Investice v retailu pokračují

Největší světový veletrh vybavení prodejen EuroShop 2023 se letos vydařil. Díky pravidelnému tříletému cyklu „přeskočil“ koronavirové uzávěry a mohl se konat bez restrikcí v řádném termínu.

Od 26. února do 2. března 2023 se na tak výstavišti v Düsseldorfu představilo 1 830 vystavovatelů z 55 zemí, za kterými přicestovalo více než 81 000 odborných návštěvníků ze všech pěti kontinentů. Podíl návštěvníků z maloobchodu se zvýšil o 9 % na více než 50 %. 68 % návštěvníků přijelo ze zahraničí. Celý článek

Penny Market a Lidl zabodovaly v kategorii soutěže Mastercard Obchodník roku 2022 – SOCR ČR Zodpovědný obchodník

V kategorii soutěže Mastercard Obchodník roku 2022 – SOCR ČR Zodpovědný obchodník, jejímž garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, zaujaly porotu kromě vítězného Kauflandu i další energeticky úsporná opatření jednotlivých obchodních řetězců.

Prodejna budoucnosti

Penny Market přichází se svojí prodejnou budoucnosti ve Skutči, která představuje první celodřevěný obchod tohoto typu v Česku. Tato unikátní prodejna je vybavena u nás i v Evropě ojedinělou úspornou technologií chlazení a klimatizace EasyCool s ekologickým přírodním chladivem. Celý článek

Kaufland je vítězem v kategorii soutěže Mastercard Obchodník roku 2022 – SOCR ČR Zodpovědný obchodník

Kategorie, jejímž garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, se letos zaměřila na projekty, které přinesly největší energetické úspory. Na základě bodového hodnocení udělila odborná porota prvenství společnosti Kaufland. Porotci ocenili dvě opatření, díky nimž řetězec dosáhl výrazné energetické úspory.

Nové osvětlení a chlazení – desítky tisíc ušetřených MWh

První se týkalo výměny veškerého vnitřního osvětlení tvořeného primárně svítidly s lineárními zářivkami za LED svítidla nebo LED trubice na 63 filiálkách. K tomu Kaufland zredukoval nadbytečné vnitřní osvětlení na 58 filiálkách a venkovní osvětlení na 125 filiálkách. Celý článek

Absolutním vítězem Mastercard Obchodník roku je dm drogerie markt

Ocenění Mastercard Obchodník roku mapuje již dvacet let český retail. Je odrazem úspěchu jednotlivých obchodníků i změn v nákupním chování zákazníků.

Prestižní ocenění Mastercard Obchodník roku letos vstoupilo do jubilejního, 20. ročníku. Ruku v ruce s tím, jak se vyvíjel český retailový trh, se měnila i samotná soutěž. Struktura základních kategorií se postupně rozšiřovala a pozměňovala v závislosti na vývoji trhu.

V prvních ročnících ocenění například dávalo smysl mít oddělené kategorie hypermarketů a supermarketů. S tím, jak zákazníci začali preferovat menší prodejní plochu a řetězce se tomu přizpůsobily, to význam ztratilo. Stejně tak rozdělení na diskontní a nediskontní prodejce pozbylo opodstatnění s tím, jak se vyvíjel český trh prodejen s potravinami. Celý článek

Z niche do mainstreamu

Dříve bylo omezování masa a mléčných výrobků vnímáno jako volba úzké skupiny veganů či vegetariánů, případně bylo spojeno se speciálními dietami kvůli zdravotním omezením. S rostoucím důrazem na zdravý životní styl a udržitelnost se stravování s omezením či vyloučením masa či mléčných výrobků stává stále rozšířenější.

I na český trh byla uvedena řada nových značek (např. Garden Gourmen od Nestlé, The Vegetarian Butcher od Unileveru, Pan Hrášek od Emco), snad všechny supermarkety mají privátní rostlinnou značku (např. Kaufland K-take it veggie, Tesco Plant Chef, Albert Nature´s Promise, Lidl Vemondo). Celý článek

Logistika poslední míle

Jak podpořit ekologickou stránku poslední míle a zároveň uspokojit požadavky zákazníka?

Logistika poslední míle zahrnuje různé varianty – jiná specifika má doručování do velkoskladů na okrajích měst, jiná do prodejen v centrech měst, tzv. city logistika, a jiná doručování konečnému spotřebiteli.

Na otázky Retail News tentokrát odpovídali Jan Polter, obchodní ředitel Dachser Czech Republic; Martin Marek, provozní ředitel, DODO Group; Miloš Malaník, CEO DPD CZ, Regional Manager CEE; Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika; Milan Loidl, marketingový ředitel PPL a Zdeněk Prchlík, managing director Zásilkovna. Celý článek

Prodejen Pepco stále rychle přibývá

Pokud někdo opravdu rychle expanduje v evropském retailu, pak je to nesporně společnost Pepco Group, registrovaná v Nizozemsku a s hlavním sídlem v Londýně.

Na své webové stránce se Pepco Group prezentuje jako multiformátový, celoevropský diskontní prodejce širokého zbožového sortimentu, mimo jiné oděvů, kuchyňských potřeb a hraček. Podniká prostřednictvím tří značek – Pepco, Poundland a od ní odvozené značky Dealz.

Příjmy skupiny, jež je součástí jihoafrického holdingu Steinhoff International, se už řadu let meziročně zvyšují dvouciferným tempem. Loni do byly Německo a Řecko, v nejbližší době by to mělo být Portugalsko, potom Bosna a Hercegovina. Celý článek