Ministerstvo zdravotnictví a Státní zdravotní ústav společně s makro ČR mění, co pacienti dostávají na talíř

Dalších padesát kuchařů a kuchařek úspěšně absolvovalo dnes v Makro Akademii odborný kurz zaměřený na zvyšování kvality nemocniční stravy. Celkem se jarních vzdělávacích kurzů zúčastnilo už více než 100 kuchařek a kuchařů z nemocnic z celé České republiky. Kurzy vycházejí ze spolupráce mezi makro ČR a Státním zdravotním ústavem a spadají pod aktivity realizované Mezirezortní pracovní skupinou pro institucionální stravování Ministerstva zdravotnictví. Celý článek

Kofola kupuje další kávové plantáže

Společnost Kofola ČeskoSlovensko rozšiřuje své zemědělské aktivity a oznamuje vstup do dalšího kávového regionu světového významu. Po Kolumbii investuje do farmy v panamském Boquete – oblasti, která se proslavila nejkvalitnějšími kávovými odrůdami, včetně ikonické Geishy. Cílem Kofoly je posílit kontrolu nad surovinami a propojit celý hodnotový řetězec – od pěstování až po balení – pod hlavičkou společnosti LEROS. Celý článek

Sebastian Bartels se stává generálním ředitelem Food and Beverage Carton Alliance

The Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) s potěšením oznamuje jmenování Sebastiana Bartelse na pozici generálního ředitele. Jako respektovaný lídr v oblasti udržitelnosti s sebou Bartels přináší přes 20 let globálních zkušeností s prosazováním strategických inovací v široké škále odvětví. Do FBCA se připojuje v klíčovém okamžiku, kdy se aliance rozšiřuje za hranice Evropy a usiluje o budování odolných obalových systémů pro potraviny a nápoje na globální úrovni a prosazuje přechod na nízkouhlíkové, oběhové hospodářství. Celý článek

Decathlon spojuje síly se slovenským YourLOX

Decathlon dělá sport zase o krok dostupnější. Spojil se se slovenským startupem YourLOX, který pomocí chytrých skříněk LOX nabízí inovativní způsob, jak si lidé mohou bezplatně zapůjčit sportovní vybavení přímo na veřejných místech, pouze pomocí aplikace. Sportovní náčiní bude poskytovat právě Decathlon. Projekt YourLOX již funguje na Slovensku a v Maďarsku. U nás startuje se třemi pilotními LOXy v Praze a v Brně. Celý článek

Centrum Černý Most od letošního podzimu ponese název Westfield Černý Most

Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) se chystá pokračovat v úspěšném příběhu Centra Černý Most. To na podzim změní svůj název na Westfield Černý Most. Tento krok představuje přelomový okamžik pro jedno z nejvýznamnějších středoevropských nákupních a zábavních center. Centrum Černý Most, otevřené v roce 1997 jako první moderní nákupní centrum v České republice, sehrálo průkopnickou roli při formování maloobchodního trhu v zemi. Celý článek

Finále Zdravá 5 zná vítěze

V pražských Holešovicích vyvrcholilo v pátek 23. května soutěžní klání malých kuchařů zaměřené na zdravé a udržitelné vaření. Finalisté ze základních a mateřských škol i dětských domovů a organizací soupeřili v pěti kategoriích. Do letošního 13. ročníku finále Zdravá 5 se zapojilo 570 týmů. Nadační fond Albert věnoval všem zúčastněným a soutěžícím týmům výhry a příspěvky na suroviny v celkové hodnotě přes 250 000 korun. Celý článek

Tesco Eden: Nový standard moderního nakupování s respektem k zákazníkům i planetě

Po více než čtyřměsíční rekonstrukci dnes Tesco slavnostně znovuotevřelo prodejnu v pražském NC Eden. Zákazníci se mohou těšit na moderní prostředí, přehlednější uspořádání, širokou nabídku potravin i nepotravinářského zboží. Tesco slaví spolu se zákazníky a komunitou – kromě dárku v podobě 10% slevy na celý nákup pro držitele Clubcard totiž přispělo i neziskové organizaci NAUTIS částkou 50 000 Kč. Celý článek

Drogerie ROSSMANN spolu se svými zákazníky věnovala další milion korun potřebným

Další vlna charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ drogerie ROSSMANN zná své výsledky a další milion korun putuje potřebným. Členové věrnostního programu ROSSMANN CLUB v období od 23. 4. do 20. 5. 2025 ve své mobilní aplikaci hlasovali pro příběh, který je zaujal nejvíce a proměnili své nevyčerpané body z nákupů v dobrý skutek. Částka 469 212 Kč putuje k Valince na pořízení protézy, 302 036 Kč k Adélce na zajištění asistenčního psa a 228 752 Kč pokryje náklady na terapeuticko-vzdělávací víkend pro 10 rodin. Celý článek

Zásilkovna zveřejňuje manuál pro instalace výdejních boxů a posiluje komunikaci s obcemi

