V nákupech vede konzervovaná a sterilovaná zelenina

Více než polovina výdajů domácností na konzervované potraviny byla v uplynulém roce utracena za zlevněné zboží.

Pro účely článku byla kategorie konzervovaného zboží vytvořena sloučením rybích konzerv, zeleninových konzerv, paštik, konzervovaných masových produktů, džemů, kompotů, teplých i studených omáček, rajčatových a zeleninových pyré a konzervovaných hotových jídel.

Konzervované zboží si v období září 2021 – září 2022 koupila alespoň jednou bezmála každá česká domácnost. Jak pro Retail News uvedl Vítek Petržílka, konzultant GfK Consumer Panels & Services, výrazně největší penetraci ze všech kategorií má konzervovaná a sterilovaná zelenina, která se v nákupním košíku více než 95 % domácností objevila v uplynulém roce průměrně sedmnáctkrát. Celý článek

Sonda do udržitelné duše studenstva

Témata jako udržitelnost a ochrana životního prostředí již delší dobu rezonují společností. Často se proto objevují studie, jež zkoumají jejich provázanost se spotřebním chováním obyvatel. Respondenti těchto průzkumů jsou ve většině případů dospělí a pracující lidé. Existuje však skupina, které se podobné studie vyhýbají a která nejen že se již na trhu začíná pohybovat, ale brzy se stane tím hlavním určovatelem trendů a směřování.

Je to mladá generace, především pak studenti. Tento průzkum si dal na jaře roku 2022 za cíl podrobit přes stovku studentů Gymnázia Jaroslava Heyrovského v Praze otázkám jak formou dotazníku, tak pomocí kvalitativně zaměřené focus group, jíž se zúčastnila pětičlenná skupina studentů, a zjistit jejich pohled na udržitelnost a faktory ovlivňující spotřební chování. Celý článek

Vratky zůstávají problém, efektivita ale stoupá

Vrácení zboží znamená pro prodejce vždy práci navíc a další náklady. Obchodníci intenzivně pracují na tom, aby se vratkám vyhnuli, nebo je alespoň snížili. Navrhují procesy, jak toho docílit, např. snížením počtu pracovních kroků, zvýšením transparentnosti nebo zlepšením komunikace se zákazníky, vyplývá ze studie EHI „Management zásilek a vratek v e-commerce 2022“.

Během pandemie koronaviru, zejména během uzávěr kamenné obchodní sítě způsobených pandemií, se objem objednávek v online maloobchodu prudce zvýšil. Nárůst vratek však nárůstu prodejů neodpovídal. Pouze 15 % obchodníků pozorovalo zvýšenou míru vrácení zboží během období pandemie. 19 % hlásilo dokonce pokles. Počet vratek zůstal stejný u dvou třetin obchodníků, kteří se průzkumu zúčastnili. Celý článek

Maso je historicky základní potravinou člověka

Problémy trhu masa a masných výrobků pohledem profesionálů. Meating 2022, vrcholné setkání představitelů masného průmyslu, se letos uskutečnil již po dvanácté 8. listopadu 2022 v OREA Congress Hotel Brno. Setkání se zúčastnilo přes 420 profesionálů z firem i odborných škol z oblasti masného průmyslu.

Meating 2022 otevřel celou řadu témat. Dana Večeřová, prezidentka Potravinářské komory České republiky zdůraznila, že zpracování masa a masných výrobků patří mezi energeticky velmi náročná odvětví a hrozí, že by se čeští výrobci mohli stát nekonkurenceschopnými. Celý článek

Budoucnost POS systémů? Cirkulární ekonomika a mezilidské vztahy

Značky, výrobci ale také spotřebitele a obchodníci stále hledají inovace, zkoumají svá prostředí a cílové skupiny a hledají řešení, která přinesou pozitivní přínosy jak ekonomické, tak sociální i ekologické. Vzdělanost a rozhled ve všech oblastech stále sílí, a proto jsou aspekty cirkulární ekonomiky a jejich aplikace do novodobých POS systémů absolutní nutností.

Na příkladě úspěšné realizace udržitelných POS stojanů značky Nestlé Purina, krmiva pro psy a kočky, ukážeme klíčové aspekty této oboustranně přínosné spolupráce. Celý článek

Bezpečný provoz pomůže zajistit zavedení NIS2

V digitální době nepředstavuje zabezpečení prodejny jen zámek na dveřích a fyzická ochrana zboží či zaměstnanců, ale především obrana systémů, které obchodníkovi pomáhají podnikat.

Počet kybernetických útoků roste geometrickou řadou a je třeba zabezpečit, aby prodejna fungovala a zabezpečovala zásobování obyvatelstva potravinami i ve chvíli, kdyby nastala kritická situace. Tomu má pomoci nová kyberbezpečnostní směrnice NIS2. Celý článek

Novinka v bezdýmných alternativách cigaret vsadila na indukci

Bezdýmné tabákové výrobky postupně nahradí klasické cigarety, je přesvědčen Jiří Pohunek, Manager Retail Consumer Experience and Content pro český a slovenský trh společnosti Philip Morris ČR a.s.

Pod značkou IQOS, která má vedoucí pozici na trhu mezi bezdýmnými výrobky, uvedla společnost Philip Morris International Inc. (PMI) již několik generací tohoto systému na nahřívání tabáku. Nový IQOS Iluma jako první přináší technologii indukčního ohřevu, která nepoužívá nahřívací čepel a nevyžaduje žádné čištění.

Na trhu je dnes celá řada bezdýmných alternativ cigaret. Jak se od sebe liší?

Celý článek