poslední dva roky tak Albert navýšil mzdy prodavačkám a prodavačům, pekařům, skladníkům, zelinářům i vedoucím týmů prodejen v průměru o 16 % při souhrnné inflaci 13,1 % za uplynulé dva roky*. Celý článek

Iniciativa pro vzdělávání v oblasti klimatu se rozšiřuje

Přední prodejci v oblasti fashion and beauty ASOS, BOOZT a Selfridges Group jsou novými členy programu FASHION LEAP FOR CLIMATE. Umožní tak stovkám módních značek ze svého společného portfolia zapojit se do této vzdělávací iniciativy. Jako strategický partner se připojuje také nezisková globální aliance Cascale, která program nabízí vybraným členům své globální sítě v oblasti oděvů a spotřebního zboží. Celý článek

Fond Max Realitní rozšiřuje své portfolio o pražské budovy Myslbek a Flora

Podpisem závazných smluv byla v minulých dnech zakončena náročná jednání zástupců fondu Max Realitní s dosavadními vlastníky dvou prémiových komerčních nemovitostí v Praze, nákupních a administrativních center Myslbek a Flora. Nemovitosti, jejichž akvizice přijde fond na přibližně 8 miliard korun, vhodně doplní stávající portfolio fondu, zaměřeného na prémiové nemovitosti s prověřenou ekonomickou výkonností. Nový vlastník má v plánu nemovitosti postupně modernizovat a využít naplno jejich vysoký potenciál. Celý článek

Bankovní identitu používá 70 % lidí

Bankovní identitu v Česku poskytují už všechny retailové banky. Meziročně přibylo 650 000 uživatelů. Česká republika patří ke špičce Evropy ve využívání digitální identity. Bankovní identitu používá 70 % lidí v produktivním věku, kteří se s její pomocí identifikují v průměru sedmkrát ročně. To šetří nejen lidem, ale také firmám a institucím čas i administrativu. Například na Úřadu práce ČR se v lednu téměř 40 % uchazečů o zaměstnání odbavilo online. Celý článek

Společnost dm spouští novou kampaň – Prostě Já

„Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. Celý článek

Kaufland investoval do komunitních projektů více než 10 milionů korun

Pořádání sousedských slavností, kulturních akcí, podpora rodinných center nebo komunitního života ve městech a obcích, či vytvoření a zvelebení 48 komunitních zahrad napříč regiony celé České republiky. Tyto a mnoho jiných aktivit podpořila společnost Kaufland ve spolupráci s Nadací Via více než 10 000 000 Kč, které v posledních čtyřech letech věnovala na podporu komunitních projektů v rámci grantových programů „Milion pro…“ a „Už to roste, už to klíčí“. Celý článek

Tesco skládá nový hypermarket v pražském NC Eden

Hypermarket Tesco Eden zahájil dlouho očekávanou rekonstrukci, která promění jeho prostory téměř k nepoznání. Moderní design, ekologické technologie a přehlednější uspořádání – to vše čeká zákazníky již na začátku léta. Práce probíhají postupně za plného provozu, aby byla prodejna co nejvíce dostupná. Celý článek

Veletrh BIOFACH 2025 se blíží – Zajistěte si vstupenku & místo na jednodenním zájezdu

Pod heslem letošního ročníku Yes, we do! – jak úspěšně proměnit sektor biopotravin, ve dnech 11. až 14. února 2025 poskytne BIOFACH, přední světový veletrh biopotravin, ucelený přehled o rozmanitých tématech bio branže. V Norimberku se setkají největší hráči v oboru s odbornými návštěvníky. BIOFACH je zdroj inspirací, inovací a také odborných informací. Celý článek

McDonald‘s sází na automatizaci

Společnost Loxone, specialista na automatizaci rodinných a bytových domů i komerčních budov, pomáhá řídit vnitřní systémy poboček společnosti McDonald‘s. Tím dochází ke zjednodušení práce zaměstnanců, úsporám energie a podpoře udržitelnosti. Rozsáhlou rekonstrukcí prošla například pobočka v OC Nový Smíchov na Andělu, kde bylo implementováno chytré řešení Loxone v podobě automatického řízení osvětlení, topení a chlazení. Celý článek