Společnost Zásilkovna, která patří do skupiny Packeta, zveřejňuje manuál pro instalace výdejních boxů. Odpovídá tak na rostoucí zájem samospráv o to, kde a jak se Z-BOXy objevují. Zástupci obcí se mohou obracet na speciální e-mailovou adresu. Zásilkovna letos také otevře své boxy ostatním dopravcům, kteří tím dostanou k dispozici širokou síť, aniž by ji museli sami stavět. Celý článek

SOCR vítá celoevropské šetření čínského webu Shein

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) vítá rozhodný krok Evropské komise, která zahájila formální šetření proti čínskému internetovému prodejci Shein kvůli podezření z rozsáhlého porušování spotřebitelských práv, nekalých obchodních praktik a prodeje nebezpečných výrobků. Čínské e-shopy už příliš dlouho těžily z toho, že kontrolní orgány po nich nevymáhají dodržování zákonů. Opakované testy přitom ukazují, že velká část zboží na čínských e-shopech je zdravotně závadná nebo nebezpečná. Celý článek

Společnost dm spouští dm babybonus

Společnost dm spouští 26. 5. 2025 nový dm babybonus, který poskytne komplexní podporu nastávajícím rodičům a rodinám s malými dětmi. Díky relevantnímu obsahu, exkluzivním eKuponům a malým překvapením nabízí dm babybonus cenné informace a výhody, které usnadňují a zpříjemňují každodenní rodinný život. Celý článek

Angry Beards otevřeli nové sídlo za 130 milionů

Angry Beards je černou ovcí českého e-commerce. Značka kosmetiky pro chlapy s vyzývavou komunikací, která se nebojí mluvit o kulích a zákazníkům zpravidla tyká. Za sedm let na trhu se firma musela několikrát stěhovat, teď finálně zakotvila v areálu bývalé pekárny s 360° výhledem na celou Třebíč. Celá rekonstrukce se týmu podařila zhruba za rok a Angry Beards tak má poprvé v historii dost prostoru nejen pro současný stočlenný tým, ale i dostatečnou rezervu pro plánovaný miliardový obrat. Celý článek

Fond REALIA rozšiřuje portfolio o retail park v Šumperku

Fond kvalifikovaných investorů REALIA FUND SICAV pokračuje ve své konzervativní investiční strategii a rozšířil portfolio o další nemovitost, nově vybudovaný retail park v Šumperku. V současnosti tak fond vlastní již 21 retailových parků a hodnota jeho portfolia přesáhla 2,8 miliardy korun. Celý článek

Geis: Modernizace flotily v CEE pokračuje

Geis pokračuje v rozsáhlé modernizaci své flotily napříč celým regionem střední a východní Evropy (CEE) s cílem poskytovat zákazníkům ještě efektivnější a flexibilnější služby s minimálním dopadem na životní prostředí. Letos rozšíří vlastní vozový park o desítky nových vozidel a v oblasti Hradce Králové nasadil do ostrého provozu nový elektrotruck. Investice do moderní techniky přinesou také benefity na poli udržitelnosti. Celý článek

Regionálním manažerem za 18 měsíců: Lidl hledá talentované absolventy pro Trainee program

Společnost Lidl Česká republika otevírá další ročník Trainee programu, který nabízí čerstvým absolventům vysokých škol možnost rychlého profesního růstu. Program, zaměřený na pozici regionálního manažera, trvá 18 měsíců a zahrnuje atraktivní finanční ohodnocení, služební automobil i řadu benefitů. Účastníci programu se seznámí s každodenními výzvami v prodejnách a po úspěšném absolvování získají pozici s měsíční mzdou 99 000 Kč. Celý článek

Tesco navyšuje mzdy a dál investuje do benefitů

Tesco nadále posiluje svou pozici jako stabilní a žádaný zaměstnavatel. Po dohodě se zástupci odborových organizací od 1. července 2025 navyšuje základní mzdy zaměstnancům na provozních pozicích s tarifní mzdou v průměru o 4,5 %, v distribučním centru pak v průměru o 3,5 %. Celý článek

Provozovatelé výdejních boxů chystají společné principy jejich fungování

Výdejní boxy se staly nedílnou součástí měst. Mezi zákazníky e-shopů jsou velmi oblíbené, jedná se o nejčastěji využívaný způsob doručení. Podle aktuálního průzkumu Nilesen Admosphere preferuje při online nákupech doručování do výdejních boxů 72 % Čechů. Oceňují na nich především časovou flexibilitu, ekologičnost a dostupnost služby 24/7. Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která si výzkum nechala zpracovat, sdružuje největší provozovatele výdejních boxů v Česku. Celý článek

Zemědělci, potravináři a obchodníci společně žádají zákonodárce, aby nenavyšovali poplatky za obaly, jinak hrozí zdražení potravin

