Rekonstrukce a rozšíření Varyády je v plném proudu

Karlovarské nákupní centrum Varyáda v současnosti prochází rozsáhlou rekonstrukcí spojenou s rozšířením, které má za cíl přinést návštěvníkům ještě lepší zážitek z nakupování. Práce postupují za plného provozu centra rychlým tempem, přičemž první novinky čekají zákazníky již v závěru letních prázdnin. Celý článek

Peníze v prstenu. mBank přichází s revoluční novinkou v placení

Inovativní formy placení se díky mBank opět posouvají vstříc budoucnosti. Digitální banka mBank se spojila s partnery Mastercard a Niceboy a jako první v České republice uvedla na trh platební prsten. Placení ještě nikdy nebylo tak snadné a stylové. Už žádné hledání telefonu nebo karty – absolutní svoboda třeba na pláži nebo při běhu právě přichází. Celý článek

Český startup Pikito mění maloobchodní prodej sdílenými prodejnami

Český startup Pikito, průkopník inovativního modelu obchod jako služba neboli Retail-as-a-Service (RaaS), rozšiřuje ve velkém svou síť sdílených prodejen. Ještě letos přibudou k již existujícím prodejnám v Praze, Bratislavě a Bukurešti další 3 prodejny – Brno, Ostrava a druhá Bratislava. Jedinečný model, ve kterém si může jakýkoliv e-shop otevřít svou vlastní kamennou prodejnu za jeden měsíční poplatek, sklízí úspěch u největších českých e-shopů. Celý článek

Lidl podporuje biodiverzitu

Společnost Lidl se stále více zasazuje o ochranu životního prostředí. U své centrály a třech logistických center v Cerhovicích, Brandýse nad Labem a Buštěhradě se proto rozhodla instalovat včelí úly. Na každém z těchto míst Lidl vytvořil tři nová stanoviště včel medonosných, s výjimkou Buštěhradu, kde dokonce instaloval úlů šest. Obchodní řetězec je hrdý, že může přispět k podpoře biodiverzity, jenž představuje klíčový faktor pro udržení biologické rozmanitosti. Celý článek

Firma LA Food instalovala první fotovoltaiku a chystá stavbu nové haly za 60 miliónů

Český potravinářský výrobce LA Food instaloval na střechu provozovny v průmyslové zóně v Kostelanech nad Moravou svoji první fotovoltaiku. Na halu poblíž Uherského Hradiště umístila firma celkem 108 solárních panelů a předpokládá úsporu energií o 30 procent. Firma zároveň investuje 60 miliónů do stavby nových výrobních prostor s plochou čtyři a půl tisíce metrů čtverečních. Celý článek

Češi chtějí platit bezhotovostně

Češi stále častěji platí bezhotovostně. Vedle karet v posledních letech roste zejména popularita plateb pomocí mobilních telefonů nebo chytrých hodinek. Celých 57 procent transakcí v Česku proběhne bez hotovosti a tento podíl by se mohl zvýšit až na 76 procent, kdyby zákazníci v 19 procentech případů nenaráželi na místa, kde bezhotovostní platby nepřijímají. Celý článek

Fashion Arena Prague Outlet zavlažuje zeleň dešťovou vodou

Rostoucí povědomí o nutnosti udržitelného rozvoje a snížení ekologické stopy se projevuje ve způsobu, jakým firmy hospodaří s přírodními zdroji. Pozitivním příkladem je Fashion Arena Prague Outlet, která se může pochlubit dalším realizovaným projektem z oblasti udržitelného rozvoje. Outletové centrum nově využívá retenční nádrže na shromažďování dešťové vody, z níž bude celoročně zavlažovat zeleně. Fashion Arena tím přispívá k ochraně vodních zdrojů a současně si připomíná Světový den životního prostředí, který letos připadá na 5. června. Celý článek

Udržitelnost musí mít smysl a data – více na semináři Udržitelnost pro výrobu a obchod

Udržitelnost ovlivňuje v maloobchodě každodenní rozhodování, od spolupráce s dodavateli přes fungování prodejen a zapojení zaměstnanců až po nákupní košík zákazníků. Jak to vypadá v praxi, na příkladu klíčové oblasti neplýtvání potravinami? Jak to funguje v řetězci Albert vysvětlí na semináři Udržitelnost pro výrobu a obchod, který se bude konat 18. 6., Jiří Mareček, ředitel pro komunikaci a udržitelnost obchodů Albert. Celý článek

