Rakousko: Domácí produkty jsou nadevše

Celkové maloobchodní tržby v Rakousku loni v nominálním vyjádření meziročně stouply o 8,1 % na 72,5 mld. eur, ale reálně kvůli velmi vysoké inflaci klesly o 0,8 %. Uvedený údaj zahrnuje také prodej pohonných hmot, ale nikoli prodej motorových vozidel.

Poslední statistická ročenka rakouského maloobchodu uvádí, že v zemi počátkem roku 2022 podnikalo 44 380 podniků s více než 346 tis. zaměstnanci. Maloobchodní obrat činil 81,8 mld. eur, z toho 32 % připadlo na prodej potravin (vychází tedy cca 25,5 mld. eur). Celý článek

Segment petfood&care se stále rozvíjí

Super zoo udává trendy v segmentu chovatelských potřeb a upevňuje svou pozici lídra trhu. Svým zákazníkům nabízí nejen chovatelské potřeby, ale také poskytuje širokou nabídku služeb, jako jsou veterinární ordinace, salón pro psy a první prodejna v režimu 24/7 segmentu petfood&care. Nově také přichází Super zoo s novou značkou ultraprémiového holistického krmiva pro psy Elbeville.

Řetězec Super zoo do svých prodejen zavádí nové technologie a inovace, čímž reaguje na potřeby zákazníků a také na aktuální trendy a témata rezonující společností. Celý článek

Přechod do cloudu výrazně zvýší bezpečnost dat ve firmě

Malé a střední firmy se budou muset začít daleko více starat o svou kybernetickou bezpečnost. Vyplývá to ze směrnice NIS2, která začne v České republice platit zhruba v polovině roku 2024 a jejíž litera výrazně zpřísňuje požadavky nejen na softwarové i hardwarové vybavení, ale také na zabezpečení sítí i zařízení v nich.

V současné době je v platnosti kybernetický zákon 181/2014 Sb., který se ale zaměřuje především na zabezpečení orgánů státní správy, kritické infrastruktury státu a subjektů, které se podílejí na chodu této infrastruktury. Celý článek

Jak zabavit sebe i vaši kočku? Vyzkoušejte pamlskové hry!

Zatímco divoké šelmy si musí své jídlo ulovit, je samozřejmostí, že našim domácím kočkám každý den podáváme krmení a pamlsky přímo pod čumáček. Naše kočky tak nezažívají skutečný pocit z úspěšného lovu, potěšení z jídla je také rychle u konce: obvykle vysají jídlo z misky jako malé vysavače. Hračky s pamlsky ale pomáhají krmení oživit.

Jak na to? Dárkový papír, noviny, nebo krabičky jsou skvělé pro schování pamlsků. Schovejte je do malé lepenkové krabice zabalené do balicího papíru. Celý článek

Němci chtějí omezit reklamu na sladké potraviny

Vláda v Berlíně intenzívně pracuje na návrhu zákona, jež postihne produkty s vysokým obsahem cukru, tuku či soli. Haribo dělá dětem radost… Kultovní reklamu oblíbených „gumových“ medvídků bude možné v Německu sledovat v televizi jenom v noci.

To za předpokladu, že spolkový ministr výživy a zemědělství Cem Özdemir (Zelení) prosadí svůj záměr drasticky omezit reklamu „nezdravých potravin“ cílící na děti.

Záměr omezit reklamu „nezdravých potravin“ cílící na děti podporují lékařské komory, organizace na ochranu spotřebitelů i zdravotní pojišťovny. Celý článek

Situace spotřebitelů je obtížná, ale blýská se na lepší časy

Hodnocení celkové ekonomické situace a vlastní finanční situace českými spotřebiteli je stále pod celosvětovým průměrem.

I přesto, že vyhlídky do budoucnosti nejsou příliš příznivé, přeci jen důvěra ve vývoj v nastávajících měsících mírně vzrostla ve srovnání s posledním čtvrtletím minulého roku. Vyplývá to z výzkumu agentury Ipsos provedeného koncem března mezi více než 1 000 respondenty ve věku od 18 do 65 let.

Rostoucí ceny, hrozba chudoby a mezinárodní vojenský konflikt jsou tři největší obavy českých spotřebitelů. Celý článek

Paradoxy značek na českém trhu

Obliba privátních značek obchodníků u zákazníků roste, u některých výrobců ale vyvolává obavy ze ztráty podílů na trhu. Pokud dodavatel nenabízí love brand, musí se připravit na tvrdý souboj s privátními značkami obchodníka. Jejich kvalita se zvyšuje, ale cena zůstává nižší. Nejvíce se hovoří o potravinách, ale privátní značky najdeme v hobbymarketech, prodejnách s módou nebo sportovními oděvy.

Privátní značky se za poslední roky změnily. Od levného diskontu se dostaly na úroveň standardních brandů i výš. To vše za pro zákazníka přijatelnou cenu. Celý článek