Zástupci zemědělců, potravinářů a obchodníků vyzývají zákonodárce, aby co nejdříve schválili návrh zákona, který má snížit finanční rezervu autorizované obalové společnosti EKO-KOM z 50 % na původních 25 % ročních nákladů. V opačném případě budou muset výrobci od července zbytečně platit vyšší poplatky za obalové materiály, do nichž balí své produkty. Tyto zvýšené náklady se následně promítnou do vyšších cen potravin. Celý článek

Lidl outlet se bude v červnu stěhovat z Prahy do Olomouce

První outletová prodejna Lidlu v České republice, která po svém lednovém otevření v Praze zaznamenala mimořádný úspěch, se stěhuje na Moravu. Společnost Lidl plánuje tuto prodejnu přestěhovat v průběhu června a oblíbené produkty za výrazně snížené ceny přiblížit zákazníkům tentokrát v Olomouci. Stávající prodejna v pražských Štěrboholech bude v provozu do neděle 8. června. Celý článek

Zásilkovna a Vinted spouští podání zásilek skrze výdejní boxy

Zásilkovna, přední doručovací společnost ze skupiny Packeta Group, rozšiřuje spolupráci s online second-hand platformou Vinted. Díky této novince mohou uživatelé v České republice, na Slovensku a v Maďarsku snadno podat a odeslat prodané zboží přes síť samoobslužných Z-BOXů. Tento krok výrazně zjednodušuje celý proces odesílání a přináší zákazníkům větší flexibilitu díky nepřetržitému provozu a široké dostupnosti výdejních boxů. Celý článek

Rodinný recept na úspěch: Spak slaví 90 let od založení a uvádí nové omáčky

Rok 2025 je pro značku Spak výjimečný. Firma oslavuje 90 let od svého založení v roce 1935 a zároveň 80. narozeniny svého zakladatele Hanse Petera Spaka. Z malé rodinné firmy vyrostla konkurenceschopná značka na trhu s omáčkami, kečupy, dressingy a dalšími ochucovadly. V duchu propojení tradice a inovace nyní Spak přichází s novými produktovými novinkami: novým kečupem a dvěma novými omáčkami. Společnost zůstává věrná české výrobě ve své sušické továrně, kde se recepty i hodnoty předávají z generace na generaci. Celý článek

Albert posiluje podporu rodičů: Téměř polovina z nich se po rodičovské vrací zpět do společnosti

U příležitosti Mezinárodního dne rodiny představuje Albert další krok ve své dlouhodobé podpoře maminek a tatínků. Vedle flexibilních pracovních úvazků a ostatních benefitů nově vznikla i zaměstnanecká skupina Albert rodiče, která zájemcům nabídne prostor pro sdílení svých zkušeností či možnost přinášení podnětů k vytváření ještě inkluzivnější firemní kultury. Celý článek

Vinaři opět zazářili ve Vídni: Z jarního kola AWC Vienna přivezli 88 medailí

Tuzemští vinaři zaznamenali další úspěch na prestižní mezinárodní soutěži AWC Vienna. V jarním kole letošního ročníku získali 88 medailí – 32 zlatých a 56 stříbrných. Českou republiku tentokrát reprezentovalo 16 vinařských firem, které do soutěže zaslaly celkem 110 vzorků vín. Vinaři se tradiční rakouské soutěže zúčastnili za finanční podpory Vinařského fondu a organizačního zajištění Národního vinařského centra. Celý článek

Volba sládků se mění na Speciály z Prazdroje

Plzeňský Prazdroj mění od května svůj program pivních speciálů. Projekt Volba sládků, který každý měsíc nabízel v limitované edici jedno speciální pivo ve vybraných hospodách a restauracích v Česku a na Slovensku, nahrazuje novým programem s názvem Speciály z Prazdroje. Ten nabídne hospodským možnost sestavit si vlastní kalendář pivních speciálů na míru. Vybírat budou moci během roku dohromady z deseti druhů piva ze stálé i sezónní nabídky. Celý článek

Tesco ve Vodňanech otevřelo modernizovanou prodejnu

Tesco pokračuje v modernizaci své prodejní sítě a dnes slavnostně znovuotevřelo plně zrekonstruovanou prodejnu ve Vodňanech. Nový design, ekologičtější provoz, atraktivní nabídka i důraz na podporu místních – to vše je součástí proměny, kterou ocení jak zákazníci, tak zaměstnanci. Na oslavu znovuotevření prodejny Tesco připravilo pro držitele Clubcard 20% slevu na celý nákup. Celý článek

Češi opět ukázali štědrost a solidaritu při jarním kole Sbírky potravin

Jarní kolo celorepublikové Sbírky potravin opět potvrdilo, že lidé v České republice neváhají pomoci těm, kteří to nejvíce potřebují. Do sbírky se zapojily tisíce dobrovolníků, přesněji více než 5 100 lidí z řad charitativních organizací, zaměstnanců obchodních řetězců a státní správy a veřejnosti. Společně se podařilo vybrat 540 tun potravin a 62 tun drogistického zboží, které na několik týdnů pomůže tisícům lidí po celé zemi. Celý článek

