Snídaně a svačina: Pečivo celozrnné, méně cukru, více cereálií

Trendy v kategorii snídaňového a svačinového sortimentu vycházejí vstříc poptávce. Ta se ubírá směrem ke zdravějším, výživově hodnotnějším variantám produktů.

Snídaně by měla dodat tělu potřebné živiny a energii do celého dne. Podle průzkumů přiznávají, že pravidelně snídají, jen dvě třetiny Čechů. Na druhou stranu, více než 80 % lidí se snaží snídat zdravě a přemýšlí nad tím, jakým jídlem začnou svůj den.

Mezi nejčastější potraviny, po kterých Češi při přípravě snídaně sáhnou, patří tradičně pečivo s máslem, uzeninou a sýrem či džemem. Ti, kdo se snaží o zdravější stravování, volí ovesné vločky či müsli, jogurt, tvaroh, mléčný dezert a ovoce. Pozitivním trendem je častější nahrazování bílého pečiva za celozrnné a preference mléčných výrobků s nižším obsahem cukru i tuku. Celý článek

Dr. Max absolutním vítězem 21. ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku

Dr. Max se stal již po třetí absolutním vítězem a držitelem titulu Mastercard Obchodník roku. V loňském roce ho na první pozici vystřídala dm drogerie markt.

Dr. Max se stal absolutním vítězem 21. ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku. Téměř 85 tis. lidí se zapojilo do internetového hlasování v kategorii Cena veřejnosti. Své vítězství v této kategorii obhájil Lidl. Vítězi sortimentních kategorií vybraní na základě spotřebitelského výzkumu jsou Alza.cz, Bambule, Datart, Decathlon, Deichmann, dm drogerie markt, Dr. Max, IKEA, Knihy Dobrovský, Lidl, OBI, Peek & Cloppenburg, Rohlik.cz, Super Zoo a Tank ONO. Celý článek

Udržet prodej i marže bude obtížné

Maloobchodníci budou s velkou pravděpodobností nadále soutěžit o co nejnižší ceny, aby si udrželi dosažené tržní podíly. Evropští maloobchodní prodejci potravin se musejí v nadcházejících 12–18 měsících připravit na to, že prostředí, v němž podnikají, jim nebude příliš nakloněno. Objem prodeje zůstane nízký, či vzroste jenom nepatrně, a chabá spotřebitelská nálada se nezlepší. K uvedenému závěru ve své studii dospěla ratingová agentura Moody´s.

Kombinace dvou základních faktorů – klesajících cen potravin a slabé spotřebitelské důvěry – jsou stěžejní důvody, proč bude pro evropské maloobchodní prodejce potravin obtížnější zachovat nejen objem, ale i ziskové marže. Přitom velké nadnárodní řetězce si v očích věřitelů zachovají svoji „úvěrovou spolehlivost,“ což ale nelze říci o menších maloobchodních společnostech. Celý článek

Industriální parky už dávno nejsou jen sklady

„Do celkového vývoje industriálního trhu bude stále více vtahován i retail, který je již dnes jeho součástí. Nemusí přitom vždy jít jen přímo o e-commerce,“ říká Jan Andrus, šéf leasingu P3 v České republice.

P3 je dlouhodobý vlastník, správce a developer evropských průmyslových nemovitostí s celkovou pronajímatelnou plochou přes 8,3 mil. m2 a pozemků připravených pro výstavbu o rozloze 1,7 mil. m2. Společnost má sídlo v Praze a zaměstnává přes 270 lidí napříč 11 pobočkami v klíčových evropských městech. V České republice vlastní a spravuje 87 průmyslových nemovitostí v 16 parcích s celkovou pronajímatelnou plochou téměř 1,4 mil. m2. Celý článek

Pokladnám pomáhá umělá inteligence

Pokladna dnes už není jen místo pro markování, ale stala se součástí uceleného sofistikovaného systému, který je srdcem celého podnikání.

Zejména tlak na efektivitu způsobil, že obchodníci dávají přednost systémům s pokročilým softwarem, který dokáže nahradit několik samostatných zařízení či služeb. Čím dál větší roli v pokladnách a pokladních systémech hraje i umělá inteligence, která zrychluje obsluhu, pomáhá předcházet krádežím a zefektivňuje procesy.

Uplynulé roky posunuly vnímání pokladních systémů o mílové kroky kupředu. Významným způsobem k tomu pomohla pandemie, která přiměla majitele a provozovatele podniků k maximální efektivitě. „V náročných časech zkrátka nebyl na chyby prostor a podniky, které si dokázaly nastavit fungující systémy, které jim šetřily čas a omezovaly chybovost, získaly významnou konkurenční výhodu, konstatuje Petr Menclík, ředitel společnosti Dotykačka. Celý článek

Ztrácíme konkurenceschopnost – neumíme počítat uhlíkovou stop a svět to po nás chce…

V České republice se za posledních šest desítek let oteplilo o více než 2 °C. Celá planeta je nyní o přibližně 1,2 °C teplejší než v předindustriálním období, tedy v letech 1850–1900. To je však průměrná hodnota teplotní anomálie pro celou zeměkouli – většina míst na severní polokouli je v současnosti oproti referenčnímu období teplejší o 2–3 °C.

Data týkající se globálního oteplování mluví jasně. Snaha o snižování emisí skleníkových plynů proto musí být vlastní každému myslícímu tvoru na planetě. Celý článek

Kam budou směřovat obaly v e-commerce v roce 2024?

S rozvojem e-commerce v posledních letech dochází i k vývoji používaných obalů. V současnosti je již e-packaging na poměrně dobré úrovni. Jaké trendy lze v této oblasti očekávat pro rok 2024?

Kromě tradičních řešení na bázi papíru se budou výrobci i dodavatelé pravděpodobně v roce 2024 více zaměřovat na dopad barev, inkoustů a povrchových úprav na životní prostředí, což povede k posunu směrem k ekologičtějším možnostem.

Asi se nemá cenu rozepisovat se o historicky nevzhledných unifikovaných, a především často i předimenzovaných krabicích z dob poměrně nedávných. Zde k významnému posunu v kvalitě již došlo. V některých případech bohužel stále ještě zůstávají rezervy ohledně optimalizace konstrukce krabic. Celý článek