Jak dnes vnímá udržitelnost český spotřebitel? Jak funguje udržitelnost v místě prodeje?
Přijďte se inspirovat na již 10. ročník semináře Udržitelnost pro výrobu a obchod, který se bude konat 11. září v Magenta Experience Center v Praze na Arkádách. Organizátorem semináře je časopis Retail News z vydavatelství Press21, partnery akce jsou společnosti THIMM, Tesco Stores, GS1 Czech Republic, Philjp Morris ČR a POS Media Czech Republic. Odborným garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Celý článek
Společnost Notino pokračuje v rozšiřování své kamenné sítě v Česku. Nově otevřená prodejna v obchodním centru Westfield Chodov v Praze navazuje na úspěch dalších českých i zahraničních prodejen značky a potvrzuje strategii společnosti být svým zákazníkům co nejblíž, a to jak online, tak offline. Zákazníci tak mají možnost vyzkoušet si produkty na vlastní kůži a zároveň využít výhody, na které jsou zvyklí z e-shopu nebo aplikace. Celý článek
Na pozici marketingové ředitelky ve společnosti Mattoni 1873 pro Českou republiku a Slovensko, nastupuje Barbora Líška Kratochvílová. Do vedení marketingu u středoevropského lídra v oblasti nealkoholických nápojů přináší rozsáhlé mezinárodní zkušenosti, strategické myšlení a hluboké porozumění spotřebiteli, které chce využít při dalším rozvoji silného portfolia značek jako Mattoni, Magnesia, Aquila, Dobrá voda, Hanácká Kyselka, Poděbradka i značek z portfolia Pepsi. Celý článek
Více než polovinu nákupů v kamenných obchodech v Česku dnes zákazníci platí digitálně: kartou, mobilem nebo jiným chytrým zařízením. Podle průzkumu Mastercard¹ tvoří digitální platby už 59 procent běžných nákupů. Lidé by přitom platili digitálně ještě častěji, ale v necelé pětině případů narážejí na obchodníky nebo poskytovatele služeb, kteří tyto možnosti stále nenabízejí. Nejčastěji se to týká lékařů, venkovních trhů a kadeřnictví. Celý článek
Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí letošního roku vyrostla o dalších 8 %. Po slabším dubnu přišlo oživení v květnu, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Data vyplývají z analýzy E-commerce Insider společnosti Heureka Group. Celý článek
Nejnavštěvovanější tuzemské outletové centrum v pražských Štěrboholích zaznamenalo v roce 2024 nejúspěšnější výsledek ve své historii. Tržby centra meziročně vzrostly o 9,2 % a návštěvnost se zvýšila o 3,8 %. Fashion Aréna tak poprvé od pandemie překonala rekordy z roku 2019. Listopad a prosinec se staly dokonce nejvýkonějšími měsíci v celé historii centra. Pozitivní vývoj hlásí i mateřská skupina VIA Outlets, jejíž značky dosáhly v roce 2024 tržeb ve výši 1,45 miliardy eur. Celý článek
Český trh e-commerce v první polovině letošního roku zaznamenal zajímavý fenomén v nákupním chování zákazníků. Analýza dat z internetových obchodů na platformě Upgates, ukázala, že spotřebitelé nakupují více, ale za jednu objednávku tolik neutrácí. Celý článek
Společnost Tesco uspořádala slavnostní event „Bojovníci proti plýtvání“, na kterém ocenila kolegy z prodejen, které vynikají v darování potravin. Akce se konala ve spolupráci s Českou federací potravinových bank a Potravinovou bankou Central, kteří pomáhají dostat kvalitní neprodané potraviny k lidem v nouzi. Zero waste event ukázal všem, jak se dá fungovat bez plýtvání. Celý článek
Společnost Coca-Cola HBC významně pokročila ve svých ekologických aktivitách instalací solárních panelů nad parkovištěm ve svém výrobním závodě v pražských Kyjích. Tento takzvaný carport představuje inovativní řešení, které kombinuje výrobu zelené energie s praktickým využitím parkovací plochy a budováním rozsáhlé dobíjecí infrastruktury. Celý článek
Společnost BILLA pokračuje v naplňování strategických plánů na zvýšení svojí energetické soběstačnosti. Na střeše skladu suchých potravin v Modleticích zahájila výstavbu 2. fáze fotovoltaické elektrárny. Spolu se střešní instalací z roku 2022 vygeneruje BILLA na své střeše celkem téměř 2 000 MWh ročně. Vyrobená elektřina pokryje přibližně 30 % roční spotřeby areálu s kontinuálním provozem 24/7. Součástí nové soustavy bude bateriové úložiště s kapacitou 1,3 MWh. Celý článek
Hosté v restauracích přistupují ke konzumaci alkoholu stále zodpovědněji. Podle průzkumu Plzeňského Prazdroje v současnosti téměř dvě třetiny návštěvníků hospod a barů kombinují alko a nealko nápoje, objednají si k drinku malé občerstvení nebo pijí méně. Prazdroj jakožto lídr tuzemského pivovarnictví odpovědný přístup ke konzumaci alkoholu dlouhodobě podporuje. I proto přichází s osvětovou kampaní CIRKUS zaměřenou na mladší generaci dospělých a ukazuje přednosti umírněného přístupu k alkoholu. Celý článek
Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, a ORLEN, největší síť čerpacích stanic v Česku, navazují partnerství a poskytují uživatelům další možnosti, jak zachránit potraviny před vyhozením. Hlavním cílem spolupráce je zužitkování přebytků potravin na vybraných čerpacích stanicích ORLEN jednoduše prostřednictvím Too Good To Go aplikace. Společnost se sociálním dopadem tímto partnerstvím pokračuje v intenzivním rozšiřování partnerské sítě a reaguje tak na rostoucí zájem ze strany uživatelů i podniků. Celý článek
Obyvatelům třítisícového Hrádku u Rokycan slouží od 24. července nová prodejna. Disponuje velkorysou nákupní plochou 900 m² a patří k nejšetrnějším v Česku. Prodejna je postavena z masivních dřevěných panelů, vyrábí si vlastní elektřinu a je prakticky energeticky soběstačná. Celý článek
Letošní ročník dvoudenní konference Retail Innovation Days 2025, která se konala 15. a 16. července na Bildungscampusu v Heilbronnu, byl obohacen o speciální program RID Special: Smart Stores 24/7 – Die Kunden im Fokus, jenž se zaměřil na inovativní přístupy a technologie automatizovaného prodeje s cílem zlepšit zákaznickou zkušenost v maloobchodě. Celý článek
Obchodní řetězec Lidl spouští na konci července letošního roku provoz nového samostatně stojícího automatu na zpětný odběr PET lahví a plechovek. Nový automat, který bude umístěn v prodejně na ulici Stroupežnického v Praze 5, je určen především pro netradiční a menší prodejny. Tímto krokem Lidl pokračuje v pilotním projektu, který zákazníkům umožňuje vracet prázdné obaly a získávat za ně slevy na nákupy. Celý článek
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Zajímavostí pak je, že muži vydali v průměru za zboží z internetových obchodů o 900 korun víc než ženy. Celý článek
Povědomí Čechů o sponzoringu a podpoře nejrůznějších aktivit je vysoké. Svědčí o tom více než pět stovek společností či institucí, které si lidé s podporou spojují. Nejsilnější pozici mají v této oblasti ČEZ/Nadace ČEZ a Škoda. Výsledky letošního výzkumu výzkumné agentury Incomind „Partnerství a sponzoring v Česku“ mimo jiné také ukázaly, že nejvyšší sympatie Čechů mají hokejové aktivity, z mimosportovní oblasti pak aplikace Záchranka. Celý článek
Jak se na konci jara změnil běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay, provedená na 664 Češích pravidelně nakupujících online, ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Celý článek
Společnost Epta, globální lídr v oblasti komerčního chlazení, a akcionáři společnosti Hauser, což je rakouský výrobce chladicí techniky s výrobními závody v České republice a v Rakousku, podepsali závaznou dohodu, na jejímž základě se Hauser připojí ke skupině Epta. Tímto spojením vzniká jeden z největších poskytovatelů chladicích řešení v oboru. Celý článek
Jedna z nejoblíbenějších dovolenkových destinací v Česku se právě zařadila na mapu míst, kam online supermarket Košík.cz přiveze nákup. Nově tak mohou lidé trávící léto na Lipně pohodlně objednávat nejen potraviny, které Košík doručí v den objednání, ale také sortiment lékárny. Služba je plánována jako sezonní. Celý článek
Společnost KION Group, evropský lídr v produkci skladovací techniky, pokračuje v expanzi v Accolade Funds Parku Stříbro. Chytrá továrna s pokročilými technologiemi a plně digitalizovaným přenosem informací, v níž KION vyrábí skladovací vozíky, se rozrostla o dalších 6 tisíc metrů čtverečních na celkových 66 tisíc metrů čtverečních. Součástí expanze je i nové plně automatizované distribuční centrum. Celý článek
Společnost Seyfor, jeden z největších evropských dodavatelů firemních IT řešení, pokračuje v růstu na mezinárodním trhu. Prostřednictvím své dceřiné společnosti M&I Systems Co, lídra v oblasti ERP systémů v jihovýchodní Evropě, ovládne společnost NPS, významného srbského poskytovatele řešení na platformě Microsoft Dynamics 365 Business Central a Microsoft Dynamics NAV. Celý článek
Fairtrade je nejviditelnější a nejdůvěryhodnější etickou známkou pro spotřebitele všech věkových kategorií, zejména mezi mileniály, ženami a rodiči, jak vyplývá z výzkumu, který zveřejnily společnosti GlobeScan a Fairtrade International. Průzkum vycházel z dotazníkového šetření ve 13 zemích. V ČR zná podle průzkumu agentury Median známku FAIRTRADE 66 % spotřebitelů. Celý článek
Tesco spouští druhé kolo oblíbeného grantového programu Správný start, který pomáhá dětem a mladým lidem po celé České republice. Zákazníci mohou od 14. července do 10. srpna hlasovat o tom, které z 70 vybraných projektů získají finanční podporu. Celkem se rozdělí více než 3,1 milionu korun. Novinkou letošního kola je Zlatý žeton, díky kterému Tesco přidá dalších 450 000 Kč na podporu deseti projektů. Celý článek
Online lékárna Pilulka uzavírá nové partnerství s oblíbenou značkou Carnium Botanicals, specialistou na prémiové doplňky stravy zaměřené převážně na imunitu a hormonální zdraví. Díky této strategické spolupráci je kompletní sortiment značky poprvé dostupný prostřednictvím velkého online prodejce a zákazníci jej mohou zakoupit přímo na Pilulka.cz. Celý článek
