Kolem koučinku panuje řada mýtů: Je drahý, hodí se hlavně pro vrcholné manažery, je jen pro korporace, malým a středním firmám nepřinese nic zásadního. Přitom právě výhodou menších firem může být, že lidé i týmy mají k sobě blíž, a tak se rozvojový program nebo zavádění nějaké změny může pomocí koučování rychleji projevit. Celý článek
Jak (ne)pracovat s P.O.P. komunikací u pokladen
Stojan s čokoládami v akci, monitor pobízející zákazníky k interakci nebo koš se zbožím v limitované edici. To vše spadá do P.O.P. neboli „point of purchase” komunikace. Velmi často tato média maloobchodníci umísťují do uliček u pokladen. Existuje ale hned několik důvodů, proč se to nemusí vždy vyplatit. Celý článek
Multichannel ze všech stran
Propojení online a stacionárního obchodu, mobilní platby a interaktivní řešení, digitální média na prodejní ploše. To byly hlavní trendy prezentované na letošním veletrhu EuroCIS. Zákazníci velmi rychle mění své nákupní chování a využívají k nákupu různé prodejní kanály, včetně kamenných obchodů, mobilních zařízení, webu, sociálních sítí a dalších médií. Pro obsluhu všech těchto prodejních kanálů jsou nutné nové technologie. Celý článek
Velikonoční svátky v rytmu větších nákupů
Velikonoční svátky znamenají pro obchodníky jedno z nejdůležitějších období roku. Lidé sice neutrácejí tolik jako na Vánoce, přesto tráví významné množství času v obchodech. Prodeje znatelně rostou v mnoha oblastech: stoupá odbyt másla, tuků, vajec, cukrovinek i alkoholu. Celý článek
Nejlevněji se mlsá v Německu
Sortiment cukrovinek je každoročně plný nových a atraktivních tvarů a barev, příchutí a neobyčejných inovací zaměřených na změny v regálech obchodů. Ani letos nechyběly nápady, jak ukázal 45. Mezinárodní veletrh cukrovinek (ISM), který se konal od 1. do 4. února 2015 v Kolíně nad Rýnem. Celý článek
Zákazník se ptá: co, za kolik a od koho
Mléčné výrobky jsou sortimentem, kde panuje tvrdá konkurence mezi tuzemskými a zahraničními výrobci. Pokračuje vývoz mléka jako suroviny, dovoz mléčných výrobků naopak roste. Bez mléka a mléčných výrobků si většina z nás nedovede svůj jídelníček vůbec představit. Množství a frekvence konzumace jednotlivých mléčných výrobků se však významně liší. Celý článek
Češi nerozumí datům o tucích na obalech potravin
Češi nerozumějí informacím na obalech potravin, problém mají hlavně v rozlišení tuků. Ukázal to průzkum iniciativy Vím, co jím a piju, která pomáhá spotřebitelům s výběrem výživově hodnotných potravin. Výsledky rovněž odhalily, že Pražané se od zbytku republiky odlišují – až na několik výjimek jsou jejich vědomosti na horší úrovni. Celý článek