Společnosti Kaufland a Lidl podporují zálohování a budou na něj připraveni

Při příležitosti návštěvy ministra životního prostředí Petra Hladíka ve společnostech Kaufland a Lidl byly představeny průběžné výsledky dvouletého pilotního projektu na zpětný odběr nápojových PET lahví a plechovek. Programy zaměřené na edukaci zákazníků a jejich zkušenosti se systémem se osvědčily. Probíhající přípravy na budoucí zálohový systém v ČR tak vychází jak z výsledků projektu, tak zkušeností obou obchodních řetězců se zálohováním v zahraničí. Celý článek

EasyPark Group dokončila akvizici Flowbird Group

Akvizicí společnosti Flowbird se EasyPark stává předním globálním poskytovatelem mobilitních platforem. Společnost si klade za cíl převzít větší odpovědnost za digitalizaci městské mobility po celém světě. EasyPark přitom sází na služby a řešení založené na datech, která mají města učinit příjemnějšími pro život. Celý článek

Dušan Drábek jmenován novým Country Leadem CHEP pro Českou republiku

Společnost CHEP, poskytovatel řešení pro dodavatelské řetězce, jmenovala Dušana Drábka novým country leadem pro Českou republiku s účinností od 1. 1. 2025. V rámci své nové role bude zodpovědný za všechny oblasti podnikání společnosti, včetně lokálních týmů Sales, Customer Service, Asset Management a Office Management, se zvláštním důrazem na posilování a rozšiřování vztahů se zákazníky, zvyšování efektivity provozu a na zlepšování zákaznické zkušenosti se společností CHEP. Celý článek

Společnost Primark vstupuje do roku 2025 představením své dosud největší kolekce sportovního oblečení

Společnost Primark představila svou dosud největší kolekci sportovního oblečení. Od sportovních podprsenek a topů odvádějících pot až po prvotřídní měkké legíny a teplákové soupravy. Nová kolekce nabízí zákazníkům kvalitu a vysokou užitnou hodnotu bez vysoké ceny a zahrnuje nejnovější inovace, jako je čtyřsměrně strečový a prodyšný materiál a tkanina dobře odvádějící pot. Celý článek

BILLA věnovala v rámci podpory komunit Masarykově základní škole ve Vracově 50 000 korun

Ve Vracově na Hodonínsku otevřela BILLA před Vánoci svoji první dřevěnou prodejnu s udržitelnými technologiemi. V rámci podpory místní komunity se při této příležitosti rozhodla podpořit některou z místních organizací. Na základě hlasování samotných obyvatel nyní předala dar v hodnotě 50 000 korun Masarykově základní škole Vracov. Ta je využije na podporu mimoškolních aktivit dětí, vzdělávací kursy a nákup potřebných pomůcek. Celý článek

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

„Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Celý článek

Salon vín 2025: Rekordní počet vín soupeřil o zlatou medaili

Salon vín, nejvyšší a největší národní soutěž vín v České republice, oznámil sto nejlépe hodnocených vín pro rok 2025. Tato prestižní soutěž, která je pod záštitou hejtmana Jihomoravského kraje Mgr. Jana Grolicha a ministra zemědělství Mgr. Marka Výborného, prezentuje nejlepší vína z jednotlivých českých a moravských vinařských regionů, odrůd a stylů. Od února bude možné se seznámit s oceněnými víny ve stejnojmenné degustační expozici v historickém sklepení valtického zámku. Celý článek

Veletrh Fruit Logistica 2025 se blíží – využijte slevový kód na vstupenky

Pod heslem MAKE FRUITFUL CONNECTIONS se na berlínském výstavišti od 5. do 7. února 2025 setkají největší hráči v oboru s odbornými návštěvníky a přáteli z celého světa na nejvýznamnějším světovém veletrhu pro obchod s čerstvým ovocem a zeleninou, logistiku, stroje a technologie. FRUIT LOGISTICA je zdroj inspirace a inovací. Hodnotový řetězec mapuje komplexně – od výrobce ke spotřebiteli, od místa sadby až po místo prodeje. Celý článek

