Krizi vzali výrobci POP jako příležitost

Zatímco pro některé firmy znamenala karanténa vyhlášená vládou v souvislosti se snahou omezit šíření koronaviru pouze útlum výroby, jiné se dokázaly přizpůsobit.

Koronakrize ukázala, že ti, kteří jsou flexibilní a dokáží využít všechny dostupné prostředky, které nám nabízí moderní doba, se mohou ve vývoji posunout a získat náskok před konkurencí.

Jak ukázala virtuální konference asociace POPAI CE, která proběhla v poslední třetině května ve spolupráci s firmou AV Media, některé firmy dokázaly krizi způsobenou pandemií koronaviru zvládnout, a dokonce využít ve svůj prospěch. Celý článek

Vyšší konkurenceschopnost znamená i vyšší soběstačnost

„Nevím, jestli se Češi chtějí vrátit do doby, kdy jahody byly jen v červnu,“ říká Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, v souvislosti s předloženou novelou zákona o potravinách.

Sněmovna počátkem června vrátila do druhého čtení novelu zákona o potravinách a tabákových výrobcích. Hlavní příčinou byl odborníky i veřejností kritizovaný pozměňovací návrh o povinném 85% podílu českých potravin v obchodech.

V průběhu nouzového stavu jste si pochvaloval, jak fungovala spolupráce všech článků dodavatelského řetězce. Platí to ještě?

Celý článek

Před koronavirem a po něm

Jak a do jaké míry změní nový koronavirus do budoucna běžný chod retailu? COVID 19 je první pandemie online. Pandemie, kterou sledujeme v reálném čase. Účinek negativních zpráv hrnoucích se na nás z médií, od politiků a od některých zdravotnických pracovníků se tak exponenciálně znásobuje a strach roste.

Strach ne z infekce samotné, ale strach z infekce doposud neznámé. Klasický, známý patologický strach člověka z nového a neznámého. Novel koronavirus = nový koronavirus. Jméno viru paniku potvrzuje. A tak jsme se uzavřeli do sebe a sami před sebou, celá společnost. Celý článek

Místo prodeje se stává místem setkávání

Retail Safari: Edeka posouvá nákupní zážitek o úroveň výš, Tommy Hilfiger personalizuje a Frankonia má v nákupním centru střelnici.

U příležitosti návštěvy veletrhu Euroshop v Düsseldorfu jsme se vydali na komentovanou prohlídku místních prodejen, známou pod názvem Retail Safari. Byť většina navštívených obchodů zachovává v současnosti spíše evoluční klid, výjimka se přece jen najde. Představuje jí nový koncept prodejny Edeka otevřené v roce 2018.

Do nové prodejny Edeka investoval její vlastník, rodina Zurheide, 40 mil. eur, což byl vzhledem k tomu, že německý rychloobrátkový trh trpí jednou z nejnižších marží v Evropě (1–3 %), odvážný krok. Celý článek

Koronavirus urychlil změny retailu

Fakt, že dvakrát nevstoupíš do jedné řeky, řešili už antičtí filozofové. Nelze proto očekávat, že svět po koronaviru bude stejný jako před ním.

Ze dne na den „vypnutá“ ekonomika se krok za krokem rozjíždí. Co bude pokračovat ve starých kolejích a jak nás COVID-19 změnil, ukáží až následující měsíce. Momentálně jsme ve fázi predikcí, manažerů, ekonomů, sociologů a politiků.

Svět bude určitě jiný, neznamená to nutně, že horší. Prostě jiný. A jak jiný bude spotřebitel? Minimálně po nějakou dobu si bude více vážit hodnot jako je zdraví, rodina a bezpečí a podle toho se bude i chovat. Celý článek

Není 500 různých zalistovacích karet moc?

Právě tolik formátů spravují někteří nadnárodní dodavatelé, aby mohli odběratelům poslat produktová data. Trpí tím kvalita dat i produktivita.

Retail potřebuje Globální datový model. Na tom se už v roce 2018 shodli vrcholní představitelé nejvýznamnějších světových hráčů retailu sdružení v Consumer Goods Forum (CGF).

Produktová kmenová data se konečně dostala do hledáčku generálních ředitelů nadnárodních dodavatelských společností a obchodních řetězců, z nichž řada podniká i na českém trhu. Celý článek

Kvalitní kečup potřebuje kvalitní rajčata

V kuchyni se dnes neobejdeme bez výrobku vhodného ke konečnému dochucení pokrmu. Jedná se o různé druhy kečupů, dresinků, majonéz, omáček, remulád, hořčic, dipů apod.

Nové technologie umožňují zajistit široký sortiment výrobků používaných k dochucení pokrmu s výrazně prodlouženou trvanlivostí v porovnání s výrobky vyráběnými po domácku.

Větší rozšíření dresinků nastalo v 19. století, kdy si kuchaři dresinky začali připravovat z oleje, vinného octa nebo citronové šťávy a z koření. Celý článek