udrzitelnost2018

Udržitelnost pro výrobu a obchod

– aneb jak náklady přeměnit v zisk

Je udržitelnost povinnost? Lze na udržitelném chování vydělat?

  • Polovině populace nejsou „cizí“ témata CSR a udržitelného rozvoje.
  • Pro čtvrtinu populace je velmi důležitá společenská odpovědnost zaměstnavatele.
  • 13 % lidí považuje společenskou odpovědnost firem za velmi důležitou během zakoupení produktů či služeb dané společnosti.
  • 1 z 10 Čechů by si rozhodně připlatil za výrobek šetrný k životnímu prostředí či v případě, že by částka z něj byla určená na prospěšné projekty.

Od firem dnes v oblasti CSR lidé očekávají: zodpovědné chování k vlastním zaměstnancům, ochranu životního prostředí a přírody a pravdivou komunikaci k zákazníkům. Odpovědná firma podniká v souladu s etickými principy, rozvíjí dobré vztahy s obchodními partnery, pečuje o své zaměstnance, podporuje region, ve kterém působí a snaží se minimalizovat negativní dopady na životní prostředí.

Seminář se podívá na problematiku CSR z pohledu provázanosti čtyř prvků: Člověk, Produkt, Obal a Logistika. Jednotlivé prvky pak spojí otázka: Je udržitelnost pro firmy povinnost a lze na udržitelném chování vydělat?

Seminář připravují společnosti Press21 a THIMM Packaging ve spolupráci s katedrou obchodního podnikání a komerčních komunikací Fakulty mezinárodních vztahů VŠE v Praze a společnosti PwC Legal.

Odborným garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.


Termín konání: 10.5.2018, 9:00 – 15:00

Místo konání:
Akademický klub VŠE v Praze, Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3
Vstup z Italské ulice.

PROGRAM A PREZENTACE KE STAŽENÍ:

Pro stažení prezentace klikněte na jméno konkrétního řečníka v programu níže.
Celý archiv prezentací v souboru RAR můžete stáhnout ZDE

 


 

PROGRAM:

 

9:00-9:10        Zahájení

 

9:10     Jak vnímá udržitelnost český spotřebitel – aktuální výsledky kontinuálního výzkumu IPSOS

Tomáš Macků, Research & Communication Director, Ipsos

 

9:35     Zelená v dm usnadňuje zákazníkům orientaci

Jiří Peroutka, Manažer komunikace / Marketing & Nákup, dm drogerie markt

Jelikož se alternativní životní styly těší stále větší oblibě, rozhodla se dm již před časem ulehčit zákazníkům orientaci a označovat produkty typu bio, vegan a bez lepku v reklamních materiálech.

 

10:00    Priority udržitelnosti v dodavatelském řetězci

Marta Nováková, Head of Quality Assurance, MAKRO Cash & Carry ČR/ METRO Cash & Carry SR

 

10:30-11:00   PŘESTÁVKA NA KÁVU

 

11:00  Inspirace od budoucích manažerů

  1. Můžeme omezit plýtvání potravinami?Kde jsou v dodavatelském řetězci největší ztráty? Lze omezit plýtvání potravinami v domácnostech? Mohou pomoci technologie nebo uvědomělost lidí při spotřebě? Případová studie z řetězce Tesco.
  1. Jak vnímáme fairtrade v Česku a v zemi, kde výrobky vznikají? Porovnání vnímání fairtrade ze strany studentů v České republice a v Peru.

 

11:30   Udržitelný rozvoj umožňuje firmám růst

Marta Nováková, prezidentka Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR

 

11:55  Jak zvýšit podporu prodeje využitím možností digitálního potisku obalů z vlnité lepenky

Martin Hejl, jednatel, THIMM Obaly

 

12:30- 13:30   PŘESTÁVKA NA OBĚD

 

13:30  Aktivity proti plýtvání potravin – Food waste a udržitelná logistika

Tomáš Martoch, Koordinátor Česko-Slovenské iniciativy ECR GS1 Czech Republic, Jiří Zeman, odborný asistent, VŠE v Praze

 

13:55    Certifikace environmentálně šetrného obchodu – přínosy a doporučení

Mgr. Josef Novák, Ph.D., CI2, o.p.s.

Standardy environmentálně šetrného (udržitelného) obchodu – mezinárodní kontext versus situace v Česku – jaká je zahraniční inspirace či dobré příklady? Environmentální orientací s přesahem do udržitelnosti nad rámec standardních aktivit v rámci CSR prokazuje podnik odpovědnost nejen vůči přírodě, zaměstnancům, ale i svým zákazníkům.

 

14:25    Udržitelnost pro člověka aneb Jak náklady proměnit v zisk

MUDr. Jana Peclová, psychiatr a personalistka

 

14:50 Odpovědnost za škodu a za vady ve vztazích mezi podnikateli a spotřebiteli

Mgr. Aleš Terš, advokát, PwC Legal

Legislativa přináší významné novinky i do tak frekventované oblasti našeho života, jakou je nákup a prodej spotřebního zboží v obchodě, a to ve vztahu spotřebitel versus prodávající. V takovém prostředí pak může být velmi komplikované orientovat se v termínech jako je záruka za jakost nebo práva z vadného plnění…

 

15:15-16:00   ZÁVĚREČNÁ DISKUZE – NETWORKING