Inovativní síla, relevance pro trh a výrazný přínos pro zákazníky – právě těmito kvalitami si letos opět získala mezinárodní porotu soutěže IFOY společnost STILL, specialista na intralogistiku. Automatizovaný vozík FM-X iGo zvítězil v kategorii Mobilní robot a potvrdil význam škálovatelných, bezpečných a snadno nasaditelných automatizačních systémů. Celý článek
Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic oznámil obsazení pozice HR Manager – vedení personálního oddělení se ujala Marie Sgariboldi Šedivcová, která se do Dachseru po dvou letech vrátila. Mezi její klíčové priority letos patří zavádění globálního HR informačního systému, nastavení systému práce s talenty ve společnosti a jejich rozvoj a v neposlední řadě implementace globálních HR projektů. Celý článek
Online supermarket Košík.cz spouští novou privátní značku Čerstvě nakrájeno, která rozšíří nabídku o čerstvé uzeniny, sýry a další lahůdky z pultového prodeje. Sortiment je ručně krájený, vážený i balený do recyklovatelných obalů. Nabídku bude Košík postupně rozšiřovat během léta na základě požadavků zákazníků, kterým chce svou novinkou usnadnit přípravu svačin i občerstvení. Celý článek
Největší outdoorový e-shop v Česku, 4camping, nově spustil pohotovostní dodání do kempu. Tato služba poskytuje turistům expresní dovezení zapomenutého, poničeného, či doplňujícího vybavení. V nabídce nechybí stany, spacáky, karimatky, ani oblečení, boty, batohy, nebo věci na vaření. 4camping pohotovost je již teď dostupná ve vybraných kempech ČR. Celý článek
Nakupovat a nahlížet při tom do dechberoucí historie proslulého pivovaru, jehož počátky sahají až do 18. století? Tento nevšední zážitek si mohou vychutnat zákazníci drogerie ROSSMANN, která otevřela novou prodejnu v atraktivní lokalitě nové obytné čtvrti Nuselský pivovar. Celý článek
Návštěvníci O2 areny budou od 6. července 2025 platit výhradně bezhotovostně. Díky partnerství společností Mastercard, ČSOB a Bestsport se tak jedna z největších multifunkčních hal v Evropě zařadí mezi průkopníky digitálních platebních technologií. Postupně se k ní přidají také Forum Karlín a O2 universum – všechny tři prostory přejdou na plně bezhotovostní režim od září letošního roku. Celý článek
Heiko Koch (46), generální ředitel společnosti Kaufland Česká republika, přechází od 1. srpna do společnosti Kaufland Německo. Koch, který od října 2023 velmi úspěšně vedl Kaufland v České republice, převezme nově pozici ve vedení společnosti Kaufland Německo. Celý článek
„Klasické“ Zrnko se vším, co na něm zákazníci milují, ale také premiérový koncept italské kavárny & bistra BOTTICELLI CAFÉ – oblíbená řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné zastoupení. Celý článek
Fotovoltaická elektrárna v distribučním centru Kauflandu ve středočeských Modleticích u Prahy je již v plném provozu. Na střechu centra bylo instalováno 3 988 panelů s celkovým výkonem 2 313,04 kWp. Prakticky veškerou vyrobenou energii spotřebuje areál distribučního centra. Obchodní řetězec Kaufland v tomto kalendářním roce plánuje uvést do provozu celkem 12 fotovoltaických systémů na střechách svých prodejen (včetně zmíněného distribučního centra). Celý článek
Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a největší světové tržiště pro hospodaření s přebytky potravin, slaví první rok působení na českém trhu. Aplikaci si za tuto dobu stáhlo přes 130 000 uživatelů, kteří zachraňují zbylé potraviny z více než 480 podniků. Celý článek
Společnost dm znovu otevřela oblíbenou prodejnu v Třinci. Modernizovaná prodejna v Retail Parku Třinec otevřela ve čtvrtek 26. 6. 2025 a zákazníci se v ní mohou těšit na novinky, které zpříjemní nakupování, i oblíbený sortiment rozšířený o stovky nových produktů. Celý článek
Společnost PPL CZ rozšiřuje možnosti doručování. Příjemci zásilek, kteří nejsou k zastižení na doručovací adrese, si nově mohou nechat balík doručit na předem zvolené výdejní místo. Novinka přináší větší flexibilitu, komfort a efektivitu při přebírání zásilek. Celý článek
Řetězec PENNY výrazně pokročil ve svých aktivitách v boji proti plýtvání potravin. Od 1.7. nově nabídne zákazníkům ve všech svých prodejnách tu nejjednodušší cestu přímého nákupu balíčků složených z potravin s blížícím se datem minimální trvanlivosti, které jsou stále kvalitní a vhodné ke konzumaci. Až dosud fungoval projekt Neplýtváme s PENNY ve 220 prodejnách, převážně v regionech. Celý článek
Tesco pokračuje v rozšiřování své oblíbené služby Tesco Online Nákupy. Nově je dostupná i pro zákazníky v Mostě, Chebu, Uherském Hradišti a přilehlých obcích. Svůj nákup si mohou nechat doručit až ke dveřím, nebo si ho pohodlně vyzvednout na prodejně. Tesco tak obyvatelům dalších regionů usnadňuje přístup ke kvalitním čerstvým i trvanlivým potravinám a široké nabídce nepotravinářského sortimentu – to vše za stejné ceny jako v obchodech. Celý článek
