Udržitelnost pro výrobu a obchod
– aneb jak náklady přeměnit v zisk
Je udržitelnost povinnost? Lze na udržitelném chování vydělat?
- Polovině populace nejsou „cizí“ témata CSR a udržitelného rozvoje.
- Pro čtvrtinu populace je velmi důležitá společenská odpovědnost zaměstnavatele.
- 13 % lidí považuje společenskou odpovědnost firem za velmi důležitou během zakoupení produktů či služeb dané společnosti.
- 1 z 10 Čechů by si rozhodně připlatil za výrobek šetrný k životnímu prostředí či v případě, že by částka z něj byla určená na prospěšné projekty.
Od firem dnes v oblasti CSR lidé očekávají: zodpovědné chování k vlastním zaměstnancům, ochranu životního prostředí a přírody a pravdivou komunikaci k zákazníkům. Odpovědná firma podniká v souladu s etickými principy, rozvíjí dobré vztahy s obchodními partnery, pečuje o své zaměstnance, podporuje region, ve kterém působí a snaží se minimalizovat negativní dopady na životní prostředí.
Seminář se podívá na problematiku CSR z pohledu provázanosti čtyř prvků: Člověk, Produkt, Obal a Logistika. Jednotlivé prvky pak spojí otázka: Je udržitelnost pro firmy povinnost a lze na udržitelném chování vydělat?
Seminář připravují společnosti Press21 a THIMM Packaging ve spolupráci s katedrou obchodního podnikání a komerčních komunikací Fakulty mezinárodních vztahů VŠE v Praze a společnosti PwC Legal.
Odborným garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.
Termín konání: 10.5.2018, 9:00 – 15:00
Místo konání:
Akademický klub VŠE v Praze, Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3
Vstup z Italské ulice.
PROGRAM A PREZENTACE KE STAŽENÍ:
Pro stažení prezentace klikněte na jméno konkrétního řečníka v programu níže.
Celý archiv prezentací v souboru RAR můžete stáhnout ZDE
PROGRAM:
9:00-9:10 Zahájení
9:10 Jak vnímá udržitelnost český spotřebitel – aktuální výsledky kontinuálního výzkumu IPSOS
Tomáš Macků, Research & Communication Director, Ipsos
9:35 Zelená v dm usnadňuje zákazníkům orientaci
Jiří Peroutka, Manažer komunikace / Marketing & Nákup, dm drogerie markt
Jelikož se alternativní životní styly těší stále větší oblibě, rozhodla se dm již před časem ulehčit zákazníkům orientaci a označovat produkty typu bio, vegan a bez lepku v reklamních materiálech.
10:00 Priority udržitelnosti v dodavatelském řetězci
Marta Nováková, Head of Quality Assurance, MAKRO Cash & Carry ČR/ METRO Cash & Carry SR
10:30-11:00 PŘESTÁVKA NA KÁVU
11:00 Inspirace od budoucích manažerů
- Můžeme omezit plýtvání potravinami?Kde jsou v dodavatelském řetězci největší ztráty? Lze omezit plýtvání potravinami v domácnostech? Mohou pomoci technologie nebo uvědomělost lidí při spotřebě? Případová studie z řetězce Tesco.
- Jak vnímáme fairtrade v Česku a v zemi, kde výrobky vznikají? Porovnání vnímání fairtrade ze strany studentů v České republice a v Peru.
11:30 Udržitelný rozvoj umožňuje firmám růst
Marta Nováková, prezidentka Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR
11:55 Jak zvýšit podporu prodeje využitím možností digitálního potisku obalů z vlnité lepenky
Martin Hejl, jednatel, THIMM Obaly
12:30- 13:30 PŘESTÁVKA NA OBĚD
13:30 Aktivity proti plýtvání potravin – Food waste a udržitelná logistika
13:55 Certifikace environmentálně šetrného obchodu – přínosy a doporučení
Mgr. Josef Novák, Ph.D., CI2, o.p.s.
Standardy environmentálně šetrného (udržitelného) obchodu – mezinárodní kontext versus situace v Česku – jaká je zahraniční inspirace či dobré příklady? Environmentální orientací s přesahem do udržitelnosti nad rámec standardních aktivit v rámci CSR prokazuje podnik odpovědnost nejen vůči přírodě, zaměstnancům, ale i svým zákazníkům.
14:25 Udržitelnost pro člověka aneb Jak náklady proměnit v zisk
MUDr. Jana Peclová, psychiatr a personalistka
14:50 Odpovědnost za škodu a za vady ve vztazích mezi podnikateli a spotřebiteli
Mgr. Aleš Terš, advokát, PwC Legal
Legislativa přináší významné novinky i do tak frekventované oblasti našeho života, jakou je nákup a prodej spotřebního zboží v obchodě, a to ve vztahu spotřebitel versus prodávající. V takovém prostředí pak může být velmi komplikované orientovat se v termínech jako je záruka za jakost nebo práva z vadného plnění…
15:15-16:00 ZÁVĚREČNÁ DISKUZE – NETWORKING