Flop Top otevřel svou první 24/7

Flosman představil v Jindřichově Hradci nový koncept prodejen Flop Top, který umožňuje nákup 24/7. O novém konceptu i dalších plánech jsme hovořili s Petrem Julišem, jednatelem společnosti Flosman.

Díky modernizacím a akvizicím letos společnost Flosman otevřela více než 20 nových prodejen Flop Top a do konce roku přibude přibližně dalších 40 provozoven. Celkem se tak síť rozšíří na přibližně 140 prodejen. Kromě obchodů, které přímo spravuje, je součástí i 150 franšízových prodejen.

Jak rychle to trvalo od rozhodnutí, že prodejna bude v režimu 24/7 po realizaci?

O otevření prodejny 24/7 jsme uvažovali už asi dva roky. Rozhodnutí o realizaci právě v této prodejně došlo letos v červnu. Sledovali jsme konkurenční řetězce u nás i v zahraniční, abychom se přesvědčili, jak systém funguje. Vyhodnotili jsme, že chceme systém otestovat v Jindřichově Hradci a pěti dalších prodejnách.

Na ploše přibližně 300 m2 se nabízí až 5 000 položek. V prodejně si mohou koupit zákazníci kávu s sebou nebo i občerstvení. V rámci rekonstrukce byly na střechu instalovány solární panely a na parkoviště nabíjecí stanice pro elektrokola.

Proč byla jako první pro režim 24/7 vybrána právě prodejna v Jindřichově Hradci?

Prodejna byla již dříve velmi populární a oblíbená. Jindřichův Hradec je oblíbené turistické město. Vidíme, že zájem o nákup je zde i po šesté hodině večer nebo v neděli. Proto věříme, že tady koncept 24/7 bude úspěšný.

Které prodejny budou následovat?

Ještě letos by jich mělo být pět. Jednu můžeme komunikovat. Je to Plzeň Náměstí republiky, kde jsme přebrali prodejnu Pramen. Je v samém centru a počítáme, že se prodejna bude zákazníkům hodit i v brzkých ranních hodinách. Plzeňská prodejna na frekventovaném místě je jedna varianta.

Za měsíc se chytáme otevřít úplně novou prodejnu ve Vimperku, která bude mít rovněž režim 24/7.

Druhá varianta je prodejna 24/7 na malé obci, kde prodejna v běžném režimu nemá dostatečný obrat. Je to možnost, jak prodejny v malých obcích zachránit.

Na základě testů těchto prodejen rozhodneme o plánu dalšího rozvoje na roky 2024-2026.

Spolupracujete i se zastupitelstvy obcí?

Je to různé. I když obce pomáhají, tak běžný režim prodejny může být neudržitelný. Díky tomu, že optimalizujeme náklady, tak tam prodejna může přežít. Je pro nás zásadní zachovat blízkost prodejny zákazníkům.

Jak vysokou investici představovala rekonstrukce prodejny a zavedení technologií pro provoz 24/7?

Jednalo se o investici zhruba 11 milionů korun. Pro tradiční rodinou firmu je prakticky nemožné realizovat desítku takových rekonstrukcí za rok.

Pomáhá tedy při dalším rozvoji to, že před dvěma lety převzala společnost Flosman maďarská investiční skupina Oriens?

Ano, jsme rádi, že Flosman jako tradiční rodinná firma s 30letou historií dokáže prodejny udržet a rozvíjet. Oriens je investiční fond, který nám umožňuje rozvíjet se do 21. století. Spoluprací s nimi jsme velmi spokojení. Oni jsou sice majitelé, ale veškeré rozhodování se děje u nás v Táboře. Do chodu společnosti Flosman je také stále zapojena řada členů rodiny zakladatelů.

Budete instalovat také elektronické cenovky?

Zatím ne, zatím se nám investice do nich nevyplatí.

Využijete možnosti převzít některé prodejny zkrachovalého řetězce ENAPO?

S ENAPEM nemáme nic společného, prodejny nepřebíráme. Jen některé, které zavřou, otevřeme pod naší značkou. Naopak společnost Pramen jsme převzali celou, všech 39 prodejen. V případě ENAPA je to spíš živelný proces prakticky všude po republice.

ENAPO působilo hodně na Moravě. Je to tedy i o logistice?

Flosman se z jihočeské regionální firmy posouvá na Moravu. V polovině října otevíráme logistické centrum v Kroměříži, takže nám geograficky nezáleží na tom, jestli je prodejna v Čechách nebo na Moravě. Nejvíce provozoven letos vznikne právě na Moravě.

Chystáme ale také nové logistické centrum v Jižních Čechách.

 

Další články a mnoho zajímavého naleznete v Retail News 10.2023…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.