Rozšířené možnosti komunikace obalu

Obal, jak známo, prodává… Aby byl však účinně naplněn tento slogan, musí obal beze zbytku plnit funkce, které má. Velkou výhodou je, že dnes díky řadě technologií, může mít obal při správném navržení, i významně rozšířené možnosti komunikace.

Obaly obecně plní primární, sekundární, a někdy dokonce i terciální funkce. Zatímco primární funkce (ochranná, manipulační) jsou naprostým základem, u ostatních funkcí, především marketingového charakteru, může kvalita výstupu být někdy podceněna, což je samozřejmě velká škoda, protože v záplavě konkurence, se pak takovýto typ obalu může poněkud ztratit. Celý článek

Case study: Modulární HR systém si přizpůsobíte potřebám firmy

Spolupráce Dr. Max a OKbase začala v roce 2019. Dnes Dr. Max využívá kompletní HR řešení OKbase, tzn. moduly pro personalistiku, docházku i mzdy. Díky tomu má řadu procesů automatizovaných a šetří čas svých zaměstnanců i specialistů na personálním oddělení. Jak spolupráce probíhá přiblížil Ing. Ivan Baranec, personální ředitel společnosti Česká lékárna Holding, pod kterou Dr. Max spadá.

Proč si společnost Dr. Max zvolila právě OKbase od OKsystemu?

Původní systém už nevyhovoval ani potřebám ani struktuře a velikosti naší společnosti. Hledali jsme proto vhodnější řešení a možností na trhu bylo několik. Pro nás bylo důležité zázemí velkého a stabilního dodavatele s dobrými referencemi, silná podpora „core systému“ – tedy aktualizovaná legislativa, dlouhodobě udržitelná cena produktu a v neposlední řadě jsme vnímali vůli ze strany společnosti OKsystem produkt dále rozvíjet. Celý článek

69 % Čechů nakupuje na internetu

Lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího připadá 4,1 balíku za měsíc.

Společnost DPD, součást evropské sítě balíkové přepravy Geopost, zveřejnila počátkem března nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou.

Česká e-commerce dosáhla v roce 2023 celkových obratů 185 miliard korun za prodané zboží. To znamená meziroční pokles o 6 %, v posledním čtvrtletí ale již české e-shopy zaznamenaly růst. Ten by měl být předzvěstí dalšího zlepšení, které Asociace pro elektronickou komerci (APEK) očekává v roce 2024. Výsledky on-line retailu přinesl APEK tradičně ve spolupráci s Heureka.cz. Rok 2024 by podle očekávání APEK měl znamenat návrat české e-commerce k růstu. Celý článek

Elektronické cenovky šetří lidskou práci a umožňují komfortní práci s cenou

Mezi hlavní výhody používání elektronických cenovek patří jejich ekonomický přínos, tedy úspora peněz a s tím související úspora pracovního času, tedy snížení nákladů na zaměstnance.

Používání elektronických cenovek čeští obchodníci ve srovnání se zahraničím stále poněkud zaostávají, nasadily je u nás zatím zejména velké řetězce. V následujících letech proto můžeme očekávat jejich rozšiřování i do menších prodejen, včetně těch plně automatických.

Digitální označování cen nabízí mnohem víc než jen úsporu nákladů a snížení papírového odpadu a barev při tisku klasických papírových cenovek. Kvůli možnému postihu je také nutné vyhnout se nesprávnému označování cen nebo chybnému označování zboží, čemuž elektronické cenovky napomáhají. Celý článek

Gulfood: Okno do světa

Gulfood Dubaj patří spolu s německou Anugou, francouzským Sialem a F&H Singapore do skupiny největších a nejvýznamnějších potravinářských veletrhů na světě. Nemůže zde chybět nikdo, kdo má ambice v potravinářském byznysu v globálním měřítku uspět.

Na letošním, již 29. ročníku veletrhu Gulfood, který proběhl 19. až 23. února ve výstavním areálu World Trade Centre v Dubaji, své zboží v osmi potravinářských a nápojových sektorech vystavovaly firmy ze 190 zemí. S jejich asi 150 000 výrobky se mohlo seznámit přibližně 95 tisíc návštěvníků.

Po chudších koronavirových letech se letošní Gulfood opět vrátil na světové výsluní a proběhl v někdy až skutečně zběsilém tempu. V některých momentech prostě nebylo možné se v uličkách mezi výstavními stánky nějakou dobu ani pohnout. Celý článek

Vítané osvěžení do každého drinku. Výrobníky ledu potěší nejen restauratéry a jejich hosty

Jaro a léto jsou obvykle ve znamení slunečného počasí, ostatně i letošní zima zahrádkářům příliš starostí nenadělala. V teplém počasí ještě více roste potřeba po kvalitně vychlazených nápojích. Skvělým pomocníkem jsou výrobníky ledu BREMA.

CONTEG Gastro zajišťuje prodej výrobníků ledu BREMA, známých svou spolehlivostí a kvalitou. K dispozici jsou různé velikosti a kapacity, takže si zákazníci mohou vybrat model vyhovující potřebám konkrétního podniku. Výrobníky ledu BREMA dosahují vysoké účinnosti při výrobě ledu a minimalizují tak spotřebu energie. V letních vedrech jejich majitelé ocení, že pracují spolehlivě i při teplotách kolem 43°C. Celý článek

Pro obchodníky představují vratky vícenáklady

Většině obchodníků, když uslyší slůvko „vratka“, se začínají hrůzou ježit vlasy na hlavě. A tento problém se nezmenšuje. Naopak má tendenci růst.

Obchodníci se mnohdy snaží zahrnovat náklady na vratky do kategorií zpětné vazby, průzkumu trhu, marketingu a poznávání preferencí zákazníků. Nelžeme si: jde jednoznačně o ztrátu.

Není to tak dávno, kdy s vrácením zboží měl zákazník mnohdy tolik starostí a problémů – zabalit, popsat, dojít na poštu, vystát zde dlouhou frontu, zaplatit nemalé poštovné…, že často raději hledal ve svém okolí někoho, komu by kupříkladu boty nebo šaty padly. Ale dnes… Řada e-shopů se snaží vycházet vstříc svým zákazníkům a zpravidla prodlužují lhůtu pro vrácení nad rámec 14 dnů stanovených zákonem. Někteří prodejci nabízejí možnost vrácení zboží v delší časové lhůtě jako placenou službu navíc. Náklady na uvedení zboží do původního stavu e-shopy kupujícím neúčtují a podobně přistupují někteří obchodníci k platbám za zpětnou dopravu. Ty by měl totiž dle občanského zákoníku v České republice hradit spotřebitel, nicméně v rámci bitvy o zákazníky je e-shopy často odpouštějí. Celý článek