BILLA zcela zrušila papírové cenovky

V průběhu uplynulého roku BILLA postupně dokončila na všech svých prodejnách instalaci digitálních cenovek. Přestala tak zcela používat papírové cenovky, a díky tomu zachrání každý rok 743 stromy, které by jinak byly pokáceny na jejich výrobu. Současně výrazně šetří čas svých zaměstnanců, kteří se tak mohou věnovat péči o zákazníky a prodejní prostředí. Celý článek

XXXLutz přebírá skupinu Porta v Německu, České republice a na Slovensku

XXXLutz přebírá německou skupinu Porta, rodinnou firmu zaměřenou na nábytek a bydlení, která má přibližně 140 poboček v Německu, Česku a na Slovensku. Kromě značky porta patří do skupiny také další německé brandy Möbel Boss a Möbel Letz. Součástí akvizice je i ASKO – NÁBYTEK a ASKO – NÁBYTOK, které jsou od roku 2011 s 14 pobočkami v Česku a 7 pobočkami na Slovensku součástí skupiny Porta. Celý článek

Absolutní rekord, na český trh loni vstoupilo 47 nových značek

Na český trh v roce 2024 vstoupilo 47 značek, jak vyplývá z průzkumu společnosti Cushman & Wakefield, která nové vstupy sleduje již 11 let. Jedná se o nejvyšší počet značek, který na česky trh vstoupil, v roce 2023 se jednalo o 40 brandů. Segment F&B a potravin je zastoupen největším počtem značek, stejně jako v minulých letech. Celý článek

První ekologickou prodejnu ze dřeva otevřela BILLA ve Vracově

BILLA otevřela svoji první ekologickou prodejnu ze dřeva vybavenou udržitelnými technologiemi ve Vracově na Hodonínsku. Na okraji města na příjezdu od Kyjova vyrostla během čtyř měsíců jedna z nejekologičtějších prodejen BILLA tohoto typu u nás, která využívá zbytkové teplo pro chlazení, z něhož je zbytek odváděn do systému podlahového vytápění, využívá dešťovou vodu a na střeše má instalovány fotovoltaické panely, které zásobují prodejnu zelenou energií. A na každém kroku myslí na komfort svých zákazníků, které BILLA poprvé přivítala ve středu 18. prosince. Celý článek

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance. Jedním z takových zajímavých benefitů nad rámec zákoníku práce jsou tzv. sick days – placené zdravotní volno na vyléčení, které zaměstnanec může čerpat bez lékařského potvrzení. Analýza portálu Platy.cz ukázala, v kterých odvětvích tento benefit mohou zaměstnanci využívat nejčastěji a jaké další příbuzné benefity od zaměstnavatelů dostávají. Celý článek

Co čeká malé a střední firmy v roce 2025 podle JPF Czech

Svět businessu se radikálně mění. Svůj podíl na tom mají velcí globální hráči. Jak jsou na tom ale české firmy ze segmentu SME? „To je otázka, kterou se v JPF Czech intenzivně zabýváme, zdá se, že rok 2025 jim nejspíš moc neulehčí. Klíčové výzvy z roku 2024 naberou na naléhavosti,“ upozorňuje Jiří Jemelka, zakladatel JPF Czech. Celý článek

Lidl otevírá první outletovou prodejnu v České republice

Po úspěšném výprodeji spotřebního zboží, který se konal koncem roku v pražských Letňanech, nabízí Lidl zákazníkům další jedinečnou příležitost, jak si nakoupit za opravdu výhodné ceny. Ve čtvrtek 2. ledna otevřel historicky první outletovou prodejnu Lidl v České republice v Retail parku Štěrboholy, v ulici Kutnohorská. Celý článek

Vánoční obchůdky vynesly dětem z dětských domovů 662 tisíc korun

V průběhu adventu nabídly děti z dětských domovů ve stáncích před obchody Albert, ale také online, své originální výrobky. Díky svým dovednostem a štědrosti zákazníků utržily přes 662 tisíc korun. Organizace, které o děti pečují, rozdělí výdělek mezi malé obchodníky nebo ho využijí ke společným aktivitám. Projekt organizuje tradičně Nadační fond Albert. Celý článek

Segment logistiky v roce 2025. Jaké trendy budou udávat směr?

