Krizi vzali výrobci POP jako příležitost

Zatímco pro některé firmy znamenala karanténa vyhlášená vládou v souvislosti se snahou omezit šíření koronaviru pouze útlum výroby, jiné se dokázaly přizpůsobit.

Koronakrize ukázala, že ti, kteří jsou flexibilní a dokáží využít všechny dostupné prostředky, které nám nabízí moderní doba, se mohou ve vývoji posunout a získat náskok před konkurencí.

Jak ukázala virtuální konference asociace POPAI CE, která proběhla v poslední třetině května ve spolupráci s firmou AV Media, některé firmy dokázaly krizi způsobenou pandemií koronaviru zvládnout, a dokonce využít ve svůj prospěch.

Vyráběly se ochranné prostředky

Jednou z věcí, kterou koronakrize vynesla do popředí, je možnost práce z domova. Bylo však zapotřebí přizpůsobit se situaci a najít výrobní program, který by byl smysluplný a zajistil zaměstnancům práci. Takto k dané problematice přistoupili například ve společnosti HL Display AB, která má pobočky v několika zemích, ve kterých ale k celé záležitosti přistupovaly tamní vlády rozdílně. „Bylo velmi obtížné reagovat rychle, nicméně využili jsme k tomu veškeré dostupné technologie, jako jsou například videokonference. Zareagovali jsme na potřebu ochranných štítů a již během deseti dnů rozjeli jejich výrobu v Polsku,“ popisuje Vojtěch Motl, Country Manager Czech Republic and Slovakia ve společnosti HL Display AB.

Druhá část portfolia, která v té době vznikla, byly ochranné desky určené před pokladny v supermarketech. V největším polském řetězci Biedronka jich v průběhu 14 dnů instalovali několik tisíc. Podobným způsobem vznikly také zástěny mezi samoobslužné pokladny v dalších řetězcích a poté stojany na rukavice, papírové utěrky a další hygienické pomůcky. „Skvělou zkušeností bylo propojení jednotlivých týmů, které často pracovaly dvacet čtyři hodin, sedm dní v týdnu. Celá naše skupina je díky tomu na mírně lepších hospodářských číslech, než na jakých jsme byli touhle dobou loni,“ konstatuje Vojtěch Motl.

Bylo třeba změnit sortiment

Během vládních opatření skončily všechny promo akce a také standardní zákazníci odebírali mnohem méně produktů, které do té doby vyráběla firma Jansen Display. „Snažili jsme se proto sortiment uzpůsobit a do našich standardních výrobků jsme začali nabízet tisk informačních letáků, které by občany informovaly, jak se mají v době krize chovat. Využili jsme naše tisková centra, která začala tisknout edukační nálepky. A protože naše šicí dílna nemohla šít vlajky, pustili jsme se do šití roušek, čímž jsme využili naše stávající kapacity,“ vysvětluje Jiří Hubka, Obchodní ředitel CZ&SK ve společnosti Jansen Display.

Firma dále zareagovala na opatření vyhlášená českou vládou a pustila se do výroby zástěn, jejichž „mouchy“ vychytávali vývojáři přímo za pochodu. Firma poté získala i další zakázky na výrobu zábran, které bylo možné využít do open space kanceláří. Do portfolia také nově přibyl stojan, který umožňoval umístění univerzálního dezinfekčního prostředku. „Vyřešili jsme tak problém firmám, které si často stěžovaly, že do stojanů, které zakoupily, musí nakupovat také originální balení dezinfekce. A ta byla často dražší než samotný stojan,“ dodává Jiří Hubka.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 06.2020…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *