Terciální obaly ve výrobě a prodeji potravin

Spotřebitel vnímá obvykle pouze obaly primární, tedy spotřebitelské, eventuálně sekundární, jinými slovy skupinové. V celém logistickém řetězci bychom se však neobešli bez obalů terciálních, které slouží k přepravě prodejních, obchodních či výrobních jednotek.

Bez paletizace si moderní výrobu a obchod ve větším měřítku nedokážeme představit. A právě palety jsou základem při vytváření stohovatelných manipulačních a přepravních jednotek, umožňujících využívání příslušných zařízení pro mechanizovanou manipulaci. Celý článek

Firmy se obracejí ke cloudům

Doba je na velké ERP systémy moc rychlá. Firmy přecházejí na specializované systémy nabízející dílčí řešení problému, vysvětluje David Reichel, ředitel divize eBusiness společnosti CCV, specialisty na řešení pro elektronickou výměnu dat (EDI).

Podnikové informační systémy jsou neodmyslitelnou součástí byznysu. Jak se měnily v posledních letech?

Největší změny jsou v samotných obchodních modelech ekonomických systémů. Celý článek

Delikatesy již nekupujeme jen pro slavnostní chvíle

Pod pojmem delikatesa neboli lahůdka si tradičně představujeme něco speciálního a výjimečného. Punc luxusu si tato kategorie trhu stále udržuje, stává se ale dostupnější pro stále širší okruh spotřebitelů. Ti si neváhají za kvalitu připlatit.

V rámci GfK Spotřebitelského panelu se mezi delikatesy řadí výrobky, které jsou konzumovány za studena. Jedná se o výrobky složené z ryb (zavináče, uzené makrely apod.), ze zeleniny (sušená rajčata, nakládané papriky apod.), z plodů moře (kaviár, nakládané kalamáry apod.) a z ostatních lahůdkových výrobků (např. ruské vejce nebo utopenci). Celý článek

Coca-Cola: důraz na rychlejší zavádění novinek a akvizice

Investoři, kteří si pořídili akcie americké Coca-Coly, ji často kritizovali zato, že její základem jejího byznysu zůstávají sycené slazené nápoje, ačkoli spotřebitelé se stále častěji ohlížejí po zdravějších alternativách.

Nový generální ředitel James Quincey se od svého nástupu v květnu 2017 snaží tento stav změnit. Uložil zahraničním filiálkám, jež se podílejí na tržbách koncernu více než polovinou, aby samostatně vyvíjely nové produkty a jejich variace s ohledem na lokální potřeby a spotřebitelské zvyklosti. Celý článek

Generace „Z“ přichází

Jsou narozeni po roce 1997, postupně přestávají být teenagery a vstupují do světa dospělých. Když začínali jako děti chápat svět, formovala jejich zážitky a vjemy hospodářská krize let 2008 – 2009.

Přestaňte se pořád zaobírat mileniály narozenými mezi lety 1981 a 1996. Nová, mladá, skoro stejně tak početná jako mileniálové, ale podstatně odlišná generace, Generace „Z“, vstupuje na scénu a hlásí se o slovo.

Jenom v USA jich je 67 milionů a začínají významně ovlivňovat společnost. Změní nějak retail byznys? Celý článek

Komerční článek

VIVANESS 2019: Přírodní kosmetika má obrovský potenciál

Výzkumníci trhu jsou zřídka stejně sjednoceni jako z hlediska přírodní kosmetiky: megatrend pokračuje. Dynamické tempo růstu dokazuje, že poptávka po přírodních kosmetických výrobcích je neporušená na mezinárodní úrovni.

Řidičem vývoje je touha po mírnější a kůži šetrnější péči na přírodní bázi. Trh s přírodní kosmetikou – s těsněním a bez tuleňů – je nepřiměřeně výhodný a rychle získává nové kupce po celém světě. Globální vývoj v průmyslu je mimořádně vzrušující: přírodní kosmetika je vysoká ve prospěch kupujícího a pohání vývoj trhu. Celý článek

I před 100 lety byl v centru pozornosti zákazník

Slavíme sté výročí od vzniku 1. republiky, která se pro další generace stala symbolem demokracie, sebevědomí a podnikatelských úspěchů. Jejich součástí byla i řada obchodních značek.

Ve 20. a 30. létech minulého století se prudce rozvinula výroba spotřebního zboží a rostla spotřeba obyvatel, což vedlo k rozvoji obchodní sítě, ať už šlo o spotřební družstva nebo velké obchodní firmy, které budovaly moderní obchodní domy (např. Baťa, Bílá labuť, Meinl, Nehera, Perla, Rolný, Teta). Celý článek