Pokladní systém musí být flexibilní

Většina podnikatelů, kteří přijímají platby, už přešla na pokladní systém. Ten jim totiž nabízí další užitečné funkce.

Moderní pokladní systém musí umět víc než jen evidovat platby a vydávat účtenky. Běžnou funkcionalitou je dnes také možnost integrace e-shopu, skladového hospodářství, EDI nebo elektronických cenovek. Velmi výhodné je i zvládnutí všech druhů plateb.

V době, kdy obchodníci hledají, jak co nejvíce uspořit, je vhodné se přinejmenším zamyslet, jak by této snaze mohly být nápomocny poklady a pokladní systémy. Celý článek

Výhodné ceny a akce stále hledáme v letácích

Češi jdou po cenových akcích čím dál víc, spoléhají se přitom stále hlavně na papírové letáky. O tom, že Češi milují slevové akce, není pochyb. V žádné jiné zemi není jejich podíl na celkových prodejích rychloobrátkového zboží tak vysoký. Cenové promoce bodují i v nepotravinářských kategoriích. Potvrzují to také výsledky výzkumu „Leaflet Insight” agentury Incomind z prosince 2022.

O cenové akce a současně i letáky se zajímá 9 z 10 dospělých Čechů. Téměř tři čtvrtiny z nich chodí do obchodů cíleně kvůli zboží v akci. Celý článek

Pečivo nakupujeme jednou za 2 až 3 dny

V nákupech českých domácností je nejvýznamnějším druhem pečiva chléb. Na druhém místě jsou rohlíky a na třetím housky.

Pečivo nakoupily v uplynulém roce bezmála všechny české domácnosti. S kategorií je spojena také velmi vysoká nákupní frekvence. Pečivo nakupujeme jednou za 2 až 3 dny a v uplynulém roce jsme ho zahrnuli do více než poloviny uskutečněných nákupů.

Slané typy pečiva tvoří většinu nákupů v kategorii, v posledních třech letech více než čtyři pětiny nakoupeného objemu. Celý článek

Vyhlídky módního průmyslu: zdražování a tlak na náklady

Spotřebitelé pečlivěji než v předchozích letech, zvažují, za co své peníze utratí. Na nákupech oděvů, jejich doplňků, obuvi a šperků hodlají nejvíce šetřit Evropané.

Globální trh s módním zbožím rostl od počátku roku 2021 do zhruba poloviny loňského roku solidním tempem, což platí zejména pro luxusní segment. Pak se ale situace otočila k horšímu kvůli zdražování energií, které podnítilo vysokou inflaci. Centrální banky zvedly úrokové sazby, válka na Ukrajině vyvolala geopolitickou nejistotu. To se negativně podepsalo na náladě spotřebitelů, konstatuje studie „State of Fashion 2023“. Celý článek

Ceny energií zůstávají dominantním tématem

Obchodníci hledají řešení, jak snížit energetickou náročnost provozů. Zkracují otevírací dobu, snižují osvětlení, vypínají osvětlení na parkovištích po zavírací době nebo méně topí.

„Energetická účinnost a investice do obnovitelných energií jsou pro maloobchod stále naléhavější a holistický pohled získává strategický význam,“ říká Cathrin Klitzsch, projektová manažerka v oblasti výzkumu EHI Climate + Energy pro studii EHI „Energy Management in Retail 2022“, která přináší údaje o spotřebě energie v retailu v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Celý článek

21 Worldstarů za posledních 10 let

„V designu obalů dnes leží hodně peněz. Ne každý si to ale uvědomuje,“ říká Zdeněk Suchitra, vedoucí regionu střední a jihovýchodní Evropa společnosti Smurfit Kappa.

Smurfit Kappa provozuje po světě 242 kartonážek, 34 papíren, 46 recyklačních center a závodů na nákup dřeva a 34 jiných výrobních závodů. Ročně vyrobí 11,7 mld. m2 obalů. V České republice a na Slovensku provozuje celkem šest výrobních závodů.

Za minulý rok jste získali devět ocenění Obalů roku, tři z nich se staly Worldstary, kterých máte 21 za poslední dekádu, jak se vám to povedlo?

Celý článek

Spotřebitelská nálada: Stabilizace ke konci minulého roku a naděje pro rok 2023

6 z 10 lidí očekává, že i v následujících měsících bude pokračovat růst jejich útrat. Nicméně je patrný pokles těchto obav, což může být signál vracející se spotřebitelské důvěry.

České spotřebitele stále nejvíce trápí inflace a s ní související chudoba a sociální nerovnost, a mezinárodní vojenský konflikt. Obavy týkající se zdraví vzrostly v souvislosti s nedostatkem léčiv, nicméně jsou stále pod úrovni obav v období koronavirových lockdownů. Celý článek