Společnost makro ČR přichází s novým komunikačním konceptem, který staví na emocích, důvěře a špičkové kvalitě. Nová strategie „Dodáváme nadšení“ zdůrazňuje, že makro není jen velkoobchodem s potravinami, ale partnerem, který přináší inspiraci, podporu a jistotu každému, kdo tvoří českou gastronomii. Autorem kampaně je agentura WMC|GREY, která je kreativním partnerem značky makro od roku 2024. Celý článek
Český startup Pikito, průkopník inovativního modelu Retail-as-a-Service (RaaS), prošel zásadní změnou. Pod novým názvem Melody Mall přichází s jednotnou vizuální identitou a novým logem. Zároveň oznamuje otevření exkluzivní patrové prodejny v samotném centru Brna na náměstí Svobody. Rebranding proběhl ve spolupráci s kreativní agenturou Somebody&Somebody, design nové brněnské pobočky měl na starosti Moris Design. Celý článek
Albert pokračuje v podpoře učňovského školství a tradičních řemesel. V uplynulém školním roce proto poskytl odbornou praxi 1 222 studentům z více než 80 středních škol a učilišť po celém Česku, včetně pekařů, cukrářů a kuchařů. Za posledních pět let jich v jeho prodejnách získalo pracovní zkušenosti už na 4 000. Praxe ve skutečném provozu výrazně přispívá nejen k osvojení praktických dovedností studentů, ale také zvyšuje jejich šance na budoucí uplatnění. Celý článek
E-shop Spokojený pes, jeden z lídrů na trhu s chovatelskými potřebami v České republice, má nového páníčka. Po dvaceti letech předává zakladatelka a dosavadní CEO Soňa Fialková vedení společnosti Matúši Karaffovi, který přichází s bohatými zkušenostmi v oblasti e commerce. Jako cíl si stanovil přivést Spokojeného psa k miliardovému obratu. Plánuje další expanze, rozšíření služeb a posílení pozice e shopu na českém i slovenském trhu. Celý článek
Společnost Wolt začala nově spolupracovat s obchodním řetězcem Globus. Zákazníci si tak mohou prostřednictvím doručovací služby nechat přivézt nákup z oblíbeného obchodu až na požadovanou adresu. Do konce června budou moct lidé objednávat zboží ze všech poboček hypermarketu včetně restaurací Globus v celé České republice. Celý článek
Mezinárodní potravinářský řetězec BILLA a rakouská mezinárodní dopravní společnost Gebrüder Weiss otevřou v následujících měsících své pobočky v GARBE PARK České Budějovice. Nové logistické centrum o rozloze 1 500 m2 a supermarket doplní stávající nájemce, mezi něž patří společnosti HAUSER, Taconova a NOBO Automotive. Celý článek
IKEA spouští pilotní projekt recyklace polštářů a přikrývek. Zákazníci mohou od 23. června v obchodních domech odevzdávat staré polštáře a přikrývky. IKEA zajistí jejich recyklaci a získané suroviny využije při výrobě nových polštářů a přikrývek. Členové IKEA Family navíc získají slevu 15 % na nákup nového vybavení pro spánek. Celý článek
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Nově ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Celý článek
Za nákup oblíbených potravin na gril meziročně spíše ušetříme. Z šestnácti sledovaných položek jich od loňského června zlevnilo celkem deset, například paprika (30 %), cuketa (26 %), kuřecí prsa (24 %) nebo vepřová krkovice (16 %). Za kilogram lososa lze meziročně ušetřit zhruba 50 korun. Celý článek
Společnost ROSSMANN chce být svým zákazníkům co nejblíže, a proto neustále modernizuje a rozšiřuje svou prodejní síť. Další nová prodejna však přinese něco navíc. Ve středu 18. června ROSSMANN otevřel svou pilotní udržitelnou drogerii, a to v ostravském nákupním centru Avion Shopping Park. Tato pobočka již na první pohled zaujme svým inovativním designem inspirovaným přírodou. Celá prodejna byla projektována s ohledem na dlouhou životnost, snadnou údržbu a minimální ekologickou stopu, což doplňuje tradičně široký výběr drogerie a kosmetiky. Celý článek
Skupina REDSTONE, významný hráč na českém realitním trhu, oznamuje posílení svého vedení o Tomáše Míčka, odborníka s více než dvacetiletou praxí v oblasti správy a rozvoje obchodních center. Míček se ujímá role asset directora a bude zodpovědný za strategické vedení property managementu a rozvoj retailových komplexů v Praze, Olomouci a Pardubicích. Celý článek
Po oblíbeném banánovém chlebíčku, pečeném z přezrálých banánů, představuje Albert zákazníkům koláče pečené z neprodaného ovoce a pizza snack z odkrojků uzenin. Chutné pečivo zachrání v rámci tohoto food upcycling programu desítky tun surovin za rok. Celý článek
Již třiadvacátý ročník prestižní soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku, která hodnotí firmy podle nejpřísnějších HR a ekonomických kritérií, zná své vítěze. Po regionálních kolech se uskutečnilo slavnostní celostátní vyhlášení, které se konalo 17. června v Metronom Business Center v pražských Nových Butovicích. Ocenění si odnesly firmy, které dlouhodobě pečují o své zaměstnance, aktivně rozvíjejí firemní kulturu a dokáží reagovat na dynamické proměny pracovního prostředí. Celý článek