Síť francouzských pekařství PAUL a Too Good To Go spojují síly v boji proti plýtvání potravinami v Česku

Síť francouzských pekařství PAUL a Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, navazují partnerství a reagují tak na rostoucí zájem podniků a uživatelů o snížení plýtvání potravinami. Cílem spolupráce je dát druhou šanci přebytečným potravinám z vybraných poboček PAUL a nabídnout je zákazníkům jednoduše prostřednictvím Too Good To Go aplikace. Celý článek

UDI Group odprodala svůj areál na D1

Mezinárodní developer UDI Group odprodal svůj logistický areál na 34. kilometru dálnice D1. Sázava Logistics Park je od nynějška ve vlastnictví britské skupiny SEGRO European Logistics Partnership. Obě strany se dohodly na tom, že prodejní cenu nebudou komentovat. Celý článek

Dachser Czech Republic spouští nové logistické řešení pro kosmetický průmysl

Mezinárodní logistický provider Dachser představuje v České republice své nové oborové řešení: DACHSER Cosmetics Logistics. Nová logistická služba je navržena na míru náročným potřebám kosmetického průmyslu. Kombinuje specifické logistické know-how a hustou síť poboček sběrné služby společnosti Dachser v celé Evropě. Po úspěšném zavedení této služby ve Francii, jednom z nejvýznamnějších center kosmetického průmyslu na světě, přichází nyní i do dalších evropských zemí, včetně České republiky. Celý článek

SOCR Retail Index: obavy z mezinárodní situace dopadají na obchodníky s nepotravinářským zbožím, trh s potravinami nejvíc ovlivňuje pokračující zdražování dodavatelů

SOCR Retail Index, pravidelný čtvrtletní průzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), vykázal kvůli nejisté mezinárodní situaci a pokračujícímu zdražování ze strany producentů potravin největší mezikvartální propad a klesl na 61,2 bodu ze 100. Výrazná je zejména rozdílná dynamika vývoje důvěry mezi segmenty potravinového a nepotravinového zboží, na které se výrazně podepisuje současná situace v mezinárodním obchodě způsobená dopady celních opatření ze strany USA. Celý článek

AI ve službách retailu 2025

Digitalizace a automatizace proměňují výrazně retailové prostředí. Otázka, zda je umělá inteligence skutečně efektivním pomocníkem, však zůstává otevřená. Rozvoj AI  je v sektoru retailu bezpochyby na vzestupu, Skutečný rozvoj však teprve přichází, jeho směr i dopad jsou zatím spíše nejisté. Kde už AI opravdu funguje? Jak díky AI usnadnit nakupování  zákazníkům? Jak spojit sílu online světa influencerů s in-store? Celý článek

Vyhledávání a nakupování s umělou inteligencí: Visa představuje novou éru obchodu

Umělá inteligence zásadně mění způsob, jakým lidé nakupují a platí. Společnost Visa propojuje sílu své globální sítě s desítkami let zkušeností, aby do světa obchodování s využitím AI přinesla důvěru a bezpečnost. Během Visa Global Product Drop ve středu představila službu Visa Intelligent Commerce, která umožňuje agentům s umělou inteligencí vyhledávat, vybírat i nakupovat zboží. Tato průlomová iniciativa otevírá platební síť Visa vývojářům a inženýrům, kteří vytvářejí základní AI agenty měnící způsob, jakým obchodujeme. Celý článek

FeelEco rozšiřuje distribuci. Produkty najdete nově i v síti Tesco a Globus

FeelEco, český výrobce přírodní drogerie a kosmetiky, bude opět blíž svým zákazníkům. Nově rozšiřuje distribuci svých produktů i do prodejen Tesco a Globus, které mají široké pokrytí po celé České republice. Doposud mohli zákazníci FeelEco produkty pořídit také v prodejnách dm drogerie, ROSSMANN, Teta drogerie, Datart a na e-shopech rohlik.cz, kosik.cz, datart.cz, drmax.cz, pilulka.cz a lekarna.cz nebo přímo na webu výrobce www.feeleco.com. Celý článek

Retro týden v Lidlu letos slaví 10. výročí

Řetězec Lidl je oblíben především díky tematickým týdnů, ve kterých nabízí vždy něco nového. Během roku jich vystřídá více než 30, pokud ke gastro nabídce přidáme ještě spotřební zboží, tak je počet více než dvojnásobný. V roce 2015 přišel Lidl s týdnem s nádechem nostalgie a pojmenoval ho Retro týden. Ihned se zařadil mezi nejoblíbenější akce v Lidlu a zájem o něj trvá dodnes. Retro týden tak tento rok slaví 10. výročí. Celý článek

Geis: Komplexní logistické řešení

Hledáte-li spolehlivou přepravu zboží, skladovací služby nebo obalový materiál, obraťte se na firmu Geis. Globální poskytovatel logistických služeb s kořeny v Německu má téměř 70letou historii a celou dobu je vlastněn a řízen přímo rodinou Geis.

