Začněte od podlahy!

Mezi nejdůležitější atributy podlahy patří její bezpečnost a čistota. Spolu s dalšími prvky ale dotváří i atmosféru prodejny, takže může přispívá také k lepšímu zákaznickému zážitku.

Dobrá podlaha v prodejně tvoří základ všeho. I když ji v některých případech může obchodník využít k marketingovým účelům a umístit na ni například navigační polepy, dobrou podlahu by zákazník neměl prakticky vůbec vnímat. Právě proto je nutné už v počátku vybrat tu správnou.

Podlaha prodejny není rozhodně ničím, co by potřebovalo častou nebo pravidelnou změnu. Pokud je již zpočátku zvolena dobře, může svou funkci velice dobře plnit po mnoho let. A pokud je zvolena opravdu dobře, je možné ji při remodelingu prodejny jen lehce repasovat, takže bude opět jako nová. Nicméně i na podlahy působí módní vlivy. Celý článek

Automobil slouží i jako velká nákupní taška

O tom, jak se změnily požadavky zákazníků na velikost zavazadlového prostoru automobilu jsme hovořili s Radkem Malým, vedoucí obchodního oddělení společnosti Kia Czech.

Celkové rozměry vozů se za posledních 30 výrazně zvětšily. Na tuto skutečnost reagují i obchodní řetězce, které musí například přizpůsobovat velikost parkovacích stání.

Jak se za posledních 30 let změnila preference zákazníků z pohledu zavazadlových prostorů?

Celý článek

Potenciál rostlinné stravy v Česku

Jakou roli v trendech hrají rostlinné alternativy k živočišným produktům? Jak velký je jejich potenciál a které skupiny jsou jejich konzumaci otevřené? Jakým bariérám naopak rostlinné alternativy u českých strávníků čelí?

Stejně jako v případě jiných odvětví se i do stravování promítají aktuální společenské trendy. Udržitelnost, etické aspekty, posílení role e-commerce, vznik nových sociálních sítí, zvyšující se důraz na zdraví, globalizace, to vše se v posledních letech promítá do stravování Čechů. Celý článek

Informační systémy firmy musí být provázané

„Pokud si firma vybere, byť velmi efektivní a kvalitní docházkový systém, který ale nebude provázán s dalšími segmenty, tak neušetří ani čas pracovníků, ani náklady,“ upozorňuje Vladimír Fuchs, Ing. MBA, ředitel divize obchodu ve společnosti OKsystem, která dodává komplexní personální informační systém OKbase.

Moderní docházkové systémy zahrnují obvykle také funkce pro plánování směn. Řešení OKbase nabízí v docházkovém modulu kromě standardního plánování směn také plánování podle kapacit a burzu směn. Díky zapojení umělé inteligence se během krátké doby systém naučí plánovat směny velmi efektivně na míru daného provozu a ušetří tak vedoucím více než 60 % času. Celý článek

Maso a uzeniny nakupujeme jednou za 5 dní

Maso, včetně drůbežího, a uzeniny, včetně jejich substitutů, jsou, z hlediska výdajů, dlouhodobě jednou z největších kategorií v nákupním koši českých domácností.

Domácnosti nakupují maso a uzeniny zhruba jednou za pět dní, frekvence je dlouhodobě stabilní. Za nákup pak v aktuálním období podle Spotřebitelského panelu GfK zaplatily domácnosti necelé 133 Kč, což je o 28 Kč více, než ve srovnatelném období roku 2019. Celý článek

Udržitelná dopravní logistika

Aspekty udržitelnosti jsou stále důležitější ve všech oblastech maloobchodu – a logistika hraje prim. Do studie EHI: Typy pohonů budoucnosti v logistice 2023 se zapojilo 45 společností z oblasti výroby, maloobchodu a dopravy. S 25 společnostmi byl ve vzorku nejvíce zastoupen maloobchod.

Logistika propojuje obory, společnosti, dodavatele s odběrateli a zákazníky. Má tak v ekonomice zvláštní postavení, a proto bude klimaticky neutrální doprava při přepravě zboží v blízké budoucnosti nabývat na významu. Celý článek

Technologie poskytnou více času na péči o zákazníka

V době, kdy digitální evoluce nabírá na rychlosti, je klíčové držet krok s nejnovějšími trendy a technologiemi. Pro maloobchod, velkoobchod a e-commerce to platí bez výjimky.

Den nabitý těmi nejnovějšími informacemi, daty a případovými studiemi nabídne konference Retail in Detail: Digitech z produkce společnosti Blue Events. V pražském Clarion hotelu se 18. října sejdou přední zástupci tuzemského maloobchodu, dodavatelé a technologové, aby s publikem sdíleli své čerstvé poznatky a zkušenosti.

Pavel Moravec zastupující Nestlé Česko, se ve svém vystoupení na konferenci Retail in Detail: Digitech zaměří na otázku, jak uspět u zákazníků v době dynamického digitálního vývoje. Spolu s Tomášem Tlučhořem, ředitelem datových služeb v GS1 Czech Republic, prozkoumají, jak se vyrovnat s komplexitou dodavatelského řetězce, a představí nové standardy, které mohou napomoci dodat skvělý produkt včas, bezchybně a se smysluplným on-line obsahem. Celý článek