Tesco zaznamenalo obrovský úspěch se svou vůbec první festivalovou prodejnou, kterou představilo na 30. ročníku vyprodaného festivalu Rock for People. Díky kombinaci nabídky kvalitních čerstvých i trvanlivých potravin, drogerie, velmi příznivých cen a originálního designu prodejny se stalo jedním z nejvyhledávanějších míst celého areálu. Nadšení návštěvníků bylo cítit na každém kroku i na sociálních sítích. Celý článek
Retailová/maloobchodní síť Traficon společně s Philip Morris ČR a.s. chtějí dlouhodobě spolupracovat na modernizaci a větší odpovědnosti v prodeji nikotinových produktů. Vedle rozšířené nabídky bezdýmných alternativ a zavedení experience zón přináší tato spolupráce i technologické inovace a společenské projekty s důrazem na prevenci užívání mezi mladistvými. Celý článek
Software Dematic bude řídit nové automatizované procesy v nejmodernějším závodě skupiny Eram. Jako klíčovou součást celkové strategie optimalizace a modernizace velké části svých skladovacích a distribučních operací v oblasti B2B a B2C si divize Fashion skupiny Eram vybrala pro automatizaci nového distribučního centra v Chemillé-en-Anjou ve francouzském departementu Maine-et-Loire společnost Dematic. Celý článek
Do klíčové role provozního ředitele (Chief Operating Officer) ve společnosti Mailstep nastupuje David Vantuch. Svou více než pětiletou zkušenost z logistiky, fulfillmentu a procesního řízení přináší z Rohlik.cz, kde vedl provozy včetně moderních distribučních center, podílel se na strategických změnách a stál u zásadních inovací provozu. Celý článek
Propad počtu malých obchodů dále pokračuje. V minulém roce jich ubylo 163. Nejčastěji mizí prodejny v malých obcích. Loni uzavíraly menší obchody především české nezávislé sítě, které se zbavovaly prodělečných obchodů. Celý článek
Češi vyhazují potraviny v hodnotě tisíců korun ročně. Nejčastěji plýtvá nejmladší generace ve věku 18-26 let, více než polovina z nich přiznává, že jídlo vyhazuje alespoň jednou týdně. Výrazně nižší je tento podíl u starších generací. Z finančního hlediska nejvíce plýtvají lidé mezi 36. a 44. rokem, kteří takto přijdou v průměru o více než 6 000 korun ročně. Průměrně Češi vyhodí jídlo za 4 636 Kč ročně na osobu. Vyplývá to z květnového průzkumu agentury Ipsos a platformy Nesnězeno mezi tisícovkou českých respondentů. Celý článek
Odstartovala již šestadvacátá výzva programu Bertík pomáhá. Využít ji mohou dětské domovy a další organizace, které se starají o děti a mládež se složitým sociálním či ekonomickým zázemím. Na podzim pak organizátor – Nadační fond Albert – rozdělí na základě hlasování zákazníků v obchodech Albert částku 4 000 000 korun mezi stovku nejlepších regionálních projektů. Příjem grantových žádostí probíhá do 20. července. Celý článek
Česká společnost pro jakost (ČSJ) otevřela již 8. ročník prestižní soutěže Ambasador kvality České republiky. Tato soutěž, která je určena pro organizace jak ze soukromého, tak veřejného sektoru, oceňuje organizace, které aktivně podporují kvalitu, inovace a odpovědné podnikání. Cílem je též zdůraznit důležitost kvality ve všech aspektech podnikání i veřejné správy a inspirovat ostatní k dosažení vynikajících výsledků. Celý článek
V 1. čtvrtletí roku 2025 čelila skupina Kofola poklesu tržeb napříč svými trhy. Ten byl primárně způsobený regulačními zásahy vlád. Přesto nezahálela a uvedla atraktivní novinky a posílila v dynamicky rostoucím segmentu zdravého stravování. Dařilo se i voňavému pilíři skupiny. Výsledná bilance za první tři měsíce roku: tržby přes dvě miliardy, EBITDA 162,7 mil. Kč. Celý článek
Společnost THIMM se podařilo podruhé v řadě zvítězit ve speciální kategorii marketing ve WorldStar Packaging Awards. Z italského Milána si tak opět vezou zpět do Česka zlatou medaili za jejich obal pro hru PSINA, která získala také ocenění v kategorii pet. V kategorii potraviny odborná porota ocenila obal G(o)rila box. Ceny se předávaly během slavnostního galavečera 30. května. Společnost opět potvrdila, že její kreativní řešení nemají ve světě obdoby. Celý článek
Po desetileté práci a nasazení v pěti evropských zemích uvádí Rohlik Group na trh samostatnou technologickou společnost, která umožňuje obchodníkům provozovat online prodej potravin s doručením ve stejný den, a to s důrazem na kvalitu, spolehlivost a minimální ztráty. Skupina se nově rozhodla tuto technologii nabídnout i dalším obchodníkům. Veloq tak přináší platformu, která kombinuje vlastní software, automatizaci a umělou inteligenci a je připravena měnit budoucnost online logistiky s potravinami. Celý článek
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) ve spolupráci s Celním úřadem pro Středočeský kraj zajistila zásilku 12 714 kg pistácií (PISTACHIO JUMBO) původem z Íránu, u kterých laboratorní analýza v akreditované laboratoři prokázala cca pětinásobné překročení maximálního limitu pro přítomnost aflatoxinu B1 a sumy aflatoxinů B1, B2, G1, G2. Celý článek
