V pokladní zóně vedou cukrovinky

Na trendy typické pro pokladní zónu v jejich prodejnách jsme se zeptali obchodníků.

V pokladní zóně prodejen zůstávají u zákazníků nejoblíbenější cukrovinky a samozřejmě žvýkačky.

Odpovídá Lukáš Němčík, Head of Marketing & Development, Svaz českých a moravských spotřebních družstev, Skupina COOP, COOP Mobil; Renata Maierl, Firemní komunikace společnosti Kaufland; Tomáš Myler, mluvčí společnosti Lidl; Tomáš Kubík, Manažer komunikace společnosti Penny Market a Michal Kuzmiak, External Communications Manager, Tesco Stores ČR. Celý článek

Robot pracuje nonstop a nedělá chyby

Nedostatek pracovníků a zvyšující se nároky na mzdy jsou jedním z důvodů, proč logistické provozy stále více spoléhají na robotické technologie a umělou inteligenci.

Stroje a spolupracující roboti mohou díky automatizační technologii vykonávat pracovní úkoly efektivně díky nepřetržitému provozu a minimální až nulové chybovosti.

Zpráva DHL s názvem Budoucnost práce v logistice představuje dva možné scénáře dalšího vývoje, v nichž budou hrát klíčovou roli technologie augmentace a automatizace. Celý článek

CSR a udržitelnost se stávají samozřejmostí

Přestože pozornost veřejnosti poutá v poslední době celá řada závažných a urgentních témat, problematika udržitelnosti a společenské odpovědnosti se z povědomí nevytrácí.

8 z 10 Čechů věří, že společenská odpovědnost by měla patřit mezi základní hodnoty každé firmy. 7 z 10 vnímá odpovědnost a udržitelnost firem jako přidanou hodnotu k jejich produktům či službám.

Data z 12. ročníku CSR & Reputation Study realizované společností Ipsos ukazují, že firmy působící v ČR by se podle veřejnosti měly snažit pomáhat nebo aspoň snižovat svůj negativní vliv zejména na životního prostředí a společnost. Očekávání se však výrazně liší podle oboru podnikání firmy a vychází z principu „nápravy způsobených škod“. Celý článek

Krize prohloubí tlak na hospodárnost a efektivitu

Čeká nás těžké období, ale pověstné světýlko na konci tunelu svítí. O tom, jak dlouhá cesta k němu povede, hovořil Retail News s ekonomem Lukášem Kovandou.

Lukáš Kovanda, Ph.D. působí jako hlavní ekonom Trinity Bank. Je členem Národní ekonomické rady vlády. Je činný také jako socioekonomický analytik při Organizaci spojených národů (OSN). Přednáší na Národohospodářské fakultě VŠE v Praze. Je členem vědeckého grémia České bankovní asociace. Celý článek

Návštěvnost regionálních center zůstala stabibní

Návštěvnost regionálních nákupních center zůstala v roce 2021 v porovnání s předchozím rokem na podobných hodnotách a v celoročním úhrnu zaostávala za hodnotami z předcovidového roku 2019 o 27 %.

Společnost CBRE zveřejnila výsledky analýzy Shopping Centre Index za rok 2021, která každoročně posuzuje výkonnost regionálních nákupních center. Hlavními kritérii jsou návštěvnost, tržby, hodnota nákupního koše, výše nájmů, a míra neobsazenosti. Jubilejní 10. edici doplnil průzkum zákaznického chování a očekávání vývoje a plánů na straně maloobchodníků. Celý článek

Biopotraviny kupujeme více, ale stále málo…

Češi utratili za biopotraviny v roce 2020 v průměru 562 Kč na osobu a podíl biopotravin na celkové spotřebě potravin a nápojů byl na úrovni 1,77 %.

Maloobchodní tržby za biopotraviny vzrostly v Evropské unii v roce 2020 na působivých 44,7 mld. eur, ale plocha ekologicky obhospodařované zemědělské půdy vzrostla jen o 5,3 %.

Poslední údaje publikované v ročence The World of Organic Agriculture – Statistics & Emerging Trends 2022, kterou vydává FiBL & IFOAM – Organics International, že ekologicky obhospodařovaná zemědělská půda v Evropě dosáhla přibližně 17,1 mil. ha, (EU: 14,9 mil. ha) nebo podíl kolem 3,4 % (EU: 9,2 %). Zatímco Rakousko dosáhlo v roce 2020 podílu ekologicky obhospodařované zemědělské půdy 26,5 %, Estonsko a Švédsko 22,3 a 20,4 %, řada členských zemí EU má stále méně než 10 %. Aby ekologické zemědělství EU dosáhlo do roku 2030 plánovaných 25 %, bude zapotřebí silnější roční růst než v roce 2020. Celý článek

Automatizace hotovosti – nové možnosti pro segment čerpacích stanic

Potřeba adaptace čerpacích stanic na měnící se tržní podmínky je dnešní realitou.

„V některých ohledech dramatické změny, ke kterým došlo v roce 2020, kdy se každodenní život výrazně změnil, poskytly prodejcům pohonných hmot náhled na pravděpodobný dopad energetické transformace v nadcházejících letech.“ McKinsey & Company: Fuel retail in the age of new mobility 2021.

Náročné ekonomické prostředí pro čerpací stanice

Snižující se ziskové marže a zvyšující se konkurence v oblasti nemovitostí znamená, že se čerpací stanice nemohou uživit jen prodejem pohonných hmot. Potenciální ekonomický útlum nebo dokonce recese může poptávku po pohonných hmotách navíc snížit. Nezapomínejme také na rostoucí globální snahu o přechod na uhlíkově neutrální ekonomiku. Celý článek