Firma Geis je jedním z předních logistických partnerů s dlouhodobými zkušenostmi na českém trhu. Celý článek

Seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod již za měsíc. Je čas se zaregistrovat!

Cílem společnosti Tesco je každý den přinášet zákazníkům, komunitám a planetě něco navíc. Michal Vaňáček, manažer komunikace a kampaní, Tesco Stores ČR, na příkladech ukáže, jak je udržitelnost v podnikání, tak v oblasti sociální a environmentální, nedílnou součástí strategických priorit společnosti Tesco. „Chceme, aby Tesco bylo nejen skvělým místem pro práci a samozřejmě i pro nakupování, ale záleží nám také na tom, abychom byli dobrým sousedem,“ říká Michal Vaňáček. Celý článek

Česká akvizice roku: Seyfor plně ovládne Dotykačku, regionálního lídra trhu pokladních systémů

Seyfor, jeden z největších evropských dodavatelů ICT řešení, se po šesti letech od prvního vstupu stane stoprocentním vlastníkem skupiny Dotykačka. V rámci dokončení dlouhodobé transakce podepsal Seyfor dohodu, na jejímž základě získá zbývajících 42 % podílu a završí tak strategickou akvizici nejpoužívanějšího pokladního systému v České republice, který má zároveň výrazný přesah na polský a slovenský trh. Celý článek

Helmy zdarma, nová videa a edukační kampaně

Bezpečnost na silnících je i s ohledem na aktuální společenské dění opravdu probíraným tématem. Prioritou se stává i pro rozvozové platformy, které dnes a denně do ulic vyšlou tisíce kurýrů. Největší česká rozvozová platforma foodora své aktivity posouvá ještě o kus dál – chce chránit své partnerské kurýry, ale i podporovat bezpečnější pohyb na pozemních komunikacích. Celý článek

Společnost Decathlon otevřela prodejnu v Ústí nad Labem

Nejen sportovní nadšenci v Ústí nad Labem a okolí se mají na co těšit. Společnost Decathlon, přední prodejce sportovního vybavení, v pátek 25. dubna otevřela novou prodejnu v hypermarketu Globus v Trmicích a završuje tak svou expanzi do všech krajských měst v Česku. Nová prodejna o rozloze 1 650 m² je již 27. pobočkou Decathlonu v České republice a významně posílí dostupnost sportovního vybavení v regionu. Celý článek

ESG reporting pro lidi: Jak psát reporty stručně, srozumitelně a s důrazem na reálné dopady se dozvíte na semináři Udržitelnost pro výrobu a obchod 5. června

Současný ESG reporting se často vyznačuje složitými a obtížně čitelnými dokumenty, které vznikají více z důvodu regulatorních požadavků než skutečné užitečnosti pro firmy a jejich okolí. Karel Kotoun, výkonný ředitel společnosti Green0meter, ukáže, jak ESG reporty zjednodušit a zaměřit se pouze na klíčové oblasti, které reálně pomáhají vedení, zaměstnancům i klientům dělat informovaná rozhodnutí. Celý článek

Jarní Sbírka potravin prokázala, že Češi mají srdce na správném místě

Jarní kolo Sbírky potravin opět ukázalo, že Češi mají srdce na pravém místě. Darovali celkem 518 tun pomoci, z toho 464 tun potravin, což odpovídá 928 000 porcím jídla, a 54 tun hygienických potřeb. Klíčovým prvkem celé akce bylo nasazení více než 5 100 dobrovolníků v rekordním počtu obchodů – bez jejich pomoci by tato sbírka nemohla fungovat v takovém rozsahu. Celý článek

Lidl outlet v Praze bude v létě končit a přesune se na Moravu

První outletová prodejna Lidlu v České republice, která po svém lednovém otevření v Praze zaznamenala mimořádný úspěch, mění lokalitu. Společnost Lidl plánuje tuto prodejnu v průběhu léta přestěhovat a oblíbené produkty za výrazně snížené ceny přiblížit zákazníkům tentokrát na Moravě. Celý článek

Bernard staví byty pro zaměstnance

Rodinný pivovar Bernard se pustil do projektu, který zkrášlí centrum Humpolce a rozšíří jeho ubytovací kapacity. V sousedství pivovaru v Masarykově ulici přestavuje dlouho nevyužívaný a neudržovaný objekt na bytový dům pro zaměstnance. Celý článek

Sbírka potravin s dobrou karmou: jarní kolo Sbírky potravin proběhne v sobotu 26. dubna 2025

Vážení, dovolte nám připomenout, že jarní kolo Sbírky potravin se uskuteční v sobotu 26. dubna 2025. V sobotu 26. dubna 2025 mezi 8:00 a 18:00 proběhne v České republice další ročník Sbírky potravin. Do akce se zapojilo více než 2 550 prodejen po celé zemi, kde lidé mohou darovat trvanlivé potraviny a základní drogistické zboží lidem, kteří se ocitli v obtížné životní situaci. Celý článek