Česká SCF kupuje za více než 7 miliard korun portfolio nákupních center v Polsku

Česká investiční skupina Star Capital Finance (SCF) koupila tento týden portfolio šesti polských obchodních center od globální investiční skupiny Cromwell Property Group. Hodnota transakce je přes 7 miliard Kč. Jedná se o jednu z největších nemovitostních transakcí ve střední Evropě za posledních několik let. SCF tímto krokem vstupuje do třetí země a posiluje svou pozici na středoevropském retailovém trhu, kde již vlastní a provozuje obchodní centra v České republice a na Slovensku. Celý článek

Outdoorová značka McKinley slaví 40 let

Již 40 let je značka McKinley synonymem pro horskou turistiku a outdoorová dobrodružství. Jméno získala po nejvyšším vrcholku Severní Ameriky, který patří mezi 7 nejvyšších hor světa a který v současné době nese název Mount Denali. Celý článek

Nákup z Penny dovezou kurýři Woltu až domů

Řetězec PENNY výrazně rozšiřuje možnost dovozu nákupu až domů. Prostřednictvím rozvážkové služby Wolt si mohou zákazníci nechat dovézt kurýrem potraviny z prodejen PENNY v Praze, Brně a Hradci Králové. Nákup od PENNY může mít zhruba za 30 minut od objednání doma na stole více než 1,7 milionu zákazníků. Celý článek

Tomáš Prouza bude dalších pět let prezidentem SOCR ČR

Na dnešní Valné hromadě Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) byl do funkce prezidenta na další pětileté období zvolen dosavadní prezident Tomáš Prouza. Viceprezidenty se stali Patrik Dojčinovič a Václav Stárek. Představenstvo SOCR ČR má celkem 15 členů a skládá se z prezidenta, dvou viceprezidentů a 12 členů. Dozorčí rada je tříčlenná. Celý článek

Výrobce Olomouckých tvarůžků navýšil obrat i čistý zisk

Společnosti A.W. spol. s r. o., která vyrábí tvarůžky pod značkou Olomoucké tvarůžky, navýšila v roce 2023 meziročně obrat o 2,2 % na 419 mil. Kč. Pozitivní výsledky pokračovaly také v 1. kvartálu 2024. Výrobce jediného původně českého zrajícího sýra zaměstnává ve výrobním závodě v Lošticích 180 lidí a ve střednědobém horizontu má v plánu vybudování nového výrobního závodu s navýšenou kapacitou. Celý článek

Češi utratili v dubnu za zboží v e-shopech v průměru přes 4 700 Kč

Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v jednotlivých měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Celý článek

První síť bezobslužných prodejen v Česku Minute Shop otevírá novou pobočku v pražské Libni

První bezobslužná maloobchodní síť v Česku Minute Shop otevírá v pražské Libni čtvrtou prodejnu s nonstop provozem. Narozdíl od stávajících konceptů samoobslužných pokladen si zde zákazník nemusí sám markovat jednotlivé položky. Tašku pouze položí na pás, kde se automaticky celý nákup načte do aplikace a zákazník pak potvrdí platbu v mobilní aplikaci. Celý článek

Benefit nad zlato. Již čtyři roky radí linka pomoci zaměstnancům Alberta s problémy všeho druhu

Pomocnou ruku v těžkých životních situacích podává svým zaměstnancům prostřednictvím linky pomoci Albert. Linka jim pomůže vyrovnat se s výzvami v pracovním i osobním životě a poskytuje speciální poradenství v oblasti financí, práce, zdraví či rodinných vztahů. Patří tak mezi nejvíce ceněné z široké škály benefitů, které Albert svým zaměstnancům poskytuje. Celý článek

Díky podpoře společnosti Lidl se při Základní a mateřské škole Zbyslavice otevírá nová jedlá školní zahrada

Druhá ze šesti nových jedlých školních zahrad se otevírá v neděli 12. května při Základní a mateřské škole Zbyslavice. Je to výsledek spolupráce mezi společností Lidl a programem Skutečně zdravá škola. Díky úspěchu v grantové výzvě získalo šest základních a mateřských škol finanční prostředky na výstavbu jedlých školních zahrad. Celý článek

