Produkce masa v ČR a v EU v roce 2022

Vloni dosáhla podle ČSÚ produkce masa u nás 447 317 t, což znamenalo meziroční pokles o 4,2 %.

Zdá se, jako by Evropanům přestávalo chutnat hovězí maso. Vloni se jeho produkce v EU-27 meziročně snížila o 2,5 % a dosáhla 6,6 mil. t v ekvivalentu hmotnosti JUT. Od roku 2018 (produkce 7 mil. t) přitom každoročně produkce hovězího klesala. Spolu s tím se snižuje i populace hovězího dobytka.

Produkce hovězího masa se snížila o 5,5 % na 68 583 t a poraženo bylo na jatkách 222 869 kusů skotu. Mimo jatky bylo poraženo dalších 6 724 kusů s produkcí masa 2 051 t. Produkce hovězího masa z porážek v ČR tak dosáhla 70 633 t. Vývoz hovězího masa představoval 14 333 t, dovoz 40 539 t. Celková domácí spotřeba hovězího masa tak činila 96 839 t. Celý článek

Vrchol sezóny čokolády přichází

Sv. Valentýn, Velikonoce, Mikuláš a Vánoce. K tomu přidejme Mezinárodní den dětí, Den matek, vysvědčení a rodinné oslavy a zjistíme, že sezóna čokolády trvá celý rok. V předvánočním a vánočním období se jí ale prodá dvakrát více než v létě.

Dovoz čokolády a dalších produktů s podílem kakaa v letošním prvním pololetí činil podle ČSÚ 5,1 mld. Kč, což bylo přibližně o půl miliardy vice než ve stejném období roku 2022. Vývoz se držel přibližně na 3 mld. Kč. Celý článek

Sklizeň jablek v EU: Letošek ve znamení poklesu

V Evropské unii se podle předpovědí letos sklidí 11,4 mil. tun jablek, což bude ve srovnání s předchozí sezónou o 3,3 % méně. Současně by to mělo být o symbolických 0,3 % více, než činí roční průměr za předchozích 10 let.

Největším producentem čerstvých jablek v EU je dlouhodobě Polsko. Loni na něj připadaly skoro dvě pětiny unijní sklizně, letos by to mělo být kolem 35 %. Letošní sklizeň se tam odhaduje na zhruba 4 mil. tun. Je to o 11 % méně než v uplynulém roce, přičemž polský Svaz sadařů začátkem září nevyloučil, že pokles bude ještě hlubší. Celý článek

Ořechy a sušené ovoce na mlsání, pečení, piknik i svačinku

Sortiment ořechů a sušeného ovoce se v posledních letech slibně vyvíjí. Podle odborníků z agentury Ipsos ještě tato kategorie nedosáhla vrcholu svého potenciálu. Napovídají to rostoucí čísla nákupů tohoto sortimentu.

Vzpomenete si, kolik zákazníků před deseti lety kupovalo ve vašem obchodě ořechové směsi nebo sušené ovoce? Nepočítejme slané arašídy jako zobání k vínu nebo rozinky do vánočky. Bavme se o nesolených či jen mírně solených směsí mandlí, kešu, pekanových a vlašských ořechů, nebo o mixech ořechů a sušeného ovoce.

Zákazníky zajímá vyvážená strava a pestrý jídelníček. Celý článek

Kores inspiruje ke kreativnímu myšlení a seberealizaci

Společnost Kores, rakouská rodinná firma s dlouholetou tradicí, působí na celosvětovém trhu již 136 let a patří mezi významné značky školních i kancelářských potřeb ve více než 80 zemích světa. Ve dvou výrobních závodech, v jihočeském Strmilově a v mexickém Mexico City, vyrábí produkty, které spotřebitele podporují v kreativitě a realizaci jejich nápadů. Na trh dodává přes 500 produktů ve 12 produktových kategoriích, a to jak pro malé děti, které teprve zkoušejí malovat, tak pro manažery v pracovním prostředí s papírem a tužkou.

30 úspěšných let na českém trhu

Tržní data potvrzují, že značka Kores si za 30 let svého působení na českém trhu vytvořila silnou pozici. Přes 80 % žen dotázaných v rámci letošního průzkumu, který firma realizovala s agenturou Ipsos, značku Kores zná a označila ji za důvěryhodnou, přičemž téměř 70 % respondentek Kores produkty nakupuje zcela pravidelně. Celý článek

Flop Top otevřel svou první 24/7

Flosman představil v Jindřichově Hradci nový koncept prodejen Flop Top, který umožňuje nákup 24/7. O novém konceptu i dalších plánech jsme hovořili s Petrem Julišem, jednatelem společnosti Flosman.

Díky modernizacím a akvizicím letos společnost Flosman otevřela více než 20 nových prodejen Flop Top a do konce roku přibude přibližně dalších 40 provozoven. Celkem se tak síť rozšíří na přibližně 140 prodejen. Kromě obchodů, které přímo spravuje, je součástí i 150 franšízových prodejen. Celý článek

Kolik číslic má GTIN?

Ani dobře vytištěný čárový kód nemusí snímače načíst, pokud má chybnou datovou strukturu. Jednou z příčin může být i nesprávně interpretovaná 14místná sekvence klíče GTIN, zkonvertovaná do čárového kódu EAN-13.

Podle Specifikací standardu GS1 existují GTIN-8, GTIN-12, GTIN-13 a GTIN-14. GTIN se vždy prezentuje jako numerické datové pole s pevnou délkou, tedy N14. GTIN, který má méně než 14 platných číslic, musí být při interpretaci do formátu N14 doplněn zleva nulami.

Někteří uživatelé stále nemají jasno, kolik číslic může mít GTIN. Ale pojďme na to od začátku: musíme si nejprve ujasnit rozdíl mezi pojmy GTIN a EAN. EAN, přesněji řečeno EAN-13, je datový nosič nebo také čárový kód. GTIN je číslo, které se kóduje do čárového kódu EAN-13 (nebo dalších nosičů), a najdeme jej vždy v okem čitelné podobě na určeném místě v blízkosti čárového kódu. Celý článek