PPL zahajuje provoz nového typu Parcelboxů

PPL odstartovala provoz menších, udržitelnějších Parcelboxů. Po republice jich je prozatím instalovaných již přes 500. Nové udržitelnější Parcelboxy jsou oproti klasickým Parcelboxům vybaveny fotovoltaickými panely a pro svůj provoz díky tomu nevyžadují žádný externí přívod elektřiny. Novinka na poli výdejních boxů PPL je nejen dalším krokem k udržitelnosti, navíc přispívá k občanské vybavenosti obcí napříč Českem. Celý článek

ESG na rozcestí? Chcete vědět víc? Zaregistrujte se na seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod

Aktuální pohled českých spotřebitelů přinese Tereza Horáková, Associate Director ve společnosti Ipsos. Jak to mění očekávání spotřebitelů od firem? Co konkrétně to znamená pro retail? Je pro zákazníky udržitelnost pořád důležitá? A jak ovlivňuje jejich nákupní chování v různých kategoriích? Aktuální výsledky spotřebitelského průzkumu Ipsos, mezinárodní srovnání, praktické ukázky. Celý článek

Změny v marketingu Savencia

Společnost Savencia F&D mění obsazení klíčových pozic v marketingovém týmu. Dlouholetý marketingový ředitel David Vejtruba povýšil na pozici Acceleration Unit Director. Funkci marketingové manažerky bude nově zastávat Pavlína Valko, která ve společnosti Savencia dosud pracovala na pozici Group Brand Manager pro značky Král Sýrů, Lučina a Liptov. Celý článek

Notino rozšiřuje kamennou síť po Evropě

Notino, největší evropský prodejce produktů pro krásu a zdraví, pokračuje ve své expanzi v oblasti retailu a letos rozšiřuje evropskou síť kamenných prodejen o čtyři nové pobočky. Celkový počet obchodů napříč Evropou tak do konce roku vzroste na 27. Vedle retailové expanze se firma zaměřuje i na modernizaci stávajících prodejen, čímž naplňuje svou strategii propojení online a offline světa. Celý článek

O Velikonocích se prodá dvakrát více vajec než v běžné týdny roku

Společnost BILLA plní svůj závazek nabízet zákazníkům výhradně bezklecová vejce i o Velikonocích. Ačkoliv prodej vajec v tomto období roste více než dvojnásobně oproti jiným týdnům v roce, dokáže obchodní řetězec pokrýt poptávku pouze vejci z podestýlkových, volných nebo ekologických chovů. Zatímco loni cena vajec meziročně poklesla, v letošním roce vzrostla z důvodu redukce chovů zasažených ptačí chřipkou přibližně na úrovni roku 2023. Celý článek

Kaufland zvyšuje mzdy

Kaufland významně zvyšuje ohodnocení svých operativních zaměstnanců v Provozu, Logistice a Masozávodě. Mzdy vzrostou v průměru o 10 %. Do historicky největšího zvyšování mezd investuje společnost v letošním roce celkem 613 milionů korun. Formou mimořádných odměn navíc Kaufland v květnu ocení své zaměstnance dalšími 133 miliony korun. Celý článek

Alensa otevřela největší oční optiku ve střední Evropě

Společnost Alensa rozšiřuje své portfolio optik o novou vlajkovou prodejnu v Praze 4. Jedná se o největší showroom brýlí ve střední Evropě s nabídkou více než 5 tisíc kusů brýlí. Přední evropský online prodejce kontaktních čoček a brýlových obrouček tak reaguje na vysokou poptávku a přináší kompletní koncept optických služeb v atraktivní lokalitě, snadno dostupné zákazníkům. Tímto krokem Alensa naplňuje svou expanzní strategii pro rok 2025 s cílem otevření deseti nových kamenných prodejen ve čtyřech různých zemích. Celý článek

MAKRO Czech Gastro Fest 2025

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie. Celý článek

New Food Forum 2025: Největší B2B plant-based konference v Česku

New Food Forum 2025, největší B2B konference v Česku zaměřená na rostlinné potraviny a alternativní bílkoviny, se uskuteční 15. května v pražském Zenworku. Akce propojí maloobchodní řetězce, výrobce potravin, gastronomii i startupy s cílem zvýšit dostupnost a kvalitu rostlinných produktů a podpořit inovace v potravinářství. Celý článek

Savills: Slate Asset Management dokončil prodej tří prodejen OBI na Slovensku

Společnost Savills poskytovala poradenství společnosti Slate Asset Management (“Slate”), mezinárodnímu investorovi a správci strategických realitních a infrastrukturních aktiv, při prodeji portfolia tří maloobchodních nemovitostí OBI na Slovensku. Kupujícím je německá skupina Lindner Group. Zúčastněné strany se dohodly, že cenu ani další podrobnosti transakce nezveřejní. Celý článek

