Nakupovat v americké samoobsluze je radost. Jednak nás okouzlí obrovským výběrem potravin, jednak organizací prodeje. Po celých Spojených státech se nachází řada potravinářských řetězců, jejichž sortiment ani cenová úroveň se příliš neliší. O to víc musí pečovat o své zákazníky. Prodejny mají dostatečně velká parkoviště, aby každý našel snadno a rychle volné místo. Celý článek
Světový trh biopotravin se stále rozrůstá
Globální trh s bioprodukty v roce 2013 dosáhl 72 mld. USD a v ekologickém režimu bylo na celém světě obhospodařováno 43,1 mil. ha půdy. Přestože to v České republice není příliš patrné, svět bioproduktů se neustále rozrůstá. Podle aktuální studie The World of Organic Agriculture (projekt FiBL – Forschungsinstitut für biologischen Landbau a IFOAM – Organics International) dosáhl globální trh s bioprodukty 72 mld. USD (cca 55 mld. euro) a v ekologickém režimu bylo v roce 2013 obhospodařováno 43,1 mil. ha půdy. Celý článek
Studie o nakupování českých zákazníků
Projekt „Shopper Engagement Study“ nabídne komplexní pohled na nakupování českých zákazníků a na potenciál pro tvorbu moderních míst prodeje a in-store aktivit. Podrobnosti přináší Martin Boček, Business Development Director, společnosti Ipsos. Celý článek
Maloobchod v Rusku – tempo růstu citelně polevilo
Většina maloobchodních řetězců v Rusku, největším spotřebitelském trhu Evropy, pokračovala také v roce 2014 ve dvouciferném tempu růstu tržeb a rozšiřovala svoji prodejní síť. Avšak dynamika obratu vyjádřená ve srovnatelných cenách už tak oslnivá není. Celý článek
Úspěšní obchodníci a výrobci razí stejnou cestu k zisku
V rámci Retail Summitu 2015 patřila diskuse o cestách ke zvyšování zisku mezi nejvíce navštívené a k nejlépe hodnoceným. Účastníci této části konference ocenili zejména „přirozený průběh a návaznost příspěvků, super atmosféru a informačně cenná vystoupení Hornbachu a Kofoly“. Celý článek
Retail Summit 2015 ve znamení strategií
Jaká je budoucnost obchodu, jaká jsou česká specifika vztahu obchodu a dodavatelů, jak celou branži ovlivňují moderní technologie – a především cesty, jakými by se mohl a měl obchod nadále rozvíjet. Tak lze ve stručnosti přiblížit obsah letošního největšího setkání obchodníků a dodavatelů. Celý článek
Každý obal se jednou změní v odpad
Následující článek je reakcí na četné dotazy týkající se odpadů z obalů v obchodě. Kolik jich vlastně je a co se s nimi děje? Ani EKO-KOM, který má monopol na organizační a finanční zajištění sběru a zpracování obalového materiálu v ČR, neví přesně, kolik obalového odpadu vzniká v maloobchodě a jaký je jeho podíl na celkovém množství tohoto druhu odpadu. Celý článek