Povinné kvóty na potraviny jako nebezpečná hra s ohněm

V úterý 13. dubna by v poslanecké sněmovně mělo opět dojít k hlasování ohledně novely zákona stanovující povinný podíl českých potravin v tuzemských obchodech. Pokud ve stručnosti shrneme, tak se jedná o novelu zákona o potravinách a tabákových výrobcích, jejíž návrh předložilo ministerstvo zemědělství v červnu 2019. Ke konci letošního ledna pak poslankyně a poslanci tento nesmysl schválili ve třetím čtení a poslali ho do horní komory parlamentu, kde však v polovině března naštěstí narazil a senátoři ho vrátili zpět. Opatření počítá s tím, že by od roku 2028 mělo být 73 % potravin v tuzemských obchodech nad 400 m2 výhradně české produkce. Celý článek

Kdybych byl dnes obchodní ředitel…

Čtyři kritické oblasti řízení prodeje, kterým by měl každý obchodní ředitel věnovat maximální pozornost a převážnou většinu svého pracovního času.

Čtyři kritické oblasti řízení prodeje: Znej do všech detailů svůj produkt. Stanovení si a zdůvodnění optimální cesty na trh. Dokonalé porozumění zákazníkově strategii rozvoje. Podnikatelská svoboda versus kontrola obchodního týmu.

Kdybych byl dnes obchodní ředitel, věnoval bych dobré tři čtvrtiny svého času čtyřem kritickým oblastem řízení prodeje. Všechno ostatní by se mi pak pohodlně vešlo do zbylé čtvrtiny. Celý článek

Vítězové ukázali aktuální trendy v POS

Na semináři, který proběhl on-line v první třetině letošního února, nechali vítězové POPAI Awards 2020 nahlédnout do jejich know-how.

Zajímavé byly praktické dopady POS na prodeje, přičemž v některých případech byla k dispozici konkrétní čísla.

Seminář bylo možné v době přísných vládních opatření realizovat pouze on-line. V tomto případě však nebyla digitální technologie pouze náhradní možností, ale výhodou – právě díky ní bylo možné nahlédnout do zákulisí firem, které se na projektech podílely, i do prodejen. Celý článek

Bonduelle digitalizuje produkci salátu

Společnost Bonduelle sází stále více na inteligentní metody pěstování zeleniny (smart farming) a prodej pomocí moderních technologií. Prosklený robot Cabaletta umí namíchat salát podle individuálního přání.

Netrvá to ani 90 vteřin a prosklený robot nazvaný Cabaletta namíchá salát podle individuálního přání. Může použít 18 přísad od kukuřice přes quinou až po rajčata. Celkem je schopen před zraky zákazníka připravit kolem tisícovky různých variant. Platí se bezkontaktně prostřednictvím aplikace nebo u automatu. Celý článek

Covid-19 čísly obchodníka

Jak se do životů Čechů promítly změny způsobené Covid-19 optikou maloobchodu? Řetězec hypermarketů Globus uveřejnil tvrdá data ze svých prodejen.

Koronavirus přinesl nové trendy v chování spotřebitelů. Průměrná útrata se zvyšuje, klesla frekvence nákupů, lidé se při nakupování chovají zodpovědně, zároveň se obávají budoucnosti a šetří. Obchodní řetězce investují miliardy do protikoronavirových opatření.

V březnu je to rok, co Česká republika bojuje s koronavirem. Počáteční úspěch vystřídaly další vlny epidemie, které z premianta udělaly outsidera boje s epidemií. Celý článek

Bio se stalo samozřejmou součástí nabídky

Pozitivní zpráva: Pandemie popularitu biopotravin nezastavila. Posílila naopak zájem zákazníka a zdraví, ekologii a sociální otázky spojené s výrobou a prodejem potravin.

Trendovými tématy letošního veletrhu BioFach, který se vzhledem k pandemii uskutečnil pouze virtuálně, byly „Rostlinné produkty“, „Produkty s nízkým obsahem cukru a bez cukru“, „Potraviny s dalšími benefity“ a „Udržitelnost a sociální odpovědnost“.

Trh bioproduktů v Evropě vzrostl v roce 2019 o dalších 8 % na 45 mld. euro. Celý článek

Rossmann sází na GDSN

Již druhý maloobchodní řetězec zahájil komunikaci produktových kmenových dat pomocí standardu GS1 pro globální datovou synchronizaci (GDSN).

Vedle společnosti dm drogerie markt, která s úspěchem využívá GDSN již od roku 2017, začal elektronický datový katalog používat řetězec drogerií Rossmann. Třetím v pořadí bude společnost Albert Česká republika, která právě oslovuje své dodavatele a dokončuje technické řešení.

„Naším dlouhodobým cílem je zjednodušení procesů,“ vysvětluje důvody implementace GDSN Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti Rossmann. Celý článek