Reklama je dobrý sluha, ale zlý pán

Česká marketingová společnost zveřejnila na konci března další šetření v rámci dlouhodobého výzkumného projektu „Češi a reklama“. Předmětem šetření jsou zejména témata postojů ke konkrétním nosičům reklamy, nasycenost či přesycenost reklamou v jednotlivých médiích, role reklamy při nákupu, postoje ke kontroverzním tématům v reklamě, vnímání společenské role reklamy, ale také například reklama v politice. Celý článek

Košík.cz jako první nabídne doručení s přesností na 30 minut i v regionech

Doručení nákupu v půlhodinovém časovém okně, a to pro zákazníky ve všech regionech Česka. Košík.cz jako první online supermarket umožňuje všem svým zákazníkům zvolit si kratší než hodinový slot doručení. Třicetiminutové časové okno totiž nově nabízí ve všech lokalitách Česka, kam své nákupy zaváží. Kromě toho Košík spouští dopravu zdarma pro všechny nové zákazníky na celých 60 dní. Celý článek

Zalando Asistent s rozšířenými možnostmi, které zákazníky inspirují

Společnost Zalando přichází s aktualizací svého nástroje Zalando Asistent založeného na umělé inteligenci, jehož možnosti rozšířila o nový vzhled, pokročilejší personalizaci a lepší porozumění kontextu. Nově tak nabízí ještě relevantnější a bezproblémovější módní doporučení. Nástroj s podporou AI je v provozu od října 2024 přihlášeným zákazníkům v Česku a na všech 25 trzích v lokálních jazycích. Doposud jej využily více než 2 miliony zákazníků, kteří se nechali inspirovat a našli zboží, které se jim líbí. Aktualizovaný nástroj je k dispozici na webu i v aplikaci. Celý článek

KION představil na konferenci GTC řídící věž s umělou inteligencí

Skupina KION představila využití fyzické umělé inteligence ve svém Solution Center na konferenci GTC 2025 zaměřené na umělou inteligenci, která se konala ve dnech 17.–21. března v San José v Kalifornii. V rámci rozsáhlé spolupráce se společnostmi NVIDIA a Accenture představila dceřiná společnost KIONu, Dematic, svou „řídicí věž s umělou inteligencí“, která byla zastoupena digitálním dvojčetem vytvořeným pomocí technologií NVIDIA Omniverse a platformy Mega Omniverse Blueprint. Celý článek

Dotykačka kupuje pokladní systém KASAmax

Na trhu s pokladními systémy dochází k akvizici. Matka společnosti Dotykačka ČR, která je nejrozšířenějším pokladním systémem na tuzemském gastro trhu, rozšiřuje své portfolio. Dotykačka Holding a.s. v dubnu dokončuje nákup 90% podílu ve společnosti KASAmax EU s.r.o, k odkupu zbylých 10 % by mělo dojít začátkem roku 2027. Dotykačka Holding, který je součástí skupiny Seyfor, současně jedná o dalších možných akvizicích na několika trzích. Celý článek

Česká obchodní inspekce selhává v řešení problémů zahraničních e-commerce tržišť

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dlouhodobě sleduje nárůst problémů spojených se zahraničními online tržišti, která cílí na české spotřebitele. Přestože jde o zásadní téma s významným dopadem na férovost podnikatelského prostředí a ochranu zákazníků, Česká obchodní inspekce (ČOI) v této oblasti nečiní dostatečné kroky a zastává spíše pasivní postoj k řešení těchto problémů. Naopak u českých e-shopů při kontrolách ČOI stále zvyšuje své nároky a hledá chyby v detailech, které pro spotřebitele nehrají žádnou roli. Celý článek

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.​ Celý článek

Více než polovina Čechů platí mobilem

Více než polovina Čechů už dnes při placení sahá po mobilním telefonu. Stále častěji ale zkoušejí i další platební inovace – například chytré prsteny a náramky, které už vyzkoušel každý desátý Čech. S rozšiřující se nabídkou nových platebních možností klesá i potřeba nosit fyzickou platební kartu. Dnes ji za nezbytnou považuje už jen 53 procent Čechů. Vyplývá to z nového průzkumu¹ společnosti Mastercard. Celý článek

BAUHAUS je všude! Nově doručuje na více než 15 000 výdejních míst po celé České republice

BAUHAUS rozšiřuje možnosti doručení a zákazníci si nyní mohou své objednávky vyzvednout na více než 15 000 výdejních místech po celé České republice. Novinka je výsledkem spolupráce se Zásilkovnou a PPL Smart a znamená výrazné zjednodušení a zpřístupnění online nakupování v e-shopu BAUHAUS, který byl spuštěn v lednu 2022. Zavedení této služby bylo součástí dlouhodobého úsilí o vylepšování zákaznického komfortu a přináší větší flexibilitu při doručování. Celý článek

Dachser roste díky akvizicím

Globální logistický provider Dachser zaznamenal v roce 2024 výrazný růst a překonal hranici 8 miliard eur (8,027 miliardy eur) s 13procentním nárůstem tržeb. Tato rodinná společnost zaznamenala výrazný meziroční růst i v dalších klíčových ukazatelích, jako je počet zaměstnanců (+3 300), poboček (+56) a paletových míst ve skladech (+720 000). Celý článek