Logistika je dynamický a rychle se vyvíjející sektor. Změny a novinky se v této oblasti objevují stále častěji. Rychlost změn v tomto oboru často předčí jiné průmyslové oblasti, protože logistika je úzce propojená s technologiemi, funguje napříč ekonomikou a musí se řídit aktuálními potřebami trhu. Jaké jsou v tomto sektoru trendy pro rok 2025? Celý článek

Novinky v zákoníku práce, které zaměstnance a firmy čekají v roce 2025

Po řadě změn, které začaly platit již v průběhu tohoto roku, přijde v úvodních měsících roku 2025 nová várka novinek. V současné době je tzv. flexibilní novela zákoníku práce ve fázi projednávání a dosud nebyla schválena. Druhé čtení bude následovat v Poslanecké sněmovně nejdříve na konci ledna, čili dá se předpokládat, že legislativa by mohla nabýt platnosti někdy na jaře 2025. Celý článek

Nejvýhodnější stravenka má nově hodnotu 225 korun

S novým rokem začíná platit i nová vyhláška Ministerstva práce a sociálních věcí, kterou každoročně stanovuje hodnotu stravného na pracovních cestách. Od 1. ledna 2025 se zvyšuje na 177 korun za den. Tato částka ovlivňuje i výši stravenek pro zaměstnance. Z daňového pohledu je pro rok 2025 nejvýhodnější ve výši 225 korun. Celý článek

Albert v roce 2025 daruje potřebným 4 000 tun jídla

O dvě stě tun potravinových přebytků více než letos, tedy 4 000 tun jídla se společnost Albert zavázala darovat v příštím roce lidem v nouzi. Naplnit tento cíl pomohou i další dvě chladicí dodávky, které včera odevzdali její zástupci potravinovým bankám. Obchodník dlouhodobě pracuje na minimalizaci potravinových přebytků a rozšiřuje spolupráci s potravinovými bankami. Už tři roky v řadě je jejich největším firemním dárcem. Celý článek

Bageterie Boulevard završila expanzi do všech krajů Česka

Nové pobočky v Praze i Karlových Varech završují expanzi po celé ČR

Praha 5. prosince 2024 – Bageterie Boulevard, přední česká síť exprès gourmet restaurací oznamuje další milníky ve své expanzi. Po otevření 64. restaurace v Karlovarském kraji v obchodním centru Varyada v Karlových Varech na konci listopadu nyní otevírá i novou pobočku v Dlouhé ulici na Praze 1. Celý článek

Libeřské lahůdky expandují do Českých Budějovic, místní dostali vlastní chlebíček Budějčák

Libeřské lahůdky, tradiční rodinná firma s více než třicetiletou historií, otevřely na začátku prosince svou první pobočku mimo Prahu a Středočeský kraj v centru Českých Budějovic. Jihočeská metropole se tak stala osmnáctým místem, které nabídne zákazníkům kompletní sortiment lahůdek včetně novinky vytvořené speciálně pro místní obyvatele – chlebíčku Budějčák. Celý článek

Svaz obchodu: oceňujeme, že ministerstvo životního prostředí začalo prosazovat vymáhání férových podmínek pro evropské e-shopy

Mnoho mimoevropských e-shopů záměrně ignoruje dlouhou řadu povinností, které musí plnit evropští obchodníci. Podle našich odhadů jsou ceny na čínských e-shopech zhruba o třetinu nižší jen díky tomu, že jim dlouhodobě prochází ignorování přísných evropských pravidel. Oceňujeme proto snahu českého ministerstva životního prostředí tlačit na nápravu a do řešení zapojit Evropskou komisi i členské státy. Celý článek