Na fasádě Galerie Harfa svítí první digitální 3D billboard

Obchodní centrum Galerie Harfa a mediální agentura Premium OOH WOOD & Co představují první permanentně umístěnou 3D digitální venkovní reklamní plochu (DOOH) v České republice. Galerie Harfa nabídla prostor fasády, společnost Premium OOH WOOD & Co zajistila výrobu, instalaci a řeší pronájem reklamní plochy. Od 18. dubna je v provozu první digitální 3D plocha, na podzim přibude ve stejné lokaci ještě jedna identická. Celý článek

Největší gastronomický festival v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST navštívilo 15 000 lidí

Druhý ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST překonal očekávání. Celkem 15 000 návštěvníků, 200 řečníků, 90 vystavovatelů a přes 50 000 ochutnávek! To byl pátek 12. a sobota 13. dubna 2024 v pražském O2 universu. Nejen milovníci dobrého jídla a pití, ale také špičky české gastronomie, odborníci, dodavatelé, hoteliéři, kuchaři, cukráři, barmani, baristé a studenti zde mohli v rámci těchto dvou dnů aktivně diskutovat a zároveň ukázat a okusit, co je dnes v české gastronomii možné zažít a kam se posouvají trendy. Celý článek

Letiště Leoše Janáčka v Mošnově bude jako první mít prodejnu s automatizovaným provozem 24/7

Doposud se koncept automatizovaných prodejen prosazoval hlavně v menších městech a na venkově. COOP nyní otevřel první takový obchod na letišti. Zákazníci si v něm nakoupí kromě potravin a produktů souvisejících s cestováním i regionální produkty a to doslova kdykoliv. V současnosti je takových obchodů již několik desítek a do konce roku jich bude více než sto. Celý článek

Dotykačka jako první plně integrovala Bolt Food, Wolt i Foodoru

Pokladní systém Dotykačka od dubna rozšířil své funkce o plnou integraci služeb Bolt Food, Wolt i Foodora. Na českém trhu je tak Dotykačka zatím jediným pokladním systémem, který nabízí kompletní integraci všech těchto rozvážkových služeb, navíc bez příplatku. Provozovatelé gastro podniků díky tomu můžou výrazně zjednodušit své odbavovací procesy a zároveň ušetřit náklady. Celý článek

Zdeněk Zádrapa je novou posilou retailového oddělení CBRE

Společnost CBRE, světový lídr v oblasti komerčních realitních služeb, jmenovala Zdeňka Zádrapu (46) do pozice vedoucího týmu High Street Retail and Tenant Representation. Jeho hlavní úlohou bude pronájem komerčních realit na hlavních nákupních třídách v centrech velkých měst, zejména v Praze. Zodpovědný bude také za zastupování nájemců při rozšiřování jejich obchodní sítě anebo při vstupu na český trh. Celý článek

Ostravský sklad Rohlíku už obsluhuje přes 45 000 domácností

Největší český online prodejce potravin Rohlik.cz už v září oznámil otevření nového distribučního centra v Ostravě. Díky jeho spuštění v listopadu 2023 dokázal výrazně rozšířit svou službu a nabídnout pohodlnější a rychlejší doručení významnému počtu domácností. V současné chvíli na Ostravsku s Rohlíkem nakupuje více než 45 000 domácností a očekává se další růst o 50 %. Rohlík se navíc neustále soustředí na rozšiřování své služby – od září začal obsluhovat dalších 640 nových lokalit po celém Česku. Celý článek

Jednodušší nákupy díky Scan&Go. Společnost dm rozšiřuje službu do dalších

Služba Scan&Go je nyní zákaznicím a zákazníkům k dispozici již v deseti prodejnách dm. Služba umožňuje během nákupu produkty naskenovat prostřednictvím aplikace Moje dm v chytrém telefonu a vložit je rovnou do tašky. U samoobslužné či klasické pokladny pak zákazníci naskenují QR kód ze svého telefonu a celý nákup zaplatí, aniž by zboží museli vyložit na pás. Služba Scan&Go je od tohoto týdne dostupná ve vybraných prodejnách v Praze, Brně, Ostravě a dalších krajských městech. Celý článek

Coca-Cola HBC podpoří Světlušku částkou 750 000 korun

Společnost Coca-Cola HBC při příležitosti pražského Nočního běhu pro Světlušku předala Nadačnímu fondu Českého rozhlasu šek na částku 750 000 korun. Finanční prostředky budou využity na rozvoj Kavárny POTMĚ, která je už od roku 2006 vlajkovým projektem Světlušky. Umožní vytvoření deseti pracovních míst pro lidi se zrakovým handicapem, jejich proškolení a zajištění průvodců i kompenzačních pomůcek nezbytných pro pracovní činnost. Celý článek

