Při nákupech pracích a čisticích prostředků preferujeme značkové výrobky

Český spotřebitel dávkuje málo, pokud pere v tekutých pracích prostředcích nebo prášcích, zatímco kapslí dávkuje až moc.

Při nákupech pracích prostředků dáváme přednost značkovým výrobkům. Slevové akce jsou v této kategorii podstatně důležitější než na rychloobrátkovém trhu celkem.

Za akční nákupy pracích prostředků jsme podle výsledků Spotřebitelského panelu GfK Czech vynaložili bezmála tři čtvrtiny z celkových výdajů. Celý článek

Nové možnosti segmentace trhu

Věrnostní programy, které v dnešní době využívá většina obchodních řetězců, umožňují různé způsoby segmentace trhu.

Jednou z možností segmentace trhu je rozdělení zákazníků podle dojezdové vzdálenosti do prodejny. To představuje v kombinaci s elektronickou komunikací silný nástroj pro udržení zákazníků a příležitost, jak zlepšit výsledky a ekonomiku prodejen.

V podmínkách retailu se běžně využívá segmentace trhu podle základních demografických charakteristik, například věku a pohlaví v kombinaci s prodejními daty, např. objemem, frekvencí a strukturou nákupů jednotlivých zákazníků. Celý článek

Mléko a mléčné produkty: Světový trh roste

Chovem mléčného skotu se ve světě podle Organizace Spojených národů pro výživu a zemědělství (FAO) zabývá kolem 150 mil. farmářských rodin, převážně v rozvojových zemích.

Hodnota globálního trhu s mlékem a jeho produkty se v roce 2020 odhadovala na skoro půl bilionu USD, samotná mezinárodní směna pak na 9 mld. USD. Zatímco v roce 2018 čítala stáda dojnic skoro 135 mil. kusů, loni skoro 139 mil. a letos počet mléčných krav poprvé přesáhne 140 mil. Z toho jich je 59,8 mil. v Indii, 20,2 mil. v Evropské unii a skoro 17 mil. v Brazílii. Celý článek

Potravinářům by pomohly kompenzace i nižší DPH na potraviny

„Pokud se nezmění nic s cenami vstupů, ať už se jedná o zemědělskou surovinu, elektřinu, plyn, obaly a další, tak se nemůže zastavit růst cen potravin,“ vysvětluje Dana Večeřová, prezidentka Potravinářské komory ČR.

70 až 80 % výrobků členů Potravinářské komory se prodává přes obchodní řetězce. I to je důvod, proč se snažit o z obou stran korektní spolupráci, navíc v tak složité době, kterou dnes prožíváme.

Česká republika se v rámci EU řadí k přeborníkům ve zdražování. Jaký očekáváte další vývoj u cen potravin?

Celý článek

Kaufland v Olomouci vsadil na automatizaci

Kaufland dokončil distribuční centrum v Olomouci. Za 1,7 miliardy Kč v něm má i unikátní automatický vyskladňovací systém.

Kaufland v České republice provozuje dvě distribuční centra – v Modleticích u Prahy a v Olomouci. Z geografického pohledu jde o ideální logistickou lokaci, která je schopna denně zásobovat všech 139 prodejen. Distribuční centra se navíc, co se týče sortimentu, umí v případě potřeby z 90 % zastoupit.

Společnost Kaufland si ve všech zemích zajišťuje logistickou službu vnitrofiremně a do trvalého vývoje logistických procesů neustále investuje. Celý článek

Za inventurní diference mohou většinou krádeže

Za inventarizačními rozdíly jsou nejčastěji krádeže zákazníků v prodejnách, krádeže zaměstnanců, servisních pracovníků a dodavatelů a také organizačních nedostatky u obchodníka.

Bezpečnostní opatření a krádeže v obchodech trápí maloobchod tak dlouho, jak existuje. Navzdory zabezpečení zboží a školení zaměstnanců se v maloobchodě lakonicky řečeno „krade vše, co není přibito“.

I když se inventární rozdíly v německém maloobchodním sektoru v loňském roce mírně snížily, stále jsou na vysoké úrovni 4,1 miliardy euro. V roce 2020 dosáhly v prodejních cenách hodnoty 4,2 mld. euro. Celý článek

Požadavky na POS prostředky přehodnocuje společenská odpovědnost

Zákazníci v prodejnách už netráví tolik času jako v minulosti, a proto aby POS prostředek předal sdělení a poskytl patřičný impulz k nákupu, musí být mnohem dokonalejší.

Kromě samotného impulzu k nákupu budou POS v budoucnosti mnohem víc reprezentovat značku. A protože spotřebitelé slyší na ekologii a společenskou odpovědnost, budou muset být i ony vyrobeny podle těchto zásad.

Zákazníci v prodejnách tráví méně času a více si nákup plánují. To se projevilo v době covidu a v jisté míře tato situace vydržela dodnes. Celý článek