Největší úspěchy aktuálně slaví nápoje s přírodním složením, obohacené o vitaminy a minerály, mírně stagnuje segment bio variant produktů a klesají prodeje sirupů. Češi rádi zkouší nové příchutě, ale zároveň zůstávají věrni tradičním produktům, které mají dlouhodobě vyzkoušené a na kterých oceňují jejich kvalitu. Celý článek
Trh mléčných výrobků roste
Češi jsou v konzumaci mléčných výrobků v porovnání se státy EU pozadu, a trend se mění jen pomalu. Přesto teď mají producenti důvod se radovat. Podle předběžných informací Českomoravského svazu mlékárenského za loňský rok se spotřeba zvýšila. Celý článek
Za nákup podle reklamy se přestáváme stydět
Milujeme ochutnávky, ale reálně nás při nákupu více ovlivňují informace z televizní reklamy. Pravidelný výzkum Češi a reklama se v letošním roce zaměřil i na to, jak využíváme reklamu pro nákupní rozhodování, které typy reklamy jsou nejoblíbenější a které nejlépe fungují. Celý článek
Tuzemský franchisový trh nadále roste
V roce 2014 se projevil trend spouštění franchisových konceptů u firem, které na trhu již fungují a rozhodli se expandovat na základě modelu franchisové spolupráce. V České republice funguje na 246 franchisových konceptů a 5272 franchisantů. Obliba podnikání pod zavedenou značkou nadále roste a přináší s sebou řadu novinek. Celý článek
Německo: Tržby za potraviny rostou
Prodejny obchodních řetězců v sousedním Německu jsou častým tématem v souvislosti se srovnávanou kvalitou nabídky a nákupy Čechů v zahraničí. Jak vypadá obchod „za hranicemi“ z hlediska podílu jednotlivých obchodníků? Celý článek
Ve školách budou jen automaty na „zdravé“ jídlo
Prodejní automaty dnes najdeme všude, na veřejných místech, v obchodních centrech, institucích, na nádražích, ve firmách i na školách všech stupňů. Právě automaty ve školách jsou v současnosti aktuálním tématem. Jak na novelu zareagují provozovatelé prodejních automatů? Celý článek
Maďarsko se připojilo k zemím, které regulují prodejní dobu
Maďaři si už nenakoupí nejenom během státních svátků, ale také o nedělích. Zákon zakazující tento prodej obchodům s plochou větší než 200 m2 poprvé pocítili 15. března 2015. Zavřeno musí být také v noci, přesně od 22 do šesti hodin ráno. Celý článek