BILLA e-shop s novou mobilní aplikací nyní nabízí své služby více než 1 miliónu domácností

Od zahájení ostrého provozu loni v září využívá možnosti online nákupu prostřednictvím BILLA e-shopu pravidelně více než 30 000 zákazníků. Ti už uskutečnili více než 150 000 nákupů a 70 % z nich nakupuje pravidelně. Nyní BILLA přichází se zcela novou mobilní aplikací, která nákupy ještě více zjednoduší. Dále rozšiřuje rozvozové lokality o dalších 75 tisíc adres, a nabídne tak své služby více než 1 milionu domácností. Současně v rámci své nové identity představuje novou podobu e-shopu. Celý článek

Účet za škody ve vinicích přesáhl 2 miliardy

Rekordní mrazy, které minulý a tento týden udeřily v České republice, ničivě zasáhly tuzemské vinohrady. V Čechách je dopad naprosto fatální, škody tam dosahují 95 procent. Na Moravě se pohybují minimálně na úrovni 23% snížení výnosu. Aktuální průzkum mezi vinaři vyčíslil celkové škody napáchané na letošní úrodě na více než 2 miliardy korun. Vinaři ale varují, že měnící se klima není jediným problémem domácího vinařství, a žádají aktivnější přístup k jejich řešení ze strany ministerstva. Ministra zemědělství zároveň vyzvali, aby se v této kritické situaci zasadil o zastavení diskuse k zavedení spotřební daně na tichá vína. Celý článek

Na čarodějnice griluje pětina Čechů

Podle průzkumu¹ společnosti BILLA na Pálení čarodějnic nebo dříve na filipojakubskou noc pětina Čechů doma griluje a takřka polovina se pak vydává na setkání s přáteli k ohňům po celé zemi. Setkání u ohňů dávají přednost ženy, muži se raději setkají s přáteli doma u grilu. K obojímu ovšem neodmyslitelně patří dobré jídlo, ať už tradiční špekáčky, klobásy nebo maso a další potraviny na gril. Celý článek

Aliance Můj obchod pod záštitou makro ČR otevřela druhou prodejnu s neomezenými nákupy v režimu 24/7

Dostupnost základních služeb na českém venkově je dlouhodobým tématem především v souvislosti se zavíráním malých neorganizovaných prodejen v menších městech a vesnicích. Společnost makro ČR se rozhodla jít proti tomuto trendu a v rámci své sítě Můj obchod nabídnout prodejnám odbornou pomoc při zavádění prodeje v režimu 24/7, který dovoluje nákupy v místě bydliště a kdykoli.  První prodejna tohoto typu úspěšně funguje několik měsíců v Bystré na Frýdecko-Místecku a druhá se otevřela v pátek 26. 4. v obci Krpy na Mělnicku. Celý článek

Digitální pas výrobku a cirkulární ekonomika – přijďte se dozvědět více na 9. ročník semináře UDRŽITELNOST PRO VÝROBU A OBCHOD

Základním předpokladem přechodu na cirkulární ekonomiku je idea tzv. digitálního pasu výrobku; společně s digitalizací a sdílením produktových dat. Výrazně napomůže i nastupující generace 2D kódů, které mohou nést mnohem větší množství dat, umožní sdílet komplexní data pro potřeby vysledovatelnosti, snižování plýtvání potravinami i měření uhlíkové stopy výrobku. Jak to ve firemní praxi funguje, vysvětlí Pavla Cihlářová, ředitelka GS1 Czech Republic. Celý článek

Kaufland mění svět nevidomých. V Praze a Středočeském kraji rozdělil částku 1,7 milionu korun

Xenie studuje zájmový kurz v rámci celoživotního vzdělávání, senioři se budou moci těšit z hipoterapie a děti a mládež se zrakovým postižením budou moct trávit čas se svými vrstevníky při goalballu či plavání. Paní Erika díky finančnímu daru dokonce získá oční protézu. Splnění těchto a mnoha dalších přání umožní příspěvky z Fondu Kaufland, který spravuje Světluška Nadačního fondu Českého rozhlasu. Celý článek