Po třech letech se uzavírá program Mastercard Strive v Česku. Díky spolupráci Centra pro inkluzivní růst společnosti Mastercard a neziskové organizace CARE Česká republika, ve spojení se stovkou dalších partnerů, získalo podporu téměř 250 000 podnikatelek a podnikatelů. Program pomohl rozvinout jejich podnikatelské dovednosti a naučit je lépe využívat digitální nástroje. Díky datům a systematickému mapování potřeb zároveň přinesl nové pohledy na to, co malé firmy skutečně potřebují a jak je v Česku podporovat. Celý článek
Po desetileté práci a nasazení v pěti evropských zemích uvádí Rohlik Group na trh samostatnou technologickou společnost, která umožňuje obchodníkům provozovat online prodej potravin s doručením ve stejný den, a to s důrazem na kvalitu, spolehlivost a minimální ztráty. Skupina se nově rozhodla tuto technologii nabídnout i dalším obchodníkům. Veloq tak přináší platformu, která kombinuje vlastní software, automatizaci a umělou inteligenci a je připravena měnit budoucnost online logistiky s potravinami. Celý článek
Český Sens má za sebou další úspěšný rok, během něhož opět ukázal, že Češi jsou otevření novým, udržitelným zdrojům proteinu. Jejich cvrččí jerky, první sušené „maso“ z hmyzího proteinu na světe, prošlo úspěšně testováním v kamenných obchodech, překonalo milionový obrat a dostává se do nabídky Tesca, Rohlíku, Shell i DM. Novinka, která nahrazuje prémiové hovězí jerky, přitom stojí méně*, je stejně výživná a má až 100× menší dopad na planetu. Celý článek
Věrnostní aplikace Tesco Clubcard slaví významné jubileum – 10 let na českém trhu. S 1,2 milionu aktivních uživatelů patří mezi nejpoužívanější nákupní aplikace v Česku a zároveň mezi vůbec první, které obchodní řetězce u nás nabídly. Díky aplikaci Clubcard zákazníci ušetří při každém nákupu a užívají si personalizované nabídky šité na míru. Celý článek
Společnost Decathlon významně rozšiřuje nabídku v pražské prodejně Decathlon Chodov otevřením tří nových, specializovaných proshopů – pro silniční cyklistiku, fotbal a běh. Zcela nový inovativní koncept prodeje byl navržen pro náročné a profesionální sportovce i pro úplné začátečníky. Celý článek
Přes 1 000 vystavovatelů z více než 50 zemí opět představí v Mnichově ve dnech 15. až 19. září 2025 trendy pro výrobu nápojů a tekutých potravin (liquid food). Na ploše více než 73 000 m2 představí vystavovatelé z celého hodnotového řetězce novinky a trendy v tomto odvětví. Celý článek
Přední hráči na trhu s přírodními produkty otevřeli v centru Brna společnou kamennou prodejnu ZeMě.store. Ta na 120 metrech čtverečních nabízí až tisíc produktů v péči o tělo i domácnost. Součástí obchodu je také bezobalová sekce. Celý článek
Česká maloobchodní síť Traficon, specializující se na prodej nikotinových výrobků, tisku a doplňkového sortimentu, otevřela v Libochovicích svou dvoustou prodejnu. Společnost tak potvrzuje svou pozici jednoho z nejrychleji rostoucích franšízových konceptů na českém trhu. Celý článek
Maloobchodní řetězec Woolworth, který má více než 140letou historii a zažívá v Německu, Rakousku a Polsku dynamický růst, expanduje do České republiky a na Slovensko. První dvě prodejny v Česku se otevřou ve druhé polovině června – konkrétně 19.6. v Třebíči a následně také v Žatci. Na Slovensku se opening plánuje na podzim. Ambicí je do roku 2026 otevřít v obou zemích dohromady kolem 20 poboček. Každá prodejna vytvoří zhruba 10 nových pracovních míst, čímž Woolworth přispěje k lokálním ekonomikám. Celý článek
Design retailových prostor může být nejen prémiový a precizně provedený, ale i odpovědný k životnímu prostředí. Nový butik Estée Lauder v obchodním centru Palladium, za jehož realizací stojí společnost REXY Group, přináší zcela nový koncept této ikonické značky a současně dokazuje, že udržitelnost a inovace mohou být plně kompatibilní i s těmi nejpřísnějšími brandovými standardy. REXY Group, jako zkušený 360° retail expert, zde zúročila své dlouholeté zkušenosti ze spolupráce se světovými kosmetickými brandy a opět potvrdila svou roli spolehlivého a strategického partnera, který dokáže klientům zajistit komplexní servis na nejvyšší úrovni – od konceptu až po finální realizaci. Celý článek
Senzory na pokladnách v prodejnách Albert pokladním nově pomáhají rozpoznávat nebalené pečivo, ovoce a zeleninu. Řetězec tak po úspěšném pilotním projektu zahájil plošné nasazení technologie využívající umělou inteligenci do všech svých obchodů. Cílem je zrychlit odbavení u pokladen, zvýšit přesnost identifikace nebalených položek a zároveň usnadnit práci obsluze. Celý článek
Tesco je letos poprvé generálním partnerem Rock for People a otevře plnohodnotnou prodejnu přímo v areálu festivalu v Hradci Králové. Návštěvníci se tak mohou těšit na pohodlný nákup čerstvých a kvalitních potravin i drogerie přímo na místě, bez nutnosti opouštět areál. Celý článek
