Je udržitelnost opravdu v nás?

Dvě třetiny Čechů se považují za odpovědné a etické spotřebitele. Co to ale znamená v praxi a co čeští zákazníci očekávají v oblasti odpovědnosti od firem? I to bylo jedním z témat letošního ročníku semináře Udržitelnost pro výrobu a obchod.

Pro každou značku je důležité porozumět tomu, jak téma udržitelnosti funguje v rámci její kategorie, u jejích jednotlivých produktů a u jednotlivých segmentů tak, aby mohla správně nastavit komunikaci, cenu, načasování a pomoci zákazníkům chovat se udržitelně. Celý článek

Retail versus restaurace

Oba segmenty se mohou mnohému naučit jeden od druhého a aplikovat některé prvky soupeřova modelu byznysu ve svém vlastním podnikání.

Jako každý model byznysu má i splývání retailu a foodservisu pro obě strany jedno velké úskalí, totiž podstatné zvýšení komplexity, složitosti jejich podnikání. Zvýšená komplexita vytváří zvýšené náklady a tuto přímou úměrnost budou nuceny oba modely byznysu uspokojivě vyřešit.

Služby všeho druhu utrpěly v koronavirové době ze všech segmentů ekonomiky nejvíce. Kvůli vysokému stupni zapojení pracovní síly a kvůli způsobu, jakým se virus šířil. Stravování mimo domov nebylo žádnou výjimkou a v době koronaviru prudce a hluboce pokleslo. Návštěva restaurace má obvykle také společenský rozměr, a tak jsme dnes, po odeznění koronavirových restrikcí a uzavírek, svědky návratu zákazníků do restaurací a občerstvovacích kiosků všeho druhu. Tento trend je patrný celosvětově, tedy ve všech ekonomikách, z nichž máme důvěryhodná data. Celý článek

Obsluhované úseky lákají na čerstvost a dokonalý servis

K prodeji některých druhů zboží je zapotřebí udělat víc než jen položit jej do regálu a doufat, že po nich zákazník sáhne.

Trend zavádět či případně rozšiřovat obsluhované úseky zejména v případě čerstvých potravin je v Česku patrný už několik let. U masa, uzenin, lahůdek nebo různých specialit je obvykle zapotřebí poskytnout mu také informace o produktu, nejlépe z úst příjemného a poučeného personálu. Celý článek

Trh s cigaretami: Nelegální spotřeba je na vzestupu

Nelegální spotřeba cigaret v EU loni meziročně vzrostla o 300 mil. na 35,8 mld. kusů. Pokud by se uvedený objem prodal legálně, členské státy by na dani z tabáku vybraly o 11,3 mld. eur více.

Poté, kdy globální pandemie vážně narušila trasy mezi Asií a Evropou, po nichž se ve velkých objemech přepravovaly hlavně produkty „Made in China“ (ale i z jiných zemí), projevuje se nový trend: Organizovaný zločin přesouvá výrobu ze třetích zemí přímo do Evropské unie.

Spotřeba cigaret v zemích Evropské unie stále klesá. Za uplynulých pět let (2018 – 2022) se snížila o 7,3 %, z toho loni meziročně o 0,3 % na 444 mld. kusů. Celý článek

Prodejny, kde zákazníka nákup baví

Synonymem úspěšného zákaznicky orientovaného obchodníka je dlouhodobě dm drogerie markt. V čem spočívá její úspěch a jaké plány má do budoucna, jsme se zeptali Jiřího Peroutky, manažera komunikace společnosti.

Ve středu veškerého dění ve společnosti dm je člověk. Ať už jako zákazník, nebo jako spolupracovník či obchodní partner. Tento přístup vyjadřuje i motto „Zde jsem člověkem, zde nakupuji“.

Jaké jsou plány rozvoje sítě dm drogerií nejen pro letošní rok?

Celý článek

Podvědomí odhalí, co si opravdu myslíme

„Když ke klasickému dotazování přidáme měření podvědomí, které člověk není schopen ovlivnit, dostáváme obrázek nejpravdivější a nejbližší reálnému rozhodování,“ říká Hana Kloučková, ředitelkou společnosti Confess Research.

Neurověda se uplatňuje i ve světě marketingu. Měření povědomí se používá například při měření vnímání značky, testování reklamy nebo zjišťování potenciálu nových výrobků. Jednou z metod, která umožňuje zjistit skutečnou a pravdivou reakci respondenta, je například biometrie, v rámci které se měří reakce mozku a elektrodermální aktivita kůže. Celý článek

Distribuční centra sázejí na robotizaci

Kromě zjednodušení práce a zvýšení ergonomie přinášejí roboti do distribučních center další zefektivnění logistických procesů.

Roboti umí pracovat v režimu 24/7. Pracují rychle a spolehlivě, za člověka dokáží odvést těžkou práci. Při současném nedostatku pracovníků a stoupajících mzdových nákladech představují řešení, jak držet krok se zrychlujícím se tempem v logistice a v retailu.

Efektivní propojení lidské síly s prací robotů ve výsledku umožňuje za stejný čas, ve stejně velkém skladu odbavit násobně více zásilek. Celý článek