Úspěšnou kampaň Puky pomáhají zakončily čtyři víkendové turnaje pro mladé hokejové talenty

Čtveřice víkendových turnajů Puky pomáhají, které se v minulých týdnech odehrály na několika místech republiky, uzavřela úspěšný první ročník stejnojmenné kampaně společnosti Kaufland. Ta v rámci projektu rozdělila podporu v hodnotě 10 milionů korun mezi 88 týmů mladých hokejistů z celé České republiky. Prostřednictvím turnajů pak zpříjemnila závěr sezony 660 hráčům, kteří se utkali nejen na ledě, ale soupeřili také v dovednostních a vědomostních soutěžích. Celý článek

Česká asociace franchisingu a Eduwin letos představí online konferenci

Konference Franchising fórum, která letos slaví 21. narozeniny, je zaměřena na podnikání formou franchisingu a letos probíhá do 30.4.2024 online. Česká asociace franchisingu (ČAF) ve spolupráci s firmou Eduwin připravili pro laickou i odbornou veřejnost nejen online akci, ale unikátní e-shop, náborové centrum, moderní prezentaci vašich produktů či služeb nebo virtuální procházku vaší firmou. Celý článek

SLUNO mění vedení. Lídry robotiky nově řídí Tomáš Szkandera

Jedna z nejznámějších českých IT firem v oblasti retailu, logistiky a skladové robotizace mění své nejvyšší vedení. Novým generálním ředitelem společnosti SLUNO se stává Tomáš Szkandera, který dosud zastával pozici člena představenstva. Ten zároveň bude i nadále plnit také roli šéfa vývoje a CEO ve společnosti K2 Software. Celý článek

Obalová společnost THIMM slaví 30 let

Společnost THIMM vyrábějící obaly z vlnité lepenky letos slaví jubilejních 30 let na českém trhu. Za tu dobu posbírala desítky mezinárodních prestižních ocenění za inovativní obalová řešení i design a stala se jedním z průkopníků využití ekologických obalových materiálů a moderních technologií ve výrobě. Na českém trhu je dlouhodobě považována za jednoho z tahounů průmyslu 4.0. Zautomatizovala prakticky veškerou část výroby a podnikla řadu kroků k úspoře energií a udržitelnosti. Tímto směrem chce pokračovat i nadále. Celý článek

BILLA zapojuje zákazníky do programu prevence potravinového odpadu

Společnost BILLA začala na svých prodejnách nabízet tříkilové tašky s ovocem a zeleninou pod názvem „NEJSME K ZAHOZENÍ“. Jde o další z kroků, kterým BILLA aktivně bojuje proti plýtvání potravinami a za redukci potravinového odpadu ze svých prodejen, zejména u sortimentu, který splňuje kvalitativní standardy a je stále vhodný ke konzumaci. Celý článek

Výhodné balíčky potravin s blížící se dobou spotřeby nabízí Penny již v celé síti 421 prodejen

Řetězec PENNY zavádí další chytrá řešení, která umožní zákazníkům výhodně pořídit potraviny a zároveň pomáhají v boji proti zbytečnému plýtvání. Nově bude ve 221 prodejnách v rámci projektu „Neplýtváme s PENNY“ nabízet s 50% slevou balíčky potravin s blížící se dobou spotřeby. „Neplýtváme s PENNY“ navazuje na zapojení do platformy Nesnězeno, jejímž prostřednictvím jsou výhodné balíčky k mání ve 200 obchodech PENNY. Zákazníci tak mohou výhodně nakoupit, a současně se zapojit do boje proti plýtvání v celé síti PENNY. Celý článek

Společnost dm zavádí eÚčtenku

Společnost dm i nadále posouvá hranice v oblasti služeb zákazníkům prostřednictvím řady technických inovací. Nyní si mohou zákazníci v prodejnách dm deaktivovat tisk papírové účtenky a zcela ji nahradit jejím elektronickým opisem, eÚčtenkou. Stačí si tuto možnost jednoduše nastavit v aplikaci Moje dm. Celý článek

Češi umějí pomáhat. Jarní Sbírka potravin vynesla 467 tun zboží

V jarním kole celorepublikové Sbírky potravin se vybralo ve 2112 prodejnách 417 tun potravin, z nichž lze připravit až 834 tisíc porcí jídla. Zákazníci rovněž přispěli 50 tunami základní drogerie a hygienických potřeb, které potravinové banky lidem v nouzi také poskytují. Navíc až do 23. dubna mohou lidé darovat potraviny a drogerii také prostřednictvím on-line nákupů. Celý článek

