Co pomůže přesvědčit zákazníka?

Zákazník je stále ten, který drží peněženku. A jeho očekávání jsou čím dál hůře řiditelná.

Dobrá zkušenost je jen jedna, bez ohledu na kanál obsluhy. Je jedno, zda se jedná o obchod, banku nebo cestovní kancelář.

Může zákazník přinést více peněz i bez kafe a plyšáka? Renata Novotná, Customer Experience Client Director, Lucie Osobová, CX Service Line Leader a Barbara Hrabalová, Head of Ipsos Actify na konkrétních příkladech ukázaly několik hlavních trendů v CX, díky kterým se může firma odlišit od konkurence. „Vykoukněte za hranici své firmy, svého sektoru a možná i za hranici České republiky. A hlavně se neutopte v moři stejnosti a průměru,“ vyzvaly účastníky květnového setkání „CX Trendy máte? A můžeme je vidět?“ na Ranní kávě v Ipsosu. Celý článek

Řešení krizového scénáře

Nervozita ve společnosti nahrává spekulacím, rozpoutává líté politické boje a snižuje ochotu spotřebitelů utrácet.

Vývoj české ekonomiky do konce tohoto roku nelze dnes ani při nejlepší vůli dost dobře odhadnout. Mnohé makroekonomické předpoklady nejsou nic více a nic méně než pohyblivé terče.

Za daného stavu věcí je pro řízení byznysu optimální zformulovat variantní scénáře blízké ekonomické budoucnosti a konzervativně pracovat na bázi nejhoršího očekávaného vývoje. Celý článek

Trendem je méně laktózy, nejvíce kupujeme sýry

Pokud jde o segment mléka a mléčných výrobků, preferují spotřebitelé poctivé receptury bez aditiv, zájem roste o bezlaktózové varianty nebo produkty s vyšším obsahem proteinů, tedy bílkovin.

Nějaký mléčný výrobek si za poslední rok koupily české domácnosti v průměru desetkrát za měsíc. Nejvíce se tato kategorie prodává v promočních akcích, což vzhledem k nárůstu cen v nedávné době nikoho nepřekvapí.

Mléko a mléčné výrobky patří mezi základní potraviny, které nakupujeme pravidelně a vzhledem k aktuální ekonomické situaci a vysoké inflaci se dá předpokládat, že spotřeba a prodeje v tomto segmentu trhu nejspíše doznají změn. Celý článek

Potravinářský obchod v Evropě: Nejistota na pokračování

Průměrná marže obchodníků v Evropě klesla nejvíce za posledních pět let, obrat se ve srovnání s rokem 2021 reálně snížil o 7,1 %.

Maloobchodní trh s potravinami v Evropě loni poznamenala inflace, jež v mnoha zemích dosahovala (a stále dosahuje) dvouciferných hodnot. V důsledku toho se zvýšila citlivost kupujících na cenu. Vyplývá to ze studie „State of Grocery Retail 2023: Europe“, kterou zveřejnila americká poradenská firma McKinsey & Company ve spolupráci s EuroCommerce.

Autoři studie „State of Grocery Retail 2023: Europe“ charakterizují celkový stav sektoru jako velkou nejistotu. Závěry studie se opírají o průzkum mezi více než 12 tis. spotřebiteli v 11 evropských zemích (střední Evropa je zastoupena Polskem a Českem). Do výběrového šetření se zapojilo rovněž 48 top manažerů z více než 20 zemí. Celý článek

Technologický progres a inovace v čerstvém produktu

Dynamika produkce, zpracování a chlazené logistiky nabírá na obrátkách. Neustále rostou požadavky na zrychlení a automatizaci klíčových procesů, aby byla zajištěna distribuce čerstvého produktu ke konečnému spotřebiteli. Udržitelnost nejpřísnějších požadavků na rychlost, bez dopadu na kvalitu, byla hlavní motivací při plánovaných investicích společnosti Hortim v posledních 4 letech.

V tomto období byly vystavěny nové skladovací kapacity v SR, které byly vybaveny nejmodernějšími technologiemi na poloautomatické řízení příjmových, skladových a expedičních procesů. Celý článek

Světlo, které prodává…

Správné světlo je jedním z nejsilnějších prostředků, které dokáží zapůsobit na lidské emoce. A emoce jsou dnes to, co o nákupu rozhoduje o především.

Světlo v prodejně dokáže vykouzlit patřičnou atmosféru, a pokud je použito opravdu správně, umí zákazníkovi ukázat výrobek lákavě a pobídnout ho ke koupi. Přesto ho všichni obchodníci stále náležitě nevyužívají.

Kromě toho, že světelná atmosféra v prodejně dokáže zcela změnit zákaznické emoce, hraje světlo také zásadní roli při osvětlování prodejní plochy a vystavených produktů. Celý článek

Globální retail čeká přechod z 1D kódů na 2D kódy. Od roku 2027

Systém standardů pro automatickou identifikaci, sběr a sdílení dat GS1 se vyvíjí již padesát let. U nás je využíván 40 let. A nezdá se, že by se po půl století vyčerpal. Více CEO GS1 Czech Republic Pavla Cihlářová.

GS1 má lokální zastoupení ve 116 zemích světa. Jednotlivé národní organizace mají silné expertní zázemí a jsou schopny efektivně podporovat implementaci napříč jednotlivými trhy i sektory. GS1 dnes disponuje globální platformou, která umožňuje dohledat a ověřit platnost identifikace již více než 380 milionů unikátních produktů. Celý článek