Dřevěné uhlí připravit, krkovice ke startu, grilovací sezóna začíná – pozor – TEĎ!

Sezóna grilování neboli barbecue se počítá zhruba od dubna do září a v ČR si ji nenechá ujít 93 % populace.

Podle výzkumu Ipsos se sortiment výrobků určených ke grilování obmění každoročně asi ze 40 %. Jak tomu bude letos? Převládne maso? Bude se kupovat už marinované? Jak budou zákazníci reagovat na produkty, které obchody nabízejí pod vlastní značkou? A jak se do toho promítne vytrvalostní závod s inflací?

Jarní měsíce s příslibem vyššího počtu hodin slunečního svitu lákají k plánování první grilovačky. Celý článek

Ptáme se umělé inteligence: Jaký máš názor na akční prodeje?

Umělá inteligence může být retailu využita pro mnoho různých úkolů, které pomáhají zvýšit efektivitu, zlepšit zážitek zákazníků a zvýšit celkové obchodní výkony. Retail News jí „zpovídal“ ne téma akční prodeje.

Umělá inteligence od OpenAI, která stojí za Chat GPT, se stala hitem. Je oslavovaná, přeceňovaná i obávaná. V některých zemích, např. v Itálii, ji dokonce zakázali. My jsme se rozhodli zjistit, co si myslí o aktuálních problémech v retailu. Jako první z témat, jsme zvolili akční prodeje. Celý článek

Nejlepší technologická řešení v retailu Reta Awards 2023

Technologie pro retail: Díky pohybovým senzorům a AI nabízí prodejny více služeb pro zákazníky. EHI letos již pošestnácté vybírala vítěze cen reta. Slavnostní předání cen proběhlo v rámci veletrhu EuroShop 2023.

Tři rovnocenní vítězové byli oceněni v každé z následujících pěti kategorií: Nejlepší zákaznická zkušenost, Nejlepší podnikové řešení, Nejlepší instore řešení, Nejlepší řešení Connected Retail a Nejlepší aplikace pro AI a robotiku. Celý článek

Zaměřeno na spotřebu energie a hospodárnější chování

Ceny energií se v poslední době výrazně zvýšily, a proto mnoho domácností hledá způsoby, jak svoji spotřebu snížit. Jedním z řešení je nákup úspornějších elektrospotřebičů. Věděli jste, že výměnou starého pomocníka za nového můžete ušetřit až třetinu energie? Obecně platí: čím modernější spotřebič, tím nižší spotřeba.

Češi více sledují spotřebu energií a chystají se ji omezit

Podle říjnového průzkumu z roku 2022, který pro společnost Home Credit uspořádala agentura STEM/ MARK, si 21 % z 506 dotázaných vede detailní přehled o své spotřebě.

Základní povědomí o hospodaření s energiemi má 51 % respondentů. Ceny energií přitom nejvíce řeší lidé ve věku mezi 45 a 64 lety. Naproti tomu mladí dospělí tento problém téměř neřeší. Zhruba čtvrtina dotázaných plánuje svoji spotřebu výrazně omezit. Polovina uvedla, že s energiemi budou šetřit jen trochu. Celý článek

Celková bilance textilního a oděvního průmyslu je záporná

Ekonomický vývoj textilního a oděvního průmyslu za rok 2022. Prodej, zaměstnanost, mzdový vývoj, produktivita práce, zahraniční obchod.

Na základě výsledků za rok 2022 dosáhly tržby v běžných cenách v textilním a oděvním průmyslu (dále jen TOP) 61,1 mld. Kč. Z toho 51,5 mld. Kč v textilním sektoru a 9,6 mld. Kč v oděvním sektoru. Toto odpovídá růstu tržeb v TOP o 13 % ve srovnání s rokem 2021. Na tomto se podílí textilní průmysl navýšením tržeb o 12,9 %, oděvní průmysl pak zvýšením tržeb o 13,5 %. Celý článek

Pro chlazení vznikají komplexní systémy

V rámci ochrany klimatu dochází u chladicího a mrazicího zařízení ke změnám především u chladiva, které musí splňovat přísné ekologické limity.

Snaha o snižování nákladů žene výrobce chladicí techniky k vývoji stále účinnějších řešení. Při chlazení tak dnes již prakticky nevzniká žádné odpadní teplo, protože je v řízeném procesu znovu využíváno pro jinou část prodejny.

Na poli průmyslového chlazení se stále hledají možnosti zvyšování účinnosti chlazení a snižování jak výrobních, tak provozních nákladů. Standardně se již dnes používají pevné termoizolační clony na mrazících a chladících přístěnných vitrínách v podobě posuvných vík nebo křídlových a posuvných dveří. Celý článek

Zamyšlení nad (ne)spravedlivými cenami

Pokud lze něco v ekonomické rozpravě nazvat nespravedlivé, pak by to asi byla nekonkurence, nikoli nepřiměřený zisk.

Do médií i do seriózních diskusí ekonomů se stále častěji vkrádají výrazy jako spravedlivá cena či přiměřený zisk. Tyto termíny se sice tváří ekonomicky, ale v ekonomické teorii a praxi nemají žádný základ. Jedná se o čistě politické hodnocení určitých ekonomických jevů, které jako by se jaksi nepozorovaně uvelebilo v současných názorových diskusích o inflaci a jejích důsledcích. Celý článek