Společnost dm otevře v dubnu nové prodejny v Krnově a ve Slaném

Do sítě společnosti dm přibydou v dubnu dvě nové prodejny v moderním designu. Ve čtvrtek 11.04.2024 otevřela prodejna v Krnově a 29.04.2024 se zákazníkům otevře prodejna ve Slaném na Kladensku. V obou najdou zákazníci regály barevně rozlišené do čtvrtí podle druhu sortimentu pro lepší orientaci i zážitek z nakupování. Celý článek

ShopRoku zná své vítěze, Heureka je vyhlásila je už popatnácté

Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku, o výhercích rozhodla odborná porota i zákazníci. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Celý článek

Rakouský specialista na výrobky z froté Vossen vstoupil na český trh

Outletové centrum Freeport Fashion Outlet v Hatích u Znojma nově představilo značku ručníků a županů Vossen. Značka Vossen je největším evropským výrobcem z froté a má za sebou více než šedesátiletou historii. Úspěch značky je založen na nápadu zakladatele značky Burghardta Vossena  přeměnit dříve luxusní froté tkaninu na cenově dostupné spotřební zboží. Celý článek

SOCR ČR: V retailu by se mělo blýskat na lepší časy

Rok 2024 by měl vyznívat z pohledu obchodu výrazně pozitivněji v porovnání s loňskem. Vyplývá to ze zprávy o obchodu s potravinami, kterou vydaly společnost McKinsey & Company a evropské sdružení obchodníků EuroCommerce. Zpráva je založena na průzkumu mezi více než 30 evropskými lídry v oblasti prodeje potravin a 12 000 spotřebiteli v 11 evropských zemích. Celý článek

Počet lidí odkázaných na potravinové dary narůstá

Potravinové banky ve spolupráci s obchodními řetězci zajistily v loňském roce pomoc celkem 400 000 lidem v nouzi. V meziročním srovnání jde o bezmála třetinový nárůst. Efektivní systém darování potravin a základních hygienických potřeb představuje Sbírka potravin, jedna z největších charitativních akcí v České republice. Celý článek

Podnikatelské organizace žádají vládu: Podpořte svobodu podnikání a zrušte zbytečný zákon o omezení prodejní doby

Hospodářská komora ČR, Asociace nákupních center ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR jako tři klíčové organizace, zastřešující podnikatele v oblasti obchodu a služeb, podporují snahu poslanců Jana Bureše a Pavla Staňka na zrušení zákona o prodejní době v maloobchodě během některých státních svátků. Matoucí, nesmyslný a zcela zbytečný zákon platí od října roku 2016 a vztahuje se na prodejny s plochou přesahující 200 metrů čtverečních. Jeho zrušení by bylo jedním z důkazů, že vláda myslí snahu o snížení byrokratické zátěže podnikání vážně. Celý článek

Začíná jarní kolo Sbírky potravin v dm

V úterý 9. dubna 2024 odstartovalo v prodejnách dm jarní kolo Sbírky potravin. Zákazníci mají opět možnost zakoupit virtuální balíčky, které budou ve spolupráci s Českou federací potravinových bank přeměněny na potraviny a drogistické produkty pro lidi v nouzi. Sbírka probíhá až do úterý 23. dubna 2024 a po celou dobu si zákazníci mohou přidat virtuální balíčky ke svému nákupu v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm i v online shopu dm.cz. Celý článek

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku s 4% růstem

První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Z pravidelné analýzy eCommerce Insideru navíc vyplývá, že se mírně zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1512 Kč, lidé se tak po období šetření a obav z vysokých výdajů začínají vracet k online nákupům, které dosud odkládali. Celý článek

New Food Forum

Nepropásněte dubnovou B2B událost o inovacích v plant based sektoru. Cílem konference New Food Forum  je podpořit rozvoj inovativních řešení v oblasti rostlinných potravin a inspirovat klíčové hráče na českém trhu ke zvýšení množství, dostupnosti a kvality rostlinných produktů. Celý článek

Růžový slon expanduje do Prahy

Český lídr v prodeji erotických pomůcek Růžový slon expanduje do Prahy. V polovině března otevřel novou kamennou prodejnu v obchodním centru Quadrio Shopping Station. V pátek 5. dubna slavnostně otevře další pobočku v Retail Parku Štěrboholy. Celkově bude mít Růžový slon v Praze již čtyři kamenné prodejny. Celý článek