Dachser Idea2net slaví 10. výročí

Mezinárodní logistický provider Dachser zahájil v roce 2014 program strategického zaměření Idea2net. Vychází z přesvědčení, že zapojením všech zaměstnanců do procesu nápadů a inovací lze získat mnoho výhod – výhod pro společnost Dachser, její zaměstnance i zákazníky. Za posledních deset let program Idea2net nejen splnil očekávání, ale často je i výrazně překonal, a přinesl výsledky, které mění každodenní logistiku. Celý článek

Čím se během svátků plýtvá nejvíce? Too Good To Go zjišťovala postoje Čechů

Zatímco jídlo po Vánocích zbyde 87 % Čechů, pouze 3 z 10 přiznávají, že zbytky vyhazují.  Nejvíce se plýtvá bramborovým salátem, v těsném závěsu je pak chléb a sladkosti. Čím a z jakého důvodu Češi během Vánoc plýtvají, zjišťovala společnost Too Good To Go ve spolupráci s výzkumnou agenturou STEM/MARK a zároveň poskytla rady, jak během svátků plýtvání potravinami zredukovat. Celý článek

Penny posiluje na jižní Moravě a otevírá prodejnu v Miroslavi

Diskontní řetězec PENNY dnes otevřel novou prodejnu v Miroslavi, třítisícovém městě na Znojemsku.  Společně s 50 kilometrů vzdáleným Podivínem se jedná o druhý obchod na jižní Moravě, který zákazníkům začal sloužit v rámci jediného týdne. Celkem již letos PENNY v celém Česku otevřelo 11 nových prodejen. Řetězec tak potvrzuje pozici největší a nejrychleji se rozšiřující tuzemské obchodní sítě. Celý článek

Česko se připravuje na plnění evropských požadavků na zajištění dobíjení v budovách: Pro retail je třeba nastavit regulaci realisticky

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR a Elektromobilní Platforma ve spolupráci se Zastoupením Evropské komise v ČR a EIT Urban Mobility uspořádaly expertní seminář k budoucnosti dobíjecí infrastruktury pro elektromobily v kontextu aktualizované evropské směrnice o energetické náročnosti budov (Energy Performance of Buildings Directive, EPBD). V hledáčku byly primárně požadavky směrnice mířící na české obchody. Celý článek

Dachser Czech Republic odbaví za rok 2024 rekordní počet zásilek

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic realizoval v letošním roce nejvyšší počet zásilek za dobu své existence. Podle předběžných výsledků odbaví na svých mezinárodních i národních linkách celkem 1 milion 244 tisíc zásilek. Společnost vyrostla i v obratu, který dosáhne 4,3 miliardy korun. Dachser také uskutečnil největší investici za posledních deset let v celkové výši 300 milionů korun do výstavby v Kladně a spustil další projekty pro ochranu klimatu. Mimořádné finance plynuly i do vzdělávání zaměstnanců. Celý článek

Nejvyužívanějším věrnostním programem v Česku se může chlubit Dr. Max

Dvě třetiny Čechů se o věrnostní programy různých poskytovatelů buď přímo aktivně zajímají nebo alespoň většinou využijí nabízené možnosti členství. Meziročně opět přibylo programů, do nichž jsou zaregistrováni. Roste i míra využívání nejrůznějších zákaznických portálů napříč sektory. Potvrzují to výsledky rozsáhlého výročního výzkumu „Věrnostní programy a zákaznické portály 2024“ realizovaného výzkumnou agenturou Incomind. Celý článek

Přípravy na veletrh BIOFACH 2025 jsou v plném proudu

Víte, kdo určujte trendy pro bio komunitu? Je to mezinárodní veletrh BIOFACH.  Hlavní téma ročníku 2025 je: Yes, we do! – jak úspěšně proměnit sektor biopotravin. Ve dnech 11. až 14. února 2025 poskytne BIOFACH, přední světový veletrh biopotravin, ucelený přehled o rozmanitých tématech bio branže. Celý článek

