Komentář: Ševče, drž se svého kopyta!

To, že se nacházíme na nelichotivém čtvrtém místě v žebříčku zdražování potravin v EU, je fakt. To, že tempo růstu cen zemědělských produktů je vyšší než 40 %, zatímco potraviny zdražují o méně než 20 %, je taky fakt. To, že jde o oficiální čísla autority v této oblasti nejvyšší, tedy Českého statistického úřadu, je… Taky fakt.

Co mi ale hlava nebere, je, proč se jeden z ředitelů této ctihodné instituce nedrží toho, čemu rozumí, tedy faktů, ale komentuje něco, čemu rozumět opravdu nemůže, a tudíž mu to ani nepřísluší. Celý článek

Výroba i obchod musí být udržitelné

Jak surovinové, tak lidské zdroje nejsou nevyčerpatelné, a proto je třeba myslet na to, abychom s nimi vystačili nejen my, ale i budoucí generace.

Seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod, který pod odbornou garancí Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR uspořádala společnost Press21 na počátku června, ukázal, že je nezbytné hledat alternativy produktů, šetrné výrobní postupy i odpovědné chování k lidem a zvířatům. Celý článek

Privátky si obchodníci hýčkají

Privátní značky berou zákazníci jako samozřejmost a pro obchodníky představují příležitost pro inovace v recepturách, obalech i tolik žádaném udržitelném přístupu.

Růst privátních značek je způsoben řadou faktorů: stejná nebo lepší kvalita, cenová dostupnost, zdravější možnosti, přijetí spotřebiteli a segmentace portfolia až do prémiového prostoru.

Na seminářích při mezinárodním odborném veletrhu privátních značek PLMA, který se konal na přelomu května a června v Amsterodamu, řečníci předpovídali pro nadcházející roky růst privátních značek. Celý článek

Na cestě ke klimatické neutralitě

Přístupy k udržitelnosti a klimatické neutralitě jsou ve firmách někdy natolik rozdílné, že vedou k nejistotě při stanovování priorit. Za témata spojená s udržitelností navíc časti zodpovídají různá oddělení.

Aktuální studie „Klimatická neutralita v maloobchodě a pro ostatní společnosti“, kterou společně realizovaly EHI a Microsoft, ukazuje status quo iniciativ v oblasti klimatu a poskytuje přehled nejdůležitějších doporučení pro opatření v oblasti digitalizace, energetiky, dodavatelských řetězců, výroby, budovy a oběhové hospodářství. Celý článek

Oděvní řetězce zvyšují ceny a hodlají ještě přitlačit

Evropští prodejci oděvů a doplňků ohlásili povzbudivé ekonomické výsledky, neboť zákazníci se vracejí do kamenných obchodů. Z největších řetězců předložil horší čísla jen německý internetový obchodník Zalando.

Zákazníci přicházející do kamenných obchodů zjišťují, že ceny stouply, neboť prodejci se snaží přenášet vyšší náklady na spotřebitele a v této praxi hodlají pokračovat. Podle expertů je ale otázka, jak dlouho jim tato obchodní taktika vydrží, neboť pádivá inflace značně oslabuje příjmy lidí. Celý článek

Do prodejen vstupuje digitální revoluce

Do vybavení obchodů čím dál rychleji pronikají digitální technologie, které zrychlují a zefektivňují prodej.

Umělá inteligence dnes dokáže identifikovat zboží na váze, ohlídat, aby nedocházelo k jeho vyprodanosti, i predikovat sezónní prodeje. Především ale odstraňuje lidské chyby a zlepšuje zákaznický zážitek.

Umělá inteligence se stává naprosto běžnou součástí našich životů. Díky ní je možné zavádět čím dál pokročilejší automatizaci procesů a zároveň snižovat chybovost. Celý článek

Jak oslovit zákazníky, když klesá poptávka?

V době, kdy je kupní síla nízká, je třeba zákazníka inspirovat.

Předpokládá se, že celosvětová inflace vzroste přibližně o 10 %, a vzhledem k rostoucím problémům s globálními dodavatelskými řetězci a ekonomické nejistotě bude klesat kupní síla spotřebitelů.

Podle nákupního indexu společnosti Salesforce za 1. čtvrtletí je digitální angažovanost vyšší než kdykoli předtím. Dvouletá míra růstu online prodejů v 1. čtvrtletí totiž celosvětově dosahuje 65 %. To naznačuje, že podniky mají značné možnosti, jak zapojit zákazníky a prodávat produkty online, ale pouze pokud to udělají správně. Celý článek