Kärcher a TTS Cleaning spojily své síly

Společnosti Kärcher a TTS Cleaning uzavřely strategické partnerství, aby zákazníkům po celém světě nabízely širokou škálu produktů a komplexní služby na míru. Produkty TTS doplňuje Kärcher své portfolio řešení pro čištění budov tak, aby byl dodavatelem kompletního sortimentu. TTS na druhou stranu těží z celosvětového povědomí o značce a komplexního sortimentu Kärcher a rozšiřuje tak svou pozici na trhu. Kärcher a TTS se rozhodly pro co-branding s oběma logy. Celý článek

Novým ředitelem Slevomatu se stane Tomáš Braverman

Slevomat, největší český zážitkový portál, jmenuje za svého nového ředitele Tomáše Bravermana, bývalého šéfa skupiny Heureka. Ve své funkci nahradí Ladislava Veselého, který Slevomat opouští po jeho čtyřletém vedení. Tomáš Braverman do funkce nastoupí v červenci 2024, do jeho nástupu bude na pozici interim CEO působit Matěj Dvorský. Celý článek

BILLA rozšiřuje portfolio vlastních značek a vstupuje do kategorie vín s novou privátní značkou Sol Vineus

BILLA vstupuje do kategorie vín s novou privátní značkou Sol Vineus. Řadu třinácti vín vybrala pro jeho zákazníky senior nákupčí společnosti BILLA a zároveň zkušená someliérka Eva Svobodová. Sol Vineus slaví od uvedení na trh úspěch, když za prvních 14 dní prodeje si některé z vín této řady vybralo bezmála 25 000 zákazníků. Rozšiřování privátních značek je jedním z cílů společnosti BILLA, která chce dosáhnout 30% podílu vlastních značek do roku 2028. Celý článek

Dachser drží svůj směr a rozšiřuje svoji globální síť

Po ekonomickém růstu v logistice způsobeném dopady pandemie koronaviru a po celosvětovém narušení dodavatelských řetězců se v roce 2023 toto odvětví vrátilo do normálního stavu. Mezinárodní logistická společnost Dachser patřila k těm, jejichž hospodářský rok byl poznamenán slabou poptávkou po logistických službách v důsledku značného nadbytku kapacit a prudkého poklesu sazeb za letecké a námořní přepravy. Celý článek

Budoucnost Zalanda je inkluzivní

Společnost Zalando proaktivně podporuje otevřenost ve svém designu a skrze svou komplexní strategii o diverzitě a inkluzi (D&I) nazvanou do.Better, která oživuje rozmanitost svých talentů, vedoucích pracovníků, zákazníků a partnerů. Společnost pevně věří, že móda a životní styl umožňují zákazníkům vyjádřit své pravé já. Celý článek

Podlinku v Košíku převzal Radek Janata se zkušeností z řetězce BILLA nebo čerpacích stanic MOL

Online supermarket Košík.cz pokračuje ve stavbě svého evropského marketingového týmu. Nejnovější posilou se stal Radek Janata, který s více než 16letou marketingovou zkušeností přichází na nově vytvořenou pozici Head of Trade Marketing and Media. Má za sebou působení na nejvyšších marketingových pozicích: byl zodpovědný za trade marketing pro PepsiCo, později působil jako zástupce šéfa marketingu v maloobchodním řetězci BILLA. Přes dva roky vedl retail marketing jako hlava týmu pro čerpací stanice MOL a posléze jako Head of Unconventional Channels řídil komunikaci na netradičních kanálech pro BAT. Celý článek

Obchodní dům Máj v centru Prahy začíná psát novou kapitolu

Po rekonstrukci se veřejnosti znovu otevře už v červnu, láká na nákupy, špičkovou gastronomii i nejmodernější zábavu. Modernizace obchodního domu Máj postoupila do závěrečné fáze. Po dokončení se ikonická historická budova na rohu Národní a Spálené ulice v červnu pod názvem Máj Národní otevře veřejnosti. Namísto dosavadních šesti pater bude nově zpřístupněno devět z celkem jedenácti podlaží. Celý článek