Fúze JČB a JML

Jednota, spotřební družstvo České Budějovice a Jednota, spotřební družstvo v Milevsku se rozhodla realizovat projekt integrace-fúze sloučením družstev s rozhodným dnem k 1.1.2026. Celý článek

Nový portál s daty z české e-commerce od APEKu byl spuštěn

Součástí české e-commerce je Asociace pro elektronickou komerci (APEK) prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu je spolehlivým zdrojem dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní nabízí na svém webu rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Celý článek

Martin Pučálka rozšiřuje své podnikatelské portfolio o společnost BAFPET

Úspěšný český podnikatel Martin Pučálka oznamuje akvizici společnosti BAFPET, významného hráče na trhu s obojky, vodítky a dalšími potřebami pro domácí mazlíčky. Tato transakce byla realizována prostřednictvím jeho investičního holdingu MEDANEL, čímž rozšířil své portfolio, zaměřené na výrobu a distribuci krmiv a potřeb pro domácí mazlíčky, o více než 10 %. V segmentu pet food podniká od roku 2006. Celý článek

Tady je zásilka, obal si vezmu!

Mobilní telefony nebo třeba chytré hodinky Vodafone posílá lidem už i ve vratných obalech, takzvaném nEKOnečném boxu. Použít ho lze s jistotou alespoň padesátkrát a už po šestém použití je jeho uhlíková stopa neutrální v porovnání s jednorázovým obalem. Vedle toho se místo bublinkové fólie v zásilkách od Vodafonu používají rozložitelné obaly vytvořené s pomocí houbového mycelia – podhoubí. Celý článek

Do čela Spokojeného psa nastupuje Matúš Karaffa, po dvaceti letech nahradí zakladatelku Soňu Fialkovou

E-shop Spokojený pes, jeden z lídrů na trhu s chovatelskými potřebami v České republice, má nového páníčka. Po dvaceti letech předává zakladatelka a dosavadní CEO Soňa Fialková vedení společnosti Matúši Karaffovi, který přichází s bohatými zkušenostmi v oblasti e-commerce. Jako cíl si stanovil přivést Spokojeného psa k miliardovému obratu. Plánuje další expanze, rozšíření služeb a posílení pozice e-shopu na českém i slovenském trhu. Celý článek

Dachser spustil přepravy na biopalivo HVO100

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic nasadil na vybrané přepravní trasy svého významného zákazníka vozidla s pohonem na biopalivo HVO100. V rámci integrovaného přístupu ke snižování emisí CO2 kombinuje Dachser několik přístupů k udržitelnější logistice – elektromobilitu, nízkoemisní paliva a důslednou konsolidaci zásilek. Celý článek

Varyáda slavnostně otevře na apríla novou vstupní pasáž

Varyáda, nejnavštěvovanější nákupní centrum v Karlovarském kraji, zahájí provoz nově vybudované přední pasáže. V té se bude nacházet 17 nových maloobchodních jednotek se značkovými obchody a službami v moderním hávu, ale také infostánek a relaxační zónu pro zákazníky. Celý článek

Zodpovědným obchodníkem roku 2024 jsou společnosti Kaufland a Tesco

V rámci prestižního ocenění Mastercard Obchodník roku 2024  získaly ocenění Zodpovědný obchodník společnosti Kaufland ČR a Tesco Stores ČR. Odborná porota v kategorii, kterou garantuje Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), ocenila především spolupráci s regionálními dodavateli, podporu českých řemesel a kvalitu domácích potravin, tedy oblasti, ve kterých se moderní obchod stále intenzivněji angažuje. Celý článek

Mattoni 1873 v roce 2024 překonala rekordní hranici 2 miliard prodaných lahví

Mattoni 1873, největší středoevropský výrobce minerálních vod a nealkoholických nápojů s 3 650 zaměstnanci, 11 výrobními závody a působností v 8 zemích, v roce 2024 opět zlepšil svou výkonnost. Skupině se dařilo ve všech oblastech podnikání, mezi které patří přírodní a ochucené minerální vody, nealko nápoje, snacky i prodejní automaty pod značkou Very Goodies. Objem výroby celé skupiny překonal magickou hranici 2 miliard prodaných výrobků a tržby meziročně stouply o více než 12 % na 25 mld. Kč. Celý článek

Vítězem P.O.P. Star ČR za rok 2024 je zářivé vystavení Pepsi od společnosti Mattoni 1873 a marketingové agentury POS Media CZ

Ve středu 19. března v prostorách ppm factum v Nových Butovicích byli slavnostně vyhlášeni vítězové soutěže P.O.P. Star ČR 2024. První místo si odneslo světelné a pulzující vystavení Pepsi od společnosti Mattoni 1873. Druhou příčku obsadilo poutavé vystavení Geisha společnosti Dainties 4u, které zákazníci mohli obdivovat v květnu v hypermarketech Albert. Celý článek