Letos se v ČR vyloví zhruba 18 500 tun ryb

Tradiční vánoční kapr bude letos zase na stolech mnoha Čechů. Ryb je asi tolik jako vloni, i cenově by měly být srovnatelně drahé jako minulý rok. Aby byla ryba kvalitní, je třeba o ni pečovat od líhnutí a chovu přes jejich přepravu až po zpracování. Je zde nezbytné zajistit čisté prostředí s minimální mikrobiologickou zátěží. ČR se pak s tisíciletou tradicí rybníkářství neztratí ani v mezinárodním srovnání. Vynikají zejména kapři. Celý článek

Podzimní Sbírka potravin pomohla tisícům lidí v nouzi a vyvrcholila na Giving Tuesday

Letošní podzimní kolo Sbírky potravin přineslo úctyhodný výsledek, když se podařilo vybrat 612 tun potravin a 72 tun drogerie. Tato pomoc je klíčová pro seniory, rodiny samoživitelů, pěstounské rodiny, hendikepované osoby i lidi bez domova, kteří se potýkají s tíživou životní situací. Sbírka letos skončila symbolicky právě v den Giving Tuesday v úterý 3. prosince, tedy v den, který připomíná důležitost solidarity a dárcovství. Celkově se v letošním roce podařilo Potravinovým bankám sesbírat při jarním a podzimním kole Sbírky potravin a při povodních 2 049 tun materiální pomoci. Celý článek

BILLA vydává novou Zprávu o udržitelnosti

Obchodní řetězec BILLA vydává novou Zprávu o udržitelnosti, v níž rekapituluje své společenské a enviromentální závazky a mapuje dosahování svých cílů na poli udržitelnosti. Uvědomuje si nejen svoji odpovědnost vůči společnosti a dopad své činnosti na životní prostředí, ale i to, že dvěma třetinám zákazníků záleží na udržitelném chování obchodních řetězců. Celý článek

Na Štědrý večer bramborový salát a řízek, v dalších dnech zbytky

Bramborový salát bude neporaženým králem letošních českých Vánoc. Ke štědrovečerní večeři si ho dá devět z deseti Čechů. A co k němu? Neoficiální souboj vyhrává křupavý řízek, populární kapr musel letos ustoupit na stříbrnou pozici. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu řetězce PENNY mezi dvěma tisíci respondenty z ČR. Každý osmý Čech podle výsledků zkusí recepty odlehčit, pětina z nás pak sáhne po předpřipravených pokrmech. U pokladen ale zůstane vše při starém – 72 % lidí plánuje utratit za potraviny na Vánoce stejnou částku jako loni, nejčastěji mezi 1 a 3 tisíci korun. Celý článek

Třicátníci si dopřávají po celý rok, padesátníci čekají na Vánoce

Aktuální průzkum* společnosti Albert mezi českými domácnostmi ukazuje, že 70 % lidí si na Vánoce dopřává potraviny, které během roku běžně nekupují. Nejčastěji jde o cukrovinky, ryby, sýry a exotické ovoce. Odpovědi se však výrazně liší podle věkových skupin. Průměrná částka, kterou Češi v tomto období utratí za nákupy potravin, se pohybuje okolo 3 000 Kč. Celý článek

Košík.cz exkluzivně prodává francouzské značky s více než stoletou historií

Stovky produktů vyráběných přímo ve Francii ze surovin francouzských farmářů. Receptury určené přímo pro francouzského zákazníka. Kvalitní drogistické zboží za bezkonkurenční ceny. Produkty jednoho z nejstarších prodejců potravin ve Francii, Casino Group, míří do Česka. Výrobky privátních značek jako Casino, Naturalia nebo Monoprix českým zákazníkům exkluzivně představí online supermarket Košík.cz. Celý článek