KFC v Česku dál roste

KFC, největší řetězec restaurací s rychlou obsluhou v Česku, i v době přibývající konkurence dál roste. Zákazníci mohou navštívit už 127 KFC poboček po celé České republice. Jen za minulý rok navštívilo restaurace přes 25 milionů zákazníků, kteří se rádi vracejí za křupavými pochoutkami z čerstvého kuřecího masa. Letos značka slaví jubilejních 30 let na českém trhu. Nepoleví ani s otevíráním nových restaurací a odhaduje, že během letošního roku obslouží téměř 28 milionů zákazníků. Celý článek

V Hradci se otevřel obchod budoucnosti

V Hradci Králové vznikl unikátní obchod „Vše Za“ od společnosti SamoBot, která bezobslužné technologie vyvíjí a testuje. Provozuje zde nonstop otevřenou samoobslužnou prodejnu, kde s běžným provozem pomáhá AI řešení Food Save od české společnosti Analytics Data Factory. Celý článek

Česká společnost Interlacto sloučila své mlékárenské značky pod nový brand Bohemilk Opočno

Jeden z největších českých výrobců mlékárenských produktů, Interlacto spol. s r.o., přistoupil ke kompletnímu rebrandingu a konsolidaci dosavadních značek v rámci mlékárenského segmentu. Produkty Moravia Lacto a.s., Bohemilk a.s. a Mlékárny Olešnice a.s. najdou zákazníci nyní pod novou značkou Bohemilk Opočno. Změnu doprovodí taktéž celková vizuální proměna. Celý článek

COOP nasazuje samoobslužné pokladny s AI

Jako první využije samoobslužné pokladny vybavené kamerami a AI od společnosti Novum Global obchod v Černé za Bory, Jednoty Pardubice. Nové pokladny díky AI kromě prevence před nepoctivci usnadní i nákup zákazníkům. Ti už nebudou muset složitě vyhledávat z katalogu ovoce a zeleniny, protože umělá inteligence sama rozpozná jaké zboží si vybrali. Celý článek

Zvýhodněné balíčky Nesnězeno slaví úspěch

Řetězec PENNY pokračuje v boji proti zbytečnému plýtvání a významně rozšiřuje možnost nákupů Nesnězeno balíčků za polovinu. Reaguje na mimořádný zájem o zvýhodněné potravinové balíčky a navyšuje počet prodejen, které je nabízejí, na čtyřnásobek. Oproti dosavadním 51 tak budou zlevněné balíčky potravin s blížící se dobou spotřeby k dispozici ve dvou stovkách obchodů PENNY. Celý článek

Decathlon vstupuje do nové etapy a mění vizuální identitu

Společnost Decathlon mění svou vizuální identitu a představuje nové poslání: Move People Through the Wonders of Sport. Na základě toho přijímá ambiciózní strategii založenou na inovacích, digitalizaci, udržitelnosti a diverzitě. Nová vizuální identita zahrnuje mimo jiné nové logo. V Česku se veškeré změny budou implementovat postupně. S nový designem a emocemi se však mohou čeští zákazníci setkat již v probíhající jarní kampani. Součástí změn je také nový odstín modré. Celý článek

Shopsys kupuje společnost Convertim

Společnost Shopsys, česko-slovenská jednička pro tvorbu e-shopů na míru, akvíruje další společnost – tentokrát Convertim. Přesná kupní cena zveřejněna nebyla, jedná se však o jednotky milionů. Tímto nákupem plánuje posílit vlastní Shopsys Platform integrací tzv. one-click checkoutu od Convertimu. Celý článek

Allegro přichází na Slovensko

Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko a umožňuje tak slovenským zákazníkům vybírat si z více než 100 milionu dostupných nabídek. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Z průzkumu¹ platformy vyplývá, že Allegro již nyní zná 42 % Slováků, přičemž každý osmý u něj v rámci svých zahraničních nákupů již někdy nakoupil. Celý článek

Pivovarům Holba, Litovel a Zubr meziročně vzrostly tržby na 1,44 miliardy Kč

Rok 2023 byl pro Pivovary CZ Group, které sdružují značky Zubr, Holba a Litovel, velmi úspěšný. Tržby za rok 2023 dosáhly 1,44 miliardy Kč, což v meziročním porovnání znamená nárůst o 12,8 %. Celkový výstav piva v roce 2023 dosáhl 826 000 hektolitrů. Na celkovém výstavu se více než třetinou podílel export, který v roce 2023 vytvořil svůj absolutní rekord v historii společnosti. Celý článek