Fenomén doby – e-commerce

Obal by měl být odolný, praktický – i umět potěšit

Elektronické obchodování je velkou výzvou i pro obaláře. Trendem jsou v současnosti multifunkční či vícerozměrné krabice, které lze používat univerzálněji než pouze na jeden typ zboží.

Mezi běžné elektronické prostředky, které e- commerce využívá, patří elektronická pošta, e- bankovnictvím, web stránky v podobě e-shopu či sociální sítě. Výhodou internetu je, že jeho prostřednictvím lze prodávat jak fyzické zboží, tak digitální služby a informace. Celý článek

Nezávislý obchod

Kde se dobře nakupuje…

V červnovém vydání se uzavírá náš seriál, v rámci kterého vám představujeme obchody se zajímavým a spotřebitelsky atraktivním prodejním konceptem.

V příjemné plzeňské prodejně je vítán každý zákazník přátelským a vstřícným úsměvem, na tom si majitelka zakládá. Celý článek

Osvětlení ve znamení LED

Úspory energie, design i emoce

Osvětlení vede zákazníka prodejnou krok za krokem. Od celkového dojmu, po detail v podobě nasvícení konkrétního sortimentu. Správné osvětlení je tak nedílnou součástí prvků podpory prodeje.

Stejně jako dřív, i dnes je ochota investovat do energeticky efektivnějších opatření mezi obchodníky velká. Na seznamu priorit stojí vysoko jak v potravinářském, tak i v nepotravinářském sektoru opatření související s efektivnějším osvětlením. Celý článek

Interní sociální média mění komunikační struktury

Rovnoprávné partnerství

Využívání hlavně sociálních médií v podnicích vede ke zmírnění rozdílů v hierarchických komunikačních strukturách. Digitalizace vyžaduje, aby se změnila práce s veřejností. Mediální oblastí otřásají nové možnosti pro ovlivnění veřejné mínění a přijímání informací se řídí jinými pravidly.

PR odborníci v odvětví obchodu se na změny připravují tím, že ke společnosti a k vlastním pracovnicím a pracovníkům přistupují jako k rovnocenným partnerům – a to i na sociálních sítích. Celý článek

Snídaně a svačiny jako inspirativní sortiment

Trend velí směrem ke zdraví!

Lékaři i nutriční specialisté se shodují, že Češi se již naučili snídat i svačit zdravěji. Obchodníci si pochvalují, že jim rostou prodeje cereálií, celozrnného pečiva, bio i bezlepkových produktů, výrobci se předhánějí ve vývoji inovací a vylepšených receptur s přidanou hodnotou ve formě zdravotních benefitů.

Každý ví, že vyvážená strava ovlivňuje naše zdraví i psychickou pohodu. Přesto řada lidí sklouzne k pohodlnosti a některá z denních jídel nutričně ošidí nebo vynechá. Celý článek

Brexit je realitou, co na to ekonomika a obchod?

Jak bude vypadat a fungovat EU bez Velké Británie? Jak  se reálně výsledky referenda odrazí nejen na finančních trzích a ve fungování firem, ale také v běžném životě lidí, v pohybu pracovních sil a zboží, v maloobchodě „klasickém“ i v e-shopech? Řada otázek je a bude nekonečná. 

Pro zbytek EU je odchod UK ztrátou, hodnotí Eva Zamrazilová, hlavní ekonomka České bankovní asociace, výsledky britského referenda. „Politická i hospodářská mapa Evropy dozná výrazné změny, které bohužel konkrétně pro ČR nebudou příznivé. Je v našem bytostném zájmu, aby odchod UK z EU proběhl hladkou cestou. Nejde o potrestání povstalců, ale o legitimní změnu. Čeští reprezentanti by v Bruselu měli vyvinout maximální úsilí o to, aby nové podmínky spolupráce byly vyjednány co nejrychleji, tak aby obchodní výměně a další spolupráci ve všech oblastech nebyly kladeny zbytečné překážky. Evropská unie volá po reformě, která skutečně zajistí čtyři základní svobody – volný pohyb zboží, služeb, kapitálu a osob, namísto Celý článek

Hospodářské zotavení přineslo lepší výsledky

Evropským maloobchodním řetězcům se loni dařilo. Podle jejich výročních zpráv tomu napomohlo postupné zotavování ekonomiky na starém kontinentu i investice do zahraniční expanze.

Ukazuje se rovněž, že konkurence dále přituhuje, hlavně pod náporem diskontů, které rozšiřují svoji nabídku. Do černých čísel se po předloňské velice hluboké ztrátě vrátilo britské Tesco. Celý článek