Dohánění ztraceného času

V době krize se spotřebitelé přimykají k věcem známým, vyzkoušeným a osvědčeným. Nejinak tomu bylo i v době nedávné krize koronavirové.

Hledání výrobků představujících jistotu ve vrcholně nejisté době vedlo i k dočasnému obrácení některých významných spotřebitelských trendů, jež se dnes pomalu a postupně vracejí zpět.

Uzavření prakticky celého sektoru služeb v ekonomice a panická obava z přenosné infekční nemoci vedly k enormnímu skokovému nárůstu bezkontaktního retailového prodeje na internetu. Celý článek

Veganské potraviny: roste poptávka i nabídka

Co všechno může veganská strava nabídnout a jak široká je nabídka na tuzemském trhu?

Z průzkumu britské společnosti Mintel z léta 2022 vyplývá, že aktuálně až 37 % lidí konzumuje bílkoviny výhradně rostlinného původu a necelá čtvrtina respondentů plánuje na veganskou stravu přejít. Důvodem je ochrana životního prostředí, tak i přechod na zdravý životní styl a zdravotní benefity.

V posledním desetiletí se objevilo množství vědeckých studií a výzkumů, které zkoumají vztah mezi výživou a zdravím. Celý článek

Retail Summit zveřejnil program, sází na změnu

V pořadí 29. ročník vrcholového setkání hráčů středoevropského obchodního trhu se koná už 28.–30. 3. 2023 v Praze. Letošní Retail Summit již zveřejnil program, jehož ústředním motivem je „sázka na změnu“.

Odborníci se shodují, že naše společnost směřuje do přelomového období. Pod vlivem krize lze očekávat skokovou změnu nákupního chování spotřebitelů. Nepůjde tedy „jen“ o to překonat další krizi, ale projít procesem celkové transformace. Tyto změny reflektuje i program Retail Summitu v Kongresovém centru Praha, kde se koncem března na tři dny sejde více než tisícovka účastníků, 60 komerčních partnerů a 85 řečníků. Celý článek

Obal je „bránou“ k produktu

Segment e-commerce balení stále přináší řadu výzev. Velkým tématem k řešení je celý řetězec: obal – balení – přeprava – doručení.

E-commerce segment patří k nejprogresivnějším obalovým oblastem vůbec. I když od dob covidu, kdy byl patrný rekordní skokový nárůst obalů, se tempo poněkud umírnilo, s dalším, i když o poznání pozvolnějším nárůstem se dá počítat i v letošním roce. Vlastní trendy se dotýkají nejenom oblasti obalů, ale i zpracovatelských strojů i balících technologií. Celý článek

WhatsApp místo letáku?

Prognóza pro rok 2025 v maloobchodě ukazuje pokračující trend směrem k digitálním maloobchodním médiím (76 %) a pokles maloobchodní reklamy v tištěné podobě (24 %).

Velké obchodní řetězce ze všech odvětví v poslední době vyslaly silné signály, když oznámily, že zcela nebo částečně skoncují s tištěnou brožurou a stále více se zaměřují na digitální reklamu.

Podle prognózy v EHI Marketing Monitor 2022 – 2025 očekávají odborníci na marketing, že se digitální média v maloobchodě s potravinami do roku 2025 zdvojnásobí. Celý článek

Společnost McCain přijala ambiciózní závazky v oblasti ochrany životního prostředí

Firma McCain, legendární výrobce kvalitních mražených hranolků a bramborových specialit, je aktivní též v oblasti ochrany životního prostředí a činností ve prospěch místních komunit. Vychází tak z hesla bratrů McCainů: „Dobrá etika je dobrý byznys.“

V dnešní době plné výzev pro potravinářský průmysl v podobě klimatických změn a růstu populace jde firma McCain dobrým příkladem. Představujeme vám ambiciózní závazky ve 4 oblastech, které přijala a chce splnit do roku 2025 a 2030. Celý článek

Rok 2023 v retailu

Klíčová slova roku 2023 nejsou v retailu jen zdražování, inflace, pokles poptávky, ale také investice a další expanze.

Inflace v průměru za celý rok 2022 dosáhla 15,1 %. Okolo této hodnoty by se měla pohybovat i v 1. čtvrtletí 2023, následně by měla postupně klesat. Průměrná míra inflace by podle některých ekonomických predikcí letos měla zvolnit na 10,4 %, což je ovšem stále vysoké číslo.

Příjmy domácností se ve 3. čtvrtletí 2022 meziročně nominálně zvýšily o 129 mld. Kč. Reálně se ale snížily o 3 %. Oslabení kupní síly se podepsalo na spotřebě, která meziročně klesla o 5,6 %. Míra investic domácností klesla na 9,3 %. Češi šetří, což se odráží i na vývoji maloobchodních tržeb. V listopadu loňského roku meziročně utratili o 8,7 % méně. Tržby se zvýšily pouze v prodejnách s kosmetickými a toaletními výrobky. Celý článek