Obchodní centrum Aupark v Bratislavě dlouhodobě patří mezi nejúspěšnější obchodní centra ve střední Evropě. Pravidelně se umisťuje na předních příčkách návštěvnosti a tržeb mezi obchodními centry na Slovensku. Téměř 250 obchodů na ploše více než 65 000 m² každoročně navštíví miliony lidí. Díky výborné dostupnosti a široké nabídce prémiových i běžných značek má Aupark mnoho pravidelných spokojených návštěvníků, kteří se do centra rádi vracejí za unikátním a prémiovým nákupním zážitkem. Celý článek
Dalších padesát kuchařů a kuchařek úspěšně absolvovalo dnes v Makro Akademii odborný kurz zaměřený na zvyšování kvality nemocniční stravy. Celkem se jarních vzdělávacích kurzů zúčastnilo už více než 100 kuchařek a kuchařů z nemocnic z celé České republiky. Kurzy vycházejí ze spolupráce mezi makro ČR a Státním zdravotním ústavem a spadají pod aktivity realizované Mezirezortní pracovní skupinou pro institucionální stravování Ministerstva zdravotnictví. Celý článek
Společnost Kofola ČeskoSlovensko rozšiřuje své zemědělské aktivity a oznamuje vstup do dalšího kávového regionu světového významu. Po Kolumbii investuje do farmy v panamském Boquete – oblasti, která se proslavila nejkvalitnějšími kávovými odrůdami, včetně ikonické Geishy. Cílem Kofoly je posílit kontrolu nad surovinami a propojit celý hodnotový řetězec – od pěstování až po balení – pod hlavičkou společnosti LEROS. Celý článek
The Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) s potěšením oznamuje jmenování Sebastiana Bartelse na pozici generálního ředitele. Jako respektovaný lídr v oblasti udržitelnosti s sebou Bartels přináší přes 20 let globálních zkušeností s prosazováním strategických inovací v široké škále odvětví. Do FBCA se připojuje v klíčovém okamžiku, kdy se aliance rozšiřuje za hranice Evropy a usiluje o budování odolných obalových systémů pro potraviny a nápoje na globální úrovni a prosazuje přechod na nízkouhlíkové, oběhové hospodářství. Celý článek
Valná hromada asociace POPAI Central Europe, která proběhla 29. května 2025 v reprezentativních prostorách Muzea slivovice R. Jelínek v Praze, zvolila nové vedení pro nadcházející dvouleté období 2025 – 2027. Celý článek
Decathlon dělá sport zase o krok dostupnější. Spojil se se slovenským startupem YourLOX, který pomocí chytrých skříněk LOX nabízí inovativní způsob, jak si lidé mohou bezplatně zapůjčit sportovní vybavení přímo na veřejných místech, pouze pomocí aplikace. Sportovní náčiní bude poskytovat právě Decathlon. Projekt YourLOX již funguje na Slovensku a v Maďarsku. U nás startuje se třemi pilotními LOXy v Praze a v Brně. Celý článek
Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) se chystá pokračovat v úspěšném příběhu Centra Černý Most. To na podzim změní svůj název na Westfield Černý Most. Tento krok představuje přelomový okamžik pro jedno z nejvýznamnějších středoevropských nákupních a zábavních center. Centrum Černý Most, otevřené v roce 1997 jako první moderní nákupní centrum v České republice, sehrálo průkopnickou roli při formování maloobchodního trhu v zemi. Celý článek
Kaufland významně zvyšuje ohodnocení svých operativních zaměstnanců v Provozu, Logistice a Masozávodě. Mzdy vzrostou v průměru o 10 %. Do historicky největšího zvyšování mezd investuje společnost v letošním roce celkem 613 milionů korun. Formou mimořádných odměn navíc Kaufland v květnu ocení své zaměstnance dalšími 133 miliony korun. Celý článek
Obchodní řetězec BILLA pokračuje ve své expanzi a nově otevřel svoji prodejnu v Libochovicích na Litoměřicku. Nová prodejna nabídne zákazníkům nejmodernější příjemné nákupní prostředí a širokou nabídku potravin s důrazem na produkty českých producentů. Celý článek
V pražských Holešovicích vyvrcholilo v pátek 23. května soutěžní klání malých kuchařů zaměřené na zdravé a udržitelné vaření. Finalisté ze základních a mateřských škol i dětských domovů a organizací soupeřili v pěti kategoriích. Do letošního 13. ročníku finále Zdravá 5 se zapojilo 570 týmů. Nadační fond Albert věnoval všem zúčastněným a soutěžícím týmům výhry a příspěvky na suroviny v celkové hodnotě přes 250 000 korun. Celý článek
Po více než čtyřměsíční rekonstrukci dnes Tesco slavnostně znovuotevřelo prodejnu v pražském NC Eden. Zákazníci se mohou těšit na moderní prostředí, přehlednější uspořádání, širokou nabídku potravin i nepotravinářského zboží. Tesco slaví spolu se zákazníky a komunitou – kromě dárku v podobě 10% slevy na celý nákup pro držitele Clubcard totiž přispělo i neziskové organizaci NAUTIS částkou 50 000 Kč. Celý článek
Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN zná své výsledky a další milion korun putuje potřebným. Členové věrnostního programu ROSSMANN CLUB v období od 23. 4. do 20. 5. 2025 ve své mobilní aplikaci hlasovali pro příběh, který je zaujal nejvíce a proměnili své nevyčerpané body z nákupů v dobrý skutek. Částka 469 212 Kč putuje k Valince na pořízení protézy, 302 036 Kč k Adélce na zajištění asistenčního psa a 228 752 Kč pokryje náklady na terapeuticko-vzdělávací víkend pro 10 rodin. Celý článek
