Hledáte nové lidi? Vsaďte na rekvalifikace

Kde a jak společnost Mondi Štětí hledá nové pracovníky a pracovnice, když trh práce je v ČR dlouhodobě napjatý?

Společnost Mondi Štětí, největší výrobce papírových obalů a buničiny na českém trhu, rozšiřuje výrobu udržitelných produktů. Díky investici ve výši 10 miliard korun najde uplatnění na desítkách různých pozic napříč odděleními od výroby až po administrativu bezmála 200 lidí.

„Otevírají se příležitosti opravdu pro každého. Ať už chce změnit profesi, najít lepší práci za víc peněz, či hledá stabilitu nebo rozvoj. I když se to někomu na první pohled nemusí zdát, na výrobě papíru se podílí pestrá paleta profesí a díky rostoucímu zájmu o papír jako udržitelný obal se jedná o velmi stabilní a perspektivní odvětví,“ říká v rozhovoru pro Retail News Hana Velíšková, HR ředitelka Mondi Štětí. Celý článek

Evidence zaměstnanců: co musí obsahovat a jak ji usnadní účetní program

Evidenci zaměstnanců vedete, abyste splnili povinnosti zaměstnavatele –⁠ vůči firmě, zaměstnancům i státním orgánům. Přečtěte si, co byste měli o zaměstnancích evidovat a jak to dělat efektivně s účetním programem.

Co obsahuje osobní spis zaměstnance

S nástupem nového zaměstnance zakládáte jeho osobní spis (nebo také osobní kartu) v evidenci zaměstnanců. Osobní spis obsahuje 4 různé typy údajů. Konkrétně doklady a data z doby: Celý článek

Pro někoho nutnost, pro jiného životní styl

Kategorie potravin pro zvláštní výživu si oblíbili i spotřebitelé, kteří nemají žádná dietetická omezení. Výrobci se předhánějí v nabídce a inovacích, jak a čím spotřebitele zaujmout.

V Česku roste počet osob s nesnášenlivostí lepku a laktózy. Podle Národního registru hrazených zdravotních služeb o vykázaných diagnózách bylo v roce 2021 identifikováno téměř 25 tis. lidí trpících celiakií. Skutečný počet může být ale až pětkrát vyšší. Intolerancí laktózy je postižena více než desetina české populace a diabetem trpí každý desátý Čech.

Jídelníček s vyloučením lepku, cukru nebo laktózy dodržuje stále větší počet lidí, a to i v případě, že netrpí žádnou intolerancí, nemusí dodržovat speciální dietu a nemají žádné výživové omezení ze zdravotních důvodů. Roste tak počet spotřebitelů, kteří tyto potraviny a produkty preferují čistě z důvodu změny a určitého „ozdravení“ životního stylu nebo chtějí zhubnout. Celý článek

Balíme ekologicky aneb inspirace z Interpacku

Se zajímavými, ale zároveň i udržitelnými obalovými produkty se mohli návštěvníci letošního Interpacku setkávat téměř ve všech halách.

Udržitelnost a cirkulární ekonomika patří posledních pár let k hlavním tématům diskutovanými nejenom v obalovém průmyslu. Je asi tedy více než pochopitelné, že patřily k nejdůležitějším tématům, vedle dalších neméně závažných (především automatizace a digitalizace) i na největší obalové akci letošního roku. Celý článek

Na kvalitu nerezignujeme, vzkazují malí výrobci

Finanční krize a vysoká inflace dopadá kromě koncových spotřebitelů také na výrobce potravin, na ty menší o to více. Jak zvládají aktuální ekonomické změny a turbulence?

Podnikání je v posledních letech riskantním činem. Nejdříve přišla rána v podobě koronavirové pandemie, pak začátek válečného konfliktu na Ukrajině, a tak času na „vzpamatování“ pro firmy příliš nebylo. Kupní síla se snížila, mění se poptávka, lidé šetří ve všech oblastech života… Celý článek

Oxycom pro dokonalé udržitelné adiabatické chlazení

Jelikož teploty jsou stále extrémnější, poptávka po chlazení vnitřních prostor se dostává stále více na pořad dne. Společnost Bezpečný vzduch přichází s produktem Oxycom, který na principu adiabatického chlazení nejen zajišťuje příjemnou teplotu, ale navíc díky němu dochází k úsporám energie. Chlazení velkých prostor nebylo nikdy jednodušší a úspornější!

V horkých dnech je stále aktuálnější téma efektivního ochlazování vnitřních prostor. S rostoucími cenami energií jsme však všichni nuceni zvažovat co nejšetrnější řešení, a takové poskytuje právě společnost Bezpečný vzduch se svým produktem Oxycom. Jeho fungování je založeno na nové dvoustupňové generaci adiabatického chlazení, a tím se z něj stává dokonalý společník pro udržitelné chlazení, které šetří energii i finance. Celý článek

Trendy v retailu podle Zdeňka Skály

Dá se dnes vůbec něco predikovat? Lze určit, jak obchod ovlivnily velké změny minulých let? Jaké otázky dnes dává smysl si klást?

Sledujte zajímavosti ze světa obchodu, které vám přináší organizátoři Retail Summitu, vrcholového setkání obchodníků a jejich dodavatelů. Trendy pro vás vybírají osobnosti českého obchodního trhu.

Kdo je Zdeněk Skála

Od roku 2020 jednatel výzkumné a analytické agentury Skála a Šulc. Do výzkumu trhu nastoupil v roce 1993, ve firmách INCOMA a GfK se věnoval hlavně retailu a nákupnímu chování. V posledních letech se soustředí na měření a potenciál impulzního rozhodování, trendy a predikce retailového trhu, či marketingový potenciál značek. Celý článek