Retail Summit 2022 dal obchodu novou energii a povzbudil smysluplné změny

Pokud přijmeme současnou dobu plnou hrozeb jako pozitivní příležitost, můžeme tím, jak nakupujeme, přispět k lepší budoucnosti.

Víc než tisícovka zástupců klíčových hráčů obchodního trhu se sešla tento týden osobně na Retail Summitu 2022 v Kongresovém centru Praha. Přes 70 domácích i zahraničních řečníků představilo během tří dnů své pohledy na smysluplnou budoucnost, nejvíce se přitom skloňovala lidskost, udržitelnost a efektivita.

Zákazníci chtějí nakupovat s ohledem na zdraví a životní prostředí. Stále více jich je ochotno si za to i připlatit – a to i v době neklesající obliby slevových akcí a obav z rostoucích cen. Celý článek

Uvedení nové značky vyžaduje promyšlenou koncepci

„Pro budování značky je důležitá atraktivita a originalita produktu,“ říká Michal Plesník, direct manager společnosti new delespine, s.r.o., která je exkluzivním distributorem značky JOXTY a mléčných produktů značky Bio Vavřinec.

Značka Enjoy Chips prochází v letošním roce rebrandingem. Přechod na název JOXTY s sebou přináší nejen nové logo a atraktivnější obaly stávající zeleninové řady chipsů, ale také možnost rozšíření rodiny snacků o další produktové řady. Celý článek

McCain přináší do retail segmentu inovace

McCain, lídr v segmentu mražených bramborových produktů, přichází tento rok s několika produktovými novinkami – hranolky ze sladkých brambor Sweet Potatoes a bramborovými měsíčky Mediterrane Wedges. Kromě inovativních výrobků přináší i nové obaly vlajkové produktové řady 1.2.3 Fries. Společnost též intenzivně komunikuje na sociálních médiích závazky společenské odpovědností, které dlouhodobě přijímá na globální úrovni. Více na www.mccain.cz. Celý článek

Komodity: Letos se očekává rekordní sklizeň citrusů

Celosvětová sklizeň citrusů by se měla v marketingovém roce 2021/22 proti předchozímu roku zvýšit o 4,8 % a mírně přesáhnout 103 mil. tun.

Nejvyšší podíl připadá na pomeranče (přes 47 %), ale tento ukazatel zvolna klesá. Před pěti lety činil skoro 55 %. Stoupá naopak obliba mandarínek, jejichž produkce letos vzroste skoro o 8 % na 38 mil tun, více než 3% zvýšení se očekává u citrónů a více než 4% u grapefruitů. Vyplývá to z pololetní předpovědi, kterou zveřejnilo americké ministerstvo zemědělství (USDA). Celý článek

Zákaznická zkušenost v non-food světě

I přes to, že existují best practices a čím dál tím sofistikovanější nástroje, všichni z vlastních zkušeností víme, že některé nákupní zážitky mají k ideálu daleko.

F3: Co jsou bariéry, které prodejcům znemožňují doručit perfektní zážitek? A jak je překonat, aby byl zákazník v dnešním omnichannelovém světě skutečně centrem pozornosti? Sekce je zaměřena na non-food segmenty.

Na otázky Retail News odpovídají Matěj Kapošváry, COO, Shopsys, Marek Duda, Head of Sales & Marketing, Retino a Radim Roženek, vedoucí oddělení online obchodu ve společnosti Tescoma. Jejich tématem v panelu F3 je sice dlouho diskutované, ale v praxi často mírně řečeno „nedotažené“ budování zákaznické zkušenosti. Celý článek

Trendy v balení chleba

Na balení chleba se dá podívat ze dvou úhlů – z hlediska technologie, kde zvláště u balení trvanlivého chleba se nejedná o jednoduchou záležitost, a z hlediska designu.

I když to z povrchního hlediska vypadá, že obal na chleba se omezuje jen na papírový či průhledný mikrotenový sáček, do kterého si ho spotřebitel sám vloží, nemusí tomu tak být a chléb dokáže zaujmout nejenom svou kvalitou a vůní, ale i typem obalu či dekorace.

Samozřejmě, že vždy u produktu, jakým je chléb, hraje nejdůležitější roli jeho kvalita, kterou spotřebitel ocení prostřednictví chutě, měkkosti a samozřejmě i charakteristické vůně. Chléb nás občas dokáže zaujmout i tvarem – někdo dává přednost oválu, jiný bochníku, další tvarované růžici. Zaujmout lze však i sekundárně – obalem, etiketou či přímým potiskem. Celý článek

Z Lidlu se stává lovebrand

Z celkových 74 590 lidí, které se do ankety zapojily, pro ni hlasovalo s 57 522. Jaké to je být nejoblíbenější, jsme se zeptali Michala Farníka, jednatele společnosti Lidl.

Společnost Lidl v současnosti provozuje síť 289 prodejen, které jsou zásobovány pěti logistickými centry.

Filozofie prodeje společnosti je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu.

Spotřební zboží nabízí řetězec kromě prodejen také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop.

V ocenění Mastercard Obchodník roku boduje Lidl pravidelně v kategorii obchodník s potravinami a s velkým náskokem vítězí v kategorii cena veřejnosti. Čím to je, že si vás zákazníci tak oblíbili?

Od roku 2003, kdy jsme vstoupili na český trh, jsme urazili velký kus cesty. Proměnily se naše prodejny, ale také nabízený sortiment. Kvalita, čerstvost a komfortní nakupování jsou u nás stále na prvním místě, do skladby naší nabídky ale promítáme také nové trendy a přání zákazníků. Celý článek