Společnost Zásilkovna, která patří do skupiny Packeta, zveřejňuje manuál pro instalace výdejních boxů. Odpovídá tak na rostoucí zájem samospráv o to, kde a jak se Z-BOXy objevují. Zástupci obcí se mohou obracet na speciální e-mailovou adresu. Zásilkovna letos také otevře své boxy ostatním dopravcům, kteří tím dostanou k dispozici širokou síť, aniž by ji museli sami stavět. Celý článek
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) vítá rozhodný krok Evropské komise, která zahájila formální šetření proti čínskému internetovému prodejci Shein kvůli podezření z rozsáhlého porušování spotřebitelských práv, nekalých obchodních praktik a prodeje nebezpečných výrobků. Čínské e-shopy už příliš dlouho těžily z toho, že kontrolní orgány po nich nevymáhají dodržování zákonů. Opakované testy přitom ukazují, že velká část zboží na čínských e-shopech je zdravotně závadná nebo nebezpečná. Celý článek
Společnost dm spouští 26. 5. 2025 nový dm babybonus, který poskytne komplexní podporu nastávajícím rodičům a rodinám s malými dětmi. Díky relevantnímu obsahu, exkluzivním eKuponům a malým překvapením nabízí dm babybonus cenné informace a výhody, které usnadňují a zpříjemňují každodenní rodinný život. Celý článek
Angry Beards je černou ovcí českého e-commerce. Značka kosmetiky pro chlapy s vyzývavou komunikací, která se nebojí mluvit o kulích a zákazníkům zpravidla tyká. Za sedm let na trhu se firma musela několikrát stěhovat, teď finálně zakotvila v areálu bývalé pekárny s 360° výhledem na celou Třebíč. Celá rekonstrukce se týmu podařila zhruba za rok a Angry Beards tak má poprvé v historii dost prostoru nejen pro současný stočlenný tým, ale i dostatečnou rezervu pro plánovaný miliardový obrat. Celý článek
Fond kvalifikovaných investorů REALIA FUND SICAV pokračuje ve své konzervativní investiční strategii a rozšířil portfolio o další nemovitost, nově vybudovaný retail park v Šumperku. V současnosti tak fond vlastní již 21 retailových parků a hodnota jeho portfolia přesáhla 2,8 miliardy korun. Celý článek
Geis pokračuje v rozsáhlé modernizaci své flotily napříč celým regionem střední a východní Evropy (CEE) s cílem poskytovat zákazníkům ještě efektivnější a flexibilnější služby s minimálním dopadem na životní prostředí. Letos rozšíří vlastní vozový park o desítky nových vozidel a v oblasti Hradce Králové nasadil do ostrého provozu nový elektrotruck. Investice do moderní techniky přinesou také benefity na poli udržitelnosti. Celý článek
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) uskutečnila v roce 2024 celkem 50 059 vstupů v rámci výkonu úřední kontroly s cílem chránit zdraví a oprávněné zájmy spotřebitelů i rovné prostředí pro poctivé provozovatele. Celý článek
Společnost Lidl Česká republika otevírá další ročník Trainee programu, který nabízí čerstvým absolventům vysokých škol možnost rychlého profesního růstu. Program, zaměřený na pozici regionálního manažera, trvá 18 měsíců a zahrnuje atraktivní finanční ohodnocení, služební automobil i řadu benefitů. Účastníci programu se seznámí s každodenními výzvami v prodejnách a po úspěšném absolvování získají pozici s měsíční mzdou 99 000 Kč. Celý článek
Tesco nadále posiluje svou pozici jako stabilní a žádaný zaměstnavatel. Po dohodě se zástupci odborových organizací od 1. července 2025 navyšuje základní mzdy zaměstnancům na provozních pozicích s tarifní mzdou v průměru o 4,5 %, v distribučním centru pak v průměru o 3,5 %. Celý článek
Výdejní boxy se staly nedílnou součástí měst. Mezi zákazníky e-shopů jsou velmi oblíbené, jedná se o nejčastěji využívaný způsob doručení. Podle aktuálního průzkumu Nilesen Admosphere preferuje při online nákupech doručování do výdejních boxů 72 % Čechů. Oceňují na nich především časovou flexibilitu, ekologičnost a dostupnost služby 24/7. Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která si výzkum nechala zpracovat, sdružuje největší provozovatele výdejních boxů v Česku. Celý článek
Zástupci zemědělců, potravinářů a obchodníků vyzývají zákonodárce, aby co nejdříve schválili návrh zákona, který má snížit finanční rezervu autorizované obalové společnosti EKO-KOM z 50 % na původních 25 % ročních nákladů. V opačném případě budou muset výrobci od července zbytečně platit vyšší poplatky za obalové materiály, do nichž balí své produkty. Tyto zvýšené náklady se následně promítnou do vyšších cen potravin. Celý článek
První outletová prodejna Lidlu v České republice, která po svém lednovém otevření v Praze zaznamenala mimořádný úspěch, se stěhuje na Moravu. Společnost Lidl plánuje tuto prodejnu přestěhovat v průběhu června a oblíbené produkty za výrazně snížené ceny přiblížit zákazníkům tentokrát v Olomouci. Stávající prodejna v pražských Štěrboholech bude v provozu do neděle 8. června. Celý článek