Umělá inteligence pomáhá při plánování směn

„Dnes se nejvíc mluví o tom, že hlavní trend je digitalizace. Téma by ale nemělo být digitalizace, ale digitální proměna,“ říká Vojtěch Klimeš, ředitel vývoje OKbase, HR řešení od OKsystemu.

V retailu je nejproblematičtější správně naplánovat směny tak, aby se neplýtvalo lidskými zdroji a současně byly pokryté potřeby, které se často mění i během dne. A právě v tomto může pomoci umělá inteligence.

Jaké jsou hlavní trendy v oblasti personálních informačních systémů?

Často se setkávám s tím, že si lidé pod digitalizací představí pouhé převedení standardních klasických procesů do elektronické podoby. Správná digitalizace ale je nově tyto procesy nastavit a zavést pomocí kvalitního software. Celý článek

Kam kráčíš, convenience food?

Všichni je známe – polotovary čili nedokončené produkty, které vyžadují další tepelné opracování. Někdo se jim vyhýbá, jiný je používá téměř denně. Podívejme se na přílohové polotovary podrobněji.

Ve srovnání se západní Evropou jsou polotovary v maloobchodech stále poměrně málo rozšířené. Češi jsou zvyklí vařit doma, během pandemie toto procento ještě vzrostlo. Více něž třetina Čechů vaří doma denně, 75 % několikrát týdně. Rozvoz jídel je spíše výjimkou, pětina Čechů si bere jídlo z restaurace s sebou nebo si koupí hotový chlazený pokrm. Celý článek

Benefity spojuje wellbeing, nově firmy nabízejí finanční podporu

Více než dva roky s covidem a následně růst inflace a energetická krize přesypaly priority v benefitech.

Na přední příčky v benefitech se dostalo zdraví zaměstnanců, poprvé i to psychické. Úspěch slaví flexibilita práce spojená s prací z domova a možnost individuálně kombinovat práci a osobní život. Vysoká inflace a ceny energií přidaly letos do pestrého vějíře zaměstnaneckých výhod i benefity finanční.

Hlavní trend, kam se benefity pro zaměstnance ubírají, je jasný. Tmelí je pojem wellbeing, vytváření podmínek, aby se lidé cítili v práci dobře, aby je práce motivovala a měli šanci v ní žít kvalitní život. Celý článek

Velké firmy mají jít v udržitelnosti příkladem

„Naše produkty používá 90 % českých domácností. Celkově oslovujeme přibližně 5 miliard lidí, takže si uvědomujeme naši odpovědnost,“ říká Gabriel Makki, viceprezident Procter & Gamble pro obchod ve střední Evropě.

Ekologicky aktivní spotřebitelé, to znamená spotřebitelé, kteří se aktivně zajímají o otázky udržitelnosti, představují přibližně 28 % evropské populace. Podle průzkumu se toto číslo do roku 2030 zvýší na 50 %.

Jak můžou velké firmy ovlivnit trend udržitelnosti?

Naše produkty používá 90 % českých domácností a stejně tak je tomu i jinde ve světě. Celkově oslovujeme přibližně 5 miliard lidí, takže si uvědomujeme naši odpovědnost a sílu vzdělávat na naše spotřebitele a působit na ně prostřednictvím našich značek. Celý článek

Hlavními trendy v balení masa jsou úspory a atraktivita řešení

Vedle trendu hledání úspor se u balení masa, výrobci soustředí stále častěji na atraktivitu obalu.

Propojení viditelnosti na produkt s úsporou obalových materiálů je vidět jako trend u řady výrobců a dodavatelů čerstvého masa, kteří stále častěji nahrazují klasické vaničky vakuovými sáčky.

Navzdory známému faktu, že „obal prodává“ se segment balení masa ještě do nedávna atraktivitou designu obalu příliš nezabýval. Typickými obalovými prostředky jsou vanička na čerstvé typy masa či uzenin, fóliové sleevy na salámy či konzervy, misky a polokonzervy pro sortiment polotovarů či hotových pokrmů. Snad jen posledně jmenovaný sortiment řešil design v podobě přebalu, etikety či víčka, nejenom funkčně, ale i graficky. Současnou atraktivitu obalů mnozí producenti neřeší zdaleka jen grafickými prvky. Ukazuje se, že spotřebitelé si oblíbili obaly, u kterých je zdůrazněna visibilita produktu. Celý článek

Toaletní papír i kapesníčky preferují Češi bez parfemace

Produkty ze sortimentu papírové hygieny koupí alespoň jednou ročně téměř každá domácnost. Ta vloží zboží z této kategorie do košíku 30x ročně a utratí za ně přes 2000 Kč.

Do této kategorie řadíme toaletní papír, papírové kapesníky a utěrky, ubrousky, vatu, dámské hygienické potřeby (vložky, tampony), vlhčené ubrousky na tvář, ruce a intimní hygienu, dětské vlhčené ubrousky a pleny.

Toaletní papír nakupují české domácnosti častěji než jedenkrát měsíčně. Za jeden jeho nákup utratily v období květen 2021 až duben 2022 podle výsledků průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK v průměru 58 Kč. Nejpopulárnější je toaletní papír třívrstvý, který minimálně jednou koupilo 80 % domácností. České domácnosti stále častěji volí toaletní papír bez parfemace, uvedla pro Retail News Kateřina Králová, konzultantka Spotřebitelského panelu GfK. Celý článek

Walmart věří, že doručování nákupů drony má perspektivu

Zastánci dronů v USA přes veškeré problémy a mínusy tvrdí, že tento způsob obsluhy zákazníků má budoucnost.

Drony lze využívat i v maloobchodě, konkrétně k doručování menších nákupů potravin nebo základních hygienických potřeb na kratší vzdálenosti. Ve Spojených státech amerických se do tohoto způsobu obsluhy zákazníků ve velkém pustil řetězec Walmart, největší světový maloobchodní prodejce potravin na světě.

List The Wall Street Journal nedávno informoval o „velkoplošném nasazení“ dronů Walmartem. Tuto službu podle něj zatím v USA využívají zhruba čtyři miliony domácností v šesti státech Unie – Texasu, Arizoně, Utahu, Virginii, Arkansasu a na Floridě. Celý článek